Kertooko se, että aihe on erityisen suosittu ja mielenkiintoinen. Vaiko aloittajan suosiosta palstalla, vaiko hänen aktiivisuudestaan vastata jokaiselle, mikä omalla tavallaan ihailtavaa, jos ei mene saman toistoksi?!
Omasta mielelestä ihanne tilanne, että keskustelu alkaisi rönsyillä, jopa ilman aloittajan kommenttejakin.
Ja niin, että muillekin vastataan kuin palstatutuille..
Pitkä ketju
30
298
Vastaukset
- Anjaniina
ongelma on se, ettei sitä jaksa kahlata enää läpi.
Siellä voi olla montakin hauskaa juttua, muttei niitä jaksa etsiä.Ne menevät hukkaan.
Tuollanen 50 juttua ketjussa alkaa oleen sellanen max.- mitäkä mies
Mieli.Pitkä ketju vie kauan aikaa lukea,mutta kyllä tulee joskus luettua pitkätkin..Ja kyllä on tukehtuminen ollut monesti lähellä naurukohtauksien seurauksena ja minusta täällä on useita koomikkoja kirjoittamassa:)))
- 25
mitäkä mies kirjoitti:
Mieli.Pitkä ketju vie kauan aikaa lukea,mutta kyllä tulee joskus luettua pitkätkin..Ja kyllä on tukehtuminen ollut monesti lähellä naurukohtauksien seurauksena ja minusta täällä on useita koomikkoja kirjoittamassa:)))
kiva olla mukana.
- Sinimarjanen
pitkiä ketjuja en jaksa alkaa lukemaan, ellei aihe ole kiinnostava, sitten kyllä jos se minulle jollain lailla kolahtaa. Mielestäni olisi oikeutettua ja kohteliastakin aloittajan vastata muillekkin kuin palstatutuille ja ihan hyvä kokonaisuutena jos keskustelua syntyy useimpien osallistujien kesken.:)
- xxxyyy
Ei se kerro tuollaista. Pitkät ketjut ovat joillekin itsetarkoitus ja niihin päästään käyttämällä tiettyjä perusmetkuja. Jos tyydytään puhumaan asiaa eikä provoilemaan, ketjut eivät kasva satojen viestien mittaisiksi.
- 23
ryöpsähdykset kasvavat ihan iisisti mittaamattoman pitkiksi, ei siihen mitään kikkoja tarvita. Usein niiden aloitus on jotain täysin mitäänsanomatonta.
valaiseva sitaatti siitä, miten nettikeskustelu sujuu:
Jyrki Lehtola Iltalehti
"Internet on tällaiseen mainio paikka. Siellä kun ilmoittaa, että vesijohtoveden myrkyttäminen olisi hyvä ratkaisu väestönkasvuun, saa aikaan kivan keskustelun.
Ensin kaikki raivoavat, että oletsä ihan hullu. Sitten ne alkavat valittaa putkiremonteistaan, ihan reisille meni, itsekin olisin tehnyt paremman, ja lopuksi joku keskustelijoista kysyy, sattuisiko kukaan tietämään hyvää raparperipiirakkareseptiä."- torttunen
se menee,olen huomannut ja hyvin hauskasti sait sen esille :-))))))))))))))))
torttunen kirjoitti:
se menee,olen huomannut ja hyvin hauskasti sait sen esille :-))))))))))))))))
aloituksen muutama viikko sitten ja erittäin koomista oli se, että ketju oli tosi pitkä ja se meni nimenomaan reseptienkin jakeluun.:-)
- Meriläinen
Joskus kun on hauska aihe esillä ja useampi ihminen yhtä aikaa palstalla niin ketju kasvaa pitkäksi ihan silmissä.
Jos poissaollessani on tullut pitkä ketju paikalle en välttämättä lue koko ketjua. Silmäilen sieltä ja täältä.
Ainoastaan itse aloittamaani ketjuun pyrin lukemaan kokonaan ja vastailemaan kaikille.
Joskus voi silloinkin joku jäädä huomiotta. - Heikunkeikku
Minä pidän rönsyistä. On mukavaa nautiskella rönsyjen tuottamasta mielihyvästä. Ja tunnustan, että joskus oikein Ahmin rönsyjen hedelmiä.
Sitäpaitsi eikö Palstalle sovikin rönsyt?
Esim. Fragaria x ananassa, mielettömän maukas Fragaria virginianan ja Fr. chiloensisin risteytys. Voiko sitä vastustaa? Nokare kermavaahtoa tai jäätelöä, mmmm, tavattoman maukas yhdistelmä.
Tavallisissa keskusteluissa, livessäkin, aiheet rönsyilevät sinne tänne, miksei täälläkin.
Ja se on kans kivaa, kun voi leikkiä kärpästä ja pörrätä joidenkin keskustelijoiden olkapäälle ja istua siinä ja vaan kattella ja seurata niitten keskustelua. Heh, eikä ne tiiä mitään, että mää siinä oon kattelemas.
Joskus voin siihen väliin mennä jotakin sanomaan, mutta usein oon vaan hiljaa ja lueskelen heidän keskusteluita. Välillä naurattaa pirhanasti. "Hyvä-sä", "Jee-ee, hyvin-sanottu", "oi-ku-sä-kans-kekkaat-vaikka-mitä-"-lausahduksia huutelen kirjoittajille.
Ja, että pysyisin aloittajan aiheessa :)), niin pitää täs ihimetellä, ku mun auton ovet oli NIIN jäässä, että en yksinkertaisesti saanut ainuttakaan ovea auki. Kauppaan olisin mennyt. Kauhia pakkanen ja siinä mä yritin kiskoa ovia auki. Huulten välistä ryöppys vaikka mitä, tahattomia sanoja.
Lähdin sitte kävellen, eikä tuntunut kivalta.
Niin, että miten ne ovet sais auki, ku ovien ympärykset Ihan jäässä?- jassumarketta
Laita ensi kerralla lukkosulaa ja sitten pussiin kuumaa vettä. Sillä kun haudot niin kohta aukenee. Sitten on jotain tököttiä jota voi sivellä tiivisteisiin mutta sillon pitää oven jo olla auki:)
- Heikunkeikku
jassumarketta kirjoitti:
Laita ensi kerralla lukkosulaa ja sitten pussiin kuumaa vettä. Sillä kun haudot niin kohta aukenee. Sitten on jotain tököttiä jota voi sivellä tiivisteisiin mutta sillon pitää oven jo olla auki:)
Siis ei ovien lukot ole jäässä, vaan ovien ympärykset. Heevetti, ne on ku hitsattu kiinni.
Heikunkeikku kirjoitti:
Siis ei ovien lukot ole jäässä, vaan ovien ympärykset. Heevetti, ne on ku hitsattu kiinni.
auta muu kuin pehmeä, mutta riittävän vahva vänkä, jolla avaat oven. Sitten lämmität auton riittävän lämpimäksi, niin saat muutkin ovet auki. Sen jälkeen ajat huoltoasemalle ja ostat silikonia sellaisen speypullon, jolla käsittelet kumitiivisteet. Sen jälkeen ne eivät jäädy ainakaan kuukauteen.
- tuikkui
Minusta rönsyketjut ovat palstan parasta antia. Siellä iloitellaan, ilotulitellaan, rupatellaan, puhutaan niitä, näitä ja asiaakin. Kukkakin on ihan samanlainen, siitä roikkuu uusia, elinvoimaisia rönsyjä, kauniita.
En tykkää ketjuista, joissa avaaja käy potkaisemassa päähän - hei, pysytään asiassa.
Asiaahan on kaikki sanottu, kaikki sanat ovat synnytettyjä uudelleen, kaikilla on niille oma merkityksensä.
Itsekästä vaatia kirjoittajia jakamaan vain avaajan ajatukset asiasta kuin asiasta.
Uhg.
------- - Heikunkeikku
Teotwawki kirjoitti:
auta muu kuin pehmeä, mutta riittävän vahva vänkä, jolla avaat oven. Sitten lämmität auton riittävän lämpimäksi, niin saat muutkin ovet auki. Sen jälkeen ajat huoltoasemalle ja ostat silikonia sellaisen speypullon, jolla käsittelet kumitiivisteet. Sen jälkeen ne eivät jäädy ainakaan kuukauteen.
Vänkä. Anteeksi, mutta sanoitteko Vänkä? Pehmeä ja riittävän vahva Vänkä.
Niinkö, aivan.
Totanoin. Vängästä puheenollen, voisiko joku selittää, mitä Vänkä-sana tarkoittaa. Eikä sitte aleta vänkäämään vastaan, ettei haluta sanoa, tai vängätään, että hei haloo, Halllllloooooooo valopää tai peräti pimeepää, eks tosiaan tiedä, mikä Vänkä on. Hahhhhhhahhhaaaa :)
Onkos se vähä niinku kudinvarras?
Mun auton ovet on sit kiinni silleen, että ne oven reunat on ovien ympärysten keskellä. :))
Eikä siinä vielä kaikki. Ovien reunojen ja ovien ympärysten väliin ei jää yhtikäs ollenkaan ilmarakoa. Ei esim. että ovet fletajaa siinä reikäaukos höllästi. Niin, että mimmosen Vänkän mä sinne saan mahtumaan?
Ja vielä yksi varteenotettava seikka. Joko ne ovat A) todellakin hitsattu kiinni (joku kade) tai B) jäät ovat tehneet sinne pesän.
. - någon - smör
Heikunkeikku kirjoitti:
Niinkö, aivan.
Totanoin. Vängästä puheenollen, voisiko joku selittää, mitä Vänkä-sana tarkoittaa. Eikä sitte aleta vänkäämään vastaan, ettei haluta sanoa, tai vängätään, että hei haloo, Halllllloooooooo valopää tai peräti pimeepää, eks tosiaan tiedä, mikä Vänkä on. Hahhhhhhahhhaaaa :)
Mun auton ovet on sit kiinni silleen, että ne oven reunat on ovien ympärysten keskellä. :))
Eikä siinä vielä kaikki. Ovien reunojen ja ovien ympärysten väliin ei jää yhtikäs ollenkaan ilmarakoa. Ei esim. että ovet fletajaa siinä reikäaukos höllästi. Niin, että mimmosen Vänkän mä sinne saan mahtumaan?
Ja vielä yksi varteenotettava seikka. Joko ne ovat A) todellakin hitsattu kiinni (joku kade) tai B) jäät ovat tehneet sinne pesän.
..
- Heikunkeikku
tuikkui kirjoitti:
Minusta rönsyketjut ovat palstan parasta antia. Siellä iloitellaan, ilotulitellaan, rupatellaan, puhutaan niitä, näitä ja asiaakin. Kukkakin on ihan samanlainen, siitä roikkuu uusia, elinvoimaisia rönsyjä, kauniita.
En tykkää ketjuista, joissa avaaja käy potkaisemassa päähän - hei, pysytään asiassa.
Asiaahan on kaikki sanottu, kaikki sanat ovat synnytettyjä uudelleen, kaikilla on niille oma merkityksensä.
Itsekästä vaatia kirjoittajia jakamaan vain avaajan ajatukset asiasta kuin asiasta.
Uhg.
-------Joo ja justiinsa. Ja jos juttu luistaa, niin eipäs se mitään haitta, vaikka aloituksen aiheesta ei puhuttais yhtikäs mitään. Saattaa olla niin, että juuri sillä hetkellä ja juuri ne, jotka ovat palstalla, niin ei se aloituksen aihe inspiroi, vaikka joku toinen kerta olis kuinkakin hyvä.
Joku tyyppi sanoo jotakin ja sitte joku siihen äityy jotakin visertelemään, niin siinähän se alkava rönsy jo on.
Mitä tohon sun loppuosan kirjotuksees tulee, niin siinäkin olen samaa mieltä kanssasi. :) Heikunkeikku kirjoitti:
Niinkö, aivan.
.minusta ei vielä täällä olekaan käytetty: "Halllllloooooooo valopää tai peräti pimeepää, eks tosiaan tiedä, mikä Vänkä on. Hahhhhhhahhhaaaa :)"
- 10
någon - smör kirjoitti:
.
myös se, kun vängätään, kummankin pitäisi päästä sanomaan se viimeinen sana. ;)
- Heikunkeikku
Teotwawki kirjoitti:
minusta ei vielä täällä olekaan käytetty: "Halllllloooooooo valopää tai peräti pimeepää, eks tosiaan tiedä, mikä Vänkä on. Hahhhhhhahhhaaaa :)"
No ei varmaan ole sanottu sulle, enkä minäkään noita sanoja sinulle tarkoittanut.
Mutta minullepas on sanottu. Ja ihan asiaa kysyin, mutta olin valopää sen takia, kun en ymmärtänyt mennä kysymykseni kanssa toiselle palstalle. Se etten mennyt taas johtui siitä, että olin kauhia kiire lähteä kaupungille ja ajattelin pikaisesti kysyä täältä. Valopäättelin, että saisin pikaisemman vastauksen, kuin jos olisin mennyt jonnekin venepalstalle.
Noh, mitäpä mä vanhoja kaivelen, menöö pian tikku silimään.
Se Vänkä on edelleen, ihan oikeesti, semmonen sana, jota en ole ikinä kuullut. Jännä, kun tulee aika useinkin eteen semmosia sanoja, joita täällä päin ei käytetä.
Oletan nyt kuitenkin, että se vänkä olis joku hmmmmm.... semmonen, jonka vois tukkia oven väliin??
Teräsmunamaiseen juttuun on vaikea änkeä, mutta paan huomenna funtsaushatun päähäni, jos vaikka keksisin konstin oven aukaisuun. Heikunkeikku kirjoitti:
No ei varmaan ole sanottu sulle, enkä minäkään noita sanoja sinulle tarkoittanut.
Mutta minullepas on sanottu. Ja ihan asiaa kysyin, mutta olin valopää sen takia, kun en ymmärtänyt mennä kysymykseni kanssa toiselle palstalle. Se etten mennyt taas johtui siitä, että olin kauhia kiire lähteä kaupungille ja ajattelin pikaisesti kysyä täältä. Valopäättelin, että saisin pikaisemman vastauksen, kuin jos olisin mennyt jonnekin venepalstalle.
Noh, mitäpä mä vanhoja kaivelen, menöö pian tikku silimään.
Se Vänkä on edelleen, ihan oikeesti, semmonen sana, jota en ole ikinä kuullut. Jännä, kun tulee aika useinkin eteen semmosia sanoja, joita täällä päin ei käytetä.
Oletan nyt kuitenkin, että se vänkä olis joku hmmmmm.... semmonen, jonka vois tukkia oven väliin??
Teräsmunamaiseen juttuun on vaikea änkeä, mutta paan huomenna funtsaushatun päähäni, jos vaikka keksisin konstin oven aukaisuun.teillä päin käyttöä sanalla vipu?
- niksnaks
kuumailmapuhallin ja pullo öljyä.
Jollei ole moottoriöljyä, pelkkä ruokaöljykin käy.
Puhalla lämpimäksi ovien ympärystät ja kuivaa ne huolella.
laita rätillä tiivisteisiin öljyä ja sama lukkopesiin.
Tiivisteisiin käy silikoonikin, muttä käy öljykin.
Jollei ole kuumailmapuhallinta käy tukankuivaajakin.
Lukkopesiin on parempi laittaa puhdasta öljyä kuin lukkosulaa. - Heikunkeikku
niksnaks kirjoitti:
kuumailmapuhallin ja pullo öljyä.
Jollei ole moottoriöljyä, pelkkä ruokaöljykin käy.
Puhalla lämpimäksi ovien ympärystät ja kuivaa ne huolella.
laita rätillä tiivisteisiin öljyä ja sama lukkopesiin.
Tiivisteisiin käy silikoonikin, muttä käy öljykin.
Jollei ole kuumailmapuhallinta käy tukankuivaajakin.
Lukkopesiin on parempi laittaa puhdasta öljyä kuin lukkosulaa.Kiitos niksnaksille. Kuumailmapuhallinta minulla ei ole, mutta pojalla on.
Ehdotuksesi on mainiota mainiompi.
Kävin vedeskelemässä auton ovia muutamia hetkosia sitten, mutta tallustelin sitten takaisin sisälle, kun ovet eivät suostuneet aukenemaan.
Menen kokeilemaan kohta ja mikäli tilanne on sama, niin soitan pojalle ja pyydän hätiin puhaltimen kera.
Öljyä on, mutta saattanee olla, että pojalla on jotakin sopivampaa.
kun ei ole älikästä aloitusta tjn
ja siihen sortuu monet täällä tjn
tietenkin awaaja ylläpitää aloitustaan jne :=)
aikoinaan oli punainen pallukka :=)
mutta nykyään ei
ja nyt pitää myötäillä awaajia "lue nuolla" ettei joudu panniin :=)
kerro mulle yksikin meilenkiintoinen /suosittu awaus tällä palstalla?
ja mitä tästä seuraa :=)Vetäjällä jolla on aikaa istua koneella on myös mahdollisuus vedättää ketjua pitkäksikin. Huomasin tuolla eräässä ketjussa, että aloittajalla on jäänyt neula päälle ja toistaa samaa säveltä.
Asiaketjut ovat joskus hyvin antoisia jos löytää hyviä keskustelukumppaneita eikä ketjun tarvitse olla pitkäkään jos keskustelijat pysyvät asiassa ja setvivät kokonaisvaltaisesti jotain ongelmaa/asiaa.
Toisaalta joku ketjun haara voi muuttua mukavaksi asian ulkopuolelle meneväksi jutusteluksi kun löytyy sielunveli.
Siis kaikki käy minulle ja eihän minun tarvitse ottaa keskusteluun osaa jos ei kiinnosta ; )- Samilja
persoona, joka antaa kirjoittajille vapauden kirjoittaa omia ajatuksiaan, ei aitaa niitä vain omien favoriittiensa ympärille, eikä huomauttele siitä kirjoittajille.
Aihe voi olla hyvä, mitä sekin sitten lieneekään, tai aloitus voi olla aivan alta lipan, se on ihan sattumaa.
Usein jokin hauska sanonta, lipsahduskin voi saada älynystyrät käyntiin, ja kirjoituksia tulee kuin satamalla, jos vaikka kirkassilmät, silkohapset sattuvat olemaan linjalla.
Aloittaja voi todellakin vastata, jos hänellä on jotain järkevää sanottavana, ei vain, niin, hiih, jolla tarkoitushakuisesti pidennetään ketjua.
Viimeinen lauseesi totisesti pitää paikkansa!
.Mikä tekee täällä jostain persoonasta helposti lähestyttävän.
Sekö, että yrittää olla useimmlle vähän mieliksi, ja pyöristelee omat mielipiteensä.
Omalla kohdalla ei ole montaa, joista tiedän, että voi rennommin vastata, no en kovin paljon täällä ole.- Samilja
k-kotton kirjoitti:
Mikä tekee täällä jostain persoonasta helposti lähestyttävän.
Sekö, että yrittää olla useimmlle vähän mieliksi, ja pyöristelee omat mielipiteensä.
Omalla kohdalla ei ole montaa, joista tiedän, että voi rennommin vastata, no en kovin paljon täällä ole.helposti lähestyttävä tarkoitti palstalaista, joka vastailee kirjoituksiin, ei vain kirjoittajille.
Lurpsimisesta ei tässä ollut kyse.
.
- Pu(a)skailija
ei ole kenenkään palstatuttuja.
Jos joku kirjoittaa jatkuvasti omalla nikillään ja saa paskaa niskaansa, niin onhan se veren kaivamista nenästään että jatkuvasti kirjoittelee jotain, jonka tietää ärsyttävän tiettyjä henkilöitä, joilla on vihanhallintaongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902288
- 392050
- 1331889
- 791826
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231688- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451210- 351136