syntymäpäivä(juhlat?)

havumetsäin mies

Miten vietät syntymäpäiiäsi.? Tuleeko vieraita, saatkoa onnitteluja vai onko kaikki kuin tavallista arkipäivää? Entä kun täytät 0-päätteisiä vuosia?
Jotkuthan eivät pidä tällaisesta juhlanvietosta lainkaan. Enpä pidä itsekään.

15

734

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 63v,

tähän ikään mennessä ollut.
      Osan tasavuosista olen juhlinut suvun kanssa, osan ison ystävä-tuttavajoukon kera. Matkallakin ollut parina tasavuotena.
      Kortteja tulee, ja jotain henk,koht joiltakin ystäviltä.
      Viime vuonna ystäväpariskunta kutsui minut heille ihanalle brunssille.

• kokenut kaiken tietä

paras karata juhlimaan ikävuosia....

• Ihan mukava

tavata ystäviä ja sukulaisia muuallakin, kun hautajaisissa.
      Synttäreiden järjestäminen on helppoa, Tarvitse muuta kun tarpeeksi täytekakkua, kahvia, niin vähällä pääsee. Sen lisäksi jokainen voi mielensä mukaan kehittää lisää.

• T I P T A P

Joten pidän läheisimmille rakkailleni pikkujoulujuhlat asiaankuuluvine tillbehöreineen. Joten synttäreistä ei tarvitse pitää mitään erillistä numeroa. Aikaisemmin porukka oli laajempi, mutta eläkkeellä ollessani olen juhlinut ihan pienessä piirissä.

• Tuskan hiki
        T I P T A P kirjoitti:

Joten pidän läheisimmille rakkailleni pikkujoulujuhlat asiaankuuluvine tillbehöreineen. Joten synttäreistä ei tarvitse pitää mitään erillistä numeroa. Aikaisemmin porukka oli laajempi, mutta eläkkeellä ollessani olen juhlinut ihan pienessä piirissä.

Olin kerran synttäreillä, jossa mentiin tarjoilusta toiseen. Sellaiset on hyvin rasittavia pitäjälle ja vieraille.

• x
        Tuskan hiki kirjoitti:

Olin kerran synttäreillä, jossa mentiin tarjoilusta toiseen. Sellaiset on hyvin rasittavia pitäjälle ja vieraille.

Kun katsoo ihmisiä laivan seisovassa, en koskaan tuskanhikeä ole nähnyt, ahneutta ennemmminkin.

Terveenä ollessani vielä, järjestin aina ruokajuhlat. Oli alkupalaa, eturuokaa, pääruokaa, jälkiruokaa, kahvit konjakit, liköörit. Yöruoka myöskin aamuyöllä. Ei koskaan hikeä, kellään. Ei itselläkään.. Rakastin laittaa pöytää koreaksi.
        Eri asia, jos ei osaa, viitsi, halua.

Ravintoloista voi vuokrata kabinetin, jos haluaa omia voimiaan säästää.

Ei kukaan kiellä reissuun lähtemästä, monesti vain joutuu sitten puoli vuotta kahvittamaan ihmisiä, jotka haluaa kuitenkin muistaa.
        Helpommalla kertarykäisy.

• niihhh,,,

lapseni muisti puhelulla, samoin ammatti liitto onnittelu kirjeellä, kukaan muu ei tiennyt asiasta mitään ,,,, hyvä niin..

• yksinäinenkö?

kyllä meillä ystävät ja tuttavat, muistavat vuosittain, muistuttamatta.
        Samoin muistan minäkin heidän päivänsä. Olemmehan vuosia juhlineet niitä yhdessä.

• ei juhlija
        yksinäinenkö? kirjoitti:

Samoin muistan minäkin heidän päivänsä. Olemmehan vuosia juhlineet niitä yhdessä.

Hyvä, että oman synttärini muistan. Ei vaan, oman perheen muistan, muut unohtuvat. Soitan, kun muistan ja pitkin vuotta. Ystäväni tietävät tapani ja tyytyvät siihen. Epäsäännöllinen työ aiheutti tämän irtonaisuuden.

• niiiih ,,
        yksinäinenkö? kirjoitti:

syntymäpäivän muistaminen on todella turhaa, suorastaan kiusallista .
        Kun täytin neljäkymmentä, olin ystävieni kanssa muuten vaan ravintolailtaa viettämässä, yllättäin yksi kavereista ilmoitti kovalla äänellä onnittelut juuri kun joku haki tanssimaan ,,,, ARVAA HÄVETTIKÖ !!!!!!!
        En pidä syntymä päivistäni missään muodossa, joten olen matkoilla mieluummin ihanassa ilmastossa aurinkoisessa maisemassa......... vailla arjen ajatuksia.......

• Käsittääkseni kenelläkään meistä ei ole ansiota syntymäänsä.

Vuosipäivä on aivan samanlainen muiden joukossa.

Aikaisintaan 6-kymppistä voi hieman juhlistaa. Siihen mennessä on jo hieman voinut vakuttaa hengissä pysymiseensä. Eivät kaikki eikä täysin.

50-vuotispäiväksi pakenin töihin toiselle paikkakunnalle. Putiikin toimitusjohtaja oli niin pottuuntunut minuun että sain olla rauhassa.
      60-vuotispäivääni en oikein muista. Tuskin olimme kotona.

Vaimo pitää huolen sukulaisten ja tuttavien päivistä.

40-v hääpäivänä elämäni sulostuttaja odotti jonkilaista huomiointia.
      Kävimme syömässä Costa del Mesonissa. Hyvin niukasti juomia sisältäneen laskun summa oli noin 1/7 vaimon nettoeläkkeestä. Teoretisointia! Yksi yhteinen tili ja rinnakkaiskortit.

Nimipäivistä olen samaa mieltä.
      Jollakin koodijärjestelmällähän meidät täytyy tunnistaa.
      Mikäli yhteiskuntamme syntyisi nyt niin luultavasti sotu riittäisi.

Karua jatkoa.
      Koskaan en ole ostanut joululahjoja.
      Muulloin olen silloin tällöin ilahduttanut lähimmäisiäni yllätyslahjoilla mutta velvollisuudentuntuiseen joululahjontaan en ole sortunut.

• non-rec

Puoliskon kanssa on aina hävitty maisemista suurempien juhlien ajaksi. Hyvin on onnistunut. Epävirallisemmin kestitsen vieraita mieluusti, mutta omien syntymäpäivien järjestäminen ja oleminen juhlakaluna - pah.

Nyt pitää alkaa suunnitella sanoja millä väistän tulevan elämänmuutoksen "juhlinnan". En ole keksinyt, vielä, mutta jatkan miettimistä.

• 22+11=

välitä omista juhlista. Tosin tässä nämä lähimmät käyvät syntymäpäivillä ja nimppareilla. Pyöreitäkään en suuremmin juhlinut. Kakkukahvit ja pientä suolaista tarjosin omille sisaruksille, kun kovin sitä halusivat. Itse en halua olla millään muotoa keskipisteenä, enkä niistä juhlista sen enempää välitä. Se olisikin toinen juttu, jos ne olisi kesällä tai syksyllä. Kahvit voisi tarjoilla vaikka nokipannusta.:) Vanhempaa porukkaa ei talvipakkasella viitsi vaivata kylmää saamaan.

• Kaikennäköiset pippalot ovat minulle pakkopullaa, mutta kun rakkaat sukulaiset ovat hyvinkin juhlinnan haluisia, niin pakko on ollut jo kahdet pyöreät vuodet täyttäessäni jotain järjestää.
        Onneksi silloin joskus aikoja sitten ei vielä neljäkymppisiä juhlittu, nythän ovat nekin jo muotia.

Olen aina sanonut, että miksei ihmisen anneta olla rauhassa syntymäpäivänäänkin,
        kun eivät muulloinkaan niin merkillisesti vierailuillaan muista.
        Paljon mukavampaa olisi, kun joskus kävisivät yllättäen muutoin vaan.

Parin vuoden päästä saa hunteerata mihin itsensä pistäisi, juhlimisiin ei ole enää aihetta.
        Mitä juhlimista vanhenemisessa oikeastaan onkaan...

• Pirre*

miehelleni laitoin 50 vuotis juhlat, - eikä sen jälkeen hänellekään..

Kivojahan ne juhlat olisi kun raahtisi ostaa tarjoilut ja kaiken valmiiksi, muuten niissä on hirveä työ..

P.s. ai niin, lapset ostivat minulle viimeisimmät juhlat, en muistanutkaan..tuossa alussa, muuten oisi haudattu hiljaisuudessa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68
      3031
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2845
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      49
      2067
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1535
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1308
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1243
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1212
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1210
    Aihe