Kyseinen kaara tarvitsee 2 kpl servoja ja radio laitteen. Tarkoittaako radio laite tässä tapauksessa kaukoohjainta? Ja tuleeko sen mukana servoja?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2321
muuta vinkkiä mitä olisi hyvä ottaa huomioon ensimmäisen auton kanssa, kuinka paljon pitää sisään ajaa mikä nitro on hyvää ensimmäiseksi jnejne
avuton RC aloittelija
3
476
Vastaukset
Voisi oikeastaan sanoa: kaapeli, vaijeri, infrapuna, ultraääni ja radio. Kaikkia edellisiä voidaan käyttää "kaukoohjaukseen", tuon vuoksi tarkennuksena kyseisestä kaaran yhteydessä puhutaan RADIOohjaus. Katselin saman toimittajan radiolaitteet tuoteryhmää ja vaikutti ettei radiolaitteen (lähetin vastaanotin) mukana tule servoja. Tähän on oikeastaan järkevä selityskin. Samalla laitteella voidaan ajaa useankokoista autoa ja siksi ei ole "yleissopivaa" servoa. Servo on se ohjauksen viimmeinen "aktiivinen" osa joka suorittaa sen ohjausliikkeen. Auton ajamiseen kannatta valita rattiradio. Kaksi tai kolmekanavainen. Tuolla tarkoitetaan ohjausliikeiden lukumäärää. Esimerkiksi 1=kääntö vasen/oikea, 2=kaasu, 3=(seos, vaihteet, jarru, jne). Ennenkuin ostat kyseisen auton kannatta hakea paikkakunnalta kerho tai harrasta joka vois opastaan alkuunpääsemisessä. Polttomoottorit ovat nimittäin uutena hiukan niipukkaita lähtemään käyntiin. Sisäänajon jälkeen ne toimivat sitten luotettavasti. Itse olen lähinnä lennokkiharrastajia joten tarkkoja ohjeita netin välityksellä en uskalla antaa. Hyviä ajeluita.
- tohtori laine
Tämä auttoi jo paljon :) täälläpäin onkin yksi seura katselen menenkö mukaan :P
- ke
hiano
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku443908Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351879Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531326- 1541202
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti41980- 190975
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.228954- 80927
- 55800
Jälkiviisauttako
Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?79799