MItä mieletä olette vm 96-98 mondeoista. Mulla oli harkinnassa joku tälläinen http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2929920
Vanha mondeo vm97 Ostanko
20
950
Vastaukset
- zöf
siinä, sellainen perusfoorti. Hyvä ajaa ja asialliseti käytettynä tarjoaa ajamisen iloa vielä pitkään.
Alusta tuossa kakkoskoppaisessa monskussa on heiveröisempi verrattuna vaikkapa III koppaiseen, mutta ei normaalikäytössä tuota ongelmia.
Hihnakone -> onko hihna vaihdettu.- Foorttimies
Itelläni 97 mondeo ja hyvin pelaa. hyvä ajettavuus ym. Ei vikoja perusvuosihuoltoa ja huoletonta ajoa :). Ja hihna vaihdettu tossa sun autossa Jakohihnakin vaihdettu 138 tkm kohdalla!!!
- MullaOnToi
Kannattaa nyysiä ovien alareunat, oven kahvojen ala/sisäpuoli, takakaaret, helmat ympäri ja niin edespäin.
Minulla on tuo ollut 10 vuotta. Hyvin se on toiminut, mutta ruostuu kynsiin. Galvanoitu kori on - mutta tästä huolimatta ruostuu kuin venäläinen kottikärry.
Itse olen saanut hioa, paikata ja paklata viimeiset 5 vuotta ja aina vaan kukkii milloin mistäkin.- Kannattaako
Ok, itseasiassa se ei ole juuri tuo mitä ollaan menossa katsomaan vaan tämä:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2659434
Tuttu pajamies kyllä osaisi korjailla.. Epäilyttää vaan kun tuo auto oli myynnissä ja samalla numerolla toukokuussa ja nyt tullut uudestaan myyntiin liikkeen nimellä.
Hihnasta ei tuossa lue mitään. Mutta juuri katsastettu niin luulisi ainakin peruskuntoinen olevan hintaansa nähden. Tuostahan saa vielä parisataa euroa pois. - foorttimies
Kannattaako kirjoitti:
Ok, itseasiassa se ei ole juuri tuo mitä ollaan menossa katsomaan vaan tämä:
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2659434
Tuttu pajamies kyllä osaisi korjailla.. Epäilyttää vaan kun tuo auto oli myynnissä ja samalla numerolla toukokuussa ja nyt tullut uudestaan myyntiin liikkeen nimellä.
Hihnasta ei tuossa lue mitään. Mutta juuri katsastettu niin luulisi ainakin peruskuntoinen olevan hintaansa nähden. Tuostahan saa vielä parisataa euroa pois.sanoisin et ei kannata ostaa! Tiedustelin tuota mondeota parikuukautta sitten ja myyjä sanoi kun tenttasin et eihän se mikään uusi ole ja et takakaaris alkavaa ruostetta!
- Kannattaako
foorttimies kirjoitti:
sanoisin et ei kannata ostaa! Tiedustelin tuota mondeota parikuukautta sitten ja myyjä sanoi kun tenttasin et eihän se mikään uusi ole ja et takakaaris alkavaa ruostetta!
Jos ei muuta vikaa niin kyllä vielä joku 1600-1700 olis ihan kohtuullinen summa mielestäni? Tuttu osaa tehdä kyllä ruostekorjaukset aika halvalla. Käydään kuitenkin katsomassa!
- foorttimies
Kannattaako kirjoitti:
Jos ei muuta vikaa niin kyllä vielä joku 1600-1700 olis ihan kohtuullinen summa mielestäni? Tuttu osaa tehdä kyllä ruostekorjaukset aika halvalla. Käydään kuitenkin katsomassa!
No joo ihan kohtuuhintanen kyllä jos tekniikka ym muuten pelaa ja hihna vaihdettu! Koska hihnanvaihto työt helposti sen 200-300€! Itse maksoin mondeostani vm 97 hihna oli vaihdettu ja ei ruostetta alustassa eikä kaarissa niin maksoi ku tinkasin 1600€ jos oiken muistan. Ja ajomääräkin oli vasta 213tkm...
Osta se 2.0 glx niin et kadu, 1.8 clx:llä et tuu ku vihaseks..
- Foorttimies
Kyllä 1.8 kerkiää kummasti :) itelle 1.6 Mondeo kulkee hyvin ja on vielä bensapihimpi kuin 1.8. 2.0 litrasesta puhumattakaan...
- Foorttimies
Foorttimies kirjoitti:
Kyllä 1.8 kerkiää kummasti :) itelle 1.6 Mondeo kulkee hyvin ja on vielä bensapihimpi kuin 1.8. 2.0 litrasesta puhumattakaan...
ite en tosin ostaasi normaalinväristä autoa! Maalipinta kuluu ja haalenee ennätys nopeeta. Ja tuo violetti sävy ei mun makuun. metallihohto väri se autos olla pitää :)
- Moniväri
Foorttimies kirjoitti:
ite en tosin ostaasi normaalinväristä autoa! Maalipinta kuluu ja haalenee ennätys nopeeta. Ja tuo violetti sävy ei mun makuun. metallihohto väri se autos olla pitää :)
Ei normaaliväri haalistu nopeasti. Jokin punaisen sävy sen voi tehdä, kuten teki Opel Kadett-mallissa, mutta eipä sitä juuri muissa autoissa ole liiemmälti havaittu. Huolella tehty määräaikainen pesu sekä vahaus pitää maalipinnan kunnossa.
Metalliväriä tai paremminkin sen päällä olevaa lakkapintaakin pitää hoitaa, tai se haalistuu/harmaantuu. Pesu ja vahaus auttaa pitämään senkin pinnan kunnossa. - Foorttimies
Moniväri kirjoitti:
Ei normaaliväri haalistu nopeasti. Jokin punaisen sävy sen voi tehdä, kuten teki Opel Kadett-mallissa, mutta eipä sitä juuri muissa autoissa ole liiemmälti havaittu. Huolella tehty määräaikainen pesu sekä vahaus pitää maalipinnan kunnossa.
Metalliväriä tai paremminkin sen päällä olevaa lakkapintaakin pitää hoitaa, tai se haalistuu/harmaantuu. Pesu ja vahaus auttaa pitämään senkin pinnan kunnossa.Mutta tarkotin näin yleisesti otettuna metallaväri hakkaa normivärin :)
- Maalia-maalia
Foorttimies kirjoitti:
Mutta tarkotin näin yleisesti otettuna metallaväri hakkaa normivärin :)
Metalliväri on näyttävä uudessa autossa. Tuommoisessa vanhassa se pirullinen harmi.
Vanhaa rotiskoa joutuu väkisin korjaamaan ja ruostekukintoja piilottamaan. Metallivärihommat ei kotikonstein oikein onnistu. Siinä pitää olle alle metalliväri ja pintaa lakka. Ja täsätä kaikesta seuraa, että on sitten maalattava aina iso pinta, ovi tai kylki kokonaan.
Perusvärillä voi vielä kikkailla , maalata vain se korjattu kohta ja häivyttää uuden ja vanhan maalipinnan raja. Perusmaalin saa aika näyttäväksi, kun ostaa purkin hiontavahaa ja vetäisee auton sillä. Taas on himmeys poissa ja pinta kiiltää. Teeppä tämä metallivärin kanssa.
Niin että ei se metalliväri hakkaa muuta kuin isomman loven kukkaroon. - yöntimot
Foorttimies kirjoitti:
Kyllä 1.8 kerkiää kummasti :) itelle 1.6 Mondeo kulkee hyvin ja on vielä bensapihimpi kuin 1.8. 2.0 litrasesta puhumattakaan...
2.0 todella nuuka polttoaineen kulutuksen suhteen ja jos kärryä vetelet niin aika onneton 1.6 tehoiltaan ( tosiasia) kokeillin kyllä sitäkin ja oli yksinkertaisesti laiska.
Moottorin koko ei kerro koko totuutta kulutukseen on monia asioita mitkä vaikuttavat.
Ensinmäiseksi nopeusmittari ja matkamittari valehteli 10% rengaskoko 14" ja vaihdoin vanteet 15" ja rengas koko 195/65 15 niin mittari virhe oli 0 eli näyttää pieniä kulutuksia kun kelaa 100 km matkalla 110km ihmettelin tuota että saako virallisella rengaskoolla olla noin isoa virhettä.
- NimmariErkki
Ovat nykyään vuoden tai korkeintaan kahden kulkineita. Tekniikka varmaankin pelittää mutta takalokasuojien kaaret ja helmat takapäästä ovat jo ehtoolla. Jos noissa pistehitsauksissa on pikkasenkin "turvotusta" unohtaisin koko paskaläjän alta aikayksikön.
- Varma peli
Tuo ei ihan pidä paikkaansa. Käytin juuri äskettäin oman 12 vuotta vanhan Mondeon katsastuksessa ja se hyväksyttiin kerralla. Viime vuonna sama juttu. Kummallakaan kerralla en tarkistellut autoa ennen katsastusta muuten kuin valojen osalta. Kun ne oli ok, pesin auton ja vein katsastukseen.
Näitä edeltävällä kerralla jouduin vaihtamaan raidetangonpään. Siinäpä ainoa vika, joka on aiheuttanut uusintakäynnin. Autoa ei muutenkaan ole koko käyttöaikana jouduttu korjailemaan kuin absin, katin ja etupyörän laakerin osalta. Etujarrulevyt vaihdettu kulumisen takia kerran ja jarrupalat kaksi kertaa. On ollut korjausten suhteen todella edullinen omistaa ja käyttää.
Autoa on hitsattu ainoastaan helmasta ja aika pieni pläntti piti uusia. Muuten auto on lievää takalokasuojien kukintaa lukuun ottamatta ruosteen suhteen harmiton. Kukintaa pitää katsoa ihan läheltä, jotta sen huomaisi. On siis peltiä vielä pitkäksi aikaa. Tekniikka on helvetin hyvä. - NimmariErkki
Varma peli kirjoitti:
Tuo ei ihan pidä paikkaansa. Käytin juuri äskettäin oman 12 vuotta vanhan Mondeon katsastuksessa ja se hyväksyttiin kerralla. Viime vuonna sama juttu. Kummallakaan kerralla en tarkistellut autoa ennen katsastusta muuten kuin valojen osalta. Kun ne oli ok, pesin auton ja vein katsastukseen.
Näitä edeltävällä kerralla jouduin vaihtamaan raidetangonpään. Siinäpä ainoa vika, joka on aiheuttanut uusintakäynnin. Autoa ei muutenkaan ole koko käyttöaikana jouduttu korjailemaan kuin absin, katin ja etupyörän laakerin osalta. Etujarrulevyt vaihdettu kulumisen takia kerran ja jarrupalat kaksi kertaa. On ollut korjausten suhteen todella edullinen omistaa ja käyttää.
Autoa on hitsattu ainoastaan helmasta ja aika pieni pläntti piti uusia. Muuten auto on lievää takalokasuojien kukintaa lukuun ottamatta ruosteen suhteen harmiton. Kukintaa pitää katsoa ihan läheltä, jotta sen huomaisi. On siis peltiä vielä pitkäksi aikaa. Tekniikka on helvetin hyvä."Autoa on hitsattu ainoastaan helmasta ja aika pieni pläntti piti uusia. Muuten auto on lievää takalokasuojien kukintaa lukuun ottamatta ruosteen suhteen harmiton. Kukintaa pitää katsoa ihan läheltä, jotta sen huomaisi. On siis peltiä vielä pitkäksi aikaa."
Juuri tota tarkoitin kun sanoin, että kannattaisi kiertää kaukaa. Tuo pieni harmittoman näköinen pläntti helmassa arvatenkin takaoven kohdella on ensimmäinen hälytysmerkki. Siellä todellisuudessa on jo liki puolimetriä helman alareunaa pelkkää paperia. Takalokasuojien kukinta jos on noussut kaaresta ulos eli sivupeltiin on peli jo pelattu. Tähän ei auta muu kuin peltien vaihto kaareen. Ensimmäisenä tuho alkaa kaaren takaosasta puskurin juuresta.
Jos autoa ei ole ikinään massattu vaan uskottu ystävällisen fjord myyjän vakuutteluihin massauksen turhuudesta kannattaa jo tänkin takia unohtaa koko kosla.
Itselläin on kohta 16v vanha mondeo jota ei ole vielä tarvinnut hitsata ollenkaan. Auton aikoinaan hommatessani n.6 vuotta vanhana suoritin siihen heti massauksen. Myöhemmin olen vain pessyt ja vahannut auton säännöllisesti, myös massauksen olen pitänyt kunnossa. Tänä syksynä olen sitten ekakertaa pistehiekkapuhaltanut helman alasauman pistehitsauksien ja toisen takalokasuojan kukkaset pois ja paikkamaalannut. Eli tässäkin alkaa olla hälytysmerkit ilmassa pahemmasta kukkaan puhkeamisesta.
Tekniikaltaan auto on pelittänyt hienosti ja vain yhden kerran on hylätty katsastuksessa sekin pykivän takajarruletkun takia jota en itse ollut huomannut ennen katsastusta. Usein on myös kiitelty alustan siistiä kuntoa.
Itse olen seuraillut noita toisten mondeoita jotka ovat vuosimalliltaan 97-07. Etenkin vuosimallissa 97 tuntuisi tapahtuneen pahin notkahdus ruostesuojauksessa. Hirveältä näyttävät noin 5 vuotiaat ja siitä vanhemmat montikan alustat jos niitä ei ole ikinään massattu. - Kannattaako
NimmariErkki kirjoitti:
"Autoa on hitsattu ainoastaan helmasta ja aika pieni pläntti piti uusia. Muuten auto on lievää takalokasuojien kukintaa lukuun ottamatta ruosteen suhteen harmiton. Kukintaa pitää katsoa ihan läheltä, jotta sen huomaisi. On siis peltiä vielä pitkäksi aikaa."
Juuri tota tarkoitin kun sanoin, että kannattaisi kiertää kaukaa. Tuo pieni harmittoman näköinen pläntti helmassa arvatenkin takaoven kohdella on ensimmäinen hälytysmerkki. Siellä todellisuudessa on jo liki puolimetriä helman alareunaa pelkkää paperia. Takalokasuojien kukinta jos on noussut kaaresta ulos eli sivupeltiin on peli jo pelattu. Tähän ei auta muu kuin peltien vaihto kaareen. Ensimmäisenä tuho alkaa kaaren takaosasta puskurin juuresta.
Jos autoa ei ole ikinään massattu vaan uskottu ystävällisen fjord myyjän vakuutteluihin massauksen turhuudesta kannattaa jo tänkin takia unohtaa koko kosla.
Itselläin on kohta 16v vanha mondeo jota ei ole vielä tarvinnut hitsata ollenkaan. Auton aikoinaan hommatessani n.6 vuotta vanhana suoritin siihen heti massauksen. Myöhemmin olen vain pessyt ja vahannut auton säännöllisesti, myös massauksen olen pitänyt kunnossa. Tänä syksynä olen sitten ekakertaa pistehiekkapuhaltanut helman alasauman pistehitsauksien ja toisen takalokasuojan kukkaset pois ja paikkamaalannut. Eli tässäkin alkaa olla hälytysmerkit ilmassa pahemmasta kukkaan puhkeamisesta.
Tekniikaltaan auto on pelittänyt hienosti ja vain yhden kerran on hylätty katsastuksessa sekin pykivän takajarruletkun takia jota en itse ollut huomannut ennen katsastusta. Usein on myös kiitelty alustan siistiä kuntoa.
Itse olen seuraillut noita toisten mondeoita jotka ovat vuosimalliltaan 97-07. Etenkin vuosimallissa 97 tuntuisi tapahtuneen pahin notkahdus ruostesuojauksessa. Hirveältä näyttävät noin 5 vuotiaat ja siitä vanhemmat montikan alustat jos niitä ei ole ikinään massattu.Päädyttiin naisystävän kanssa siihen, että minä ostan uuden polkupyörän ja hän ajelee yhä bussilla. Ostan sitten ihan uuden auton (pick up) kun sen tarvitsen työnpuolesta 2011 syksyllä. Emme loppujen lopuksi käyneet edes katsomassa autoa ja tämä viestiketju ei vaikuttanut päätöksiimme :) Kiitos vastaajille!
- Montikkapannu
Kannattaako kirjoitti:
Päädyttiin naisystävän kanssa siihen, että minä ostan uuden polkupyörän ja hän ajelee yhä bussilla. Ostan sitten ihan uuden auton (pick up) kun sen tarvitsen työnpuolesta 2011 syksyllä. Emme loppujen lopuksi käyneet edes katsomassa autoa ja tämä viestiketju ei vaikuttanut päätöksiimme :) Kiitos vastaajille!
Hei onko tosta tietoa, kaveri pienkatsastamolla sanoi että lohkon takaa vinosti koneen alle Zetecissä ja 1.8 TD:ssä tuleva jäähdytinputki ei olisi enää myynnissä? Itse hankin dieseliin kun peloteltiin, että se syöpyy kun kone on kuuma, sitten lähtevät syylärinesteet paineella koneen alle ja leikkaa kiinni. Nytkö ei "ystävällinen Ford-kauppias" muka myisikään tuota putkea lainkaan?
Kaveri oli katkaissut siitä pahimman osan ja jatkanut pidemmällä letkulla toisesta suunnasta, ja päässyt ongelmasta. Tyyppivika ei ole se, että -98 alussa tuli hydraulisten nostimien sijaan nappisäädetty nokka-akseli takaisin. -97:n ostajaa se ei olisi ehkä hetkauttanut, mutta jos uudemmat ovat pitkään tarkistamatta voi tulla kansihommia. - NimmariErkki
Montikkapannu kirjoitti:
Hei onko tosta tietoa, kaveri pienkatsastamolla sanoi että lohkon takaa vinosti koneen alle Zetecissä ja 1.8 TD:ssä tuleva jäähdytinputki ei olisi enää myynnissä? Itse hankin dieseliin kun peloteltiin, että se syöpyy kun kone on kuuma, sitten lähtevät syylärinesteet paineella koneen alle ja leikkaa kiinni. Nytkö ei "ystävällinen Ford-kauppias" muka myisikään tuota putkea lainkaan?
Kaveri oli katkaissut siitä pahimman osan ja jatkanut pidemmällä letkulla toisesta suunnasta, ja päässyt ongelmasta. Tyyppivika ei ole se, että -98 alussa tuli hydraulisten nostimien sijaan nappisäädetty nokka-akseli takaisin. -97:n ostajaa se ei olisi ehkä hetkauttanut, mutta jos uudemmat ovat pitkään tarkistamatta voi tulla kansihommia.sitä metallista putken pätkää josta menee kumiletku lämmityslaitteelle ja toinen pää on alavesiletkussa ? Vaihdoin omaan kotteroon ton jokunen vuosi sitten varmuudeksi kun kuulin tosta lahoamis ongelmasta. Totta tosiaan alkupätkä joka on alttiina kurakylvylle oli jo aika mukavasti syöpynyt n. 5cm matkalta. Aika simppelin näköinen juttu jonka kyllä voi tehdä itsekkin jos ei enää ole uutta myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614247
- 1053465
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373080Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262568- 452227
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51999- 201959
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91328