Sinkun työhaku

...

Ovatko muut törmänneet työtä hakiessaan ilmiöön, jossa sinkkuus katsotaan huonona asiana? Olen nyt viime aikoina muutaman kuukauden ajan hakenut aktiivisesti töitä ja minusta on todella yllättävää että paikat näyttävät menevän helpommin ihmisille joiden seurustelukumppani asuu samalla paikkakunnalla. Vaikka itse olen perustellut paikkakunnan houkuttelevuutta sillä että ystävät ja sukulaiset (eli minulle tärkeät läheiset ihmiset) asuvat siellä, heidän arvonsa tuntuu olevan pienempi kuin esimerkiksi poikakaverin. Itse oletin sinkkuna olemisen olevan tottakai positiivinen asia, koska voin täysillä keskittyä työhöni ja joustaa aina tarpeen vaatiessa mm. työajoissa.

Ilmeisesti ajatellaan, että olen vapaa liikkumaan minne suuntaa Suomea haluan, joten ei ole niin vakavaa jos en saa työtä. Miksi minun pitäisi kuitenkin olla läheisistäni erossa? Ja mielestäni on lapsellista väittää, ettei seurustelevaa paria voi erottaa. Tunnen henkilökohtaisesti montakin paria jotka näkevät n. kerran kuukaudessa tai vain viikonloppuina, koska työskentelevät eri paikkakunnilla, eikä välimatka heidän mielestään aja suhdetta kriisiin eikä se ole mikään erityinen itkun paikka.

Pitääkö seuraavaksi työhaastattelussa valehdella seurustelevansa ja sopivasti erota ennen töitten alkua?

3

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkku_

      Olen nyt kolmikymppinen nainen. Olen useasti törmännyt työhaastatteluissa sekä itse työyhteisöissä siihen,että katsotaan kieroon jos on sinkku. Pidetään kummajaisen, sellaisena, joka muka ei ymmärrä mistään mitään,peräkammarin poikana tai tyttönä,joka ei kelpaa kenellekään (vaikka olistkin kaunis/komea ja suosittu).
      Kyseenalaistetaan heti seksuaalisuus tai sitten ehdotellaan heti jtain härkejä juttuja. Työhaastatteluissa olen myös törmännyt siihen, että työhaastattelija (mies) etsiikin itse asiassa itselleen naisystävää eikä suinkaan työntekijää. Mutta sitten pitäisi olla näyttöä siitä, että olet joskus lähiaikoina seurustellut jnkun kanssa, mutta nyt vapaa. Myös siihen olen törmännyt, että tuleva työyhteisö koostuukin niistä naimisissa olevista, ei kouluja käyneistä, mutta työelämässään suhteilla ja pelkällä kokemuksella edenneistä, joilla on lapsia ja joiden jutteluaihen nro 1 on lapset tms. Joten varmaankin katsotaan kieroon, että et sovi työyhteisöön jos olet kunnianhimoisempi kuin muut tai varsinainen uraohjus, joka ei tällä hetkellä seukkaile.

      Kummajaisena myös pysyy, jos periaatteena on se, että työnantajalle ei kuulu yksityiselämä (seurutelu, suhteen laatu, muu perhe-elämä, mieltymykset ym) eikä myöskään työkavereille.

      • Ulkom.opisk.

        Jos itse sinkkuna törmäisin tuollaiseen kohteluun töitä hakiessani, niin valehtelisin suoraan, että seurustelen tai laittaisin feikkisormuksen haastatteluun. Jos työhaastattelijat kyselevät yksityiselämästäni, joka ei mielestäni heille kuulu, niin katsoisin oikeudekseni valehdella heille päin näköä. Helpottaa kummasti elämää, kun oivaltaa, ettei aina tarvitse olla 100% rehellinen, ei ne muutkaan sitä nimittäin ole. Itse nimittäin asun ulkomailla, jossa on helppo huomata, kuinka ylirehellisiä suomalaiset tuppaavat olemaan ja miten se saattaa hankaloittaa elämää, kuten nyt esimerkiksi juuri tässä tapauksessa. Valehdelkaa päin näkoä!


      • Uraputkessa
        Ulkom.opisk. kirjoitti:

        Jos itse sinkkuna törmäisin tuollaiseen kohteluun töitä hakiessani, niin valehtelisin suoraan, että seurustelen tai laittaisin feikkisormuksen haastatteluun. Jos työhaastattelijat kyselevät yksityiselämästäni, joka ei mielestäni heille kuulu, niin katsoisin oikeudekseni valehdella heille päin näköä. Helpottaa kummasti elämää, kun oivaltaa, ettei aina tarvitse olla 100% rehellinen, ei ne muutkaan sitä nimittäin ole. Itse nimittäin asun ulkomailla, jossa on helppo huomata, kuinka ylirehellisiä suomalaiset tuppaavat olemaan ja miten se saattaa hankaloittaa elämää, kuten nyt esimerkiksi juuri tässä tapauksessa. Valehdelkaa päin näkoä!

        Ja miksi jättää valehtelua pelkkään parisuhteen olemassa oloon. Itse olen valehdellut ummet ja lammet työhaastatteluissa ja aina saanut paikan. Olen edennyt tällä tavalla todella nopeasti urallani. Kukaan ei ehdi edes huomata, kun olen jo siirtynyt seuraavalle askelmalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      75
      1453
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      80
      801
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe