ja jos ,onko ollut paljon sivuvaikutuksia?Minä sain tänään ja oottelen nyt mitä tapahtuu
Kuinka moni ottanut sikarokotuksen?
33
570
Vastaukset
eikä yhtään mitään sivuvaikutusta ole ollut.
- pirteä mummeli ,,
rokotetaan, on yli seittenkymppinen, minä, puoliso juoksentelen terveitten joukossa pitkinkaupunkia harrastuksissa ja asioilla,olen hiukkasen yli seitenkymppinen, en saa vielä rokotusta vaikka olen riskiryhmään kuuluva, sydän ja verisuonitauti, ohitusleikkaukksinne läpikäynyt.
Olen aivan terve ja pirteä kuin nuori oisin konsanaan, enkä pelkää sairautta, mutta hiukan ihmettelen ihmisten karsinointia rokotettaviin ja ulos jätettäviin, OLISKO PRIORISOINTIA , mutta mikä on LOGIIKKA ???
Voisko joku älykkäämpi kertoa , mitä älyä on kyseisessä priorisoinnissa ????
Niin , ehkä yhteiskunta pelkää meikä tytön elävän satavuotiaaksi, en tiedä, hymmm. - hyvä hyvä
aivan hiukan ,kun nosti kättä ylös tuntui pienen pieni kivuntapainen siinä käden olkavarressa,ei mitään muuta,keskiviikkona se oli poissa,ei muuta oiretta.
- hyvin meni
pistokäsi kipeä ei muuta.
ja liian vanha.
Ainoa toivoni on, elämäni sulostuttajan elettyä siivelläni yli 40 vuotta, saada piikki huomenna hänen siivellään.
Riskiryhmien perheenjäsenten täytyisi kai saada se vaikka muuten ei olisikaan oikeutta.
Viimeinen flunssani tai nuhakuumeeni oli joskus 70-luvun lopulla.- PELKÄÄVÄ
Jos vaikka kasvaa saparo, ja suuret nenän sieraimet!
- 9+5
PELKÄÄVÄ kirjoitti:
Jos vaikka kasvaa saparo, ja suuret nenän sieraimet!
nenäliinaa jos sieraimet isonee.
- 61 v.
Itse olen astmani vuoksi riskiryhmässä ja saan rokotteen täällä Espoossa ensi viikon maanantaista alkaen.
Puolisoni on täyttänyt 65 v. ja on täysin terve. Olemme käsittäneet, että vaikka hän asuu saman katon alla riskiryhmäläisen kanssa niin hän ei tässä vaiheessa ainakaan ole oikeutettu saamaan rokotetta. ellei toisin jatkossa päätetä. 61 v. kirjoitti:
Itse olen astmani vuoksi riskiryhmässä ja saan rokotteen täällä Espoossa ensi viikon maanantaista alkaen.
Puolisoni on täyttänyt 65 v. ja on täysin terve. Olemme käsittäneet, että vaikka hän asuu saman katon alla riskiryhmäläisen kanssa niin hän ei tässä vaiheessa ainakaan ole oikeutettu saamaan rokotetta. ellei toisin jatkossa päätetä.Kävimme piikityksessä.
Elämäni sulostuttaja sai sekä kausi- että sikapiikin.
Itse sain vain kausitorjunnan.
Ei auttanut edes riskiryhmäläisen kanssa parivuoteessa punkkaaminen.
Koko touhuun meni noin 10-minuuttia ja siitäkin osa johtui yhden ukon flegmaattisesta tölläilystä toimenpidehuoneessa piikityksen jälkeen.
Operaatio on porrastettu aakkosten mukaan kolmelle päivälle.
Käyttämässämme keskuksessa oli kausipiikitykseen kolme huonetta joista joku oli aina tyhjänä.
Sikapiikitystä vaimo odotteli "oikeasti" pari minuuttia ja sitä tölläilevää ukkoa pitempään.- 1947
Juu noin on, laiska-lasse. Minä sain siivellä lähes viikon päästä siitä, kun mieheni sai sen. Kotish. empi saamistani. Viimein huomasi, että kaupoissa käynti on riski miehelleni, joka on juuri palautunut kotiin kantasolusiirrosta. Voisin olla pöpön kantaja.. Onhan niistä ohjeitakin tk.n tullut, mutta tieto ei kovin hyvin kulje. On se riittävyydestäkin kyse.
Molemmille nousi pientä lämpöä. Varmaan pari päivää on vielä kuumeilua. Ja se käsivarsikin kipeytyi hiukan. Kaikki enemmän rasittavat tein piikkiä ennen, joten rauhassa voi potea. - 1947
1947 kirjoitti:
Juu noin on, laiska-lasse. Minä sain siivellä lähes viikon päästä siitä, kun mieheni sai sen. Kotish. empi saamistani. Viimein huomasi, että kaupoissa käynti on riski miehelleni, joka on juuri palautunut kotiin kantasolusiirrosta. Voisin olla pöpön kantaja.. Onhan niistä ohjeitakin tk.n tullut, mutta tieto ei kovin hyvin kulje. On se riittävyydestäkin kyse.
Molemmille nousi pientä lämpöä. Varmaan pari päivää on vielä kuumeilua. Ja se käsivarsikin kipeytyi hiukan. Kaikki enemmän rasittavat tein piikkiä ennen, joten rauhassa voi potea.Pistin pari viikkoa sitten kausipiikin itse. Ei ole pitkään aikaan näin paljoa piikitetty.
- OliviaKoo ek
Sain molemmat, H1N1-rokotteen sekä kausi-influenssarokotteen. Toinen vasempaan ja toinen oikeaan olkavarteen. Perjantai-iltana alkoi vasenta (H1N1) käsivartta jomottaa, yöllä heräsin kovaan kipuun, kun olin nukkunut vasemmalla kyljelläni.
Lauantaiaamuna koko käsivarsi oli jäykkä ja jomotti kovasti, iltapäivällä alkoi nousta kuume, ensin vain lievä, mutta illan mittaan korkeammalle. Päätä alkoi särkeä.
Sunnuntaina kipu kädessä jatkui, samoin kuume, joka taas illansuussa nousi 38:aan. Päätä särki edelleen.
Tänään on kuume ollut jo poissa, mutta käsivarsi on edelleen jäykkä ja kipeä. Saa nähdä, kuinka kauan kipu jatkuu. Kädellä ei kunnolla kärsi koskea kipeään kohtaan, se on niin hellä.
Näistä oireista minulle kerrottiinkin rokotustilanteessa, joten osasin niitä odottaa.Eipä taida tarvita asiaa pohtia, sen on muut ratkaisseet puolestani.
Tämän ikäiset kai joutaa sairastamaan ja jos huonosti käy niin kuolemaan pois, vai hyvinkö
siinä sitten kävisi....- vain yksi piikki
molemmat rokotteet yhtä aikaa! Minä otin sikarokotteen torstaina. Illalla pistokäsi oli hiukan kipeä kun telkkaria katsoessa nukahdin ja käsi jäi alle. Siivosin sitten perjantaina siltä varalta että jos nousee kuume lauantaina. Perjantaina käsivarsi oli pikkuisen kipeä silloin kun nostin käden ylös. Täään ei ole enää yhtään kipeä, ei kuumetta ole noussut ainakaan tähän mennessä. Ei päänsärkyä, ei mitään. Näinköhän se piikki mitään edes vaikuttaa!?
- x
vain yksi piikki kirjoitti:
molemmat rokotteet yhtä aikaa! Minä otin sikarokotteen torstaina. Illalla pistokäsi oli hiukan kipeä kun telkkaria katsoessa nukahdin ja käsi jäi alle. Siivosin sitten perjantaina siltä varalta että jos nousee kuume lauantaina. Perjantaina käsivarsi oli pikkuisen kipeä silloin kun nostin käden ylös. Täään ei ole enää yhtään kipeä, ei kuumetta ole noussut ainakaan tähän mennessä. Ei päänsärkyä, ei mitään. Näinköhän se piikki mitään edes vaikuttaa!?
viikko sitten influenssa, ja tänään possu, aamulla.Ystävättärellä kipeytyi käsi pariksi päivää. Miehensä otti molemmat, ei mitään haittoja. Saivat viikko sitten.
- piikkiä
Haen lapsenlapsia koulusta ja tarhasta. Rokotusta en saa kun ehdin jo täyttää sen maagiset 65 ja todettuja perussairauksia ei ole.
Possutauti tulee varmaan jos se iskee lapsenlapsiin. Olen kyllä uhannut ottaa patjani ja lähteä lapseni luo sairastamaan jos näin käy.
THL hoitaa kätevästi pois vanhat jaloista rasittamasta Suomen taloutta. Ensimmäiset kolme lähti jo.- matti-esko
Äläs nyt mussuta vanhoista, vaan ei sitä saa nuoremmatkaan.......
- salomaansaarni*
muutenkaan. Minulla on kaksi lapsenlasta, jotka ovat allergisia kananmunalle. Toinen onkin jo sairastunut tautiin ja tyttärenikin on jo sairaana (hän ei ole lapsen äiti). Rokotukset ovat kuitenkin niin myöhässä, että kaikkia kansalaisia ne eivät ehdi auttaa.
- Pirre*
kiinni "ottamisesta", minä s a i n sen työni luonteen takia, muuten odottaisin siinä kuin muutkin "vanahat".
- ..---...---
"vanhat"? Eihän sitä saa 40-50 vuotiaatkaan???????????
Saako edes päiväkodin täditkään? ..---...--- kirjoitti:
"vanhat"? Eihän sitä saa 40-50 vuotiaatkaan???????????
Saako edes päiväkodin täditkään?olin tarkoittavinani että näitten ikätovereitteni kanssa, - muuten olen tietoinen rokotus järjestyksestä..
- x
Pirrejuupas kirjoitti:
olin tarkoittavinani että näitten ikätovereitteni kanssa, - muuten olen tietoinen rokotus järjestyksestä..
toivotaan et saadaan koko ajan lisää.
Pelkään minäkin poikani puolesta, ajaa taxia, ja pärskiviä ihmisiä vie terkkariin.
Kun käy kahvilla, lounaalla, jos keikka osuu lähelle, joutuu desinfioimisoperaatioon heti ;D ei saa koske minnekään sitä ennen.
Toivotaan kaikkien saavan, jotka haluavat. Osahan ei edes halua.
- pari päivää
kädessä, ei muita oireita.
- piikkiiiii
Olen kauan sitten viime kuussa. Sivuvaikutus vähän kipeä pistonkohta päivän.
mutta en ole saanut, eikä myöskään hoidettavani.
Jos minä sairastun niin mies joutuu sairaalaan, jos mies sairastuu niin todenäköisesti hän huonokuntoisena jotuu sairaalaan jos yleensä selviää.
En jaksa enää taistella asiasta.- toivotaan...
sinun varovan, miehesihän ei paljon liiku?
Uutisissa äsken sanottiin, että tekevät piakkoin päätöksen, jos...
Näkeepä sitten.
No, kyllä minäkin varon, erityisen paljon, ainakin vielä pari viikkoa, ennenkuin suojan pitäisi sitten tehota.
Aamusta aikaisin kaupassa, autossa heti käsidesiä. Kotiin tullessa käsien pesu.
Vieraat suoraan veskiin pesulle, ennen kuin ehtivät oven ripoihin tai muualle koskea. Kertäkäytöpyyhkeet, vieraille.
Kolme kriisisairautta, joten en halua saada tartuntaa. - 1947
Haepa apteekista niitä kasvosuojia ja kertakäyttökäsineitä käsidesiä, ellei satu jo olemaan.
Itsekin väistelen mahdollisuuksien mukaan väkijoukkoja. Kaupassa käyn korkeintaan 2x viikossa hiljaiseen aikaan.
Niin ja kättä ristiin varjelusta pyytäen.
- mirre-ninja
En ota jos ajan.
perustelut: haavat ei ole umpeutuneet hoidoista huolimatta 2½kk Ruusu selässä. Ja ensiviikolla töölöön operoivat ehkä haavat kiinni.
En minä piikkiä pelkää, on vaan sellainen kutina, etten jonota pyörätuolilla.
Eli toissapäivänä ( 10.pv ) iltaruskoni lämpö otti sekä kausi- että sikapiikin.
Nyt makaa punkan pohjalla 38,6:n kuumeessa.
Itse sain vain kausipiikin.- orvar
en ole ottanut, enkä ota
- roccote
Ei sivuvaikutuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242