Mitä mieltä olette Miitta-tädistä?

Sorvain

Törkeetä vai piristystä?

15

920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mävaaaaan

Törkeetä! Ajattele jos vaikka kakarat ottaa siitä mallia, et se olis "OKEI" haukkua vammaisia.

• Minä

Minä olen sinun kanssa samaa mieltä asiasta. Olen kirjoittanut Miitta Sorvalille jos hän ei lopeta loukkamasta vammaisia vien asian oikeuteen.

• Minä kirjoitti:

Minä olen sinun kanssa samaa mieltä asiasta. Olen kirjoittanut Miitta Sorvalille jos hän ei lopeta loukkamasta vammaisia vien asian oikeuteen.

vieläkö te jaksatte kitistä samasta asiasta? tehän ootte kyllä ihan säälittäviä tuon kitinänne kans. Se on huumoria, ei pilkkaa. Hankkikaa elämä, ja erityisesti huumorintaju. PS mua on ihan turha nimitellä terveeksi/vammattomaksi,joka syrjii vammaisia kuvasta näkyy (jos osaatte ees etsiä sitä) näkee että on ole vammaton. Vammaisuus ei todellakaan saa olla maailman ainut asia josta ei saa heittää läppää. Minusta nämä Miitan vammaisjutut on mahtavia. Ehkä ainoana vammaisena olen tätä mieltä, mutta se nyt ei oo mitään uutta että oon yksin mielipiteitteni kans ja saan niiden poikkeavien mielipiteitteni takia täällä "paskaa niskaani", niinku sanotaan. Mut sen takia en muuta mielipiteitäni että mut hyväksyttäs täällä vammaispalstalla..siinäpähän olette, tosikot

• Me
        onnestasoikeena kirjoitti:

vieläkö te jaksatte kitistä samasta asiasta? tehän ootte kyllä ihan säälittäviä tuon kitinänne kans. Se on huumoria, ei pilkkaa. Hankkikaa elämä, ja erityisesti huumorintaju. PS mua on ihan turha nimitellä terveeksi/vammattomaksi,joka syrjii vammaisia kuvasta näkyy (jos osaatte ees etsiä sitä) näkee että on ole vammaton. Vammaisuus ei todellakaan saa olla maailman ainut asia josta ei saa heittää läppää. Minusta nämä Miitan vammaisjutut on mahtavia. Ehkä ainoana vammaisena olen tätä mieltä, mutta se nyt ei oo mitään uutta että oon yksin mielipiteitteni kans ja saan niiden poikkeavien mielipiteitteni takia täällä "paskaa niskaani", niinku sanotaan. Mut sen takia en muuta mielipiteitäni että mut hyväksyttäs täällä vammaispalstalla..siinäpähän olette, tosikot

Me hoidamme omat asiat. Hoidan sinä omasi. Sinä et ymmärrä mitään. MIITÄ-TÄTI on loukkanyt vammaisia ja sillä siisti.

• ??????????

Niin.. mitäköhän Miitta tuolla hakee.. haluaako hän rikkoa tabuja ja herättää keskustelua? Haluaako hän ärsyttää? Vaikea sanoa. Mutta onhan tuo meno välillä aika roisia.

• Miitta täti
        ?????????? kirjoitti:

Niin.. mitäköhän Miitta tuolla hakee.. haluaako hän rikkoa tabuja ja herättää keskustelua? Haluaako hän ärsyttää? Vaikea sanoa. Mutta onhan tuo meno välillä aika roisia.

Miitta täti on sairas.

• oli huippu... Monellekohan pakkoliikkeiselle ceepparille on annettu pikkuvauva syliin, veikkaan, aika harvalle. Miitta täti huolehti, että täst edestä vielä harvemmalle. Hyvin Miitta näyttelee pitää myöntää, tommoistan se just ceepparin arki. Vammaisuutta on hyvä tuoda huumorin ja ilon kautta esille. Miitta antaa hyvää ammatinvalintaohjausta. Miten sitä muuten pääsisi kokemaan ja näkemään ja varsinkin tuntemaan, mitkä ammatin ei ceepparille sovi:)

• tt

Miitta-täti on loistava! Ainut asia, minkä hän oikeasti näyttää unohtavan, että ceeppareita toimii sekä toimittajina, että pappeina. Mervi Monivammaisen rinnalla voisi seuraavassa jaksossa esiintyä Mikko Monivammainen, joka parodioisi itse vammaisena tv-komiikko Miitta Sorvalia

• tt kirjoitti:

Miitta-täti on loistava! Ainut asia, minkä hän oikeasti näyttää unohtavan, että ceeppareita toimii sekä toimittajina, että pappeina. Mervi Monivammaisen rinnalla voisi seuraavassa jaksossa esiintyä Mikko Monivammainen, joka parodioisi itse vammaisena tv-komiikko Miitta Sorvalia

Katsoin osan tuosta ohjelma osasta ja nyt tiedän mitä tarkoittaa sana: myötä häpeä.
        Hän matki oiketa ihmistä Timo Mustakallion ja Maritta Nolmberin poikaa. Joka on ponnistellut teologiansa opinnot loppuu ja on jossain pappina. Tuosta voisi nostaa jopa syytteen.
        Sairaudelle ei koskaan saa nauraa, kun ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan, tämän kirjoitan oman kokemuksen kautta.

• GGrrGG

Ne vammaiset jotka ymmärtävät Miitta tädin viestin, ovat terveitä
      hyvällä itsetunnolla varustautuneita vammaisia. Sitten ne, jotka eivät ymmärrä
      viestiä, ovat niitä yhteiskunnan murjomia, lyötyjä, säälitäviä, vähempiosaisia
      vammaisia. Ymmärrettävää on, että vammainen, joka ei pysty käsittelemään
      ns. raakaa vamppihuumoria on luonteeltaan heikko. Jos nyt joku voisi kertoa
      miten Miitta täti halveeraa vammaisia, olisin kiitollinen.
      Siis Miitta täti pistää``halvalla`` terveitä ihmisiä, jos vammainen
      ei tätä ymmärrä on VAMMAINEN sanan varsinaisessa merkityksessä VAMMAINEN.

• Naurattaa

Itse ainankin nauran Miitta-tädin jutuille ja istun pyörätuolissa. Eihän tuossa ole yhtään mitään suuttumisen aihetta. On se outoa, että vaikka ketä/mitä saa matkia, mutta kun matkittava on vammainen niin ihmiset sekoaa. Tämä kertoo ihmisten asenteista hyvin paljon...

• Hahahaaaah
        Naurattaa kirjoitti:

Itse ainankin nauran Miitta-tädin jutuille ja istun pyörätuolissa. Eihän tuossa ole yhtään mitään suuttumisen aihetta. On se outoa, että vaikka ketä/mitä saa matkia, mutta kun matkittava on vammainen niin ihmiset sekoaa. Tämä kertoo ihmisten asenteista hyvin paljon...

sulle ku sä naurat pyörätuolissa sille Miittatätille, joka nauraa ceepparille, jolla täytyy olla hyvä itsetunto ja sen pitää pysttyy nauraan Miitatätille ja ittelleen ja sulle ja mulle... ilo pintaan vaik sydän märkänis...

• Miitta-fani

Miitta toi hyvin esille sen, mitä suuri yleisö ja vammaiset itsekin ajattelevat vammaisista. Jos vammaisen näytteleminenkin saa aikaan paheksuntaa (varsinkin terveissä), mitenkä sitten on ihan oikean vammaisen kohtaaminen odottamattomissa paikoissa? Joku eräällä palstalla tyrmäsi Miitan sillä perusteella, että Miitta oli vastenmielisen näköinen. Pitää vaan arvuutella, minkä vaikutuksen oikea monivammainen saisi aikaan ja mitä terve ajattelee vammaisesta ja vammainen itsestään.

Eli Miitta sai ihmiset paljastamaan itsensä.

Miitta lauleskeli samassa sarjassa homolauluja. Miksi kukaan ei ole puolustamassa homojen kunniaa samassa asiassa? Onko homoseksuaalit jo ihan hyväksytty kohde "pilkalle"??? En ole nähnyt yhtäkään kirjoitusta tästä asiasta!

Miitta onnistui loistavasti näissä jutuissaan! Hän on aivan loistava näyttelijä.

• -minä-

Minun mielestä hän on jämähtänyt samoihin maneereihin, ja esittää kaikki roolit samalla lailla, niitä ei erota toisistaan. Ja tuo Miitta-täti ohjelman yritys esittää vammaisia oli todella törkeä. Jos jollain normi ihmisellä on puhevika, ja hän esim änkyttää, ei hän hae töihin sellaiselle alalle jossa täytyy puhua. Tai jos alkaa heikottaa kun näkee verta, ei sellainen hae leikkaussalihoitajaksi ym.ym. Itse olen lyhytkasvuinen, eikä minulle ole tullut mieleenkään haluta poliisiksi, palomieheksi, ammattilaisurheilijaksi, valokuvamalliksi ym. ym. En ymmärrä vieläkään, mitä sillä ohjelman tällä osalla haluttiin tuoda esiin, miksi ei esim voisi näyttää asian vaikka aivan päinvastoin? Positiivisesti!

• plipetin

yleisesti ottaen miitan huumori ei iske muhun mitenkään... ei se että pitää ilveillä ihan millä tahansa aiheella, vanhuudella, vammaisuudella, jne... eipä ole hauskaa, ei naurata. mutta toisaalta, eipä naurata jotkut suomalaiset pulttipois systeemitkään. Huonoa huumoria, ja jokseenkin hyvin tahditontakin sellaista. Kyllä sitä vammaisuudella saa vitsailla, mutta ei kaikkea kannata ihan överiksi pistää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7735
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1910
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe