1.6 VVti kulutus?

H.anuri

Corolla 1.6VVT-i farmari, kulutus päälle 9l/100km. Nyt olis 30tkm huolto pitäisikö asia saada korjattua? Tulee yli puolet lyhyttä ajoa, mutta silti. Kesällä tein 1200km reissun pitkää matkaa, silloinkin kulutus 9 l/100km, toki kuormaa reilusti. Silti Corollan lukemat ovat hirvittävät 110 heppanen pieni kone ja iso kulutus. Juu ei ajo tavassa ole mitään vikaa, ajan toisella autolla reilusti alle noiden lukemien ja on 2 litraa ja 230hv. Aina vain Corollaa mainostetaan pienestä kulutuksesta, mites muilla 1.6 farkku kuluttaa?

48

13249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vie...

      ..minkä tankkiin laittaa ja tankilla joutuu käymään joka viikko. Masokismiä varmaan!

    • 18

      kuluttaa,Toyotille luotu vähäruokainen maine joskus -70 luvulla kun Corolla painoi 600-700kg. Monet vastaavan kokoiset euro autot kuluttaa nykyisin vähemmän kuin Corolla!

    • ex-corolla

      Meillä vei Corolla farkku 1.4 -05 matka-ajossa 3 henk. paksi täynnä noin 5.5l/100km.

      • 43234234234

        Millä perusteella kykenet sanomaan ettei 9 litran kulutus ole mahdollinen?

        Se että sinä ajat 70km/h matka-ajoa myötätuuleen eri autolla ei tarkoita sitä etteikö aloittajan auto hänen käyttöprofiilillaan voisi viedä mainitut 9 litraa.


      • perusteella
        43234234234 kirjoitti:

        Millä perusteella kykenet sanomaan ettei 9 litran kulutus ole mahdollinen?

        Se että sinä ajat 70km/h matka-ajoa myötätuuleen eri autolla ei tarkoita sitä etteikö aloittajan auto hänen käyttöprofiilillaan voisi viedä mainitut 9 litraa.

        Minun lukemani olivat normaalista ajosta eikä mistään hissuttelusta. 1.4 ja 1.6 ovat samoja koneita hiukan eri kampuralla. Kaupunkipätkäajossakaan oma autoni ei vienyt pahimmillaakaan talvipakkasilla kuin n. 8l/100km.

        Ei siis mahdollista normaaliajolla kuten sanoin.


      • fffasdf
        perusteella kirjoitti:

        Minun lukemani olivat normaalista ajosta eikä mistään hissuttelusta. 1.4 ja 1.6 ovat samoja koneita hiukan eri kampuralla. Kaupunkipätkäajossakaan oma autoni ei vienyt pahimmillaakaan talvipakkasilla kuin n. 8l/100km.

        Ei siis mahdollista normaaliajolla kuten sanoin.

        **skaa


      • ???
        fffasdf kirjoitti:

        **skaa

        Käy vessassa ja huuda äiti pyyhkimään.


    • AE111

      Onko kaikki perussetit katsottu, eli riittävät rengaspaineet, jarrut ei laahaa jnejne? Itselläni oli tuollainen farmari (-2003) vielä automaatilla ja päivittäisenä ajona oli pätkäajoa plus muutamat lyhyet moottoritierykäisyt, jotka toivat mitatuksi kulutukseksi noin 8,5l/100km. Automaatti siis oli ja säästellen en ajanut.

      • H.anuri

        Rengas paineet on tsekattu ja renkaatkaan ei ole mitään ylimitoitettuja. Jarrut ei laahaa. No jos jotain huomenna huollossa selviää, niin ilmoitan kyllä.


    • V-mies

      Vaimon 1.6 sedan -03 tankkauksista pidetty kirjaa uudesta lähtien. Nyt ajettu 120t ja koko ajomäärän keskikulutus 7.2 l/100km. Ajo sekalaista, enimmäkseen taajama-alueilla. Pitkillä (500 km) maantimatkoilla menee joskus 5.7 - 5.8 mutta sitä pienempiä lukuja ei ole nähty.

      • H.anuri

        Kuten jo kirjoitin, ajan kahdella autolla. Omalla autolla en saa kulutukseksi kuin 8l/100 ja siinä on 2l kone ja 230 hv, kyllä se veisi "raskaalla"jalalla paljon enemmän. Muutenkaan en ole Corollalla hurjastellu. Ja en provoile, en ole auto mitenkään haukkumassa, hyvä autohan Corolla on ollut. Kaikissa autoissa on joitain "ominaisuuksia" joista ei nyt välttämättä tykkää. Ihmettelen vaan kulutusta.


    • 4234234234

      "Tulee yli puolet lyhyttä ajoa, mutta silti"

      Just, Eu-kaupunkikulutus on noin 9 litran luokkaa. Tuohon kylmäkäynnistykset ym päälle.


      "Kesällä tein 1200km reissun pitkää matkaa, silloinkin kulutus 9 l/100km"

      Moottoritiellä kulutukset nousevat bensa-autoissa lähelle 10 litraa


      Mutta luulen että suurin ongelma on heikko mittaustarkkuus. Laita kulutustietosi tuonne http://www.tankkaus.com niin kulutuksen todellinen seuranta vähän helpottuu ja näet vertailukohtina muiden toteutuneita kulutuksia.

      • H.anuri

        Koetan tota tankkaus siteä. Sen verran vaan, että kesäreissussa ei ollut pätkääkään motaria ja kulutukset laskin tankkausmääristä ajotietokoneen näytöstä. Jos ei huollosta osata tehdä mitään visppaskonstia, niin täytyy alkaa pitämään tankkauspäiväkirjaa. Voihan olla, että jotakin on tässä yksilössä mennyt pieleen.


      • 2.4
        H.anuri kirjoitti:

        Koetan tota tankkaus siteä. Sen verran vaan, että kesäreissussa ei ollut pätkääkään motaria ja kulutukset laskin tankkausmääristä ajotietokoneen näytöstä. Jos ei huollosta osata tehdä mitään visppaskonstia, niin täytyy alkaa pitämään tankkauspäiväkirjaa. Voihan olla, että jotakin on tässä yksilössä mennyt pieleen.

        Tuollaista se on kun yrittää pysyä liikennevirran mukana alitehoisella kinnerillä: bensaa palaa!


      • 3311
        H.anuri kirjoitti:

        Koetan tota tankkaus siteä. Sen verran vaan, että kesäreissussa ei ollut pätkääkään motaria ja kulutukset laskin tankkausmääristä ajotietokoneen näytöstä. Jos ei huollosta osata tehdä mitään visppaskonstia, niin täytyy alkaa pitämään tankkauspäiväkirjaa. Voihan olla, että jotakin on tässä yksilössä mennyt pieleen.

        tankkaus.com = tankkauspäiväkirja


    • Ykx Waan

      Minä säästän sitten 3,5 litraa jokaista 100km kohti.Päivässä ajoa tulee tollaset 80km.Vuodessa se tekee sitten...öööö....yli 700li! Rahassa säästän ainakin 1000e.

    • 130 tkm kokemuksella

      1,6 pharkku-corollalla pääsee maantieajussa pääsee alle 7 litralla. Oikein pihistellen lähennellään matalia kuutosia jos useampi sata km 80 km/h. AINA KUN jarrut laahaa kulutus voi olla mitä tahansa 7-11 väliltä. Alle kuutosen ei pääse vaikka mikä olisi. Muilla autoilla olen pystynyt alittamaan normikulutukset kun olen oikein yrittänyt pihistellä, mutta farkku-corollalla ei pääse maantieajussa alle ilmoitetun 6,0.

      • xxccxxc

        Tyypillinen Tero, pieni kulutus on kaikesta tärkein ja sen eteen tehdän mitä vaan, ajetaan 60-70 kymppiä vaikka rajoitus on 80 välittämättä takana tulevasta jonosta.


      • 130 tkm kokemuksella
        xxccxxc kirjoitti:

        Tyypillinen Tero, pieni kulutus on kaikesta tärkein ja sen eteen tehdän mitä vaan, ajetaan 60-70 kymppiä vaikka rajoitus on 80 välittämättä takana tulevasta jonosta.

        Räväköitä kiihdytyksiä ja ohituksia, mutta jonossa ajaessa pihistelen. Tänään paras ohitus 1 mk 40 p klasissa. Kun on kapeat tiet, jotka kylläkin hyvin tunnen ja ohituspaikkoja harvassa niin tilaisuuden tullen pitää ottaa uatosta kaikki irti ellei halua körryytellä (gubbkörning) 60-70 km/h pitkiä pätkiä.


      • qqwwcc
        130 tkm kokemuksella kirjoitti:

        Räväköitä kiihdytyksiä ja ohituksia, mutta jonossa ajaessa pihistelen. Tänään paras ohitus 1 mk 40 p klasissa. Kun on kapeat tiet, jotka kylläkin hyvin tunnen ja ohituspaikkoja harvassa niin tilaisuuden tullen pitää ottaa uatosta kaikki irti ellei halua körryytellä (gubbkörning) 60-70 km/h pitkiä pätkiä.

        On ollut tosi pitkä suora jos olet saannut 140 tauluun.


      • 130 tkm kokemuksella
        qqwwcc kirjoitti:

        On ollut tosi pitkä suora jos olet saannut 140 tauluun.

        Suoraa ei ollut kovin pitkästi. Tyhjä auto, tankki puoleksi täynnä ja maastokohdan hyväksikäyttö pimeässä. Arkailematonta kaasun käyttöä. Ja onhan mulla Denson Iridium-kynttilät, jo kolmannetta vuottaan.
        Jostakin syystä kulkupuoli hieman parani kun kesällä lisäsin Masino-iKAT-pullon tankilliseen bensaa. Moottori ei enää hyydy kuuden tonnin kieppeillä niin selvästi kuin aikaisemmin. Lieneekö ollut kondensaatiovettä tankissa ja masinoli liuottanut vedet bensaan. Masinoli-käsittely pari kertaa vuodessa pitää kulkupuolen kunnossa. Eikä ole hinnankiroissa tämä masinoli.


      • 123hhhbb
        130 tkm kokemuksella kirjoitti:

        Suoraa ei ollut kovin pitkästi. Tyhjä auto, tankki puoleksi täynnä ja maastokohdan hyväksikäyttö pimeässä. Arkailematonta kaasun käyttöä. Ja onhan mulla Denson Iridium-kynttilät, jo kolmannetta vuottaan.
        Jostakin syystä kulkupuoli hieman parani kun kesällä lisäsin Masino-iKAT-pullon tankilliseen bensaa. Moottori ei enää hyydy kuuden tonnin kieppeillä niin selvästi kuin aikaisemmin. Lieneekö ollut kondensaatiovettä tankissa ja masinoli liuottanut vedet bensaan. Masinoli-käsittely pari kertaa vuodessa pitää kulkupuolen kunnossa. Eikä ole hinnankiroissa tämä masinoli.

        Ettei ollut vapaa pudotus kun sait rollaan sellaisen vauhdin?


      • Klapikone

        Todellakin pääsee jos vähänkin yrittää.Alle 5,5 pääsee ja aika helpostikkin.


    • 1.4 D4D

      Kannattaa tutkia jumittaako jarrut. Meillä farkku 1,4 diesel corollassa on jumittanu jarrut uudesta lähtien. Sen huomasi siitä, että kun tulee risteykseen, niin auto pysähtyi vaikka oli hienoinen ala- tai ylämäki. Se on ollut niin pientä, etten jaksanut tehdä asialle mitään. Nyt kun on ajettu 150 tkm, niin kävin kaikki jarrut läpi kun oli muutenkin suuri huolto. Eli kaikki jarrut auki ja viilalla viilasin kaikki jarrupalojen pinnat jotka ovat kosketuksissa jarrusatulaan, jotta pala alkoi liikkumaan satulassa. Myös jarrusatulan pinnat viilasin. Kaikki pinnat viilasin vain sen verran, että sain ne kiiltäväksi ja ruosteet pois. Sitten korkealaatuista kierretahnaa pintoihin estämään ruosteet. Ennen operaatiota palat liikkuivat todella huonosti satulassa. Operaation jälkeen kuin tyhjää vain.

      Kulutus tippui operaation jälkeen mutulla n.0,5 l/100 tkm. Ennen söi kaupungissa 5,8 ja nyt muutaman mittauksen perusteella 5,2. Varmaa tietoahan saa vasta pitemmän mittauksen jälkeen. Eli jos dieselissä kulutus tippuu jarrujen herkistämisellä noin paljon, niin epäilen vaikutuksen olevan vieläkin suurempi bensamalleissa.

      Asiasta kolmanteen, kaikki viat/ongelmat mitä meidän rollassa on olleet, ovat olleet muissa kuin japanissa valmistetuissa osissa. Ruiskutuspumppu vaihdettu 80 tkm ja nyt vasta kävi tiivistesarjan vaihdossa: Bosch. Sisäilman puhallin vaihdettu melkein uutena: Bosch. Jarrut: TRW. Kaikkien luukkujen sovitukset, ikkunat ei pysy urissaan ja suhisee: Turkey.

      Sitten taas EGR, nippondenso. Ei mitään vikaa. Purin sen kun haettiin vikaa nykimiseen, joka johtuikin dieselpumpusta, todella siisti ja lähes karstaton koko järjestelmä. Oli niin puhdas, etten alkanut edes pesemään/puhdistamaan. Moottorin valmistusmaasta en tiedä, mutta tarkistaessa venttiilinvälykset pääsiin kurkkaamaan moottorin sisään. Se oli täysin puhdas ja ketju ei ollu yhtään venyny, johtuen varmaan ylimitoitusta ketjusta. Venttiilikoneisto oli varustettu rullakeinuvivuilla, joten sille voi luvat pitkää kestoikää.

      Joo, meni vähän OT. Joskus menee :)

      • Turkin terra

        Omassa farkku-corollassa puhallin on kitissyt pakkasella uudesta asti. Kitinä on todella ärsyttävän kuuloista, mutta ei vaan korjattu takuuseen.

        Nyt 4,5-vuotiaana etuturvavyöt ovat jousiltaan niin löysät että molemmat pitäisi vaihtaa uusiin. Kuljettajan puolen vyön vaihtoivat vuoden iässä.


      • 1.4 D4D
        Turkin terra kirjoitti:

        Omassa farkku-corollassa puhallin on kitissyt pakkasella uudesta asti. Kitinä on todella ärsyttävän kuuloista, mutta ei vaan korjattu takuuseen.

        Nyt 4,5-vuotiaana etuturvavyöt ovat jousiltaan niin löysät että molemmat pitäisi vaihtaa uusiin. Kuljettajan puolen vyön vaihtoivat vuoden iässä.

        Juhan autossa Oulussa vaihtoivat ilman mitään ongelmia. Siinä oli semmoinen erikoisuus, että vasemmalle kääntäessä se rääkäsi melko rumasti. Tosiaan pakkasella melkein aina piti pientä vikinää. Nämä oireet kun kerroin korjaamossa, niin ne vaihtoivat sen. Sen jälkeen ei ole kitissy ollenkaan, tais olla maanantai kappale. Tai itseasiassa keskiviikko kappale, tutkimuksen mukaan keskiviikkona valmistuu huonoimmat autot.

        Nyt kun tuli puheeksi turvavyöt, niin meillä on sama homma. Aikoinaan kun niistä valitin, niin huollossa puhdistettiin turvavyön yläkappaleen kääntöpala liasta. Se auttoi hieman siihen kelautumiseen, mutta uusia turvavöitä eivät suostuneet vaihtamaan. Nyt taas tahtoo jäädä turvavyöt ovien väliin, pitäisi vissiin taas putsata ne yläkiinniikkeet.

        Äskeisestä listasta jäi muuten vielä pois takaluukun pumput, nekin vaihdettiin heti uutena, kun vuosivat. Tais olla englannissa tehdyt. Nekin pitäisi vaihtaa nyt uusiin, koska kylmällä ei taho luukku pysyä ylhäällä. Uudet tais olla made in Germany. Ja vieläki tulee mieleen kun alkaa muistelemaan, uutena jarrutehostin ei pitäny alipainetta. Se vuosi sen heti pois sammutuksen jälkeen ja auton jarrut oli välissä tosi huonot. Siitä tais muistaakseni olla takaisinkutsu, joka ei koskettanut meidän autoa, mutta erään merkkihuollon jälkeen ongelma poistui. Asiasta ei kyllä mainittu mitään kun auton hain :)

        Niin ja vieläki tullee mieleen semmoinen ongelma, joka on itse asiassa vaarallinen. Kun kiihdyttää talvella sillä tavalla että pyörät sutii ihan kunnolla, niin autossa ei ole jarruja niin kauan kun pyörissä on pyörimisnopeusero. Eli sellainen tilanne kun liukkaalla kiihdyttää ja pyörät sutii vaikkapa 40 km/h auton todellisen nopeuden ollessa vaikkapa 20 km/h. Jos tulee tilanne että pitääkin yhtäkkiä jarruttaa, niin autossa ei ole jarruja, ennen kuin pyörien nopeus on sama kuin auton. Poljin on kivikova ja auto alkaa jarruttaa sitten vasta kun pyörät ei sudi. Ensimmäisellä kerralla kun tätä ei vielä tiennyt, oli kerran kaupunkiajossa peräänajo lähellä. Kävin sanomassa tästä Juhan Autossa, siellä ylimielinen työnvastaanottaja selitti että se on se jarruassistentti joka sen tekee. Autossa ei kylläkään ole jarruassistenttia. Sen kun sanoin niin se alkoi höpöttämään ympäripyöreitä ABS-jarruista. No ongelman kun tietää, niin sen kanssa pärjää.

        Muuten olen kyllä ihan tyytyväinen autoon. Auto on ruostesuojattu uutena ja joka vuosi kun ottaa pienet ruosteet kiinni, niin me ajellaan tällä autolla vielä pitkään. Tavoitteena olis ajaa ainakin sinne 400 tkm, eli meidän ajolla vielä ainakin 7 vuotta.


      • vvbbnnjj
        1.4 D4D kirjoitti:

        Juhan autossa Oulussa vaihtoivat ilman mitään ongelmia. Siinä oli semmoinen erikoisuus, että vasemmalle kääntäessä se rääkäsi melko rumasti. Tosiaan pakkasella melkein aina piti pientä vikinää. Nämä oireet kun kerroin korjaamossa, niin ne vaihtoivat sen. Sen jälkeen ei ole kitissy ollenkaan, tais olla maanantai kappale. Tai itseasiassa keskiviikko kappale, tutkimuksen mukaan keskiviikkona valmistuu huonoimmat autot.

        Nyt kun tuli puheeksi turvavyöt, niin meillä on sama homma. Aikoinaan kun niistä valitin, niin huollossa puhdistettiin turvavyön yläkappaleen kääntöpala liasta. Se auttoi hieman siihen kelautumiseen, mutta uusia turvavöitä eivät suostuneet vaihtamaan. Nyt taas tahtoo jäädä turvavyöt ovien väliin, pitäisi vissiin taas putsata ne yläkiinniikkeet.

        Äskeisestä listasta jäi muuten vielä pois takaluukun pumput, nekin vaihdettiin heti uutena, kun vuosivat. Tais olla englannissa tehdyt. Nekin pitäisi vaihtaa nyt uusiin, koska kylmällä ei taho luukku pysyä ylhäällä. Uudet tais olla made in Germany. Ja vieläki tulee mieleen kun alkaa muistelemaan, uutena jarrutehostin ei pitäny alipainetta. Se vuosi sen heti pois sammutuksen jälkeen ja auton jarrut oli välissä tosi huonot. Siitä tais muistaakseni olla takaisinkutsu, joka ei koskettanut meidän autoa, mutta erään merkkihuollon jälkeen ongelma poistui. Asiasta ei kyllä mainittu mitään kun auton hain :)

        Niin ja vieläki tullee mieleen semmoinen ongelma, joka on itse asiassa vaarallinen. Kun kiihdyttää talvella sillä tavalla että pyörät sutii ihan kunnolla, niin autossa ei ole jarruja niin kauan kun pyörissä on pyörimisnopeusero. Eli sellainen tilanne kun liukkaalla kiihdyttää ja pyörät sutii vaikkapa 40 km/h auton todellisen nopeuden ollessa vaikkapa 20 km/h. Jos tulee tilanne että pitääkin yhtäkkiä jarruttaa, niin autossa ei ole jarruja, ennen kuin pyörien nopeus on sama kuin auton. Poljin on kivikova ja auto alkaa jarruttaa sitten vasta kun pyörät ei sudi. Ensimmäisellä kerralla kun tätä ei vielä tiennyt, oli kerran kaupunkiajossa peräänajo lähellä. Kävin sanomassa tästä Juhan Autossa, siellä ylimielinen työnvastaanottaja selitti että se on se jarruassistentti joka sen tekee. Autossa ei kylläkään ole jarruassistenttia. Sen kun sanoin niin se alkoi höpöttämään ympäripyöreitä ABS-jarruista. No ongelman kun tietää, niin sen kanssa pärjää.

        Muuten olen kyllä ihan tyytyväinen autoon. Auto on ruostesuojattu uutena ja joka vuosi kun ottaa pienet ruosteet kiinni, niin me ajellaan tällä autolla vielä pitkään. Tavoitteena olis ajaa ainakin sinne 400 tkm, eli meidän ajolla vielä ainakin 7 vuotta.

        Siis mien joku paitsi Tero voi olla tyytyväinen tuollaiseen jarruttomaan vikapesään?


      • 1.4 D4D
        vvbbnnjj kirjoitti:

        Siis mien joku paitsi Tero voi olla tyytyväinen tuollaiseen jarruttomaan vikapesään?

        Lähetäänpä leikkiin mukaan, vaikkei varmaan pitäisi.
        En ole Tero fyysisesti enkä henkisesti, mutta olen tyytyväinen autoon. Jos on semmonen tunne, että olen tyytyväinen, niin pitäiskö valehdella jotain muuta? Emännän työkavereilla on muun merkkisiä, jääköön nyt merkki mainistematta, eurooppalaisia autoja. Ne kiroaa, että kuukaudessa menee n. 200-500 euroa korjauksiin. Autot on vuosimallia 2002-2005 ajettu alle 100 tkm.

        Meillä on mennyt rahaa korjauksiin auton koko historian aikana 250 euroa. Siis kausihuoltojen lisäksi. Melko halpaa. Elämä on.

