Mistä näitä pelaajia sikiää?

Ihmesaatana

Pelasin ft:llä NL25 6max pöydässä. Kaikki pelas suht solidisti maksimi stäkeillä.
Oon buttonilla jä kädessä Q8d. Vuoro tuli mulle foldattuna ja mä korotin 3BB, SB kippas, BB korotti 6BB ja mä maksoin. Floppi Q83 kaks pataa. BB löi potillisen ja mä tuuppasin kaikki keskelle. En tiä oliko väärä liike vai ei, ainakin olin johdossa. No tää kaveri mietti alle sekunnin ja makso kädessä QTo. Riverillä tietysti T ja merkit kaverille.
Mä en oikein ymmärrä kaverin peliä. Jos mä olisin vastaavassa tilanteessa niin en takuu varmasti maksais all-in lyöntiä ilman tosi hyviä riidejä et vihu bluffaa tms. Mä olin tullu pöytään vasta hetki sitten ja foldannu siihen mennessä kaikki käteni kun paskaa oli tullu pakasta.
Oliko tää ihan päin persettä pelattu?

35

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erererererere

      Sun olis pitänyt tajuta kipata jo tohon re-reissuun pf. Aivan turha tulla vinkumaan, kun et paskalapuillasi voittanut. Blindien varasteleminen on ok, mutta jos pöytä on todellakin solid, niin kannattaisiko miettiä vähän miten reagoit re-raiseen?

    • partane

      Ei tuossa ainakaan mun mielestä oo mitään virhettä. Pokerin idea on se, että pelaat kätesi paremmin kuin vastustaja pelaa omansa oli kätesi sitten hyvä tai huono. Kaikki rahat kannattaa lyödä pottiin kun on selkeä suosikki. Sulla on monsterikäsi ja floppi mahdollistaa värin vedon, vastustaja maksaa sun all-in lyönnin kärkiparilla ja keskisuurella kikkerillä. Ikävä ohiveto riverillä, vastustajallasi on 3 outtia saada T elikkä 15:1 eli vastustajalla on 6,6% mahdollisuus saada kortti jolla hän voittaa. Se ei tietenkään tiedä että sulla on kaksi paria vaan arvelee joko että sulla on sama pari pienemmällä kikkerillä tai jottai sinnepäin tai sit värin veto, joten se maksaa. Värin vetoa vastaan maksu olisikin kannattava, koska sillon se voittais 66,6% todennäköisyydellä. Huono tuuri sulla ei siinä muuta, mutta ei kannata jumittaa yksittäiseen tämmöseen koska nää voitat ton käden 93,6% varmuudella. Bad beatit on vaan osa pokeria ja jos opit hyväksymään ne niin kehityt ja ymmärrät että aina ei voi voittaa. Tästä syystä ei kannatakkaan ikinä lyödä kerralla koko pelikassaa pöytään aina voi bad beatti tai cooleri sattua kohalle.
      Joten ens kerralla kun tulee samanlainen tilanne nii pelaa vaan just niinku pelasit nyt.

      • BUUJAAA

        sillä jos turniin on tullut 3,9,J,K,A tai pata joka on saattanut mahdollistaa vihulle runner runner värin niin vihulla on jo huomattavasti isommat prosentit; 9 turnilla toisi yhteensä 10 outtia, eli suoran välin vedon, 10 parin sekä ysiparin vedon, ja prosentit olisi silloin jo reilu 20.

        Mutta kun ap ei sano mitä turnilla tuli eikä sitä mitä maata vihun kortit oli, on tämä vähän hataralla pohjalla.


      • PLoo

        Itse asiassa prosentit on flopilla ~82-18, riippuen siitä että onko vihulla takaoven vetoa värille vai ei.


      • partane
        BUUJAAA kirjoitti:

        sillä jos turniin on tullut 3,9,J,K,A tai pata joka on saattanut mahdollistaa vihulle runner runner värin niin vihulla on jo huomattavasti isommat prosentit; 9 turnilla toisi yhteensä 10 outtia, eli suoran välin vedon, 10 parin sekä ysiparin vedon, ja prosentit olisi silloin jo reilu 20.

        Mutta kun ap ei sano mitä turnilla tuli eikä sitä mitä maata vihun kortit oli, on tämä vähän hataralla pohjalla.

        Joo pikkusen väärin olin nuo prosentit laskenu, mutta kattoin uusiksi niin näin se ainaki minun mielestä menee. ÖÖ tuota mää en nyt ymmärrä mistä nää nuin paljon nuita auttavia kortteja turnille saat. 3 ei auta ketään paitsi, jos tulis kaksi 3:sta peräkkäin niin menis tasan. 9 ja J voisivat antaa vastustajalle gutarin, joka antaa max 4 outtia ja lisäksi hänellä on kympit outteina niin yhteensä 7, jolla saisimme oddsit 2,5:1 eli 40% mahdollisuuden, mutta silti en nää syytä miksi joku maksaisi kun hänellä on 3 outtia ja 8 outtia gutarin vetoon. Lisäksi muutama erittäin heikko veto. Tietysti meidän pitää tuo takaoven värinveto vielä siihen laskea, koska emme tiedä onko vastustajan toinen korteista ollut pata. Se lisää flopilta todennäköisyyttä laskiessa yhden outin, joten jos nyt jätetään nuo gutarin vedon outit laskematta realistisesti hänellä on 4 outtia, joka antaa 5:1 eli 16,6% mahdollisuuden voittaa käsi showdownilla. Ja ei nuita outtejen outteja voi oikein laskea outeiksi vaikka kuinka haluais. Niin ja sitten tietysti jos tulee jätkä, ässä tai kurko kahdesti peräkkäin pöytään niin pelaaja häviää, koska vastustajalla on kymppi, mutta ei näitäkään voi laskea outeiksi, kun vasta turnilla, jos ne tulevat.

        Eli korjaanpa nuo prosentit eli noin 84,4% Q8 / 16,6% QT.

        Ja jos nyt vielä katsotaan että mitä vastustaja teki väärin. Yliarvioi oman kätensä hänellä on vain T kikkerinä ja J ja sitä suuremmat ovat hyväksyttäviä kikkereitä kärkiparille muut pitäisi kipata. Mutta jos ajatellaan pottikertoimia niin hänellä oddsit turnille 11:1, pottikertoimet ovat potti:kädessä jatkamisen hinta eli potissa on puskutilanteessa yhteensä 24bb ja vastustaja joutuu maksamaan koko stäkkinsä, jos hän pelaa pienellä stäkillä (20bb) hänellä on jäljellä 4bb, jolloin hän saisi pottikertoimen 6:1, mutta tarvitsisi 12:1 eli vihun maksu ei ole missään tilanteessa kannattava.


      • BUUJAAA
        partane kirjoitti:

        Joo pikkusen väärin olin nuo prosentit laskenu, mutta kattoin uusiksi niin näin se ainaki minun mielestä menee. ÖÖ tuota mää en nyt ymmärrä mistä nää nuin paljon nuita auttavia kortteja turnille saat. 3 ei auta ketään paitsi, jos tulis kaksi 3:sta peräkkäin niin menis tasan. 9 ja J voisivat antaa vastustajalle gutarin, joka antaa max 4 outtia ja lisäksi hänellä on kympit outteina niin yhteensä 7, jolla saisimme oddsit 2,5:1 eli 40% mahdollisuuden, mutta silti en nää syytä miksi joku maksaisi kun hänellä on 3 outtia ja 8 outtia gutarin vetoon. Lisäksi muutama erittäin heikko veto. Tietysti meidän pitää tuo takaoven värinveto vielä siihen laskea, koska emme tiedä onko vastustajan toinen korteista ollut pata. Se lisää flopilta todennäköisyyttä laskiessa yhden outin, joten jos nyt jätetään nuo gutarin vedon outit laskematta realistisesti hänellä on 4 outtia, joka antaa 5:1 eli 16,6% mahdollisuuden voittaa käsi showdownilla. Ja ei nuita outtejen outteja voi oikein laskea outeiksi vaikka kuinka haluais. Niin ja sitten tietysti jos tulee jätkä, ässä tai kurko kahdesti peräkkäin pöytään niin pelaaja häviää, koska vastustajalla on kymppi, mutta ei näitäkään voi laskea outeiksi, kun vasta turnilla, jos ne tulevat.

        Eli korjaanpa nuo prosentit eli noin 84,4% Q8 / 16,6% QT.

        Ja jos nyt vielä katsotaan että mitä vastustaja teki väärin. Yliarvioi oman kätensä hänellä on vain T kikkerinä ja J ja sitä suuremmat ovat hyväksyttäviä kikkereitä kärkiparille muut pitäisi kipata. Mutta jos ajatellaan pottikertoimia niin hänellä oddsit turnille 11:1, pottikertoimet ovat potti:kädessä jatkamisen hinta eli potissa on puskutilanteessa yhteensä 24bb ja vastustaja joutuu maksamaan koko stäkkinsä, jos hän pelaa pienellä stäkillä (20bb) hänellä on jäljellä 4bb, jolloin hän saisi pottikertoimen 6:1, mutta tarvitsisi 12:1 eli vihun maksu ei ole missään tilanteessa kannattava.

        tulee turnilla esim. 9 niin on 10 outtia eikä 7; 3 kpl ysejä, 3kpl 10 sekä 4 kpl Jätkiä

        Minä vielä havainnollistan tämän, turnilla 9, niin riverillä jos tulee 9, niin Ap. pelaaja voittaa kädellä
        Q 10; Q Q 9 9 10 Vihun käden ollessa Q 8; Q Q 9 9 8 10 tullessa riverillä Ap. voittaa Q Q 10 10 8 kädellä ja Jätkän tullessa riverillä Ap. saa suoran

        Eli 10 outtia riverillä jos tulee turnilla 9 ja sama määrä on myös jos turni ollut jätkä. Eli 10 outtia ei 7 ja vastaan lopullisesti että se oli 10 siis 10 ei kun vaan 10 outtia, ei 7 vaan usko nyt se on 10 outtia.


      • PLoo
        BUUJAAA kirjoitti:

        tulee turnilla esim. 9 niin on 10 outtia eikä 7; 3 kpl ysejä, 3kpl 10 sekä 4 kpl Jätkiä

        Minä vielä havainnollistan tämän, turnilla 9, niin riverillä jos tulee 9, niin Ap. pelaaja voittaa kädellä
        Q 10; Q Q 9 9 10 Vihun käden ollessa Q 8; Q Q 9 9 8 10 tullessa riverillä Ap. voittaa Q Q 10 10 8 kädellä ja Jätkän tullessa riverillä Ap. saa suoran

        Eli 10 outtia riverillä jos tulee turnilla 9 ja sama määrä on myös jos turni ollut jätkä. Eli 10 outtia ei 7 ja vastaan lopullisesti että se oli 10 siis 10 ei kun vaan 10 outtia, ei 7 vaan usko nyt se on 10 outtia.

        Mitäs jos vaan laitat nuo kädet PokerStoveen ja annat sen hoitaa likaisen työn.. :-D


      • BUUJAAA
        PLoo kirjoitti:

        Mitäs jos vaan laitat nuo kädet PokerStoveen ja annat sen hoitaa likaisen työn.. :-D

        tykkään omista kirjoituksistani niin paljon etten suo sitä iloa muille.


      • partane
        BUUJAAA kirjoitti:

        tulee turnilla esim. 9 niin on 10 outtia eikä 7; 3 kpl ysejä, 3kpl 10 sekä 4 kpl Jätkiä

        Minä vielä havainnollistan tämän, turnilla 9, niin riverillä jos tulee 9, niin Ap. pelaaja voittaa kädellä
        Q 10; Q Q 9 9 10 Vihun käden ollessa Q 8; Q Q 9 9 8 10 tullessa riverillä Ap. voittaa Q Q 10 10 8 kädellä ja Jätkän tullessa riverillä Ap. saa suoran

        Eli 10 outtia riverillä jos tulee turnilla 9 ja sama määrä on myös jos turni ollut jätkä. Eli 10 outtia ei 7 ja vastaan lopullisesti että se oli 10 siis 10 ei kun vaan 10 outtia, ei 7 vaan usko nyt se on 10 outtia.

        Joo tuota en huomannu, että nuo ysitki pitää laskea outeiksi sen siitä saa ku viiti miettiä tarpeeksi.


      • partane
        BUUJAAA kirjoitti:

        tulee turnilla esim. 9 niin on 10 outtia eikä 7; 3 kpl ysejä, 3kpl 10 sekä 4 kpl Jätkiä

        Minä vielä havainnollistan tämän, turnilla 9, niin riverillä jos tulee 9, niin Ap. pelaaja voittaa kädellä
        Q 10; Q Q 9 9 10 Vihun käden ollessa Q 8; Q Q 9 9 8 10 tullessa riverillä Ap. voittaa Q Q 10 10 8 kädellä ja Jätkän tullessa riverillä Ap. saa suoran

        Eli 10 outtia riverillä jos tulee turnilla 9 ja sama määrä on myös jos turni ollut jätkä. Eli 10 outtia ei 7 ja vastaan lopullisesti että se oli 10 siis 10 ei kun vaan 10 outtia, ei 7 vaan usko nyt se on 10 outtia.

        Kuitenkin kun lähdetään kahdella parilla kärkiparia vastaan niin ei voida laskea outteja turnilta vielä, jos tulee se kortti. Eihän siinä oo mitään järkeä sulla on niinku niin ja niin monta outtia siihen, että saat 10 outtia laskeppa sillä ohjelmallas kuinka kannattavaa on lähteä maksamaan, jos ei ole kuin 3 outtia jolla käsi vetäisi ohi, jos turnkortti ei osu. Ite sain 7:1 eli 12,5% eli vihu voittaa yhden kerran kaheksasta. Mun mielestä vaikka täsä nyt tuo preflop ei ollukaan niin hyvin pelattu kun ois voinu niin ei tätä nyt kukaan ois varmaan eritavalla pelannu. Vihun ois pitäny yksinkertaisesti kipata, kun kikkeri ei oo riittävän vahva maksuun muutenkaan.


      • partane
        BUUJAAA kirjoitti:

        tulee turnilla esim. 9 niin on 10 outtia eikä 7; 3 kpl ysejä, 3kpl 10 sekä 4 kpl Jätkiä

        Minä vielä havainnollistan tämän, turnilla 9, niin riverillä jos tulee 9, niin Ap. pelaaja voittaa kädellä
        Q 10; Q Q 9 9 10 Vihun käden ollessa Q 8; Q Q 9 9 8 10 tullessa riverillä Ap. voittaa Q Q 10 10 8 kädellä ja Jätkän tullessa riverillä Ap. saa suoran

        Eli 10 outtia riverillä jos tulee turnilla 9 ja sama määrä on myös jos turni ollut jätkä. Eli 10 outtia ei 7 ja vastaan lopullisesti että se oli 10 siis 10 ei kun vaan 10 outtia, ei 7 vaan usko nyt se on 10 outtia.

        lisäät takaoven värin vedon saat siitä yhden outin nii saat samat prosentit ku gutarilla kahta paria vastaan.


      • PLoo
        BUUJAAA kirjoitti:

        tykkään omista kirjoituksistani niin paljon etten suo sitä iloa muille.

        No eihän siinä sitten mitään! :-D


    • partane

      Niin no sen verran voin mainita, että iteki oisin kipannu tuohon BB:n korotukseen sillä Q8 nyt ei oo mikään erityisen hyvä käsi.

    • Aftonfalken

      Minusta viestissäsi on ristiriitaa. Kerrot, että olit tullut pöytään hetki sitten. Silti sanot, että kaikki pelasivat suhteellisen solidisti. Kädelläsi voi hyvin lyödä buttonilta avaamattomaan pottiin. Iso blindi voi puolustaa blindiään tuolla aloituskädellä.

      Minusta tuollaisella flopilla solidi pelaaja korottaa hyvällä kädellä noin puoli pottia. Potillisen lyöminen kertoo suojeltavasta kädestä. Aloittelevat pelaajat toimivat päinvastoin: he lyövät rajusti hyvällä kädellä, mutta huonolla kädellä saattavat passata tai lyödä enintään puoli pottia.

      Tilanne flopilla on hyvin tuttu. Saadessaan flopilla kärkiparin hän ei malta luopua kädestään. Lyönti on liian suuri. Korkeintaan kolme neljännestä potista olisi ollut paikallaan. Jos vastaan tulee korotus, luopuminen kädestä olisi oikea valinta, sillä huonosta positiosta ei tuollaisella kärkiparilla kannattaisi pelata suuresta potista. Yhdessä pöydässä pelaava saa kuitenkin kärkiparin tai paremman flopilta harvoin, mistä syystä on ymmärrettävää, että kärkiparista ei kokematon pelaaja pysty luopumaan.

      Ehkä all in korotus flopilla oli liian suuri, mutta pienempi rereissu olisi ollut paikallaan. Luultavasti vihu olisi kuitenkin lyönyt all in. River on puolestaan tyypillinen shit happens -tilanne. Liian usein käy siten, että stupidest players have the most extreme luck.

      • AHISTAA

        Mutta miksi se käy vi..n huono flaxi ja todella usein,vaikka todennäköisyydet ovat omalla puolella.Varsinkin kun niitä tulee sitten jatkuvasti ja samaan aikaan parissakin pöydässä.Sitä ihmettelen vaan ja en usko että se on pelkästään sattumaa.Jotain vilppiä nettipokeri saiteilla harrastetaan.JA SE ON FAKTA!!!


      • todennäköisyys
        AHISTAA kirjoitti:

        Mutta miksi se käy vi..n huono flaxi ja todella usein,vaikka todennäköisyydet ovat omalla puolella.Varsinkin kun niitä tulee sitten jatkuvasti ja samaan aikaan parissakin pöydässä.Sitä ihmettelen vaan ja en usko että se on pelkästään sattumaa.Jotain vilppiä nettipokeri saiteilla harrastetaan.JA SE ON FAKTA!!!

        on vain todennäköisyys. Tulee niitä lottovoittajiakin tasaisesti vaikka todennäköisyys saada seitsemän oikein on 1/15000000. Niin kauan kuin vihulla on edes 1% mahdollisuus mennä ohi, niin siten voi myös käydä.

        Omat onnistuneet oharit ja pitäneet paremmat kortit on vain huomattavasti helpompi unohtaa, kuin häviäminen AA:lla 72o:lle. Omasta pelityylistäkin tuo häviäminen on kiinni: päästääkö nauloilla jonkun katsomaan ilmaiseksi flopin tai turnin vai onko koko ajan ollut rosvoamassa blindeja. Ensin pitää saada uskoteltua muille ettei pelaa kuin nutseilla, sen jälkeen voi alkaa varastamaan.


      • Aftonfalken
        AHISTAA kirjoitti:

        Mutta miksi se käy vi..n huono flaxi ja todella usein,vaikka todennäköisyydet ovat omalla puolella.Varsinkin kun niitä tulee sitten jatkuvasti ja samaan aikaan parissakin pöydässä.Sitä ihmettelen vaan ja en usko että se on pelkästään sattumaa.Jotain vilppiä nettipokeri saiteilla harrastetaan.JA SE ON FAKTA!!!

        Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n. Isoa blindiä lukuunottamatta muut mukana olleet luopuivat noin puolen potin korotuksiini. Riverillä potissa oli noin 1000 chippiä ja iso blindi maksoi yhä 400 chipin lyöntini. Hän esitti A6 ja osui kutosellaan riverillä. Hän sai siis neloskertoimen turnin maksuunsa ja hänellä oli vain kolme outtia, mikä tarkoittaa pienempää kuin 7 prosentin todennäköisyyttä.

        Kun sama kaveri korotti UTG:sta ja minulla oli kädessä AK, rereissasin kolminkertaiseksi hänen lyöntinsä. Hän maksoi, vaikka näki aiemmin, että ainoastaan maksoin AK:lla. Floppi oli hajanainen J isoimpana korttina. Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka. Minulla oli kaksi mahdollisuutta osua kuuteen outtiin, reilut 20 prosenttia, mutta en siis saanut outtejani.

        Eilen olin turnauksessa neljän joukossa. Pinoni oli selvästi suurempi kuin neljännen, mutta vain hieman pienempi kuin toisen; olin siis kolmantena. Löin UTG:sta riittävästi (noin neljännes pinosta) KJs:llä. Kakkospino mietti kauan - käytyään ilmeisesti rukoushuoneella - ja maksoi sitten. Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin.

        Kakkospino esitti Q9o. Hänellä on viisi outtia, joten hänellä oli mahdollisuus voittaa noin kerran viidestä. Turnilla tuli turvallinen kortti, joten voittotodennäköisyyteni nousi noin 88 prosenttiin. Riverille RNG arpoi ysin, joten turnaukseni päättyi juuri ennen rahasijoja. Tästä turnauksesta alkoi downswing, jonka aikana olen hävinnyt jokaisen ratkaisevan käden riippumatta aloituskädestä.

        Juuri äsken pääsin deep stack (5000) -turnauksessa kolmen joukkoon. Pinot olivat 13000, 14000 ja 18000. Kaksi vastustajaani pelasivat käytännössä all in -peliä. Minä löin ainoana 2 - 3 * bb. Kukaan ei maksanut korotuksia. Sitten sain käteen AKo jakajan paikalla ja löin vajaat 2,5 bb. Iso blindi korotti all in ja minä tietysti maksoin hymy huulessa. Hymyni vielä leveni, sillä iso blindi näytti K4o. Eipä juuri parempaa voi parittomalla kädellä toivoa. Floppiin kimposi 4 ja turnaukseni oli ohi.

        Ymmärrän paremmin kuin hyvin ne näkemykset, joiden mukaan nettipokerin jaot eivät ole rehellisiä. Kun keulin ja laitan chippejä pottiin, altavastaajat voittavat liian usein. Kun sitten olen jäljessä ja laitan rahaa pottiin, pääsen ohi korkeintaan todennäköisyyksiä vastaavasti. Minulla ei kuitenkaan ole näyttöä asiasta, mutta minulla ei ole näyttöä siitäkään, että nettipokeri olisi rehellistä. Minulla on ainoastaan perusteltu epäilys siitä, että jakoja fiksataan jollakin tavalla. Kyynisesti voi ajatella, että yhdessä pöydässä pienin panoksin pelaavia rokotetaan, koska he eivät tuota rakea riittävästi.


      • partane
        Aftonfalken kirjoitti:

        Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n. Isoa blindiä lukuunottamatta muut mukana olleet luopuivat noin puolen potin korotuksiini. Riverillä potissa oli noin 1000 chippiä ja iso blindi maksoi yhä 400 chipin lyöntini. Hän esitti A6 ja osui kutosellaan riverillä. Hän sai siis neloskertoimen turnin maksuunsa ja hänellä oli vain kolme outtia, mikä tarkoittaa pienempää kuin 7 prosentin todennäköisyyttä.

        Kun sama kaveri korotti UTG:sta ja minulla oli kädessä AK, rereissasin kolminkertaiseksi hänen lyöntinsä. Hän maksoi, vaikka näki aiemmin, että ainoastaan maksoin AK:lla. Floppi oli hajanainen J isoimpana korttina. Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka. Minulla oli kaksi mahdollisuutta osua kuuteen outtiin, reilut 20 prosenttia, mutta en siis saanut outtejani.

        Eilen olin turnauksessa neljän joukossa. Pinoni oli selvästi suurempi kuin neljännen, mutta vain hieman pienempi kuin toisen; olin siis kolmantena. Löin UTG:sta riittävästi (noin neljännes pinosta) KJs:llä. Kakkospino mietti kauan - käytyään ilmeisesti rukoushuoneella - ja maksoi sitten. Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin.

        Kakkospino esitti Q9o. Hänellä on viisi outtia, joten hänellä oli mahdollisuus voittaa noin kerran viidestä. Turnilla tuli turvallinen kortti, joten voittotodennäköisyyteni nousi noin 88 prosenttiin. Riverille RNG arpoi ysin, joten turnaukseni päättyi juuri ennen rahasijoja. Tästä turnauksesta alkoi downswing, jonka aikana olen hävinnyt jokaisen ratkaisevan käden riippumatta aloituskädestä.

        Juuri äsken pääsin deep stack (5000) -turnauksessa kolmen joukkoon. Pinot olivat 13000, 14000 ja 18000. Kaksi vastustajaani pelasivat käytännössä all in -peliä. Minä löin ainoana 2 - 3 * bb. Kukaan ei maksanut korotuksia. Sitten sain käteen AKo jakajan paikalla ja löin vajaat 2,5 bb. Iso blindi korotti all in ja minä tietysti maksoin hymy huulessa. Hymyni vielä leveni, sillä iso blindi näytti K4o. Eipä juuri parempaa voi parittomalla kädellä toivoa. Floppiin kimposi 4 ja turnaukseni oli ohi.

        Ymmärrän paremmin kuin hyvin ne näkemykset, joiden mukaan nettipokerin jaot eivät ole rehellisiä. Kun keulin ja laitan chippejä pottiin, altavastaajat voittavat liian usein. Kun sitten olen jäljessä ja laitan rahaa pottiin, pääsen ohi korkeintaan todennäköisyyksiä vastaavasti. Minulla ei kuitenkaan ole näyttöä asiasta, mutta minulla ei ole näyttöä siitäkään, että nettipokeri olisi rehellistä. Minulla on ainoastaan perusteltu epäilys siitä, että jakoja fiksataan jollakin tavalla. Kyynisesti voi ajatella, että yhdessä pöydässä pienin panoksin pelaavia rokotetaan, koska he eivät tuota rakea riittävästi.

        Musta tuntuu että tässä taitaa olla bad beatteja kerätty jo vähän pitemmältä aika väliltä. Ja vaikkei oliskaan niin ei voi mitään kyllä se kortti, joskus sinuakin suosii onhan tuo nyt mun mielestä aikuisilta ihmisiltä tyhmää tulla tänne foorumille ruikuttamaan sitä, jos ei kortit osu. Oikeanlaisella pelikassan hallinnalla ja aloituskäsien valinnalla pystyt varmasti olemaan voittava pelaaja pelasit sitte käteispelejä tai turnauksia ja lopultahan sillä on vain merkitystä.

        "Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n. Isoa blindiä lukuunottamatta muut mukana olleet luopuivat noin puolen potin korotuksiini. Riverillä potissa oli noin 1000 chippiä ja iso blindi maksoi yhä 400 chipin lyöntini. Hän esitti A6 ja osui kutosellaan riverillä. Hän sai siis neloskertoimen turnin maksuunsa ja hänellä oli vain kolme outtia, mikä tarkoittaa pienempää kuin 7 prosentin todennäköisyyttä."

        Tuota tämänki tilanteen ois melko todennäköisesti voinu välttää ellei sitte vastassa ollu joku mikrolimittien peruspaisti, joka makselee preflopin korotukset A6:lla ja sit vielä jatkaa flopin jälkeen.

        "Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n.

        Miksi maksat pienestä blindistä? Eihän tossa tilanteessa oo mitään järkeä lähteä slowaamaan, kun sulla on AK lyöt vaa peruskorotuksen ja mitä enemmän on porukkaa maksellu nii sitä parempi joku saattaa korottaa ja pääset puskemaan all-in. Ja aatellaan että kaikki foldii niin sillon lyöt korotuksen ja bb foldii myös, teet onnistuneen blindien ryöstön. Ja jos maksaa osut ässään niin sulla on hyvät mahdollisuudet voittaa potti. Ja jos toinen osuu vielä ässään pienemmällä kikkerillä niin viet usein peruspaisteilta koko stäkin, pitempään pelanneet todennäköisesti kippaavat noin pienet ässät(jo preflopilla). Jos nää lähet tollai slowaamaan ylikortteja niin annat vastustajalle paremmat mahdollisuudet vetää susta ohi, kun annat ilmaisia kortteja. Jos haluat slowata niin sulla pitää olla preflopilla hyvä käsi ja huono positio, että siinä olis jotain järkeä.

        "Kun sama kaveri korotti UTG:sta ja minulla oli kädessä AK, rereissasin kolminkertaiseksi hänen lyöntinsä. Hän maksoi, vaikka näki aiemmin, että ainoastaan maksoin AK:lla. Floppi oli hajanainen J isoimpana korttina. Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka. Minulla oli kaksi mahdollisuutta osua kuuteen outtiin, reilut 20 prosenttia, mutta en siis saanut outtejani."

        "Kun sama kaveri korotti UTG:sta"

        Kannattaa huomioida tuo positio UTG:n korotus vaatii erittäin hyvän käden ja sieltä löytyy usein joku iso pari. Ja QQ:han sieltä löytyi tällä kertaa. Tietysti tässä tilanteessa korottaisin itekkin kun vastustajan taso nyt on mitä on.

        "Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka."

        Tuota miksi löit all-in ku et osunu mihinkään? Olet toisaalta oikeutettu jatkolyöntiin kun oot korottanu ennen floppia ja voit esittää että sulla on vahva käsi. En tiiä paljonko sulla oli stäkissä jäljellä, jos normaali 2/3 pottia korotus veis ainakin puolet stäkistä nii sitte kait all-in vois olla ajateltavissa. Turnaus kuitenkin niin tuskin tämmönen riski kannattaa. Ei se AK:kaan kovin hyvä käsi oo, jos ei osu flopilla mihinkään.

        Jatkanpa myöhemmin ku nyt ei kerkeä enempää kirjottaa...


      • Aftonfalken
        partane kirjoitti:

        Musta tuntuu että tässä taitaa olla bad beatteja kerätty jo vähän pitemmältä aika väliltä. Ja vaikkei oliskaan niin ei voi mitään kyllä se kortti, joskus sinuakin suosii onhan tuo nyt mun mielestä aikuisilta ihmisiltä tyhmää tulla tänne foorumille ruikuttamaan sitä, jos ei kortit osu. Oikeanlaisella pelikassan hallinnalla ja aloituskäsien valinnalla pystyt varmasti olemaan voittava pelaaja pelasit sitte käteispelejä tai turnauksia ja lopultahan sillä on vain merkitystä.

        "Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n. Isoa blindiä lukuunottamatta muut mukana olleet luopuivat noin puolen potin korotuksiini. Riverillä potissa oli noin 1000 chippiä ja iso blindi maksoi yhä 400 chipin lyöntini. Hän esitti A6 ja osui kutosellaan riverillä. Hän sai siis neloskertoimen turnin maksuunsa ja hänellä oli vain kolme outtia, mikä tarkoittaa pienempää kuin 7 prosentin todennäköisyyttä."

        Tuota tämänki tilanteen ois melko todennäköisesti voinu välttää ellei sitte vastassa ollu joku mikrolimittien peruspaisti, joka makselee preflopin korotukset A6:lla ja sit vielä jatkaa flopin jälkeen.

        "Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n.

        Miksi maksat pienestä blindistä? Eihän tossa tilanteessa oo mitään järkeä lähteä slowaamaan, kun sulla on AK lyöt vaa peruskorotuksen ja mitä enemmän on porukkaa maksellu nii sitä parempi joku saattaa korottaa ja pääset puskemaan all-in. Ja aatellaan että kaikki foldii niin sillon lyöt korotuksen ja bb foldii myös, teet onnistuneen blindien ryöstön. Ja jos maksaa osut ässään niin sulla on hyvät mahdollisuudet voittaa potti. Ja jos toinen osuu vielä ässään pienemmällä kikkerillä niin viet usein peruspaisteilta koko stäkin, pitempään pelanneet todennäköisesti kippaavat noin pienet ässät(jo preflopilla). Jos nää lähet tollai slowaamaan ylikortteja niin annat vastustajalle paremmat mahdollisuudet vetää susta ohi, kun annat ilmaisia kortteja. Jos haluat slowata niin sulla pitää olla preflopilla hyvä käsi ja huono positio, että siinä olis jotain järkeä.

        "Kun sama kaveri korotti UTG:sta ja minulla oli kädessä AK, rereissasin kolminkertaiseksi hänen lyöntinsä. Hän maksoi, vaikka näki aiemmin, että ainoastaan maksoin AK:lla. Floppi oli hajanainen J isoimpana korttina. Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka. Minulla oli kaksi mahdollisuutta osua kuuteen outtiin, reilut 20 prosenttia, mutta en siis saanut outtejani."

        "Kun sama kaveri korotti UTG:sta"

        Kannattaa huomioida tuo positio UTG:n korotus vaatii erittäin hyvän käden ja sieltä löytyy usein joku iso pari. Ja QQ:han sieltä löytyi tällä kertaa. Tietysti tässä tilanteessa korottaisin itekkin kun vastustajan taso nyt on mitä on.

        "Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka."

        Tuota miksi löit all-in ku et osunu mihinkään? Olet toisaalta oikeutettu jatkolyöntiin kun oot korottanu ennen floppia ja voit esittää että sulla on vahva käsi. En tiiä paljonko sulla oli stäkissä jäljellä, jos normaali 2/3 pottia korotus veis ainakin puolet stäkistä nii sitte kait all-in vois olla ajateltavissa. Turnaus kuitenkin niin tuskin tämmönen riski kannattaa. Ei se AK:kaan kovin hyvä käsi oo, jos ei osu flopilla mihinkään.

        Jatkanpa myöhemmin ku nyt ei kerkeä enempää kirjottaa...

        Ajatukseni ei ole valittaa bad beateista, vaan kertoa pokerista sellaisena kuin minä sen koen. Edellä kertomani tapahtui siis joko sunnuntaina tai maanantaina. Tänään pelasin kaksi deep stack -sittaria. Ensimmäisessä pääsin kolmen joukkoon ja edelleen kahden joukkoon, jossa sitten hävisin flopattuani 6-parin flopattua A-paria vastaan. Ennen tuota jakoa chipleaderilla oli 35.000 chippiä minun 10.000 chippiä vastaan.

        Toisessa sittarissa olin chipleaderina noin 20.000 chipillä, kun kolme pelaajaa jäi jäljelle. Blindit olivat 800 ja 1.600, ante 75. Ensimmäisessä jaossa korotin, mutta kukaan ei maksanut. Sen jälkeen foldailin muutaman jaon, kunnes sain pienessä blindissä 86o, jolla korotin 5.000 chippiin. Iso blindi, jolla oli ennen jakoa noin 10.000 chippiä, löi all in. Koska kerroin oli noin neljä, maksoin. Iso blindi näytti A7s johtaen 62-38. Onnekas floppi 8c-Qs-Jc siirsi minut keulaan 85-15. Turn As palautti maan tasalle ja river katsoi parhaaksi pitää siellä.

        Sitten sain buttoniin ja isoon blindiin 72o:t, jotka foldasin. Jäljellä oli noin 8.500 chippiä. Pieneen blindiin sain JJ, jolla vain maksoin. Ilokseni iso blindi löi jälleen all in ja minä maksoin. Hän näytti Q8s ja minä pääsin flopille keulasta 68-32. Floppi 2s-5h-2c korotti etumatkani tilanteeseen 84-16. Turn 7h vei isolta blindiltä mahdollisuuden väriin ja antoi lisää keulaa (93-7). Riverillä pöytään saapui Qd. Game over.

        Pelit kulkivat tällä kertaa näin. Koska pelaan varovaisesti, ehkä liiankin varovaisesti, saanen odottaa pitkään, jotta pääsen nousemaan sillasta esimerkiksi 7-93 tilanteessa. Sillan alle pääseminen näyttää olevan paljon helpompaa.


      • partane
        Aftonfalken kirjoitti:

        Juuri äsken maksamalla pienestä blindistä AK:lla sain flopilta kiinni A:n. Isoa blindiä lukuunottamatta muut mukana olleet luopuivat noin puolen potin korotuksiini. Riverillä potissa oli noin 1000 chippiä ja iso blindi maksoi yhä 400 chipin lyöntini. Hän esitti A6 ja osui kutosellaan riverillä. Hän sai siis neloskertoimen turnin maksuunsa ja hänellä oli vain kolme outtia, mikä tarkoittaa pienempää kuin 7 prosentin todennäköisyyttä.

        Kun sama kaveri korotti UTG:sta ja minulla oli kädessä AK, rereissasin kolminkertaiseksi hänen lyöntinsä. Hän maksoi, vaikka näki aiemmin, että ainoastaan maksoin AK:lla. Floppi oli hajanainen J isoimpana korttina. Löin flopin jälkeen all in ja hän maksoi esittäen QQ, joka kesti loppuun saakka. Minulla oli kaksi mahdollisuutta osua kuuteen outtiin, reilut 20 prosenttia, mutta en siis saanut outtejani.

        Eilen olin turnauksessa neljän joukossa. Pinoni oli selvästi suurempi kuin neljännen, mutta vain hieman pienempi kuin toisen; olin siis kolmantena. Löin UTG:sta riittävästi (noin neljännes pinosta) KJs:llä. Kakkospino mietti kauan - käytyään ilmeisesti rukoushuoneella - ja maksoi sitten. Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin.

        Kakkospino esitti Q9o. Hänellä on viisi outtia, joten hänellä oli mahdollisuus voittaa noin kerran viidestä. Turnilla tuli turvallinen kortti, joten voittotodennäköisyyteni nousi noin 88 prosenttiin. Riverille RNG arpoi ysin, joten turnaukseni päättyi juuri ennen rahasijoja. Tästä turnauksesta alkoi downswing, jonka aikana olen hävinnyt jokaisen ratkaisevan käden riippumatta aloituskädestä.

        Juuri äsken pääsin deep stack (5000) -turnauksessa kolmen joukkoon. Pinot olivat 13000, 14000 ja 18000. Kaksi vastustajaani pelasivat käytännössä all in -peliä. Minä löin ainoana 2 - 3 * bb. Kukaan ei maksanut korotuksia. Sitten sain käteen AKo jakajan paikalla ja löin vajaat 2,5 bb. Iso blindi korotti all in ja minä tietysti maksoin hymy huulessa. Hymyni vielä leveni, sillä iso blindi näytti K4o. Eipä juuri parempaa voi parittomalla kädellä toivoa. Floppiin kimposi 4 ja turnaukseni oli ohi.

        Ymmärrän paremmin kuin hyvin ne näkemykset, joiden mukaan nettipokerin jaot eivät ole rehellisiä. Kun keulin ja laitan chippejä pottiin, altavastaajat voittavat liian usein. Kun sitten olen jäljessä ja laitan rahaa pottiin, pääsen ohi korkeintaan todennäköisyyksiä vastaavasti. Minulla ei kuitenkaan ole näyttöä asiasta, mutta minulla ei ole näyttöä siitäkään, että nettipokeri olisi rehellistä. Minulla on ainoastaan perusteltu epäilys siitä, että jakoja fiksataan jollakin tavalla. Kyynisesti voi ajatella, että yhdessä pöydässä pienin panoksin pelaavia rokotetaan, koska he eivät tuota rakea riittävästi.

        Vastaampa ensin loppuun ton sun ekan viestin.

        "Eilen olin turnauksessa neljän joukossa. Pinoni oli selvästi suurempi kuin neljännen, mutta vain hieman pienempi kuin toisen; olin siis kolmantena. Löin UTG:sta riittävästi (noin neljännes pinosta) KJs:llä. Kakkospino mietti kauan - käytyään ilmeisesti rukoushuoneella - ja maksoi sitten. Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin."

        Tuota tämä nyt on vähän sekava siis jos pelaajia on neljä jäljellä niin ei ole UTG:tä vaan on jäljellä ainoastaan blindit, BU ja CO. Nää vissii kuitenki tarkotit neljän hengen pöytää, mutta korjaa jos oon väärässä.

        Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin."

        Tuota tällä kertaa sulla oli parempi käsi tuossa tilanteessa, mutta on mun mielestä vähän riskiä peliä lähteä kärkiparilla all-in tuossa vaiheessa turnausta vastustajallasi olisi voinut yhtä hyvin olla KQ tai AK.

        Kakkospino esitti Q9o. Hänellä on viisi outtia, joten hänellä oli mahdollisuus voittaa noin kerran viidestä. Turnilla tuli turvallinen kortti, joten voittotodennäköisyyteni nousi noin 88 prosenttiin. Riverille RNG arpoi ysin, joten turnaukseni päättyi juuri ennen rahasijoja. Tästä turnauksesta alkoi downswing, jonka aikana olen hävinnyt jokaisen ratkaisevan käden riippumatta aloituskädestä.

        Sitä sattuu tuo on normaalia variassia ja jos et pysty sietämään bad beatteja ilman että alat epäillä pokerisivua rahojesi viemisestä niin suosittelen lopettamaan pokerin pelaamisen kokonaan, koska downswingejä tulee ammattilaispelureillekin ja he tietävät upswingin ollessa menossa, että tuuri voi kääntyä jo seuraavasta kädestä.

        Ja ota huomioon, että et ole ammattilaispokerin pelaaja ja downswing johtuu todennäköisesti omasta pelistäsi. Mitä nuita sun kirjotuksia lukenu sulla on muutama perusvirhe, kuten se että on erittäin suositeltavaa luopua AK:sta flopilla, jos ei osu mihinkään luonnollisesti olet oikeutettu jatkolyöntiin jos olet korottanu ennen floppia, mutta jos vastustaja maksaa tai korottaa flopilla niin kannattaa kipata. Paitsi jos vastustaja maksaa ja osut turnilla jompaan kumpaan ylikorteistasi, näin käy joskus mutta silti 6 outtia ei tee vetoasi erityisen vahvaksi joten tämä tilanne ei ollu kyllä mikään cooler tai bad beat vaan ihan sun omaa tyhmyyttä mitäs et osaa luopua käsistäsi. Jatkolyönti ois tuossa tilanteessa ymmärrettävä silloin suuruudeltaan 2/3 pottia. Ja jos merkit olisivat tuossa tilanteessa niin vähissä ettei jatkolyöntiä pysty tekemään laittamatta yli puolta stäkistä peliin niin sökö/kippaus on paras vaihtoehto. KJ:stä ilmaisinkin jo mielipiteeni. Onhan tuossa pari tilannetta jotka ovat aivan selvästi vain huonoa tuuria kuten AK vs K4, mutta kyllä se pelikassa pysyy hallinnassa ja lähtee taas nousuun kun vaan osaat tehdä päätökset järkevästi. Ja kun turnauksia kerran tykkäät pelata niin kannattaa huomioida että siellä pitää käsi valinnan pitää olla vielä tiukempi kuin tavallisesti.


      • BUUJAAA
        Aftonfalken kirjoitti:

        Ajatukseni ei ole valittaa bad beateista, vaan kertoa pokerista sellaisena kuin minä sen koen. Edellä kertomani tapahtui siis joko sunnuntaina tai maanantaina. Tänään pelasin kaksi deep stack -sittaria. Ensimmäisessä pääsin kolmen joukkoon ja edelleen kahden joukkoon, jossa sitten hävisin flopattuani 6-parin flopattua A-paria vastaan. Ennen tuota jakoa chipleaderilla oli 35.000 chippiä minun 10.000 chippiä vastaan.

        Toisessa sittarissa olin chipleaderina noin 20.000 chipillä, kun kolme pelaajaa jäi jäljelle. Blindit olivat 800 ja 1.600, ante 75. Ensimmäisessä jaossa korotin, mutta kukaan ei maksanut. Sen jälkeen foldailin muutaman jaon, kunnes sain pienessä blindissä 86o, jolla korotin 5.000 chippiin. Iso blindi, jolla oli ennen jakoa noin 10.000 chippiä, löi all in. Koska kerroin oli noin neljä, maksoin. Iso blindi näytti A7s johtaen 62-38. Onnekas floppi 8c-Qs-Jc siirsi minut keulaan 85-15. Turn As palautti maan tasalle ja river katsoi parhaaksi pitää siellä.

        Sitten sain buttoniin ja isoon blindiin 72o:t, jotka foldasin. Jäljellä oli noin 8.500 chippiä. Pieneen blindiin sain JJ, jolla vain maksoin. Ilokseni iso blindi löi jälleen all in ja minä maksoin. Hän näytti Q8s ja minä pääsin flopille keulasta 68-32. Floppi 2s-5h-2c korotti etumatkani tilanteeseen 84-16. Turn 7h vei isolta blindiltä mahdollisuuden väriin ja antoi lisää keulaa (93-7). Riverillä pöytään saapui Qd. Game over.

        Pelit kulkivat tällä kertaa näin. Koska pelaan varovaisesti, ehkä liiankin varovaisesti, saanen odottaa pitkään, jotta pääsen nousemaan sillasta esimerkiksi 7-93 tilanteessa. Sillan alle pääseminen näyttää olevan paljon helpompaa.

        mies pelailet? Ja minkä kokoisilla panoksilla pelaat?


      • Aftonfalken
        partane kirjoitti:

        Vastaampa ensin loppuun ton sun ekan viestin.

        "Eilen olin turnauksessa neljän joukossa. Pinoni oli selvästi suurempi kuin neljännen, mutta vain hieman pienempi kuin toisen; olin siis kolmantena. Löin UTG:sta riittävästi (noin neljännes pinosta) KJs:llä. Kakkospino mietti kauan - käytyään ilmeisesti rukoushuoneella - ja maksoi sitten. Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin."

        Tuota tämä nyt on vähän sekava siis jos pelaajia on neljä jäljellä niin ei ole UTG:tä vaan on jäljellä ainoastaan blindit, BU ja CO. Nää vissii kuitenki tarkotit neljän hengen pöytää, mutta korjaa jos oon väärässä.

        Floppiin tuli KQ ja jokin pieni kortti. Kakkospino passasi, minä korotin potillisen. Kakkospino löi all in, jonka minä mielelläni maksoin."

        Tuota tällä kertaa sulla oli parempi käsi tuossa tilanteessa, mutta on mun mielestä vähän riskiä peliä lähteä kärkiparilla all-in tuossa vaiheessa turnausta vastustajallasi olisi voinut yhtä hyvin olla KQ tai AK.

        Kakkospino esitti Q9o. Hänellä on viisi outtia, joten hänellä oli mahdollisuus voittaa noin kerran viidestä. Turnilla tuli turvallinen kortti, joten voittotodennäköisyyteni nousi noin 88 prosenttiin. Riverille RNG arpoi ysin, joten turnaukseni päättyi juuri ennen rahasijoja. Tästä turnauksesta alkoi downswing, jonka aikana olen hävinnyt jokaisen ratkaisevan käden riippumatta aloituskädestä.

        Sitä sattuu tuo on normaalia variassia ja jos et pysty sietämään bad beatteja ilman että alat epäillä pokerisivua rahojesi viemisestä niin suosittelen lopettamaan pokerin pelaamisen kokonaan, koska downswingejä tulee ammattilaispelureillekin ja he tietävät upswingin ollessa menossa, että tuuri voi kääntyä jo seuraavasta kädestä.

        Ja ota huomioon, että et ole ammattilaispokerin pelaaja ja downswing johtuu todennäköisesti omasta pelistäsi. Mitä nuita sun kirjotuksia lukenu sulla on muutama perusvirhe, kuten se että on erittäin suositeltavaa luopua AK:sta flopilla, jos ei osu mihinkään luonnollisesti olet oikeutettu jatkolyöntiin jos olet korottanu ennen floppia, mutta jos vastustaja maksaa tai korottaa flopilla niin kannattaa kipata. Paitsi jos vastustaja maksaa ja osut turnilla jompaan kumpaan ylikorteistasi, näin käy joskus mutta silti 6 outtia ei tee vetoasi erityisen vahvaksi joten tämä tilanne ei ollu kyllä mikään cooler tai bad beat vaan ihan sun omaa tyhmyyttä mitäs et osaa luopua käsistäsi. Jatkolyönti ois tuossa tilanteessa ymmärrettävä silloin suuruudeltaan 2/3 pottia. Ja jos merkit olisivat tuossa tilanteessa niin vähissä ettei jatkolyöntiä pysty tekemään laittamatta yli puolta stäkistä peliin niin sökö/kippaus on paras vaihtoehto. KJ:stä ilmaisinkin jo mielipiteeni. Onhan tuossa pari tilannetta jotka ovat aivan selvästi vain huonoa tuuria kuten AK vs K4, mutta kyllä se pelikassa pysyy hallinnassa ja lähtee taas nousuun kun vaan osaat tehdä päätökset järkevästi. Ja kun turnauksia kerran tykkäät pelata niin kannattaa huomioida että siellä pitää käsi valinnan pitää olla vielä tiukempi kuin tavallisesti.

        Kun kirjoitin UTG, tarkoitin tietysti sitä, että olin ensimmäisenä blindien jälkeen vuorossa. En ole koskaan ajatellut, että pitäisi kertoa olevansa CO. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia. Pääasia kuitenkin on se, mitä KJs:lla kannattaa tehdä tuollaisessa tilanteessa. Minusta KJs on niin vahva käsi, että sillä pitää lyödä.

        Sittarissahan oli alussa 9 pelaajaa 2000 chipin stäkeillä. Iso blindi oli tuossa vaiheessa 300 tai 400. Luultavasti kakkosstäkki ajatteli, että löin Ax:llä tai että bluffasin, ja osuttuaan floppiin otaksui olevansa vahvoilla. Jatkolyöntini oli luonnollinen ainoana tarkoituksena estää vastustajaa saamasta ilmaista korttia. Koska sen jälkeen potissa oli puolet stäkistäni, olin ymmärrettävästi sitoutunut siihen. Tuollaisessa tilanteessa maksan ilman muuta all in -korotuksen, vaikka hintana olisi putoaminen turnauksesta. Jos näitä väistelee, joutuu aina pakenemaan.

        Ymmärrän hyvin AK:n tilanteen, kun floppi ei osu. Se, miten jatkan, riippuu sijoituksestani turnauksessa, pinostani ja hieman myös vastustajasta. Aina ei voi osumatonta floppiakaan väistellä ja minusta tuossa oli kysymys juuri sellaisesta tilanteesta. Käden lopputulosta en voi kuitenkaan moittia, sillä siinähän kävi juuri siten kuin siinä kuuluisi useimmin käydä.

        Jokainen pokerin pelaaja ymmärtää, että bad beateja tulee. Näissä kirjoituksissa onkin kysymys siitä, että niitä tulee liian usein. Esiintyminen ei siis vastaa teoreettista todennäköisyyttä. Sitten, kun olet selkeänä altavastaajana, pääset nousemaan ohi enintään todennäköisyyttä vastaavalla tavalla. Oma kokemukseni bad beateista on se, että niiden määrä on noin kaksinkertainen oikeaan määrään verrattuna. Tästä syystä reilusta johtoasemasta voittaa vain 60 % 80 %:n sijasta.

        Koska pelaamissani sittareissa alkustäkit ovat 1000 tai 2000 chippiä (osa vieläpä turboja), niissä joutuu suhteellisen nopeasti laajentamaan aloituskäsivalikoimaa. Yleisesti ottaen pelaan joka tapauksessa alussa tiukasti ja väitän myös, että pelaan liian varovaisesti. Tuhannella chipillä aloitettaessa joutuu lyömään all in keskipareillakin melko pian, ellei ole saanut kasvatettua pinoa. Stäkissä saattaa olla 700 chippiä ja iso blindi 100 tai 150 chippiä. Hävisin varmaankin seitsemän kertaa peräkkäin lyötyäni all in keskiparilla saatuani maksun Ax:ltä. Kyllä se A liiteli yleensä jo floppiin, mutta viimeistään riverillä. Tuollainen ei ole enää normaalia. Jos lanttia heitetään seitsemän kertaa ja aina tulee klaava, useimmat alkavat epäillä joko heittäjää tai lanttia.

        Bad beat ei sinällään tuota tuskaa, sillä pelaan muutaman dollarin sisäänostoilla. Menetetty raha ei ole minkääntasoinen ongelma. Showdowneja tulee niin harvoin, että bad beatien esiintymistiheyden pystyy määrittämään ilman apuohjelmia. Pelatessani eilen joku kertoi rekisteröityneensä äskettäin. Hän ihmetteli saatuaan useita monstereita joko flopilla tai riverillä, onko peli aina sellaista. Siihen joku vastasi, että yleensä huonot kortit voittavat. Se kuvastaa paljon.

        Monet kirjoittavat täällä, että bad beateja tulee liian usein. Koska kokemukseni on samansisältöinen, komppaan heitä mielelläni. Missään tapauksessa en halua antaa kenellekään väärää käsitystä. Jos joku kokee, että todennäköisyydet pitävät paikkansa, hyväksyn senkin. Jokainen joutuu pelatessaan kuitenkin pohtimaan itse tätä asiaa. On erittäin hyvä, että jokainen voi peilata omia näkemyksiään toisten näkemyksiin.


      • Aftonfalken
        BUUJAAA kirjoitti:

        mies pelailet? Ja minkä kokoisilla panoksilla pelaat?

        Betfairilla pelailen nykyisin, pääasiassa muutaman dollarin sittareita.


      • partane
        Aftonfalken kirjoitti:

        Kun kirjoitin UTG, tarkoitin tietysti sitä, että olin ensimmäisenä blindien jälkeen vuorossa. En ole koskaan ajatellut, että pitäisi kertoa olevansa CO. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia. Pääasia kuitenkin on se, mitä KJs:lla kannattaa tehdä tuollaisessa tilanteessa. Minusta KJs on niin vahva käsi, että sillä pitää lyödä.

        Sittarissahan oli alussa 9 pelaajaa 2000 chipin stäkeillä. Iso blindi oli tuossa vaiheessa 300 tai 400. Luultavasti kakkosstäkki ajatteli, että löin Ax:llä tai että bluffasin, ja osuttuaan floppiin otaksui olevansa vahvoilla. Jatkolyöntini oli luonnollinen ainoana tarkoituksena estää vastustajaa saamasta ilmaista korttia. Koska sen jälkeen potissa oli puolet stäkistäni, olin ymmärrettävästi sitoutunut siihen. Tuollaisessa tilanteessa maksan ilman muuta all in -korotuksen, vaikka hintana olisi putoaminen turnauksesta. Jos näitä väistelee, joutuu aina pakenemaan.

        Ymmärrän hyvin AK:n tilanteen, kun floppi ei osu. Se, miten jatkan, riippuu sijoituksestani turnauksessa, pinostani ja hieman myös vastustajasta. Aina ei voi osumatonta floppiakaan väistellä ja minusta tuossa oli kysymys juuri sellaisesta tilanteesta. Käden lopputulosta en voi kuitenkaan moittia, sillä siinähän kävi juuri siten kuin siinä kuuluisi useimmin käydä.

        Jokainen pokerin pelaaja ymmärtää, että bad beateja tulee. Näissä kirjoituksissa onkin kysymys siitä, että niitä tulee liian usein. Esiintyminen ei siis vastaa teoreettista todennäköisyyttä. Sitten, kun olet selkeänä altavastaajana, pääset nousemaan ohi enintään todennäköisyyttä vastaavalla tavalla. Oma kokemukseni bad beateista on se, että niiden määrä on noin kaksinkertainen oikeaan määrään verrattuna. Tästä syystä reilusta johtoasemasta voittaa vain 60 % 80 %:n sijasta.

        Koska pelaamissani sittareissa alkustäkit ovat 1000 tai 2000 chippiä (osa vieläpä turboja), niissä joutuu suhteellisen nopeasti laajentamaan aloituskäsivalikoimaa. Yleisesti ottaen pelaan joka tapauksessa alussa tiukasti ja väitän myös, että pelaan liian varovaisesti. Tuhannella chipillä aloitettaessa joutuu lyömään all in keskipareillakin melko pian, ellei ole saanut kasvatettua pinoa. Stäkissä saattaa olla 700 chippiä ja iso blindi 100 tai 150 chippiä. Hävisin varmaankin seitsemän kertaa peräkkäin lyötyäni all in keskiparilla saatuani maksun Ax:ltä. Kyllä se A liiteli yleensä jo floppiin, mutta viimeistään riverillä. Tuollainen ei ole enää normaalia. Jos lanttia heitetään seitsemän kertaa ja aina tulee klaava, useimmat alkavat epäillä joko heittäjää tai lanttia.

        Bad beat ei sinällään tuota tuskaa, sillä pelaan muutaman dollarin sisäänostoilla. Menetetty raha ei ole minkääntasoinen ongelma. Showdowneja tulee niin harvoin, että bad beatien esiintymistiheyden pystyy määrittämään ilman apuohjelmia. Pelatessani eilen joku kertoi rekisteröityneensä äskettäin. Hän ihmetteli saatuaan useita monstereita joko flopilla tai riverillä, onko peli aina sellaista. Siihen joku vastasi, että yleensä huonot kortit voittavat. Se kuvastaa paljon.

        Monet kirjoittavat täällä, että bad beateja tulee liian usein. Koska kokemukseni on samansisältöinen, komppaan heitä mielelläni. Missään tapauksessa en halua antaa kenellekään väärää käsitystä. Jos joku kokee, että todennäköisyydet pitävät paikkansa, hyväksyn senkin. Jokainen joutuu pelatessaan kuitenkin pohtimaan itse tätä asiaa. On erittäin hyvä, että jokainen voi peilata omia näkemyksiään toisten näkemyksiin.

        En ole koskaan ajatellut, että pitäisi kertoa olevansa CO. Kysymyksessä on kuitenkin sama asia. Pääasia kuitenkin on se, mitä KJs:lla kannattaa tehdä tuollaisessa tilanteessa. Minusta KJs on niin vahva käsi, että sillä pitää lyödä.

        Ei se aivan sama ole helposti aiheutat vaarin kasityksen miten kasi pitaisi pelata. Kerro vaikka mieluummin olleesi ensimmaisena vuorossa tai jotain. Joo no KJs on melko vahva kasi jos kyseessa on turbosittari tai sit jos sulla on vahan merkkeja, mutta ei oo mitaan jarkea riskeerata KJ:lla jos on iso tai edes 10bb:ta isompi stakki ja kyseessa on MT-turnaus tai normisittari.

        Ymmärrän hyvin AK:n tilanteen, kun floppi ei osu. Se, miten jatkan, riippuu sijoituksestani turnauksessa, pinostani ja hieman myös vastustajasta. Aina ei voi osumatonta floppiakaan väistellä ja minusta tuossa oli kysymys juuri sellaisesta tilanteesta. Käden lopputulosta en voi kuitenkaan moittia, sillä siinähän kävi juuri siten kuin siinä kuuluisi useimmin käydä.

        Joo no se miten jatkat osumattoman flopin jalkeen nyt riippuu taysin siita etta kuinka paljon sulla on merkkeja ja ootko korottanut ennen floppia. Jos sulla on alle puolet pinosta pelissa niin turhaan rupiat riskeeraamaan 6 outilla. Kippaa vaan suosiolla se on yksi pahimmista aloittelijoitten virheista ettei osata luopua kasista kun pitaisi.

        Jokainen pokerin pelaaja ymmärtää, että bad beateja tulee. Näissä kirjoituksissa onkin kysymys siitä, että niitä tulee liian usein. Esiintyminen ei siis vastaa teoreettista todennäköisyyttä. Sitten, kun olet selkeänä altavastaajana, pääset nousemaan ohi enintään todennäköisyyttä vastaavalla tavalla. Oma kokemukseni bad beateista on se, että niiden määrä on noin kaksinkertainen oikeaan määrään verrattuna. Tästä syystä reilusta johtoasemasta voittaa vain 60 % 80 %:n sijasta.

        Teeppa nyt ihan suosiolla nain ennen ku rupiat viisastelemaan.

        1. Valitte joku hyva pokerisivu ja tee talletus, pelaile kayttaen oikeanlaista pelikassan hallintaa (ohjeet loytyy helposti)
        2. lataa pokertraccer
        3. sit pelailet etta noin 100000 - 500000 katta on pelattu ja katotaan sit tuota asiaa uudelleen


        Monet kirjoittavat täällä, että bad beateja tulee liian usein. Koska kokemukseni on samansisältöinen, komppaan heitä mielelläni. Missään tapauksessa en halua antaa kenellekään väärää käsitystä. Jos joku kokee, että todennäköisyydet pitävät paikkansa, hyväksyn senkin. Jokainen joutuu pelatessaan kuitenkin pohtimaan itse tätä asiaa. On erittäin hyvä, että jokainen voi peilata omia näkemyksiään toisten näkemyksiin.


        Loppuun aattelin mainita, etta oon ulkomailla ja nappaimissa ei oo nuita kahta kirjainta jotka puuttuu joka valista.

        Tosiasiassa puolet taman foorumin kayttajista ei tieda edes mista puhuu. He eivat ole joko pelailleet tarpeeksi kauan tai sit bad beatit ovat ainoat jotka jaavat mieleen omat onnistumiset sun muut jaavat huomioimatta.


    • Aftonfalken

      Seurataanpa erään Hannu Hanhen peliä Betfairilla sittarissa, sisäänosto muutamia dollareita, alussa 9 pelaajaa, stäkit 5000 chippiä.

      Ensimmäinen jako.
      Blindit 10/20
      Keskipositiosta korotus 75
      ja maksu 75
      Hanhi maksu 75
      Cutoff maksaa 75
      Button foldaa
      Blindit foldaa

      Floppi Kh, 7s, 6s
      Korottaja lyö 170
      Hanhi korottaa 340
      Cutoff maksaa 340
      Korottaja luopuu

      Turn 7c
      Passaus
      Passaus

      River 8d
      Hanhi lyö 1105
      Cutoff maksaa 1105

      Hanhi näyttää Ks, Kc
      Cutoff näyttää Ah, 6d

      Hanhi vie potin 3315 täydellä kädellä. Hän oli koko ajan edellä ja vei käden mainiosti loppuun.


      Pari jakoa myöhemmin.
      Blindit 10/20
      UTG 1 korottaa 60
      Hanhi rereissaa 100
      Maksu 100
      Pieni blindi korottaa 480
      UTG 1 maksaa 420
      Hanhi lyö all in 6695
      Maksu all in 3260
      Pieni blindi all in 2100
      UTG 1 luopuu
      Hanhelle palautetaan 3435.

      Pieni blindi näyttää 2s, Ac
      Hanhi näyttää Kh, Jc
      Maksaja näyttää Qs, 4h
      Preflop-prosentit 38-36-26

      Floppi 2d, 5s, Qc
      Prosentit 20-14-66

      Turn 9h
      Prosentit 12-17-71

      River Td

      Hanhi vie potit 1560 8240 sisäsuoran vedon osuttua riverillä


      Pari jakoa myöhemmin
      Blindit yhä 10/20
      Hanhi (UTG) korottaa 70
      Keskipositiosta maksu 70
      Button maksaa 70
      Pieni blindi luopuu
      Iso blindi maksaa

      Floppi 4d, Ad, Jd
      Blindi lyö 510
      Hanhi korottaa 1020
      Kaksi luopujaa
      Blindi maksaa 510

      Turn 2d
      Blindi lyö 1200
      Hanhi korottaa all in 3310 (blindin stäkin mukaisesti)
      Blindi maksaa 2110
      Hanhelle palautetaan 8835

      Blindi näyttää 4c, As
      Hanhi näyttää Ks, Kh
      Preflop 30-70
      Floppi 89-11
      Turn (all in) 77-2, 21 tasapelille
      River Td tuo tasurin värillä


      Pari jakoa myöhemmin
      Blindit 15/30
      UTG maksaa 30
      Kolme luopujaa
      Button maksaa 30
      Hanhi maksaa pienestä blindistä 15
      Iso blindi passaa

      Floppi Jc, 7d, Qd
      Passeja alkuun
      Button lyö 280
      Hanhi korottaa all in 3035 (button-stäkin mukaisesti)
      Button maksaa 2755
      Hahnelle palautetaan 10215

      Hanhi näyttää Ts, Kh
      Button näyttää 8s, Qc
      Preflop 85-15
      Floppi 42-58

      Turn 5c
      Prosentit 25-75

      River 9h
      Tuo Hanhelle suoran, potti 6190


      Muutama jako eteenpäin
      Blindit 25/50
      UTG korottaa 140
      Luopujia
      Hanhi maksaa isosta blindistä 90

      Floppi 9c, 5c, 8c
      Passi
      UTG lyö 152
      Hanhi korottaa all in 4710
      UTG maksaa 4558

      Hanhi näyttää Qh, 9s
      UTG näyttää Ks, Kc
      Preflop 14-86
      Floppi 13-87

      Turn 5d
      Prosentit 5-95
      Hanhella outteina kaksi ysiä.

      River 9h. Bingo. Täysikäsi tuo voiton Hanhelle. Potti 9725.


      Pari jakoa myöhemmin.
      Istun UTG:ssä, stäkkiä 7720
      Blindit 25/50
      Korotan 125
      Luopuja
      Hanhi korottaa 200
      Kaksi luopujaa
      Maksan 75

      Floppi 6s, Jc, Jh
      Lyön 356
      Hanhi menee all in 7520 (minun stäkkini mukaisesti)
      Maksan 7164
      Hanhelle palautetaan 13640.

      Näytän Th, Tc
      Hanhi näyttää 8h, 5c
      Preflop 85-15
      Floppi 96-4

      Turn 4d
      Prosentit 91-9
      Hanhella outteina neljä seiskaa sisäsuoraan.

      River 7c
      Bingo. Suora tuo Hanhelle voiton. Minun osaltani game over.

      * * * * * * * *

      Myöhemmin Hanhi hävisi joitakin jakoja, mutta voitti lopulta turnauksen.

      Toivottavasti jakoihin tulivat nuo summat oikein. Näytteet, joissa Hanhi oli altavastaajana, ovat kuitenkin loistavia. Minä lennän turnauksesta ulos ensimmäisessä tuollaisessa jaossa, mutta tämä kaveri meni loppuun saakka.

      En tiedä, oliko tuo kaveri vasta rekisteröitynyt, jolloin hänelle annettiin uskomattomia ohivetoja, jotta hänet sitoutettaisiin huoneeseen. Kuka tahansa saa olla asiasta eri mieltä, mutta minusta fairin RNG on uskomaton. Ehkä noin puoli vuotta sitten pelasin siellä käteispelejä (iso blindi 10 - 30 senttiä). Silloin noita ohivetoja tuli liikaa ja luovuin fairista. Varmaankin viimeisessä jaossa johdin flopattuani ässäparin (hyvä kikkeri). Joku norski makseli pienemmällä kikkerillä loppuun saakka ja osui sitten riverilla ja ajeli ohi. Ei tarvitse ihmetellä, että norski katosi pöydästä heti. Palasin fairille takaisin pelaamaan pieniä sittareita ja olen nyt hieman voitolla.

      Todettakoon vielä kerran, että minusta RNG toimii päin peetä (kysymyksessä ei siis ole satunnaisia jakoja tuottava generaattori) tai sitten pelejä ohjataan tarkoituksellisesti, siis tarpeen mukaan. Tämä päätelmäni sopii moniin huoneisiin. Jos joku uskoo huonoon tuuriin tai pitää pelaamistani huonona, uskokoon tai pitäköön. En muuta näkemystäni piiruakaan.

      • partane

        ei tuossa ole mitaan ihmeellista...


    • Aftonfalken

      Päivän ensimmäinen deep stack -peli.
      Blindit 300/600, ante 50, minulla stäkkiä 3735.
      Olen pelannut erittäin varovaisesti. Kuusi pelaajaa jäljellä.

      Antet 300
      Blindit 300 600
      UTG luopuu
      Lyön all in
      Muut luopuvat,
      mutta iso blindi maksaa.
      Hänelle jää reilut 1000 chippiä jäljelle.

      Näytän Qs, Ah.
      Iso blindi näyttää Qc, Kh.
      Johdan 75-25

      Floppi As, 6h, 7s
      Johdan 98-2

      Turn Th
      Johdan 91-9

      River Jd
      RNG iski jälleen.

    • Aftonfalken

      Eilen jälleen kaunis all in -käsi.

      Texas Holdem, sittari, ante 75, blindit 800/1600, neljä pelaajaa jäljellä.

      Ennen anteja ja blindejä
      Pieni blindi 8000 chippiä
      Iso blindi 11000 chippiä
      Minä 9000 chippiä
      Button 17000 chippiä

      Saan aloituskorteiksi AJo ja lyön all in.
      Button foldaa
      Pieni blindi maksaa all in.
      Iso blindi luopuu.

      Pieni blindi esittää A5o. Johdan 71-29.
      Floppiin 5, turniin toinen 5. Minun käteni ei vahvistu. Game over.

      Tämän päivän mainos.

      Kuusi pelaajaa jäljellä. Tilanne ennen anteja ja blindejä.

      Pieni blindi 2900
      Iso blindi 5700
      UTG 5000
      Seuraava 3900
      CO 23600
      Button (minä) 3900

      Pataan antet 6 * 25 ja blindit 100 200.
      Kaikki foldaavat ennen minua.
      Korotan 575.
      Pieni blindi luopuu.
      Iso blindi korottaa all in.
      Maksan 3315. Potti 8030.

      Minä esitän Ks-Qc, iso blindi näyttää Qd-Td. Parittomilla käsillä ei voi toivoa juurikaan parempaa tilannetta. Johdan 69-31.

      Floppi Ah, 7d, As kelpaa. Johdan 83-17.

      Turn 5c maistuu mainiosti. Johdan 93-7.

      River Tc tuo isolle blindille parin ja voiton. Osaltani turnaus over.

      Betfairilla osaa mainiosti ohjauksen. Potti annetaan sille, jolle se halutaan antaa. Voisihan tässä muutakin sanoa, mutta en viitsi. No, ehkä Betfair ohjaa potin pois siltä, jonka se ei halua menestyvän.

      • partane

        joo no en rupia erikseen jokasta sun huonoa sattumusta kommentoimaan, kuten sanoin viisaat kayttaa pokertracceria... siita naet etta todennakoisyydet pitavat paikkansa.


    • Aftonfalken

      Päivän ainoa sittari.
      Deep stack, ante 75, blindit 800/1600.
      Stäkit
      PB 14700
      Minä 12700
      CO 6600
      BTN 11000

      Antet 300 blindit 2400

      CO korottaa all in 6500.
      BTN ja PB foldaavat.
      Maksan Js-Qs:llä 4900. Potti 14100.
      CO näyttää 9h-Jh.
      Johdan preflop 70-30.

      Floppi Ks, 8c, 2d.
      Johdan 86-14.

      Turn 5c.
      Johdan 93-7.

      River 9c.
      Jälleen bingo. Selvästä keulasta mukava tappio.

      Seuraavassa jaossa pääsen JJ:llä korottamaan cutoffin korotuksen. Cutoff maksaa ja näyttää K8s. Floppiin JK6 sateenkaarena. Settini kestää turnin ja riverin.

      Kolme jäljellä. Antet 75, blindit 800/1600.
      Stäkit:
      Minä 12100
      IB 11400
      BTN 21500

      Antet ja blindit yhteensä 2625.
      Button foldaa.
      Minä korotan 3000.
      IB korottaa all in 9727.
      Maksan 7527.
      Potti yhteensä 22879.

      Näytän Kc-7s.
      IB näyttää 8s, 9d.
      Preflop 56-44.

      Floppi 6c, 6s, Kd sopii minulle erinomaisesti.
      Johdan 97-3.

      Turn 7d. IB saa päistä avoimen suoran vedon. Hänellä on kahdeksan outtia.
      Johdan silti 82-18.

      River Ts.
      Jälleen bingo viimeisellä kortilla. Stäkkiä jää 725. Käytännössä game over. Putoan seuraavassa jaossa A2:lla vastassani K5.

      Betfair on mainio lafka. Pyrin jatkamaan mainontaa lähipäivinä. Bad beatien odotusarvo on näet huikea. En voi enää väittää, että keskimäärin 80 % keula kestäisi 50-prosenttisesti. 40 prosenttia näyttää olevan parempi arvio.

      • BUUJAAA

        vaiha pokerihuonetta jos alkaa tuntumaan tuolta, esim. red kingsistä olen jäänyt voitolle tuhansia euroja.


    • Aftonfalken

      Kuusi pelaajaa jäljellä, keskistäkki 7500, oma stäkkini 4500. Antet 50, blindit 300/600.
      Lojun isossa blindissä kädessäni AKo. Cutoff korottaa 1500.
      Muut luopuvat, mutta minä lyön all in. Cutoff maksaa ja näyttää 87s.
      Molemmilta floppi ja turn menevät ohi. Kurkoni osuu riverillä.
      Seuraavassa jaossa KQo riittää tuomaan blindit pinooni.

      Viisi pelaajaa jäljellä, oma stäkki 10400. Antet 50, blindit 300/600.
      Saan cutoffiin TT. UTG luopuu ja minä korotan 3400.
      Pieni blindi (sama kaveri kuin edellä) reissaa all in 3900 (korotus 500).
      Maksan mielelläni. Pieni blindi näyttää KT. Pöytään pari pientä ja kolme jätkää.
      Käteni kestää ja vien potin 8600. Neljä jää jäljelle.

      Enää on kolme jäljellä. Stäkkini on 23800. Se on päässyt paisumaan siksi, että olen saanut kohtuullisia kortteja enkä ole saanut korotuksilleni vastapeliä. Sekaan on voinut soluttaa muutamia luovutuskäsiä, mutta nekin ovat tuoneet blindit kotiin. Antet ovat 75 ja blindit 800/1600.

      Istun isossa blindissä JJ kädessäni. Pienellä blindillä on jäljellä noin 11000, jonka hän laittaa peliin. Maksan. Pieni blindi näyttää K8o. Floppiin kirmaa Js, 6s, 9h. Turnilla tulee 5s, joka antaa pienelle blindille sisäsuoran vedon. River on Tc, joten käteni kestää. Ihmeiden aika ei ole ohi. Pieni blindi sijoittuu kolmanneksi. Pääsen headsupiin selvässä 36000 - 9000 johdossa.

      Tilanteessa 39000 - 6000 nelosparini häviää 72s:lle, sillä floppiin tulee seiska. Sitten saan huonoja aloituskortteja, joilla en lähde pelaamaan. Etumatka kaventuu tilanteesee 27000 - 18000. Korotan pienestä blindistä K6s:llä, iso blindi lyö all in ja minä maksan. Hän esittää A2s. Floppiin tulee A, mutta minä saan värin vedon. Värini ei kuitenkaan täyty. Olen tappiolla 11000 - 34000.

      Seuraavassa jaossa saan aloituskorteiksi 44. Rereissaan pienen blindin korotuksen all in ja hän maksaa. Vastassani on J8s. Käteni kestää ja tilanteeksi tulee 22000 - 23000. Seuraava jaossa heitän korttini pakkaan.

      Isossa blindissä pääsen AQo:lla korottamaan pienen blindin lyönnin all in ja saan sille maksun kolmosparilta. Floppi menee molemmilta ohi, samoin turn, mutta river tuo A:n. Johdan 42000 - 3000. Hieman myöhemmin häviän all in -jaon A9o:lla J4:lle.

      Kun olen uudelleen johdossa 42000 - 3000, pääsen pienestä blindistä pelaamaan KK:lla. Isolle blindille jää 1000 stäkkiä ja hän maksaa korotukseni esittäen J5o:n. Flopilla hän saa sisäsuoran vedon ja turnilla päistä avoimen suoran vedon, mutta käteni kestää turnausvoittoon.

      Seuraavassa turnauksessa saan muutaman jaon jälkeen jälleen KK:n ollessani napilla. UTG maksaa 30, seuraava foldaa ja tätä seuraava maksaa. Sitten seuraa kolme luovutusta ja minä korotan 210. Kaikki muut foldaavat, mutta toinen maksaja laittaa pottiin lisää 180. Potti on 495. Floppiin tulee 2h, 4c, 3h. Lyön 400, maksaja maksaa jälleen. Turnilla 2c, lyön 900. Maksaja tuplaa ja minä vastaan all in. Pottiin tulee 8100. Maksaja näyttää A2o. River Jh. Maksaja saattoi ajatella, että minulla ei ole mitään, ja luuli olevansa keulassa. On näillä herroilla kuitenkin ihmeellinen tuuri. He pelaavat huonolla kikkerillä huonosta positiosta ja silti heidän pinonsa kasvaa. Itse olisin foldannut tuon käden automaattisesti.

      • Aftonfalken

        Deep stack -sittari jälleen. Epäonnistuttuani sekä salettivärin että salettisuoran vedossa flopilta menetin stäkistäni hieman yli puolet. Minulla oli flopilla vähintään 12 outtia, ehkä viisitoista. Tämän jälkeen kippailin kymmenisen kättä, kunnes cutofissa sain käteen Ah-Ac:n. Blindit olivat 50/100.

        Aikaiset positiot luopuvat, mutta pelaaja edelläni maksaa. Korotan 450, button maksaa. Blindit luopuvat ja pelaaja edeltäni maksaa. Potissa on 1500. Floppi on 8s-3c-Th. Pelaaja edeltäni lyö potillisen, minä reissaan all in 1705 ja saan luonnollisesti maksun. Potti on 4910. Vastassani on 8c-9c. Preflop johdin 79-21, flopilla 73-27. Turnilla tulee 7d, johdan yhä reilusti 70-30. Riverillä tulee 8h, mikä antaa vastustajalleni tripsit. Game over jälleen selvästä keulasta.

        En voi väittää, että ymmärtäisin Betfairin generaattoreita. Niissähän toimii sama kaava kerta toisensa jälkeen. Limppaa mukaan ja yritä päästä flopille halvalla. Jos joku reissaa, maksa roskalla ja katso: viimeistään riverillä ajat ohi.


    • Aftonfalken

      Deep stackia jälleen. Alussa olen korottanut vain muutaman kerran, mistä johtuen blindit ovat pienentäneet stäkkiäni. Ante 50, blindit 300/600. Viisi pelaajaa jäljellä. Lojun isossa blindissä, stäkkiä 3590.

      Pottiin antet 250 ja blindit 900.
      UTG korottaa totuttuun tapaan, tällä kertaa 1200. Aiemmin minulla oli huonoja aloituskäsiä, mutta tällä kertaa ATo oikeuttaa all in -korotukseen. Laitan siis stäkkini 2940 pottiin ja UTG maksaa. Potiksi tulee 7730.

      Näytän As-Tc.
      UTG näyttää Oh-Kc.
      Johdan preflop 60-40.

      Floppi Ac, 6d, 7d.
      Johdan 97-3.

      Turn Kh.
      Keula kaventuu tilanteeseen 89-11.
      UTG:lla viisi outtia.

      River Ts.
      Betfairin RNG on näköjään mennyt sekaisin.

      Antet ja blindit eivät ole nousseet. Joitakin jakoja myöhemmin saan UTG:ssä J-parin ja siirrän pottiin 1800, jossa on siis korotusta 1200. Cutoff, button ja pieni blindi foldaavat. Iso blindi tuplaa korotukseni. Korotan edelleen, minkä jälkeen iso blindi joutuu laittamaan koko stäkkinsä peliin. Potissa ovat antet 250, pieni blindi 300 ja ison blindin alkustäkki 4200 tuplana.

      Näytän Jh-Js.
      Iso blindi näyttää Td-As.
      Johdan 71-29.

      Floppi 9d, 9c, 3h.
      Kelpaa mainiosti. Johdan 87-13.

      Turn 2s.
      Kelpaa edelleen mainiosti. Johdan 93-7.

      River Ac.
      Bingo. Betfairin RNG ei sittenkään ollut sekaisin. No, tuleehan 3000 stäkillä toimeen.

      Iso blindi 800 syö jo neljänneksen stäkistäni. Joudun kuitenkin heittämään T4o:n pois liiallisen aktiviteetin takia. KK voittaa QQ:n. Pienessä blindissä saan K8s:n. UTG yrittää limppaamalla mukaan pottiin, mutta edellisessä jaossa KK:n saanut pelaaja (sama, jolle hävisin JJ:llä) korottaa, tosin vain yhden blindin verran. Laitan stäkkini pottiin. UTG luopuu ja korottaja maksaa. Potissa on alkustäkkini 2400 tuplana ja kaksi kertaa iso blindi ja antet, yhteensä 6600. Korottaja näyttää kurkoparin. Olen tappiolla 12-88.

      Floppi 9s, 6h, Th.
      Floppi antaa loistavan mahdollisuuden. On värin vetoa ja sisäsuoran vetoa. Olen tappiolla enää 47-53.

      Turn 5c.
      Olen tappiolla 27-73, mutta tilanne ei ole toivoton.

      River Qc.
      Siihen loppui turnaus.

      Pelaaja, jolle hävisin JJ:llä, kommentoi "sick". Vastasin "no, not sick, betfair rng". Todettakoon nyt, että tuskin kysymys on rng:stä. Jos olisi, pitäisi minunkin päästä ohi ollessani jäljessä. Koska näin ei tapahdu, jäljelle jää vain yksi vaihtoehto.

    • Aftonfalken

      Deep stack -sittari, muutama jako pelattu, yksi yhdeksästä tipahtanut. Kärkistäkki 12000, minulla kuten useimmilla noin 5000 paitsi yhdellä 3000. Blindit 10/20, ei anteja.

      UTG maksaa.
      Luovutus.
      Korotus 90 ( 70).
      Luovutus.
      Maksu.
      Korotan AA:lla 600 ( 510).

      Maksu 580.
      Maksu 510.
      Luovutus.

      Floppi Jh, Ks, Jd.
      Ensimmäisenä vuorossa oleva lyö all in 2590.
      Seuraava luopuu.
      Tripsi J:llä on luonnollisesti mahdollinen, mutta maksan.
      Vastustaja näyttää QQ.
      Turn ja river 5h, 7s. Voitan käden ja siirryn 8880 stäkillä toiseksi.

      Yhdeksällä siis aloitettiin ja jo ennen varttia neljäs putosi. Viideskin putoaa kahdenkymmenen minuutin kohdalla. Deep stack -turnaukseksi peli on yllättävän raisua. Eräs pelaajista korottaa joko preflop tai flopilta all in usein. Hän istuu oikealla puolellani. Päätän, että ensimmäisellä vähänkin kunnollisella kädellä maksan hänen korotuksensa. Siihen tulee tilaisuus ennen puolen tunnin täyttymistä saatuani KJo:n. Blindit 75/150, anteja ei ole. Hän on pienessä blindissä ja minä isossa. Hänen stäkkinsä on vajaat 500 minun stäkkiäni suurempi.

      Hän lyö preflop all in ja minä maksan. Potti on 18200. Hän esittää As-Ks. Minulla on Kc-Js. Olen tappiolla 25-75.

      Floppi 6d, Jh, 2h on minulle suotuisa. Johdan 86-14.

      Turn 8d siirtää minut 93-7 johtoon. River 2c pitää minut edellä. Siirryn kärkeen, seuraavan stäkki on lähes yhtä suuri kuin omani.

      Seuraavassa kädessä tuo kaveri lyö all in 500. Maksan kuten toisetkin jäljellä olevat pelaajat. Floppaan KTo:llani K:sta alkavan suoran. En kuitenkaan karkota toisia lyömällä. Pöytään kertyy kolme ristiä ja potti matkaa värillä kolmanneksi suurimmalle stäkille.

      Stäkkini on hieman kasvanut, ja pääsen seuraamaan sivusta kakkos- ja kolmosstäkin yhteenottoa preflop all. Potissa on 13800 chippiä. Suurempi stäkki esittää Jh-Jc, pienempi Ad-Ks. Pari johtaa 57-43.

      Floppi 7h, Kd, 8s.
      Pienempi stäkki siiryy keulimaan 90-10.

      Turn 9d tuottaa isommalle stäkille sisäsuoran vedon. Hänellä on siis kuusi outtia. Prosentit pienemmälle stäkille 86-14.

      River Th.
      Altavastaaja voittaa ja pudottaa kolmannen. Pääsen headsupiin 20000 chipillä 25000 vastaan.

      Kumpikaan ei ole kovin innokas maksamaan. Stäkkini on noin 21000 ja vastustajalla 24000. Ante on 50, blindit 300/600. Vastustaja korottaa pienestä blindistä 1800:aan (korotus 1200). Kädessäni Qc-Jd päätän maksaa. Floppiin tulee Jh, 6s, 3c.

      Olen ensimmäisen vuorossa ja lyön 3700 pottiin 2600. Vastustaja korottaa lyöntini yli 2900. Mietin lyhyen ajan ja korotan all in. Vastustaja miettii ja hankkii timebankista lisää aikaa. Lopulta hän maksaa ja esittää 4h, 6c. Johdin ennen floppia 65-35 ja flopin jälkeen 78-22.

      Turnilla tulee Th. Johdan 89-11.

      Riverillä tulee As ja johtoni kestää. Pääsen jatkamaan vajaalla 42000 chipillä reilun 3000 kasaa vastaan.

      Muutaman jaon jälkeen vastustaja lyö pienestä blindistä all in, Minä maksan. Pottiin tulee 7000 chippiä. Hän esittää 5h-Ad ja minä Ah-6h. Pokerstove antaa voitolleni 42 % ja tappiolleni 23 %. Loput 35 % menevät tasapelille.

      Floppi 5s, 8s, Js.
      Niinpä niin. Vastustaja keulii parilla. Pokerstove antaa hänen voitolleen 79 % ja minun voitolleni 14 %. Loput 7 % kuuluvat tasurille.

      Turn 9s.
      Vastustajan voitolle 68 %, omalle voitolleni 11 % ja tasapelille 21 %. Voitan ainoastaan kahdella kuutosella ja kolmella seiskalla, outteja on siis viisi. Yhdeksän pataa johtaa tuo tasapelin.

      River 7h.
      Yksi viidestä outistani osuu ja tuo turnausvoiton. Ihmetellä täytyy yhäkin sitä, miksi kovat keulat kestävät harvoin.

      Nyt on sopiva hetki päättää Betfair-kertomukseni. Deep stack -sittareita pelaan mielelläni. Betfair on mainio siksi, että siellä niitä on sentään tarjolla, vaikkakin pelaajia näyttää kiinnostavan enemmän nopeatempoisemmat turnaukset. Pokerihuoneilla lienevät samanlaiset ajatukset siksi, että rakea karttuu kassaan nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe