Huollossa laitettiin -00 Mondeoon (bensakone, vanhempi kori) 5W-40 öljyt ja fordiin kuuluisi 5W-30 öljyt. Voiko tuosta olla mitään haittaa, eli uskaltaako tuolla öljyllä ajaa seuraavaan öljynvaihtoon saakka? Kiitos vastauksista etukäteen.
Väärät öljyt, onko haittaa?
8
853
Vastaukset
- Föörtti
Uskaltaa uskaltaa :) toi on vaan vähä kankeempaa öljyä kun taas suositellaan talveksi vähä notkeempaa mutta menee toikin :).
- öljyä
Mulla oli mondeo 02 1,8 bens, koneella ja käytin shellin helix 5/40 täyssynt, öljyä koko ajan ilman onkelmia.
Tuo fordin puolisynteettinen 5/30 (noin puolet mineraaliöljyä) joka on liukkaampaa ja siten polttoainetaloudellisempaa, että sen takia se fordi sitä lähinnä tyrkyttää.- Mondeo 1,8l
Oliskohan sittenkin kirjoitusvirhe kuitissa, kun lukee FE 5W40, enkä googlella löytänyt kuin FE 5W30? Mahtaako tuota FE 5W40 edes olla olemassa?
- Föörtti
Mondeo 1,8l kirjoitti:
Oliskohan sittenkin kirjoitusvirhe kuitissa, kun lukee FE 5W40, enkä googlella löytänyt kuin FE 5W30? Mahtaako tuota FE 5W40 edes olla olemassa?
no pikasesti selaamalla löytyy tämmönen linkki http://www.mobilexpresskangasala.fi/moottorioljyt.html Että ei löyry tuolta eikä paikkakunnalla mis asun niin halppiksessakin on vaan 5w30 FE!!!
- öljyä
Mondeo 1,8l kirjoitti:
Oliskohan sittenkin kirjoitusvirhe kuitissa, kun lukee FE 5W40, enkä googlella löytänyt kuin FE 5W30? Mahtaako tuota FE 5W40 edes olla olemassa?
Tuo 5/30 FE (Fuel Energy) joka on siis sitä puolisynteettistä polttoainetaloudellisempaa öljyä, eikä sitä tahdo aina löytyä. Minä ainakaan en ole tuohon 5/40 FE öljyyn koskaan törmännyt.
- Mondeo 1,8l
Föörtti kirjoitti:
no pikasesti selaamalla löytyy tämmönen linkki http://www.mobilexpresskangasala.fi/moottorioljyt.html Että ei löyry tuolta eikä paikkakunnalla mis asun niin halppiksessakin on vaan 5w30 FE!!!
"linkki http://www.mobilexpresskangasala.fi/moottorioljyt.html "
Kyseessä on tuolta linkistäkin löytyvä öljy, koska ei tosiaankaan löydy FE 5W40, vaan tämä on kyseessä ja pitäisi olla optimaalinen Mondeollekin:
"Mobil Super FE Special 5W-30 on synteettinen korkealuokkainen moottoriöljy bensiini - ja kevyisiin dieselmoottoreihin. Se tarjoaa moottoreille erinomaiset kulumisenesto-ominaisuudet ja vähentää polttoaineen kulutusta. Erityisesti Ford-henkilö- ja pakettiautoihin."
http://www.mobilexpresskangasala.fi/moottorioljyt.html
Mitäs haittaa siitä olisi, vuoskaudet vastaavaan autoon laitettu 5-40 eikä mitään ongelmia.
- Föörtti
Todetaan nyt et kuittiin tullu inhimillinen erhe:) ei ole olemassa FE 5w40 öljyä vaan FE30W öljyä :)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1841392- 801070
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm94876- 77855
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp82767- 119744
- 109705
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante116618- 48587
- 18548