Olen lisännyt piirtämäni kuvan, poistanut reunat, että kuvan pitäisi olla läpinäkyvä, mutta kun yritän tallentaa kuvaa, se ei annan vaihtoehtoa .png joka on kuulemma ainoa, jolla se läpinäkyvä tausta toimii?
En ole koskaan aiemmin tälläistä ohjelmaa käyttänyt, joten olen ihan pihalla.. Voisiko joku fiksumpi auttaa??
Inkscapella tausta/kuva läpinäkyväksi??!
7
847
Vastaukset
pystyy tallentamaan GIF'inä, niin kokeile sitä. Kyllä myös gif'issä toimii läpinäkyvyys.
- nimetön nti
Tuo ohjelma ei anna sellaistakaan vaihtoehtoa, kuin .gif?
- nurkkaan
voinut kirjoitti:
vastustaa kiusausta :) http://i132.photobucket.com/albums/q30/31848028/in2.gif?t=1259156923
häpeemään,,anteeeksi :) http://i132.photobucket.com/albums/q30/31848028/in3.gif?t=1259157240
työkalupalkissa on arkin kuva (tallenna sivu tai valinta bittikarttana). Kokeile mitä se antaa tehdä. InkScape on vektorigrafiikkaohjelma ja voi olla, että sun pitää sillä tallennettu file avata ja käsitellä jollain kuvankäsittelysoftalla, että saat sitä läpinäkyvyyttä. Mulla on tuo IS tässä koneessa, mutta ei ole ollut aikaa perehtyä. Mielestäni tuolla "tallenna sivu tai valinta....." pitäisi saada aikaan myös png.
ThreeMice kirjoitti:
työkalupalkissa on arkin kuva (tallenna sivu tai valinta bittikarttana). Kokeile mitä se antaa tehdä. InkScape on vektorigrafiikkaohjelma ja voi olla, että sun pitää sillä tallennettu file avata ja käsitellä jollain kuvankäsittelysoftalla, että saat sitä läpinäkyvyyttä. Mulla on tuo IS tässä koneessa, mutta ei ole ollut aikaa perehtyä. Mielestäni tuolla "tallenna sivu tai valinta....." pitäisi saada aikaan myös png.
InkScape-osaajia näköjään tällä palstalla! Täytyy varmaan alkaa opiskella tuota......Mutta missä on M-Kar? Tämähän on avoimen koodin softa....eikö? Hänhän ne klaaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94894
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22828Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550