Kuinkas on

Olemmeko

Olemmeko samanlaisessa asemassa tässä suhteiskunnassa kuin kävelevät ihmiset.

5

386

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

Olisimme samanarvoisessa asemassa jos syrjintää ja leimaamista ei esiintyisi,
      lakeja rikkovia kaikkiet ihmisoikeudet kieltäviä ryhmä- ja hoitokoteja ei olisi...
      Seksuaalisuuden lamauttava lääkitys ruuan kautta kiellettäisiin mm. Invalidiliiton kuntoutuslaitoksissa ja kouluissa...
      Vain muutamia seikkoja mainitakseni...

• Pois

Poistaisin kaikki tuet vammaisesta lapsesta, koska se tekee perhessä sellaisen käsityksen, että olemme erilaisia kuin muut lapset perhessä siis tuntuu siltä, että olemme rahakoneita vanhemmille.

• poika.tuntureilta

emmekä vuosikymmeniin tule olemaankaan.

Marraskuulla 1996 oli Kelan Sanomissa varastuomari Juhani Parkkarin haastattelu otsikolla "Vanhusten ja vammaisten ihmisoikeudet puolitiessä". Tässä haastattelussa varatuomari Parkkari kiinnitti vakavaa huomiota näiden kohderyhmien ohmisoikeuksien toteutumisessa imlmeneviin epäkohtiin, joista asennesyrjintä on yleisin. http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/parkkari.html

Nyt runsaan kymmenen vuoden aikana heikompiosaisten ihmisoikeuksissa ei ole tapahtunut minkäänlaista myönteistä kehitystä. Eli, jos ihminen ei itse pysty itse omia oikeuksiaan puolustamaan, niitä oikeuksia sillä ihmisellä ei ole minkänlaisia. Ei lain eikä oikeuden suojaa; ei myöskään puhe- ja päätäntävaltaa missään itseään koskevissa asioissa. Siinä olet lainsuojaton nettomaksaja, valheiden ja vääryyksien puolustuskyvytön uhri lopun ikääsi.

Kokemuksesta tiedän kertoa senkin, että Suomessa ei ole ainuttakaan sellaista järjestöä, joka olisi paneutunut Suomessa tapahtuviin vanhusten ja vammaisten ihmis- ja muiden oikeuksien rikkomisiin. Invalidiliitto, Ihmisoikeusliitto, Kynnys ry ja monet muut ovat täysin turhia järjestöjä. Samoin nykyinen presidenttimme oli vielä ulkoministerinä ollessaan kovastikin huolissaan Kiinassa tai Pietarin lastenkodeissa ilmenevistä ihmisoikeusrikkomuksista, mutta ei ole kiinnostunut Suomen ihmisoikeustilanteesta ja nyt presidenttiä on visusti vaiennut myös Kiinan tilanteesta.

• vammaisena vaadin heti lyhyempiä kilometrejä käveleville vammaisille. :)

• riipu siitä että kohtelemmeko me vammaiset käveleviä/vammattomia (kumpi ilmaisu nyt istuu kenenkin suuhun paremmin) tavalla millä haluamme heidän kohtelevan itseämmekin, kuinka voimme olla tasa-arvoisia käveleviin nähden jos odotamme kävelevältä kohteliaisuutta, ja itse kohtelemme kävelevää tylysti, vaikkapa esimerkiksi ovenavaustilanteissa?. Jos apua ei halua, voi sanoa kohteliaasti "kiitos ei". Tai asiakaspalvelupaikkoihin ei kyllä varmastikaan haluta vammaisen kulkemista helpottavia juttuja, jos vammainen ilman syytä tylyttää henkilökuntaa, tai jopa muita asiakkaita. Mutta jos ymmärtää käyttäytyä asiallisesti muita kohtaan,ja kritisoi aiheesta, niin eiköhän niitä palkintojakin tuu..siis siinä muodossa että vammaisen asiointia helpotetaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      23
      1415
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      171
      1101
    3. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      105
      1097
    4. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      57
      792
    5. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      65
      785
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      51
      771
    7. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      731
    8. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      724
    9. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      51
      679
    10. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      606
      657
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      627
    12. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      602
    13. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      84
      588
    14. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      9
      575
    15. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      573
    16. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      555
    17. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      551
    18. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      543
    19. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      32
      514
    20. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      54
      512
    Aihe