Pakkanen paukkuu

Suora puu

Ihan niinkuin lapsuudessa.
Eikös olekkin mukavaa? Joku pitää lämpimästä mutta minulle tälläinen pakkasjoulu on mukava.
Rauhallinen Joulupäivä pakkasessa, kun ei tarvitse ulos mennä ja ei kiirettä ja on vain rauhallinen olo ja voi köllötellä hyvällä omallatunolla. Ihanaa minulla, toivottavasti sinullakin!

13

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

Kyllä, olen kaikesta huolimatta todella nauttinut tästä joulusta.
      Itsekin pakkasista tykkään ja mikä on käyskennellessä siellä aina välillä kun on kunnon vaatteet ja sitten taas kun tulee sisään on lämmin.
      En ole lämpöisten maiden ihminen, suomen kesässä on ihan riittävästi lämpöä.
      Nyt täytyy mennä syömään kinkkuleipää, tuli hiuka :))

• Suora puu

kinkun vasta huomenna, tosin pienen, tulee vieraita. Ja tammikuussa ollaan terveellisiä niin että.....
        Minä yritän ainakin.

• RiisuArkihuoli

kun on sisällä lämmin ja pakkanen paukkuu ulkona. Tundralla on nyt -25 ast. joten ei oikein tarkene lenkille lähtee, vaikka olis ollut hyvä sulattaa jouluruokia :=))
      Takkatuli meilläkin tuossa rätisee, joululauluja kuuluu radiosta ja kuusenkynttilät tuovta tunnelmaa.
      Eilen aattona oli melkoinen hälinä, kun lapset ja lapsenlapset oliva aaton vietossa, mutta nyt voi nauttia ihanasta rauhasta :=))

• Suora puu

Lapsenpapsilla olin minäkin eilen ja nyt nautin rauhasta taas ennen kun työt alkaa.
        Kynttilät palaa ja nautin vaan kun on niin hiljaista.

• ulkona mein mittarin mukaan 19 astetta. Meillä takan yläarinaa täl hetkel lämmitellää, saa ruokia sit sinne lämpiämää:)
      Aurinkoki taivaanrannalla komiasti köllöttelee:)))

• ...

Aavistuksen vajaa kolkyt. Muutenkin ollut erinomaisen talvista aikaa. Hyvä syy istuskella pirtissä ja heitellä muistaissaan klapeja uuniin. Vaan nyt hokaa selkeästi, että lämmittäminen vie energiaa. Pitänyt useasti roudata puuta pinosta sisälle. Ja se taas ole kovin kiinnostavaa, kun on siis tota pakkasta.

Asiasta kolmanteen. Miten R-kioskit lienee auki? Alkaa keskikalja loppumaan kesken joulupäivän. Eilen oli niin pirun kylmä, että tuli glökitkin kitattua kaikki puun roudaamisen väliajoilla. Ei oikein kiinnosta saada krapulaa näin päivästä. Paree nukkuissa .

No, tupakkaa ja murkinaa on kyllä riittävästi.

Tullut monesti mieleen, miten nykyaikana pärjäisi ilman sähköä, etenkin pakkasilla. Vaikka on toi uuni, patterit on päällä. Valotkin palaa. Toki on olemassa paljonkin kaikenlaisia öljylamppuja ja öljyäkin. Vaan ei toimisi netti, ei näkyisi telkkari, kännykkäkin pimenisi kun akku loppuu jne. Kai sitä kaasugrillissä tai nuotiolla sais ruokaa laiteltua. Mutta melko hankalaa olisi elo, kun aattelee kuin helpolla nyt pääsee. Tai siis työläämpää.

=DW=

• Heikunkeikku

"Ihanaa minulla, toivottavasti sinullakin!"
      Joo, mullakin on mukava fiilis. Pakkasta on täälläkin, siitä huolimatta oon ollut ulkona juomassa aamukahvit ja hetki sitten kaadoin pannumyssyn alta viimeset liraukset kahvia kuppiin ja menin ulos sitä juomaan. Oon laittanut linnuille pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä lintulaudalle ja oli ilo katsella lintujen syömistä.
      Talipalloja roikkuu puussa, mutta niihin ei ole koskettu, kun pähkinät on Paaaaljon parempia.

Oon köllötellyt koko aamun. Poika touhuilee tuola alakerras ja tuntuu Tosi mukavalta, kun kuulen toisen ihmisen "kolinoita". On se vaan Mahtavaa, kun asunto täyttyy elämisen äänistä. Niitä ääniä kaipaan yksinollessa.

Otin kirjahyllystä yhden runokirjan, jota en ole lukenut ties koska viimeksi. Köllähdän hetken kuluttua sänkyyn ja alan sitä lukemaan.

Sitten katsotaan pojan kanssa pari pienoiselokuvaa, jonka teossa poika on ollut mukana. Sain joululahjaksi nämä elokuvat. Kiva katsoa, kun samalla poika selittää eri kohtauksia kameran takaa "katsottuna". Ennenkin näin ollaan katseltu.

Toivotan mukavaa päivää sinulle.

• Suora puu

minun mielestä kesäihminen Keikku, kun ulos menet kahvis juomaan, mutta hyvä niin, paras että juot sen ennekuin se jäätyy.
        Mutta hyvää Joulunjatkoa vaan sinulle ja pojalle.

• Heikunkeikku
        Suora puu kirjoitti:

minun mielestä kesäihminen Keikku, kun ulos menet kahvis juomaan, mutta hyvä niin, paras että juot sen ennekuin se jäätyy.
        Mutta hyvää Joulunjatkoa vaan sinulle ja pojalle.

Joo, olet oikeassa. Kun Kevät tulee, meikäläinen alkaa heräilemään talvihorroksesta ja kovalla tohinalla alan valmistelemaan ihtiäni kesää varten.
        Ympäri vuoden meen ulos juomaan aamukahvini. Aika höperöä touhua, myönnän. Onneksi täällä Vaasassa on todella harvoin oikein kovia pakkasia. Tällä hetkellä on -10 astetta, ei paha, ei paha.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Joo, olet oikeassa. Kun Kevät tulee, meikäläinen alkaa heräilemään talvihorroksesta ja kovalla tohinalla alan valmistelemaan ihtiäni kesää varten.
        Ympäri vuoden meen ulos juomaan aamukahvini. Aika höperöä touhua, myönnän. Onneksi täällä Vaasassa on todella harvoin oikein kovia pakkasia. Tällä hetkellä on -10 astetta, ei paha, ei paha.

Hyvää joulua vaan kaikille.
        On taas eletty jouluhun ja suurella lakeurella suuri luminen rauha. On hilijaasta hämärää päivälläkin. Tuas kattoon mittarihin niin liki pariakymmentähän se viisoo kylymänpuolella. Tualla tupakeittiön hellas palaa tuli ja sieltä tuloo lämpööstä, niin Tiitun varpahille ku meille muillekin.
        Nua nuoret, nua mun "kersat" poika ja miniä, meni makoolemahan tuanne kamarin sängyn päälle ku syötihin tuas. Väsyneitä molemmat, kovasti työntäyteesen syksyn jäläkehen.
        Tierä kuinka palijon se tua miniäkin on tehenykään ylimäärääsiä päivystysvuoroja sikaflunssaan takia. Ne minulle kaikkia niin aina sanookaan, vissihin aatteloovat notta en suotta murehri jaksamisia.
        Tualla aitan nurkalla palaa myrskylyhty ja tuikuutteloo valoaan rauhaasaan joulupäivähän. Tiitulle joulupukki toi ihan ikioman rusinapaketin ja kyllä Tiitu on tärkiää ja tärinäs sen päältä.
        Tuas kuuntelin wanhalta savikiekoolta, wanhalla torvirammarilla, wanhoja joululauluja. Joulu Havajilla ym... Tällaasta rauhaasan rentouttavaa joulunaikaa täällä meillä.
        terv. seppä, Tiitu ja nua tenavat.

• Arvaa mitä
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Hyvää joulua vaan kaikille.
        On taas eletty jouluhun ja suurella lakeurella suuri luminen rauha. On hilijaasta hämärää päivälläkin. Tuas kattoon mittarihin niin liki pariakymmentähän se viisoo kylymänpuolella. Tualla tupakeittiön hellas palaa tuli ja sieltä tuloo lämpööstä, niin Tiitun varpahille ku meille muillekin.
        Nua nuoret, nua mun "kersat" poika ja miniä, meni makoolemahan tuanne kamarin sängyn päälle ku syötihin tuas. Väsyneitä molemmat, kovasti työntäyteesen syksyn jäläkehen.
        Tierä kuinka palijon se tua miniäkin on tehenykään ylimäärääsiä päivystysvuoroja sikaflunssaan takia. Ne minulle kaikkia niin aina sanookaan, vissihin aatteloovat notta en suotta murehri jaksamisia.
        Tualla aitan nurkalla palaa myrskylyhty ja tuikuutteloo valoaan rauhaasaan joulupäivähän. Tiitulle joulupukki toi ihan ikioman rusinapaketin ja kyllä Tiitu on tärkiää ja tärinäs sen päältä.
        Tuas kuuntelin wanhalta savikiekoolta, wanhalla torvirammarilla, wanhoja joululauluja. Joulu Havajilla ym... Tällaasta rauhaasan rentouttavaa joulunaikaa täällä meillä.
        terv. seppä, Tiitu ja nua tenavat.

Oikein Hyvää Joulu Rauhaa sinne Pohjanmaalle koko porukalle...Tuli tuossa itselleni niin hyvä ja rauhallinen olo. Kun seppä sinun kaunista kertomustasi luin. Pikkuinen Tiitu kun siellä rusinanoita ihmettelee;))

Täältä nyt ihan lumisesta ja kauniista Helsingistä minäkin Sepälle ja Tiitulle ja perheellesi oikein mukavaa joulun aikaa toivottelen täällä ei paljon pakkasta ole mutta on lunta on saatiin valkea joulu mekin..Parvekkeella minulla sellaiset siniset ja valkoiset pienet led-valot tänä jouluna..Ja tuo kuusikin hankittiin kundeille..Sitä vaan ihmettelen kun näissä jalokuusissa ei minkäänlaista tuoksua;)) Mutta, nuo oksat ova kyllä vihreät...eipä täällä auta muuta kuin kuusi ostaa..ei oikein voi mennä metsästä hakemaan;)....Meilläkin kundit nyt molemmat kotona;)))Ja kaikki täällä kovin rauhallista...hyvin täälläkin on asiat. Vatsat on kaikilla täynnä ja lapsosilla joulumieli..Tuossa ostimme sellaisen yhteisen joulukirjan mieheni kanssa..aamun asti luin. Stalinin lapsista tämä kertoo tämä tarina...kunnes nukahdin...Nyt vielä tänään tuollainen joulukakku ja tortut pitää tehdä...Lähdemme sitten tuossa vanhempiemme ja isovanhampiemme haudoille vielä käymään vielä tänään..viemään vähän kynttilöitä.. Tietokoneen luovutan nyt kundeille...hekö tuossa kitaransoittoa opettelevat;)) Tuli mukaan sellainen ilmainen opetus kuukaudeksi minkä nettiin saa ladata...kundille kun uuden kitaran ostimme..Muusikkomies mies täällä kun omasta takaa;)) Vähän kärsimätön nyt...hänestä kun tuo soitto heti mennä;))

tsau: Friidu

• Arvaa mitä kirjoitti:

Oikein Hyvää Joulu Rauhaa sinne Pohjanmaalle koko porukalle...Tuli tuossa itselleni niin hyvä ja rauhallinen olo. Kun seppä sinun kaunista kertomustasi luin. Pikkuinen Tiitu kun siellä rusinanoita ihmettelee;))

Täältä nyt ihan lumisesta ja kauniista Helsingistä minäkin Sepälle ja Tiitulle ja perheellesi oikein mukavaa joulun aikaa toivottelen täällä ei paljon pakkasta ole mutta on lunta on saatiin valkea joulu mekin..Parvekkeella minulla sellaiset siniset ja valkoiset pienet led-valot tänä jouluna..Ja tuo kuusikin hankittiin kundeille..Sitä vaan ihmettelen kun näissä jalokuusissa ei minkäänlaista tuoksua;)) Mutta, nuo oksat ova kyllä vihreät...eipä täällä auta muuta kuin kuusi ostaa..ei oikein voi mennä metsästä hakemaan;)....Meilläkin kundit nyt molemmat kotona;)))Ja kaikki täällä kovin rauhallista...hyvin täälläkin on asiat. Vatsat on kaikilla täynnä ja lapsosilla joulumieli..Tuossa ostimme sellaisen yhteisen joulukirjan mieheni kanssa..aamun asti luin. Stalinin lapsista tämä kertoo tämä tarina...kunnes nukahdin...Nyt vielä tänään tuollainen joulukakku ja tortut pitää tehdä...Lähdemme sitten tuossa vanhempiemme ja isovanhampiemme haudoille vielä käymään vielä tänään..viemään vähän kynttilöitä.. Tietokoneen luovutan nyt kundeille...hekö tuossa kitaransoittoa opettelevat;)) Tuli mukaan sellainen ilmainen opetus kuukaudeksi minkä nettiin saa ladata...kundille kun uuden kitaran ostimme..Muusikkomies mies täällä kun omasta takaa;)) Vähän kärsimätön nyt...hänestä kun tuo soitto heti mennä;))

tsau: Friidu

kuin Joulupukki. Rauhaisa mieli ja hiukan on tonttuakin tarttunut partaan ;) Ihmekkös että miellyttää.
        Osaa sitten kertomisen taian ja taidon :)

• viivi-amaldiina

pakkasta tällä hetkellä -29,3 se tuntuu jo luissa ja ytimissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9653
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6836
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      74
      1705
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1421
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      94
      1297
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1161
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1079
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      882
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      756
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      313
      748
    Aihe