        Montako kertaa piti muuten yrittää kirjoittaa tänne, jotta sait viestit läpi?


      • vvbbngoq
        1.4 D4D kirjoitti:

        Lähetäänpä leikkiin mukaan, vaikkei varmaan pitäisi.
        En ole Tero fyysisesti enkä henkisesti, mutta olen tyytyväinen autoon. Jos on semmonen tunne, että olen tyytyväinen, niin pitäiskö valehdella jotain muuta? Emännän työkavereilla on muun merkkisiä, jääköön nyt merkki mainistematta, eurooppalaisia autoja. Ne kiroaa, että kuukaudessa menee n. 200-500 euroa korjauksiin. Autot on vuosimallia 2002-2005 ajettu alle 100 tkm.

        Meillä on mennyt rahaa korjauksiin auton koko historian aikana 250 euroa. Siis kausihuoltojen lisäksi. Melko halpaa. Elämä on.

        Montako kertaa piti muuten yrittää kirjoittaa tänne, jotta sait viestit läpi?

        Just joo 200-500 euroa kuukaudessa kojauksiin, tekee 2400-6000 euroa vuodessa ja sä varmaan luulet että kaikki uskoo tämän tarinan?


      • 1.4 D4D
        vvbbngoq kirjoitti:

        Just joo 200-500 euroa kuukaudessa kojauksiin, tekee 2400-6000 euroa vuodessa ja sä varmaan luulet että kaikki uskoo tämän tarinan?

        No silleppä on aivan sama kuka uskoo, kuka ei. Näin ne väittää, tietysti jutut voi muuttua, kun kuulen ne vaimon kautta kotona. Just tämä yks sälli kiroaa koko ajan, kun rahaa menee autoon liian paljon. Tietysti kun kyseessä on nuori sälli ja ensimmäinen auto, voi luulla että tämä on normaalia. Eihän tuo ainakaan vaihtaa meinannu..

        Tässäpä listaa mitä nyt muistan:

        Ikkunat tippuu oven sisälle, sähköiset ikkunan nostimet ei toimi, takaluukku ei avaudu, auto nykii, puolia vaihdettu, oven kahvoja vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, katsastuksessa pomppas päästöistä, vesipumppu vaihdettu, jostain vuosi jäähdytysnestettä. Kun näitä vaihtelee merkkihuollossa, niin varmasti maksaa. Ja vielä kun vikoja ei ole löydetty, niin etsintään on kulunut euroja paljon.

        Mutta tyytyväinenhän tuo muutoin vissiin oli, sehän on tärkeintä? Minkälaisella autolla itse ajelet?


      • ccvfgyuit
        1.4 D4D kirjoitti:

        No silleppä on aivan sama kuka uskoo, kuka ei. Näin ne väittää, tietysti jutut voi muuttua, kun kuulen ne vaimon kautta kotona. Just tämä yks sälli kiroaa koko ajan, kun rahaa menee autoon liian paljon. Tietysti kun kyseessä on nuori sälli ja ensimmäinen auto, voi luulla että tämä on normaalia. Eihän tuo ainakaan vaihtaa meinannu..

        Tässäpä listaa mitä nyt muistan:

        Ikkunat tippuu oven sisälle, sähköiset ikkunan nostimet ei toimi, takaluukku ei avaudu, auto nykii, puolia vaihdettu, oven kahvoja vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, katsastuksessa pomppas päästöistä, vesipumppu vaihdettu, jostain vuosi jäähdytysnestettä. Kun näitä vaihtelee merkkihuollossa, niin varmasti maksaa. Ja vielä kun vikoja ei ole löydetty, niin etsintään on kulunut euroja paljon.

        Mutta tyytyväinenhän tuo muutoin vissiin oli, sehän on tärkeintä? Minkälaisella autolla itse ajelet?

        Ja kaikki tämä samassa autossa, älä viitsi!
        Honda Accord 2.4 vm 2006.


      • 1.4 D4D
        ccvfgyuit kirjoitti:

        Ja kaikki tämä samassa autossa, älä viitsi!
        Honda Accord 2.4 vm 2006.

        No mitäpä tähän nyt sitten sanoisi. En voi tätä asiaa millään todistaa. Mutta miksi valehtelisin? Ylipäätänsä valehtelu asioista on minusta lapsellista. Mitä sillä saavuttaa? Eikös elämältä mene pohja jos kaikki perustuu valheelle tai huijaukselle. Jos ihminen valehtelee, sehän voi sanoa ihan mitä mieleen tulee. En ole valehdellut omastakaan autosta mitään, miksi valehtelisin jostain muusta?

        No oli miten oli, näin tämä mies on kuites minun akalle kertonu, uskoo ken haluaa. Jos se haluaa omasta autosta valehdella, niin tehköön sitten niin. Ja tuossa vikalistassa oli ne, mitä mie muistin. Siitä on varmasti jääny jotaki pois.


    • ---

      Mulla menee rolla 06 farkussa 1.6l bensaa keskimäärin 7.4 l/100km pitkäaikaisessa. Maatiellä 100km nopeudessa aika tarkalleen 7l, motarilla kulutus nousee reilusti tästä. Kaupungissa myös hieman tuonne 8-9l välille riippuen ruuhkista. Samaa mieltä että pihistellen en ikinä oo päässy alle 6 litran keskiarvoon (hetkellisesti pienellä matkalla kyllä onnistuu mutta ei sellaisessa mitään mieltä). Katolla tosin lisäksi suksiboksi.

      Sen myös huomannu että jarrujen laahaaminen lisää helposti kulutusta 0.5-1 litran (pitää jatkuvasti muistaa herkistellä). Kylmäkäynnistys vie myös runsaasti kun ryyppy huudattaa kylmää konetta yli 2000 jenkaa. Tuo VVT-i kone on tosi herkkä kulutuksen vaihtelulle, sillä pääsee haluttaessa aika pienellä mutta silloin pitää keskittyä. Helposti sillä saa tosiaan myös "poltettua" aika runsaastikin bensaa jos/kun ei välitä pihistellä.

      Kokonaisuutena tyytyväinen autoon puutteista huolimatta ( jarrujen laahaaminen polttimoiden lyhyt käyttöikä).

      • Klapikone

        Joo .Palaa kyllä kauheesti polttimoita.Mutta ei Corolla kuitenkaan aina remontissa.Hyvillä öljyillä ajaa helpostikkin noin 1000000 km.
        .


    • vaihdanko priukseen

      Auto: toyota corolla verso 1.6.vvt-1
      vm.2004
      ajettu kohta 95.0000
      Keskikulutukseni oli viime vuonna 09 luokkaa 8.2 litraa satasella. Ajoa oli niin kaupungissa, motarilla kuin perus "valtateilläkin".
      Öljyä ei ole syönyt käytännössä juuri mitään, viime huollossa tais olla luokkaa 2-3dl/15.000 km
      Autosta vaihdettu TAKUUNA:
      vesipumppu
      starttimoottori

      Autossa olleet MURHEET tähän asti, noiden takuukorjausten lisäksi:

      jarrulevyt; kitisee, rämisee, ja puoltaa. Vikaa korjailtu jo kohta 1,5 vuotta
      takapää "kolisee". Vikaa etitty jo pual vuotta
      takaluukun lukko ei toimi kuin avaimella, keskuslukossa kuulemma joku vika, eikä kuulemma mee takuuseen, vaikka maahantuojakin hieman sellasta lupaili.
      Ilmastointi toimii välillä, ja välillä ei. Vikaa korjailtu ja korjaillaan taas kun saan rahaa.Varsinaista vikaa ei ole löytynyt...pitäisi kuulemma vaihtaa koko ilmastointijärjestelmä moottoreineen kaikkineen, eikä kuulemma mee ees takuuseen...just ja siihen onkin varmaa varaa näillä palkoilla.
      Pelkääjän puolen sähköisesti toimivan ikkunan moottori vaihdettu nyt neljättä kertaa (jo)

      Kaikesta huolimatta olen ollut kohtuu tyytyväinen tähän nykyiseen autooni, kun sitä vertaa entiseen opel zafiraan, joka oli kyllä ihan täys "pommi", oikea maanantain maanantai kappale"

      Harkinnassa on ollut tollanen toyotan hybridi....eli jos omistat sellaisen olis kivaa kuulla, minkälaisia ongelmia autossa on ollut ???

      • nelikkomies

        yleensä jos päästään alle seiskan kulutuksiin on vika päässä eli ajetaan nynnyilemällä seittemää kymppiä kaheksankympin alueella. arvaa vituttaako ajaa perässä ku Tero vetää muka mittarin mukaan kaheksaa kymppiä ja todellisuus on jossain siellä seittemän kympin nurkilla. Noh onneksi itellä tehokas nelikko niin pääsee nynnyistä ohi. ja sit vielä keskaria vierellä. hahaa bensaa palaa.


    • toyoto

      Kulutus on noin 7.5l/100km mikäli ei ole mitään vikaa

      • kuljettaja kulutus

        Tojotan kulutus riippuu paljon kuljettajasta, koska on tehokas ja kierrosherkkä moottori.

        jos kiiruhtaa aina seuraaviin punaisiin valoihin ja ajaa yleensä tehokkaasti ja lähellä edellä ajavaa, saa kuluttamaan paljon.

        jos ajaa rauhallisesti, kuluttaa keskimääräistä vähemmän.

        Ja vielä lisää;
        muissa automerkeissä on laiskempia moottoreita, joilla pienemmät väännöt , ne kuluttavat vähemmän oli kuski sitten mikä vaan, mutta eivät kyllä pärjää Tojotan tehokäyttäjille kiihdytyksessä, eikä jarrutuksissa.

        nyt 4 tojotaa perheessä, ja ennen 1 tojo ja 1 joku muu, eka oli Corona 1967


    • teppo1

      Se vähäinen voima mitä corollassa, on yli 4 tonnissa sen alla täysin kuollut kone kyllähän siinä kulutus nousee korkeaksi kun joutuu kierrättämään että pysyy edes jotenkin liikenne virran mukana.

    • lomareissu takana

      Auto on corolla 1.6 vm.08 mmt robottivaihteistolla, juuri tulimme perheen kanssa 3000 km loma matkalta mikä sisälsi moottoritietä,vuoristoa ja kaikkea siltä väliltä. Kulutus koko matkalta 6.2 Ensimmäiset 500 km mittasin tankkauksella ja tietokoneen virhe oli 0,1 eli harvinaisen tarkka (avensiksessa oli heittoa 0,5). Bensakoneeksi painavalla lastilla mielestäni erittäin hyvä suoritus, saman matkan olen tehnyt myös avensis 2.0 dieselillä ja silloin kulutus 5.9 joten ero olematon.

    • ruupenia...

      tankkaan venäjällä, joten kulutus jää 4l/100km, suomessa tankattuna 8l/100km!

    • Klapikone

      Minulla 1,6 sedan vm.2005 .Ajettu vajaa 200000.Aika pieni kulutuksinen.Kaupunki ja maantie ajo noin 5,7 kesällä.Pitkä matka 2 hengellä ja pienellä kuormalla jotain 5,6.Keskinopeus jos on noin 80-90 km.Talvi ja kesä yhdistetty noin 6,7.Miten voi saada 9 litraa menemään.Ihmettelen todellakin.

      • Höpinän.löpinää

        Kuules nyt, keskinopeus 80-90 vaatii aika nopeaakin ajoa, ei onnistu kantateillä kuin sopivan lyhyellä matkalla tai jossakin Lapissa.


      • Cruzeideri
        Höpinän.löpinää kirjoitti:

        Kuules nyt, keskinopeus 80-90 vaatii aika nopeaakin ajoa, ei onnistu kantateillä kuin sopivan lyhyellä matkalla tai jossakin Lapissa.

        Jos on satasen rajoitus ja ajaa vähän yli, matkanopeuden ollessa siis tilaisuuden salliessa yli satasen, niin kyllä 80kmh onnistuu keskinopeudeksi.


      • tuoko.on.ihme
        Cruzeideri kirjoitti:

        Jos on satasen rajoitus ja ajaa vähän yli, matkanopeuden ollessa siis tilaisuuden salliessa yli satasen, niin kyllä 80kmh onnistuu keskinopeudeksi.

        Vähän liikenteen aikana kesäkelissä sopivalla pätkällä yhtämittaista ajoa, ei motaria, ei taajamia, ei liikennevaloja, ei mitään häiriötekijöitä, totta hitossa menee joka auto pienellä.


    • 9 litraa on kyllä sellainen kulutus että kaasu pohjassa pitäisi minun ajaa jos tuon saisin aikaan.Sama kone mutta sedan.Kesä ja talvi kulutus noin 6,7 litraa.Ja ottaa hyvin kierrokset.Ajanut kohta 200000.12 vuotta kohta ollut.Uutena ostin.Eikä syö öljyä sanan varsinaisessa merkityksessä.

    • 354543

      Meillä Avensis 1.6 vvti ja sekalaisessa ajossa keskikulutus noin 6,5 vaikka isompi ja painavampi auto kuin corolla. Yksin ajaessa se 110hv riittää mainiosti, suurella kuormalla vähän liian pieni kone.

    • Anonyymi

      2012 mallinen corolla 1.6 bensa keskikulutus vähän alle 6 l 100km rauhallisella ja ennakoivalla ajotavalla. ostin 2 vuotta sitten vajaa 100t ajettuna, nyt ajanut noin 30t yli voimaisesti luotettavin ja vähävikaisin auto jonka olen ostanut.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe