Maalasin taulun ...

runo64

Maalasin taulun

kauniin
mutta kaunis olikin sydämeni näkymä
Lapinmaata ja tuntureita
revontulia
kellokkaan vetämiä porotokkia.

Maalasin taulun

kauniista Naisesta
herkkää oli siveltemeni liike kankaalla
kuin sormeni tanssi ihollasi
nänniä esiin houkutellen suudelmalle

ja

navan kautta mieli kuvaan
kevät tulvista
jotka tunturimaata kastelee
jättäen jälkensä joki varsiin
kuten sinäkin tahrasi lakanoille.

Maalasin taulun

rakkaudestani
mutta en sinua sen kohteena
vaan jonkun muun
tuntemattoman ...

10

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laudi

      :o..jopas on kaunista!
      Me jokka täällä..
      saamme olla osallisina tässä
      kauneudessa. Rikkaita Jouni.

      Herkkyytesi on voimavarasi
      ja kirjotat upeasti.
      Saanen sanoa Meidän maasta :)))

      • runo64-1

        ... kaikkien maa.

        ei maallinen rikkaus vedä vertoja
        sydämen rikkaudelle
        ja kaikki mitä on ympärilämme
        uskomaton kauneus
        tekee meidät rikkaaksi
        ... lapista.

        ei tässä mitään herkkyyttä, upeutta tarvita
        kun ne ovat menneet menojaan
        mutta suuri kiitos sanoistasi
        hyvän päivän toivotukset
        lämmöllä sydämestäni sinulle.


    • Entinen muusa

      Ei kaikki taiteilijat näköjään tarvitse "muusaa".
      Saadakseen kaunista, runon muodossa.
      Jatka vain sillä asenteella mikä sinusta tuntuu hyvältä,kirjoittaessasi runoja.
      Minä olen ottanut vain viimeiset runot omiin" ajatuksiini"

      • runo64-1

        ... aina 'muusaansa'
        ja sehän on kaikea a ja o,
        selittämätön ja tuntematon
        jonka sydämessään tuntee vain.

        joten jatka vaan virassasi vieras
        ja kiitos kun poikkesit,
        hyvää ja onnellista päivää myös toivon
        sinulle
        halauksin.


    • lindalinda1

      herra taiteilijaa ja lausua joitakin sanoja
      viimeisimmästä teoksestanne, siitä jota ei
      tehty siveltimin ja värein.
      Siitä, jossa kuitenkin pitää olla sama herkkyys
      sormenpäiden etsiessä kirjaimia ja muodostaessa
      niistä sitten sanoja, lauseita ja säkeitä.

      Se, mikä silmiisi piirtyi kauniina luonnosta ja sydämestäsi.
      Samaisen kuvajaisen loihdit sitten runoon,
      meidän lukijoiden nautittavaksi.

      Myös kätesi hakevat, odottavat liikkeet naisessa.
      Sormien tanssit iholla, suudelmat.
      Vielä tuntemattomasta kohteesta kuitenkin.

      Ihaillen luen tekstiäsi ja sen kirpeyttä, herkkyyttä.
      Miehen käden vakaata jälkeä.

      Maalaa, maalaa lisää näitä kuvia ja tee niistä sarja !

      • runo64-1

        ... ja olkaa hyvä !

        no tuskimpa mitää sarjaa syntyy enää
        paitsi silloin tällöin harvakseltaan
        kun joku tie on käyty melkein loppuun.

        no lapin luonto ja Nainen
        niin ei siinä muuta tarvita
        kahden kauneuden ollessa vastakkain
        ja toinen ei pärjää toiselle
        tai ehkä sittenkin ...

        kiitos vierailustasi rakas ystäväin ja mestarini.
        toivon päiväsi täyteen sykkiviä ilon ja onnen tunteita
        lämmöllä sydämestäni.


    • mies-v57

      Ei, ei mieleni enää maalaa poskillesi punaa,
      se mitä on jäljellä, on vaaleaa ja kalpeaa, mitä
      jäljelle jää on harmaa, hetkeen kipuamista, vierasta
      taivaanrantaa..

      Joku toinen minuun astumassa, ei, luoja, ei
      samaan valheeseen tulemassa, samaa punaa
      joka sormiin tarttuu, surua, sattuu, nyt Hän, joka
      Rakastaa..

      Jonka luo voin mennä täällä, missä kotini, maisemani
      ja valkoinen maailmani, vailla matkaa tummaan lähiöön,
      keinotekoiseen ihmisen erämaahan, kivisiä katuja vain
      tyhjyyteen..

      Hänen asunsa täällä minua sulattamassa, vartensa
      virittämässä minut, irrottamassa varjoista, pyyhkimässä pois
      punan, kiedotun karhean sormenpäistäni, lämpöönsä, sisäänsä..
      yhteyteen..

      ..ja kun herään nyt, sormistani tarttuu vain vaaleaa..

      http://www.youtube.com/watch?v=C21G2OkHEYo

      Kiitos Runostasi.

      Tunteet on sivellin ja Nainen
      taulu miehelle..

      Sydämestä hakee oikeita väriyhdistelmiä,
      mielstä sitä tulta ja paloa, keholla
      koettaa maalata kuvaa..

      Toisinaan herää elämän kestävä taulu,
      jota päivittäin kohentaa..

      Joskus sivellin tapaa jotain,
      joka ei ollut oikeaa, olemassakaan..

      selittelyjen soista suovaa..

      Rakkausrunossasi oli paljon ja
      sanojen rikkaus, anti, koettavaa..

      Tämä teksti oli elävää elämää ja
      aitous lukijassa tuntuu juurille..

      Luettavaa ja nautittavaa säkeiden kulkua,
      lopun mystisyys hieno...

      Kovasti hyvä Runosi.

      Voimia ja kannustusta päivääsi
      hyvä Ystävä.

      • runo64-1

        ... hukkuivat
        unelmat ja haaveet
        minne lie menivät
        mutta takaisin palasivat
        minuun
        rakkautena koskettavana
        sydämeen ...

        taas on mestarilta niin huikaisevan
        komeaa kerrontaa ja kolmas kappale sopi niin hyvin,
        hyvästä lopusta puhumattakaan
        joten hyvä ystävä hyvä !!!

        no olisahan tämän voinut hieman toisin kertoa
        kun tuo Naisesta kertova osuus vei liikaa tilaa
        mutta hyvä tekele ainakin omasta mielestäni.

        hyvä ystäväin kiitos kyläilystä ja runostasi
        ja toivotan mitä parhainta pikku lauantai päivääsi.


    • Onneksi katsoin tänne uudestaan..Kirjoitin tähän aamulla,mutta eipä ole mitään tässä... Mihinkähän katosi ,koko kirjoitus..Uudestaan.. Tämä on todella kaunis..Loihdit eteemme,hienot näkymät Lapista ja samalla
      koko tunteitten kirjon.. Osaat todella hyvin ilmaista ajatuksiasi.. Kiitos jälleen kerran.. Kyllä me ahkerasti luemme runojasi.. Älä luulekaan,että jätämme mitään väliin.. Joskus,ei heti osaa niihin vastata,kun jää miettimään runon sisältöä.. Ovat oikein koskettavia ja kiehtovia.. Täällä on kaikki hyvin ja olemme terveenä..
      Voi sinä myös hyvin siellä.. Iloista mieltä! t.Irkku

      • runo64-1

        no ei näinä aikoina tiedä mutta nyt tiedän että kaikki on hyvin.

        no tälläinen ja tollainen lapin kuvaus vain
        ja taas niin hienosti sanoit:
        'kun jää miettimään runon sisältöä'
        no ei näissä ole niin hienoja sanakäänteitä ikinä ole
        että niiden ääressä mykistyisi,
        ihan tavallista jouninjoutavaa vain.

        kiitän vierailustasi rakas ystäväin
        ja toivotan symppiksien päivää lepoa ja rauhaa
        tai touhua ja tohinaa
        jomminkummin vaan
        lämmöllä sydämestäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe