Elisa Viihde -digiboxi+netti kusetusta

El Muerte

Varoittaisin kaikkia Elisa Viihde-paketin hommaamista miettiviä ajattelemaan muiden firmojen vaihtoehtoja.

Itse tartuin tähän pakettiin kun minulle Saunalahden asiakkaana sitä tarjottiin. Ko. paketti kun laskisi nettilaskuni hintaa 10:llä eurolla sekä saisin digiboxin jolla voi tallentaa helvetisti ohjelmia.

Laitteet saapuivat odotettua aiemmin jo postiin ja asennettuani pääsin telkkaria katsomaan. Pakettiin kuului myös 3 kk ilmaiset maksukanavat (mm. MTV3 MAX, National Geographic, Discovery, Discovery Science ja ESPN America). Ensimmäiset ongelmat alkoivat nyt viikonloppuna kun koitin tallentaa ESPN Americalta illan lätkämatsit (sunnuntaina) jotta ei tarvisi mennä töihin 3h yöunilla.

Digiboxi ilmoitti "Tallennus ei ole mahdollista" ajastaessani boxia tallentamaan. Kokeilin senjälkeen ajastaa National Geographicilta ohjelmaa ja sama herja. Ainoastaan siis Yle1, TV2, MTV3, Nelonen, SubTV, JIM, FST ja YLE teema nauhoittaa.

Rupesin selvittämään tätä asiakaspalvelun kautta ja pian selvisikin vialle syy:
Ei ole nyt, eikä tule olemaan mahdollista äänittää maksutv kanavien ohjelmia Elisan järjestelmällä.
Tästä ei mainittu sanaakaan puhelimitse kun minulle tämä kaupiteltiin. Myöskään muussa dokumentaatiossa ei tätä mainittu kuin vasta paketin saapuessa, manuaalin sivulla 14 (josta asiakaspalvelu siteerasi minulle puhelimitse). Tämä on suoraa harhaanjohtamista ostopäätökseen vaikuttavissa asioissa.

Vittukun ton Elisan kanssa joutuu aina hirveeseen säätöön, oli sitten puhelin, mokkula tai tv -asiat. Kun olen kärsinyt vuoden määräaikaisen episodini, tuo harmaa purkki lentää kaaressa itämereen. Ei muuta kun tilailemaan sitten tallentavaa digiboxia ja PlusTV:tä tai jotain muuta vastinetta joka TOIMII.

Ps. Samaisen firman myyjät pakkomöivät veljelleni mokkulan. Hän ei tiedä mitään tietokoneista ja meni hakemaan nettiliittymään ekaan kotiinsa. Kertoi tiskillä että "Tarvisin laajakaista netin kotiin. Yhdistettäviä laitteita ovat Xbox360, KotiPC sekä mahdollisesti tulevaisuudessa läppäri."

He möivät veljelleni mokkulan, mainostaessaan sitä parhaaksi netiksi mitä tälläsessä tilanteessa voi ottaa. Veli kun ei tiennyt mitään näistä nettihommista, meni tyhmänä ottamaan tälläsen diilin ja soittaa mulle ihmeissään että miten saa xboxin yhdistään nettiin. Hyvä Elisa! Hienoa asiakaspalvelua.

19

6619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • El Muerte

      Alkuperänen kirjottaja tässä taas...

      Myyntihetkellä kysyin heiltä että "saako tämän siirrettyä tähän osotteeseen, koska minulla on alkuvuodesta alkamassa putkiremontti ja joudun asumaan useamman kuukauden vanhemmillani." Myyjä vastasi puhelimeen että "kyllä pystyy."

      Viimeviikolla ilmotin sitten Elisan aspaan mailitse että voisivatko siirtää yhteyden vanhempieni osoitteeseen 8.2 alkaen ja vastaus oli että "Valitettavasti kyseiseen osoitteeseen emme voi palvelua kytkeä."
      Vastasin heille että "Entä pelkkä nettiliittymä, koska TV hommia en siellä tarvitse. Tämä kuitenkin luvattiin myyntihetkellä"

      Tähän sain vastauksen "Valitettavasti Elisa Viihde on kokonaisuus ja sitä ei voi eritellä. Olen pahoillani että olet saanut väärää tietoa tuotetta ostaessasi"

      Lähti muuten tulikivenkatkuinen sähköposti Elisan reklamointimailiin sekä otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen.

      ÄLKÄÄ OSTAKO TÄTÄ TUOTETTA.

      • elisanasiakas

        Hohhoijaa..hyvä kun tuli esille sillä olin jo harkinnu tuota viihdepakettia,meikä kun tallentaa paljon maksukanavilta.(fakta,max,ngh,discovery,eurosport,jne).Että silleen olis käyny ja 24kk kiinni siinäkin olis ollu..tsiisus tuota elisan touhua..no toisaalta kyllä nää muut puh liittymät ja kaapeli tv toimiikin hyvin joten pysytäänpä vanhoissa systeemeissä toistaiseksi.


    • erittäin pettynyt

      älkää hyvät ihmiset tilatko itsellenne elisan viihdepakettia. se on täyttä kusetusta! itselläni jo kolmas viihde digiboksi menossa ja vaihtorumballe ei loppua näy. aina menee tilttiin firmware päivityksen yhteydessä. uutta boksia saa odotella postista viikkoja! katsokaa muiden kilpailijoiden tarjoamia vaihtoehtoja.

      • Costa2010

        Kyllä Elisan boksi on minulla toiminut kohtalaisesti, siis niin kuin digiboksit yleensä toimivat. En tiedä mikä sinulla on ongelmana, mutta ei tuo mikään tavallinen ongelma ole.


    • Elisan myyjät suoles

      ovat joko täysin pystymetsästä otettuja tai sitten täysin vailla mitään moraalia kun eivät tunne hyviä kauppatapoja, ja myyvät tuotetta mikä ei käytännössä edes toimi kunnolla (mm. tuo ettei voi tallentaa maksukanavia ym.).

      Elikkä jos elisalta jotain hankkii, kannattaa näköjään ottaa etukäteen muualta selvää asioista, eli mennä elisa shopitiin ainoastaan täysin tietävänä kaikista epäkohdista joita Elisan tuotteissa nykyään on.

      Tosin eihän Elisa enää kuluttajille taida muuta myydäkään kuin lankapuhelinliittymiä, ADSL:ää, kaapelitv-tä ja tuota Viihdettä.

      Elisa Viihde paketin tilalle kannattaa harkita Maxivisionia jos haluaa nimenomaan IPTV:n, mutta muitakin vaihtoehtoja toki on, jos talossa on antenni katolla niin Plustv, jos mahdollisuus satelliittiantenniin, niin Canal Digitalin paketti, tai jos talossa on kaapelitv niin sitten se. Mutta Elisa Viihde on se vihoviimeinen mitä voi harkita (eli siis ei kannata edes harkita). Itelläni Canal Digital-satelliittitilaus ja antennitv:ssä Plustv joten ei ole sikäli kanavista puutetta.

    • reklamaatiotamenee

      Meillä ei toimi elisan p*skaboksi. 20 meganen yhteys ja katkaisee 12-16:00 välillä noin 45 minuutin välein ja 17-3:00 välillä netti katkeilee n. 10 minuutin välein ja pysyy katkenneena yleensä 2 minuuttia.
      Elisa viihteestäkin löytyy ongelmia. Esim. MM-kisojen yhden pelin aikana boxin joutui käynnistää uudelleen 8 kertaa, koska kuva pätkäsi eikä suostunut vaihtamaan kanavaa. Myös ''arjessa'' pätkii ja katkeilee jatkuvasti ja lukemattomat kerrat ei ole tallentanut tallennettavia sarjoja, tai tallentanut miten sattuu, esim. leikannut tallenteen puoliksi ja deletoinut loput.

      Täällä on käynyt ammattimies mittaamassa paljonko tulee megaa ja sai 9 megaa mittariin. Tuo nyt oli ihan OK tulos, mutta se ongelma ei todellakaan ole jatkuva, vaan asentaja nyt vain mittasin juuri oikealla hetkellä kun netti toimi ja boxissa ei ollut internetin kohdalla punaista valoa. Selitimme asian asentajalle, joka vain ihmetteli mikäköhän netissä voisi olla vialla. Katsoi sisäjohdoitukset ja sanoi kaikkien näyttävän erittäin hyviltä, mutta ulkona oleva internetkaapeli oli aikansa eläneen näköinen. Vaihdettiin se kaapeli, mutta silti elisap*ska vittuilee samaan malliin.

      Älkää ikinä ostako mitään internettiin tai TV:hen liittyvää Elisalta.

    • Piia2017

      Vielä tänäkin päivänä 2017, meno on sama. Vain peruskanavia voi nauhoittaa, katseltavan ohjelman pause ei ole viihde digiboksilla mahdollista, jos boksi ei toimi niin aina saa uudelleen asentaa koko pas*an (ja säätää siis omat asetukset uudestaan) ja boksi siis kettuilee joka kuukausi, vähintään joka kerta kun jotain muutoksia tehdään Elisan puolelta. Ja sopimushel*etti on siis 2 VUOTTA (sitäkään ei selkeästi kerrottu puhelinmyynnissä).
      En siis todellakaan suosittele Elisa Viihde pakettia!

      • Hei Piia2017!

        Ikävää, että et ole tyytyväinen Elisa Viihde -pakettiin. On totta, että tallenteita voi tehdä vain peruskanavilta. Maksukanavien tallentaminen ei ole sopimusteknisistä syistä johtuen mahdollista. Viihteessä on kuitenkin olemassa Arkisto, josta voi katsella maksukanavien lähetyksiä jälkikäteen. :)

        Virallista pause -toimintoa eli ajansiirtoa ei ole uusimmalla boksilla, mutta se on toteutettu hieman eri tavalla. Eli kun haluat käyttää ajansiirtoa, painamalla rec -nappia siirtyy kyseinen ohjelma suoraan tallennekansioon, josta sitä voi alkaa katsomaan vaikka alusta saakka. Tämä on ollut kovin tykätty toiminto. :)

        Jos digiboksisi temppuilee viikoittain/kuukausittain, ei se ole ollenkaan normaalia. Oletko tehnyt asiasta vikailmoitusta? Aina vika -asioissa kannattaa olla hetimmiten yhteydessä vikapuoleemme, niin saadaan asia kuntoon. Voit laittaa meille yksityisviestiä esimerkiksi Palstalla http://elisa.fi/palstatiimi .

        Viihteeseen tulee aina 24 kuukauden määräaikaisuus, joka mainitaan mm tilausvahvistuksessa. Se tulee toki aina mainita myös tilauksen yhteydessä, pahoittelut jos tässä on ollut epäselvyyttä. :(

        Jos jokin asia mietityttää, tai Viihde takkuilee, ole meihin yhteydessä niin hoidetaan asia parhain päin. :)

        Niina / Elisan sometiimi


      • Saatko_palkkaa
        palstatiimi kirjoitti:

        Hei Piia2017!

        Ikävää, että et ole tyytyväinen Elisa Viihde -pakettiin. On totta, että tallenteita voi tehdä vain peruskanavilta. Maksukanavien tallentaminen ei ole sopimusteknisistä syistä johtuen mahdollista. Viihteessä on kuitenkin olemassa Arkisto, josta voi katsella maksukanavien lähetyksiä jälkikäteen. :)

        Virallista pause -toimintoa eli ajansiirtoa ei ole uusimmalla boksilla, mutta se on toteutettu hieman eri tavalla. Eli kun haluat käyttää ajansiirtoa, painamalla rec -nappia siirtyy kyseinen ohjelma suoraan tallennekansioon, josta sitä voi alkaa katsomaan vaikka alusta saakka. Tämä on ollut kovin tykätty toiminto. :)

        Jos digiboksisi temppuilee viikoittain/kuukausittain, ei se ole ollenkaan normaalia. Oletko tehnyt asiasta vikailmoitusta? Aina vika -asioissa kannattaa olla hetimmiten yhteydessä vikapuoleemme, niin saadaan asia kuntoon. Voit laittaa meille yksityisviestiä esimerkiksi Palstalla http://elisa.fi/palstatiimi .

        Viihteeseen tulee aina 24 kuukauden määräaikaisuus, joka mainitaan mm tilausvahvistuksessa. Se tulee toki aina mainita myös tilauksen yhteydessä, pahoittelut jos tässä on ollut epäselvyyttä. :(

        Jos jokin asia mietityttää, tai Viihde takkuilee, ole meihin yhteydessä niin hoidetaan asia parhain päin. :)

        Niina / Elisan sometiimi

        Saatko oikein palkkaakin tosta valehtelustasi? Olen minäkin tehnyt elisan roska puhelin liittymistä lukemattomia vikailmoituksia kyllästymiseen saakka, mutta mikään ei muutu saati tapahdu. Sen sijaan kyllä toimimattomista liittymistäkin korotellaan kuukausimaksuja, ja muita piilokuluja.

        Ps. Hävittäkää ne todella vammaset elisa roska mainokset töllöstä jo pikkuhiljaa!


    • eiikinä

      Juu, kun olin töissä kierrätyspisteessä, noita elisan viihdepaketteja tuotiin hävitykseen ihan viikoittain. Niitä oli valkoisia ja mustia. Ihmiset ovat lopen kyllästyneitä noihin matolaatikkoihin, joita ei kunnolla toimimaan saa.

      • hyvin_toimii

        Hyvin noi mustat Netgem-boksit N7700 ja N7800 nykyään toimii. Ne sinivalkoiset Pace-boksit onkin sitten ihan eri juttu, ne oli eräänkin kirjoittajan mukaan julmaa pilaa ihmisiä kohtaan.


    • Ei_ole_ei_tule

      KAikki maksutöllöt on pelkkää rahastusta ja silmille kusemista, usein puolet kanavista ei toimi, sitten on erilaisia piilokuluja, ja muita ylläreitä. Viimeisen maksukortin pistin pois nelisen vuota sitten, ja se todellakin oli viimeinen, eikä uusia tasan tule ikinä.

    • pätkii

      Viime aikoina on alkanyt tökkimään mullakin. En taida enää uusia Viihde-tilaustani.

    • Tyytyväinen_asiakas

      Itse olen ollut tyytyväinen Elisa viihde palveluun. tietysti käytän "time-shift"-toimintoa telkkarini kautta, mutta hyvin toimii.. kun en katso maksullisia kanavia sportia ym...

      Ihan samaa kauraa kun DNA:n ja soneran ratkaisut. mutta jokainen tykkää eri asioista joten kehotan tutustumaan jokaisen operaatorin tarjontaan ihan sielä toimipisteessä. kun jokainen operaatori mielyttää määrätyä asiakas ryhmää.

      • suht_tyytyväinen--

        Ite ole ollut suht tyytyväinen ainakin siihen että antennitaloyhtiöasuntoon sai kaapeli-tv kanavat omine rajoituksineen, itse olin kyllä selvittänyt etukäteen että maksu-tv kanavien tallennus ei ole mahdollista.


    • Anonyymi

      Itse valitin kuluttajan suojaan Elisan Viihdepaketista! Pakkopullaahan He myyvät!
      Jos ei tule asiassa selvää, otan LOPARIT ELISASTA! NÄIN SE KÄY!
      Mitä tulee 2-vuoden pakkopullaan, MAKSAN ; VAIKKEN KÄYTÄ SITÄ.
      SE ON SEN ARVOISTAKIN! KUMPIKOS VOITTAA; ELISAKO?
      NÄIN SE MENEE; PAKKOPULLA!

    • Anonyymi

      Minä olen tyytyväinen Elisa Viihteen käyttäjä ja olen tiennyt ettei maksukanavia voi tallentaa nettiin, siksi tallennankin ne ihan joko HTPC:lle tai sellaiselle digiboksille jossa on HDMI-input.

      Ei noita maksukanavia voi tallentaa minkään IPTV-palvelun verkkopalveluun vaan ne on tallennettava paikallisesti.

      Olen myös Dna Hubin tyytyväinen käyttäjä, maksukanavien tallennus tapahtuu samalla tavalla kuin Elisa Viihteen kanssa.

      • Anonyymi

        Samat kokemukset ruottalaisten Elisasta. Olen jo irti ja pysyn! Elisa kanssa pysyy. Suomen valtiohan myi lankaverkot Elisalle ja Elisa nyt hallitsee - olkaa tyytyväisiä. Sähkönsiirtoverkotkin myytiin ja kallista on.
        Onko niin ettei Suomi voi olla itsenäinen, ellei ulkomaat saa haltuunsa kaikkea tuottavaa? Maaperän malmeja myöten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat kokemukset ruottalaisten Elisasta. Olen jo irti ja pysyn! Elisa kanssa pysyy. Suomen valtiohan myi lankaverkot Elisalle ja Elisa nyt hallitsee - olkaa tyytyväisiä. Sähkönsiirtoverkotkin myytiin ja kallista on.
        Onko niin ettei Suomi voi olla itsenäinen, ellei ulkomaat saa haltuunsa kaikkea tuottavaa? Maaperän malmeja myöten?

        Elisa on kylläkin suomalainen, Telia on ruotsalainen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe