LaCie

H.anuri

LaCie verkkolevyt-välttäkää. Hajoaa jo parin päivän käytön jälkeen ja tuki on puhdas 0. Ei suomenkielistä supporttia ja ranskanleivät ei paljo suomivalituksista piittaa. Mitakin merkkejä varmaan löytyy.....

11

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • q

      Mene kauppaan, josta levyn ostit, ja säädä myyjän kravattia. Ei sinun tarvitse tehtaan kanssa asioida.

      • h.anuri

        Kyllä myyjäliike suostuu levyn lähettää korjattavaksi, toimii ihan ehtojen mukaan. Ongelma on se että minä en enään pysty lähettämään. Levy toimi liian kauan, siellä on jo tietoa ja korjattavaksi lähettäminen on mahdotonta. Toki takuuehtojen mukaan pitäisi laittaa korjattavaksi. Jos levy toimii alle 24h on se kyllä selvästi jo alunperin susi. Tästähän mä nyt väännän Lacien kanssa, oliko alunperin rikki vai hajotinko ite. Lacien mukaan hajotin itse. On se vaan ihme että joku ostaa itelleen levyn hajotettavaksi...


    • x-files.....

      kahden kuukauden aikana hajonnut. Levy on ollut koko ajan päällä.
      WD:n usb-levystä taas hajosi virtalähde reilun vuoden käytön jälkeen. Levyn tarkoitus oli varmuuskopionti viikoittain ja muutamisen muiden tilaa vievien juttujen tallennus. Noh on ainakin varmuuskopiot varmassa turvassa.

    • nggn

      vielä täälläkään ole hajonnut. N. kuukausi käytössä ja hyvin toimii....."koputtaa puuta" ;)

    • WMP

      Mulla on ollu yksi LaCie (Porche Design) jo kohta kaksi vuotta mukana repussa ja olen kulkenut sen kanssa satoja kilometrejä autolla, lentokoneella, bussilla,taksilla.... eikä ole moksiskaan. Niin ja on sitä käytettykin välillä. Ostin toisenkin kotiin backupiksi kun toimii niin hyvin.

      • h.anuri

        No mulla ei suostu korvaamaan, vaihtamaan uuteen tai korjaamaan millään tavalla. Yhden päivän toimi, kallis kokeilu 130 ekee- ei mistään. Suomessa on niin huonot verkkovirrat että hajoaa niiden takia...bull shit.


      • h.anuri kirjoitti:

        No mulla ei suostu korvaamaan, vaihtamaan uuteen tai korjaamaan millään tavalla. Yhden päivän toimi, kallis kokeilu 130 ekee- ei mistään. Suomessa on niin huonot verkkovirrat että hajoaa niiden takia...bull shit.

        tuo, mitä sanot verkkovirrasta. Kun laitoin masiinat ups'in taakse, alkoivat ihmeesti kestämään. Hyvää Uutta Vuotta!


      • h.anuri
        ThreeMice kirjoitti:

        tuo, mitä sanot verkkovirrasta. Kun laitoin masiinat ups'in taakse, alkoivat ihmeesti kestämään. Hyvää Uutta Vuotta!

        Täällä ainenkin jännitteet vaihtelevat aika isolla skaalalla. On mun systeemi suojattu ylijännitteeltä, pakosta. Teen oikeita töitä kotoa käsin, jolloin pitää olla suht varma systeemi. En mä mitään tietoja menettäny - tripla varmistus. Olisi tullu verkkoasema ihan tarpeeseen, mutta tällä kertaa taas sain Lacielta maanatai kappaleen. ps. Purin ton kyseisen härvelin ja voin sanoa että huonosti suunniteltu. SATA-levy joka ton värkin sisältä löytyi oli suorassa kontaktissa runkoon siis ei minkäänlaista tärinänvaimennusta. Kaikki tietää miten hyvin kovot kestää tärähdyksiä, varsinkin ulkoisessa luulisi olevan jokin vaimennus, Lacien mielestä ei kai tarvii..


      • Tuuri?

        Kuljetin minäkin LaCieta (Porche Design) mukanani, kunnes pudotin sen käynnissä lattialle. Mekaaninen vaurio, pelkkää rahinaa sisällä eikä mitään dataa saanut enää ulos. Viimeisenä keinona laitoin levyn muutamaksi tunniksi pakastajaan. Se auttoi; rahina katosi ja sain tiedot pelastettua levyltä. Irtokovalevyt eivät todellakaan ole tarkoitettu mukana raahattaviksi. Eivätkä ne kestä kolhuja varsinkaan levyn pyöriessä.


    • kokemusta on

      Vaikka ostat mitä, et ole turvassa. Osta kaksi, ja pidä molemmilla samat tiedot, niin todennäköisyys tietojen häviämiselle muuttuu merkityksettömäksi.

      • ulkoiset

        levyt mitä on itsellä ollut (2kpl) ovat olleet järjestäen täysiä paskoja, ei tunnistu, levyn joutui formatoimaan usein kun oli mukamas unformated vaikka oli puolillaan dataa (backup levy), konetta joutui käynnistelemään että sai levyn näkymään jos sai ollenkaan. En itse koskisi Lacien muhin tuotteisiin kuin näytöt ja sen kalibraattoreihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe