Niihin voi pakata biojäyyeensä ( ilmaiseksi!) ja laittaa roskiin!
Ilahduin!
Biohajoavat jätepussit ilmaisia Z-ryhmän kauppojen
14
381
Vastaukset
- tarkoitin!
Korjaan.
- hyvä niin!
ympäristöaktiviteettia hieno juttu. Luulisi loytyvän tänäpäivänä muitakin mahdollisuuksia, kuin öljystä valmistetun muovin käyttö, joka kestää kauan ennenkuin se maatuu maalla. Suolaisessa vedessä kuulema riittää 5 vuotta.
Kannattaa hieroa hintalappua huolellisesti pussin kylkeen, muuten käy kuin minulle eka kerralla. Piti käydä uudelleen punnitsemassa, kun lappu oli pudonnut.
- Hintriika*
Hyvä niin. Silti ihmettelen, miksi niin harvoissa paikoissa on tarjolla paperipusseja vihannesosastolla. Kemissä ainoa paikka, joista minä olen löytänyt paperipusseja, on Euromarket. Uusiokäytän paperipussit sellaisissa biojätteissä, joita ei voi pitkään säilyttää sisällä, kun alkavat haista ja kerätä kärpäsiä. Ovat siihen tarkoitukseen juuri sopivan kokoisia.
Jossakin trv-ohjelmassa sanottiin, että hajoavat muovipussit eivät hajoa yhtä nopeasti kuin muu biojäte. Ei niitä edes yritetty kieltää käyttämästä, mutta todettiin paperi paremmaksi vaihtoehdoksi. Kesällä olen parvekkeella joskus laittanut puutarhajätteitä hajoavaan muovipussiin. Siellä se kyllä pohjasta hajoaa liiankin nopeasti, ellei vie melkein samantien pois!- ainakin minä
olen pitkään käyttänyt.
Kaatopaikat täyttävät pian maapallon koko luonnon.
Lajittelu on luonnon auttamista, sillä silloin kompostoituu ainakin biojäte mullaksi.
Aikaahan on enemmän kuin viisi vuotta jopa meilläkin (todennäköisesti),
ja maailman luonnon kannalta se on vain silmänräpäys.
. - biottaja
ainakin minä kirjoitti:
olen pitkään käyttänyt.
Kaatopaikat täyttävät pian maapallon koko luonnon.
Lajittelu on luonnon auttamista, sillä silloin kompostoituu ainakin biojäte mullaksi.
Aikaahan on enemmän kuin viisi vuotta jopa meilläkin (todennäköisesti),
ja maailman luonnon kannalta se on vain silmänräpäys.
.Minä olen käärässyt paperiin, sanomalehteen ja hyvin on kulkeutunut bioastiaan.
Joskus käytän pusseja, on sellainen jäteastia että voi kumota lehden päälle.
Vaikka kyllä sanomalehden painomuste on melkoista myrkkyä...hyväksytään ainakin meidän kiinteistössä, mutta on paketoitava se jäte. - ja siellä iso
biottaja kirjoitti:
Minä olen käärässyt paperiin, sanomalehteen ja hyvin on kulkeutunut bioastiaan.
Vaikka kyllä sanomalehden painomuste on melkoista myrkkyä...hyväksytään ainakin meidän kiinteistössä, mutta on paketoitava se jäte.biohajoava pussi valmiina sisällä.
Se vain vajoaa niistä reunoista alas helposti. Siksi autan joskus laittamalla etukulmiin reiät, jotka kiristän sitten astian kulmiin, silloin se pysyy ylhäällä.
Jos olen poissa muutamia päiviä, niin palatessani usein huomaan koko sen pussin vajonneen pohjalle,
ja biojäte on sitten pelkässä astiassa. Kukaan ei viitsi laittaa niitä etureikiä. - olen kuullut
ja siellä iso kirjoitti:
biohajoava pussi valmiina sisällä.
Se vain vajoaa niistä reunoista alas helposti. Siksi autan joskus laittamalla etukulmiin reiät, jotka kiristän sitten astian kulmiin, silloin se pysyy ylhäällä.
Jos olen poissa muutamia päiviä, niin palatessani usein huomaan koko sen pussin vajonneen pohjalle,
ja biojäte on sitten pelkässä astiassa. Kukaan ei viitsi laittaa niitä etureikiä.että usein biojätteet päätyy samaan ksaan kuin sekajätteet.
- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
olen kuullut kirjoitti:
että usein biojätteet päätyy samaan ksaan kuin sekajätteet.
ja selityksiä silloin, kun tuo jätti pussin
ja viskaa suoraa sekajätteeseen. - Hintriika*
biottaja kirjoitti:
Minä olen käärässyt paperiin, sanomalehteen ja hyvin on kulkeutunut bioastiaan.
Vaikka kyllä sanomalehden painomuste on melkoista myrkkyä...hyväksytään ainakin meidän kiinteistössä, mutta on paketoitava se jäte.Sanomalehti on hycä ja halpa konsti kotona, mutta miksi kaupasta pitää kantaa niitä pieniä muovisia he-vi-pusseja? Pakkohan niihin on pakata, ellei ole vaihtoehtona muuta. Jokaiselle tuotteelle on otettava oma pussinsa. Minusta tomaatit, perunat, sipulit yms. jopa säilyvät parempina, kun ne pakkaa jo kaupassa paperipusseihin.
- että paperipussiin,
Hintriika* kirjoitti:
Sanomalehti on hycä ja halpa konsti kotona, mutta miksi kaupasta pitää kantaa niitä pieniä muovisia he-vi-pusseja? Pakkohan niihin on pakata, ellei ole vaihtoehtona muuta. Jokaiselle tuotteelle on otettava oma pussinsa. Minusta tomaatit, perunat, sipulit yms. jopa säilyvät parempina, kun ne pakkaa jo kaupassa paperipusseihin.
eikä koko pääkaupunkiseudulla. Joten: se siitä!
- Ei jätettä
että paperipussiin, kirjoitti:
eikä koko pääkaupunkiseudulla. Joten: se siitä!
perunat, porkkanat, sun muut haen kellarista ämpärillä. samoin pienellä muoviämpärillä vien jätteet kompostiin . Ei pussin pussia!
- laikimus.
Ei jätettä kirjoitti:
perunat, porkkanat, sun muut haen kellarista ämpärillä. samoin pienellä muoviämpärillä vien jätteet kompostiin . Ei pussin pussia!
ostan pakastevihanneksia ja syön makaroonia.
- Eläkemummo
Kiitos K-supermarketin, jossa on ollut tarjolla paperipusseja hedelmä- ja vihannesosastolla, ainakin Karjaalla! Niitä on käytetty siitä lähtien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1856543Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto965449Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1243421Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2443299Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat862398Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191786Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val481721Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi471654- 981376