Häiriköt kurssille!

Aamu kun kuuluu olevan iltaa viisaampii,niin me aamuvirkuthan olemmekin sitten ihan siitä viisaammasta päästä.
Tuli mieleeni,että pitäsköhän meidän palstan häiriköiden parantaa tapojamme.Ktsotaas ensin,ketä kunnollisia jäis jälelle,jos listataan häiriköt...
Herran kiesus...sainpa hyvät aamunaurut,kuten Pilvellä,aamun-ja illan sulostuttajalla on tapana sannoo tai pääsipä ihan hörähdys,kuten Kukkahameelta tässä taannoin ja morsiimmelta hehheh.
Siis lista: no mää itte, kuten aina ensin itte,Ruuperi-pirulainen,Pilvi-kaunosielu,Skillan-komentelija,Monica-melskaaja,ynnämuu-salaivailija,salavälkky, Hintriikka,Katleija jne...jne...jne.

Mikäs se sananlasku olikaan,että ota se malka pois ensin omasta silmästäis...no miepä otan,kuhan on laser-leikkaus tehty,ni nään paremmin.Luppaan muuttuu herttaseks aamujen ihannoijaks,puskasta kirjottelijaks,etten häiritte nikilläin ja yhellä sanalla vaan,etten vaivaa kirjotusten pittuuella.

Aattelin siis,että me häiriköt parantaisimme tapamme ja alkasimme käyttäytyy päinvastasella tavalla kuin tähän asti.
No nyt ehdottelemaan ratkaisuja,olkaapas hyvät,sana on vappaa.
No,jottain alkuun päästäksemme; Ruune ruppeis vain kertoilemmaan tyttöjen retonkeista tanssiloissa ja juoruja,kuka millonnii on vokotellu,Pilvi ruppeis reuhaamaan ja kirroilemmaan ja valittamaan elämän kurjuutta,Monica kertoilis kiltein hiljasin sanoin vaan pyhäpäivän rauhasta ja kirkkoreissuista, Skillan sanos joku aamu,että nyt on p...le pirtin uksi lukossa,keittäkää itte omat soroppinne.

Kyllä ratkasuja löytyy,ni ei häiriköitäs täällä kukkaan ja sais kunnolliset kirjottajat tillaa.
Ei siitä iltanuotiolla istuskelusta ja tulleen tuijottelusta,puhaltelusta mittään tlis,vois koko mökkii syttyy tulleen ja missäs sitten aikaamme vietettäs.Mihis myö sitten...no yks ratkasu ois se koko konkkaronkan,häiriköitten poistumisoperaatio, mutta hyvä sylvi,ketäs tänne sitte jäis.

Antakaapas nyt tulla ehdotuksia muutoksen ja henk.koht. käyttäytymisen uusista tuulista. Oisha se aika huvittavaakin nähhä muutosten tulos,kun kukin ois ihan eri persoona kuin aiemmin.

Pakko se on kuitenkin lisätä tähän loppuun se heleskutin hehheh.

40

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopa sinä sus jutun keksit, minäkö komentelija?
      En ole tuollaista asiaa milloinkaan edes osannut itseeni oivaltaa, minähän olen kiltein ihminen maailmassa;)

      No nyt tiedon saatuani tietenkin pulpettiin istun ja tapani korjaan.
      Kovin hankalan lauseen suuhuni pistit, kun tuo p..le ei millään suuhuni istu, kävikös millään vaikka hittolainen.
      Olen joskus sanan tokaissut ja aivan tehottomalta se tuntuu suustani tulleena, voisi olla lähinnä kukkaruukun tehoinen;)

      Itsetutkisteluun tässä siis on aihetta, hyvä että toisiakin kurssille tulee, joukossa tyhmyys todetaan, hih.
      Kaihi on minulla molemmissa silmissä, odottelen että joskus kypsyy leikkaukseen asti, sen jälkeen voi odottaa huomattavasti tarkempaa näkemystä omasta itsestään.

      Ei kai voine muuta kuin kiittää huomautuksestasi ja oppimaan vaan tapoja.

      • Hintriika*

        Jos liekin se kaihi, joka kaihertaa, eikä näe metsää puilta. Minä pääsen ekan silmän leikkaukseen jo parin viikon päästä ja toinen noin kuukausi sen perään, että kyllä minä sitten lupaan korjata näkemykseni kaikista asioista. Koettakaa kestää vielä sen aikaa! Jos ette kestä, niin minkäs minä sille voin.


      • luppaan jättää sitten muuttumisleikissä,on se niin vaikee ala,kuten todettu on.


      • pilvi*

        Muutenkin kurja aamu, niin on se taas ehtinyt ensimmäiseksi tuo hiton a.....a komeilemaan
        ylärivillä! S.....na soikoon,nukuttukin on niin huonosti, että enempää en viitti kirjoittaa.

        Meen keittään kaffeet ,haist vili voo...


    • Voihan Nenäpäivä!
      Minä kun täällä pähkäilen kuka hemskutin häirikkö on alkanut soittelemaan yöllä kolmeen puhelimeeni, ja yksi niistä vain on julkinen, muut "kuumaalinjaa" joiden numeroa ei pitäisi olla kenelläkään ulkopuolisella.

      Häiriköt kuriin, mutta salaisesta numerosta soittajaa, tai "puskasta huutelijaa" kun on vaikea selvittää.

      Enpä vastaa yö soittoihin tai tuntemattomiin numeroihin, täällä on joskus tullut vastattua puskanikillekin, ehkä siten olen häirikkö pahinta lajia.

      Häiriköille jokin roti on saatava, kurkistín peillin ja siitä päätellen tulkitsin itse, vaikka ymmärrykseni on kuulemma kuuklessa!

      • pilvi*

        Heti on aamusta mentävä kauppaankin, puettava kaikenlaiset piikkarit ja tamineet, mä en ala mitään,tää on niin kurja aamu s....na ku ottaa päähän, toi sohjokin,hyi hitto mä sanon vaan!!!!!!!V....u !


      • Kaikenlainen vinoilu on kertakaikkiaan lopetettava! Hittojako ne yrittää, kun ei kerta osaa. Söhertävät paskajuttuja. Ihan sekoja hourailuja. On nämä niin monta kertaa nähty.
        Älkääkä luulko että olen köyhä resupekka! Rahaa on kahdessa pankissa kun ei yhteen mahdu. Sitten mulla on yhdeksät Honkookilaiset silmälasit. Kyllä niillä tarkaan näkee. Varmaan parempia kuin kotomaiset.
        Puhukaa ja kirjoittaakaa mitä hyvään. Saahan täällä suorat sanat sanoa! Kunhan ette räävistele minusta.
        Perhana, pitkäksi meni. Tästäpuolin lyhennän.


      • pilvi* kirjoitti:

        Heti on aamusta mentävä kauppaankin, puettava kaikenlaiset piikkarit ja tamineet, mä en ala mitään,tää on niin kurja aamu s....na ku ottaa päähän, toi sohjokin,hyi hitto mä sanon vaan!!!!!!!V....u !

        mie vaan nätisti tässä laittelen hyräillen itteeni aamukuntoon,on lähettävä asioille ihan Cityyn.
        Kaunista ja herttaista nenäpäivää....soittelen tuossa taustamusiikiks.jottai hautajaismusiikkii,joku Requiem,mikä lie.
        Tännään hymmyilen Cityssä koko ajan ja auttelen vaivasemmat mummut kadun yli...heh.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Kaikenlainen vinoilu on kertakaikkiaan lopetettava! Hittojako ne yrittää, kun ei kerta osaa. Söhertävät paskajuttuja. Ihan sekoja hourailuja. On nämä niin monta kertaa nähty.
        Älkääkä luulko että olen köyhä resupekka! Rahaa on kahdessa pankissa kun ei yhteen mahdu. Sitten mulla on yhdeksät Honkookilaiset silmälasit. Kyllä niillä tarkaan näkee. Varmaan parempia kuin kotomaiset.
        Puhukaa ja kirjoittaakaa mitä hyvään. Saahan täällä suorat sanat sanoa! Kunhan ette räävistele minusta.
        Perhana, pitkäksi meni. Tästäpuolin lyhennän.

        luettoloidaan, on sitä minullakin.
        Osake ja huvila,, maatila, ympärillä metsät huojuu, vasta rahoiksi osan pistin.
        Nyt sitten myötäänsä salkku kainalossa pankiin kiiruhdan.

        Meinasin siivoilla, mutta soitanpa siivoojan paikalle, kiva katsella kun joku hiki hatussa touhuilee.
        Ulkokuotani aion korjailla, ostan sellaiset peilit, että ei sieltä mitään mummon rupukoita näy;)

        Nyt sitten kateelliset kynä sauhuamaan, vai vieläkö lisään tuuttiin, en komentele uhallakaan.
        Ja lyhyt oli viestinikin,,,,


    • Voi hiivatti sentää, mistähä miun pitäis käyvä oppii hakemas, ko pitäis kääntää nuttu nurin,
      mut ei ehotus oo mistää vääräst pääst :))) kyllähä ihmine oppii vaik pitämää jääpuikkoo, mis vaa.

      Nyt, nyt, nyt taisi jo tarttuu sivystyksen kehto, ennn mie oisin sanont et jääpuikkoo niiko p...ssä,
      oon mie nopija oppimaa uutta, ja joskus kertaamaa vanhaakii.

      Ajatuksena siu ehotus on mitä mainioin, ko koko porukka alkaa leikkimää niiko kuurupiiloo, kuka kukin on,
      tää onkkii sellane leikki et, kaik ei voikkaa osallistuu, pittäähä olla oikei nim, et tunnnistus ois helpompaa.

      Näi tälviisii mie ymmärsin siun aloitukseis,

      PS. ei leikitä kovi kauvaa !

      • Minä muistan vielä tuon jääpuikkoiskun! Mullahan tuo muisti on mahrottoman hyvä! Johan oli sen tehnyt näppärästi ajatellut. Hänpä olikin viisas muutenkin. Oikein kolme loppututkintoa! Siinä on mallia keskusteluksi.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Minä muistan vielä tuon jääpuikkoiskun! Mullahan tuo muisti on mahrottoman hyvä! Johan oli sen tehnyt näppärästi ajatellut. Hänpä olikin viisas muutenkin. Oikein kolme loppututkintoa! Siinä on mallia keskusteluksi.

        onha sekkii hyvä ku on tutkintoi suorittant mut miu mielestäin,
        Herran huoneessa ei tutkinnoilla pärjätä se pittää käyvä
        kuulemassa sitä sanomaa, oikei paikan päällä kirkossa,

        se on jotain sellaista, johon mitkään maalliset tutkinnot ei yllä, sillä
        Jumala ei kysy tutkintoja, hänen tykönsä mennään alastomana
        kaikista maalisista,

        Siihen taivaallisen Herramme huoneeseen ohjaa meitä papit,
        heitä ku käy kuulemassa sunnuntaisin nii avartuu sekkii maailma,

        ynnämuu, siunkii pittää ottaa tavakseis käyvä sunnuntaisin
        kuulemassa Jumalan sannaa, ja olla hartauvella mukana ja unohtaa
        nää maalliset viettelykset.

        Mie oon niin uskossa, et oon Raamatunkkii lukent kannest kantee,
        se on vaa vahvistant miu uskoain.

        Herran siunausta siul.


    • Ramoona*

      uppaan etten hymistele mistään käsittämättömistä käsistä ennää, ruumiinosista löytyy paljon puhuttelevampiakkii, kuten pers....
      Hittoon kaikki tähtivyöt, kuutamot ja aamuruskot, sateenkaaret ja kurkiaurat, hiirenkorvat ja hellyyven helinät ja etenkii naiselliset kotkotukset, niinku käsityöt ja leipomukset, korkokengät ja kukkaset , mokomatkii joutavat joriinit. Se on arkipäivän inhorealismi johon pitää purreutua. Runoja ja lauluja en ennää siteeraile ellei nyt sattus jottai mehevätä pers... kuvvausta jostain roskakirjallisuuvesta tahikka Jallulehestä löytymään. Kahvipirttiin meen vain kiukuttelemmaa kun Skillani aina niin minuakkii komentellee ja hätistää pellolle.Tulentuijottelupiiriin en lähe mukkaan, ellei siellä oo helekatin kommeeta jalat alta pyyhkäsevvää komistusta minulle huomiota osottamassa, eikä mittää Eino Leinon runojen lausujata kuikalekaulaa, vaan hikinen häränniskanen asvalttimies, jonka lihakset pullistellee. No mutta hittolaine, semmonenhan on ihan oi-kee-sti namunen kateltava ja vaikka koiteltava, enhän minä nyt ennää teeskentelekkää.

      Niiiih, siitäs saitte ! Sanompa vielä että sanomalehtiäkkää en aijo ennää lukkee enkä tänne sitteerata kuuklesta nyt puhumattakaa.

      • Luuletko etten ole lukenut raamattua kannesta kanteen, Mooniika. Luvin pentuna kun ei muuta kirjaa ollut. Sitten naureskelin vanhemille, että täällähän on ihan hyviä juttuja. Hehän vähän sopottivat ja mulkoilivat, ei sen pahempaa. Perhana, sitä ei nuorena ymmärrä. Taidanpa korjata asian ja opetella ulkomuistiin koko pumaskan.
        Toskojevskin luin, pienempänä. En tajunnut höykäsen pöläkkää. Sitten vanhempana kertasin. Helvetti mikä hölmö ihminen voi olla. Ne jevskin rippeet hävitän koteloni muistista.
        Ramoonasta olen ihan ällikällä. Kuinka ihminen voikaan kehittyä noin äkkiä!
        Nyt kaivan viiskytvuotta vanhoja Aku Ankkoja. Ne on sitten hyviä lehtiä. Hauskaa, miten Roope tienaa rahaa.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Luuletko etten ole lukenut raamattua kannesta kanteen, Mooniika. Luvin pentuna kun ei muuta kirjaa ollut. Sitten naureskelin vanhemille, että täällähän on ihan hyviä juttuja. Hehän vähän sopottivat ja mulkoilivat, ei sen pahempaa. Perhana, sitä ei nuorena ymmärrä. Taidanpa korjata asian ja opetella ulkomuistiin koko pumaskan.
        Toskojevskin luin, pienempänä. En tajunnut höykäsen pöläkkää. Sitten vanhempana kertasin. Helvetti mikä hölmö ihminen voi olla. Ne jevskin rippeet hävitän koteloni muistista.
        Ramoonasta olen ihan ällikällä. Kuinka ihminen voikaan kehittyä noin äkkiä!
        Nyt kaivan viiskytvuotta vanhoja Aku Ankkoja. Ne on sitten hyviä lehtiä. Hauskaa, miten Roope tienaa rahaa.

        ko sie oot langennu palvomaa rahhaa, tätä maalista mammonaa,
        ota heti katekismus esille ja lue Jumalan kymmen käskyä.

        Siin iha selvästi kielletää pitämäst muita jumalia ja siin on
        muitakkii hyvvii ohjeita elämälle. Ko ne kaikki pistät mielees
        ja nouvatat niitä nii, Jumala voi löytää etsivän lampaan,

        Eikä se ole pahitteeksikaa jos luet Raamattuu uuvellee,
        ko näyttäs siltä et oot unohtant ne hyvät neuvot, siell
        ei rahhaa tarvita taivaan portilla, vaa koitetaa päästä
        kaikivaltiaan oikealle puolelle (istumaa) .

        Ja siel sit vuorollaa kuullaa mihi jouvutaa, onks omaiset
        vastas vai heitetäänkös rematorioo, se on samallaine
        ku tääl maallisessakkii on ja sitä sanotaa Helvetiks,
        tietäähä sen ku on nii kuumaa, et lieskat käy.

        Muuta nyt elämäsi suuntaa et pelastut, ja mäne pyhänä
        kuuntelemmaa Jumalan sannaa.


      • monica kirjoitti:

        ko sie oot langennu palvomaa rahhaa, tätä maalista mammonaa,
        ota heti katekismus esille ja lue Jumalan kymmen käskyä.

        Siin iha selvästi kielletää pitämäst muita jumalia ja siin on
        muitakkii hyvvii ohjeita elämälle. Ko ne kaikki pistät mielees
        ja nouvatat niitä nii, Jumala voi löytää etsivän lampaan,

        Eikä se ole pahitteeksikaa jos luet Raamattuu uuvellee,
        ko näyttäs siltä et oot unohtant ne hyvät neuvot, siell
        ei rahhaa tarvita taivaan portilla, vaa koitetaa päästä
        kaikivaltiaan oikealle puolelle (istumaa) .

        Ja siel sit vuorollaa kuullaa mihi jouvutaa, onks omaiset
        vastas vai heitetäänkös rematorioo, se on samallaine
        ku tääl maallisessakkii on ja sitä sanotaa Helvetiks,
        tietäähä sen ku on nii kuumaa, et lieskat käy.

        Muuta nyt elämäsi suuntaa et pelastut, ja mäne pyhänä
        kuuntelemmaa Jumalan sannaa.

        Ehän minä niin jumalattoman vikkelä ole. Ensin on tyhjennettävä pää kaikesta törystä ja sitten alettava hiljentymään. Muistan kyllä, yhtä hankala on rikkaan ryömiä rahasäkkien kanssa neulan silmästä unelmien ikuiseen ihanaan elämään, kuin kamelin tehdä se ilman rahoja. Elähän huoli, kyllä nuo rikkaatkin näyttää joskus hyvinkin luottavaisilta. Uskon, että siinä porsaanreikä. Tai neulan silmän kokoa voi rutkasti suurentaa. Siihen tarvitaan rahaa. Siispä siinä en jarruttele. Alku on, vastahan tuli hiton suuri eläke.
        En mitenkään voi vielä männä ens pyhänä. En ehi valamistautuukkaan, minne lie ne kirjaattii hävinneet.
        Katleija kirjoitti ihmisen kahdesta puolesta. Sitähän tässä räknätään, kumman puolen ottaisi. Alkaa se väliin tulla selväksi, että on tullut käytettyä sitä väärää puolta.


    • PuskaSuola

      Siinä se on sanottu. Ytimellinen totuus. Kiitos sinulle Sus taas hyvästä puheenvuosostasi, ihan oikeesti niinku.

      • Sanopa ,mitä minun pitäisi tehdä..Olen huono kiroilemaan..juuri sujuu: Voi hitsi mikä vitsi..
        Pitäiskö minunkin alkaa marista..Kelpaako tämä: Voi miten kamalan kauheaa on ja hirveää?
        Onnikaan ei potki,mutta ei ole sitten mustelmiakaan... Pahaa päivää vaan..t.Irkku


      • 1-Katleija

        Tässä on idea, joka ei maksa mitään. Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta. Sanoisko valoisa, edustavampi puoli ja pimeä eli nurja puoli. Ulkoiset olosuhteet vaikuttavat kumpi puoli on voitolla kulloinkin. Syitä on monenmoisia ja vaikutus on yksilöllinen.
        Palstalla pääsääntönä, metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan (kaikuilmiö).

        Ei vanhojen ihmisten ole niin helppo muuttua muuksi. Onhan muitakin keinoja kasvonsa säilyttää.
        Yksi käytäntö näyttää olevan ottaa käyttöön kaksi nimimerkkiä. Toisella esiintyy viimeisen päällä fiksuna ja sivistyneenä toisella taas voi päästellä "räväkämmin" (ilmaisen lievästi).
        Ei se hullumpi keksintö olekaan. Jos on ahkera palstalla eläjä, voi se itseä nolottaakin. Näin ei niin selvästi sama nimi ole kaiken aikaa näkyvillä.
        Siinä vaan on se puoli, että välillä tulee lipsauksia ja joku voi yhdistää samaksi henkilöksi.

        Aika moni on ollut kuitenkin sitä mieltä, että mielipide on tärkein, ei sen sanoja. Mää kyll tykkään tunnistaa sanojan.


      • rimahima
        1-Katleija kirjoitti:

        Tässä on idea, joka ei maksa mitään. Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta. Sanoisko valoisa, edustavampi puoli ja pimeä eli nurja puoli. Ulkoiset olosuhteet vaikuttavat kumpi puoli on voitolla kulloinkin. Syitä on monenmoisia ja vaikutus on yksilöllinen.
        Palstalla pääsääntönä, metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan (kaikuilmiö).

        Ei vanhojen ihmisten ole niin helppo muuttua muuksi. Onhan muitakin keinoja kasvonsa säilyttää.
        Yksi käytäntö näyttää olevan ottaa käyttöön kaksi nimimerkkiä. Toisella esiintyy viimeisen päällä fiksuna ja sivistyneenä toisella taas voi päästellä "räväkämmin" (ilmaisen lievästi).
        Ei se hullumpi keksintö olekaan. Jos on ahkera palstalla eläjä, voi se itseä nolottaakin. Näin ei niin selvästi sama nimi ole kaiken aikaa näkyvillä.
        Siinä vaan on se puoli, että välillä tulee lipsauksia ja joku voi yhdistää samaksi henkilöksi.

        Aika moni on ollut kuitenkin sitä mieltä, että mielipide on tärkein, ei sen sanoja. Mää kyll tykkään tunnistaa sanojan.

        sittenkin itsestäsi, on aivan selvää et parasta vaan yrittää laajentaa kenttää, ja saada lukijat uskomaan että se on joku toinen kuin sinä K, ei se mitään, parhaillaan on menossa kurinpalautus ja kielen tasoitus.

        Antaa palaa ja kun sade vie tuhkan on taas tabula rasa, ja voi alkaa uuden vauhdikkaamman esiintymisen.

        Kaikki muu mahdollinen täällä jo on esitetty, ja nyt en takoita Kta ainoastaan, vain hajuefektit ovat puuttuva osa...


      • 1-Katleija
        rimahima kirjoitti:

        sittenkin itsestäsi, on aivan selvää et parasta vaan yrittää laajentaa kenttää, ja saada lukijat uskomaan että se on joku toinen kuin sinä K, ei se mitään, parhaillaan on menossa kurinpalautus ja kielen tasoitus.

        Antaa palaa ja kun sade vie tuhkan on taas tabula rasa, ja voi alkaa uuden vauhdikkaamman esiintymisen.

        Kaikki muu mahdollinen täällä jo on esitetty, ja nyt en takoita Kta ainoastaan, vain hajuefektit ovat puuttuva osa...

        Useampien väärin käsitysten välttämiseksi ilmoitan, etten rajannut itseäni ulkopuolelle. Ja idea on vapaaehtoinen.

        Ymmärrä oikein tämä virke:
        "Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta."


      • susmorsian ek.
        1-Katleija kirjoitti:

        Tässä on idea, joka ei maksa mitään. Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta. Sanoisko valoisa, edustavampi puoli ja pimeä eli nurja puoli. Ulkoiset olosuhteet vaikuttavat kumpi puoli on voitolla kulloinkin. Syitä on monenmoisia ja vaikutus on yksilöllinen.
        Palstalla pääsääntönä, metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan (kaikuilmiö).

        Ei vanhojen ihmisten ole niin helppo muuttua muuksi. Onhan muitakin keinoja kasvonsa säilyttää.
        Yksi käytäntö näyttää olevan ottaa käyttöön kaksi nimimerkkiä. Toisella esiintyy viimeisen päällä fiksuna ja sivistyneenä toisella taas voi päästellä "räväkämmin" (ilmaisen lievästi).
        Ei se hullumpi keksintö olekaan. Jos on ahkera palstalla eläjä, voi se itseä nolottaakin. Näin ei niin selvästi sama nimi ole kaiken aikaa näkyvillä.
        Siinä vaan on se puoli, että välillä tulee lipsauksia ja joku voi yhdistää samaksi henkilöksi.

        Aika moni on ollut kuitenkin sitä mieltä, että mielipide on tärkein, ei sen sanoja. Mää kyll tykkään tunnistaa sanojan.

        tään City-reissuni tehtyy, ni ei silti hymy hyytynyt, luottavaisin mielin heittädyin herran huomaan ja varjelukseen,vaikka molemmin päin,siis mennen tullen myöhästyin onnikasta. Urhein mielin ihastelin räntäsadetta,vaikka muut oli naama kurtussa ja sen näkösii,että käyvät läppäsessä hymyn pois onnellisilta kasvoiltani.Kaik´on niin kaunista mun ympärilläin....Chopinin viulukonsertot tulvahtelevat mieleeni ja erityisesti Eino Leinon runo Umpihankeen.
        Sit yhtä mummelii tarrasin siin Sokoksen kulmilla käsvarresta,ettei liukastus,oisin vieny käskynkkää kadun yli,ni pahalainen paukas minnuu kepillään päähän ja kirota roiskautti...hyh-hyh,miun sieluin ko ei kestä rummii sanoja. Voi-voi,siin se nyt nähtiin,mihin inhimillinen heikomman auttaminen ja ystävällinen suhtautuminen kaikkiin kadulla tallaajiin johtaa.
        Mut mitenkä mie polonen yhellä sanalla oppisin kirjottamaan,kun sitä tulin luvanneeksi.
        Täällä työ kurssilaiset oottekin nätisti ahkeroineet sillä välin,niin sitä pittää,erityisen kaunista luontevaa kieltä onkin moni käyttänyt.
        On se hyvä,että yks on joukossa puhdasotsaisen vaatimaton ain toisia ymmärtävä,ja onhan minulla mottonakin...antaa kaikkien kukkien kukkia.Taianpa palkinnoks ittellein hyvät kahvit kiehayttaa ja sit pettiin lämpimän peiton alle. Näin vähästä se on tällasen hurskaan mieli onnellinen.


      • #####
        1-Katleija kirjoitti:

        Tässä on idea, joka ei maksa mitään. Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta. Sanoisko valoisa, edustavampi puoli ja pimeä eli nurja puoli. Ulkoiset olosuhteet vaikuttavat kumpi puoli on voitolla kulloinkin. Syitä on monenmoisia ja vaikutus on yksilöllinen.
        Palstalla pääsääntönä, metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan (kaikuilmiö).

        Ei vanhojen ihmisten ole niin helppo muuttua muuksi. Onhan muitakin keinoja kasvonsa säilyttää.
        Yksi käytäntö näyttää olevan ottaa käyttöön kaksi nimimerkkiä. Toisella esiintyy viimeisen päällä fiksuna ja sivistyneenä toisella taas voi päästellä "räväkämmin" (ilmaisen lievästi).
        Ei se hullumpi keksintö olekaan. Jos on ahkera palstalla eläjä, voi se itseä nolottaakin. Näin ei niin selvästi sama nimi ole kaiken aikaa näkyvillä.
        Siinä vaan on se puoli, että välillä tulee lipsauksia ja joku voi yhdistää samaksi henkilöksi.

        Aika moni on ollut kuitenkin sitä mieltä, että mielipide on tärkein, ei sen sanoja. Mää kyll tykkään tunnistaa sanojan.

        että näin on menetelty. Mikä ihmeen kaatopaikka tämä on , voi mölyt mahassaankin pitää. Kyllä sivistyneen aikuisen ja varsinkin vanhan ihmisen pitää osata jo kotonaankin itsehillintää. Menee vaikka metsään tai autoonsa tyhjälle parkkipaikalle huutamaan raivonsa ja kaunansa eikä tarvitse tulla tänne riehumaan millään nikillä eikä puskasta. Voi olla myös oikeasti rauhallisia tyytyväisiä ihmisiä, ei kaikki niin mustavalkoisia ole. Eikä ilkeys mitään huumoria ole, kaukana siitä.


      • rimahima
        1-Katleija kirjoitti:

        Useampien väärin käsitysten välttämiseksi ilmoitan, etten rajannut itseäni ulkopuolelle. Ja idea on vapaaehtoinen.

        Ymmärrä oikein tämä virke:
        "Kuten tiedätte että muissa ihmisissä, ei tietenkään itsessä eli minussa ainakaan, on kaksi puolta."

        Älä ota niiin vakavasti, siinä samassa liemessä uin varmaan minäkin krö-höm!!!


      • ##### kirjoitti:

        että näin on menetelty. Mikä ihmeen kaatopaikka tämä on , voi mölyt mahassaankin pitää. Kyllä sivistyneen aikuisen ja varsinkin vanhan ihmisen pitää osata jo kotonaankin itsehillintää. Menee vaikka metsään tai autoonsa tyhjälle parkkipaikalle huutamaan raivonsa ja kaunansa eikä tarvitse tulla tänne riehumaan millään nikillä eikä puskasta. Voi olla myös oikeasti rauhallisia tyytyväisiä ihmisiä, ei kaikki niin mustavalkoisia ole. Eikä ilkeys mitään huumoria ole, kaukana siitä.

        Ei tästä tolkkua tule, vaikka päivänokosetkin vetäsin. "Sussia" kehaisen hyvästä herättelystä. Vain siksi, kun hän tykkää niin mahdottomasti kiitoksista! Eipä jaksa enää hänkään, vaikka onkin ihan normaalia opetusta kauppareissullaan saanut.

        Nyt joku vielä juohauttalee, että haju...,mikä hieno puolikas olikaan jatkona, niin se haju muka vielä puuttuu. Hyi hävitön! Älä edes ajattele. Jos jatkaisin, puskaan ainakin pitäisi loikata. Otan kyllä senkin harkintaan. En kyllä lähiaikoina...ehkä v. 2020 tai siihen mennessä. Siellä sitten hiljaisena tutustun kavereihin ja kannustan heitä kasvattamalla entistä tuuheampia puskia näkösuojaksi.

        Saa tässä töitä tehdä, että edes se "entinen minä" löytyy. Tai väärin...kaikkihan muuttuu ainakin vähän, jopa kalliokin.


      • ##### kirjoitti:

        että näin on menetelty. Mikä ihmeen kaatopaikka tämä on , voi mölyt mahassaankin pitää. Kyllä sivistyneen aikuisen ja varsinkin vanhan ihmisen pitää osata jo kotonaankin itsehillintää. Menee vaikka metsään tai autoonsa tyhjälle parkkipaikalle huutamaan raivonsa ja kaunansa eikä tarvitse tulla tänne riehumaan millään nikillä eikä puskasta. Voi olla myös oikeasti rauhallisia tyytyväisiä ihmisiä, ei kaikki niin mustavalkoisia ole. Eikä ilkeys mitään huumoria ole, kaukana siitä.

        no jos nyt tässä jonkun sanan sais kirjoitettua, on aivän sama mitä kirjoitan jo nikkini kertoo ettei näitä ole tarkoitettu arvosteltaviksi.
        Olen sillee tosikko, en ymmärrä mitä on huumori, laitetaanko sitä huumorii leivän päälle.
        Kun joskus olen lukenut että "huumorilla höystettyy", olen etsinyt sitä kaupoista, mutta en ole löytänyt. Jos teillä jollaki on ylimääräistä huumorii, niin voitteko lahjoittaa, vaikka joululahjaksi sellaisen määrän että etes jouluna voisin sillä höystää ties mitä.
        Voisin minä osteeki sitä huumorii jos se ei kovin hintavaa ole, rahhaa on niin paljo että ei sovi numeroina tilille, kirjoittivat pankissa että "kaikista eniten".
        Kiitän itseeni siitä että pelastin päivänne, hyvä minä


      • katl--eija
        rimahima kirjoitti:

        Älä ota niiin vakavasti, siinä samassa liemessä uin varmaan minäkin krö-höm!!!

        Pois se minusta että kovin vakavalla mielellä täällä olisin..kai sää sen tiärät muuteski.


    • susmorsian ek.

      tulikin käydyksi.Kurssin suorittaneena saan ilmeisesti päästötodistuksen. Omalta osaltani päätän tähän,koska asiat mutkistuvat,voivat jopa muuttua toisiksi,jos ne pitkittyvät.
      Minusta tämä oli ihan kiva piristys,antoi pikkusen lisätuntumaa toisiin. Minäkin "tutustun" helposti,mutta olen sillä lailla omituinen ihminen,että pidän jonkinlaisen aidan itseni ympärillä. Harvat tosi ystävät ovatkin sitten tosi ystäviä.
      Ulkona on lumipeite...hyvää mieltä ja voimia itsekullekin toivottelen...lämpimästi.

      • PuskaMämmästi

        lämpimämmästi. Tai oikeastaan otan voiton kertaheitolla: Minä toivottelen lämpimimmästi.

        Mämmästi ja mimmästi !


    • lukija §

      Halvatun rempsee ketju, olin nauruun tikahtua kus tän löysin. Siin on vappu illoo teitillekkii

      • mitä vanhoista

        lukija §
        Hullun ilo on halpaa


    • Katleija

      Vielä oli meillä huumori tallella kolme vuotta sitten, vaikka aiheena oli tuo - Häiriköt kurssille -. Oikein iloittelua koko ketju, vaikk' ei ollut vappu vaan oli pimeä marraskuu kun ketju syntyi.
      Tämmöisen ketjun ylösnoston meikäläinenkin hyväksyy.

      Mahdetaanko osata jatkaa ketjua samaan malliin, se jää nähtäväksi.

      • tuo tyypillistä

        Ennen oli hyvin, nyt huonosti kun on tullut uusia kirjoittajia tänne. Eipä ole rakentavaa henkeä. Tuo susmorsiankin pelotti takuulla yhden isämaallisen .pois.


    • nyt on nyt

      " joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään "

      • ei ku kurssille

        just,,, siinä häirikkö,,,,


      • ai,,,,, ellei ole
        ei ku kurssille kirjoitti:

        just,,, siinä häirikkö,,,,

        samaa mieltä kanssasi,, on häirikkö?,,,,, Olet väärässä.


    • onnittelen

      Sus sai diploomin.

    • LATE ON VARMA TAVARA

      OLEN NYT PÄÄTYNYT SIIHEN ALOITTAJA HOITOA VAILLA. VAI HALUATKO YKSIN JÄÄRÄ KESKUSTELEMAAN ,.kUKAAN EI KEHTAA SUN HÖPÖTYKSIIN MUKAAN LÄHTEÄ..oLET 2SEC PERUNOITA. YKSIN SAAT RAUHASSA OLLA.kukaan ei tappele..

    • * / *

      Auttaisikohan noin yleisesti siedätyshoito? Allergioihin sitä ainakin käytetään.

    • HÄMÄSTELEN

      HUI KAUHEETA, KUN PELOTTAA KETÄHÄN MAHTO TARKOTTAA...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      108
      1743
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      905
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      802
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      769
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      714
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      690
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      661
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    Aihe