"Isäntien" suosioon

magneetilla

Näyttää olevan erittäin kovassa suosiossa tämä magneetilla ajaminen vaihdelaatikon kuorissa näissä digipiirturin omaavissa rahtikalustoissa täällä suomessa, on se vaan kumma että valvova viranomainen ei puutu asiaan.
Tarvitaanko uusi Konginkangas ennen kuin viranomaiset puuttuvat asiaan, vaan taitavatpa viranomaiset lakaista magneetti ongelman matonalle aivan kuten Konginkankaan.
Täytyy sanoa, että kekseliäitä heppujahan nämä Km/Prosenttipalkkalaiset ovat, mutta se että määrätietoisesti vaarannetaan muiden laillisesti maantietä käyttävien ihmisten henki.......Menee jo yliymmärrysten. Valvovalle viranomaiselle voin sanoa, että "Äly hoi älä jätä"

Saisiko asiallisia pielipiteitä asiasta.Kiitos. Tv:Kuljettajana 40 vuotta.

76

4242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se

      muka sillai, yks tuttu kertoi koittaneensa tota magneetti juttua ja sanoi et volvo ainakin rupes yskii yli 1100 kierroksilla kun ei tuu signaalia laatikosta niin volvon ajotietokone ei anna kierroksia koneeseen enempää, kehu et kylse tos terminaalien pihoilla pyörimiseen onnistuu mut ei tienpäällä, kun ei juokse kilometrit mittarissa niin ei tuu tiliä autolle?????

      mut kyllä luulis olevan paskanen kaveri kun menee auton alle laittaan jotain magneettia laatikon kylkeen vesi/lumisateella ja toiseks mahtaako pysyä edes kunnolla ilman lisä kiinnikkeitä jotka olis helppo huomata...

      mut vähenis kait toi kikkailu jos digipiirturi laskin sekunnin tarkkuudella ton ajo ajan eikä söis noita 2 minuuttisia joka liikautuksesta.................

      • kirjoitat>

        toinen paha pointti on se, että jos asetat magneetin vaihdelaatikon kuoreen niin se voi aivan yllättäen lyödä itse jonkin muun vaihteen päälle ajaessasi, koska tunnistinanturat ovat niin herkkiä,olisi mielenkiintoista kuulla RK-Asentajan kommentti tästä lausunnostani!!

        Mielestäni avaus on erittäin hyvä, ja mielenkiintoinen koska tiedän myös, että tämmöstä rikkollista toimintaa on tullut kuvioon kuljetusalalle.Toivon myös,että kaikki tielläliikkujat voivat edetä turvallisesti
        juuri niin kuin suomen tieliikennelaki sen tulkitsee. En myöskään halua uutta konginkangasta, auto ja kuljetusala kunniaan, pois magneetti huijarit alata.


    • ?????????????

      joku kuormaautokuski ei saa ajaa yli 9h päiviä mutta jos hän ensin tekee lapiohommia 8h jotka ovat raskaita ja sen jälkeen hän voi ajaa kuormaautoa 9h ja se ei ole kiellettyä!
      Siis jos ajat autoa 18h/vrk se on kielettyä mutta jos teet kahta duunia se ei ole kielettyä!

      • Tapani Päivä

        kielletty, mutta miten valvotaan kun ei ihmiseen saa piirturia, ainakaan vielä. Siis työaikalaki!

        Ja miten tuo Konginkangas liittyi näihin magneettijuttuihin mitenkään?
        Ainut rike siinä tais olla sen bussikuskin hieman pitkähkö työpäivä, joka ei ollu vielä siinäkään loppumassa jos suunnitelman mukaan olis edenny.


      • lapiointi

        liittyy digipiirturi huijaukseen ?


      • mainitsemasi
        Tapani Päivä kirjoitti:

        kielletty, mutta miten valvotaan kun ei ihmiseen saa piirturia, ainakaan vielä. Siis työaikalaki!

        Ja miten tuo Konginkangas liittyi näihin magneettijuttuihin mitenkään?
        Ainut rike siinä tais olla sen bussikuskin hieman pitkähkö työpäivä, joka ei ollu vielä siinäkään loppumassa jos suunnitelman mukaan olis edenny.

        bussikuskin pitkähkö työpäivä riittänyt suuronnettomuuteen ? Suunnitelmat muuttuu,mutta niin muuttu piirturitkin.
        Piirtureiden manipuloijat pois kuljetusalalta, ei tämä ole mitään leikkiä.


      • Että näin
        mainitsemasi kirjoitti:

        bussikuskin pitkähkö työpäivä riittänyt suuronnettomuuteen ? Suunnitelmat muuttuu,mutta niin muuttu piirturitkin.
        Piirtureiden manipuloijat pois kuljetusalalta, ei tämä ole mitään leikkiä.

        Ajoaikalaki ihan perseestä pitäs saada ajaa ihan vapaasti 14h/vrk. Ois ihan kohtuullinen homma sillon


      • vaan...
        Että näin kirjoitti:

        Ajoaikalaki ihan perseestä pitäs saada ajaa ihan vapaasti 14h/vrk. Ois ihan kohtuullinen homma sillon

        Mutta vikahan ei ole meidän laillisten kuljettajien,käänny viranomaisten puoleen, ja esitä ehdotuksesi nehän nuo lait on laatinut.


      • Totuuss
        Tapani Päivä kirjoitti:

        kielletty, mutta miten valvotaan kun ei ihmiseen saa piirturia, ainakaan vielä. Siis työaikalaki!

        Ja miten tuo Konginkangas liittyi näihin magneettijuttuihin mitenkään?
        Ainut rike siinä tais olla sen bussikuskin hieman pitkähkö työpäivä, joka ei ollu vielä siinäkään loppumassa jos suunnitelman mukaan olis edenny.

        Se transpointin rekan kuski ei ollut pitänyt taukoja ollenkaan koko yönä, selvisi kiekosta. Muista kiekoista selvisi myös ettei sillä ollut tapana pitää taukoja kuin kerran yössä, alaspäin tullessa hirvaskankaalla. Se kuski alotti työvuoron helsingissä 19:00 ja oli puuhastellu ilman taukoja 02:08 asti ja sillon jysähti. Se oli siis jo tulossa viitasaarelta alaspäin ja aikoi pitää työvuoronsa ainoan tauon n. puolen tunnin kuluttua. Mäen päällä ajautui unissaan väärälle kaistalle, havahtui vastaantulevan bussin valoihin, tajusi olevansa väärällä kaistalla, pelästyi ja teki liian hätäisen ohjausliikkeen. Tämän seurauksena menetti yhdistelmän hallinnan tuhoisin seurauksin. Siis molemmat kuljettajat tuossa katastrofissa rikkoivat ihan tietoisesti ja tapojensa mukaisesti ajo/lepoaikalakia.

        Lainaus onnettomuustutkintakeskuksen raportista:

        Onnettomuusyön ajovuoro oli kuljettajan neljäs perättäinen yöajovuoro. Kuljettaja oli kertomansa mukaan nukkunut ennen onnettomuusyön ajovuoroaan noin klo 08:30-13:30 ja syönyt normaalin aterian kotonaan noin klo 17.
        Onnettomuusyön ajo- ja lepoaikatiedot:
        Taukoja oli pidetty säädöksiä lyhyempinä. 4,5 tunnin ajon jälkeen ei ollut pidetty 45 minuutin taukoa eikä kyseistä taukoa ollut pidetty ajon aikana vähintään 15 minuutin jaksoina. Kuljettaja oli pitänyt tauon joka kesti kahdeksan minuuttia klo 22:45-22:53. Ajoaika onnettomuushetkeen mennessä oli 5 tuntia 10 minuuttia. Kuljettaja oli aloittanut työt terminaalissa noin klo 19:30 joten yhtäjaksoiseksi työajaksi onnettomuushetkeen mennessä oli tullut 6 tuntia 38 minuuttia. Työaika ylitti työehtosopimuksen mukaisen yhtäjaksoisen 5,5 tunnin enimmäistyöajan.

        Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy onnettomuustutkintakeskuksen raportista, kannattaa myös kiinnittää huomiota hätäkeskuksen koomailuun onnettomuuden jälkeen.

        http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf


      • Tauot pitävä
        Totuuss kirjoitti:

        Se transpointin rekan kuski ei ollut pitänyt taukoja ollenkaan koko yönä, selvisi kiekosta. Muista kiekoista selvisi myös ettei sillä ollut tapana pitää taukoja kuin kerran yössä, alaspäin tullessa hirvaskankaalla. Se kuski alotti työvuoron helsingissä 19:00 ja oli puuhastellu ilman taukoja 02:08 asti ja sillon jysähti. Se oli siis jo tulossa viitasaarelta alaspäin ja aikoi pitää työvuoronsa ainoan tauon n. puolen tunnin kuluttua. Mäen päällä ajautui unissaan väärälle kaistalle, havahtui vastaantulevan bussin valoihin, tajusi olevansa väärällä kaistalla, pelästyi ja teki liian hätäisen ohjausliikkeen. Tämän seurauksena menetti yhdistelmän hallinnan tuhoisin seurauksin. Siis molemmat kuljettajat tuossa katastrofissa rikkoivat ihan tietoisesti ja tapojensa mukaisesti ajo/lepoaikalakia.

        Lainaus onnettomuustutkintakeskuksen raportista:

        Onnettomuusyön ajovuoro oli kuljettajan neljäs perättäinen yöajovuoro. Kuljettaja oli kertomansa mukaan nukkunut ennen onnettomuusyön ajovuoroaan noin klo 08:30-13:30 ja syönyt normaalin aterian kotonaan noin klo 17.
        Onnettomuusyön ajo- ja lepoaikatiedot:
        Taukoja oli pidetty säädöksiä lyhyempinä. 4,5 tunnin ajon jälkeen ei ollut pidetty 45 minuutin taukoa eikä kyseistä taukoa ollut pidetty ajon aikana vähintään 15 minuutin jaksoina. Kuljettaja oli pitänyt tauon joka kesti kahdeksan minuuttia klo 22:45-22:53. Ajoaika onnettomuushetkeen mennessä oli 5 tuntia 10 minuuttia. Kuljettaja oli aloittanut työt terminaalissa noin klo 19:30 joten yhtäjaksoiseksi työajaksi onnettomuushetkeen mennessä oli tullut 6 tuntia 38 minuuttia. Työaika ylitti työehtosopimuksen mukaisen yhtäjaksoisen 5,5 tunnin enimmäistyöajan.

        Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy onnettomuustutkintakeskuksen raportista, kannattaa myös kiinnittää huomiota hätäkeskuksen koomailuun onnettomuuden jälkeen.

        http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf

        Kun tie on peilijäällä niin yhdistelmä voi mennä ojaan oli tauot pidetty minuutilleen tai sitten ei. Ja en usko tuohon magneettien käytön yleisyyteen.


      • mikään>>
        Tauot pitävä kirjoitti:

        Kun tie on peilijäällä niin yhdistelmä voi mennä ojaan oli tauot pidetty minuutilleen tai sitten ei. Ja en usko tuohon magneettien käytön yleisyyteen.

        puollustus ajoaikojen ylitykseen vaan jos liukkauden syystä ajoaika ylittyy,niin kyllä viranomainen antaa matkan jatkua kunhan ei ylitä sitä 15 tuntia.
        Mitä tulee tuohon magneetti asiaan niin se on kyllä valitettavasti erittäin yleistä ainakin toistaiseksi,eli jakaan avaajan mielipiteen.


      • tukkirekka
        Totuuss kirjoitti:

        Se transpointin rekan kuski ei ollut pitänyt taukoja ollenkaan koko yönä, selvisi kiekosta. Muista kiekoista selvisi myös ettei sillä ollut tapana pitää taukoja kuin kerran yössä, alaspäin tullessa hirvaskankaalla. Se kuski alotti työvuoron helsingissä 19:00 ja oli puuhastellu ilman taukoja 02:08 asti ja sillon jysähti. Se oli siis jo tulossa viitasaarelta alaspäin ja aikoi pitää työvuoronsa ainoan tauon n. puolen tunnin kuluttua. Mäen päällä ajautui unissaan väärälle kaistalle, havahtui vastaantulevan bussin valoihin, tajusi olevansa väärällä kaistalla, pelästyi ja teki liian hätäisen ohjausliikkeen. Tämän seurauksena menetti yhdistelmän hallinnan tuhoisin seurauksin. Siis molemmat kuljettajat tuossa katastrofissa rikkoivat ihan tietoisesti ja tapojensa mukaisesti ajo/lepoaikalakia.

        Lainaus onnettomuustutkintakeskuksen raportista:

        Onnettomuusyön ajovuoro oli kuljettajan neljäs perättäinen yöajovuoro. Kuljettaja oli kertomansa mukaan nukkunut ennen onnettomuusyön ajovuoroaan noin klo 08:30-13:30 ja syönyt normaalin aterian kotonaan noin klo 17.
        Onnettomuusyön ajo- ja lepoaikatiedot:
        Taukoja oli pidetty säädöksiä lyhyempinä. 4,5 tunnin ajon jälkeen ei ollut pidetty 45 minuutin taukoa eikä kyseistä taukoa ollut pidetty ajon aikana vähintään 15 minuutin jaksoina. Kuljettaja oli pitänyt tauon joka kesti kahdeksan minuuttia klo 22:45-22:53. Ajoaika onnettomuushetkeen mennessä oli 5 tuntia 10 minuuttia. Kuljettaja oli aloittanut työt terminaalissa noin klo 19:30 joten yhtäjaksoiseksi työajaksi onnettomuushetkeen mennessä oli tullut 6 tuntia 38 minuuttia. Työaika ylitti työehtosopimuksen mukaisen yhtäjaksoisen 5,5 tunnin enimmäistyöajan.

        Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy onnettomuustutkintakeskuksen raportista, kannattaa myös kiinnittää huomiota hätäkeskuksen koomailuun onnettomuuden jälkeen.

        http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf

        herran pieksut, kuka ääliö uskoo tuommoista paskaa vai oli melkeen tunnin tehnyt liikaa töitä ja sen takia liukkaus vei yhdistelmän väärälle puolelle, jos ammattikuskit uskoo tuommoisia satuja, niin kysyeenalaistan kyllä ammattitaidon.


      • jäällä
        Tauot pitävä kirjoitti:

        Kun tie on peilijäällä niin yhdistelmä voi mennä ojaan oli tauot pidetty minuutilleen tai sitten ei. Ja en usko tuohon magneettien käytön yleisyyteen.

        katoppas se ennen kuin pränttäilet tänne mitään, meinaan vaan että kyllä nuo tyypit osaa.


      • Pasi K.
        Totuuss kirjoitti:

        Se transpointin rekan kuski ei ollut pitänyt taukoja ollenkaan koko yönä, selvisi kiekosta. Muista kiekoista selvisi myös ettei sillä ollut tapana pitää taukoja kuin kerran yössä, alaspäin tullessa hirvaskankaalla. Se kuski alotti työvuoron helsingissä 19:00 ja oli puuhastellu ilman taukoja 02:08 asti ja sillon jysähti. Se oli siis jo tulossa viitasaarelta alaspäin ja aikoi pitää työvuoronsa ainoan tauon n. puolen tunnin kuluttua. Mäen päällä ajautui unissaan väärälle kaistalle, havahtui vastaantulevan bussin valoihin, tajusi olevansa väärällä kaistalla, pelästyi ja teki liian hätäisen ohjausliikkeen. Tämän seurauksena menetti yhdistelmän hallinnan tuhoisin seurauksin. Siis molemmat kuljettajat tuossa katastrofissa rikkoivat ihan tietoisesti ja tapojensa mukaisesti ajo/lepoaikalakia.

        Lainaus onnettomuustutkintakeskuksen raportista:

        Onnettomuusyön ajovuoro oli kuljettajan neljäs perättäinen yöajovuoro. Kuljettaja oli kertomansa mukaan nukkunut ennen onnettomuusyön ajovuoroaan noin klo 08:30-13:30 ja syönyt normaalin aterian kotonaan noin klo 17.
        Onnettomuusyön ajo- ja lepoaikatiedot:
        Taukoja oli pidetty säädöksiä lyhyempinä. 4,5 tunnin ajon jälkeen ei ollut pidetty 45 minuutin taukoa eikä kyseistä taukoa ollut pidetty ajon aikana vähintään 15 minuutin jaksoina. Kuljettaja oli pitänyt tauon joka kesti kahdeksan minuuttia klo 22:45-22:53. Ajoaika onnettomuushetkeen mennessä oli 5 tuntia 10 minuuttia. Kuljettaja oli aloittanut työt terminaalissa noin klo 19:30 joten yhtäjaksoiseksi työajaksi onnettomuushetkeen mennessä oli tullut 6 tuntia 38 minuuttia. Työaika ylitti työehtosopimuksen mukaisen yhtäjaksoisen 5,5 tunnin enimmäistyöajan.

        Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy onnettomuustutkintakeskuksen raportista, kannattaa myös kiinnittää huomiota hätäkeskuksen koomailuun onnettomuuden jälkeen.

        http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf

        "Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut."

        Meinaakko tällä sitä että se ei olis kerenny onnettomuuspaikalle jos olis pitäny kolme vartin tauon ennen sitä?Tä?


      • autot>
        Pasi K. kirjoitti:

        "Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut."

        Meinaakko tällä sitä että se ei olis kerenny onnettomuuspaikalle jos olis pitäny kolme vartin tauon ennen sitä?Tä?

        eivät olisi edes kohdanneet toisiaan.


