RAY lopetti avustukset niiltä yhdistyksiltä, jotka kouluttivat vapaaehtoisia kehitysvammaisille ystäviksi. Toimintaa on ollut esim. Seinäjoen Seudun Kehitysvammaisten Tuki ry:ssä jo 9 vuotta. Seinäjoen Seudun Kehitysvammaisten Tuki ry:n hallinnoima Ystävyys Yhdistää -toiminta on ensimmäinen laatuaan Suomessa.Tällä hetkellä vapaaehtoisia kehitysvammaisten ystäviä on 106. Nyt he kaikki jäävät heitteille. Täytyy muistaa, että kehitysvammaisilla on vamma ymmärryksen alueella, joten he eivät kykene muodostamaan sosiaalisia kontakteja samalla tavalla kuin muut. Melkein kaikille kehitysvammaisille tätä kautta saatu ystävä on ensimmäinen ja ystävää odottavia on edelleen yli 100.
RAY:n perusteluna avustuksen lopettamiseen oli, että uuden vammaispalvelulain mukaan kunnille kuuluu järjestää avustaja myös vapaa-ajalle. Olenko tasavertainen ja elänkö normaalia elämää, jos minulla on avustaja? En, olen erityinen, koska tarvitsen avustajaa. Olenko tasavertainen ja elänkö normaalia elämää, jos minulla on ystävä? Kyllä! Ystäväni on minulle tärkeä! Asioilla on kehitysvammaiselle täysin eri merkitys.
Jos olet sitä mieltä, että myös kehitysvammaisilla on oikeus ystävään, allekirjoita tämä adressi ja levitä sitä jokaiselle ystävällesi (myös tuttavillesi)
Osoite on www.adressit.com/kehitysvammaiset
Ps. Ystävyys ei lopu, vaikka toiminta loppuu, mutta meiltä ystäviltä loppuu toisten vapaaehtoisten tuki, työnohjaukset, yhteiset leirit/virkistysreissut...
KEHITYSVAMMAISILTA VIEDÄÄN YSTÄVÄT
16
890
Vastaukset
kun kehareilla pitää vajota niin alas että yhteiskunnan varoilla pitää oikein ystävätkin ostaa. Hankkikaa ite ystävänne, mutta sitä ennen teidän pitää muuttaa omaa käytöstänne, ei tuollaisia sikoja kukaan hyväksy!
- kerjuuri
Ei Ray miljardeja voi jakaa.Ei kunnnilla ole rahaa lama-aikana jaettavaksi joka paikkaan.Ole iloinen ,kun saat oman avustajan edes.
- Tutkittu juttu
täällä. Tiedättekös, että todella kylmät tyypit ne on tahallaan tän maailmanlaajuisen laman luoneet.
- sisitar
Tutkittu juttu kirjoitti:
täällä. Tiedättekös, että todella kylmät tyypit ne on tahallaan tän maailmanlaajuisen laman luoneet.
Et varmaan tajua,ettei kunnilla ja kaupungeilla veroeuroja ole jakaa joka suuntaan.
RAY vaihtelee usein avustusrahojensa kohteita ja sinne ei rahaa tule niin kuin ennen. Tutkittu juttu kirjoitti:
"tutkittu juttu" vittu päähäs ja vihellä, jos pystyt :D
Tutkittu juttu kirjoitti:
lama on seuraus siitä kun Amerikan pankit lainasivat liikaa rahaa, ei kylmyydestä. Rahan lainaaminenhan on toisen auttamista parempaan elämään
- Hohhohoo
onnestasoikeena kirjoitti:
lama on seuraus siitä kun Amerikan pankit lainasivat liikaa rahaa, ei kylmyydestä. Rahan lainaaminenhan on toisen auttamista parempaan elämään
sinisilmänen. Vedä itte vaik "kaks v...uu..."
- seitilka
Hohhohoo kirjoitti:
sinisilmänen. Vedä itte vaik "kaks v...uu..."
Nyt he ovat vammaispalvelulain piiris ja olisivat samalla mukisematta.Ei kerta kaikkiaan Ray:n kannata tulee jotain alueellista pikkuprojektii tuosta vaan.
- hahhahhah
seitilka kirjoitti:
Nyt he ovat vammaispalvelulain piiris ja olisivat samalla mukisematta.Ei kerta kaikkiaan Ray:n kannata tulee jotain alueellista pikkuprojektii tuosta vaan.
Nyt saivat keharit nenilleen.BUHAHHAAHAABUHAHAA!Ovatkin ne nokkineet muita vammaisia tarpeeksi kauan.Kiitos Raylle! Anna Ray nekin rahat Kynnykselle,joka valvoo ja tutkii valtakunnallisesti vammaisten oikeuksien toteutumista.
- Silmät ja korvat
Rahajärjestelmässämme raha todellakin on vain velkaa. Rahaa pankit luovat tyhjästä sillä hetkellä kun otamme pankeista lainaa, pelkkänä kirjanpitotoimena. Kyseessä on laillistettu rahanväärennystoiminta, ja tavallinen ihminen joutuisi sellaisesta vankilaan. Pankit eivät koskaan lainaa sitä rahaa, joka heillä on talletustileillään, vaan myöntäessään lainaa ne luovat aina uutta rahaa tyhjästä. Kun ihmiset ottavat paljon lainaa, liikkeellä on paljon rahaa (eli velkaa), ja jos ihmiset maksavat yhtaikaa pois kaikki pankkivelkansa, rahaa ei jää jäljelle mihinkään.
http://vilaurio.blogspot.com/2…ijaus.html
Kuvitellaan, että olet yksittäisessä pankkitornissa ympärilläsi koko maailma. Sinulla on monopoliasema, koska tornisi on ainoa. Maailma ympärilläsi tarvitsee jotain ostamisen ja myymisen välinettä, vaihdon välinettä, jotta tavaroiden ja palveluiden ostaminen ja myyminen kävisi kätevämmin kuin pelkkänä vaihtokauppana. Sinä sitten luot paperirahaa tornissasi tätä vaihtoa varten, ja raapustat paperinpaloihin joitakin numeroita osoittamaan niiden arvon.
Luovutat tätä setelirahaasi ympärilläsi olevalle maailmalle lainana korkoa vastaan. Oletetaan, että olet lainannut ympäröivälle maailmalle 100 000 euroa (tai markkaa tai mitä hyvänsä nimeksi annatkin) 5%:n korolla. Mikä on todellisuus? Todellisuus on se, että koko ympärilläsi olevassa maailmassa on rahaa liikenteessä 100 000 euroa. Maailman on kuitenkin maksettava sinulle takaisin tuo 100 000 euroa plus korko 5 000 euroa (5%) = 105 000 euroa. Liikenteessä ihmisillä on rahaa yhteensä 100 000 euroa ja takaisin heidän on maksettava 105 000 euroa vuoden päästä (vielä enemmän pitemmän ajan kuluessa). TAKAISIN ON MAKSETTAVA ENEMMÄN KUIN LIIKENTEESSÄ ON EDES RAHAA! Korkoonhan ei luoda erikseen rahaa, sitä luodaan vain velaksi otetun summan verran.
Koska sinulla on monopoli, ihmiset eivät saa mistään tuota ylimääräistä 5 000 euroa. Näin yksinkertaisesti olet saanut koko maailman orjaksesi. Voit säädellä aivan kaiken. Ihmiset pystyvät maksamaan sinulle tuon korko-osuuden vain OTTAMALLA LISÄÄ LAINAA sinulta. Myönnät tietenkin lisää lainaa maailmalle, koska maailma velkaantuu sinulle yhä enemmän. Tälle uudellekin lainalle on maksettava korkoa, ja niin maailma velkaantuu väkisin sinulle yhä enemmän, eikä velkaorjuutta voi estää mitenkään. Maailma tuhoutuu automaattisesti velkaorjuuteen.
Myönnät tietenkin lainaa vain vakuuksia vastaan. Näin saat kiinnityksen ihmisten omaisuuteen myöntämäsi summan verran. Koska velkakierre koko ajan väkisin syvenee, saat kiinnitykseesi pian liki koko maailman omaisuuden. Kun velkakupla on kypsä eikä kukaan enää voi ottaa lainaa, järjestelmäsi romahtaa (ja siihen olet pyrkinytkin), jolloin lainojen vakuutena ollut omaisuus siirtyy sinulle, kun ihmiset eivät enää kykene maksamaan lainojaan sinulle takaisin. Kun romahdustila on selvitetty, aloitat taas kierroksen alusta lainaamalla ympärilläsi olevalle maailmalle rahaasi velaksi. Taas syntyy velkakupla, uusi romahdus, ja rikastut jälleen suunnattomasti vakuuksien verran.
Voit hallita tilannetta koko ajan. Voit säädellä kaikkia maailman asioita ja tuhota, kenet tahdot. Asetat näet lainoillesi tiukkoja ehtoja: on toimittava niin ja niin, ja voit valita, kenelle lainaat ja kenelle et. Ehdoillasi säätelet koko maailman poliittisia oloja, kansojen sisäistä elintasoa, koulutusta, uskontoa, kulttuuria, perheitä, jopa aivan yksittäisten ihmisten elämää.
Ja mitä enemmän kriisejä luot, sitä enemmän rikastut. Kriisien (esim. sotien) jälleenrakennustyö vaatii rahaa, ja sinä tietenkin lainaat sitä korkoa vastaan mielihyvin ja rikastut valtavasti. Voit helposti tuhota valtakuntia ja synnyttää valtakuntia, aivan mielesi mukaan. Rahajärjestelmäsi, joka on äärettömän yksinkertainen, mahdollistaa sen jo mekaanisista syistä. Rahajärjestelmäsi, jonka maailmalle suot, tuhoaa maailman väkisin, automaattisesti, eikä kukaan voi mitenkään estää sitä. Suomalaiset mieluummin kärsivät ja tuhoutuvat kuin luopuvat rahajärjestelmästäsi.
Tämä yllä kuvattu rahajärjestelmä on juuri juutalaisten rahajärjestelmä, jonka he ovat ulottaneet liki koko maailmaan. Tuolla rahajärjestelmällään he pääsevät maailmanherruuteen aivan väkisin, ja se on tehnyt heidät niin rikkaiksi, että he ovat voineet ostaa itselleen kansojen kaikki kriittiset toiminnot (tiedotusvälineet, hallitukset, yliopistot) ja niin pitää koko maailman ihmisiä täydellisesti orjuudessa liki jokaista hengenvetoa myöten. Nyt juutalaiset (ja heidän ei-juutalaiset avustajansa) ovat nousemassa maailmanherruuteen, hirvittävään tyranniaan, jossa tapahtuu aivan kauheita asioita (suurin osa ihmiskuntaa esim. teurastetaan). Suomen johto ja Suomen eliitti kaikin tavoin tukevat näitä juutalaisia pyrkimyksiä ja juutalaista rahajärjestelmää, joka EU:ssa/EKP:ssa on käytössä. Suomen johto on ottanut Suomessa käyttöön raha- ja pankkijärjestelmän, joka automaattisesti tuhoaa maamme ja meidät. - Että silleen
Yli 90% RAY:n rahoista menee muuhun kuin sosiaaliseen toimintaan mihin RAY on alkujaan perustettu.
Rahat jaetaan nykyisen sortohallituksen fasististen periaatteiden kukaan poliittisin perustein tarkoitushakuisesti.
Suuri osa todennäköisesti käytetään RAY:n kermaperseiden virkistystoimintaan uima-altaineen ja lapin kelohonkahuviloineen.... - joonas hatunen
Että silleen kirjoitti:
Yli 90% RAY:n rahoista menee muuhun kuin sosiaaliseen toimintaan mihin RAY on alkujaan perustettu.
Rahat jaetaan nykyisen sortohallituksen fasististen periaatteiden kukaan poliittisin perustein tarkoitushakuisesti.
Suuri osa todennäköisesti käytetään RAY:n kermaperseiden virkistystoimintaan uima-altaineen ja lapin kelohonkahuviloineen....on se aivan naurettavaa kun tollasta sattuu en osaa kuvitella
kaikea sitä kuulee - hatunen
joonas hatunen kirjoitti:
on se aivan naurettavaa kun tollasta sattuu en osaa kuvitella
kaikea sitä kuuleemulla oli yksi ystävä nimeltään anni salonen no meille tuli riita se alkoi jo joulukuussa 2009 ja kestänyt kestänyt pitenpään mistä saan uusia kavereita asun pyhärannassa
hatunen kirjoitti:
mulla oli yksi ystävä nimeltään anni salonen no meille tuli riita se alkoi jo joulukuussa 2009 ja kestänyt kestänyt pitenpään mistä saan uusia kavereita asun pyhärannassa
no hankkiutumalla ulos ihmisten ilmoille, tietenkin. Äläkä nyt pliis ala sössöttää että oot "rajoittunut" vammasi takia
- jo
no hankkiutumalla ulos ihmisten ilmoille, tietenkin. Äläkä nyt pliis ala sössöttää että oot "rajoittunut" vammasi takia
mä en ymmärrä kui mua masentaa kun mua on kiusattu pari kertaa minusta siinä ei ole järkeä olenkaan ihmettelen vain mitä se tarkottaa kkun tulee kauhee valitus sitten toiset perässä kantelemassa mun asioita eteen päin muuten tykkään ihmisistä
- juustopää xd
jo kirjoitti:
mä en ymmärrä kui mua masentaa kun mua on kiusattu pari kertaa minusta siinä ei ole järkeä olenkaan ihmettelen vain mitä se tarkottaa kkun tulee kauhee valitus sitten toiset perässä kantelemassa mun asioita eteen päin muuten tykkään ihmisistä
olet kiva kaveri kiitti tiedosta toi täytyy laittaa muistiin kun puhuit mulle asiat selväksi kiitokset sulle kuka sitten oletkin mä ainaskin joonas hatunen sama kirjuri asun pyhärannassa mukavia tyttöjä täällä päin jos aikoo iskee sopivaan on se hasun kuulosta mut ymmärrän mitä kiusaaminen on ketään ei saa kiusata jos ei tiedä mitä kiusaaminen on toivon sinukin ymmärtävän sen mitä kiusaaminen on jo olet hauska kaveri missä päin suomea sitä ollaan mä olen varsinais-suomesta terve vaan sulle kirjoita mulle jotain siihen mitä ikinä keksit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802