Minulle kävi näin!
Opiskelijana ei ollut rahaa kuin PC-koneisiin. Piti osina koota, osat hommasin kuukausi kerrallaan, kunnes oli kone koossa. Ekana Kotelo, virtalähde, emo, muistit, prossu ja näyttis jne.. Windowsin waretin aina!
Mutta sitten kun pääsin töihin ja sain rahaa. Kokosin yhden PC-koneen ja sitten iski aikuisuus! Perkele! Ei enää kiinnostanut pelitkään! Nurkassa lojui mahti-PC ilman käyttöä!
Möin PC:n siskon miehelle ja ostin Macin 2007 keväällä, kun Vistakin osoittautuin sontaläjäksi! Nyt jo toinen macci ja kolmas OSX menossa. Tiger, Leopard ja Snow Leopard!
Mac on aikuisten ihmisten tietokone! Odottakaa vain kun teinit kasvatte isoksi! Macci se on ainut oikea kone silloin!
Windows on tosin edelleen töitä varten, ikävä kyllä!
PS. Siskon mieskin (ikuinen PC-mies) aikoi kuulemma seuraavaksi hommata MacBook Pro:n :D
Kyllä Macci on aikuisten kone..
17
205
Vastaukset
- e5566
Jos koneen ja käyttiksen perusteella määritetään aikuisuus niin jännäks on menny tämä maailma.
- Maccileipä
Windows-PC oli jännittävä vehjas nuorena! Se harmaa laatikko nurkassa, oli komean näköinen tekninen laite 15" ICL putkinäytöllä, jossa pyöri Doom, Hexen, Descent II ja Duke Nukem 3D :)
Mutta kaikki nuo kuului minun mielestäni nuoruuteeni, olin tuolloin 21 .
Kun itse sain ensimmäisen kosketuksen tietotekniikkaan, silloin taisi olla Windows 2.0 menossa? Atari ST oli edellä PC:tä ja pikkaisen Amigaa jäljessä!
Mutta mielestäni Mac on silti aikuisten kone, siinä ei ole ne hittipelit jne! Mutta PC on edelleen teinien temmellyskenttä, hinnan ja pelien takia. - ja sitten...
Maccileipä kirjoitti:
Windows-PC oli jännittävä vehjas nuorena! Se harmaa laatikko nurkassa, oli komean näköinen tekninen laite 15" ICL putkinäytöllä, jossa pyöri Doom, Hexen, Descent II ja Duke Nukem 3D :)
Mutta kaikki nuo kuului minun mielestäni nuoruuteeni, olin tuolloin 21 .
Kun itse sain ensimmäisen kosketuksen tietotekniikkaan, silloin taisi olla Windows 2.0 menossa? Atari ST oli edellä PC:tä ja pikkaisen Amigaa jäljessä!
Mutta mielestäni Mac on silti aikuisten kone, siinä ei ole ne hittipelit jne! Mutta PC on edelleen teinien temmellyskenttä, hinnan ja pelien takia.kun oot yhtä vanha kun minä, niin sinäkin voit jo vapaasti valita Linux-pc:n, niin ettet välität mitä naapurit / suku sanoo tai on mieltä sinun vehkeistä .
- Maccileipä
ja sitten... kirjoitti:
kun oot yhtä vanha kun minä, niin sinäkin voit jo vapaasti valita Linux-pc:n, niin ettet välität mitä naapurit / suku sanoo tai on mieltä sinun vehkeistä .
Miksi naapurit ja suku ihmettelee, jos käytän Linuxia vai ymmärsinkö väärin?
Linux ei ole vaihtoehto! Kokeilin jo silloin Linuxia, kun Mandriva oli Mandrake ja oli olemassa Aito Red Hat Linux! Mutta RedHat aika oli < 2000 aikaa!
Ennen oli ennen ja nyt on nyt! Tukka on päästä lähtenyt! Nyt on aika uuden, eli Mac OS X:n! Joka toimii!
Sori vaan! Mielestäni Linux on hyvä jossakin digiboxeissa, servereissä ja muissa, muttei käyttäjien koneissa!
moiks - Maccileipä
Maccileipä kirjoitti:
Miksi naapurit ja suku ihmettelee, jos käytän Linuxia vai ymmärsinkö väärin?
Linux ei ole vaihtoehto! Kokeilin jo silloin Linuxia, kun Mandriva oli Mandrake ja oli olemassa Aito Red Hat Linux! Mutta RedHat aika oli < 2000 aikaa!
Ennen oli ennen ja nyt on nyt! Tukka on päästä lähtenyt! Nyt on aika uuden, eli Mac OS X:n! Joka toimii!
Sori vaan! Mielestäni Linux on hyvä jossakin digiboxeissa, servereissä ja muissa, muttei käyttäjien koneissa!
moiksOlen päissäni kuin käki taasen!
Mun mielestä Linux on hyvä, mutta sen pitäisi enemmän panostaa kaupallisuuteen! Kaikki ei voi tulla ilmaiseksi! Kukaan ei tee töitä ilman rahaa, vai tekisitkö itse ilman rahaa töitä? - ,Noh
Maccileipä kirjoitti:
Olen päissäni kuin käki taasen!
Mun mielestä Linux on hyvä, mutta sen pitäisi enemmän panostaa kaupallisuuteen! Kaikki ei voi tulla ilmaiseksi! Kukaan ei tee töitä ilman rahaa, vai tekisitkö itse ilman rahaa töitä?Huomenissa...siis tänään sitten poistelet noloimpeja viestejä ;)
- Lainaaja-
,Noh kirjoitti:
Huomenissa...siis tänään sitten poistelet noloimpeja viestejä ;)
Jeps! Päissäni kuin käki!
Maccileipä Käyttäjän viestit 14.11.2009 03:29
Olen päissäni kuin käki taasen!
Mun mielestä Linux on hyvä, mutta sen pitäisi enemmän panostaa kaupallisuuteen! Kaikki ei voi tulla ilmaiseksi! Kukaan ei tee töitä ilman rahaa, vai tekisitkö itse ilman rahaa töitä? Maccileipä kirjoitti:
Olen päissäni kuin käki taasen!
Mun mielestä Linux on hyvä, mutta sen pitäisi enemmän panostaa kaupallisuuteen! Kaikki ei voi tulla ilmaiseksi! Kukaan ei tee töitä ilman rahaa, vai tekisitkö itse ilman rahaa töitä?Kyllähän Linuxin ympärillä on aika paljon kaupallista toimintaa. Jotkut 90-luvun jutut eivät paljon kerro siitä, miten asiat ovat nykyään.
- ja sitten...
Maccileipä kirjoitti:
Miksi naapurit ja suku ihmettelee, jos käytän Linuxia vai ymmärsinkö väärin?
Linux ei ole vaihtoehto! Kokeilin jo silloin Linuxia, kun Mandriva oli Mandrake ja oli olemassa Aito Red Hat Linux! Mutta RedHat aika oli < 2000 aikaa!
Ennen oli ennen ja nyt on nyt! Tukka on päästä lähtenyt! Nyt on aika uuden, eli Mac OS X:n! Joka toimii!
Sori vaan! Mielestäni Linux on hyvä jossakin digiboxeissa, servereissä ja muissa, muttei käyttäjien koneissa!
moiksJa miksei olisi hyvä käyttäjien koneissa?
Minulla on siskon poika jolla on peräti kolme Maccia ja tietenkin Applen puhelin. Ja kaikki hän on ne esitellyt suvulle.
Mutta nyt teki tässä oman elokuvateatterin kellariin. Ja kuinkas muuten äänet sinne piti tehdäkin Linux-pc:llä
Et, siinä sitä aikuisten oikeaa koneen käyttöä. Kun ne kolme maccia olivat sammutettuna pöydällä, ja pc-linuxilla teki ohjelmaa äänilaiteelle. Jota esitteli ylpeänä minulle, ja kertoi Linuxen hyvät puolet tuossa hommassa..;)
Hänen kyllä pitäisi hallita kaikki käyttöjärjestelmät. Koska on niitä opettanut muillekin ammatikseen.
Toista kymmentä vuotta on minulla ollut Linux pohjainen käyttöjärjestelmä käytössä pc koneissa.
En edes ole ikinä harkinnut ostaa maccia.
Ja jos tuollaisen voittaisin jossain, niin oitis menisi myyntiin..Eikös niissä ole hyvä jälleenmyynti arvo? - Evp....
ja sitten... kirjoitti:
Ja miksei olisi hyvä käyttäjien koneissa?
Minulla on siskon poika jolla on peräti kolme Maccia ja tietenkin Applen puhelin. Ja kaikki hän on ne esitellyt suvulle.
Mutta nyt teki tässä oman elokuvateatterin kellariin. Ja kuinkas muuten äänet sinne piti tehdäkin Linux-pc:llä
Et, siinä sitä aikuisten oikeaa koneen käyttöä. Kun ne kolme maccia olivat sammutettuna pöydällä, ja pc-linuxilla teki ohjelmaa äänilaiteelle. Jota esitteli ylpeänä minulle, ja kertoi Linuxen hyvät puolet tuossa hommassa..;)
Hänen kyllä pitäisi hallita kaikki käyttöjärjestelmät. Koska on niitä opettanut muillekin ammatikseen.
Toista kymmentä vuotta on minulla ollut Linux pohjainen käyttöjärjestelmä käytössä pc koneissa.
En edes ole ikinä harkinnut ostaa maccia.
Ja jos tuollaisen voittaisin jossain, niin oitis menisi myyntiin..Eikös niissä ole hyvä jälleenmyynti arvo?"Mutta nyt teki tässä oman elokuvateatterin kellariin. Ja kuinkas muuten äänet sinne piti tehdäkin Linux-pc:llä"
Mutta tuollaiset huvituksethan on juuri lapsia varten. Aikusitenhan pitää olla karriääriä kasvattamassa ja rahaa kasaamassa, että on varaa kakaroille tuollaisia leluja hankkia. Maccileipä kirjoitti:
Miksi naapurit ja suku ihmettelee, jos käytän Linuxia vai ymmärsinkö väärin?
Linux ei ole vaihtoehto! Kokeilin jo silloin Linuxia, kun Mandriva oli Mandrake ja oli olemassa Aito Red Hat Linux! Mutta RedHat aika oli < 2000 aikaa!
Ennen oli ennen ja nyt on nyt! Tukka on päästä lähtenyt! Nyt on aika uuden, eli Mac OS X:n! Joka toimii!
Sori vaan! Mielestäni Linux on hyvä jossakin digiboxeissa, servereissä ja muissa, muttei käyttäjien koneissa!
moiks10v sitten on muinaishistoriaa. Nykypäivänä tilanne on se, että mitä enemmän tietää linuxeja sitä vähemmän kiinnostaa maksaa ylihintaisesta Applesta kun parempaa saa halvemmalla.
Lainaaja- kirjoitti:
Jeps! Päissäni kuin käki!
Maccileipä Käyttäjän viestit 14.11.2009 03:29
Olen päissäni kuin käki taasen!
Mun mielestä Linux on hyvä, mutta sen pitäisi enemmän panostaa kaupallisuuteen! Kaikki ei voi tulla ilmaiseksi! Kukaan ei tee töitä ilman rahaa, vai tekisitkö itse ilman rahaa töitä?Linux ei ole käyttöjärjestelmä. Sitä käyttää moni kaupallinen käyttöjärjestelmä, että siitä vaan ostamaan.
- ja sitten...
Evp.... kirjoitti:
"Mutta nyt teki tässä oman elokuvateatterin kellariin. Ja kuinkas muuten äänet sinne piti tehdäkin Linux-pc:llä"
Mutta tuollaiset huvituksethan on juuri lapsia varten. Aikusitenhan pitää olla karriääriä kasvattamassa ja rahaa kasaamassa, että on varaa kakaroille tuollaisia leluja hankkia.Kyllä siinä perheessä on varaa vielä kasvatuksen jälkeen tehdä tuollaisiakin leluja. Sen verran on tuo tulo puoli plussalla, ettei het huomenna tarvitse sossuun tehdä vierailua.
ja sitten... kirjoitti:
Ja miksei olisi hyvä käyttäjien koneissa?
Minulla on siskon poika jolla on peräti kolme Maccia ja tietenkin Applen puhelin. Ja kaikki hän on ne esitellyt suvulle.
Mutta nyt teki tässä oman elokuvateatterin kellariin. Ja kuinkas muuten äänet sinne piti tehdäkin Linux-pc:llä
Et, siinä sitä aikuisten oikeaa koneen käyttöä. Kun ne kolme maccia olivat sammutettuna pöydällä, ja pc-linuxilla teki ohjelmaa äänilaiteelle. Jota esitteli ylpeänä minulle, ja kertoi Linuxen hyvät puolet tuossa hommassa..;)
Hänen kyllä pitäisi hallita kaikki käyttöjärjestelmät. Koska on niitä opettanut muillekin ammatikseen.
Toista kymmentä vuotta on minulla ollut Linux pohjainen käyttöjärjestelmä käytössä pc koneissa.
En edes ole ikinä harkinnut ostaa maccia.
Ja jos tuollaisen voittaisin jossain, niin oitis menisi myyntiin..Eikös niissä ole hyvä jälleenmyynti arvo?Mihin helkkariin sitä Linux-pc:tä tarvitaan, kun teatteriin ääntä tehdään? Hyvä ääni tehdään mikserillä ja styrkkareilla ja kajareilla, ei siihen mitään Linuxia tarvita....ei sen puoleen Windows'iakaan.
- ja sitten...
ThreeMice kirjoitti:
Mihin helkkariin sitä Linux-pc:tä tarvitaan, kun teatteriin ääntä tehdään? Hyvä ääni tehdään mikserillä ja styrkkareilla ja kajareilla, ei siihen mitään Linuxia tarvita....ei sen puoleen Windows'iakaan.
Siinähän on sinulle pohtimista.
Miksi hän tekee äänilaitteelle Linux-pc:llä ohjelmaa.
Mitähän ohjelmia on vaikka puhelimissa (kännyissä).
"Hyvä ääni tehdään mikserillä ja styrkkareilla ja kajareilla,"
Kyllähän sinun laiteissa on jossain jokin ohjelma, vai toimiiko noin vaan ilman ohjelmaa?
Mun auto ei ainakaan toimi ilman moottoria, vaikka olisi huoltoasemallinen bensaa.
"Opiskelijana ei ollut rahaa kuin PC-koneisiin. "
Mac on PC-kone. Turhan ylihintainen.
"Möin PC:n siskon miehelle ja ostin Macin 2007 keväällä, kun Vistakin osoittautuin sontaläjäksi! Nyt jo toinen macci ja kolmas OSX menossa."
Eihän ne sitten näköjään kestä mitään.- 5niskä
Tyyli, laatu ja käytettävyys huipussaan. (meillä 3mäkkiä ja 5pc läppäriä,,suuri perhe nääs)
Apple todellakin on saanut paketin kasaan ja tuottaa laitteita jotka tekevät sen mitä käyttäjä haluaa ja vieläpä tyylillä. Hinta tosin on aika korkea, mutta maksaa vastaavat muiden valmistajien koneetkin.
Esimerkiksi itsellä 17# macbook pro... 2,8ghz cpu tuplanäyttis 9400/m9600gt 512ram, led näyttö1920x1200reso(hemmetin hyvä kuva), 500 limppu, korkeus alle tuuman, paino 3.1kg ja akkukesto 7-8h
huomaa kone vieläpä nätti ku sika pienenä ja metallisena tukeva ja kestävä.
Noilla specseillä ei löydy vastaavaa edes rahalla, lähes vastaavia löytyy mm hp/dell/lenovo yritysläppäriä yms mutta niidenkin hinta on siellä 2,5ke luokassa...Suorastaan mautonta verrata johonkin muoviseen halpishalli koneeseen jossa ledit vikkuu(ennenvanhaan sanottiin tokio by nite näkymä), tarroja kone täynnä mitä nyt kiillotettu muovi sieltä täältä pilkahtelee (jostain kumman syystä 13v poikani halusi tuollaisen ;) )
ps. onhan autoissakin eroja niin laatu/tyyli/suorituskyky/hinta yms joten miksei tietokoneissakin saisi olla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519