Muodikas vammanen

joku täällä

Hei! Olen 19-vuotias vammanen nainen. Pukeudun muodikkaasti ja näytän kaikkien mielestä upealta. Kuulostaako tämä typerältä? Olenko ainut vammainen, joka pukeutuu merkkivaatteisiin? Minusta on mukavaa kuulla, kun kaikki sanovat minua kauniiksi. Osa luulee minua ulkonäköni takia normaaliksi.

27

1580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prominent

Vammaisia katsotaan, joten ei todellakaan ole haitaksi pukeutua kauniisti.
      Vammastasi huolimatta lienet aivan normaali ihminen.

• tuollaisiakaan ei vammaisissa ole todellakaan liikaa

• toinensamanl

olen muutaman vuoden vanhempi sinusta ja pienen lapsen äiti, mutta minusta on pyörätuolista huolimatta tärkeää pukeutua hyvin ja laittautua kauniiksi. Ja tällainen käsitys tulee jo ihan kotikasvatuksena.
        Elän myös ja olen aina elänyt ympäristössä jossa muita vammaisia ei juurikaan ole, joten on hyvä sulautua massaan. Siinä on hyvät että huonot puolensa. Seuraan tiiviisti muotiohjelmia ym. Ainoa asia mitä pidän hankalana on tehdä vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen, ns. terveeseen mieheen. Se vaatii hyvää itsetuntoa, koska tuntuu että terveet tytöt on aina kauniimpia ja seksikkäämpiä ja miehet katselevat mieluiten heitä ja siten joutuu taistelemaan huomiosta.

• Ihastunut mies
        toinensamanl kirjoitti:

olen muutaman vuoden vanhempi sinusta ja pienen lapsen äiti, mutta minusta on pyörätuolista huolimatta tärkeää pukeutua hyvin ja laittautua kauniiksi. Ja tällainen käsitys tulee jo ihan kotikasvatuksena.
        Elän myös ja olen aina elänyt ympäristössä jossa muita vammaisia ei juurikaan ole, joten on hyvä sulautua massaan. Siinä on hyvät että huonot puolensa. Seuraan tiiviisti muotiohjelmia ym. Ainoa asia mitä pidän hankalana on tehdä vaikutus vastakkaiseen sukupuoleen, ns. terveeseen mieheen. Se vaatii hyvää itsetuntoa, koska tuntuu että terveet tytöt on aina kauniimpia ja seksikkäämpiä ja miehet katselevat mieluiten heitä ja siten joutuu taistelemaan huomiosta.

Olen 38 vuotias terve mies, ja olen ihastunut naiseen joka on pyörätuolissa. Tunne on molemminpuolinen joten katsotaan mihin tämä johtaa :)

Ymmärrän kyllä että terveeseen mieheen tutustuminen vaatii hyvää itsetuntoa! Ja voi olla että aina ei käy selville onko mies kiinnostunut sinusta vain auttamisen halusta. Mutta usko pois, ei se tutustuminen miehiin ole kuule kovin yksinkertaista terveilläkään, kyllä noita tarinoita saa täältä palstoilta lukea vaikka kuinka paljon :)

Itse kyllä kävin mielessä ajatuksia heti alusta asti siitä että haluanko ihmissuhteen jossa joutuu jossakin määrin auttamaan toista. Sitten tietysti miettii että vaikuttaako hänen vammansa kykyyn nauttia seksistä, jne.

Mutta hän on kaunis, valloittavat silmät, ihana hymy, todella fiksu työssäkäyvä ihminen, huumorintajuinen ja vaikka mitä... Ei sitä voi vastustaa, kyllä tämä nyt täytyy katsoa jos meistä tulisi jotain :)

Ihastunut mies

• hyvännäköinen tai saati kaunis, niin se on ihan sama mitkä vetimet sillä päällä vaikka jätesäkki. Muistettava vaan, että kauneus on katoavaista ja rumuus sen kun lisääntyy :)

• Ikä ihmisenä en enään ole niin merkkivaatteista kiinnostunut. Silti katson tarkkaan että olisivat sävysävyyn ja käytän jopa kaulassa silleen muodikkaasti (hih) Jasser Arafat mustavalkoista huivia.
        Yksi harminaihe pukeutumisessa on, kun hameita ei voi käyttää. Vammani on sellainen että pyörätuolissa normaalipituinen hame ei peitä puutarhaani.
        Minulla on kyllä nilkkapituisia puolihameita sellaisia laajahelmaisia mutta kokomekot jää käyttämättä.
        En meikkaa, en ole koskaan meikannut.
        Keskiviikona tulee tänne kampaaja.

Muuten älkää keskustelko kaupassa, lääkärissä, muuallakaan yleisellä paikalla kysyessäni jotain avustajani kanssa, antaen hänele vastauksen. Se olin minä joka kysyin, kertokaa vastaus minulle.
        Samoin älkää työntäkö ohitse haluamani ostoksen. minulla ei ole silmiä selässä.
        Tästä saan jatkuvasti muistuttaa.

• maagikko kirjoitti:

Ikä ihmisenä en enään ole niin merkkivaatteista kiinnostunut. Silti katson tarkkaan että olisivat sävysävyyn ja käytän jopa kaulassa silleen muodikkaasti (hih) Jasser Arafat mustavalkoista huivia.
        Yksi harminaihe pukeutumisessa on, kun hameita ei voi käyttää. Vammani on sellainen että pyörätuolissa normaalipituinen hame ei peitä puutarhaani.
        Minulla on kyllä nilkkapituisia puolihameita sellaisia laajahelmaisia mutta kokomekot jää käyttämättä.
        En meikkaa, en ole koskaan meikannut.
        Keskiviikona tulee tänne kampaaja.

Muuten älkää keskustelko kaupassa, lääkärissä, muuallakaan yleisellä paikalla kysyessäni jotain avustajani kanssa, antaen hänele vastauksen. Se olin minä joka kysyin, kertokaa vastaus minulle.
        Samoin älkää työntäkö ohitse haluamani ostoksen. minulla ei ole silmiä selässä.
        Tästä saan jatkuvasti muistuttaa.

Nauru ja iloisuus ovat luonnon kauneutta.

• Pidä tyylisi kyllä se auttaa ihmisten näkökulmaa vammaisista, mutta ikävä kyllä et ole ainoa, joka pukeutuu merkkivaatteisiin.

• 1991

mä on niku sama tyyline ei muaka lulla kehariksi kun on nii tyylikäs khota 20v

• Revelstoke

Tulipas hyvä mieli lukiessani aloittajan kirjoituksen! Loistavaa!

Olen aina sanonut, että tyylikkyys sopii kaikille, myös liikuntavammaisille (itse olen 30v mies).

En juurikaan tunne muita vammaisia, mutta sen mitä heitä joskus ihmisvilinässä näen, niin pukeutumisessa on monesti toivomisen varaa. Ymmärrän, ja tiedän toki, että esim. verkkarit on helposti puettava ja leppoisa asuste pyörätuolin käyttäjälle, mutta pienellä vaivalla voisi laittaa ylleen jotakin niin paljon parempaakin. Verkkarit sopivat lenkkipolulle ja salireissuille, eivät shoppailu- tai kahvitteluasuksi.

Ei sen pukeutumisen tarvitse olla luokkaa David Beckham tai Paris Hilton, vaan tärkeintä on löytää oma tyyli ja vähän nähdä vaivaakin sen eteen. Itselläni ajattelu lähtee siitä, että pidän silmät auki koko ajan siitä, miten maailma ympärilläni pukeutuu ja haen näkemästäni ne, ja vain ne jutut, jotka sopivat nimenomaan itselleni.

Tietysti itselläni on pukeutumistyyli muovautunut ensin opiskellessa yliopistossa ja nyttemmin viime vuosina työelämässä.

• liikvammainen

Kuulostaa sikäli typerältä, että olet aika itsevarma itsestäsi. Älä ota tätä pahalla, mutta maailmaan mahtuu niin monta ihmistä, että et voi millään miellyttää kaikkia ulkonäöllisesti tai vaatteiden suhteen. Ei kukaan pysty moiseen.

Tietenkään tyylikkäässä pukeutumisessa ei ole mitään vikaa useimpien mielestä, mutta välillä tuo ihmisen upeus voi mennä hyvinkin pienestä asiasta. Esimerkiksi mä en ole kauhean karvainen, mutta silti mulle on sanottu, että mulla on liian paljon karvoja käsissä.

Sitten on tietysti kaiken maailman erakoita, masentuneita ja itsemurhaa hautovat joille kukaan ei miellytä silmää.

• ATDT'2

Ei kaikkia voi miellyttää, eikä tarvitsekaan, mutta oma itsetunto kannattaa pitää korkealla. Se näkyy ulospäin.

Joillekin ihmisille vain "korkea itsetunto" tarkoittaa sitä, että pilkataan toisia. Se ei ole hyvää itsetuntoa, vaan päinvastoin.

• spurguäijä 59

Eiks vammaisten kuuluis pukeutua tuulipukuun ja monnikenkiin.

• 1991

ei todellakan en ainaka mä mut jos osta nike puma vateita ni sit tai adidas

• Ihan hyvä on :)
        1991 kirjoitti:

ei todellakan en ainaka mä mut jos osta nike puma vateita ni sit tai adidas

Mä en itse ole vammainen, mutta mulla on kehitysvammainen pieni tytär. Mä itse olen aina kiinnittänyt huomiota myös ulkonäköön, tai oikeestaan ulkoiseen olemukseen.

Ei ole niin väliä onko kovinkaan kauniit kasvot tai kalliit merkkivaatteet. Pääasia, että on perussiisti olemus. On puhtaat vaatteet ja suihkunraikas olemus. Näillä pääsee jo pitkälle. Oma tyttökin kysyy aina ennen uloslähtöä, että "tarviiko vielä käydä suihkussa vai onko näin ihan hyvä?". :)

• rutista

Nyt ,sä häpee sanojasi,olet ajattelematon,,,,

• Hei.

Minä näin Helsingin itiksen kauppakeskuksessa kerran todellakin ihan uskomattoman upea kauniin nuoren naisen ja muodikkaasti pukeutunut, meikannut ja olin pyörtyä siinä hänen kauneuttaan ihaillessa, oli todella kaunis näky. Eipä muuten paljon ns. terveet ihmiset jaksa välittää ulkonäöstään, minä mukaan lukien.
      Mutta oli kyllä kaunis nuori nainen, hän oli siinä noin 20v.

Mutta jos olet ollut tässä lähiaikoina ( 2 v aikana ) itiksessä niin anteeksi että tuijotin, mutta häkellyin ja häkellyin vielä enemmän kun olen nainen, onneksi edes tosi vanha nainen, sillä eihän nainen saisi varsinkaan naista tuijottaa.

Ei muuta kuin lisää vaan, tuollaista kauneutta tässä maailmassa ei ole ollenkaan liikaa.
      Ja kai sitä vähän saa katsoa kun toinen on jaksanut itseensä laittaa.

• nelkytneljä

minulla kans lukee papereissa olen lievästi kehitysvammainen.mutta olen myös tyylikäs meikkaan ja osaan laulaa..............

• 56-vuotias

Kuules nyt tyttö,sähän olet normaali,sinulla vaan on ,ei omasta tahdostasi,,poikkeavaisuus,itsessäsi.Hyvää ystävänpäivää.

• 1991

minä myös olen 21v lievä-vammane nyky nuori eikä mus es nää eton vammane.

• 1991

moi mun miellestä teinit pitäs ota mali miten kehari pukeutu talvella kun pakasta on 20- kun noi pissis ei koska taju kumpi on tärkepä pitä jalat ja pää lämin kun että kulke pakas säällä ilman pipo misä on syy kun 21 vuota sit lapset sai olla lapsi mut nyky lapsi halu ola kuin teini mine kehitys mene . t vilma

• 2013

hei minä olen nuori aikuinen ja on nyky nuoriso kulun 1991 syntynyt ja ei minuaka lulla kehariks kun pidän tavalisesti tyylikäitä vateita niku mun ikäse pitä vaika mulla on llievä kehitys vamma muta en oikesti näytä uulos päin siltä vaika olen lapsena käyny erityis koulua

• 2013

siis lievä korjan

• 1969

Ja taas sitte 1969 syntynyt keski-ikäinen leivästi kehitysvammainen naishenkilö. Asun vuonna1952 syntyneen lievästi kehitysvammaisen mieheni kanssa.
        Miltä kuulostaa ?
        Kysyn rehelliseti vastaa kun näät tämän tekstin.

• muodikas aina

www.erityisvaateompelimo.fi

• JASMININ BLOGI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7569
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1843
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1840
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1603
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1525
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241