Apua tarvitaan.

ewgfewrg

Löysin hyvän telkkarin, mutta siinä on ainoastaan DVB-T viritin. Asun itse kaapelitaloudessa. Onko siis television sisäisellä virittimellä mitään merkitystä, jos katsoo joka tapauksessa digiboksin kautta? Huonompi kuva? Kannaattaako minun ostaa kyseinen TV?

4

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

Miksi oi miksi? Mikä siinä antenniverkon telkkarissa on niin hienoa, että se pitäisi ostaa, kun kerta kuitenkin asut kaapelitalaoudessa? Jos löysit sellaisen, etsit ilmeisesti väärää tuotetta. Vai ostatko uuden autonkin ilman moottoria, kun vanhasta voi kuitenkin siirtää moottorin siihen uuteen? Osta kerralla kokonainen laite, kaikissa uusissa kunnon tellakreissa on molemmissa verkoissa toimiva viritin. Ei tarvii pelata enää millään ylimenokauden bokseilla. Ja jos boksisi olisi tallentava, niin voit ihan hyvin käyttää sitä myös oikean verkon virittimen sisältävän telkkarin kanssa. Aivan varmasti huomaat, että on paljon mukavampaa käyttää tv:tä yhdellä säätimellä ja vain tarvittaesssa käyttää boksia ajastuksiin ja tallennusten katsomiseen.

• ...

että television virittimellä ei tee paskaakaan jos omistaa tallentavan boksin. Mulla on toki vahvistimen kaukosäätimeen opetettu sekä telkkarin että boksin komennot, mutta vaikka joutuisin käyttämään kymmentä eri kaukosäädintä niin katselisin televisiota silti aina digiboksin kautta, koska

1) lähetyksen voi pausettaa milloin haluaa jos käy vaikka paskalla, ja jatkaa katsomista siitä mihin jäi. Tai voi aloittaa katsomisen 10 minuuttia sen jälkeen kun ohjelma on jo alkanut, ja skipata kaikki mainoskatkot. Ja jos haluaa nähdä uudelleen jonkun kohdan, niin aina voi kelata taaksepäin.

2) Ohjelmia voi laittaa tallentumaan suoraan ohjelmaoppaasta samalla kertaa kun tarkistaa mitä kaikkea on tulossa, ilman että täytyy erikseen kaivaa toinen kaukosäädin käteen, käynnistää digiboksi ja tehdä ajastukset sinne.

3) PiP. Saat toisen kanavan kuvan näkymään yhtäaikaa pikkuruudussa, ja voit valita samalla kakella molemmat näkyvät kanavat.

4) digiboksiin (ei tosin kaikkiin malleihin) saa asennettua uusia ominaisuuksia, esim. kunnollisen ohjelmaoppaan. Olen nähnyt noin miljoona erilaista television ohjelmaopasta, mutta en vielä yhtäkään sellaista, jota sietäisin käyttää. Ja jos television viritintä käytät, niin sen oppaan kanssa olet jumissa mikä televisiossa on.

Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että yksikään tallentavan boksin omistaja luopuisi em. eduista (tai edes kahdesta ensimmäisestä) pelkästään siksi että katselun alussa joutuisi yhtä nappia painamaan eri kaukosäätimestä kuin mitä itse katselun aikana käyttää! Mun mielestä se, että ohjelmien kulkuun ei voi vaikuttaa ja että tallennukset ja katsottavat ohjelmat valitaan eri laitteilla, kuuluu 1980- eikä 2010-luvulle, mutta kukin toki tyylillään...

• ihmettelijä.
        ... kirjoitti:

että television virittimellä ei tee paskaakaan jos omistaa tallentavan boksin. Mulla on toki vahvistimen kaukosäätimeen opetettu sekä telkkarin että boksin komennot, mutta vaikka joutuisin käyttämään kymmentä eri kaukosäädintä niin katselisin televisiota silti aina digiboksin kautta, koska

1) lähetyksen voi pausettaa milloin haluaa jos käy vaikka paskalla, ja jatkaa katsomista siitä mihin jäi. Tai voi aloittaa katsomisen 10 minuuttia sen jälkeen kun ohjelma on jo alkanut, ja skipata kaikki mainoskatkot. Ja jos haluaa nähdä uudelleen jonkun kohdan, niin aina voi kelata taaksepäin.

2) Ohjelmia voi laittaa tallentumaan suoraan ohjelmaoppaasta samalla kertaa kun tarkistaa mitä kaikkea on tulossa, ilman että täytyy erikseen kaivaa toinen kaukosäädin käteen, käynnistää digiboksi ja tehdä ajastukset sinne.

3) PiP. Saat toisen kanavan kuvan näkymään yhtäaikaa pikkuruudussa, ja voit valita samalla kakella molemmat näkyvät kanavat.

4) digiboksiin (ei tosin kaikkiin malleihin) saa asennettua uusia ominaisuuksia, esim. kunnollisen ohjelmaoppaan. Olen nähnyt noin miljoona erilaista television ohjelmaopasta, mutta en vielä yhtäkään sellaista, jota sietäisin käyttää. Ja jos television viritintä käytät, niin sen oppaan kanssa olet jumissa mikä televisiossa on.

Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että yksikään tallentavan boksin omistaja luopuisi em. eduista (tai edes kahdesta ensimmäisestä) pelkästään siksi että katselun alussa joutuisi yhtä nappia painamaan eri kaukosäätimestä kuin mitä itse katselun aikana käyttää! Mun mielestä se, että ohjelmien kulkuun ei voi vaikuttaa ja että tallennukset ja katsottavat ohjelmat valitaan eri laitteilla, kuuluu 1980- eikä 2010-luvulle, mutta kukin toki tyylillään...

mutta jätänpä sanomatta. kuten totesit..kukin tavallaan..

• Mikä mahtaa olla se niin hyvä telkkari, että se pitää saada vaikka siinä on vääräntyyppinen viritin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      9195
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      37
      4994
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4833
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      198
      3724
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3133
    6. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      42
      2918
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2806
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2523
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      68
      2334
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      172
      2197
    Aihe