      • linkin
        Totuuss kirjoitti:

        Se transpointin rekan kuski ei ollut pitänyt taukoja ollenkaan koko yönä, selvisi kiekosta. Muista kiekoista selvisi myös ettei sillä ollut tapana pitää taukoja kuin kerran yössä, alaspäin tullessa hirvaskankaalla. Se kuski alotti työvuoron helsingissä 19:00 ja oli puuhastellu ilman taukoja 02:08 asti ja sillon jysähti. Se oli siis jo tulossa viitasaarelta alaspäin ja aikoi pitää työvuoronsa ainoan tauon n. puolen tunnin kuluttua. Mäen päällä ajautui unissaan väärälle kaistalle, havahtui vastaantulevan bussin valoihin, tajusi olevansa väärällä kaistalla, pelästyi ja teki liian hätäisen ohjausliikkeen. Tämän seurauksena menetti yhdistelmän hallinnan tuhoisin seurauksin. Siis molemmat kuljettajat tuossa katastrofissa rikkoivat ihan tietoisesti ja tapojensa mukaisesti ajo/lepoaikalakia.

        Lainaus onnettomuustutkintakeskuksen raportista:

        Onnettomuusyön ajovuoro oli kuljettajan neljäs perättäinen yöajovuoro. Kuljettaja oli kertomansa mukaan nukkunut ennen onnettomuusyön ajovuoroaan noin klo 08:30-13:30 ja syönyt normaalin aterian kotonaan noin klo 17.
        Onnettomuusyön ajo- ja lepoaikatiedot:
        Taukoja oli pidetty säädöksiä lyhyempinä. 4,5 tunnin ajon jälkeen ei ollut pidetty 45 minuutin taukoa eikä kyseistä taukoa ollut pidetty ajon aikana vähintään 15 minuutin jaksoina. Kuljettaja oli pitänyt tauon joka kesti kahdeksan minuuttia klo 22:45-22:53. Ajoaika onnettomuushetkeen mennessä oli 5 tuntia 10 minuuttia. Kuljettaja oli aloittanut työt terminaalissa noin klo 19:30 joten yhtäjaksoiseksi työajaksi onnettomuushetkeen mennessä oli tullut 6 tuntia 38 minuuttia. Työaika ylitti työehtosopimuksen mukaisen yhtäjaksoisen 5,5 tunnin enimmäistyöajan.

        Siis jos tauot olisi pietty lain mukaan niin koko onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy onnettomuustutkintakeskuksen raportista, kannattaa myös kiinnittää huomiota hätäkeskuksen koomailuun onnettomuuden jälkeen.

        http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf

        Olen lueskellut laittamaasi linkkiä toista tuntia aijon jatkaa vielä huomenna, kannattais kaikkien keskusteluun osanottajien lukea.
        Varmaan moni tulee toisiin ajatuksiin tämän magneetin suhteen, ja kyllähän nyt näin jälki pyykkinä tuli mieleen näitten menehtyneiden/vammaantuneiden nuorten vanhemmat, varmaan edelleen raskas taakka kannettavana.
        Kannattais kyllä todella kuljettajat ajatella mitä yksi magneettipala mikä mahtuu kouraan, voi saada aikaan.


      • nii,i
        Tapani Päivä kirjoitti:

        kielletty, mutta miten valvotaan kun ei ihmiseen saa piirturia, ainakaan vielä. Siis työaikalaki!

        Ja miten tuo Konginkangas liittyi näihin magneettijuttuihin mitenkään?
        Ainut rike siinä tais olla sen bussikuskin hieman pitkähkö työpäivä, joka ei ollu vielä siinäkään loppumassa jos suunnitelman mukaan olis edenny.

        Varmaan tupoksella olis jäänyt nukkumaan? Eläkeläiskuski ois varmaan lappiin asti päästellyt ilman onnettomuuksia?


      • Äijät#
        jäällä kirjoitti:

        katoppas se ennen kuin pränttäilet tänne mitään, meinaan vaan että kyllä nuo tyypit osaa.

        Max nopeus n45 km/h suora jäätikkö (meidän pohjois-suomalaisten kuskien arkipäivää) Jos noin unelma tielle pääsisin ajeleen en valittaisi koskaan! : 1 Vastaantulija 10 km matkalla leveällä pakkasjäisellä tiellä!!! (kitka hyvä")
        Tervetuloa seuraamaan "Oikeitten kuskien mailmaa" Muista ottaa hyvät eväät mukaan,kamera-auto ei seuraa mukana koko ajan.


      • niin niin,,
        linkin kirjoitti:

        Olen lueskellut laittamaasi linkkiä toista tuntia aijon jatkaa vielä huomenna, kannattais kaikkien keskusteluun osanottajien lukea.
        Varmaan moni tulee toisiin ajatuksiin tämän magneetin suhteen, ja kyllähän nyt näin jälki pyykkinä tuli mieleen näitten menehtyneiden/vammaantuneiden nuorten vanhemmat, varmaan edelleen raskas taakka kannettavana.
        Kannattais kyllä todella kuljettajat ajatella mitä yksi magneettipala mikä mahtuu kouraan, voi saada aikaan.

        hemmetissä, äläkä lähde maanantaiaamuna liikenteeseen ollenkaan, niin ei tuu nääs onnettomuuksia, korkeintaan kotona teet lisää samanlaisia uunoja.


      • aiheesi
        jäällä kirjoitti:

        katoppas se ennen kuin pränttäilet tänne mitään, meinaan vaan että kyllä nuo tyypit osaa.

        liittyy aiheeseen,tuskimpa noissa jenkki rekoissa on mitään elekroniikkaa että vois ottaa magneetilla jotain pois pelistä.
        Muutenkin niin saatanan lapsellinen ohjelma tuo rekkakuskit jäällä, että oikein saa hävetä alansa puolesta,ihmetellä vaan täytyy että mitä tuommosten päässä pyörii jotka tommosta skeidaa vahtaa.


      • zz66
        lapiointi kirjoitti:

        liittyy digipiirturi huijaukseen ?

        Lapiolla on pirun nätti asetella magneetti paikolleen,ei tarvi vetää haalareita niskaan ja mennä auton alle:)


    • SEKAtm.

      Harvassa taitaa olla ammatit joissa tekijä tahtoo olla mahdollisimman vähän vapaalla?
      Kuljetusalalle on kertynyt näitä "ahkeria" kikkailijoita niin kauan kuin tavaraa on kuljetettu .Piirturin manipuloimis yritykset kertovat mielestäni itsesuojelun puutteesta. Kuljetus alalla rikastuneita taitaa olla vähemmän kuin kullankaivuussa Lemmenjoella onnistuneita. Työaikalaki on säädetty että väsyneet saisi levätä rauhassa ,eikä niskaan hengittäjät voi uhata lopputilillä. Kohentakaa minun käsitystäni jos olen väärässä ,TES:n mukainen palkkaus on useimmiten "urakkapalkkaa" parempi.
      Tuntuu siltä että urakalla ajatetaan kun rahdit on sovittu niin kireiksi ettei yksinkertaisesti löydy muun laisen palkan maksuun firmasta "hynää". On tietysti otettava huomioon kaverit jotka harrastelee rekkakuskina olemista,he eivät ole sentin päälle tarkkoja ? Konginkankaan tapahtumia ei pidä unohtaa ,mutta lyömäaseena tätä järkyttävää onnettomuutta ei pidä käyttää.

      • vastaa

        En käyttänyt konginkankaan suuronnettomuutta lyömäaseena, vaan esimerkki tapauksena !
        Ajattelin vain, että voin käyttää sitä esimerkki tapauksena koska viranomaiset ovat olleet niin "lepsuja" koko suuronnettomuuden suhteen, myös suuronnettomuuden jälkeen tähän päivään saakka.

        Ja onhan se selvä asia, että viranomais taholta ei haluta puuttua mitenkään liikenneturvallisuuteen koska nämä digipiirturi huijarit saavat puuhastella vapain käsin, ja osoittaahan sekin viranomaisten välinpitämättömyyden koska kaksivuotta sitten passitettii työsujelutarkastajat pois teiden varsilta.


      • eci!
        vastaa kirjoitti:

        En käyttänyt konginkankaan suuronnettomuutta lyömäaseena, vaan esimerkki tapauksena !
        Ajattelin vain, että voin käyttää sitä esimerkki tapauksena koska viranomaiset ovat olleet niin "lepsuja" koko suuronnettomuuden suhteen, myös suuronnettomuuden jälkeen tähän päivään saakka.

        Ja onhan se selvä asia, että viranomais taholta ei haluta puuttua mitenkään liikenneturvallisuuteen koska nämä digipiirturi huijarit saavat puuhastella vapain käsin, ja osoittaahan sekin viranomaisten välinpitämättömyyden koska kaksivuotta sitten passitettii työsujelutarkastajat pois teiden varsilta.

        Kuljetusala on kyllä aika haastavaa jo sikäli, kun lait säädetään järkyttävän tiukoiks...(minusta). Palkat ei oo järin kummosia, no kovasta kilpailustakin se johtuu... Mutta reitit ei oo samanlaisia yms yms.
        Toimistossa nousee jakkaralta kun kello on neljä, kaikki on valmiina seuraavana päivänä. Mutta auton puikoissa se ei riitäkkään....jos aika täys niin ei voikkaan enää ees ajaa kotiin tai sinne missä henkilöauto on jolla pääsee kotiin...Aika paljon enempi vaaditaan kyl autoilijoilta kuin muilta aloilta...


      • kuin.........
        eci! kirjoitti:

        Kuljetusala on kyllä aika haastavaa jo sikäli, kun lait säädetään järkyttävän tiukoiks...(minusta). Palkat ei oo järin kummosia, no kovasta kilpailustakin se johtuu... Mutta reitit ei oo samanlaisia yms yms.
        Toimistossa nousee jakkaralta kun kello on neljä, kaikki on valmiina seuraavana päivänä. Mutta auton puikoissa se ei riitäkkään....jos aika täys niin ei voikkaan enää ees ajaa kotiin tai sinne missä henkilöauto on jolla pääsee kotiin...Aika paljon enempi vaaditaan kyl autoilijoilta kuin muilta aloilta...

        Muutamat, laita se magneetti vaihelaatikon kylkeen, siihen anturoiden kohdalle niin voit aijaa kottiin ja sitten vielä vaikka mummolaan, ei suomalainen viranomainen siitä mitään välitä, niille on pääasia että teollisuus pyörii.


      • rahtisika
        vastaa kirjoitti:

        En käyttänyt konginkankaan suuronnettomuutta lyömäaseena, vaan esimerkki tapauksena !
        Ajattelin vain, että voin käyttää sitä esimerkki tapauksena koska viranomaiset ovat olleet niin "lepsuja" koko suuronnettomuuden suhteen, myös suuronnettomuuden jälkeen tähän päivään saakka.

        Ja onhan se selvä asia, että viranomais taholta ei haluta puuttua mitenkään liikenneturvallisuuteen koska nämä digipiirturi huijarit saavat puuhastella vapain käsin, ja osoittaahan sekin viranomaisten välinpitämättömyyden koska kaksivuotta sitten passitettii työsujelutarkastajat pois teiden varsilta.

        Miten niin lepsuja?
        Mahdatko ite edes olla alalla,jos et oo huomioinu viranomaisten toimia ja reagointia ko. asiaa kohtaan.
        Ministeritkin tietää mistä on kyse. Se on eri asia onko niillä mahdollisuuksia touteuttaa sua tyydyttäviä toimenpiteitä,koska lainsäädäntö ja direktiivit ym. yksilön oikeudet rajoittaa niitä. Ei poliisikaan voi pidättää kaikkia rahtisikoja vaan sen takia että liikaa kuolee ihmisiä niiden (sikojen) takia vuosittain. Eikä ne voi estää ihmisiä kulkemasta teillä sen takia että siellä kuolee kun on niin paljon niitä rahtisikoja liikenteessä.
        Ei ne voi suakaan viedä vankilaan sen takia kun oot tyhmä ja tuot sen julkisesti esiin täällä.


      • sulla.
        rahtisika kirjoitti:

        Miten niin lepsuja?
        Mahdatko ite edes olla alalla,jos et oo huomioinu viranomaisten toimia ja reagointia ko. asiaa kohtaan.
        Ministeritkin tietää mistä on kyse. Se on eri asia onko niillä mahdollisuuksia touteuttaa sua tyydyttäviä toimenpiteitä,koska lainsäädäntö ja direktiivit ym. yksilön oikeudet rajoittaa niitä. Ei poliisikaan voi pidättää kaikkia rahtisikoja vaan sen takia että liikaa kuolee ihmisiä niiden (sikojen) takia vuosittain. Eikä ne voi estää ihmisiä kulkemasta teillä sen takia että siellä kuolee kun on niin paljon niitä rahtisikoja liikenteessä.
        Ei ne voi suakaan viedä vankilaan sen takia kun oot tyhmä ja tuot sen julkisesti esiin täällä.

        huonot kotiolot, taidat olla niitä magneetti rahtareita


      • rahtisika
        sulla. kirjoitti:

        huonot kotiolot, taidat olla niitä magneetti rahtareita

        niin vanha ajokki,että ei auta magneetit. Mutta enhän mä edes tarvi apua lakien noudattamiseen!
        Osaan ihan ite.
        Kysymys olikin siitä,että täällä joku ilmoitti tyytymättömyytensä viranomaisten toimintaan.
        Ja mun vastaus oli,että kyllä ne on varmasti tehny parhaansa,niillä vaan ei oo mahdollisuuksia enempään! Syystä ja toisesta.Niitä syitä mä en tunne,mut ei tarvikaan,mä vaan ajan rekkaa ilman magneetteja.
        Se joku tyytymätön vois ehdottaa,mitä viranomaisten pitäis tehdä enemmän asian eteen...


      • käy kokeileen.
        sulla. kirjoitti:

        huonot kotiolot, taidat olla niitä magneetti rahtareita

        PÄIN VASTOIN.!! jääksie pelle,nukkuun 9 tunniksi 20 km päähän kotoa,koska ajoaika loppuu huonojen keliolosuhteiden/70 km/h ajavien urpojen takia???? ainaki mulle on vaimo ja lapset sen verta tärkeitä et kotia meen... melko varmaan oot tyyppi joka tekee 7,5 t päivää ja valittaa 10 min aamuruuhkista... :)


    • Tanskassa

      on kuulemani mukaan käsitelty tätä digipiirturilla kusettamis asiaa, digipiirturissa on kuulemma kolme eri pistettä millä pääsee kusettamaan valvovaa viranomaista, henkilökohtaisesti tiedän vaan tämän magneetti kusetuksen mikä tässä keskustelussa on ollut esillä jo useaan otteeseen.

      • yks älytön

        Tämä viestiketju kertoo kieroutuneesta suhtautumisesta liikenneturvallisuuteen HERÄTKÄÄ lopultakin.
        "Järkyttävän tiukat lait" kirjoittaa yksi jääsilmä ,toinen haluaisi tehdä 14h/vrk .Yksilöitä ollaan eikä kaikkia väsytä samalla kellonlyömällä mutta jokaiselle omat pykälät lakiin ...ei se ihan niin mene. Lisävauhti raskaalle liikenteelle on tuhoon johtava konsti , nykyisilläkin nopeuksilla ulosajoja sekä kaatumisia on hälyyttävän paljon,se on jokaisen tunnustettava! Asiantila korjaantuu kunkin mieleiseksi ainoastaan päättäjien kautta ,ei magneeteilla eikä muilla vippaskonsteilla.Liikenneturvallisuus on loppujen lopuksi tienkäyttäjä omissa käsissä ,viranomaisella ei ole kiirettä toteuttaa annettuja suosituksia!


      • niinkerta
        yks älytön kirjoitti:

        Tämä viestiketju kertoo kieroutuneesta suhtautumisesta liikenneturvallisuuteen HERÄTKÄÄ lopultakin.
        "Järkyttävän tiukat lait" kirjoittaa yksi jääsilmä ,toinen haluaisi tehdä 14h/vrk .Yksilöitä ollaan eikä kaikkia väsytä samalla kellonlyömällä mutta jokaiselle omat pykälät lakiin ...ei se ihan niin mene. Lisävauhti raskaalle liikenteelle on tuhoon johtava konsti , nykyisilläkin nopeuksilla ulosajoja sekä kaatumisia on hälyyttävän paljon,se on jokaisen tunnustettava! Asiantila korjaantuu kunkin mieleiseksi ainoastaan päättäjien kautta ,ei magneeteilla eikä muilla vippaskonsteilla.Liikenneturvallisuus on loppujen lopuksi tienkäyttäjä omissa käsissä ,viranomaisella ei ole kiirettä toteuttaa annettuja suosituksia!

        Mistä sinä sen vauhdin keksit


      • yx älytön
        niinkerta kirjoitti:

        Mistä sinä sen vauhdin keksit

        Eix tällä kerralla halutakaan lisä vauhtia? Mitä ihmettä tämä magneetti peli ratkaisee ,muuta kuin viranomaisen silmään kus...tuota lasien pesua?


      • kyrpiintynyt
        yks älytön kirjoitti:

        Tämä viestiketju kertoo kieroutuneesta suhtautumisesta liikenneturvallisuuteen HERÄTKÄÄ lopultakin.
        "Järkyttävän tiukat lait" kirjoittaa yksi jääsilmä ,toinen haluaisi tehdä 14h/vrk .Yksilöitä ollaan eikä kaikkia väsytä samalla kellonlyömällä mutta jokaiselle omat pykälät lakiin ...ei se ihan niin mene. Lisävauhti raskaalle liikenteelle on tuhoon johtava konsti , nykyisilläkin nopeuksilla ulosajoja sekä kaatumisia on hälyyttävän paljon,se on jokaisen tunnustettava! Asiantila korjaantuu kunkin mieleiseksi ainoastaan päättäjien kautta ,ei magneeteilla eikä muilla vippaskonsteilla.Liikenneturvallisuus on loppujen lopuksi tienkäyttäjä omissa käsissä ,viranomaisella ei ole kiirettä toteuttaa annettuja suosituksia!

        Kun nyt on puheissa nämä piirturin manipuloijat, joiden toimintaan huudetaan viranomaisia so työsuojelutarkastajia, niin ei se ratkaisu ole. Kun nuo viranomaiset katsovat läpi sormien tätä maantierumbaa, vaikka yksilöidään ja ilmoitetaan niistä em. herroille! Ainakin vanhan Vaasanläänin alueen tarkastajat! Kun heille tekee ilmoituksen, niin ilmianto menee työnantajille alta aikayksikön, täällä on kokemusta kovasti! (Kannuksen tarkastaja) Tällä alueella ei yksikään talo noudata em.pykäliä, vaikka tarkastaja käy taloissa, ei huomautettavaa, jatkakaa samaan malliin!!Poliisiakaan ei kiinnosta ratsata muuten kuin jos ilmoittaa, että kundi lähti jurrissa baanalle! Eli koko tämä ala olis nussittava uudestaan, ei parane silitellä, vaan helvetin kovat sanktiot liikennelupiin,(hyllylle?) joissa on lait ja asetukset kirjattu, mutta ei noudateta! Tämä ala on todella rikkonut aina ja rikkoo lakeja sen kun kerkiää, rengit hyväksyvät ja viranomaisporras pyörittelee peukaloitaan.


      • Toista maata
        kyrpiintynyt kirjoitti:

        Kun nyt on puheissa nämä piirturin manipuloijat, joiden toimintaan huudetaan viranomaisia so työsuojelutarkastajia, niin ei se ratkaisu ole. Kun nuo viranomaiset katsovat läpi sormien tätä maantierumbaa, vaikka yksilöidään ja ilmoitetaan niistä em. herroille! Ainakin vanhan Vaasanläänin alueen tarkastajat! Kun heille tekee ilmoituksen, niin ilmianto menee työnantajille alta aikayksikön, täällä on kokemusta kovasti! (Kannuksen tarkastaja) Tällä alueella ei yksikään talo noudata em.pykäliä, vaikka tarkastaja käy taloissa, ei huomautettavaa, jatkakaa samaan malliin!!Poliisiakaan ei kiinnosta ratsata muuten kuin jos ilmoittaa, että kundi lähti jurrissa baanalle! Eli koko tämä ala olis nussittava uudestaan, ei parane silitellä, vaan helvetin kovat sanktiot liikennelupiin,(hyllylle?) joissa on lait ja asetukset kirjattu, mutta ei noudateta! Tämä ala on todella rikkonut aina ja rikkoo lakeja sen kun kerkiää, rengit hyväksyvät ja viranomaisporras pyörittelee peukaloitaan.

        Et ole tainnut paljoa käydä täällä etelä-suomessa..? Maaseudulla on varmaan vielä tuollaista leppoisaa kyläpoliisi meininkiä. Helsingin seudulla toimii sakotusautomaattina liikkuva poliisi, jos vaan löytyy syy sakottaa niin sakko kirjoitetaan, ovat tässä asiassa täysin armottomia.


      • kyrpiintynyt
        Toista maata kirjoitti:

        Et ole tainnut paljoa käydä täällä etelä-suomessa..? Maaseudulla on varmaan vielä tuollaista leppoisaa kyläpoliisi meininkiä. Helsingin seudulla toimii sakotusautomaattina liikkuva poliisi, jos vaan löytyy syy sakottaa niin sakko kirjoitetaan, ovat tässä asiassa täysin armottomia.

        Kyllähän tämä r-liikenne on täältä periferiasta etelään, Imatra-Hki-Turku akselille, joita ajatetaan vaihtelevasti, siis lakeja alittaen,rikkoen. Ns. nurkka-ajoista, jakelusta, en ota kantaa, mutta pitkänlinjan ajoon on mielipide ja tulee myöskin stadi mukaan, harvemmin kuulee jetsonien rangaistuksista, eikä yöbaarien pöydissä ainakaan kuule, vai eivätkö kehtaa kertoa? Mutta ottaen koko liikenöinnin, ei ole kuultu että liikennnelupia olisi peruutettu. Sillä se on ainoa keino tähän villiin länteen, jotta jotain rotia tulis alalle!


      • saksanseisojavoimaa
        kyrpiintynyt kirjoitti:

        Kyllähän tämä r-liikenne on täältä periferiasta etelään, Imatra-Hki-Turku akselille, joita ajatetaan vaihtelevasti, siis lakeja alittaen,rikkoen. Ns. nurkka-ajoista, jakelusta, en ota kantaa, mutta pitkänlinjan ajoon on mielipide ja tulee myöskin stadi mukaan, harvemmin kuulee jetsonien rangaistuksista, eikä yöbaarien pöydissä ainakaan kuule, vai eivätkö kehtaa kertoa? Mutta ottaen koko liikenöinnin, ei ole kuultu että liikennnelupia olisi peruutettu. Sillä se on ainoa keino tähän villiin länteen, jotta jotain rotia tulis alalle!

        Kyllä tämä ajoaika laki on perseestä kuka voi väittää ,että 9h ajamisen jälkeen pitää puolivuorokautta huilata.Suomennettuna Laki on silloin väärin säädetty ,kun sitä jatkuvasti pitää rikkoa.Oikein tehtynä lakeja ei tarvitse jatkuvasti rikkoa,että herätkää jo viranomaiset ja tehkää ajoaika laki niin,että se toimii sillä ei se väsymys kulje kellon mukaan vaan ihmisen.


      • kulta.............
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Kyllä tämä ajoaika laki on perseestä kuka voi väittää ,että 9h ajamisen jälkeen pitää puolivuorokautta huilata.Suomennettuna Laki on silloin väärin säädetty ,kun sitä jatkuvasti pitää rikkoa.Oikein tehtynä lakeja ei tarvitse jatkuvasti rikkoa,että herätkää jo viranomaiset ja tehkää ajoaika laki niin,että se toimii sillä ei se väsymys kulje kellon mukaan vaan ihmisen.

        eihän autonkuljettajan työhön ainoastaan tuo 9h.n ajaminen kuulu,siihenhän kuuluu myös lastausta ja purkua,eli päivä venyy aika äkki tuonne 15-18 h.n. tunttumille virallisesti.

        Mutta nyt kun asetetaan se magneetti purku/lastaus ajaksi niin lyhyeltähän se päivä näyttää tarkastuksen yhteydessä.


      • Uusi Volvo
        kulta............. kirjoitti:

        eihän autonkuljettajan työhön ainoastaan tuo 9h.n ajaminen kuulu,siihenhän kuuluu myös lastausta ja purkua,eli päivä venyy aika äkki tuonne 15-18 h.n. tunttumille virallisesti.

        Mutta nyt kun asetetaan se magneetti purku/lastaus ajaksi niin lyhyeltähän se päivä näyttää tarkastuksen yhteydessä.

        Rehellisenä kuljettajana minä käytän magneettia ainoastaan lastaus-purkupaikalla. Touhu on huilaamista, mutta koska joutuu siirtymään laiturista toiseen, tauot eivä täyty. Sitten kun menään tielle, magneetti poistetaan ja ajetaan sääntöjen mukaan.


      • pohjanmaan alueelta
        kyrpiintynyt kirjoitti:

        Kun nyt on puheissa nämä piirturin manipuloijat, joiden toimintaan huudetaan viranomaisia so työsuojelutarkastajia, niin ei se ratkaisu ole. Kun nuo viranomaiset katsovat läpi sormien tätä maantierumbaa, vaikka yksilöidään ja ilmoitetaan niistä em. herroille! Ainakin vanhan Vaasanläänin alueen tarkastajat! Kun heille tekee ilmoituksen, niin ilmianto menee työnantajille alta aikayksikön, täällä on kokemusta kovasti! (Kannuksen tarkastaja) Tällä alueella ei yksikään talo noudata em.pykäliä, vaikka tarkastaja käy taloissa, ei huomautettavaa, jatkakaa samaan malliin!!Poliisiakaan ei kiinnosta ratsata muuten kuin jos ilmoittaa, että kundi lähti jurrissa baanalle! Eli koko tämä ala olis nussittava uudestaan, ei parane silitellä, vaan helvetin kovat sanktiot liikennelupiin,(hyllylle?) joissa on lait ja asetukset kirjattu, mutta ei noudateta! Tämä ala on todella rikkonut aina ja rikkoo lakeja sen kun kerkiää, rengit hyväksyvät ja viranomaisporras pyörittelee peukaloitaan.

        näin vaan tässä kerran kun teidän lääninpoju käväsi semmosen vihreen Scanian alla ennen kun ajoi ruukin vaakalle Häm-linnas,alihankkijan auto kylläkin mutta eikö samat lait päde edelleen,se mitä kundi puuhas autonalla ei varmaan jää epäselväksi kenellekkään
        Ja eikös tuon huolintafirman toimitusjohtaja ole jokin sortin kiho kuorma-autoliitossa.


      • kysyy .
        Uusi Volvo kirjoitti:

        Rehellisenä kuljettajana minä käytän magneettia ainoastaan lastaus-purkupaikalla. Touhu on huilaamista, mutta koska joutuu siirtymään laiturista toiseen, tauot eivä täyty. Sitten kun menään tielle, magneetti poistetaan ja ajetaan sääntöjen mukaan.

        No mitä hyötyä sinulle siitä koituu, tuon magneetin suhteen.


      • Digihuijari
        kulta............. kirjoitti:

        eihän autonkuljettajan työhön ainoastaan tuo 9h.n ajaminen kuulu,siihenhän kuuluu myös lastausta ja purkua,eli päivä venyy aika äkki tuonne 15-18 h.n. tunttumille virallisesti.

        Mutta nyt kun asetetaan se magneetti purku/lastaus ajaksi niin lyhyeltähän se päivä näyttää tarkastuksen yhteydessä.

        Mitä yrität selittää? Kuinka ratsiassa kerrot tarinaa jos kortissa näkyy kesken päivän tyhjää nyt sitte vaikka neljä tuntia? Jos nuo purut/lastaukset ennen/jälkeen ajon niin ei niihin mtn magneettia tarvi.


      • pläypoi
        pohjanmaan alueelta kirjoitti:

        näin vaan tässä kerran kun teidän lääninpoju käväsi semmosen vihreen Scanian alla ennen kun ajoi ruukin vaakalle Häm-linnas,alihankkijan auto kylläkin mutta eikö samat lait päde edelleen,se mitä kundi puuhas autonalla ei varmaan jää epäselväksi kenellekkään
        Ja eikös tuon huolintafirman toimitusjohtaja ole jokin sortin kiho kuorma-autoliitossa.

        huoraamaan ku ukko on koko ajan tienaamassa !!! Paenakaa vaan menemään poijaat kyllä me teijän eukot täällä hoijellaan sillä' aikaa..................


      • Lähes rehellinen.
        Uusi Volvo kirjoitti:

        Rehellisenä kuljettajana minä käytän magneettia ainoastaan lastaus-purkupaikalla. Touhu on huilaamista, mutta koska joutuu siirtymään laiturista toiseen, tauot eivä täyty. Sitten kun menään tielle, magneetti poistetaan ja ajetaan sääntöjen mukaan.

        Digipiirturissa on sellainen "OUT" asento, joka on tarkoitettu lastaus- ja purkupaikoilla siirtelyyn. Helvatan paljon helpompi ja siistimpi asentaa. Olisikohan aika kaikkien kuskien lukea se pieni kirjanen, jonka kannessa lukee " Digipiirturin käyttöohje " ?


      • suustani
        Lähes rehellinen. kirjoitti:

        Digipiirturissa on sellainen "OUT" asento, joka on tarkoitettu lastaus- ja purkupaikoilla siirtelyyn. Helvatan paljon helpompi ja siistimpi asentaa. Olisikohan aika kaikkien kuskien lukea se pieni kirjanen, jonka kannessa lukee " Digipiirturin käyttöohje " ?

        ajattelin just samaa asiaa,eikös sitä saa nyt sitten käyttää näitten uusien lakien myöta? (ainaki aidatuilla alueilla?)


      • ou
        Lähes rehellinen. kirjoitti:

        Digipiirturissa on sellainen "OUT" asento, joka on tarkoitettu lastaus- ja purkupaikoilla siirtelyyn. Helvatan paljon helpompi ja siistimpi asentaa. Olisikohan aika kaikkien kuskien lukea se pieni kirjanen, jonka kannessa lukee " Digipiirturin käyttöohje " ?

        Et sää sitä "OUT" asentoa niin käyttämällä taukoja saa täyteen. Sehän kertoo vaan sen, että ko ajoneuvo on ollut pois tieliikenteestä tuon ajan. Sinulla ei ole mitään dokumenttia että olisit ollut tauolla. Kuitatut rahtikirjat kertovat että olet joko purkanut tai lastannut. Jos joudut kontrolliin niin sakot saat jos kontraaja vaan on tehtäviensä tasalla.


      • pbipeai
        kulta............. kirjoitti:

        eihän autonkuljettajan työhön ainoastaan tuo 9h.n ajaminen kuulu,siihenhän kuuluu myös lastausta ja purkua,eli päivä venyy aika äkki tuonne 15-18 h.n. tunttumille virallisesti.

        Mutta nyt kun asetetaan se magneetti purku/lastaus ajaksi niin lyhyeltähän se päivä näyttää tarkastuksen yhteydessä.

        tiedoksi että meitä on yllättävä paljon joiden työnkuvaan ajamisen lisäksi kuuluu tankkaukset ja takaovien avaaminen 2-4 krt/vko. Mieluusti ajaisi sen pari tuntia pitempään päivittäin ennenkuin rupeaa keksimään ajantappokonstia loppupäiväksi


      • Lähes rehellinen
        ou kirjoitti:

        Et sää sitä "OUT" asentoa niin käyttämällä taukoja saa täyteen. Sehän kertoo vaan sen, että ko ajoneuvo on ollut pois tieliikenteestä tuon ajan. Sinulla ei ole mitään dokumenttia että olisit ollut tauolla. Kuitatut rahtikirjat kertovat että olet joko purkanut tai lastannut. Jos joudut kontrolliin niin sakot saat jos kontraaja vaan on tehtäviensä tasalla.

        Eihän lastaus- ja purkuaika ole taukoa, vaan muuta työta kuin ajoa. En missään vaiiheessa väittänyt, että "out" asennolla tulee taukoa, minä ainakin pidän tauon taukona enkä lastatessa. Uskon, että jos kaikki kuskit noudattaa säädettyjä lakeja niin tämäkin ala saataisiin oikealle raiteelle, palkat ja rahdit kohdalleen, mutta ei suomalaisella luonteella koskaan.


      • pohjanmaalla
        kyrpiintynyt kirjoitti:

        Kun nyt on puheissa nämä piirturin manipuloijat, joiden toimintaan huudetaan viranomaisia so työsuojelutarkastajia, niin ei se ratkaisu ole. Kun nuo viranomaiset katsovat läpi sormien tätä maantierumbaa, vaikka yksilöidään ja ilmoitetaan niistä em. herroille! Ainakin vanhan Vaasanläänin alueen tarkastajat! Kun heille tekee ilmoituksen, niin ilmianto menee työnantajille alta aikayksikön, täällä on kokemusta kovasti! (Kannuksen tarkastaja) Tällä alueella ei yksikään talo noudata em.pykäliä, vaikka tarkastaja käy taloissa, ei huomautettavaa, jatkakaa samaan malliin!!Poliisiakaan ei kiinnosta ratsata muuten kuin jos ilmoittaa, että kundi lähti jurrissa baanalle! Eli koko tämä ala olis nussittava uudestaan, ei parane silitellä, vaan helvetin kovat sanktiot liikennelupiin,(hyllylle?) joissa on lait ja asetukset kirjattu, mutta ei noudateta! Tämä ala on todella rikkonut aina ja rikkoo lakeja sen kun kerkiää, rengit hyväksyvät ja viranomaisporras pyörittelee peukaloitaan.

        onko niitä muka ?


      • Rahri Remmi
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Kyllä tämä ajoaika laki on perseestä kuka voi väittää ,että 9h ajamisen jälkeen pitää puolivuorokautta huilata.Suomennettuna Laki on silloin väärin säädetty ,kun sitä jatkuvasti pitää rikkoa.Oikein tehtynä lakeja ei tarvitse jatkuvasti rikkoa,että herätkää jo viranomaiset ja tehkää ajoaika laki niin,että se toimii sillä ei se väsymys kulje kellon mukaan vaan ihmisen.

        Kerrankin asiallinen ja fiksu kommentti/mielipide. Meil täs Suomessa ihmiset eivät osaa ajatella enää terveellä järjellä.. kaikesta pitää ollaa joku laki.
        Onko lait ihmistä varten tai ihminen lakia varten?

        LP n päämäärä näyttää olevaan sakkojen kirjoittaminen. Sais vaa rankaistettu näitä ammattikuskeja...


    • 466+00+

      Täällä oli eilen teknisesti oikea ja korkeatasoinen kirjoitus "mangeettihölmöistä# Siinä kirjoittaja tiesi kaiken sen digipiirturin ja muunkin digidatan toiminnasta. Nyt RunkkuKoneasentana on sullonut sen perseeseensä. Silkkaa kateuttako, kun oma tieto ja taito ei yllä asioihin?

      • siinä..

        vaan kaverihan anto selvää infoa.....Ja varmaan oikeassa on.Olet ehkä liian kiihtynyt tietäessäsi, että jäät kohta kiinni, ja liikennelupa lähtee semmoselle joka sitä todella tarvitsee.


      • anna>>>

        mitään inpulsseja pirturiin jos magneetti asetetaan vaihelaatikkon kuoreen silloin kun virtaa ei ole kytketty päälle, siis vavaimmet taskussa magneetti paikalle ja sitten menoks.


      • Pelle Perseekäs
        anna>>> kirjoitti:

        mitään inpulsseja pirturiin jos magneetti asetetaan vaihelaatikkon kuoreen silloin kun virtaa ei ole kytketty päälle, siis vavaimmet taskussa magneetti paikalle ja sitten menoks.

        Tiedätkö mistä kirjoitetaan? Niissä on aina jännite riippumata jopa pääkytkimestä. Akunnavankin irrottaminen pitää piirturin batterissa voimaa muutaman vuorokauden. Mene katselemaan disneyn piirrettyjä!


      • saksanseisojavoimaa
        Pelle Perseekäs kirjoitti:

        Tiedätkö mistä kirjoitetaan? Niissä on aina jännite riippumata jopa pääkytkimestä. Akunnavankin irrottaminen pitää piirturin batterissa voimaa muutaman vuorokauden. Mene katselemaan disneyn piirrettyjä!

        Sitte on myöskin yllättävän paljon niitä, joille ajoaika muodostaa merkittävän osa sitä päivää ,jotta ei kaikki oo semmosissa hommissa jossa työaika tulee paljolti muusta kuin ajamisesta eli tiedoksi teille ,jotka luulette tietävänne,mutta ette tiiä paskaakaan eli jatkakaa niitä jakohommia ja unelmoikaa sillä aikaa yhden paikan kaadoista ja helpommista hommista.esim.turve/hake/puu/säiliökuljetukset on enempi ajamista kuin teidän jakohommat ja terminaaleissa kyttäämiset.Eli ajoaika voisi olla vaikka 12-13h niin päästäis asiassa eteenpäin.


      • saksanseisojavoimaa
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Sitte on myöskin yllättävän paljon niitä, joille ajoaika muodostaa merkittävän osa sitä päivää ,jotta ei kaikki oo semmosissa hommissa jossa työaika tulee paljolti muusta kuin ajamisesta eli tiedoksi teille ,jotka luulette tietävänne,mutta ette tiiä paskaakaan eli jatkakaa niitä jakohommia ja unelmoikaa sillä aikaa yhden paikan kaadoista ja helpommista hommista.esim.turve/hake/puu/säiliökuljetukset on enempi ajamista kuin teidän jakohommat ja terminaaleissa kyttäämiset.Eli ajoaika voisi olla vaikka 12-13h niin päästäis asiassa eteenpäin.

        Vielä parempi olisi ,jos ajoaika voisi olla sama kuin kokonaistyöaika eli 15h miksi se muuten ei ole sitä ,sillä samahan se olisi ajatko 15h tai teet muuta työtä ajon ohessa joka on se 15h.Kokonaistyöaika olisi kuitenkin se 15h ,mutta vapaa valinta miten sen käyttäisi.Tulisi paljo enempi järkeä kuljetusten/järjestelyjen osalta kokonaisuutta katsottuna.


      • 9tuntia
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Sitte on myöskin yllättävän paljon niitä, joille ajoaika muodostaa merkittävän osa sitä päivää ,jotta ei kaikki oo semmosissa hommissa jossa työaika tulee paljolti muusta kuin ajamisesta eli tiedoksi teille ,jotka luulette tietävänne,mutta ette tiiä paskaakaan eli jatkakaa niitä jakohommia ja unelmoikaa sillä aikaa yhden paikan kaadoista ja helpommista hommista.esim.turve/hake/puu/säiliökuljetukset on enempi ajamista kuin teidän jakohommat ja terminaaleissa kyttäämiset.Eli ajoaika voisi olla vaikka 12-13h niin päästäis asiassa eteenpäin.

        riittä, ja se on sopiva työrupeama, niin ja tietenki ilman magneetteja.


    • Tanker-oil

      Tämä ikuinen työaikalain tietoinen rikkominen antaa tietyn kuvan kuljetusalan kaverien moraalista mutta se myös kertoo osan alan epäkohdista. Nyt alkanut digipiirturin kusetus magneetilla on samaa hommaa kuin ennen on ja aina ollut paperikiekon kanssa. Toisaalta onko kuljetusväki tai nämä kikkailijat niin naiiveja ja ymmärtämättömiä että kuvittelevat olevansa turvassa jos jotain vakavaa tapahtuu(esim.kolari)pimitettyään työtunteja/kilometrejä piirturista? Itse olin kaksi vuotta sitten kuolonkolarissa ja voin vakuuttaa että vaikka kiekot ja kaikki muutkin olivat kunnossa niin kaikki senaikaiset liikkeet tutkittiin perusteellisesti. Kannattaa muistaa että piirturi EI OLE AINOA laite millä saadaan auton liikkeet selvitettyä. Jokaisesta kuormauksesta,purusta,tankkaukesta jää "sormenjälki" jonnekin joista selviää mihin aikaan ja missä auto ja sen kuljettaja ovat pyörineet. Jos piirturissa olevat kilometrit ja tehdyt tunnit eivät ole sopivia aikaan ja paikkoihin on varmaa että kuljettaja joutuu selittelemään miten esim.joku auton on piirturin mukaan ajanut työvuoron aikana vaikka 600 kilometriä mutta aikaa siihen on mennyt vain 5 tuntia. Tämä siis vain esimerkiksi. On siis turha luulla että jollain magneetilla pääset "turvaan" aina ja joka päivä jos jotain vakavaa tapahtuu. Sillä voi selvitä useistakin ratsioista tuurilla mutta esim. pahan kolarin jälkiselvittelyssä on raskauttavaa alkaa selvittämään vielä asiakirjapetosta!

      • jr

        Tanker-oil kirjoitti pelkkää asiaa. Miettikää sitä,mikä kannattaa.Ei toi digipiirturi itselle ainakaan ole mitään ongelmia aiheuttanu,hyvin sen kans on pärjänny.


      • ulosanti

        Näin se vaan todellisuudessa menee,mutta alkaako suomalainen viranomainen tarkastamaan noin tarkkaan?
        Ajattelin vaan, kun esim tuo vaasan työsuojelupiiri on aika haisevalaitos.


      • omaava
        jr kirjoitti:

        Tanker-oil kirjoitti pelkkää asiaa. Miettikää sitä,mikä kannattaa.Ei toi digipiirturi itselle ainakaan ole mitään ongelmia aiheuttanu,hyvin sen kans on pärjänny.

        Tuntuu vain, että suurin osa ei välitä mitään liikeneturvallisuudesta kunhan saa ajaa vaan, ja kertoohan jo avaajan otsikko mistä on kyse. Valitettavasti näin se on.


      • aiheessa

        olisi paljon opittavaa työsuojelupiireille.


    • luottoukko

      Itsellä tulee yövuorossa yleensä todellista ajoaikaa noin 7-7,5 tuntia. Digipiirturin mielestä ajoaika on kuitenkin 8-9 tuntia. Digipiirturi tekee tyhjästä käsittämättömän määrän ajoaikaa, kun lähtöpäässä ottaa kontin päälle ja molemmat päät laituriin ja käy lastaamassa kenttätavarat. Todellisuudessa auto liikkuu ehkä 10 minuuttia, mutta ajoaikaa digi kirjaa helposti puoli tuntia. Toisessa päässä kontti ja kärry siltaan ja toinen kontti päälle ja toinen kärry perään ja taas tuli ajoaikaa digin mielestä helposti parikymmentä minuuttia. Joo voihan sen piirturin laittaa "out of scope"-tilaan. Kokemukset itseltä vielä puuttuu, miten poliisi oikeasti tähän tienpäällä suhtautuu, kun piirturi kuitenkin kirjaa ajoaikaa normaalisti siitä huolimatta. Tulosteelle toki tulee merkintä tuosta out-tilan käytöstä, mutta ajoaikahälytykset ja merkinnät niistä kortille tulee ihan samalla tavalla kuin ilman tuon tilan käyttöä.

      Mitä tällä sitten on merkitystä, kun ei 9 tunnin ajoaika kuitenkaan ylity? 15 tunnin työhönsidonnaisuusaika (lähtöpäässä lastaus kestää välillä neljä-viisikin tuntia itsestä riippumattomista syistä) ja kuljetuksen aikataulu vähän tahtoo välillä tökkiä vastaan. Ei oikein ehtisi pitämään kahta kolmevarttista taukoa. Kuitenkin haluaisin pitää tauot kahdessa osassa, puoli tuntia mennen tullen, johon aikataulukin yleensä vielä juuri venyy. Yöllä auki olevat huoltikset reitilläni kuitenkin ovat siten, että jos pidän menomatkalla tauon, täyttyy ajoaika noiden tyhjästä ilmestyneiden ajoaikojen takia jo ennen kuin paluumatkalla ehdin ensimmäiselle aukiolevalle huoltikselle. Itse en koe kovin virkistäväksi tauoksi kivien potkimista terminaalin pihalla tai jossain metsäparkilla.

      Ymmärrän hyvin houkutuksen kikkailla magneetilla jossain tehdasalueella tai terminaalilla, joissa voi vain todeta: "Mistä tätä ajoaikaa oikein tulee?". Itse siis en esimerkiksi hakisi sillä edes mitään lisää päivän pituuteen tai kokonaisajoaikaan. Haluaisin vain pitää tauot eniten virkistystä tuovalla tavalla. Nykyisin pidän mennen tullen sen puolituntisen ja pidän määräterminaalissa vartin piirturia tauolla käydessäni vaihtamassa rahtikirjat ajojärjestelyssä. Tauot kyllä tulee näin pidettyä väärin päin ja tuo vartti tuolla välissä ei oikein täytä lain määritelmää tauosta, kun todellisuudessa teen työtehtäviä papereiden kanssa touhutessani, mutta mieluummin lähden käräjille kokeilemaan sakon pitävyyttä tällaisesta rikkomuksesta kuin piirturin manipuloinnista.

    • yhteistyötä.......

      Jos kerta tämä viranomais "kusetus" on näinkin suuressa suosiossa, niin miksi ei katsastusviranomainen,poliisi,työsujelupiirit voi tehdä yhteistyötä,eli katsastuksen yhteydessä voisivat tutkia että onko katsastuksessa olevalla autolla ajettu magneetilla.
      Osoittaisihan sekin sitten, että suomalaiset viranomaiset olisivat todella asialla kaikkien liikenneturvallisuuden puolesta, ja viranomais yhteistyöllähän tämmöset ongelmat pitää hoitaa pois yhteiskunnasta.
      Sekin kuullostaa aika vaaralliselta, että Vaasan työsuojelupiirissä on töissä tarkastaja joka ilmiantaa "isännille" kuljettajan joka haluaa työstää liikenneturvallisuuden eteen, mitenkähän tuon tyylin tarkastaja saa edes toimia tarkastajavirassaan, ei ihme että Konginkankaan tyylisiä onnettomuuksia tapahtuu.

      • K-Kangas

        Kerropa toinen Konginkankaan kaltainen onnettomuus!!


      • löytyy
        K-Kangas kirjoitti:

        Kerropa toinen Konginkankaan kaltainen onnettomuus!!

        mutta kirjoitin,että varmaan tulossa on lisää ellei viranomaiset ja varsinkin työsuojelupiirit alkaa toimimaan.
        On turha lähteä suojelemaan näitä magneettien käyttäjiä.


      • saisit
        löytyy kirjoitti:

        mutta kirjoitin,että varmaan tulossa on lisää ellei viranomaiset ja varsinkin työsuojelupiirit alkaa toimimaan.
        On turha lähteä suojelemaan näitä magneettien käyttäjiä.

        liikenöitsijälta lippalakin tai takin, niin alkaisitko tarkastamaan kyseisessä kuljetusliikkeessä?
        Näinkin on käynyt, ja sama tarkastaja jatkaa edelleen..Voi vi**u näitä suomalaisia viranomaisia.


      • K-kangas
        löytyy kirjoitti:

        mutta kirjoitin,että varmaan tulossa on lisää ellei viranomaiset ja varsinkin työsuojelupiirit alkaa toimimaan.
        On turha lähteä suojelemaan näitä magneettien käyttäjiä.

        Mikä on sen helpompaa vielä vuosienkaan jälkeen kuin verrata kaikkea kuljetusalan vahinkoja Konginkankaan turmaan vaikka se on täysin vertaansavailla oleva onnettomuus Suomessa. Siihen on aina niin helppo vedota ja syyllistää koko ala ja sillä työskentelevät. Tämä ei ilmeisesti tule koskaan loppumaan. Täysin yksittäinen ja dramaattisuudessaan vertaansavailla oleva tapahtuma on netissä nimimerkin suojissa kuljetusalaa "ruoskiville" oiva työkalu. Takaisin kun kukaan ei voi lyödä!

        Laittomuuksientekijät vastuuseen ja rikkeet pois mutta eikö tuo Konginkankaan onnettomuus jo voitaisi jättää rauhaan???!!


    • Temmes man.......

      Kuulin vaan,että käryjä on käynyt magneetti kuljettajille.Nyt pitäis vaan vielä saada kuriin noi suomalaisissa kuljetusliikkeissä ajavat virolaiset jotka ajaa tupla digikorteilla ennen kuin jotain vakavaa sattuu.Mistä sitten lie virolaiset toisen digikorttinsa saaneet.Aika paljon muuten tuolta oulun suunnalta näitä viranomaisten kusettajia,luulevat varmaan ettei poliisit suomessa ymmärrä noista digipiirtureista mitään.Toivotaan nyt kuitenkin, että Lp laittaa kuljetusliikkeet joissa on virolaisia kuljettajia suurennuslasin alle.

      • 10+8

        Kannatetaan.


      • Ammatti : Kuljettaja
        10+8 kirjoitti:

        Kannatetaan.

        Valitettavasti tuota mangeetilla ajoa ei vieläkään ole saatu loppumaan. Pitäisi lisätä valvontaa ja suurentaa sanktioita. Esimerkiksi liikennelupa autoilijalta määrä-ajaksi pois, vaikka olisi renki ajanut.


    • vanha parta

      nämä magneetti kuskit on nimenomaan niitä nuoria pojan kloppeja, kokeneet kuljettajat ei tätä harrasta. isännät piiskaa teitä ajamaan kahta kauheemmin ja kuka on juipit vastuussa kun sattuu kolari?

      • vanha parta

        ja sen verran vielä että itse olen muutaman juipin käräyttänyt magneetilla ajosta..


      • 2+2

        jos olisit edes täysi-ikäinen tietäist että magneetilla ainoastaan oikaistaan digidigin loogisia virheitä kuormankäsittelytilanteissa. Periaatteessa ne voitais hoitaa myös OUT-toiminnolla mutta kun ohjeistus sallii OUTin käytön vain muulta liikenteeltä suljetulla alueella. Viranomaisetkin ovat systeemin virheen tunnustaneet koska uusissa digeissä tulee fiksumpi ohjelma ajoajan laskentaan.

        Me oikeat Wanhat Parrat kyllä osataan toimia digidigin kanssakin niin että päästään yöksi kotiin tai sopivalla rastille vaikka minuuttilaskuri muuta viättäisikin. Siis jos isäntä hölmöksissään on mennyt F-Volvon vaihtamaan Haitta-Ajokkiin


    • irtoperäkuski

      "eihän autonkuljettajan työhön ainoastaan tuo 9h.n ajaminen kuulu,siihenhän kuuluu myös lastausta ja purkua,eli päivä venyy aika äkki tuonne 15-18 h.n. tunttumille virallisesti."

      Ajoja on erinlaisia.
      Lähe puolikkaalla klo. 05.00 aamulla.
      09.00 olet satamas, tiputat kärryn ja pidät 45min paussin. Täs rumpas ajoa on kertyny jo se 4.30 ja kello on 11.20.
      Lähet hakemaan uutta kärryä toisesta satamasta, jonne ajoaika on 2h 30min.
      Tällähetkellä kello on 13.50 kun uus kärry on autonpäällä, viel satama-alueella ja ajoa on käytetty jo 7h.
      Eli 3h ajoa jäljellä, jos pidennyksiä viel käytetty, mutta kun eleään lauantaita ja pidennykset käytetty niin ajoaikaa on 2h jäljellä.
      Poltetun tupakan ja puhelinmenkanssa jälkeen päästään lähtemään kotiapäin klo.14.00, jonne on aikaa 5h30min, mutta ajoaikaa on jäljellä vain 2h.
      Kello 14.25 auto kurvaa parkkiin vuorokausilevolle, jossa on jo ylitetty ajoajat, mutta kun sopivaa taukopaikkaa ei löytyny aikasemmin, tai olispitäny pysähtyä paljon aikasemmin 9h:n ajoa -> sakot.
      Kuski putsaa autoa, syö, juo, kattoo tv:tä, ottaa pari kaljaa, viel muutaman ja siinä 22.00 menee nukkumaan.
      Yöllä 01.30 auto jatkaa matkaa, kuski juuri mitään nukkuneena, mutta laillisesti ja niin turvallisesti!

      • EI VOI YMMÄRTÄÄ!

        Huvittavat eu lait mitkä parantaa mitä?ei helvetti mihin tää jorpakko on menos.Minun mielestäni lailla pitäisi olla järkevyysperuste,mitä mones lain kohdas ei ole ja varsinkaan tiel mut sen ymmärtää ketä on päättämäs ja hoitamas lakia(EI MITÄÄN KOKEMUSTA).Juuri itel oli firman puolest trukki korttipäivä,ja kaikki laitetaan kuskin piikkiin,ei helvet eikö jokaiselle työläiselle pitäisi olla itsensä selvyys ITSESUOJELUVAISTO ,ettei mene trukin tai auton eteen!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe