Mondeo 150 000 km

vikaa pukkaa...

Katsastusmies antoi hylkytuomion: käsijarru puoltaa, pyöränlaakeri väljistynyt. Saavutus tuokin näillä kilometreillä. Perheen Focus on pelannut paaaljon luotettavammin.

14

1224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jssus w

kilometreillä pitäisi vielä olla laakerivikoja, eikä hylkyjä katsastuksessa.
      Onkohan autolla ajettu kuitenkin jo enemmän?

• frangrabba

on tainnu mennä mittari ympäri,ei ne laakerit nyt vielä pitäis mennä,eikä käsijarrun puoltaa

• kolinkalin...

laukesi takaripustuksen nivel. Korjaamo särki autoa vielä lisää, kun ei joku paikka auennut. Kallis oli remontti. Hain tuon auton korjaamolta ja jotain väljää kolinaa kuului alustasta hiekkatiellä. Ei ollut kyllä vieläkään kaikki kunnossa.

• zöf

puslat joilla takarunko on kiinni korista voivat olla väljät.
        Ei kummoinen homma vaihtaa itsekkään.

Voortti on siitä kätevä auto että siinä saa autoasentajan koulutuksen tavallaan kaupan päälle :)

• *Mondeo_jees*

Käsijarrumurheet on yleensä sitä, että jarrua ei ole käytetty ja on päässyt vaijeri ruostumaan. Korjaussetä herkistää sen suitsait.

Pyöränlaakeri (edestä, arvaan mä) on sitten harmillisempi. MInulla meni Sierrasta laakeri noin 250.000 jälkeen, Mondeo on nyt menossa 230.000 ja eikun laakeri toimii. Sinänsä laakerin vaihto on pieni työ.

Ei täällä ikuisesti kestä kuin ratakisko ja sekin vaihdetaan noin 30 vuoden välein.

• Rahalla saa palvelua

Mondeon laakerin vaihto ei ole pieni työ. Voi olla jopa helvetin hankala, jos ei lähde irti. Jotkut käyttäneet jopa vahvaa prässiä apuna, jotta saivat laakerin irti. Ei kannata ihan kotoisen työkalupakin värkeillä aloittaa hommaa.

Oman Mondeon etulaakeri petti n. 215 tkm kieppeillä. Huolto hoiti homman, itse en viitsinyt repostella. Rahalla siitäkin selvisi.

• Mirveä savotta - vai
        Rahalla saa palvelua kirjoitti:

Mondeon laakerin vaihto ei ole pieni työ. Voi olla jopa helvetin hankala, jos ei lähde irti. Jotkut käyttäneet jopa vahvaa prässiä apuna, jotta saivat laakerin irti. Ei kannata ihan kotoisen työkalupakin värkeillä aloittaa hommaa.

Oman Mondeon etulaakeri petti n. 215 tkm kieppeillä. Huolto hoiti homman, itse en viitsinyt repostella. Rahalla siitäkin selvisi.

Työ itsessään on pieni ja nopea tehdä, mutta se ei tarkoita sitä, että ristipääruuvari on ainoa tarvittava kalu.

Auto ilmaan, renkas irti, jarrusatula irti ja narulla roikkumaann, jarrulevy irti, jotakin helyjä siinä vielä oli lisää, koko asetelma irti ja ruuvipenkkiin kiinni, hirveällä traktorinmutterivääntövarrella ja isolla hylsyllä yksi mutteri irti ja laakeri ulos- minulla laakeri tarvitsi vielä kuumennusta, että suostui tulemaan ulos ...... ja niin edespäin.

Kaksi tunti kotona itsetehtynä molemmat etulaakerit vaihdettu. Korjaamomanu tekaisee alle tunnin ja käy kahvilla vielä. Työnä tämä on pieni ja suoraviivainen homma. Olen edelleen sitä mieltä.

• hahaa..

Voisi joskus huoltaa....

• Asennusvirheet on er

Laakereista 95% kestää nimelliseen käyttöikään. Paras 5% kymmenen kertaa pidempään.
        Eli mikä laakeri tahansa voi hajota milloin tahansa. Se on ihan normaalia.

• Tyyppivika.

Paska auto. Itellä on 2006 ja yli 150 000 ajettu ja siinä piti palat vaihtaa takaa. Käsjarru ei palauta kunnolla ja palat on raudoilla herkästi. Kuuntele aina ajaessasi että kahiseeko takana?

On kuulemma Mondeon tyyppivika.

• Dirlafort

Ei sitä ääntä aina kuule, mutta ajon jälkeen kokeile kädellä onko vanteet kuumina! Itse huomasin tästä vian ja siitä, että toisesta vanteesta talvella haihtui lumi heti, silloin koitin ja huomasin, että lämpöä oli.

• Tomii vaikka kuin hyvin kun pitää siitä huolta, pidät sinä naisestakin huolta ja huollat sitä.Miksi et autoasi?
        Autossasi on varmaan asuttu, kun on noin paljon ajettu ikäisekseen ja lisäksi olet seisonut jarrupolkimella jatkuvasti.

• *Mondeo jeejee
        eiak kirjoitti:

Tomii vaikka kuin hyvin kun pitää siitä huolta, pidät sinä naisestakin huolta ja huollat sitä.Miksi et autoasi?
        Autossasi on varmaan asuttu, kun on noin paljon ajettu ikäisekseen ja lisäksi olet seisonut jarrupolkimella jatkuvasti.

Naiseni sentään joskus antaakin pilua, että sen puoleen jaksaa vähän huoltakin pitää.

Tietysti foordi toimii jos jaksaa nenä vaseliinissa maata auton alla, mutta se ei liene auton omistamisen tarkoitus.

• taivas putoaa?

150 000 km ajettu ja kässäri puoltaa? Johan se tuohon mennessä melkeinpä pitääkin puoltaa, ei ne jarrusysteemitkään ikuisesti moitteetta toimi. Pyöränlaakeri voi väljistyä jo paljon aiemminkin, joten hyvinhän se on kestänyt. Eipä tuossa autossa isoja ja hintavia murheita ole. Tai miten sen nyt itse kukin kohdallaan kokee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      198
      1935
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1401
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe