Uuden Vuoden aattona kun Raketti-Reki sinkoutuu kauas pimeälle keskiajalle.Mä olen koko syksyn suunnitellut tätä projektia ja kohta se vihdoin toteutuu!Mulla on takapihalla 200 metriä pitkä,lujaksi jäädytetty kelkkaura.Se päättyy isoon kallioon johon mä olen pultannut vaakasuoraan asentoon suuren teräsjousen.Jousi on läpimitaltaan 60 senttinen ja se on 3 metriä pitkä.Kelkkauran alkupäässä odottaa mun itse suunnittelema Raketti-Reki.Se on tehty 3 vesikelkan rungon päälle.Ohjus koostuu neljästä peltitynnöristä,jotka mä olen liittänyt toisiinsa kiinni.Näin mulla on nyt 6 metriä pitkä ja putkimainen sukkula.Kahdesta ensimmäisestä tynnöristä on pohjat poistettu joten siitä muodostuu 3 metriä pitkä matkustamo.Kolmas tynnöri on täytetty bensiinillä ja viimeisessä pytyssä on 50 kg mustaa ruutia.Lisäksi ruutikasan päällä on mun vanha kännykkä.Mä tinasin siihen pätkän rautalankaa ja se saa aikaan oikosulun puhelimeen soitettaessa.Ensimmäisessä tynnörissä on vielä pieni ja saranoitu kulkuluukku.Ja Uuden Vuoden aattona tasan kello 23.50 mä astun sisälle vehkeeseen ja suljen luukun.Oven vieressä,ihan luukun lähellä on iso ruuvi.Siihen mä ajattelin pistää mun eväspussini roikkumaan sillä sisäpuolella ei ole paljoa tilaa.Pussissa on päärynäsiideriä,punaista Norttia,leipää ja 2 voimakasta taskulamppua varaparistoineen.Mä olen tehnyt tarkat laskelmat:Laite sinkauttaa itsensä kauas pimeään keskiaikaan joten kyllä mä valoa tarvitsen mukaan.Lisäksi tunti ennen lähtöä keitän ison kattilallisen kaurapuuroa ja sullon sen isoon villasukkaan.Näin puuro pysyy sopivan lämpimänä.Ja sitte takaisin lähtöhetkeen!Aluksen pohjalla on paksu vaahtomuovipatja jonka päällä on mukava maata mahallaan.Lähtötörmäys tulee olemaan tosi raju mutta mä olen siihen hyvin varautunut:Mulla on paksulti vaatteita päälläni ja päällimäisenä paksu toppatakki sekä housut.Silmien suojana on vanhat moottoripyöräilijän suojalasit ja päässä mulla on vihreä pyöräilykypärä.Lisäsuojaksi mä vedän vielä kypärän päälle 2 karvalakkia päällekkäin.Appiukolta mä sain lainaksi kahdet Muumi-henkselit jotka sitten niittasin lujasti tynnörin kylkeen kiinni.Nyt mulla siis on jämerät ja varmatoimiset 4-piste turvavyöt.Vähän niin kuin ralliautoissa.Ja sitten koittaa odotettu lähtöhetki!Mä soitan pilasoiton vanhaan kännykkääni ja se menee heti oikosulkuun.Kipinät sytyttävät ruutipanoksen joka siirtää leimahtavan liekkimeren edelliseen tynnöriin.Kun täysi bensiinitynnöri jysähtää niin se saa aikaan hirmuisen työntövoiman.Pitkä tulihuntu perässään Raketti-Reki syöksyy matkaan peräti 300 kilometrin tuntinopeudella!Koko 200 metrin kelkkarata taittuu alle 2 sekunnissa ja sitten on edessä äkkitörmäys jättiläisjouseen.Teräsjousi painuu iskun voimasta melkein 2 metriä kasaan.Sitten takaisin oikeneva jousi iskee kelkan tulosuuntaansa yhtä suurella nopeudella.Ja tässä piilee koko systeemin suunnaton nerous:Aikahan kulkee vääjäämättä koko ajan eteenpäin.Mutta mun oma aikani pysähtyy teräsvieterin potkaisuun.Ja kun mä sinkoudun Raketti-Reen mukana taaksepäin niin silloinhan mä tavallaan matkustan menneeseen!Aikamatkailu on helppoa kun vaan viitsii vähänkin suunnitella...Mutta eniten mä olen huolissani mun matkaeväistäni.Ne kun ovat heppoisassa muovikassissa.Itse Reki tietenkin pysähtyy kuin paska Junttilan tuvan seinään mutta mahtaako Valintatalon mainoskassi levittää eväät ympäri maakuntaa?Sapuskat voivat törmäysvoimien vaikutuksesta jatkaa matkaansa vielä yli 10 kilometriä.Eli kaupungille saakka ja hyvällä tuurilla kaupungin taksikopille asti.Seuraavana päivänä on Ilta-Sanomien kannessa isokokoinen lööppi:Kaurapuurolla täytetty villasukka iski taksikuskin polvilleen oman pirssinsä viereen!-Mutta se on sen ajan murhe.Takaisinpääsyä en ole vielä pohtinutsen tarkemmin.Mutta kyllä kai mä jonkun konstin siellä keskiajassa löydän.Ja jos ei muuten niin mä tulen sieltä vaikka kävellen takaisin.Eihän se nyt niin kovin pitkä matka ole!Hohoo!Mä en millään malttaisi enää odottaa lähtöä,sillä onhan se sentään melkoinen kilometripylväs tieteen alalla.Heh!Mua alkaa jännittämään niin paljon että tuntuu kuin mahassa lepattelisi isoja perhosia.Ja taitaa siellä lepatella jotain muutakin niin että mä taidankin tästä lähteä puoliravia tota meidän vessaa kohti...
Mielettömät Voimat Jylläävät...
8
193
Vastaukset
- ei jaksa
mutta en vaan viitsi lukea tuollaista pitkää tarinaa.
Voisit vähän jaksottaa sitä, ettei ihan samaa pötkylää olisi kaikki. - hip hei
kuuluisi keksintöjä-palstalle, vai onko täällä sellaista :))
alkemisti, mutta varo, että eivät polta sinua siellä keskiajassa noitana:-)
Vähän mä pelkään ettei aikamatkailun idea ole yksin mennä eteen- tai taaksepäin matkassa. Aika tulee ja menee, kuten moni muukin asia, vaikka istuisit paikallasi, kuten varmaan siellä vessassa huomasit.
tarinan punaisen langan! Sulla on ihan selvästi jotain hampaankolossa taksisuharin suhteen :D
- Arvaa mitä
Hei, kuu-ukko!;))) Oletkos Nooa, nyt ihan varma näistä rakettisi lentoradoista..? Minäkö sinulle voisin sellaisen ylimääräisen kompanssin pikalähetyksenä vielä lähettää...jos, vain malttaisit odottaa hetko....Rientää juoksujalkaa nyt etsimään kompassia...entä kiikarit minulla täällä tallessa kellarissa myös entisen ex-miehen hitsarinsaappaat sellaiset nahkaiset missä tuo metallinen kärkisuojus...mitenkäs...sitten olisi vanha hitsauskypärä sellainen tiedähän missä tuo luukku sukellusvälineetkin löytyy..jos, happipulloa tarvitset voisin minä pikku-broidilta kysyä..kuhan ehjänä tuot takaisin...niin ja sukelluspuku ja räpylät varmuuden vuoksi jos, satut veteen putoamaan....Tuo eväsjuttu mitenkäs olisi jos, ne eväät silleen kätevästi laittaisit vaikka sellaiseen rautaiseen työkalupakkiin? Kovin innostuunena ja jännittyneenä nyt friidukin odottelee;) että, mitenkäs se Nooan uudenvuoden raketti-matka sitten onnistuu...mitenkäs tuli vielä mieleeni jos, tämän vanhan kaitafilmikameran vielä ottaisit täältä mukaasi. Tosin en minä siihen tähän hätään mistään filmirullaa saa..mutta, eihän siitä nyt suurtakaan haittaa liene?..Saisit kuvattua hyvinkin tuo ikimuistoisen ja nopean ja ainutkertaisen historiallisessa mielessäkin ainutkertaisen rakettimatkasi? Nopeasti kun raketti kuitekin menee...suiih...vaa... Laitankos minä sinulle senkin sinne pakettiin? myös nämä ylimääräiset joulukynttilät sinne....pakettiin...ja joulupipareita myös...
tsau:Friidu - luolanainen.
miten hauska! On siinä menoa eikä meininkiä,jollakin mielikuvitusta riittää :))))))))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097199
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434594- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301758
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431277