saamalla palaamisen armon Rauhanyhdistyseen, vain pelastuu.'
Kysyin, eikö usko Jeesukseen pelasta, kun uskonnon opettaja kertoi Raamatusta?
Saarnaaja kahvilla sanoi, että ei sellisenaan, - pitää osata oikein uskoa ja se on vain tällä Jumalan lasten joukossa?
Kerroin opelle, se suuttu ja aikoi soittaa saarnajalle, kun sanoin vielöä nimen.
seuroissa sanottiin, että
160
2132
Vastaukset
- Hynd3
Vain parannuksen teko pelastaa tuhlaajapojan.
- Varoitus.
usko vl-saastaa.
- ei 15v, ei tyttö
Tutkipa Raamattuasi, Se ei tunne koko palaamisen armon käsitettä, paluun ja armon kyllä erikseen. Palaamisen armo -käsite sikiää siitä fraseologiasta, joka on istutettu jokaisen vl-puhujan mieleen tuhlaajapoika-vertauksen yhdenmukaiseksi . joskaan ei välttämättä oikeaksi - tulkinnaksi.
jäin tuota miettimään, että tottakai tuhlaajapojan tieltä tai lahkojen ojasta palaaminen, on aina Jumalan suurta armoa. Voiko siis luopunut palata?
Pietari on oiva esimerkki siitä, kuinka luopunut voi palata.
Jeesus ennustaa Pietarin luopumisen
Luuk.22:31. "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.
32. Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."
33. Pietari sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin."
34. Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä olet kolmesti kieltänyt tuntevasi minut."
Pietari siis kielsi Jeesusken ihmisten edessä ja luopui.
Matt.10: 32. Sentähden jokainen joka minun tunnustaa ihmisten edessä, sen tunnustan myös minä Isäni edessä, joka on taivaissa.
33. Mutta joka minun kieltää ihmisten edessä, hänen minä myös kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.weha kirjoitti:
jäin tuota miettimään, että tottakai tuhlaajapojan tieltä tai lahkojen ojasta palaaminen, on aina Jumalan suurta armoa. Voiko siis luopunut palata?
Luuk.22:31. "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.
32. Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."
33. Pietari sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin."
34. Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä olet kolmesti kieltänyt tuntevasi minut."
Matt.10: 32. Sentähden jokainen joka minun tunnustaa ihmisten edessä, sen tunnustan myös minä Isäni edessä, joka on taivaissa.
33. Mutta joka minun kieltää ihmisten edessä, hänen minä myös kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.Jeesus jätti tänne maailmaan omilleen Pyhän Hengen viran ja siten voiman antaa syntejä katuvale anteeksi:
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Tämän Pyhän Hengen viran, hän jätti siis omille lapsilleen tänne maan päälle:
Matt.18:17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.- etsivä-xx
Kun en ole koko ikääni kuunnellut seurapuheita, vierastan ilmausta palaamisen armo, siihen on tullut eräänlainen "sivumaku" kun puhutaan seurakuntaan eli tässä tapauksessa vanhoillislestadiolaiseen yhteisöön palaamiseesta. Pojimmiltaan on kyse yleisemmästä kristillisestä käsitteestä. Kasteesta ja sen liitosta luopumisesta. Kun on menettänyt uskonsa, usein niin että ei enää usko Jumalaa olevankaan (ateisimi), ja sitten vaikka vuosien kuluttua herää uudestaan tuntemaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Silloin ei kasteta uudestaan vaan palataan kerran solmittuun liittoon. Armosta ja paalamisesta liittoon on kuitenkin kyse, mutta toisella tasolla.Pohjimmiltaan tästä on kyse vanhoillislestadiolaisuudessakin, vaikka puhutaan vain paluusta seuroihin.
etsivä-xx kirjoitti:
Kun en ole koko ikääni kuunnellut seurapuheita, vierastan ilmausta palaamisen armo, siihen on tullut eräänlainen "sivumaku" kun puhutaan seurakuntaan eli tässä tapauksessa vanhoillislestadiolaiseen yhteisöön palaamiseesta. Pojimmiltaan on kyse yleisemmästä kristillisestä käsitteestä. Kasteesta ja sen liitosta luopumisesta. Kun on menettänyt uskonsa, usein niin että ei enää usko Jumalaa olevankaan (ateisimi), ja sitten vaikka vuosien kuluttua herää uudestaan tuntemaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen. Silloin ei kasteta uudestaan vaan palataan kerran solmittuun liittoon. Armosta ja paalamisesta liittoon on kuitenkin kyse, mutta toisella tasolla.Pohjimmiltaan tästä on kyse vanhoillislestadiolaisuudessakin, vaikka puhutaan vain paluusta seuroihin.
Ei tarkoita vain paluuta seuroihin, vaan tarkoittaa syvällisemmin uskon kautta, hengellistä palaamista Jumalan valtakuntaan, joka on tärkein asia: Tämä on myös mielenmuutos. Hengellinen palaaminen on toki palaamista myös kasteen armoliittoon, eli uudelleen meitä ei tarvtse kastaa. Emme tarvitse maassamme uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista.
weha kirjoitti:
Ei tarkoita vain paluuta seuroihin, vaan tarkoittaa syvällisemmin uskon kautta, hengellistä palaamista Jumalan valtakuntaan, joka on tärkein asia: Tämä on myös mielenmuutos. Hengellinen palaaminen on toki palaamista myös kasteen armoliittoon, eli uudelleen meitä ei tarvtse kastaa. Emme tarvitse maassamme uudelleen kastamista, vaan uudelleen uskomista.
kristinoppimme kohtakin:
Luther opettaa Isossa katekismuksessaan, sen kolmannessa uskonkappaleessa:
"Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näe, et sinä, etkä minä, totisesti Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada, ellei Pyhä Henki sitä evankeliumin saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: Onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään, kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut.Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käyttöön ja nautittavaksi, antanut sanan tulla esiin, julistettavaksi, antanut Pyhän Hengen siinä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin siis yksinkertaisesti vain saarnaamista Herran Kristuksen tykö ja tätä hyvyyttä saamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä.
Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että he sen käsittävät, omistavat, siinä riippuvat ja pysyvät.
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.
`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``- eronnut tai erotettu
weha kirjoitti:
33. Mutta joka minun kieltää ihmisten edessä, hänen minä myös kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.voi palata oikeaksi uskovaiseksi!
- 15v tyttö.
Kysymys kuuluikin, - eikö Jeesus riitä, jos on kotona?
- 15v tyttö.
weha kirjoitti:
Jeesus jätti tänne maailmaan omilleen Pyhän Hengen viran ja siten voiman antaa syntejä katuvale anteeksi:
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Matt.18:17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.Kysyin samaa opettajalta, Hän sanoi – käy katsomassa vapaita suuntia, siellä on elävä Jeesus ja Pyhä Henki, sekä armolahjat, joitta ei Yrkällä ole.
Yks tyttö sanoi, että hän Isä puhuu kielillä, kun rukoillaan ja toinen sanoi, että oli parantunut jossain kokouksessa?
Kysyin omalta äiskältä, miksi Yrkällä ei puhuta kilillä ja parannuta. Sanoi, että minussa on kysyjän paha henki?
Mitä siihen sanot? - veli.vapaa
weha kirjoitti:
kristinoppimme kohtakin:
"Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näe, et sinä, etkä minä, totisesti Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada, ellei Pyhä Henki sitä evankeliumin saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: Onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään, kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut.Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käyttöön ja nautittavaksi, antanut sanan tulla esiin, julistettavaksi, antanut Pyhän Hengen siinä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin siis yksinkertaisesti vain saarnaamista Herran Kristuksen tykö ja tätä hyvyyttä saamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä.
Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että he sen käsittävät, omistavat, siinä riippuvat ja pysyvät.
Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.
`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``että Jeesus valitsee seurakuntansa jäsenet. Sitä ei tee saarnamies, ei SRK eikän mikään maallinen organisaatio. Luulla voi mitä vaan, kuten että "ME" kuulumme Jumalan valtakuntaan.
- Älä valhettele
15v tyttö. kirjoitti:
Kysyin samaa opettajalta, Hän sanoi – käy katsomassa vapaita suuntia, siellä on elävä Jeesus ja Pyhä Henki, sekä armolahjat, joitta ei Yrkällä ole.
Yks tyttö sanoi, että hän Isä puhuu kielillä, kun rukoillaan ja toinen sanoi, että oli parantunut jossain kokouksessa?
Kysyin omalta äiskältä, miksi Yrkällä ei puhuta kilillä ja parannuta. Sanoi, että minussa on kysyjän paha henki?
Mitä siihen sanot?Olet ihan varmasti helluntaiseurakuntaan kuuluva henkilö ja yrität esittää nuorta vl uskovaa! Mitä sinä tällä voitat? Jumala ei hyväksy feikkaamistasi, joten lopeta ja keskustele rehellisesti. En itse kuulu ry:n uskoviin, mutta tunnen opin hyvinkin tarkkaan. Tunnen myös helluntaiuskovat, on sukulaisia heissä.
Jos olisit itse rehellisesti uskomassa Jeesukseen - et kieroilisi! Joten lopeta, eli niin kuin Jeesus sanoi naiselle: "Älä enää syntiä tee, ettei pahempaa sinulle tapahtuisi"! - 12+5
Älä valhettele kirjoitti:
Olet ihan varmasti helluntaiseurakuntaan kuuluva henkilö ja yrität esittää nuorta vl uskovaa! Mitä sinä tällä voitat? Jumala ei hyväksy feikkaamistasi, joten lopeta ja keskustele rehellisesti. En itse kuulu ry:n uskoviin, mutta tunnen opin hyvinkin tarkkaan. Tunnen myös helluntaiuskovat, on sukulaisia heissä.
Jos olisit itse rehellisesti uskomassa Jeesukseen - et kieroilisi! Joten lopeta, eli niin kuin Jeesus sanoi naiselle: "Älä enää syntiä tee, ettei pahempaa sinulle tapahtuisi"!saatana!
veli.vapaa kirjoitti:
että Jeesus valitsee seurakuntansa jäsenet. Sitä ei tee saarnamies, ei SRK eikän mikään maallinen organisaatio. Luulla voi mitä vaan, kuten että "ME" kuulumme Jumalan valtakuntaan.
antamani Raamatunkohdat, jotka osoittavat, että seurakunnalla on valta antaa syntejä anteeksi, että myös pidättää. Tottakai Jumala omansa vie kerran taivaan kunniaan, oman aivoituksensa ja ennaltatietämisen mukaan.
15v tyttö. kirjoitti:
Kysymys kuuluikin, - eikö Jeesus riitä, jos on kotona?
että hänen omansa kävisi uskovaisten seuroissa, eikä laiminlöisi uskovien yhteyttä.
Hebr.10:25. Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.- 15v tyttö
weha kirjoitti:
että hänen omansa kävisi uskovaisten seuroissa, eikä laiminlöisi uskovien yhteyttä.
Hebr.10:25. Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.eikö Jeesus riitä?
Riittihän se Paavalillekin, vaikka hän ei ollut meikäläisiä? - Ari Matialainen
15v tyttö kirjoitti:
eikö Jeesus riitä?
Riittihän se Paavalillekin, vaikka hän ei ollut meikäläisiä?riittää!
Weha on aivopestys tuohon SRK:n "vain me olemme oikeassa" oppiin ja hän yrittää sitoa toisiakin
tuon harhaopin kahleisiin.
Paavalikin pelastui ilman, että kukaan vl-läinen olisi julistanut hänelle synninpäästön, kun Jeesus
ilmestyi hänelle:
Ap 26:16-18
"Sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni., ja minä pelastan sinut..."
Weha on MUUTTANUT OPETUSTAAN. Aikaisemmen hän opetti, että "me saamme uskoa synnit
anteeksi..."
Koska Raamattu ei kehoita meitä uskomaan syntejä anteeksi, VAAN USKOMALLA JEESUKSEEN, SAAMME SYNTIMME ANTEEKSI, niin Wehakin joutui muuttamaan oppiaan, koska hänelle näytettiin
Raamatusta, että hän oli väärässä.
Harvinaista Wehalle, että joutuu myöntämään olevansa väärässä. - 2+17=?
weha kirjoitti:
Jeesus jätti tänne maailmaan omilleen Pyhän Hengen viran ja siten voiman antaa syntejä katuvale anteeksi:
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.Raamattu kertoo kontekstissa selkeästi, keiden päälle Jeesus puhalsi. Ysikään nykyisistä vanhoillislestadiolaisuuden riivaamista ei ollut paikalla saamassa henkeä.
- 5+17=?
weha kirjoitti:
Ehdimmekin jo kaivata uudelleenkastelua. Tästä viestistä unohdit opettamisen ja sekaopin.
- 2+12=?
weha kirjoitti:
kristinoppimme kohtakin:
`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``Opettaminen on mukana, mutta udelleenkastelu ja sekaoppi puuttuvat.
- 12+13=?
weha kirjoitti:
Hebr.10:25. Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan.Saalemissa on niitä seurakunnan kokouksia, ry:llä on seuroja. Seuroista ei Raamattu puhu mitään!
- parannuksen tehnyt
weha kirjoitti:
ette puhu parannuksesta?
- 12+5=
weha kirjoitti:
antamani Raamatunkohdat, jotka osoittavat, että seurakunnalla on valta antaa syntejä anteeksi, että myös pidättää. Tottakai Jumala omansa vie kerran taivaan kunniaan, oman aivoituksensa ja ennaltatietämisen mukaan.
Raamatussa ei anneta millekään seurakunnalle v a l t a a antaa syntejä anteeksi. Hommahan siinä muodossa kuin sinä sen tavan takaa pyrit esittämään perustuu SRK:n ja sen kätyrien v a l l a n himoon.
- Tewva
veli.vapaa kirjoitti:
että Jeesus valitsee seurakuntansa jäsenet. Sitä ei tee saarnamies, ei SRK eikän mikään maallinen organisaatio. Luulla voi mitä vaan, kuten että "ME" kuulumme Jumalan valtakuntaan.
vaan Jumala valitsee hänet , joka tahtoo ottaa sovitutyön uskossa vastaan.Jumalan seurakuntaan Jeesus jätti sovituksen sanan Joh 20:20-23 Älä ohita tätä raamatun kohtaa toisarvoisena, sillä tämäkään ei ole turhaan kirjoitettu sinne.
Tewva kirjoitti:
vaan Jumala valitsee hänet , joka tahtoo ottaa sovitutyön uskossa vastaan.Jumalan seurakuntaan Jeesus jätti sovituksen sanan Joh 20:20-23 Älä ohita tätä raamatun kohtaa toisarvoisena, sillä tämäkään ei ole turhaan kirjoitettu sinne.
"Joh 20:20-23"
opettaa tuon kohdan ilmaiseman tavan olevan ainoa syntien anteeksiantotapa Jumalan ja Jeesuksen totaalisesti sivuuttaen. Raamattu ei suinkaan opeta niin.
Miksi valehtelette noin?
- Äitiliini**
tällainen saarnaaja oikein on? En yhtään ihmettele, jos opettajasi tuolaisesta saarnaajasta puolestasi kauhistui.
- 15v tyttö???
ole sanonut oikeasti, riittääkö yksin Jeesus?????
- iveta
Vain yksin Jeesus, Hän mulle riittävi.
Vain Hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
Vain luona ristin hiljaa vartoen,
saan kaiken Hältä, mä mitä tarvitsen. iveta kirjoitti:
Vain yksin Jeesus, Hän mulle riittävi.
Vain Hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
Vain luona ristin hiljaa vartoen,
saan kaiken Hältä, mä mitä tarvitsen.Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä
on täällä onnekkainkin elämä.
Pois rientää hetket onnen päivien;
vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.
Eeva Vaija 1944
Siunausta!- iveta
Melperi1 kirjoitti:
Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä
on täällä onnekkainkin elämä.
Pois rientää hetket onnen päivien;
vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.
Eeva Vaija 1944
Siunausta!mummoni uudesta laulukirjasta, jota hän käyttää siellä Vapaakirkossa.
Siunausta takaisin! että ihminen voi muodostaa oman Jumalakuvan ja tulee toimeen hyvin Jeesuksen kanssa kahden, eikä toisia uskovaisia ja seurakuntaa tarvita.
Vastaus: Vastaukseni on "EI", ihan Raamatun oman sanan perustalta ja on kovin itsekäs ajatus.- Vain usko ei suoritu
weha kirjoitti:
että ihminen voi muodostaa oman Jumalakuvan ja tulee toimeen hyvin Jeesuksen kanssa kahden, eikä toisia uskovaisia ja seurakuntaa tarvita.
Vastaus: Vastaukseni on "EI", ihan Raamatun oman sanan perustalta ja on kovin itsekäs ajatus.Mutta sepä onkin vl. Formaatin oma sääntö ei Raamatun.
- 15v tyttö
weha kirjoitti:
että ihminen voi muodostaa oman Jumalakuvan ja tulee toimeen hyvin Jeesuksen kanssa kahden, eikä toisia uskovaisia ja seurakuntaa tarvita.
Vastaus: Vastaukseni on "EI", ihan Raamatun oman sanan perustalta ja on kovin itsekäs ajatus.sanotaan?
15v tyttö kirjoitti:
sanotaan?
Hebr.10:25. Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
1.Tim.3: 15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.
Hebr.13:17. Olkaat teidän opettajillenne kuuliaiset ja seuratkaat heitä; sillä he valvovat teidän sieluanne niinkuin ne, jotka luvun niistä tekemän pitää; että he sen ilolla tekisivät ja ei huokauksella; sillä ei se ole teille hyödyllinen.
Ef.5:25. Miehet, rakastakaat teidän vaimojanne, niinkuin myös Kristus seurakuntaa rakasti ja antoi ulos itsensä hänen edestänsä,
26. Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta:
27. Että hän saattais itsellensä kunniallisen seurakunnan, jolla ei saastaisuutta eikä ryppyä ole eli jotakuta muuta senkaltaista, vaan että hän pyhä ja laittamatoin olis.weha kirjoitti:
Hebr.10:25. Ei antain ylön yhteistä seurakuntaa, niinkuin muutamain tapa on, vaan neuvokaat teitänne keskenänne, ja sitä enemmin kuin te näette sen päivän lähestyvän.
apt.2:42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
1.Tim.3: 15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.
Hebr.13:17. Olkaat teidän opettajillenne kuuliaiset ja seuratkaat heitä; sillä he valvovat teidän sieluanne niinkuin ne, jotka luvun niistä tekemän pitää; että he sen ilolla tekisivät ja ei huokauksella; sillä ei se ole teille hyödyllinen.
Ef.5:25. Miehet, rakastakaat teidän vaimojanne, niinkuin myös Kristus seurakuntaa rakasti ja antoi ulos itsensä hänen edestänsä,
26. Että hän sen pyhittäis, ja on sen jo puhdistanut veden pesossa sanan kautta:
27. Että hän saattais itsellensä kunniallisen seurakunnan, jolla ei saastaisuutta eikä ryppyä ole eli jotakuta muuta senkaltaista, vaan että hän pyhä ja laittamatoin olis.1.Tes.1:6. Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan,
weha kirjoitti:
1.Tes.1:6. Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan,
kuinka Jeesus omilleen jätti Pyhän Hengen viran ja evankeliumin päästää synneistä, sekä sitoa.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."- Ari Matialainen
weha kirjoitti:
kuinka Jeesus omilleen jätti Pyhän Hengen viran ja evankeliumin päästää synneistä, sekä sitoa.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Hänellä on nuo muutamat Raamatunkohdat, joita hän soveltaa epätoivoisesti joka asiaan!
Noissa EI PUHUTA MITÄÄN UUDESTISYNTYMISESTÄ, vaan seurakunnan käytännöistä.
Seurakunta ei synnytä ketään eikä seurakuntaa edes tarvita uskoon tulemiseen!!!!
Vanginvartijalle sanottiin:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" Ap 16:31
Silloin ei edes ollut vielä seurakuntaa!!!!
"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu", Ap 2:21
Ei siihen tarvita ketään vl-läistä eikä loista!!!!
Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen:
Ap 10:43
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN, SAA SYNNIT ANTEEKSI
HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."
Tokihan siinä voi olla paikalla joku Herran palvelija, joka vahvistaa sen, että synnit ovat anteeksi-
annetut, MUTTA SE EI OLE VÄLTTÄMÄTÖNTÄ.
Joku voi uskoa yksikseen, kun Pyhä-Henki kirkastaa hänelle Kristusta.
Weha on raukkamainen, kun yrittää sitoa toista SRK:n vaikutusvallan piiriin tuolla epä-
raamatullisella "kahden välimiehen opillaan."
Älä ninim. tyttö usko Wehan valheita! - Aivopesua
Ari Matialainen kirjoitti:
Hänellä on nuo muutamat Raamatunkohdat, joita hän soveltaa epätoivoisesti joka asiaan!
Seurakunta ei synnytä ketään eikä seurakuntaa edes tarvita uskoon tulemiseen!!!!
"Hänestä kaikki profeetat todistavat, ETTÄ JOKAINEN, JOKA USKOO HÄNEEN, SAA SYNNIT ANTEEKSI
HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."
Tokihan siinä voi olla paikalla joku Herran palvelija, joka vahvistaa sen, että synnit ovat anteeksi-
Weha on raukkamainen, kun yrittää sitoa toista SRK:n vaikutusvallan piiriin tuolla epä-
Älä ninim. tyttö usko Wehan valheita!on valehteleva reppana.
- ihan vahingossa
iveta kirjoitti:
mummoni uudesta laulukirjasta, jota hän käyttää siellä Vapaakirkossa.
Siunausta takaisin!Miksi käteesi aina sattuu Vapaakirkon materiaali uusi laulukirja?
Olisi kiva, jos joskus löytäisit jotan, millä perustelet sitä miksi sanot kuuluvasi vanhoillislestadiolaisiin.
miksi ei esim virsikirjasta "vanhoillislestadiolaiselle nuorelle tytölle"?
Kritiikkiäsi valoittaisi jotenkin jos olisi se toinekin puoli eli se vanhoillislestadiolaisuuskin näkyvissä joskus. Ari Matialainen kirjoitti:
Hänellä on nuo muutamat Raamatunkohdat, joita hän soveltaa epätoivoisesti joka asiaan!
HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."
Älä ninim. tyttö usko Wehan valheita!Jeesus on yksin sovittanut meidät Jumalan kanssa ja tässä on vain yksi välimies.
Jeesus toki asuu omissa lapsissaan henkensä kautta ja siksi siinä lammasvertauksessa puhutaankin, kuin yhdestä lammashuoneesta kuuluu hyvänpaimen ääni. Jeesus puhuu omien Pyhän Hengen pappien kautta.
apt.10:43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." 44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
weha: juuri tätähän uskovaisten seuroissa opetetaan, niinkuin muitakin mainitsemiasi kohtia.
Paavali toteaa Hengen virasta: "Meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2.Kor.4:1).
Kohta osoittaa siis, että ennen uskoneiden kautta, on Pyhän Hengen virka.Ari Matialainen kirjoitti:
HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."
Älä ninim. tyttö usko Wehan valheita!Kaikissa mainitsemissasi kohdissa oli Jumalan lapsi saarnaamassa evankeliumia. Pyhä Henki siis Jumalan valtakunta siirtyy omiensa kautta. Näinhän jo alussa saarnattiin:
"Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".- Ari Matialainen
weha kirjoitti:
Jeesus on yksin sovittanut meidät Jumalan kanssa ja tässä on vain yksi välimies.
Jeesus toki asuu omissa lapsissaan henkensä kautta ja siksi siinä lammasvertauksessa puhutaankin, kuin yhdestä lammashuoneesta kuuluu hyvänpaimen ääni. Jeesus puhuu omien Pyhän Hengen pappien kautta.
apt.10:43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." 44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
weha: juuri tätähän uskovaisten seuroissa opetetaan, niinkuin muitakin mainitsemiasi kohtia.
Paavali toteaa Hengen virasta: "Meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2.Kor.4:1).
Kohta osoittaa siis, että ennen uskoneiden kautta, on Pyhän Hengen virka.lukemaansa!!!
JULISTETTIINKO VANGINVARTIJALLE SYNNIT ANTEEKSI???????
Miksi Weha jätti pois tuon jakeen 46?
"Sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa."
Tuossahan uskoontulleet TÄYTETTIIN PYHÄLLÄ HENGELLÄ!!!!! koska he puhuivat uusilla kielillä.
SRK:n tilaisuuksissa kukaan ei puhu kielillä, joten heiltä puuttuu PYHÄ-HENKI!!! Tupakansavu ei
ole merkki Pyhästä-Hengestä.
Weha lukee kuin piru Raamattua.
Hän jättää osan pois ja yhdistelee sopivasti jakeita jotta saisi itselleen mieluisan sisällön.
Tuo "Hengen virka", mistä Paavali puhuu, on tarkoitettu SEURAKUNNAN RAKENTUMISEKSI, EIKÄ
KENENKÄÄN SYNTIEN SITOMISEKSI!!!!
Mitenkäs se hengen virka olisi hypännyt suoraan 100-luvulta 1900-luvulle????? - Ari Matialainen
weha kirjoitti:
Kaikissa mainitsemissasi kohdissa oli Jumalan lapsi saarnaamassa evankeliumia. Pyhä Henki siis Jumalan valtakunta siirtyy omiensa kautta. Näinhän jo alussa saarnattiin:
"Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Tottakai evankeliumia on käsketty saarnata kaikille kansoille, mutta ei tuossa siirtynyt mikään, vaan
Pyhä-Henki vaikutti uskoa kuulijoiden sydämessaä JA HE USKOIVAT SEN!
TÄMÄ RIITTI!! HE SAIVAT SYNTINSÄ ANTEEKSI, KOSKA USKOIVAT JEESUKSEEN:
Ei heille kukaan julistanut synninpäästöä!!!!
Noissa tilanteissa ei ollut edes seurakuntaa sillä paikkakunnalla!!!
Miten voit olla noin tyhmä? Ari Matialainen kirjoitti:
lukemaansa!!!
JULISTETTIINKO VANGINVARTIJALLE SYNNIT ANTEEKSI???????
Miksi Weha jätti pois tuon jakeen 46?
Tuossahan uskoontulleet TÄYTETTIIN PYHÄLLÄ HENGELLÄ!!!!! koska he puhuivat uusilla kielillä.
SRK:n tilaisuuksissa kukaan ei puhu kielillä, joten heiltä puuttuu PYHÄ-HENKI!!! Tupakansavu ei
ole merkki Pyhästä-Hengestä.
Weha lukee kuin piru Raamattua.
Hän jättää osan pois ja yhdistelee sopivasti jakeita jotta saisi itselleen mieluisan sisällön.
Tuo "Hengen virka", mistä Paavali puhuu, on tarkoitettu SEURAKUNNAN RAKENTUMISEKSI, EIKÄ
KENENKÄÄN SYNTIEN SITOMISEKSI!!!!
Mitenkäs se hengen virka olisi hypännyt suoraan 100-luvulta 1900-luvulle?????Ainahan epäuskoinen kun parannuksen armon saa, synnin tunto tulee. Ei syntien anteeksi saamiseksi ole mitään sanojen tiettyä muotoa, se on vain meikäläisillä vakiintuneet, selkeät sanat siitä.
weha: varmasti se oli sitä kaanankieltä ja ylistystä, jota olen itsekkin kuullut uskovaisten seuroissa esiintyvän.
Kun esim. uskon veli ei halua yehdä synnistä parannusta, hänelle ei niitä julisteta anteeksi ja hän jää sidotuksi. Tähän tämäkin kohta viittaa:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
weha: Tässä sanotaan, että minkä uskovaiset vapauttaa synnistä, niin on taivaassakin vapautettu ja mikä sidotaan, on sidottu myös taivaassa.
joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
weha: tässä selvästi myös sanotaan, että jolta uskovaiset kieltää synteinanteeksi saannin, se EI saa syntejään anteeksi.Ari Matialainen kirjoitti:
Tottakai evankeliumia on käsketty saarnata kaikille kansoille, mutta ei tuossa siirtynyt mikään, vaan
Pyhä-Henki vaikutti uskoa kuulijoiden sydämessaä JA HE USKOIVAT SEN!
TÄMÄ RIITTI!! HE SAIVAT SYNTINSÄ ANTEEKSI, KOSKA USKOIVAT JEESUKSEEN:
Ei heille kukaan julistanut synninpäästöä!!!!
Noissa tilanteissa ei ollut edes seurakuntaa sillä paikkakunnalla!!!
Miten voit olla noin tyhmä?aina kuuluu seurakuntaan, olipa yksin vieraalla paikkakunnalla tai ei. Tottakai usko voi syntyä myös yleisestä saarnasta ja usko siten myös syntyi sydämessä monissa Raamatun kohdissa.
Se vanhurskaus, joka Jumalan edesä kelpaa siirtyy uskosta, uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).
weha: Jumalan vanhurskaus siirttyy siis kohdan mukaan, uskosta uskoon...weha kirjoitti:
aina kuuluu seurakuntaan, olipa yksin vieraalla paikkakunnalla tai ei. Tottakai usko voi syntyä myös yleisestä saarnasta ja usko siten myös syntyi sydämessä monissa Raamatun kohdissa.
Se vanhurskaus, joka Jumalan edesä kelpaa siirtyy uskosta, uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).
weha: Jumalan vanhurskaus siirttyy siis kohdan mukaan, uskosta uskoon...kielenkäytöstäsi ja voin vakuuttaa, että se on yleistä juuri helluntailaisille, esim. tyhmäksi nimitely...hyvin lihallista ja lihasi varmaan tykkää...
- Tämä kiinnostaa
weha kirjoitti:
kielenkäytöstäsi ja voin vakuuttaa, että se on yleistä juuri helluntailaisille, esim. tyhmäksi nimitely...hyvin lihallista ja lihasi varmaan tykkää...
SRK:n saatanallisiin valheoppeihin uskova weha kutsut vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia?
- Ari Matialainen
weha kirjoitti:
Ainahan epäuskoinen kun parannuksen armon saa, synnin tunto tulee. Ei syntien anteeksi saamiseksi ole mitään sanojen tiettyä muotoa, se on vain meikäläisillä vakiintuneet, selkeät sanat siitä.
weha: varmasti se oli sitä kaanankieltä ja ylistystä, jota olen itsekkin kuullut uskovaisten seuroissa esiintyvän.
Kun esim. uskon veli ei halua yehdä synnistä parannusta, hänelle ei niitä julisteta anteeksi ja hän jää sidotuksi. Tähän tämäkin kohta viittaa:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
weha: Tässä sanotaan, että minkä uskovaiset vapauttaa synnistä, niin on taivaassakin vapautettu ja mikä sidotaan, on sidottu myös taivaassa.
joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
weha: tässä selvästi myös sanotaan, että jolta uskovaiset kieltää synteinanteeksi saannin, se EI saa syntejään anteeksi.Kelaat noita samoja Raamatun kohtia, etkä ajattele lainkaan, MIHIN TILANTEESEEN NE ON
TARKOITETTU!!!!
Tuo Matt 18 tarkoittaa sellaista tialannetta, että joku on langennut ja tekee tahallaan syntiä.
Hänen lankeemuksensa ON JO TAPAHTUNUT TAIVAAN KIRJOISSA, ja nimi pyyhitty pois elämän kirjasta,joten uskovien sitomisella
tai päästämisellä ei siinä suhteessa ole mitään merkitystä.
Mutta uskovien käynti hänen luonaan vahvistaa hänelle todellisen tilanteen!!
EIKÄ SIINÄ PUHUTA SEURAKUNNANKOKOUKSISTA!!!!
Kyllä tuo langennut voisi teyhdä parannusta itsekseenkin, ilman että seurakunnan paimenet kävi-
sivät hänen luonaan!!!
"Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu"!!!!
Teille on vain kehittynyt tuopllainen julma tapa, että ihmisen parannuksentako riippuu
toisesta ihmisestä! SIDOTTE IHMISTEN OMIATUNTOJA JULMASTI!!!!!
RAAMATTU EI OPETA NIIN!!!!
Jokainen voi tehdä parannusta yksinäänkin, ilman toisen vl-läisen läsnäoloa!
"Mene kammioosi ja sulje ovesi. Ja sinun taivaallinen Isäsi kuulee sinua."
Teidän seurakunnissanne EI TOIMI PROFETIAN ARMOLAHJA. Se kirkunta, mitä joskus kuulee, on sielullista
huutoa eikä Pyhän-Hengen vaikuttamaa kielilläpuhumista! - Ari Matialainen
weha kirjoitti:
aina kuuluu seurakuntaan, olipa yksin vieraalla paikkakunnalla tai ei. Tottakai usko voi syntyä myös yleisestä saarnasta ja usko siten myös syntyi sydämessä monissa Raamatun kohdissa.
weha: Jumalan vanhurskaus siirttyy siis kohdan mukaan, uskosta uskoon...noita samoja Raamatun kohtia JA ANNAT NIILLE TÄYSIN VÄÄRÄN MERKITYKSEN???
Esim:"Jumalan vanhurskaus siirttyy siis kohdan mukaan, uskosta uskoon.."
Ei tuossa tarkoiteta mitään vl-uskoa, vaan sitä, että ihminen SAA ITSEENSÄ JUMALALTA USKON!!!!
Fil 3:9
" Sen vanhurskauden, joka tulee Kristuksen uskon kautta,sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta USKON PERUSTEELLA."
"Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen."
Lopeta jo tuo sanan väärentäminen! - näin on
weha kirjoitti:
kielenkäytöstäsi ja voin vakuuttaa, että se on yleistä juuri helluntailaisille, esim. tyhmäksi nimitely...hyvin lihallista ja lihasi varmaan tykkää...
pakko huomauttaa!!!
Sisälläsi oleva saatanan henki panee sinut tuomitsemaan todellisia Jumalan lapsia ja kuvittelemaan,
että vain teillä on oikea oppi!
Tuomitsette julmasti todelliset uskovat kadotukseen, kun eivät tule teidän
käsienne alle itkemään!
Olette ORJIA ja fariseuksia! Ari Matialainen kirjoitti:
noita samoja Raamatun kohtia JA ANNAT NIILLE TÄYSIN VÄÄRÄN MERKITYKSEN???
Esim:"Jumalan vanhurskaus siirttyy siis kohdan mukaan, uskosta uskoon.."
Ei tuossa tarkoiteta mitään vl-uskoa, vaan sitä, että ihminen SAA ITSEENSÄ JUMALALTA USKON!!!!
Fil 3:9
" Sen vanhurskauden, joka tulee Kristuksen uskon kautta,sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta USKON PERUSTEELLA."
"Se on Jumalan teko, että uskotte Häneen."
Lopeta jo tuo sanan väärentäminen!Se tarkoittaa uskovaisia kautta aikain, nimestä riippumatta. On yksi usko ja yhdenlainen oppi-
Olen samaa mieltä kuin Raamattu: Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
weha: Jumalan vanhurskaus, siis tulee uskovaiselta toiselle. Näin tämän kohdan ymmärrän. Jumala siis toimii uskovaisten kautta. Ei ole monia, eikä muita teitä vanhurskauttamiseen.
2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi...8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?- Nyökkää
näin on kirjoitti:
pakko huomauttaa!!!
Sisälläsi oleva saatanan henki panee sinut tuomitsemaan todellisia Jumalan lapsia ja kuvittelemaan,
että vain teillä on oikea oppi!
Tuomitsette julmasti todelliset uskovat kadotukseen, kun eivät tule teidän
käsienne alle itkemään!
Olette ORJIA ja fariseuksia!totuus on sanottava ääneen.
- 15v tyttö.
weha kirjoitti:
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."sitomiset, kun näke, että äitikin kärsii.
Mutta missään sanomassasi ei sanota, että EI pelastu yksin Jeesuskeen uskomalla.
Näin sanoi opekin, Jeesus yksin pelastaa!!
Taidat olla se meidän puhuja setä?
Olen pettynyt, meen nukkuun. - Ari Matialainen
weha kirjoitti:
Se tarkoittaa uskovaisia kautta aikain, nimestä riippumatta. On yksi usko ja yhdenlainen oppi-
Olen samaa mieltä kuin Raamattu: Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
weha: Jumalan vanhurskaus, siis tulee uskovaiselta toiselle. Näin tämän kohdan ymmärrän. Jumala siis toimii uskovaisten kautta. Ei ole monia, eikä muita teitä vanhurskauttamiseen.
2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi...8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?Usko EI SIIRRY vl-läiseltä toiselle. Siinä siirtyy vain vl-perinne, jolla ei ole mitään
tekemistä raamatullisen uskon kanssa. Vl-uskohan lisääntyy lähinnä makuukamareissa.
Missä se usko olisi säilynyt lähes 2000-vuotta, jos vain vl-usko olisi oikeaa???
Tuollaista oppia, mitä SRK opettaa, EI OLE ESIINTYNYT ENNEN Lestadiusta, joten se ei voi
olla alkuperäistä, apostolien julistamaa oppia!
SRK ei ole Raamatun ilmoittama uskovien joukko, sillä Ilmestyskirjan mukaan oikeita uskovaisia
on kaikista kielistä, kansanheimoista ja kansoista.
Vapaat suunnat ovat vieneet evankeliumia maailman ääriin ja heistä koostuu etupäässä tuo
suuri valkopukuinen joukko, jota kukaan ei voinut lukea.
SRK ei täytä raamatullisen seurakunnan tunnusmerkkejä. Sehän on vain kirkollinen yhdistys! - Ari Matialainen
15v tyttö. kirjoitti:
sitomiset, kun näke, että äitikin kärsii.
Mutta missään sanomassasi ei sanota, että EI pelastu yksin Jeesuskeen uskomalla.
Olen pettynyt, meen nukkuun.Weha yrittää sitoa sinua SRK:n harhaoppiin. Hänen kirjoituksissaan ei kuulu hyvän Paimen ääni, vaan
kireä, tiukkapipoinen oikeassa olemisen henki.
Hän on kuin grammafooni, joka toistaa samaa nauhaa.
Onneksi sinä osaat ajatella itsenäisesti, joten hakeudu sellaisten uskovien joukkoon, jossa
vallitsee rakkaus ja Jumalan armo. Vai haluatko itsekin olla synnytyskone ja hoitaja-
veljien pakkovallan alla?
Lähde ulos niin kauan, kun vielä voit ja he eivät ole saaneet sinua täysin pauloihinsa! - kiinnostaisi
Ari Matialainen kirjoitti:
Usko EI SIIRRY vl-läiseltä toiselle. Siinä siirtyy vain vl-perinne, jolla ei ole mitään
tekemistä raamatullisen uskon kanssa. Vl-uskohan lisääntyy lähinnä makuukamareissa.
Missä se usko olisi säilynyt lähes 2000-vuotta, jos vain vl-usko olisi oikeaa???
Tuollaista oppia, mitä SRK opettaa, EI OLE ESIINTYNYT ENNEN Lestadiusta, joten se ei voi
olla alkuperäistä, apostolien julistamaa oppia!
SRK ei ole Raamatun ilmoittama uskovien joukko, sillä Ilmestyskirjan mukaan oikeita uskovaisia
on kaikista kielistä, kansanheimoista ja kansoista.
Vapaat suunnat ovat vieneet evankeliumia maailman ääriin ja heistä koostuu etupäässä tuo
suuri valkopukuinen joukko, jota kukaan ei voinut lukea.
SRK ei täytä raamatullisen seurakunnan tunnusmerkkejä. Sehän on vain kirkollinen yhdistys!"Missä se usko olisi säilynyt lähes 2000-vuotta, jos vain vl-usko olisi oikeaa???"
Miten sinä olet saanut oikean uskosi ja missä se on säilynyt tähän päivään asti? - Ari Matialainen
kiinnostaisi kirjoitti:
"Missä se usko olisi säilynyt lähes 2000-vuotta, jos vain vl-usko olisi oikeaa???"
Miten sinä olet saanut oikean uskosi ja missä se on säilynyt tähän päivään asti?säilynyt Jumalan Sanassa!
Minä olen tullut uskoon, kun kuulin julistettavan Sanaa:
"Usko tulee kuulemisesta".
Aivan samoin, kun Paavali julisti: Ap 17:38
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt Hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten
kaikkialla on tehtävä parannus."
Pyhä-Henki vaikutti uskon syntyyn minun sydämessäni ja sain armon vastaanottaa Jeesuksen
hankkiman sovituksen omalle kohdalleni. - raipe.
weha kirjoitti:
tuntuuko tutulta! maailman rapa, epäukoinen, hevosen pieru.... riittää sitä teilläkin ja muuten wehaseni
et taida oikeesti ymmärtää vastauksia joita sinulle kirjoitetaan mistä johtuu... 15v tyttö. kirjoitti:
Olen pettynyt, meen nukkuun.Tottakai ihminen pelastuu yksin armosta ja uskon kautta...
Nyt puhuttiin siitä miten usko syntyy...Ei yksin kotona, vaan
"usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta".- 15, tyttö.
weha kirjoitti:
Tottakai ihminen pelastuu yksin armosta ja uskon kautta...
"usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta".eikä pysty sanomaan Jeesuksen nimeä.
Sinä et pysty auttamaan minua, 15 vuotista tyttöä. Miten sitten muita?
Nämä epäselvät vastukset saivat sen aikaan, että kävin illalla eräässä hengellisessä kokouksessa, ja siellä oli taulu, - Jeesus saves. Ja kun kysyin - miten niin? Tuli heti vastus, Hän elää kaikkien Häntä tunnustavien sydämessä.
Olin siellä nuorten illassa tunnin ja nyt tiedän, mitä usko Jeesukseen on, se on ilo ja pelastusvarmuus.
Pyöräilin kotiin ja eka kertaa ylistin. Se jätti hyvän tunteen ja varmuuden, - Vain Jeesus saves. Sen kyltin haluan seinälleni.
Mikä muutos elämään…… 15v tyttö. kirjoitti:
Olen pettynyt, meen nukkuun.silloin, kun ei halua tehdä parannusta, eikä uskoa syntejään anteeksi.
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...15, tyttö. kirjoitti:
eikä pysty sanomaan Jeesuksen nimeä.
Sinä et pysty auttamaan minua, 15 vuotista tyttöä. Miten sitten muita?
Nämä epäselvät vastukset saivat sen aikaan, että kävin illalla eräässä hengellisessä kokouksessa, ja siellä oli taulu, - Jeesus saves. Ja kun kysyin - miten niin? Tuli heti vastus, Hän elää kaikkien Häntä tunnustavien sydämessä.
Olin siellä nuorten illassa tunnin ja nyt tiedän, mitä usko Jeesukseen on, se on ilo ja pelastusvarmuus.
Pyöräilin kotiin ja eka kertaa ylistin. Se jätti hyvän tunteen ja varmuuden, - Vain Jeesus saves. Sen kyltin haluan seinälleni.
Mikä muutos elämään……sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa, mutta se on kaikki väärää rauhaa ja sitä koetat nyt tuputtaa.
Voin vain neuvoa sinua menemään paikkakuntasi uskovaisten seuroihin. Sinä olet Raamatun mukaan väärällä tiellä ja heti alkuun käyt elävää uskoa vastaan...- iveta
weha kirjoitti:
silloin, kun ei halua tehdä parannusta, eikä uskoa syntejään anteeksi.
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...ihminen kun haluaa tehdä parannuksen ja haluaa uskoa synnit anteeksi, hän voi sen tehdä Hänen kauttaan, Hänen tähtensä, joka itse näin vakuuttaa täydellisesti suorittamallaan sovitustyöllä, kaikkien meidän edestä, YKSIN ARMOSTA, LAHJANA, RAKKAUTENSA tähden, ei puhujaveljien evankeliumin saarnaamisen, välittämisen valtuutuksien nojalla, vaan PUHTAASTA JUMALAN, ISÄN RAKKAUDESTA meitä syntisiä kohtaan, sillä RAAMATUN mukaan HÄN on niin maailmaa (meitä onnettomia syntisiä) rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa (ristinkuolemaan, meidän syntiemme sovitukseksi), ettei yksikään (myös ei vl:ät), joka Häneen (Kristukseen ja Hänen sovitustyöhön) uskoo ( ei tarvitse viittomisia) hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. (eli pelastuksen). Myös, vaikka ei kuuluisi SRK:hon.
- sitomisleikit
weha kirjoitti:
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...70. seuroissa käyneet sidottiin, heitettiin saatanalle. Puhut puppua.
Tuommoset poijanmulukut oli silloin margariinipaketissa. Sidottuna. - Iveta-ihailija
iveta kirjoitti:
ihminen kun haluaa tehdä parannuksen ja haluaa uskoa synnit anteeksi, hän voi sen tehdä Hänen kauttaan, Hänen tähtensä, joka itse näin vakuuttaa täydellisesti suorittamallaan sovitustyöllä, kaikkien meidän edestä, YKSIN ARMOSTA, LAHJANA, RAKKAUTENSA tähden, ei puhujaveljien evankeliumin saarnaamisen, välittämisen valtuutuksien nojalla, vaan PUHTAASTA JUMALAN, ISÄN RAKKAUDESTA meitä syntisiä kohtaan, sillä RAAMATUN mukaan HÄN on niin maailmaa (meitä onnettomia syntisiä) rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa (ristinkuolemaan, meidän syntiemme sovitukseksi), ettei yksikään (myös ei vl:ät), joka Häneen (Kristukseen ja Hänen sovitustyöhön) uskoo ( ei tarvitse viittomisia) hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. (eli pelastuksen). Myös, vaikka ei kuuluisi SRK:hon.
Olet mahtava mimmi!
- mie taas
weha kirjoitti:
sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa, mutta se on kaikki väärää rauhaa ja sitä koetat nyt tuputtaa.
Voin vain neuvoa sinua menemään paikkakuntasi uskovaisten seuroihin. Sinä olet Raamatun mukaan väärällä tiellä ja heti alkuun käyt elävää uskoa vastaan...pysty vastaamaa, Jeesus on pelastaja, ykisn,.
weha kirjoitti:
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...Olen seurannut ketjua, olet hyvin hampaaton veli, Weha.
Aloittaja, 15 v tyttö kysyy useaan otteeseen, pelastaako Jeesus, sinä vastaan vain kierrellen – usko kyllä pelastaa??
Toitota vain sitä parannusta SRK;hon. Missä se Raamatussa todella on Weha, tehdä parannus lahkoon, joka on eriuskoa Kristuksen seurakunnan kanssa.
Paremminkin siitä varotellaan, sillä ette tunnusta Jeesusta Herraksenne, joten sellainen seurakunta ei ole Jumalan, vaan saatanan.
Näyttää siltä, että tyttökin sen tajusi, kohtaamalla todellisen rauhan Jeesuksen kohdatessaan, ilman sinua ja SRK,ta.
Sinä kun olet vaiheet käynyt, niin kerro missä joku apostoli käski nimenomaan mennä lahkoon, ei missään, He käskivät vain Essiä Jumalan Valtakuntaa tai perustaa seurakunnan Jeesuksen varaan.
”””””silloin, kun ei halua tehdä parannusta, eikä uskoa syntejään anteeksi.*** Miten kornia, kun ei tule SRK;hon, ei SAA USKOA SYNTEJÄ ANTEEKSI, vaikka ne on jo sovitettu 2000v sitten.
Eikö sinua itseäsikin naurata tuo VL voivotus, synnin pidätys, tai sen puhujakohtainen antaminen, vaikka se on jo Herran toimesta kärsitty 2000 v sitten. Samoin tieto siitä on ollut jo 3000v.
””Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...** Niin todella, näin se on;
Jer 31;
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen UUDEN LIITON Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: OPPIKAA TUNTEMAAN HERRA Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. MINÄ ANNAN ANTEEKSI heidän rikoksensa ENKÄ ENÄÄN MUISTA HEIDÄN SYNTEJÄÄN.
Miten sitten tuon lahko saarnaajat muistavat. ””Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei.””
Joten oliko taas se jakso hyvä, missä lähdet pois lahkosta, vaikuttaa siltä.
Shalomweha kirjoitti:
sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa, mutta se on kaikki väärää rauhaa ja sitä koetat nyt tuputtaa.
Voin vain neuvoa sinua menemään paikkakuntasi uskovaisten seuroihin. Sinä olet Raamatun mukaan väärällä tiellä ja heti alkuun käyt elävää uskoa vastaan...Tyttö: " Vain Jeesus saves (Vain Jeesus pelastaa). Sen kyltin haluan seinälleni."
weha: "sinä vaikutat vastustavalle hengelle"
Hienoa, että weha toi rehellisesti esille sen, että vain Jeesukseen pelastajana uskovat ihmiset ovat "vastustavia henkiä". Tämä wehan käsitys vastaa varmaan kaikkien SRK:n oppeihin uskovien mielipidettä ja sydämenuskoa.
Päättele sinä lukija itse, kumpi on uskovainen ja kumpi epäuskoinen - tyttö vai weha.Melperi1 kirjoitti:
Tyttö: " Vain Jeesus saves (Vain Jeesus pelastaa). Sen kyltin haluan seinälleni."
weha: "sinä vaikutat vastustavalle hengelle"
Hienoa, että weha toi rehellisesti esille sen, että vain Jeesukseen pelastajana uskovat ihmiset ovat "vastustavia henkiä". Tämä wehan käsitys vastaa varmaan kaikkien SRK:n oppeihin uskovien mielipidettä ja sydämenuskoa.
Päättele sinä lukija itse, kumpi on uskovainen ja kumpi epäuskoinen - tyttö vai weha.Tyttö on Pyhä, koska ukoo Jeesuskeen palastajana ja Herrana,
mutta Weha on pakanauskossa, joku muu toimii pelastajana, lahko.
Shalom- ruokilemme yhdessä
weha kirjoitti:
Voin vain neuvoa sinua menemään paikkakuntasi uskovaisten seuroihin. Sinä olet Raamatun mukaan väärällä tiellä ja heti alkuun käyt elävää uskoa vastaan...tuputtanut väärää rauhaa koska edustaa sekaoppista vl.uskoa!.
Tee weha parannus ja usko jeesukseen hän antaa sinulle valon ja näyttää tien taivaaseen.
srk.valheinee vie kadotukseen - vain vl.tuomitsee
Kesitas kirjoitti:
Tyttö on Pyhä, koska ukoo Jeesuskeen palastajana ja Herrana,
mutta Weha on pakanauskossa, joku muu toimii pelastajana, lahko.
Shalomvaan rukoilemme hänellle uskon kirkastumista ja pääsyä iloon ja valoon.
- voi, voi
weha kirjoitti:
Voin vain neuvoa sinua menemään paikkakuntasi uskovaisten seuroihin. Sinä olet Raamatun mukaan väärällä tiellä ja heti alkuun käyt elävää uskoa vastaan...lestadiolaisesta sielunhoidosta!!!!
"sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa, mutta se on kaikki väärää rauhaa ja sitä koetat nyt tuputtaa."
Jos "hoidettava" ei ole heti polvillaan suuren sielunhoitajan edessä, niin heti alkaa sättiminen.
Herra varjelkoon meitä tuollaisista sielunhoitajista! - lyhyestä virsi kauni
Kesitas kirjoitti:
Olen seurannut ketjua, olet hyvin hampaaton veli, Weha.
Aloittaja, 15 v tyttö kysyy useaan otteeseen, pelastaako Jeesus, sinä vastaan vain kierrellen – usko kyllä pelastaa??
Toitota vain sitä parannusta SRK;hon. Missä se Raamatussa todella on Weha, tehdä parannus lahkoon, joka on eriuskoa Kristuksen seurakunnan kanssa.
Paremminkin siitä varotellaan, sillä ette tunnusta Jeesusta Herraksenne, joten sellainen seurakunta ei ole Jumalan, vaan saatanan.
Näyttää siltä, että tyttökin sen tajusi, kohtaamalla todellisen rauhan Jeesuksen kohdatessaan, ilman sinua ja SRK,ta.
Sinä kun olet vaiheet käynyt, niin kerro missä joku apostoli käski nimenomaan mennä lahkoon, ei missään, He käskivät vain Essiä Jumalan Valtakuntaa tai perustaa seurakunnan Jeesuksen varaan.
”””””silloin, kun ei halua tehdä parannusta, eikä uskoa syntejään anteeksi.*** Miten kornia, kun ei tule SRK;hon, ei SAA USKOA SYNTEJÄ ANTEEKSI, vaikka ne on jo sovitettu 2000v sitten.
Eikö sinua itseäsikin naurata tuo VL voivotus, synnin pidätys, tai sen puhujakohtainen antaminen, vaikka se on jo Herran toimesta kärsitty 2000 v sitten. Samoin tieto siitä on ollut jo 3000v.
””Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...** Niin todella, näin se on;
Jer 31;
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen UUDEN LIITON Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: OPPIKAA TUNTEMAAN HERRA Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. MINÄ ANNAN ANTEEKSI heidän rikoksensa ENKÄ ENÄÄN MUISTA HEIDÄN SYNTEJÄÄN.
Miten sitten tuon lahko saarnaajat muistavat. ””Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei.””
Joten oliko taas se jakso hyvä, missä lähdet pois lahkosta, vaikuttaa siltä.
Shalomweha ei ole uskovainen vaan vanhoolislestaadiolainen.
salom - Evluttilainen
vain vl.tuomitsee kirjoitti:
vaan rukoilemme hänellle uskon kirkastumista ja pääsyä iloon ja valoon.
Rukoilkaa niitten puolesta jotka teitä pilkaavat (kuten Weha ja vl:t tekee). Jospa heille kirkastuisi Kristuksen armon ihanuus.
- veli.vapaa
ja perustelen sen Jumalan SANALLA. Jeesus riittää YKSIN!
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Apt.4.
8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, NIMEN KAUTTA, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä EI OLE TAIVAAN ALLA MUUTA NIMEÄ IHMISILLE ANNETTU, JOSSA MEIDÄN PITÄISI PELASTUMAN."
Siinä on Jumalan SANAN totuus, usko siihen!! - etsivä-xx
voi, voi kirjoitti:
lestadiolaisesta sielunhoidosta!!!!
"sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa, mutta se on kaikki väärää rauhaa ja sitä koetat nyt tuputtaa."
Jos "hoidettava" ei ole heti polvillaan suuren sielunhoitajan edessä, niin heti alkaa sättiminen.
Herra varjelkoon meitä tuollaisista sielunhoitajista!Weha tuskin on mallierimerkki sielunhoidosta. Jotenkin minusta vain tuntuu, että tässä ketjussa kukaan ei tarvitse sielunhoitoa.
Minusta on alkanut tuntua että täällä ei enää vanhoillislestadiolaiset ole vanhoillislestadiolaisia sielultaan.
Viisaammin tekisit Wehakin, jos tyytyist vain lukemaan ketjuja, joissa kaikki vapaakirkollismieliset (vanhoillislestadiolaiset) keskustelvat helluntailaisten ja vapaiden veljien kanssa. Kun alkujaan tällä palstalle eksyin, oli täällä vielä aitoakin keskustelua pätkinä, joskus harvoin nykyäänkin, mutta ero viimekevääseen ja vielä kesäänkin on melkoinen.
Luterilainen taustani varmaankin näkyy, miksei kun on elänyt niin vuosikymmeniä. Näkyy menneisyys Kesitaksenkin kirjoituksesta.
Jeesus Kristus on minun Herrani, oli ennen ja on nytkin. Ero on ihan muissa asioissa. - hymyt hyytyy
iveta kirjoitti:
ihminen kun haluaa tehdä parannuksen ja haluaa uskoa synnit anteeksi, hän voi sen tehdä Hänen kauttaan, Hänen tähtensä, joka itse näin vakuuttaa täydellisesti suorittamallaan sovitustyöllä, kaikkien meidän edestä, YKSIN ARMOSTA, LAHJANA, RAKKAUTENSA tähden, ei puhujaveljien evankeliumin saarnaamisen, välittämisen valtuutuksien nojalla, vaan PUHTAASTA JUMALAN, ISÄN RAKKAUDESTA meitä syntisiä kohtaan, sillä RAAMATUN mukaan HÄN on niin maailmaa (meitä onnettomia syntisiä) rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa (ristinkuolemaan, meidän syntiemme sovitukseksi), ettei yksikään (myös ei vl:ät), joka Häneen (Kristukseen ja Hänen sovitustyöhön) uskoo ( ei tarvitse viittomisia) hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. (eli pelastuksen). Myös, vaikka ei kuuluisi SRK:hon.
Noinko sinä opetat siellä ry:n raamattuluokassa. poimit oppeja sieltä jatäältä .Kyllä sinutkin saatana perii viimeisellä tuomiolla.Livertelet täällä mieliksi kaikille uskonharjoittajille ja esität ry:n asukasta . Hänessä nähdään , kuinka veeällissä on kuolleita kaloja joukossa! Sitten ja jos ja kun tuo lierous paljastuu, syytetään ,miten srk kidutti, ajoi ulos ja erotti läp läp lää..
weha kirjoitti:
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...Ensinnäkin monikaan asia ei ole Raamatussa, vaikka nimimerkki weha niin väittää. Raamatussa ei ole siirtokapulauskoa:
http://www.hakomaja.info/oppi/onko-usko-siirtokapula
Eikä:
>> kun ei halua tehdä parannusta, eikä uskoa syntejään anteeksi.
Näin se on Raamatussa, kiinnosti sinua tai ei...- 15v tyttö.
veli.vapaa kirjoitti:
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Apt.4.
8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, NIMEN KAUTTA, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä EI OLE TAIVAAN ALLA MUUTA NIMEÄ IHMISILLE ANNETTU, JOSSA MEIDÄN PITÄISI PELASTUMAN."
Siinä on Jumalan SANAN totuus, usko siihen!!näin minäkin nolen NYT ymmärtänyt.
Kiitos´ja siunusta. - 10+4
hymyt hyytyy kirjoitti:
Noinko sinä opetat siellä ry:n raamattuluokassa. poimit oppeja sieltä jatäältä .Kyllä sinutkin saatana perii viimeisellä tuomiolla.Livertelet täällä mieliksi kaikille uskonharjoittajille ja esität ry:n asukasta . Hänessä nähdään , kuinka veeällissä on kuolleita kaloja joukossa! Sitten ja jos ja kun tuo lierous paljastuu, syytetään ,miten srk kidutti, ajoi ulos ja erotti läp läp lää..
Haista sinä paska!
- outoa porukkaa
15v tyttö. kirjoitti:
näin minäkin nolen NYT ymmärtänyt.
Kiitos´ja siunusta.viettää joulua kun eivät pidä koko Jeesusta minään!!?? seurakunta ja Jumala on kaikki kaikessa.
- iveta
hymyt hyytyy kirjoitti:
Jos tarkoitat minua, olen todella pahoillani, jos olet noin loukkaantunut minuun. Se ei ollut tarkoituksenani, kun 4 kuukautta sitten tulin palstalle.
Ensiksikin lohdutukseksi Sinulle, en ole vuosiin enään opettanut raamattuluokassa. Voit rauhoittua.
Toiseksi, kun kirjoitit, että saatana perii minut, on hyvä, että saa aina muistutuksen siitä, että on lujemmin kiinnityttävä Kristukseen ja Hänen yhteyteensä, että se kiljuva jalopeura ei saisi nieltyä.
Kolmanneksi, en livertele täällä kenenkään mieliksi, vaan opiskeluajoista lähtien monissa kohdin Raamattu on hiljaa avautunut eri tavalla kuin mitä esim. SRK opettaa, mutta olen ollut pitkään hiljaa jopa yrittänyt tukahduttaa niitä sisälläni, mutta yhä uudestaan ne pulpahtaa esiin ja tulee uusia raamatunpaikkoja vielä tukemaan niitä, että nykyään en enään voi vaieta, vaan uskallan tuoda niitä myös esiin. Minun asiani ei ole se, että joku on samaa mieltä kanssani, olkoon sitten vl, hellari tai joku muu.
Neljänneksi, jos olen mielestäsi kuollut kala, niin lohtuna on meillä kai se, että Jeesus voi eläväksi tehdä, jopa kuolleitakin herätti.
Viidenneksi tuo mainitsemasi lierous minussa, siinä olet kyllä ihan oikeassa, se roikkuu minussa kiinni. Sitä ja sen "seurannaisia" saan murehtia lakkaamatta ja todeta että, minussa, se on minun lihassani ei asu eikä ole mitään hyvää. Sen tähden minun katseeni tulee olla enempi ja enempi kiinnitettynä ei niin itseeni, vaan Häneen, jossa on täydellinen syntienanteeksiantamus ja pelastus.
Jumalan rauhaa Sinulle! iveta kirjoitti:
Jos tarkoitat minua, olen todella pahoillani, jos olet noin loukkaantunut minuun. Se ei ollut tarkoituksenani, kun 4 kuukautta sitten tulin palstalle.
Ensiksikin lohdutukseksi Sinulle, en ole vuosiin enään opettanut raamattuluokassa. Voit rauhoittua.
Toiseksi, kun kirjoitit, että saatana perii minut, on hyvä, että saa aina muistutuksen siitä, että on lujemmin kiinnityttävä Kristukseen ja Hänen yhteyteensä, että se kiljuva jalopeura ei saisi nieltyä.
Kolmanneksi, en livertele täällä kenenkään mieliksi, vaan opiskeluajoista lähtien monissa kohdin Raamattu on hiljaa avautunut eri tavalla kuin mitä esim. SRK opettaa, mutta olen ollut pitkään hiljaa jopa yrittänyt tukahduttaa niitä sisälläni, mutta yhä uudestaan ne pulpahtaa esiin ja tulee uusia raamatunpaikkoja vielä tukemaan niitä, että nykyään en enään voi vaieta, vaan uskallan tuoda niitä myös esiin. Minun asiani ei ole se, että joku on samaa mieltä kanssani, olkoon sitten vl, hellari tai joku muu.
Neljänneksi, jos olen mielestäsi kuollut kala, niin lohtuna on meillä kai se, että Jeesus voi eläväksi tehdä, jopa kuolleitakin herätti.
Viidenneksi tuo mainitsemasi lierous minussa, siinä olet kyllä ihan oikeassa, se roikkuu minussa kiinni. Sitä ja sen "seurannaisia" saan murehtia lakkaamatta ja todeta että, minussa, se on minun lihassani ei asu eikä ole mitään hyvää. Sen tähden minun katseeni tulee olla enempi ja enempi kiinnitettynä ei niin itseeni, vaan Häneen, jossa on täydellinen syntienanteeksiantamus ja pelastus.
Jumalan rauhaa Sinulle!...
- veli.vapaa
15v tyttö. kirjoitti:
näin minäkin nolen NYT ymmärtänyt.
Kiitos´ja siunusta.ja annan sinulle vielä Jumalan SANAN evästyksen, pidä tämä mielessäsi. Siunausta sinulle ja myös perheesi jäsenille.
1. Joh.2.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ETTE OLE KENENKÄÄN OPETUKSEN TARPEESSA; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Ihminen, joka uskoo totuuteen ja sanaan, saa Jumalan lahjana Pyhän Hengen. Se opettaa niin minua kuin sinuakin totuuteen, eikä siinä ole valhetta. Usko siis sitä ääntä, joka puhuu sinun sisimmässäsi, se on Pyhän Hengen ääni. Usko Häneen! - Äitiliini**
weha kirjoitti:
Tottakai ihminen pelastuu yksin armosta ja uskon kautta...
"usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta".Weha, että meidän armollinen Jumala on niin suuri ja ihmeellinen, että hänelle on mikä vain mahdollista, myös uskon antaminen syntiselle "yksin kotona".
Ja kaikkihan me olemme syntisiä on meillä sitten hiukset värjätyt taikka eivät. - Äitiliini**
outoa porukkaa kirjoitti:
viettää joulua kun eivät pidä koko Jeesusta minään!!?? seurakunta ja Jumala on kaikki kaikessa.
myös ihmettelen sitä, miksi vl-puhujamiehet (esim. Weha) tekevät uskosta Jeesukseen niin vaikean.
Olen ymmärtänyt, että tällainen on tyypillistä vl-kristillisyydessä, että uskoon ja iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista kummallista hiusten värjäämisestä, kirkkokuorossa laulamiseen ja perhesuunnitteluun. - kummastelija.
Äitiliini** kirjoitti:
myös ihmettelen sitä, miksi vl-puhujamiehet (esim. Weha) tekevät uskosta Jeesukseen niin vaikean.
Olen ymmärtänyt, että tällainen on tyypillistä vl-kristillisyydessä, että uskoon ja iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista kummallista hiusten värjäämisestä, kirkkokuorossa laulamiseen ja perhesuunnitteluun.Hassua että kaulassa pidetään helmi nauhaa (vl.viestintää) ja korviksia ei saa olla!
Moni maallinen asia hengellistetään ihan omasta päästä.
Otetaan esimerkki: TV on kielletty mutta netistä sanotaan sisältö ratkaisee??!! erinomaista ja loogista ihan kun ei tv ohjelmaa vois itse valita!.
Rauhanyhdistyksien puhujat ovat suuria "pyhänhengen lähettiläitä" vaikka todellisuudessa juuri heiltä puuttuu raamatun tuntemus ja teologinen koulutus.
Miksi täällä muuten vl.yritää päteä sääntöineen mikä niitä ajaa keskustelupalstoille eikö ry seuroineen ole kaikki ja muu ei oo mitään?. - tetragrammiin-JHWH
veli.vapaa kirjoitti:
Apt.4.
Siinä on Jumalan SANAN totuus, usko siihen!!Joh. 3:36
Kenen viha pysyy sellaisen päällä joka ei ole kuuliainen Pojalle(Jeesukselle)?
Totisesti, totisesti minä(Jeesus) sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Keneen tässä Jeesus viittasi kun hän sanoi että joka kuule minun(Jeesuksen) sanan JA USKOO kehen jotta on iankaikkinen elämä?
- spinozalainen vl
Tuskinpa saarnasi noin: "...saamalla palaamisen armon Rauhanyhdistykseen, vain pelastuu."
Nämä fiktiiviset "vl-nuoret", jotka löytävät Jeesuksen vapaista suunnista näyttävät olevan aikamoinen päähänpinttymä joillekin palstailijoille.
Aritmetiikan ihmelapsille: Joo itse saatana täällä puhuskelee!- siunausta tytölle
tekee kaikkensa, että nuoret eivät löytäisi sitä vapautta, jonka vain Jeesus antaa!
Se käyttää juuri noita Wehan kaltaisia kovasydämisiä fariseuksia, jotka uskovat vain SRK:n harhaoppeja.
Mutta onneksi Pyhä-Henki liikkuu siellä, missä on etsiviä ja avoimia sydämiä. Se ei sido nuoria
minkään lahkon pauloihin eikä työvaliokunnan holhoukseen.
"Särjettyä ruokoa Hän ei muserra. Suitsevaista kynttilänsydäntä Hän ei sammuta." - Näillä mennään
siunausta tytölle kirjoitti:
tekee kaikkensa, että nuoret eivät löytäisi sitä vapautta, jonka vain Jeesus antaa!
Se käyttää juuri noita Wehan kaltaisia kovasydämisiä fariseuksia, jotka uskovat vain SRK:n harhaoppeja.
Mutta onneksi Pyhä-Henki liikkuu siellä, missä on etsiviä ja avoimia sydämiä. Se ei sido nuoria
minkään lahkon pauloihin eikä työvaliokunnan holhoukseen.
"Särjettyä ruokoa Hän ei muserra. Suitsevaista kynttilänsydäntä Hän ei sammuta."on "vain me" -vanhoillislestadiolaisten tuki ja turva nyt ja ikuisuudessa.
Näillä mennään kirjoitti:
on "vain me" -vanhoillislestadiolaisten tuki ja turva nyt ja ikuisuudessa.
ei tarkoita se Raamatun Jeesusta:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.- sinä weha
weha kirjoitti:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.uskomattoman naivi tai yksinkertainen. Voi herranen aika sentään, jotten muuta sano.
- 20+14
sinä weha kirjoitti:
uskomattoman naivi tai yksinkertainen. Voi herranen aika sentään, jotten muuta sano.
Ei Wehan kanssa kannata jaanata. Ennemmin iskee vaikka päätä pari kertaa seinään. Ja sama on muitten vl foorumilaisten kanssa vaikka ei Wehaa sinnekää enää päästetä. sielläkin on ihmeellinen suhtautuminen. Se näkyy tästä uusien tervetulotoivotuksesta oikein hyvin
--------------------------------------------------------------------------------
Minäkin toivotan tervetulleiksi uudet ja mielelläni näkisin vanhojenkin foorumilaisten keskusteluja:) Yritämme yhdessä tehdä tästä palstan, missä kyselevälle vastataan ja minä ainakin toivon että palsta olisi sellainen että täällä uskaltaa jokainen tuoda esille ne asiat mitkä mieltä askarruttavat
-------------------------------------------------------------------------------
Miten kummassa niillä on sellanen käsitys että toisten pitäisi sieltä mennä k y s e l e m ä ä n jotain ja ne sitten armollisesti vastaavat? Ja jos kysyy sitten sellaista mikä ei miellytä niin sieltä annetaan sitten kenkää. Niin kävi Joosualle tänä aamuna. - Voi pimeyttä
weha kirjoitti:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.on juuri sitä vl-harhaoppia, jota Weha yrittää levittää täällä.
Se on ns "kahden välimiehen oppi", jossa usko Jeesukseen ei riitä, vaan tarvitaan jonkun piippumiehen lausuma synninpäästö.
Tällainen vieras henki , jota Wehakinn edustaa, on saatanasta, sillä se ei tunnusta ketään toista
uskovaa . Sen tuntee siitä kovuudesta ja armottomuudesta, josta Jeesuksen Kristuksen armo on kaukana. 'Vl-läisyydessä armo on sidottu ihmisten tekoon, eli saarnamiesten käsiin!
Herra auttakoon, ettei kukaan joutuisi Wehan kaltaisten "sieluinhoitajien" käsiteltäviksi! - näin on
weha kirjoitti:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.tunnista hellaria? Olet kehunut, että olet ollut ns. liikkeessä ja tunnet opin, mitä siellä opetetaan. Nyt kuitenkin epäilen, et taida tunteakaa heitä ollenkaan! Nimimerkki "15v tyttö" on taatusti hellari ja feikki! Hän tuolla alkupuolella huuteli jo yhdelle, häntä epäilevälle "saatanaa", vl uskova ei näin huutele. Voisitko sinä weha huudella toiselle kirjoittajalle, tämmöisiä?
- Voi pimeyttä
näin on kirjoitti:
tunnista hellaria? Olet kehunut, että olet ollut ns. liikkeessä ja tunnet opin, mitä siellä opetetaan. Nyt kuitenkin epäilen, et taida tunteakaa heitä ollenkaan! Nimimerkki "15v tyttö" on taatusti hellari ja feikki! Hän tuolla alkupuolella huuteli jo yhdelle, häntä epäilevälle "saatanaa", vl uskova ei näin huutele. Voisitko sinä weha huudella toiselle kirjoittajalle, tämmöisiä?
uskovaisille, jotka eivät ole vl-läisiä, julmia tuomioiotaan.
Kuten esim:
"sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa"
Jumalan Henki on Wehalle vastustava henki!!!! Kuinkas muuten.
Eihän saatanan henki tunnusta Jumalan henkeä. Voi pimeyttä kirjoitti:
uskovaisille, jotka eivät ole vl-läisiä, julmia tuomioiotaan.
Kuten esim:
"sinä vaikutat vastustavalle hengelle, jo alun pitäen. Osaat ilkua ja hehkuttaa"
Jumalan Henki on Wehalle vastustava henki!!!! Kuinkas muuten.
Eihän saatanan henki tunnusta Jumalan henkeä.väärän hengen ja väärän jeesuksen erottaa tästä:
"Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan"- Voi pimeyttä
weha kirjoitti:
väärän hengen ja väärän jeesuksen erottaa tästä:
"Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan"Siitä tietää, että olet saatanan asialla!
Jumalan Henki ei kerskaa, ei pöyhkeile..." - 1+12
weha kirjoitti:
"Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan"Mitenkäs sitten selität mainitsemasi kohdan? Se kun tarkoittaa aivan muuta kuin sinä sanot. Katso tässä on sen alkuperäinen kohta Markus 9:
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
Sinulla olisi paljon selittämistä tässä, kaikissa näissä jakeissa. Joten pliis! - Se 15v tyttö.
weha kirjoitti:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.ei tarkoita se Raamatun Jeesusta: Minulle on alkanut kirkastua, Yrkkäläiset tekee kaikkensa, ettei Jeesus heille kirkastu, synnillisyys vain pitää saada painamaan.
Kotonakin sanottiin, - että eikö sinulle tule synnin tunto, kun ei ole enää Jumalaa, Jeesus vain???? Meillä oli taas iso riita ja Isä uhkasi minua.
Te teet saarnaa Jeesuksesta kun täällä, ette Yrkällä.
En mene sinne enääääään. - Näin on
weha kirjoitti:
"Joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan"= saatanan henki
1+12 kirjoitti:
Mitenkäs sitten selität mainitsemasi kohdan? Se kun tarkoittaa aivan muuta kuin sinä sanot. Katso tässä on sen alkuperäinen kohta Markus 9:
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
Sinulla olisi paljon selittämistä tässä, kaikissa näissä jakeissa. Joten pliis!muiden Raamatun kohtien opetusten mukaan:
Ensiksikin tämä kohta tukee oivasti mitä tytölle ja teille muille kirjoitin. Te olette Jumalan valtakuntaa vastaan, niin ette voi olla puolellamme.
Opetuslapset näkivät uskovaisen, mutta eivät tunteneet häntä. Hän oli eri paikkakunnalla. Hän oli opetuslasten puolella, eikä ollut heitä vastaan.Se 15v tyttö. kirjoitti:
ei tarkoita se Raamatun Jeesusta: Minulle on alkanut kirkastua, Yrkkäläiset tekee kaikkensa, ettei Jeesus heille kirkastu, synnillisyys vain pitää saada painamaan.
Kotonakin sanottiin, - että eikö sinulle tule synnin tunto, kun ei ole enää Jumalaa, Jeesus vain???? Meillä oli taas iso riita ja Isä uhkasi minua.
En mene sinne enääääään.uskovaisten keskellä julistetaan synnin anteeksi ja matkaviat anteeksi "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, aina rauhaan, vapauteen ja iloon asti".
weha kirjoitti:
uskovaisten keskellä julistetaan synnin anteeksi ja matkaviat anteeksi "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, aina rauhaan, vapauteen ja iloon asti".
vainoamaan tänne palstalle,,,
- tetragrammiin-JHWH
Se 15v tyttö. kirjoitti:
ei tarkoita se Raamatun Jeesusta: Minulle on alkanut kirkastua, Yrkkäläiset tekee kaikkensa, ettei Jeesus heille kirkastu, synnillisyys vain pitää saada painamaan.
En mene sinne enääääään.Mitä Raamattu sanoo: ” ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; ” (Matteus 6:12.) Jeesus ei puhunut tässä rahaveloista. Hänellä oli mielessään syntiemme anteeksi saaminen. Tämä mallirukouksen kohta kuuluu Luukkaan kertomuksessa: ” ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme.” (Luukas 11:4.) Tehdessämme syntiä me siis ikään kuin velkaannumme Jumalalle. Rakkaudellinen Jumalamme on kuitenkin valmis ’pyyhkimään pois’ eli mitätöimään tuon velan, jos kadumme vilpittömästi, ’käännymme’ ja pyydämme häneltä anteeksi sen uskon perusteella, joka meillä on Kristuksen lunastusuhriin (Apostolien teot 3:19; 10:43; 1. Timoteukselle 2:5, 6).
Ennen anteeksipyyntöä pitäisi tutkia rehellisesti itseään, katua ja tunnustaa syntinsä uskoen Kristuksen vuodatetun veren lunastusvoimaan (1. Johanneksen kirje 1:7–9). Osoittaaksemme rukouksemme vilpittömyyden meidän täytyy tukea anteeksipyyntöämme ”katumukseen sopivilla teoilla” (Apostolien teot 26:20). Silloin voimme luottaa siihen, että Jumala on altis antamaan syntimme anteeksi (Psalmit 86:5; 103:8–14).
Kuka siis antaa syntimme anteeksi? Jumala, Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Kukaan ihminen ei sitä voi tehdä. Ihmiset voivat tehdä päätöksen erottaa joku seurakunnasta, mikäli tekijä on syyllistynyt vakavaan syntiin eikä kadu tekoaan. Tällä tavalla saadaan pidettyä seurakunta "puhtaana" eli sellaisena että siellä noudatetaan Raamatun ohjeita. - nyt 8+11
weha kirjoitti:
muiden Raamatun kohtien opetusten mukaan:
Ensiksikin tämä kohta tukee oivasti mitä tytölle ja teille muille kirjoitin. Te olette Jumalan valtakuntaa vastaan, niin ette voi olla puolellamme.
Opetuslapset näkivät uskovaisen, mutta eivät tunteneet häntä. Hän oli eri paikkakunnalla. Hän oli opetuslasten puolella, eikä ollut heitä vastaan.:-) Justiinsa niin näyt ymmärtävän eli hyvääpäivää-kirvesvartta.
- Rehellisesti
weha kirjoitti:
ittestään perkeleestä.
- häpeä piru
weha kirjoitti:
tytölle, joka kysyy neuvoa ja saatana ei siihen pysty vastaamaan.
- veli.vapaa
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Mitä Raamattu sanoo: ” ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; ” (Matteus 6:12.) Jeesus ei puhunut tässä rahaveloista. Hänellä oli mielessään syntiemme anteeksi saaminen. Tämä mallirukouksen kohta kuuluu Luukkaan kertomuksessa: ” ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme.” (Luukas 11:4.) Tehdessämme syntiä me siis ikään kuin velkaannumme Jumalalle. Rakkaudellinen Jumalamme on kuitenkin valmis ’pyyhkimään pois’ eli mitätöimään tuon velan, jos kadumme vilpittömästi, ’käännymme’ ja pyydämme häneltä anteeksi sen uskon perusteella, joka meillä on Kristuksen lunastusuhriin (Apostolien teot 3:19; 10:43; 1. Timoteukselle 2:5, 6).
Ennen anteeksipyyntöä pitäisi tutkia rehellisesti itseään, katua ja tunnustaa syntinsä uskoen Kristuksen vuodatetun veren lunastusvoimaan (1. Johanneksen kirje 1:7–9). Osoittaaksemme rukouksemme vilpittömyyden meidän täytyy tukea anteeksipyyntöämme ”katumukseen sopivilla teoilla” (Apostolien teot 26:20). Silloin voimme luottaa siihen, että Jumala on altis antamaan syntimme anteeksi (Psalmit 86:5; 103:8–14).
Kuka siis antaa syntimme anteeksi? Jumala, Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Kukaan ihminen ei sitä voi tehdä. Ihmiset voivat tehdä päätöksen erottaa joku seurakunnasta, mikäli tekijä on syyllistynyt vakavaan syntiin eikä kadu tekoaan. Tällä tavalla saadaan pidettyä seurakunta "puhtaana" eli sellaisena että siellä noudatetaan Raamatun ohjeita.yksiselitteisesti, miten ihminen pelastuu. Ja se mitä Hän puhui, tuli suoraan Jumalalta, joten sitä SANAA ei pidä epäillä.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Eli joka uskoo muuhun kuin Jeesukseen, ei tule pelastumaan. Sen takia ihmisten on pysyttävä erossa kaikesta sellaista, mikä ei ole lähtöisin Jumalan sanasta. - 15, tyttö.
Mitä Raamattu sanoo: ” ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; ” (Matteus 6:12.) Jeesus ei puhunut tässä rahaveloista. Hänellä oli mielessään syntiemme anteeksi saaminen. Tämä mallirukouksen kohta kuuluu Luukkaan kertomuksessa: ” ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme.” (Luukas 11:4.) Tehdessämme syntiä me siis ikään kuin velkaannumme Jumalalle. Rakkaudellinen Jumalamme on kuitenkin valmis ’pyyhkimään pois’ eli mitätöimään tuon velan, jos kadumme vilpittömästi, ’käännymme’ ja pyydämme häneltä anteeksi sen uskon perusteella, joka meillä on Kristuksen lunastusuhriin (Apostolien teot 3:19; 10:43; 1. Timoteukselle 2:5, 6).
Kuka siis antaa syntimme anteeksi? Jumala, Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Kukaan ihminen ei sitä voi tehdä. Ihmiset voivat tehdä päätöksen erottaa joku seurakunnasta, mikäli tekijä on syyllistynyt vakavaan syntiin eikä kadu tekoaan. Tällä tavalla saadaan pidettyä seurakunta "puhtaana" eli sellaisena että siellä noudatetaan Raamatun ohjeita.Minä en kysynyt sitä, vaan ONKO JEESUS RIITTÄVÄ PELASTAJA, ja siihen en saanut teiltä vastusta, mutta nyt on paikka missä siihen saan.
Se on Jeesuksen itsensä luoma seurakuntaa, missä Hän on pää ja Herra.
”””Tehdessämme syntiä me siis ikään kuin velkaannumme Jumalalle. Rakkaudellinen Jumalamme on kuitenkin valmis ’pyyhkimään pois’ eli mitätöimään tuon velan, jos kadumme vilpittömästi, ’käännymme’ ja pyydämme häneltä anteeksi sen uskon perusteella, joka meillä on Kristuksen lunastusuhriin ””” Sitä samaa kun Yrkällä, mutta todellisuudessa Jeesus on sen sovittanut jo aikoja sitten, en halua enää mennä Yrkälle, jossa joku muka sen kieltää???
Minulle kerrottiin rakkaudessa, että Jeesuksen työtä ei saa tekemättömäksi, ja joka sitä kertoo tekevänsä, on vain sieluvihollinen, piru.
Minulle kerrottiin, että ei tarvitse murehtia, syntisi on jo sovitettu ristillä, mitä niitä enää sovitetaan, ja niitä ei voi puhujakaan, eikä Iskä ja äiti kaivella.
”””Kuka siis antaa syntimme anteeksi? Jumala, Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. ”””” En halua kuunnella tuota höpötystä, että Jumala sovittaa syntimme, se on Jeesus, jota Te ette tunne.
On turha odottaa, että teen kymmenen lasta, kuten meillä. Hullua. - se rohkeasti
weha kirjoitti:
lausuu vl-todistuksen jopa alaikäisestä! voi vl-tapoja... epäilläkkö tapoja vai lääkitystä tai niiden puutetta? uljasta lahko-opetusta kyllä!
- veli.vapaa
15, tyttö. kirjoitti:
Minä en kysynyt sitä, vaan ONKO JEESUS RIITTÄVÄ PELASTAJA, ja siihen en saanut teiltä vastusta, mutta nyt on paikka missä siihen saan.
”””Tehdessämme syntiä me siis ikään kuin velkaannumme Jumalalle. Rakkaudellinen Jumalamme on kuitenkin valmis ’pyyhkimään pois’ eli mitätöimään tuon velan, jos kadumme vilpittömästi, ’käännymme’ ja pyydämme häneltä anteeksi sen uskon perusteella, joka meillä on Kristuksen lunastusuhriin ””” Sitä samaa kun Yrkällä, mutta todellisuudessa Jeesus on sen sovittanut jo aikoja sitten, en halua enää mennä Yrkälle, jossa joku muka sen kieltää???
Minulle kerrottiin rakkaudessa, että Jeesuksen työtä ei saa tekemättömäksi, ja joka sitä kertoo tekevänsä, on vain sieluvihollinen, piru.
Minulle kerrottiin, että ei tarvitse murehtia, syntisi on jo sovitettu ristillä, mitä niitä enää sovitetaan, ja niitä ei voi puhujakaan, eikä Iskä ja äiti kaivella.
”””Kuka siis antaa syntimme anteeksi? Jumala, Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. ”””” En halua kuunnella tuota höpötystä, että Jumala sovittaa syntimme, se on Jeesus, jota Te ette tunne.
On turha odottaa, että teen kymmenen lasta, kuten meillä. Hullua.niin, että älä ole ihmisten orja, vaan usko Jumalan sanaan ja Jeesukseen, niin saat syntisi anteeksi ja pelastut. Tässä sanan todistus miten Paavali ja Siilas vastasivat hätääntyneelle vanginvartijalle, joka ei tiennyt miten hän pelastuisi. Lue tämä:
Apt.10.
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Siinä se yksinkertaisuudessaan on sanottu. Usko Jeesukseen ja usko Jumalan sanaan, niin pelastut. Ole rauhassa, Jumala on kuullut sinua. - paskan marjat
15, tyttö. kirjoitti:
Minä en kysynyt sitä, vaan ONKO JEESUS RIITTÄVÄ PELASTAJA, ja siihen en saanut teiltä vastusta, mutta nyt on paikka missä siihen saan.
On turha odottaa, että teen kymmenen lasta, kuten meillä. Hullua.likka ja mee EELIMIIN JA PYSY SIELLÄ!
- veli.vapaa
paskan marjat kirjoitti:
likka ja mee EELIMIIN JA PYSY SIELLÄ!
VL-uskovan ystävällinen neuvo lähimmäiselleen? Sanoiko Jeesus noin ihmisille??
- tetragrammiin-JHWH
15, tyttö. kirjoitti:
On turha odottaa, että teen kymmenen lasta, kuten meillä. Hullua.oikein ymmärtää, mitä yritin sinulle selvittää. Me olemme perineet syntisyyden ensimmäiseltä ihmiseltä Aadamilta. Kaikki me teemme syntiä eli rikomme Jumalan sanaa vastaan enemmän tai vähemmän. Mutta kun luet Raamattua ja opit tuntemaan Jumalan antamat ohjeet siitä, miten tulisi toimia, niin silloin pystyt vastustamaan tätä pahaa taipumusta vastaan ja muuttumaan lähemmäs sitä mitä Jumala tahtoo. Se että meillä on mahdollisuus saada virheemme anteeksi on täysin Jumalan Pojan Jeeuksen Kristuksen ansiota. Hän antoi elämänsä meidän syntiemme puolesta kertakaikkisena uhrina. Olemme siis kiitollisia Jeesukselle siitä, että hän täytti Isänsä hänelle antaman tehtävän täällä maan päällä ja sitä kautta ihmiskunnalla on toivoa paremmasta maailmasta.
Ei sinun tarvitse tehdä lapsia sen enempää kuin itse tahdot. Ei välttämättä yhtään. Se on ihan Raamatun mukainen päätös, valinta on sinulla itselläsi.
Mikäli havaitset toimineesi Jumalan tahdon vastaisesti ja kadut sitä ja toimit sen mukaan eli yrität toimia siten ettet vastaisuudessa enää tekisi samaa virhettä, niin silloin kun rukoilet Jumalaa ja pyydät virheitäsi anteeksi niin sinulla on mahdollisuus ne saada anteeksi Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Ei siihen tarvita välikäsinä muita, ei puhujaa ei iskää ei äitiä. Ei he voi syntejä antaa anteeksi kenellekkään. Miten syntinen ihminen voisi antaa toiselle syntiselle synnit (rikkomukset) anteeksi? Ei mene minun jakeluuni.
Raamatussa sanotaan että synnin palkka on kuolema. Roomalaisille 6:23:"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kaikki ihmiset kuolevat , joten kaikki ovat syntisiä.
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä. - Olavi veli
häpeä piru kirjoitti:
tytölle, joka kysyy neuvoa ja saatana ei siihen pysty vastaamaan.
se noin vastaa.
oikein ymmärtää, mitä yritin sinulle selvittää. Me olemme perineet syntisyyden ensimmäiseltä ihmiseltä Aadamilta. Kaikki me teemme syntiä eli rikomme Jumalan sanaa vastaan enemmän tai vähemmän. Mutta kun luet Raamattua ja opit tuntemaan Jumalan antamat ohjeet siitä, miten tulisi toimia, niin silloin pystyt vastustamaan tätä pahaa taipumusta vastaan ja muuttumaan lähemmäs sitä mitä Jumala tahtoo. Se että meillä on mahdollisuus saada virheemme anteeksi on täysin Jumalan Pojan Jeeuksen Kristuksen ansiota. Hän antoi elämänsä meidän syntiemme puolesta kertakaikkisena uhrina. Olemme siis kiitollisia Jeesukselle siitä, että hän täytti Isänsä hänelle antaman tehtävän täällä maan päällä ja sitä kautta ihmiskunnalla on toivoa paremmasta maailmasta.
Ei sinun tarvitse tehdä lapsia sen enempää kuin itse tahdot. Ei välttämättä yhtään. Se on ihan Raamatun mukainen päätös, valinta on sinulla itselläsi.
Mikäli havaitset toimineesi Jumalan tahdon vastaisesti ja kadut sitä ja toimit sen mukaan eli yrität toimia siten ettet vastaisuudessa enää tekisi samaa virhettä, niin silloin kun rukoilet Jumalaa ja pyydät virheitäsi anteeksi niin sinulla on mahdollisuus ne saada anteeksi Jeesuksen lunastusuhrin perusteella. Ei siihen tarvita välikäsinä muita, ei puhujaa ei iskää ei äitiä. Ei he voi syntejä antaa anteeksi kenellekkään. Miten syntinen ihminen voisi antaa toiselle syntiselle synnit (rikkomukset) anteeksi? Ei mene minun jakeluuni.
Raamatussa sanotaan että synnin palkka on kuolema. Roomalaisille 6:23:"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kaikki ihmiset kuolevat , joten kaikki ovat syntisiä.
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä.oikein ymmärtää, mitä yritin sinulle selvittää.
Me olemme perineet syntisyyden ensimmäiseltä ihmiseltä Aadamilta. Kaikki me teemme syntiä eli rikomme Jumalan sanaa vastaan enemmän tai vähemmän. Mutta kun luet Raamattua ja opit tuntemaan Jumalan antamat ohjeet siitä, miten tulisi toimia, niin silloin pystyt vastustamaan tätä pahaa taipumusta vastaan ja muuttumaan lähemmäs sitä mitä Jumala tahtoo. ** Jumalalla on vain yksi tahto, OTTAA VASTAAN HÄNEN LIITTONSA. Niitä on ainakin kuusi
1. AADAM — d"a'
(1Ms 1:26-30 ja 3:14-19)
2. NOOAH — x:nO
(1Ms 9:1-17)
3. AVRAHAM — h'r"b.a;
(1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
4. ISRAEL — laer"f.yI
(2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
5. DAAVID — (dywID") dwID"
6. JEŠUA HAMAŠIAH — x:yviM'h; [:WvyE
(Mt 26:26-29, Mk 14:22-25, Lk 22:14-20 ja Jh 13:21-30)
Uusi Liitto Ješuan Veressä, jonka kautta myös pakanat ovat päässeet uskossa osallisiksi Israelin kansan rinnalla Israelille annettuun yleiseen pappeuteen eli Jumalan Liiton Perheeseen.
Jumalan liitoissa on vain sellainen juttu, että edellinen on voimassa, jos uutta ei hyväksytä. Näiden vossa opetat tyttöä väärin, pysymään edellisissä liitoissa, sillä Jumalan tahto on ihmiseltä ottaa Jeesus vastaan Herrana ja Messiaana, KAIKEN VALTIAANA.
Siinä on ensimmäinen askel, seurata Jeesusta eikä vahoja liittoja. Tämä on sinulla pahe, sama kun se tuntuu olevan tytönkin takaraivossa, mutta onneksi Hän näyttää löytävän uuden liiton, Jesus saves.
”””Se että meillä on mahdollisuus saada virheemme anteeksi on täysin Jumalan Pojan Jeeuksen Kristuksen ansiota. Hän antoi elämänsä meidän syntiemme puolesta kertakaikkisena uhrina. Olemme siis kiitollisia Jeesukselle siitä, että hän täytti Isänsä hänelle antaman tehtävän täällä maan päällä ja sitä kautta ihmiskunnalla on toivoa paremmasta maailmasta. ** Tässä taas tulee se oikea, mutta ei vain ansiosta, vaan kastamalla ja seuraamalla, sekä tunnustamalla Hänet herrakseen.
Ei sinun tarvitse tehdä lapsia sen enempää kuin itse tahdot. Ei välttämättä yhtään. Se on ihan Raamatun mukainen päätös, valinta on sinulla itselläsi. ** Amen.
Mikäli havaitset toimineesi Jumalan tahdon vastaisesti ja kadut sitä ja toimit sen mukaan eli yrität toimia siten ettet vastaisuudessa enää tekisi samaa virhettä, niin silloin kun rukoilet Jumalaa ja pyydät virheitäsi anteeksi niin sinulla on mahdollisuus ne saada anteeksi Jeesuksen lunastusuhrin perusteella.** Tässä taas menee vikaan, miksi ei rukoilla itse Herraa Jeesusta, koska Hänellä on kaikki valta, Jumala näkee vain Kristuksen. Liian Jehovan todistaja oppia tämä, he rukoilevat Jahwea.
Ei siihen tarvita välikäsinä muita, ei puhujaa ei iskää ei äitiä. Ei he voi syntejä antaa anteeksi kenellekkään. Miten syntinen ihminen voisi antaa toiselle syntiselle synnit (rikkomukset) anteeksi? Ei mene minun jakeluuni. ** Juuri näin, mutta voimme viedä lähimmäisen Jeesuksen eteen. – Tässä Hän on ja on sovittanut kaiken, mitä ole tehnyt, mutta sinun pitää ottaa Hänet vastaan Herrana ja seurata Häntä. Tyttö on oikealla jäljillä.
Raamatussa sanotaan että synnin palkka on kuolema. Roomalaisille 6:23:"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kaikki ihmiset kuolevat , joten kaikki ovat syntisiä.** Juuri siksi tulee ottaa vastaan Jeesus, viimeinen liittomme.
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä.**
Hyvä kirjoitus, pienellä tarkennuksella.
Shalom, ota tyttö tästä voimia.- sidottu mies
oikein ymmärtää, mitä yritin sinulle selvittää. Me olemme perineet syntisyyden ensimmäiseltä ihmiseltä Aadamilta. Kaikki me teemme syntiä eli rikomme Jumalan sanaa vastaan enemmän tai vähemmän. Mutta kun luet Raamattua ja opit tuntemaan Jumalan antamat ohjeet siitä, miten tulisi toimia, niin silloin pystyt vastustamaan tätä pahaa taipumusta vastaan ja muuttumaan lähemmäs sitä mitä Jumala tahtoo. Se että meillä on mahdollisuus saada virheemme anteeksi on täysin Jumalan Pojan Jeeuksen Kristuksen ansiota. Hän antoi elämänsä meidän syntiemme puolesta kertakaikkisena uhrina. Olemme siis kiitollisia Jeesukselle siitä, että hän täytti Isänsä hänelle antaman tehtävän täällä maan päällä ja sitä kautta ihmiskunnalla on toivoa paremmasta maailmasta.
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä.vl.? koska sun kirjoituksesta saa tolkkua.
- veli.vapaa
Kesitas kirjoitti:
oikein ymmärtää, mitä yritin sinulle selvittää.
Me olemme perineet syntisyyden ensimmäiseltä ihmiseltä Aadamilta. Kaikki me teemme syntiä eli rikomme Jumalan sanaa vastaan enemmän tai vähemmän. Mutta kun luet Raamattua ja opit tuntemaan Jumalan antamat ohjeet siitä, miten tulisi toimia, niin silloin pystyt vastustamaan tätä pahaa taipumusta vastaan ja muuttumaan lähemmäs sitä mitä Jumala tahtoo. ** Jumalalla on vain yksi tahto, OTTAA VASTAAN HÄNEN LIITTONSA. Niitä on ainakin kuusi
1. AADAM — d"a'
(1Ms 1:26-30 ja 3:14-19)
2. NOOAH — x:nO
(1Ms 9:1-17)
3. AVRAHAM — h'r"b.a;
(1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
4. ISRAEL — laer"f.yI
(2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
5. DAAVID — (dywID") dwID"
6. JEŠUA HAMAŠIAH — x:yviM'h; [:WvyE
(Mt 26:26-29, Mk 14:22-25, Lk 22:14-20 ja Jh 13:21-30)
Uusi Liitto Ješuan Veressä, jonka kautta myös pakanat ovat päässeet uskossa osallisiksi Israelin kansan rinnalla Israelille annettuun yleiseen pappeuteen eli Jumalan Liiton Perheeseen.
Jumalan liitoissa on vain sellainen juttu, että edellinen on voimassa, jos uutta ei hyväksytä. Näiden vossa opetat tyttöä väärin, pysymään edellisissä liitoissa, sillä Jumalan tahto on ihmiseltä ottaa Jeesus vastaan Herrana ja Messiaana, KAIKEN VALTIAANA.
Siinä on ensimmäinen askel, seurata Jeesusta eikä vahoja liittoja. Tämä on sinulla pahe, sama kun se tuntuu olevan tytönkin takaraivossa, mutta onneksi Hän näyttää löytävän uuden liiton, Jesus saves.
”””Se että meillä on mahdollisuus saada virheemme anteeksi on täysin Jumalan Pojan Jeeuksen Kristuksen ansiota. Hän antoi elämänsä meidän syntiemme puolesta kertakaikkisena uhrina. Olemme siis kiitollisia Jeesukselle siitä, että hän täytti Isänsä hänelle antaman tehtävän täällä maan päällä ja sitä kautta ihmiskunnalla on toivoa paremmasta maailmasta. ** Tässä taas tulee se oikea, mutta ei vain ansiosta, vaan kastamalla ja seuraamalla, sekä tunnustamalla Hänet herrakseen.
Ei sinun tarvitse tehdä lapsia sen enempää kuin itse tahdot. Ei välttämättä yhtään. Se on ihan Raamatun mukainen päätös, valinta on sinulla itselläsi. ** Amen.
Mikäli havaitset toimineesi Jumalan tahdon vastaisesti ja kadut sitä ja toimit sen mukaan eli yrität toimia siten ettet vastaisuudessa enää tekisi samaa virhettä, niin silloin kun rukoilet Jumalaa ja pyydät virheitäsi anteeksi niin sinulla on mahdollisuus ne saada anteeksi Jeesuksen lunastusuhrin perusteella.** Tässä taas menee vikaan, miksi ei rukoilla itse Herraa Jeesusta, koska Hänellä on kaikki valta, Jumala näkee vain Kristuksen. Liian Jehovan todistaja oppia tämä, he rukoilevat Jahwea.
Ei siihen tarvita välikäsinä muita, ei puhujaa ei iskää ei äitiä. Ei he voi syntejä antaa anteeksi kenellekkään. Miten syntinen ihminen voisi antaa toiselle syntiselle synnit (rikkomukset) anteeksi? Ei mene minun jakeluuni. ** Juuri näin, mutta voimme viedä lähimmäisen Jeesuksen eteen. – Tässä Hän on ja on sovittanut kaiken, mitä ole tehnyt, mutta sinun pitää ottaa Hänet vastaan Herrana ja seurata Häntä. Tyttö on oikealla jäljillä.
Raamatussa sanotaan että synnin palkka on kuolema. Roomalaisille 6:23:"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kaikki ihmiset kuolevat , joten kaikki ovat syntisiä.** Juuri siksi tulee ottaa vastaan Jeesus, viimeinen liittomme.
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä.**
Hyvä kirjoitus, pienellä tarkennuksella.
Shalom, ota tyttö tästä voimia.kommentoin, ettei vanhan liiton laki ja säännöt eivät koskeneet pakanoita, vaan ne annettiin VAIN israelilaisille. Uusi liitto mahdollisti koko ihmiskunnan pelastuksen, ja ainoa vaatimus on se, että tekee Jumalan (JHWH) tahdon. Ja se tahdon ilmaisi Jeesus näin:
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Vanha liitto loppui Golgatalla, ja tilalle tuli uusi liitto, joka perustuu uskoon Jeesukseen ja SANAAN, ja Jumalan armoon. veli.vapaa kirjoitti:
kommentoin, ettei vanhan liiton laki ja säännöt eivät koskeneet pakanoita, vaan ne annettiin VAIN israelilaisille. Uusi liitto mahdollisti koko ihmiskunnan pelastuksen, ja ainoa vaatimus on se, että tekee Jumalan (JHWH) tahdon. Ja se tahdon ilmaisi Jeesus näin:
Vanha liitto loppui Golgatalla, ja tilalle tuli uusi liitto, joka perustuu uskoon Jeesukseen ja SANAAN, ja Jumalan armoon.mutta jos uskot Jaakobin ja Isakin Jumlalaan, niin sen lanseeraminen tuli juutalaisten kontolle ja näin laki sitoo ihmistä, oli pakana tai jude, jotta synti tulisi selville.
Kristus sitävastoin täytti lain omillee, ei muille.
Hänen omia on he, jotka Hänet suulla tunnustaa, uudestisyntyneet seuraajat.
Hyvä huomio.
Shalom- veli.vapaa
Kesitas kirjoitti:
mutta jos uskot Jaakobin ja Isakin Jumlalaan, niin sen lanseeraminen tuli juutalaisten kontolle ja näin laki sitoo ihmistä, oli pakana tai jude, jotta synti tulisi selville.
Kristus sitävastoin täytti lain omillee, ei muille.
Hänen omia on he, jotka Hänet suulla tunnustaa, uudestisyntyneet seuraajat.
Hyvä huomio.
Shalomlaista näin:
Room.3.
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu LAIN ALAISILLE, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ETTEI mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi LAIN TEOISTA; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ILMAN LAKIA,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka USKON KAUTTA Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta - Äitiliini**
weha kirjoitti:
2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.Weha. Miten voit Jumalan nimissä kirjoittaa tuollaista 15-vuotiaalle syvällisesti ajattelevalle ja elämään vakavasti suhtautuvalle tytölle?
Lue Velivapaan vastauksia tytölle. Hänen vastauksensa ovat evankeliumia tytölle ja meille kaikille ja auttavat tyttöä eteenpäin uskossa ja elämässä. - Äitiliini**
weha kirjoitti:
Weha. Oletko todella uskossa. Tarvitsetko apua?
Jumala siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. - Äitiliini**
Mitä tässä sanottiinkaan?----------------------------Jumalan armolahja on iänkaikkinen elämä, Jumala on siis järjestänyt meille vapautuksen synnin orjuudesta ja myöskin kuolemasta ja millä keinoin? Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman välityksellä. Meidän tulisi ottaa tuo järjestely vastaan ja uskoa siihen, niin silloin meillä on mahdollisuus elää jopa ikuisesti täällä maan päällä."Ei sinun tarvitse tehdä lapsia sen enempää kuin itse tahdot. Ei välttämättä yhtään. Se on ihan Raamatun mukainen päätös, valinta on sinulla itselläsi." ....Ihanaa!
Ollaanko vihdoin viimein tultu siihen, että tuosta Jumalaa pilkkaavasta vl-syntilistasta luovutaan, eikä uskoon ja iankaikkisen elämän toivoon enää liitetä jos jonkimmoista hiusten värjäämisestä, kirkkokuorossa laulamiseen ja perhesuunnitteluun.
Pyhä henki toimii evlut.kirkossamme ja kirkkomme on eheytymässä! - niillä on oma taivas
Äitiliini** kirjoitti:
Weha. Oletko todella uskossa. Tarvitsetko apua?
Jumala siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.weha on nääs vanhoolislestaatiolainen!
- näin on
niillä on oma taivas kirjoitti:
weha on nääs vanhoolislestaatiolainen!
SRK:n keksimään "vain me olemme oikeassa" oppiin, mutta Raamatusta hän ei tiedä mitään!
- tetragrammiin-JHWH
sidottu mies kirjoitti:
vl.? koska sun kirjoituksesta saa tolkkua.
enkä kuulu myöskään valtauskontoomme, koska olen todennut Raamattua tutkiessani että se ei pysy Jumalan sanassa vaan opettaa ns. "omiaan". Raamatun opetukset ovat ihan ymmärrettäviä, kunhan niihin ei mennä lisäilemään omia uskomuksia. :-) Raamattu antaa myöskin ihmiskunnalle toivon paremmasta, ihan niin kuin Isä meidän rukouskin antaa ymmärtää: Tapahtukoon sinun(Jumalan) tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.(Matteus 6:9-13)
Jumalan tahto on että KAIKKI ihmiset maan päällä saavat asua rauhaisissa olosuhteissa Jumalan tahdon alaisuudessa maan päällä ikuisesti, ja tämän toteuttamiseksi Jumala on tehnyt järjestelyjä joista osa on jo toteutunut ja osa toteutuu tulevaisuudessa, jotta tämä mahdollistuu. Meille on annettu Raamattu, jota tutkimalla voimme saada selville mitä meidän tulee tehdä, jotta voisimme nauttia noista siunauksista joita ihmiskunnalle on luvattu. Meidänkin on tehtävä oma osamme tuossa järjestelyssä. Mutta voin vakuuttaa ettei Jumala vaadi meiltä mitään sellaista mihin me emme kykenisi. Hän muistaa kyllä mistä meidät on tehty-------------maan tomusta. 1 Moos 2:7:" Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." - Vl= valhe
enkä kuulu myöskään valtauskontoomme, koska olen todennut Raamattua tutkiessani että se ei pysy Jumalan sanassa vaan opettaa ns. "omiaan". Raamatun opetukset ovat ihan ymmärrettäviä, kunhan niihin ei mennä lisäilemään omia uskomuksia. :-) Raamattu antaa myöskin ihmiskunnalle toivon paremmasta, ihan niin kuin Isä meidän rukouskin antaa ymmärtää: Tapahtukoon sinun(Jumalan) tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.(Matteus 6:9-13)
Jumalan tahto on että KAIKKI ihmiset maan päällä saavat asua rauhaisissa olosuhteissa Jumalan tahdon alaisuudessa maan päällä ikuisesti, ja tämän toteuttamiseksi Jumala on tehnyt järjestelyjä joista osa on jo toteutunut ja osa toteutuu tulevaisuudessa, jotta tämä mahdollistuu. Meille on annettu Raamattu, jota tutkimalla voimme saada selville mitä meidän tulee tehdä, jotta voisimme nauttia noista siunauksista joita ihmiskunnalle on luvattu. Meidänkin on tehtävä oma osamme tuossa järjestelyssä. Mutta voin vakuuttaa ettei Jumala vaadi meiltä mitään sellaista mihin me emme kykenisi. Hän muistaa kyllä mistä meidät on tehty-------------maan tomusta. 1 Moos 2:7:" Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."Kun vl opettaa että Jumala antaa lapset ihminen ei pidä sitä säädellä.
Sitten kuitenkin ihminen (vl.) voikin päättää kuka sidotaan syntiin jne yhtäkkiä päätös onkin ihmisillä...! - tetragrammiin-JHWH
Vl= valhe kirjoitti:
Kun vl opettaa että Jumala antaa lapset ihminen ei pidä sitä säädellä.
Sitten kuitenkin ihminen (vl.) voikin päättää kuka sidotaan syntiin jne yhtäkkiä päätös onkin ihmisillä...!ovat lahja Jehova Jumalalta, elämä kun on lähtöisin hänestä. Mutta meille on annettu vapaus harkita haluammeko lapsia vaiko emme, ja jos haluamme, niin kuinka paljon haluamme on meidän omassa harkinnassamme.
Muinaiset israelilaiset olivat erityisen kiinnostuneita lasten hankkimisesta, koska Jumala oli luvannut tehdä heistä mahtavan kansakunnan ja koska heidän kauttaan tulisi Abrahamin siemen(Jeesus), jonka välityksellä kaikki maan suvut siunaisivat itsensä (1Mo 28:14). Sen että jollakulla oli paljon lapsia, katsottiin olevan siunaus Jumalalta (Ps 127:3–5; 128:3–6). Hedelmättömyyttä pidettiin häväistyksenä (1Mo 30:23). Nämä ovat vanhan lakiliiton alaisuudessa olevia asioita. Me emme enää ole sen alaisuudessa, vaan olemme uuden liiton alaisuudessa, jonka Jeesuksen Kristuksen uhrikuolema teki lainvoimaiseksi (Lu 22:20). Mistä tiedämme tämän?
Vähän ennen kuolemaansa Jeesus sanoi seuraajilleen, että hänen vuodatettu verensä oli uuden ”liiton veri” (Matteus 26:28; Luukas 22:20). Kymmenen päivää hänen taivaaseen nousemisensa jälkeen tuon uuden liiton nähtiin olevan voimassa, kun pyhä henki vuodatettiin noin 120 opetuslapsen päälle, jotka olivat kokoontuneet Jerusalemiin erääseen ylähuoneeseen (Apostolien teot 1:15; 2:1–4). Näiden 120 opetuslapsen tuominen uuteen liittoon osoitti, että ”ensimmäinen” liitto, lakiliitto, oli nyt vanhentunut (Heprealaisille 8:13).
Mikä oli lakiliiton tarkoitus?
Kun Laki oli johdattanut israelilaisten jäännöksen ottamaan Jeesuksen vastaan Messiaana eli Kristuksena, se oli täyttänyt tarkoituksensa. Siksi Paavali julisti: "Sillä Kristus on lain loppu" (Roomalaisille 10:4; Galatalaisille 3:19–25; 4:4, 5.)
- ope myös
sinulla.Kerrotko opelle yleensä kaiken muunkin?
- mie taas....
vääruskoisista?
- toisilla sitä on
Ei uskoisi, että kyseessä on 15v tyttö, ellei olisi itse esitellyt. On ne viisaita nämä nykyajan nuoret. tämäkin keskustelee niin syvällisesti että kuulisi olevan siinä 50v. Niin on jo elämänkokemusta ja näkemystä kertynyt että vallan. Voihan olla että tyttö on kasvanut vanhempien ihmisten kanssa eikä ole juurikaan ollut tekemisissä ikäistensä kanssa kun on kielenkäyttö vanhahtavaa. Eikö liene koulussakaan? Mutta jos on kotiopetuksessa niin tosi hyvin on tyttö saanut oppia. Kunhan vielä lukion paahtaa niin älliä tuolla menolla tulee niin että ryskyy, kunhan ylioppilaskirjoitukset koittavat. Muuten tuota älliä jo näkyykin olevan.
- avaaja= Feikki
toisilla sitä on kirjoitti:
Ei uskoisi, että kyseessä on 15v tyttö, ellei olisi itse esitellyt. On ne viisaita nämä nykyajan nuoret. tämäkin keskustelee niin syvällisesti että kuulisi olevan siinä 50v. Niin on jo elämänkokemusta ja näkemystä kertynyt että vallan. Voihan olla että tyttö on kasvanut vanhempien ihmisten kanssa eikä ole juurikaan ollut tekemisissä ikäistensä kanssa kun on kielenkäyttö vanhahtavaa. Eikö liene koulussakaan? Mutta jos on kotiopetuksessa niin tosi hyvin on tyttö saanut oppia. Kunhan vielä lukion paahtaa niin älliä tuolla menolla tulee niin että ryskyy, kunhan ylioppilaskirjoitukset koittavat. Muuten tuota älliä jo näkyykin olevan.
Ei kukaan , toistan: ei kukaan vl- saarnaaja käytä sanontaa :
"Että saamalla palaamisen armon Rauhanyhdistyseen, vain pelastuu.'"
Yrittäpä uudelleen vähän paremmalla taidolla ja tiedolla sitä Feikkausta, tämä ei mene vl:lle läpi.
Toki nämä anti--vl:t täällä tarttuu heti syöttiin,ainahan ne tarttuu, saahan siitä taas hyvän aihesyyn röykytellä vl:ä sydämen kyllyydestä.
Siitä vaan, mahtuuhan tänne tunkiolle lisääkin kuormia. - Äitiliini**
toisilla sitä on kirjoitti:
te juonittelette ja vainoatte suurten kysymysten edessä olevaa nuorta ihmistä?
15-vuotias ihminen ei ole enää lapsi. Hän on juuri sellaisessa iässä, jolloin pohditaan elämän suuria kysymyksiä. Siksi tuon ikäisenä myös yleensä käydään rippikoulu, sillä elämään vakavasti suhtautuva nuori janoaa kysymyksiinsä vastauksia, jotta hän sydämessään voisi tutkiskella saamaansa opetusta.
Valitettavasti vl-rippikouluissa aikaa ja energiaa käytetään myös jos jonkinmoiseen ja liitetään uskoon ja iankaikkisen elämän toivoon jos jonkinmoista hiusten värjäämisestä, kirkkokuorossa laulamiseen ja aina perhesuunnitteluun asti.
Onko tällainen vainoaminen ja juonittelu tyypillistä vl-seurakunnassa? - mikä motiivina ?
Äitiliini** kirjoitti:
te juonittelette ja vainoatte suurten kysymysten edessä olevaa nuorta ihmistä?
15-vuotias ihminen ei ole enää lapsi. Hän on juuri sellaisessa iässä, jolloin pohditaan elämän suuria kysymyksiä. Siksi tuon ikäisenä myös yleensä käydään rippikoulu, sillä elämään vakavasti suhtautuva nuori janoaa kysymyksiinsä vastauksia, jotta hän sydämessään voisi tutkiskella saamaansa opetusta.
Valitettavasti vl-rippikouluissa aikaa ja energiaa käytetään myös jos jonkinmoiseen ja liitetään uskoon ja iankaikkisen elämän toivoon jos jonkinmoista hiusten värjäämisestä, kirkkokuorossa laulamiseen ja aina perhesuunnitteluun asti.
Onko tällainen vainoaminen ja juonittelu tyypillistä vl-seurakunnassa?Kirjoitit mm. :
Onko tällainen vainoaminen ja juonittelu tyypillistä vl-seurakunnassa?
Olisiko liika suur vaatimus sinullekin, että perehtyisit oikeesti, mitä ja miten esim. " vl- rippikouiluissa"
opetetaan ??
Näyttää tulevan aivankuin lonkalta jos sonkinlaista kommenttia, niinkuin muka tietäisi oikeesti kirjoittamiensa asioiden laidan varmasti.
Sinun tietolähteesi kirjoitustesi perusteella näyttää olevan tämä ao. palsta väitteineen, valheineen.
Oletko oikeesti noin helposti höynäytettävä, että uskot ,mitä täällä väitetään , vai johtuuko se että uskot näihin juttuihin täällä siitä, että ajattelet itsekin niin antipatia sisimmässä vl: kohtaan ?
Olen viesteistäsi ymmärtänyt, että pidät itseäsi uskovaisena ?
Eikö sinun omaatuntoasi koskaan kolkuttele esim. rikkominen sitä kohtaa , jossa kielletään väärän todistuksen antaminen lähimmäistä kohtaan ( koskee myös isompaakin joukkoa)).
Jos itsellä on kauna ja vihamielinen asenne vl:ä kohtaan , ei se anna lupaa itselle kirjoitella - mutu- / kuviteltuja tietoja heidän mollaamisekseen.
Olen pannut merkille, että tulet kuin korppikotka" haaskalle", mukaan muiden sekaan innolla nokkimaan tämän palstan ketjuihin,feikkijuttuihin, joissa herjataan vl:ä .
On täysin selvää, lukemattomien viestiesi perustalla se jo näkyy, ettet ole vl:ä , et ole koskaan ollutkaan, kun ei näy olevan mitään oikeaa käsitystä heidän opetuksestaan , elämästään.
Miksi kuitenkin totena väität jos jonkinlaisia heistä täällä julkisesti, ilman mitään oikeaa tietoa, vaan ainoastaan kauna motiivinaan.
Sinunlaisia tuntuu olevan kyllä muitakin, mutta monasti niin naivi ja paljastava tyylisi mollata vl:ä tympäisee mutu- juttujasi lukiessa.
Onko se omatunto niin kuin purukumia, että se venyy vaikka kuinka paljon, varsinkin silloin , kun omasta mielestä motiivi on hyvä= eli tarkoitus pyhittää keinot, niinkuin Neuvostoliiton aikana oli kommunistien ajatusmalli. - mie vaan.
mikä motiivina ? kirjoitti:
Kirjoitit mm. :
Olisiko liika suur vaatimus sinullekin, että perehtyisit oikeesti, mitä ja miten esim. " vl- rippikouiluissa"
opetetaan ??
Näyttää tulevan aivankuin lonkalta jos sonkinlaista kommenttia, niinkuin muka tietäisi oikeesti kirjoittamiensa asioiden laidan varmasti.
Sinun tietolähteesi kirjoitustesi perusteella näyttää olevan tämä ao. palsta väitteineen, valheineen.
Oletko oikeesti noin helposti höynäytettävä, että uskot ,mitä täällä väitetään , vai johtuuko se että uskot näihin juttuihin täällä siitä, että ajattelet itsekin niin antipatia sisimmässä vl: kohtaan ?
Eikö sinun omaatuntoasi koskaan kolkuttele esim. rikkominen sitä kohtaa , jossa kielletään väärän todistuksen antaminen lähimmäistä kohtaan ( koskee myös isompaakin joukkoa)).
Jos itsellä on kauna ja vihamielinen asenne vl:ä kohtaan , ei se anna lupaa itselle kirjoitella - mutu- / kuviteltuja tietoja heidän mollaamisekseen.
Olen pannut merkille, että tulet kuin korppikotka" haaskalle", mukaan muiden sekaan innolla nokkimaan tämän palstan ketjuihin,feikkijuttuihin, joissa herjataan vl:ä .
On täysin selvää, lukemattomien viestiesi perustalla se jo näkyy, ettet ole vl:ä , et ole koskaan ollutkaan, kun ei näy olevan mitään oikeaa käsitystä heidän opetuksestaan , elämästään.
Miksi kuitenkin totena väität jos jonkinlaisia heistä täällä julkisesti, ilman mitään oikeaa tietoa, vaan ainoastaan kauna motiivinaan.
Sinunlaisia tuntuu olevan kyllä muitakin, mutta monasti niin naivi ja paljastava tyylisi mollata vl:ä tympäisee mutu- juttujasi lukiessa.
Onko se omatunto niin kuin purukumia, että se venyy vaikka kuinka paljon, varsinkin silloin , kun omasta mielestä motiivi on hyvä= eli tarkoitus pyhittää keinot, niinkuin Neuvostoliiton aikana oli kommunistien ajatusmalli.””Olisiko liika suur vaatimus sinullekin, että perehtyisit oikeesti, mitä ja miten esim. " vl- rippikouiluissa" opetetaan ----- Miksi sinä et sitten kerro, jos peli on selvää?
Eikö sinun omaatuntoasi koskaan kolkuttele esim. rikkominen sitä kohtaa , jossa kielletään väärän todistuksen antaminen lähimmäistä kohtaan ( koskee myös isompaakin joukkoa)). ------ Kysymys oli ilmeisesti 15 vuotisesta, entisestä Vl tytöstä, miksi sinä äitiliinin uskoa kyseenalaistat.
Vastaisit vain kysyjälle, äläkä kyseenlaista kysjää.
Olen pannut merkille, että tulet kuin korppikotka" haaskalle", mukaan muiden sekaan innolla nokkimaan tämän palstan ketjuihin,feikkijuttuihin, joissa herjataan vl:ä . --- Hiemnoja nuo VL korppikotkat. Joku hokaa miesessään, että tehdään kirjoittajasta feikki, on välittömästi muut aivottomia VL;t perässä, tämä on oikeaa nokkimista.
On täysin selvää, lukemattomien viestiesi perustalla se jo näkyy, ettet ole vl:ä , et ole koskaan ollutkaan, kun ei näy olevan mitään oikeaa käsitystä heidän opetuksestaan , elämästään.---- Sikisi Hän onkin järjissään.
Miksi kuitenkin totena väität jos jonkinlaisia heistä täällä julkisesti, ilman mitään oikeaa tietoa, vaan ainoastaan kauna motiivinaan.--- Yritä valistaa. älä keskity naisen haukkumiseen.
Sinunlaisia tuntuu olevan kyllä muitakin, mutta monasti niin naivi ja paljastava tyylisi mollata vl:ä tympäisee mutu- juttujasi lukiessa. ---- Mikä on sitten se ei mutu?
Onko se omatunto niin kuin purukumia, että se venyy vaikka kuinka paljon, varsinkin silloin , kun omasta mielestä motiivi on hyvä= eli tarkoitus pyhittää keinot, niinkuin Neuvostoliiton aikana oli kommunistien ajatusmalli.----- Onko sinulla sitä ollenkaan, eikö se olekin seurakunnan käytössä, ja mitä omatunto tähän kuuluu?? - Äitiliini**
mikä motiivina ? kirjoitti:
Kirjoitit mm. :
opetetaan ??
Onko se omatunto niin kuin purukumia, että se venyy vaikka kuinka paljon, varsinkin silloin , kun omasta mielestä motiivi on hyvä= eli tarkoitus pyhittää keinot, niinkuin Neuvostoliiton aikana oli kommunistien ajatusmalli.pitänyt totena esim. ns. vl-syntilistaa. Siis että vl-kristillisyydessä Jumalan nimissä syntinä pidetään jos jonkinmoista esim.
hiusten värjäämistä
perhesuunnittelua
television katselemista ja omistamista
urheilemista kilpatasolla
teatterissa käymistä yms.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-rippikouluissa opetetaan nuorille näin. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-kristityt ovat saattaneet joutua puhutteluun "rikkoessaan" edellä mainittuja vl-sääntöjä. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-seurakunta pitää itseään ja uskoaan jopa ainoana oikeana ja uskaltavat väittää muita kristittyjä seurakuntia jopa erisseuraisiksi ja -henkisiksi. Ehkäpä tällainen ajattelu ei ole enemmistön ajattelua vl-seurakunnissa. Ehkäpä näin ei siellä yleisesti anneta ymmärtää. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen valmis vastaanottamaan informaatiota ja korjausta yllä esittämiini uskomuksiin vl-kristillisyydestä ja korjaamaan käsitystäni. Jos uskomukseni on ollut väärää, on se niinkuin sanoit ollut väärää uskomusta vl-kristillisyydestä ja pyydän sitä anteeksi.
En ole vl, mutta kuulun samaan kirkkoon. Uskon Vapahtajaan niinkuin varmasti sinäkin. - muisto vain jäi
Äitiliini** kirjoitti:
pitänyt totena esim. ns. vl-syntilistaa. Siis että vl-kristillisyydessä Jumalan nimissä syntinä pidetään jos jonkinmoista esim.
hiusten värjäämistä
perhesuunnittelua
television katselemista ja omistamista
urheilemista kilpatasolla
teatterissa käymistä yms.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-rippikouluissa opetetaan nuorille näin. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-kristityt ovat saattaneet joutua puhutteluun "rikkoessaan" edellä mainittuja vl-sääntöjä. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen myös ymmärtänyt, että vl-seurakunta pitää itseään ja uskoaan jopa ainoana oikeana ja uskaltavat väittää muita kristittyjä seurakuntia jopa erisseuraisiksi ja -henkisiksi. Ehkäpä tällainen ajattelu ei ole enemmistön ajattelua vl-seurakunnissa. Ehkäpä näin ei siellä yleisesti anneta ymmärtää. Siis korjatkaa minua asiassa.
Olen valmis vastaanottamaan informaatiota ja korjausta yllä esittämiini uskomuksiin vl-kristillisyydestä ja korjaamaan käsitystäni. Jos uskomukseni on ollut väärää, on se niinkuin sanoit ollut väärää uskomusta vl-kristillisyydestä ja pyydän sitä anteeksi.
En ole vl, mutta kuulun samaan kirkkoon. Uskon Vapahtajaan niinkuin varmasti sinäkin.ymmärtänyt ja voisin omakohtaisen kokemukseni tuohon lisätä että erilaiset lapsi urheilu jutut sekä mopolla-
ajo ja niiden rakentelu/korjailu on myös siionista erottavaa harrastamista.
Varsin kauheita eikö?. mutta 4 vanhaa setää siihen tarvittiin että 3 15V.poikaa saatiin ulos kantamasta hiekkaa ry. lattioille.
Nyt olen vanhenpana löytänyt Jeeskusen (josta muuten ei koskaan kotona puhuttu!! ja sitä myötä rauhan sydämmeeni eikä tarvitse esittää mitään. - Motoristi-minäkin
muisto vain jäi kirjoitti:
ymmärtänyt ja voisin omakohtaisen kokemukseni tuohon lisätä että erilaiset lapsi urheilu jutut sekä mopolla-
ajo ja niiden rakentelu/korjailu on myös siionista erottavaa harrastamista.
Varsin kauheita eikö?. mutta 4 vanhaa setää siihen tarvittiin että 3 15V.poikaa saatiin ulos kantamasta hiekkaa ry. lattioille.
Nyt olen vanhenpana löytänyt Jeeskusen (josta muuten ei koskaan kotona puhuttu!! ja sitä myötä rauhan sydämmeeni eikä tarvitse esittää mitään.laittanut vielä paremmaksi ja sanonut että vaik 5-6 julmaa hoitomiestä puukkojen kanssa.
Saapa nähä, ylittääkö tätäkään , aivan varmasti "tosi" juttua kukaan?
Saattaapi hyvinni käydä niin ,kun on tästä palstasta kysymys.
Myös tällekin kirjoittajalle ym. vastaaville kuuluu kysymys omatunnon kolkuttelusta, tuliko aivan oikea totuus sanottua ? - näin on
Motoristi-minäkin kirjoitti:
laittanut vielä paremmaksi ja sanonut että vaik 5-6 julmaa hoitomiestä puukkojen kanssa.
Myös tällekin kirjoittajalle ym. vastaaville kuuluu kysymys omatunnon kolkuttelusta, tuliko aivan oikea totuus sanottua ?vl-läiset suhtautuvat toisten kokemuksiin ja hätään!
Tuttua touhua.
Isketään takaisin niin että tuntuu. - Äitiliini**
Motoristi-minäkin kirjoitti:
laittanut vielä paremmaksi ja sanonut että vaik 5-6 julmaa hoitomiestä puukkojen kanssa.
Myös tällekin kirjoittajalle ym. vastaaville kuuluu kysymys omatunnon kolkuttelusta, tuliko aivan oikea totuus sanottua ?ainakin uskon häntä. Ja voimme olla iloisia siitä, että hän on löytänyt rauhan sydämeensä.
- veli.vapaa
Äitiliini** kirjoitti:
ainakin uskon häntä. Ja voimme olla iloisia siitä, että hän on löytänyt rauhan sydämeensä.
ja muistan aina Jeesuksen omat sanat:
Matt.11.
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Uskokaa Jeesukseen ja Hänen opetukseensa. Se on Jumalan tahdon täyttämistä ja kuuliaisuutta evankeliumin totuudelle.
- lyyleri
sananpalvelija ihan varmasti , että Rauhanyhdistykseen???? Ehkä hän kuitenkin puhui Raamatun tekstiä..?! Jumala ei asu käsillä tehdyissä majoissa , vaan Pyhän Hengen kautta ihmisten sydämessä. !! Kaikki muu on ulkonaisen kokoontumisen mahdollistamista.
- voi pimeyttä
tälläkin palstalla mm Wehan kirjoituksissa, että vain SRK:n piirissä voi pelastua!
Vaikka saarnaaja ei ehkä suoraan maininnut "Rauhanyhdistystä", niin tulkinnasta ei voi
erehtyä!
Vai onko oppi muuttunut?
Weha:
"Eriseurassa ei voi pelastua vahingossakaan"! - lyyleri
voi pimeyttä kirjoitti:
tälläkin palstalla mm Wehan kirjoituksissa, että vain SRK:n piirissä voi pelastua!
Vaikka saarnaaja ei ehkä suoraan maininnut "Rauhanyhdistystä", niin tulkinnasta ei voi
erehtyä!
Vai onko oppi muuttunut?
Weha:
"Eriseurassa ei voi pelastua vahingossakaan"!Ei eriseurassa raamatun mukkaan kukkaan pelastu, vaan täytyy ensin löytää Jumalan valtakunta, jossa Jumala Pyhän Henkensä kautta assuu armahdetuissa ihmisissä.
- voi pimeyttä
lyyleri kirjoitti:
Ei eriseurassa raamatun mukkaan kukkaan pelastu, vaan täytyy ensin löytää Jumalan valtakunta, jossa Jumala Pyhän Henkensä kautta assuu armahdetuissa ihmisissä.
Eli SRK määrittelee, mikä on eriseura!!!
Sitä on teidän oppinne mukaan kaikki muut paitsi vl-läiset!
Opetat TAAS HARHAOPPIA!!!
"täytyy ensin löytää Jumalan valtakunta"
RAAMATTU EI OPETA NOIN!!!!!!
Pelastusta ei ole sidottu mihinkään lahkoon tai Rauhanyhdistykseen!
"KAIKILLE, jotka ottivat Hänen vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ"!!!!! lyyleri kirjoitti:
Ei eriseurassa raamatun mukkaan kukkaan pelastu, vaan täytyy ensin löytää Jumalan valtakunta, jossa Jumala Pyhän Henkensä kautta assuu armahdetuissa ihmisissä.
Miten oli Abraham, Hän oli jumalaton ( ei ollut Elohiminin seuraaja ) ja Isä pelasti Hänet VL aikaan ilman Jeesusta uskolla ja luottamuksella Häneen ja lupaukseensa.
Usko Jumalaan luettiin Hänelle vaunuhurskaudeksi.
Miten oli Paavali, Hän taas uskoi Jumalan lupaukseen Kristuksesta, ennen Herrana oli Jumala. Joten Hän oli jumalaton, koska ei tuntenut poikaa. Joh. 14:6 >>Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.- veli.vapaa
Kesitas kirjoitti:
Miten oli Abraham, Hän oli jumalaton ( ei ollut Elohiminin seuraaja ) ja Isä pelasti Hänet VL aikaan ilman Jeesusta uskolla ja luottamuksella Häneen ja lupaukseensa.
Miten oli Paavali, Hän taas uskoi Jumalan lupaukseen Kristuksesta, ennen Herrana oli Jumala. Joten Hän oli jumalaton, koska ei tuntenut poikaa. Joh. 14:6 >>Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.lopunaikana tulevista eksyttäjistä, jotka trittävät kääntää ihmiset pois totuudesta=evankeliumista.
SRK on eräs niistä, joihin sopii tämä varoitus.
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 EIKÄ VOIDA SANOA: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA ON SISÄLLISESTI TEISSÄ".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'KATSO, TÄÄLLÄ!' ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE älkääkä juosko perässä.
Kun VL-lahko puhuu, että Jumalan valtakunta on SRK:ssa, niin se on juuri sitä eksytystä, josta Jeesus varoitti. Uskokaa Hänen ja Jumalan sanan todistukseen, älkääkä eksyttäjiä. - rakennus.
Ei niitä ulkona uskalla salakuuntelijoiden vuoksi pitää...
- Äitiliini**
veli.vapaa kirjoitti:
lopunaikana tulevista eksyttäjistä, jotka trittävät kääntää ihmiset pois totuudesta=evankeliumista.
SRK on eräs niistä, joihin sopii tämä varoitus.
Luuk.17.
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 EIKÄ VOIDA SANOA: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA ON SISÄLLISESTI TEISSÄ".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'KATSO, TÄÄLLÄ!' ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE älkääkä juosko perässä.
Kun VL-lahko puhuu, että Jumalan valtakunta on SRK:ssa, niin se on juuri sitä eksytystä, josta Jeesus varoitti. Uskokaa Hänen ja Jumalan sanan todistukseen, älkääkä eksyttäjiä.Jumalan valtakunta on todellakin sisällisesti Jumalan lapsissa.
Jumalan lapsia on kaikkialla ja varmasti myös vanhoillislestadiolaisten joukossa heitä on. Jeesus tuntee omansa. - veli.vapaa
Äitiliini** kirjoitti:
Jumalan valtakunta on todellakin sisällisesti Jumalan lapsissa.
Jumalan lapsia on kaikkialla ja varmasti myös vanhoillislestadiolaisten joukossa heitä on. Jeesus tuntee omansa.muistaa se, ettei kukaan ihminen valitse itse itseänsä valittujen joukkoon, vaan sen tekee Jeesus.
Joh.13.
18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.
Siis luulo, että kuulumalla johonkin uskonnollisuutta harrastavaan yhdistykseen pelastaa, on harhaluulo. Siihen ei pidä kenenkään tuudittautua, koska se on epäraamatullinen ajatus. - Tewva
Kesitas kirjoitti:
Miten oli Paavali, Hän taas uskoi Jumalan lupaukseen Kristuksesta, ennen Herrana oli Jumala. Joten Hän oli jumalaton, koska ei tuntenut poikaa. Joh. 14:6 >>Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.Srk.lla ei ole rekisteriä. VL.t ovat Suomessa rekisteröityneinä Evk luterilaisiin ja pieni osa ortodokseihin.VL ei ole myöskään mainitsemasi ( aiempi viesti) lahko, vaan lut .kirkon herätysliike.
- Täsmennys
Tewva kirjoitti:
Srk.lla ei ole rekisteriä. VL.t ovat Suomessa rekisteröityneinä Evk luterilaisiin ja pieni osa ortodokseihin.VL ei ole myöskään mainitsemasi ( aiempi viesti) lahko, vaan lut .kirkon herätysliike.
= valhelahko
- veli.vapaa
Tewva kirjoitti:
Srk.lla ei ole rekisteriä. VL.t ovat Suomessa rekisteröityneinä Evk luterilaisiin ja pieni osa ortodokseihin.VL ei ole myöskään mainitsemasi ( aiempi viesti) lahko, vaan lut .kirkon herätysliike.
SRK on maallinen rekisteröity yhdistys, jolla lienee myös jäsenrekisteri?
http://www.oulunrauhanyhdistys.fi/index.php?id=49 - saatanalle.
pakkulan avustamana. Sormet ihan syyhyää...
- ortodoksi?
Tewva kirjoitti:
Minun vl-aikanani se oli synti.
Onko oppinne taas muuttunut? Tewva kirjoitti:
SKR on Rekiströity yhdistys, joka ei maksa veroja, ja siihen on rekisteröitynyt n 33 tuhatta lestadiolaista.
Tarvitko muuta tietoa.Tewva kirjoitti:
maksatte jäsenmaksun ja se tietää rekiströintiä.
Älä olen noin naurettava, firma se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887