C: aseman

varmuuskopiointi

Elikkäs onnistuuko sellainen että kopio C: aseman kansiona.
Ja jos kovalevy menee rikki, niin siirtää uudelle levylle ne varmuuskopioidut sälät toisella tietokoneella.
Ja laittaa levyn kiinni koneeseen josta kopiot on alunperin otettu, lähteekö kone toimimaan siitä ihan noin vaan?

-Varmuuskopiointiohjelmia
Onko hyviä varmuuskopiointi ohjelmia jotka tunnistaa, mitä on jo varmuuskopioitu ja varmuuskopioi vaan ne joihin on tullut muutoksia, ja VK olisi hieman nopeampaakin?
Saisi vähän järjestystä tuohon varmuuskopiointiin , nyt on vähän hujan hajan :)

7

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii,.,

Melkein toimii, mutta ei ihan. Mutta jos teet levystä ns. imagen toiselle kovalevylle tai dvd levylle, niin sitten kyllä toimii. Googleta "imagen teko" tai vastaavaa.

• PowerPC1

Voit tehdä asemasta ihan identtisen kopion, itse käytin Seagaten jotain työkalua jolla siirsin Windows-asennukseni tiedostoineen päivineen 320GB -kovalevyltä 500GB kovalevylle. Jollain näillä voisi onnistua myös:

http://www.clonehdd.com/

Tuo Seagaten softa mitä käytin vaati että toinen kovalevyistä oli Segaten valmistama.

• Tsekkaa SyncBack. On ilmainen ja erittäin luotettava. Varmuuskopioi juuri siten, että esim. VAIN muuttuneet ja uudet fileet kopioidaan.

• varmuuskopiointi

...vastauksista kaikille, pitääpä tutkia.

ja jos vielä tulee jotain mieleen, niin otan mielellään ohjeita/ajatuksia/ideoita
      vastaan.

• eg54

Jos pelkät tiedostot riittävät, niin Ntbackupilla itse olen ainakin onnistunut sekä varmuuskopioimaan että palauttamaan. Etuna on, että sillä pystyy käyttämään ns. varjokopiotekniikkaa eli kaiketi ainakin jotkin käytössä olevat tiedostotkin pystyy kopioimaan. Eli käynnissä oleva Windows voi tehdä itsestään varmuuskopion. Tosin minulle Ntbackup valitti, ettei se pystynyt kopioimaan esim. jotain F-sekuren lokitiedostoja, koska ne olivat käytössä. Lisäetu on, että varmuuskopio menee yhteen tiedostoon, joten se ei vie yhtä paljon tilaa kuin tiedostojen kopiointi tiedostoiksi. Etu on suurimmillaan silloin kun varmuuskopioitavana on paljon pieniä tiedostoja.

Ntbackupin heikkous on, että järjestelmän palauttamiseen tarvitaan toimiva Windows. Eli jos kovalevy hajoaa, joudut ensin asentamaan Windowsin ja sitten palauttamaan.

Robocopyllä tein joskus varmuuskopioita siten, että asensin toisen kopion Windowsista ja käytin sitä toisen Windowsin kopiontiin. Tällä menetelmällä saa aivan varmasti ihan jokaisen tiedoston kopioitua, mutta ei tietenkään käynnistyslataimia eikä osiotaulukkoja, joten järjestelmän palauttamiseksi kovalevyn hajottua täytyy uudelle levylle tehdä osiotaulukko, tiedostojärjestelmä ja asentaa käynnistyslatain ennen varmuuskopioidun järjestelmän palauttamista.

Windows muuten kirjoittaa rekisteriin tiedot vain siitä levyohjaimesta, joka on asennuksen aikana käytössä. Jos siis uusi kovalevy vaatiikin erilaisen ohjaimen kuin vanha, epätodennäköistä sinänsä, niin varmuuskopioitu Windows ei sitten sillä toimikaan.

• varmuuskopiointi

... sinulle.

-Ja vielä kysymys kaikille, kun nuo backup ohjelmistot näyttävät käyttävän jonkin asteista
        pakkausta, niin säilyvätkö esim. valokuvat muuttumattomina, että niistä ei menetetä informaatiota?
        Esim. kun useampaan kertaan kopioidaan>>kopio>>>kopion kopio>>>kopion kopion kopio. jne.jne...

-Ja onko backup tiedostot sellaisessa muodossa, että voi varmuuskopioituja tiedostoja
        käydä katsomassa ihan noin vain, samaan tyyliin kuin normi resurssienhallinnassakin?
        -Vai onko ne yleensä piilotettuja, että voi nähdä vain backupohjelmalla tai palautettuina?

• varmuuskopiointi kirjoitti:

... sinulle.

-Ja vielä kysymys kaikille, kun nuo backup ohjelmistot näyttävät käyttävän jonkin asteista
        pakkausta, niin säilyvätkö esim. valokuvat muuttumattomina, että niistä ei menetetä informaatiota?
        Esim. kun useampaan kertaan kopioidaan>>kopio>>>kopion kopio>>>kopion kopion kopio. jne.jne...

-Ja onko backup tiedostot sellaisessa muodossa, että voi varmuuskopioituja tiedostoja
        käydä katsomassa ihan noin vain, samaan tyyliin kuin normi resurssienhallinnassakin?
        -Vai onko ne yleensä piilotettuja, että voi nähdä vain backupohjelmalla tai palautettuina?

Ainakin tuo minun mainostamani SyncBack synkronoi, fileet ovat aivan samanlaisia ja identtisissä kansioissa kuin alkuperäisetkin. Voi noutaa sieltä (vaikkapa ulkoiselta kovalevyltä, niin kuin mulla) ihan samalla tavalla, kuin alkuperäisestäkin paikasta. En synkkaa sinne muuta kuin "Omat tiedostot", jossa mulla kaikki tärkeä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      540
      4645
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3721
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2352
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      482
      2221
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1555
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      116
      1524
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1413
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      69
      1340
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      70
      1323
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1164
    Aihe