kumman ostan DS Liten vai DSi:n???? ps. kaikki jotka ei tienneet HG&SS tulee 31.3.2010 kauppoihi:)
auttakaaaaa
23
345
Vastaukset
- rndm.
Sellainen tulee kauppoihin ensi vuoden puolella. Se on paranneltu versio DSistä. XLlässä on paljon isommat näytöt. Vertailu:
DS ja DS Lite: 3.5 tuumaa
DSi: 3.75 tuumaa
DSi XL: 4.2 tuumaa(!)
Eli ei missään nimessä Liteä, se on paljon DSitä huonompi. Se on itse asiassa samanlainen kuin vanha DS. DSissä taas on täysin erilainen käyttöjärjestelmä ja sillä voi ladata pelejä netistä.
Niin. Onhan sinulla kuitenkin jo alkuperäinen DS? Voit käyttää sitä Migratettamiseen ja itsesi kanssa vaihtamiseen. (DPPt --> HG/SS)- jamin10
Hänellä on vanhan DS:än näyttö sökönä siksi ostaa uuden. Ylä kansi melkein kokonaan irti, jotain tollasta muistelen. Mulla se ylänäyttö on löysällä kanssa. Lagaa se näyttö välil.
Onhan Liteskin vähän isommat näytöt kun normi DS:ässä. - rndm.
jamin10 kirjoitti:
Hänellä on vanhan DS:än näyttö sökönä siksi ostaa uuden. Ylä kansi melkein kokonaan irti, jotain tollasta muistelen. Mulla se ylänäyttö on löysällä kanssa. Lagaa se näyttö välil.
Onhan Liteskin vähän isommat näytöt kun normi DS:ässä.Ei, Litessä on samankokoiset.
- jamin10
rndm. kirjoitti:
Ei, Litessä on samankokoiset.
Sitähän just mainostettiin tosi lujaa, että vähän isommat näytöt. Miten sit ei muka oo yhtään.
- rndm.
jamin10 kirjoitti:
Sitähän just mainostettiin tosi lujaa, että vähän isommat näytöt. Miten sit ei muka oo yhtään.
Ei siis Liteä. DSissä onkin 0.25 tuumaa isommat näytöt..
- rndm.
rndm. kirjoitti:
Varmistin asiaa Wikipediasta ja huomasin, että olin laittanut näyttöjen koot väärin. Tässä oikeat:
DS ja DS Lite: 3.00 tuumaa
DSi: 3.25 tuumaa
DSi XL: 4.2 tuumaa.
Oikeasti XLlässä on siis paljon suuremmat näytöt kuin muissa. Vertailun vuoksi sanon, että PSPssä on 4.3-tuumainen näyttö. rndm. kirjoitti:
Varmistin asiaa Wikipediasta ja huomasin, että olin laittanut näyttöjen koot väärin. Tässä oikeat:
DS ja DS Lite: 3.00 tuumaa
DSi: 3.25 tuumaa
DSi XL: 4.2 tuumaa.
Oikeasti XLlässä on siis paljon suuremmat näytöt kuin muissa. Vertailun vuoksi sanon, että PSPssä on 4.3-tuumainen näyttö.minusta ds lite on hyvä konsoli. Ei siinä oo mitään moitittavaa.
- PinkPikachu
flareon85 kirjoitti:
minusta ds lite on hyvä konsoli. Ei siinä oo mitään moitittavaa.
Musta taas ds mut onhan siin dsi kamerat(miksi kaikkiin juttuihin pitää änkee kamera?) Nii ja ds saa gba pelin.
- rndm.
PinkPikachu kirjoitti:
Musta taas ds mut onhan siin dsi kamerat(miksi kaikkiin juttuihin pitää änkee kamera?) Nii ja ds saa gba pelin.
DSin ja DSi XLlän käyttöjärjestelmä on samantapainen kuin Wiin. Siinä on monta eri "kanavaa". Yhdessä voi ottaa kuvia, toisessa kuunnella musiikkia SD-kortilta. Kanavia on muitakin, kuten nettiselain ja pelien lataamiskauppa.
Yritän siis tällä sanoa, että DS Lite on auttamattomasti vanhentunut. Sen ostaminen nyt on verrattavissa PS2:den tai GameCuben ostamiseen. Ne ovat halvempia, mutta paljon parempi versio on saatavilla.
Vaikka vanha DSsäsi on melkein rikki, voit silti käyttää sitä Migratettamiseen. Ja sinulta varmaan löytyy jonkinlainen GBA, jolla pelata GBAn pelejä.
tl;dr -versio: Osta DSi XL, kun se ensi vuoden talvella/keväällä tulee kauppoihin. - hipsundaaling.
rndm. kirjoitti:
DSin ja DSi XLlän käyttöjärjestelmä on samantapainen kuin Wiin. Siinä on monta eri "kanavaa". Yhdessä voi ottaa kuvia, toisessa kuunnella musiikkia SD-kortilta. Kanavia on muitakin, kuten nettiselain ja pelien lataamiskauppa.
Yritän siis tällä sanoa, että DS Lite on auttamattomasti vanhentunut. Sen ostaminen nyt on verrattavissa PS2:den tai GameCuben ostamiseen. Ne ovat halvempia, mutta paljon parempi versio on saatavilla.
Vaikka vanha DSsäsi on melkein rikki, voit silti käyttää sitä Migratettamiseen. Ja sinulta varmaan löytyy jonkinlainen GBA, jolla pelata GBAn pelejä.
tl;dr -versio: Osta DSi XL, kun se ensi vuoden talvella/keväällä tulee kauppoihin.eli ostan sitten XL:än kun se tulee:) Onko yhtää tietoa koska se tulee ja paljonko maksaaa:)?
- rndm.
hipsundaaling. kirjoitti:
eli ostan sitten XL:än kun se tulee:) Onko yhtää tietoa koska se tulee ja paljonko maksaaa:)?
Tammi-, helmi- tai maaliskuussa. Hinta on varmaankin samaa luokkaa kuin DSin, eli vähän alle 200 euroa.
- --...--
rndm. kirjoitti:
Tammi-, helmi- tai maaliskuussa. Hinta on varmaankin samaa luokkaa kuin DSin, eli vähän alle 200 euroa.
Old skool ftl? Ds lite itelläni.. Jostain kuulin etta maksaa 300e.. mut se on se 200 kai..
- jamin10
rndm. kirjoitti:
Itse kylla kattelin kumpaakin DS:ää, Liteä ja normaalia ja sanoin itsekseni että selvästi isommat näytöt Litessä >___> ja Liteä kyllä mainostettiin kanssa isommilla näytöillä.
Jos ei oo jompaakumpaa vanhempaa DS:ää, ja löytyy GBA-pelejä, niin Lite on paljon parempi vaihtoehto, tavallaan. Halvempi, nykyään saa kaksi peliä kummankin, Liten ja i:n mukana jos haluaa. Kamerasta lähtee ilo kuitenkin parinviikon jälkeen. Kännyköissäkin paremmat kamerat. Samat DS-pelit kun vanhemmissa, ei GBA pelejä i:ssä. Kännykkä - MP3 musiikin kuunteluun. Ainoa kunnon juttu i:ssä on se pelien lataaminen netistä, mitä nyt muistan i:n uudistuksista. Mutta jos on jompikumpi vanhempi DS, niin i on ihan kiva. - jamin10
jamin10 kirjoitti:
Itse kylla kattelin kumpaakin DS:ää, Liteä ja normaalia ja sanoin itsekseni että selvästi isommat näytöt Litessä >___> ja Liteä kyllä mainostettiin kanssa isommilla näytöillä.
Jos ei oo jompaakumpaa vanhempaa DS:ää, ja löytyy GBA-pelejä, niin Lite on paljon parempi vaihtoehto, tavallaan. Halvempi, nykyään saa kaksi peliä kummankin, Liten ja i:n mukana jos haluaa. Kamerasta lähtee ilo kuitenkin parinviikon jälkeen. Kännyköissäkin paremmat kamerat. Samat DS-pelit kun vanhemmissa, ei GBA pelejä i:ssä. Kännykkä - MP3 musiikin kuunteluun. Ainoa kunnon juttu i:ssä on se pelien lataaminen netistä, mitä nyt muistan i:n uudistuksista. Mutta jos on jompikumpi vanhempi DS, niin i on ihan kiva.... Game Stopin myyjäkin sano Liteä paremmaks vaihtoehdoks xD
XL kylla varmaan ihan hyvä, mut mitä muuta eroo siinä on kun näytöt, ja muotoilu? - rndm.
jamin10 kirjoitti:
... Game Stopin myyjäkin sano Liteä paremmaks vaihtoehdoks xD
XL kylla varmaan ihan hyvä, mut mitä muuta eroo siinä on kun näytöt, ja muotoilu?http://keskustelu.suomi24.fi/node/8613553#comment-40962973
Erot. Eikä tuossa kaikki, Wikipediassa loput.
No niin, jos ei DSsältään muuta halua kuin GBA ja DS -pelien pelaamisen, on Litekin aivan käypä vaihtoehto. Mutta GBA-tukea ei tarvitse, jos löytyy jonkinlainen GBA erikseen. (Pokemon-pelit ovat ainoita, jotka tukevat Dual Slot -toimintoa, ja nekin ovat luopumassa siitä. HG ja SS tukevat enää vain migratettamista, toisin kuin DPPt.)
Ja Litessä isommat näytöt? Ei siltä näytä: http://cdn1.gamepro.com/article_img/gamepro/63750-1.jpg
Tässä taas selvähkö ero: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2008/10/nintendo_dsi_ds_size_comparison_1-480x254.jpg
Ja tässä nyt varsinkin (Järjestys: i XL, i ja Lite): http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/10/nintendo_dsi_ll_dsi_ds_lite_size_comparison-540x303.jpg - rndm.
rndm. kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8613553#comment-40962973
No niin, jos ei DSsältään muuta halua kuin GBA ja DS -pelien pelaamisen, on Litekin aivan käypä vaihtoehto. Mutta GBA-tukea ei tarvitse, jos löytyy jonkinlainen GBA erikseen. (Pokemon-pelit ovat ainoita, jotka tukevat Dual Slot -toimintoa, ja nekin ovat luopumassa siitä. HG ja SS tukevat enää vain migratettamista, toisin kuin DPPt.)
Ja Litessä isommat näytöt? Ei siltä näytä: http://cdn1.gamepro.com/article_img/gamepro/63750-1.jpg
Tässä taas selvähkö ero: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2008/10/nintendo_dsi_ds_size_comparison_1-480x254.jpg
Ja tässä nyt varsinkin (Järjestys: i XL, i ja Lite): http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/10/nintendo_dsi_ll_dsi_ds_lite_size_comparison-540x303.jpgTarkoitin siis, että Diamondissa, Pearlissa ja Platinumissa on myös GBA Insertion -pokeja, toisin kuin HGssa ja SSässä. (lol, ässässässä.)
- jamin10
rndm. kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8613553#comment-40962973
Ja tässä nyt varsinkin (Järjestys: i XL, i ja Lite): http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/10/nintendo_dsi_ll_dsi_ds_lite_size_comparison-540x303.jpgEka kuva: Itseasiassa näyttää isomilta, varsinkin alanäyttö. Normi DS:än näytön ympärillä on toi musta kehä, joka vähän häämää.
Toinen kuva: Joo-o, mut i:ssä onkin isommat näytöt.
kolmas kuva: näin ton tänään itekkin, kun etin XL:än kuvaa. xD Mutta tossakaan ei ole normi DS:ää.
HG ja SS Migratettaminen on hyvä kun ei tarvii venaa 24h :P
Mulla ei oo mitään GBA:ta D: - hipsundaaling.
jamin10 kirjoitti:
Eka kuva: Itseasiassa näyttää isomilta, varsinkin alanäyttö. Normi DS:än näytön ympärillä on toi musta kehä, joka vähän häämää.
Toinen kuva: Joo-o, mut i:ssä onkin isommat näytöt.
kolmas kuva: näin ton tänään itekkin, kun etin XL:än kuvaa. xD Mutta tossakaan ei ole normi DS:ää.
HG ja SS Migratettaminen on hyvä kun ei tarvii venaa 24h :P
Mulla ei oo mitään GBA:ta D:vaikee päätös :S jokasessa noissa koneessa on hyviä puoli ja huonoja puolia. esim. i:ssä voi mennä nettiin mutta ei ole GBA-paikkaa. ja sitten litessä ei voi mennä nettiin ja ei voi ladata pelejä. mutta jos ostaa ds net browserin niin sit voi. vaikeaa:D 29 päivä on onneks synttärit ja saa rahaa joten on vaikea päättää kumman koneen ostaa. sinäänsä voisi ostaa i:n kun mulla on ''original'' DS ja siskolla Lite. ja sit mulla on viel GameBoy Advance.
- jamin10
vaikee päätös :S jokasessa noissa koneessa on hyviä puoli ja huonoja puolia. esim. i:ssä voi mennä nettiin mutta ei ole GBA-paikkaa. ja sitten litessä ei voi mennä nettiin ja ei voi ladata pelejä. mutta jos ostaa ds net browserin niin sit voi. vaikeaa:D 29 päivä on onneks synttärit ja saa rahaa joten on vaikea päättää kumman koneen ostaa. sinäänsä voisi ostaa i:n kun mulla on ''original'' DS ja siskolla Lite. ja sit mulla on viel GameBoy Advance.
Jos on noin monta konetta niin periaatteessa kannattaa se DSi XL ostaa. Periaatteessa... joo. Emt xD
Mulla sama, siskolla Lite, mulla normi. Mutta alkuperänen on hienoin noista. Toi XL on kauheen kokonen D:
Eka ollaan ihan sillee et JESS! DS pienenty taas. Sit ne tekee uusimmasta versiosta isomman kun ihan eka :S - hipsundaaling.
jamin10 kirjoitti:
Jos on noin monta konetta niin periaatteessa kannattaa se DSi XL ostaa. Periaatteessa... joo. Emt xD
Mulla sama, siskolla Lite, mulla normi. Mutta alkuperänen on hienoin noista. Toi XL on kauheen kokonen D:
Eka ollaan ihan sillee et JESS! DS pienenty taas. Sit ne tekee uusimmasta versiosta isomman kun ihan eka :Soutooo et aina on koine pienentyny jo nyt tulee uusi joka on iso:DD on meillä vielä kaksi GameBoy Color:iä pikachu&pichu edition ja vihreä ja sitten pelkkä vanha keltainen Gameboy:DD
- jamin10
outooo et aina on koine pienentyny jo nyt tulee uusi joka on iso:DD on meillä vielä kaksi GameBoy Color:iä pikachu&pichu edition ja vihreä ja sitten pelkkä vanha keltainen Gameboy:DD
"outooo et aina on koine pienentyny jo nyt tulee uusi joka on iso:DD"
Mähän sanoin ton saman just D: :P
Pikachu&Pichu edition :O:O MULLE! :D - hipsundaaling.
jamin10 kirjoitti:
"outooo et aina on koine pienentyny jo nyt tulee uusi joka on iso:DD"
Mähän sanoin ton saman just D: :P
Pikachu&Pichu edition :O:O MULLE! :Dtarkotin siis sillee niinku ku sanoit ''Eka ollaan ihan sillee et JESS! DS pienenty taas. Sit ne tekee uusimmasta versiosta isomman kun ihan eka :S '' ni siihen sillee jatkoks et nii just outoo ku se pienenee:DD
- rndm.
tarkotin siis sillee niinku ku sanoit ''Eka ollaan ihan sillee et JESS! DS pienenty taas. Sit ne tekee uusimmasta versiosta isomman kun ihan eka :S '' ni siihen sillee jatkoks et nii just outoo ku se pienenee:DD
Jos haluaa isommat näytöt, ostaa XLlän. Jos taas haluaa pienemmän ja taskuunsopivamman, normaali i käy. (Tai Lite. Se taas on niille, jotka välttämättä haluavat GBA-tuen.) Siitä syystä tehtiin isompi. (Joku voi vielä ostaa kaksi tai kolme, XL kotikäyttöön ja i tai Lite matkoille.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596