Kuinkas on

Olemmeko

Olemmeko samanlaisessa asemassa tässä suhteiskunnassa kuin kävelevät ihmiset.

5

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

      Olisimme samanarvoisessa asemassa jos syrjintää ja leimaamista ei esiintyisi,
      lakeja rikkovia kaikkiet ihmisoikeudet kieltäviä ryhmä- ja hoitokoteja ei olisi...
      Seksuaalisuuden lamauttava lääkitys ruuan kautta kiellettäisiin mm. Invalidiliiton kuntoutuslaitoksissa ja kouluissa...
      Vain muutamia seikkoja mainitakseni...

      • Pois

        Poistaisin kaikki tuet vammaisesta lapsesta, koska se tekee perhessä sellaisen käsityksen, että olemme erilaisia kuin muut lapset perhessä siis tuntuu siltä, että olemme rahakoneita vanhemmille.


    • poika.tuntureilta

      emmekä vuosikymmeniin tule olemaankaan.

      Marraskuulla 1996 oli Kelan Sanomissa varastuomari Juhani Parkkarin haastattelu otsikolla "Vanhusten ja vammaisten ihmisoikeudet puolitiessä". Tässä haastattelussa varatuomari Parkkari kiinnitti vakavaa huomiota näiden kohderyhmien ohmisoikeuksien toteutumisessa imlmeneviin epäkohtiin, joista asennesyrjintä on yleisin. http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/parkkari.html

      Nyt runsaan kymmenen vuoden aikana heikompiosaisten ihmisoikeuksissa ei ole tapahtunut minkäänlaista myönteistä kehitystä. Eli, jos ihminen ei itse pysty itse omia oikeuksiaan puolustamaan, niitä oikeuksia sillä ihmisellä ei ole minkänlaisia. Ei lain eikä oikeuden suojaa; ei myöskään puhe- ja päätäntävaltaa missään itseään koskevissa asioissa. Siinä olet lainsuojaton nettomaksaja, valheiden ja vääryyksien puolustuskyvytön uhri lopun ikääsi.

      Kokemuksesta tiedän kertoa senkin, että Suomessa ei ole ainuttakaan sellaista järjestöä, joka olisi paneutunut Suomessa tapahtuviin vanhusten ja vammaisten ihmis- ja muiden oikeuksien rikkomisiin. Invalidiliitto, Ihmisoikeusliitto, Kynnys ry ja monet muut ovat täysin turhia järjestöjä. Samoin nykyinen presidenttimme oli vielä ulkoministerinä ollessaan kovastikin huolissaan Kiinassa tai Pietarin lastenkodeissa ilmenevistä ihmisoikeusrikkomuksista, mutta ei ole kiinnostunut Suomen ihmisoikeustilanteesta ja nyt presidenttiä on visusti vaiennut myös Kiinan tilanteesta.

    • vammaisena vaadin heti lyhyempiä kilometrejä käveleville vammaisille. :)

    • riipu siitä että kohtelemmeko me vammaiset käveleviä/vammattomia (kumpi ilmaisu nyt istuu kenenkin suuhun paremmin) tavalla millä haluamme heidän kohtelevan itseämmekin, kuinka voimme olla tasa-arvoisia käveleviin nähden jos odotamme kävelevältä kohteliaisuutta, ja itse kohtelemme kävelevää tylysti, vaikkapa esimerkiksi ovenavaustilanteissa?. Jos apua ei halua, voi sanoa kohteliaasti "kiitos ei". Tai asiakaspalvelupaikkoihin ei kyllä varmastikaan haluta vammaisen kulkemista helpottavia juttuja, jos vammainen ilman syytä tylyttää henkilökuntaa, tai jopa muita asiakkaita. Mutta jos ymmärtää käyttäytyä asiallisesti muita kohtaan,ja kritisoi aiheesta, niin eiköhän niitä palkintojakin tuu..siis siinä muodossa että vammaisen asiointia helpotetaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe