teak:iin pyrkiviä?

vesivari91

Aattelin kysellä, et onko täälä muita, jotka ovat nyt pyrkimässä teak:iin?
Itse pyrin valo- ja äänisuunnittelun puolelle nyt ensimmäistä kertaa ja äskettäin valmistuin lukiosta. Teatteria olen harrastanut 9vuotta.

Jos ees harkitset hakevas teak:iin (tai vaikka opiskelisit sielä tällä hetkellä), ni vastaile ihmeessä :)

125

13704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teakkilainen

      ..mutta jos ei ensimmäisellä kerralla onnista, niin lannistua ei missään nimessä kannata!

      Itsellänikin ovet avautuivat vasta moooonen vuoden yrittämisen ja hyvin vaihtelevilla menestyksillä läpikäytyjen kokeiden jälkeen, juuri sillä kerralla kun ajattelin että "enää en kyllä kehtaa hakea jos en nyt pääse sisään". :) Opiskelupaikkana kuitenkin mitä parhain, joten sinnikkyys kannattaa!

    • joo ajattelin

      hakea tänä vuonna. oon -89 ja hain myös viime vuonna. tosin en tekniikan puolelle vaan näyttelijäntyöhön. se on kovaa mutta täytyy vaan yrittää pitää uskoa yllä eikä vertailla muihin!:)

    • ehkäpäminäkin

      Kovasti olen miettinyt että hakisinko! Minua kiinnostaisi kovasti näyttelijäntyö, mutta en ole niin kovin paljon harrastanut, että vähän pelottaa jos kaikki ovat melkein "alan ammattilaisia":) pohdiskelin jospa vaikka ensin pyrkisin harrastelijateatteriin ja katsoisin sitten myöhemmin tuota teakkia... olen kyllä käynyt ilmaisutaidon lukion (tänä vuonna siis kirjoitan), että jokin käsitys teatterin tekemisestä on:)

      • vesivari91

        Oo, täällähän on muitakin :P Ja jopa yksi teakkilainen :)
        Osaaks joku sanoo, et kuinka paljo aikasemmin ne ilmottaa, et pääseeks tokaa vaiheeseen?


      • kääkkärä
        vesivari91 kirjoitti:

        Oo, täällähän on muitakin :P Ja jopa yksi teakkilainen :)
        Osaaks joku sanoo, et kuinka paljo aikasemmin ne ilmottaa, et pääseeks tokaa vaiheeseen?

        Mä hain kans näyttelijäntyön linjalle mut olen jo aikas kääkkä,joten tiedä sitten kuinka muhun suhtaudutaan. :) Ikää tulee toukokuussa 35v.
        Tsemppiä kaikille pyrkineille ja mua kans kiinnostais millon voi odotella kakkosvaiheen tietoja?


      • teakkiin
        kääkkärä kirjoitti:

        Mä hain kans näyttelijäntyön linjalle mut olen jo aikas kääkkä,joten tiedä sitten kuinka muhun suhtaudutaan. :) Ikää tulee toukokuussa 35v.
        Tsemppiä kaikille pyrkineille ja mua kans kiinnostais millon voi odotella kakkosvaiheen tietoja?

        Onko muille jo tullut tietoa kakkosvaiheesta ? itse odottelen.


      • kääkkärä
        teakkiin kirjoitti:

        Onko muille jo tullut tietoa kakkosvaiheesta ? itse odottelen.

        Odottelen myös, ei ole vielä kuulunut.


    • leimu2

      helpottava kuulla että ei ole muutkaan saanu vielä tietoa , koska itte jo ajattelin että ne vastaukset on jo tullu ja mua ei hyväksytä tonne kakkos vaiheeseen. Olis kyllä kiva tietää koska ne tulee. Itse haen tonne näyttelijäntyön linjalle nyt ekaa kertaa ja tiedän että töitä saa tehdä kovasti ja varsinkin tänä vuonna voi olla paljon hakijoita. Mutta tsemppiä kaikille teak;iin hakijoille ja olis kiva jos joku vois kertoo omakohtasia kokemuksia koulusta , pääsykokeista ym.

      • teakkiin

        Tänään tuli kutsu toiseen vaiheeseen (:
        Tosiaan tsemppiä kaikille! =)


      • Kääkkärä
        teakkiin kirjoitti:

        Tänään tuli kutsu toiseen vaiheeseen (:
        Tosiaan tsemppiä kaikille! =)

        Tänne saapui myös kutsu kakkosvaiheeseen maanantaille 10.5. :)

        Tsemppiä kaikille ja nyt sitten harjoittelemaan tanssia ja dialogia. :)

        Terkuin, Kääkkärä


      • vesivari91
        Kääkkärä kirjoitti:

        Tänne saapui myös kutsu kakkosvaiheeseen maanantaille 10.5. :)

        Tsemppiä kaikille ja nyt sitten harjoittelemaan tanssia ja dialogia. :)

        Terkuin, Kääkkärä

        Tänneki tuli kutsu, pääsykoe on 10.5.

        Ois kiva vaihtaa enemmänki mietteitä jonkun kans toisesta vaiheesta.. Onks jollain muulla kiinnostusta, esim. mesessä :)


      • heinime
        vesivari91 kirjoitti:

        Tänneki tuli kutsu, pääsykoe on 10.5.

        Ois kiva vaihtaa enemmänki mietteitä jonkun kans toisesta vaiheesta.. Onks jollain muulla kiinnostusta, esim. mesessä :)

        Olisin kiinnostunut vaihtamaan mietteitä minäkin! :) pitäis vaan ensin ladata mese uudestaan, kun on uus kone=)


    • leimu2

      sain kanssa kutsun kakkosvaiheeseen joka mulla on 11.5 :) Onko kukaan tampereelta päin tulossa pääsykokeisiin 11.5 ?

      • vesivari91

        Okei heinime, jos sä vaikka lisäät mut meseen ku oot ladannu uuden :P ida_longstrump at hotmail . com

        (muutki voi toki lisätä, etenki jos pääsykokeet on 10.5 :D)


      • Nelinda
        vesivari91 kirjoitti:

        Okei heinime, jos sä vaikka lisäät mut meseen ku oot ladannu uuden :P ida_longstrump at hotmail . com

        (muutki voi toki lisätä, etenki jos pääsykokeet on 10.5 :D)

        Mulla on pääsykokeet myös 10.5.! En pystynyt kirjautumaan nimimerkilläni koska olin unohtanut salasanani. =D

        Mua jännittää, mutta katotaan nyt mitä siellä on. Se tanssi on vain ongelma, mä en ole keksiny mitään järkevää! Olin ensimmäisen kerran näyttelemässä 2-vuotiaana ja sen jälkeen olen käytännössä ollut kaiken vapaa-aikani lavalla musiikin parissa. Kaksi vuotta olen televisiotyötä tehnyt pikkurooleissa ja avustajana.

        Vähän kyllä epäilyttää se pääsenkö lainkaan eteenpäin, mutta katsotaan nyt mitä tulee eteen =)


      • Kääkkärä
        Nelinda kirjoitti:

        Mulla on pääsykokeet myös 10.5.! En pystynyt kirjautumaan nimimerkilläni koska olin unohtanut salasanani. =D

        Mua jännittää, mutta katotaan nyt mitä siellä on. Se tanssi on vain ongelma, mä en ole keksiny mitään järkevää! Olin ensimmäisen kerran näyttelemässä 2-vuotiaana ja sen jälkeen olen käytännössä ollut kaiken vapaa-aikani lavalla musiikin parissa. Kaksi vuotta olen televisiotyötä tehnyt pikkurooleissa ja avustajana.

        Vähän kyllä epäilyttää se pääsenkö lainkaan eteenpäin, mutta katsotaan nyt mitä tulee eteen =)

        Niin, mä olen tulossa silloin aikaisin aamujunalla Hämeenlinnasta Helsinkiin ja ajattelin mennä asemalta taksilla paikan päälle. Onkos joku muu menossa klo: 7.17 Helsingissä perillä olevalla junalla paikalle? Voitais mennä yhdessä taksilla koululle. :)

        Terkuin Kääkkärä


      • Kääkkärä
        Kääkkärä kirjoitti:

        Niin, mä olen tulossa silloin aikaisin aamujunalla Hämeenlinnasta Helsinkiin ja ajattelin mennä asemalta taksilla paikan päälle. Onkos joku muu menossa klo: 7.17 Helsingissä perillä olevalla junalla paikalle? Voitais mennä yhdessä taksilla koululle. :)

        Terkuin Kääkkärä

        Niin, olenkin sittenkin menossa jo aikaisemmalla junalla, joten itse olisin jo seitsemän maissa Helsingissä.

        Terkuin, Kääkkärä


      • Kääkkärä
        Kääkkärä kirjoitti:

        Niin, olenkin sittenkin menossa jo aikaisemmalla junalla, joten itse olisin jo seitsemän maissa Helsingissä.

        Terkuin, Kääkkärä

        voi minutkin lisätä: Qtio75 at windowslive.com

        Lisäsin vesivari91 sinut!

        T: Kääkkärä


      • Nelinda
        Kääkkärä kirjoitti:

        voi minutkin lisätä: Qtio75 at windowslive.com

        Lisäsin vesivari91 sinut!

        T: Kääkkärä

        Lisäsin sut! En usko että pääsykokeissa törmätään kun jengiä on siellä varmaan aika lailla, mutta katsotaan! =D Yritän just päättää mitä laittaisin sinne päälle...


      • kökkendaali
        Nelinda kirjoitti:

        Lisäsin sut! En usko että pääsykokeissa törmätään kun jengiä on siellä varmaan aika lailla, mutta katsotaan! =D Yritän just päättää mitä laittaisin sinne päälle...

        Pääsykokeet mullakin 10.5 ja tuun Tampereelta aamujunalla paikalle. (: Onko tietoa, paljonko taksi asemalta sinne maksaisi? En tunne Helsinkiä yhtään, inhaa lähteä sumpailemaan sinne jonkun kartan kanssa. Pelottaa kyllä tanssiosuus, olen ihan surkea semmoisissa...


      • Kääkkärä
        kökkendaali kirjoitti:

        Pääsykokeet mullakin 10.5 ja tuun Tampereelta aamujunalla paikalle. (: Onko tietoa, paljonko taksi asemalta sinne maksaisi? En tunne Helsinkiä yhtään, inhaa lähteä sumpailemaan sinne jonkun kartan kanssa. Pelottaa kyllä tanssiosuus, olen ihan surkea semmoisissa...

        Minä myös aamujunalla! Mennäänkö samalla taksilla paikalle? Mun meseosote on tuolla aiemmin jo mainittu tai laita sinne spostia. :)

        T: Kääkkärä


      • Kääkkärä
        Kääkkärä kirjoitti:

        Minä myös aamujunalla! Mennäänkö samalla taksilla paikalle? Mun meseosote on tuolla aiemmin jo mainittu tai laita sinne spostia. :)

        T: Kääkkärä

        Niin, eilen oli hieman kiire tuon viestin kanssa, eli itse menen Hämeenlinnasta 10.5. Helsinkiin sillä tosi aikaisella junalla joka lähtee Tampereelta 05.33 ja on Helsingissä 07.17.
        Asemalta otan taksin koululle niin ainakin varmasti olen ajoissa paikalla. :)

        Mun kanssa taksiin mahtuu kyllä jos tuolla junalla on tulossa. :) Voidaan sopia tuntomerkkejä tai vaihdetaan numeroita.

        Tsemppiä kaikille! :)


      • Kääkkärä
        Kääkkärä kirjoitti:

        Niin, eilen oli hieman kiire tuon viestin kanssa, eli itse menen Hämeenlinnasta 10.5. Helsinkiin sillä tosi aikaisella junalla joka lähtee Tampereelta 05.33 ja on Helsingissä 07.17.
        Asemalta otan taksin koululle niin ainakin varmasti olen ajoissa paikalla. :)

        Mun kanssa taksiin mahtuu kyllä jos tuolla junalla on tulossa. :) Voidaan sopia tuntomerkkejä tai vaihdetaan numeroita.

        Tsemppiä kaikille! :)

        Voi että mun kanssani! :D
        Siis, mä menen sillä vielä aikaisemmalla junalla eli joka on Helsingissä 06.54 ja se on pikajuna.
        Jos joku haluaa matkaseuraa tällaisesta sekoilevasta puupäästä, niin osoite on: [email protected]

        :D


      • vesivari91
        Kääkkärä kirjoitti:

        Voi että mun kanssani! :D
        Siis, mä menen sillä vielä aikaisemmalla junalla eli joka on Helsingissä 06.54 ja se on pikajuna.
        Jos joku haluaa matkaseuraa tällaisesta sekoilevasta puupäästä, niin osoite on: [email protected]

        :D

        kökkendaali kyseli taksin hinnasta, en usko sen kauheen paljo olevan, alotusmaksuhan siinä on tietty aika korkee, mut veikkaisin 10 ja 20 väliin jäävän, menit yksin tai käkkärän kanssa :) Toki sinne ratikallaki pääsee suunnilleen ihan viereen, mut taksilla ihan ovelle ja onhan se varmempi, jos ei tunne paikkaa :)

        Mua pelottaa se laulun sanotus :s


      • heinime
        vesivari91 kirjoitti:

        kökkendaali kyseli taksin hinnasta, en usko sen kauheen paljo olevan, alotusmaksuhan siinä on tietty aika korkee, mut veikkaisin 10 ja 20 väliin jäävän, menit yksin tai käkkärän kanssa :) Toki sinne ratikallaki pääsee suunnilleen ihan viereen, mut taksilla ihan ovelle ja onhan se varmempi, jos ei tunne paikkaa :)

        Mua pelottaa se laulun sanotus :s

        Mäkin oon kauhuissani siitä tanssista. Ensinnäkin en oo kolenu tanssija, eikä lauluäänenikään hio taivaita, joten nämä kaksi yhdistettynä .. mutta hauskaa aion ainakin pitää! ja heittäytyminen ratkaisee siskot! :)


      • kökkendaali
        heinime kirjoitti:

        Mäkin oon kauhuissani siitä tanssista. Ensinnäkin en oo kolenu tanssija, eikä lauluäänenikään hio taivaita, joten nämä kaksi yhdistettynä .. mutta hauskaa aion ainakin pitää! ja heittäytyminen ratkaisee siskot! :)

        Ok, kiitti vesivari. :) Täytyy nyt vielä miettiä tuota taksia, ei nyt ihan hirveästi ole rahaa käytettävissä. Pitikö se sanoitus laulaakin? Miten voi tanssia ja laulaa samala, ei onnistu mun rytmitajulla... Plaa. Ja kaikki kirjastojen Niskavuoren näytelämät on tietty lainassa, miten tässä voi monologiakaan suunnitella? Mutta mennään nyt kokeilemaan ja nautitaan. (:


      • vesivari91
        kökkendaali kirjoitti:

        Ok, kiitti vesivari. :) Täytyy nyt vielä miettiä tuota taksia, ei nyt ihan hirveästi ole rahaa käytettävissä. Pitikö se sanoitus laulaakin? Miten voi tanssia ja laulaa samala, ei onnistu mun rytmitajulla... Plaa. Ja kaikki kirjastojen Niskavuoren näytelämät on tietty lainassa, miten tässä voi monologiakaan suunnitella? Mutta mennään nyt kokeilemaan ja nautitaan. (:

        kökkendaali: Mut jos keskustan juna-asemalle tuut, ni pääset kyllä suoraan ratikallaki melkein ovelta ovelle :)
        Joo sanotus piti laulaa ja tanssia yhtaikaa, aika haasteellista kieltämättä :/


      • kökkendaali
        vesivari91 kirjoitti:

        kökkendaali: Mut jos keskustan juna-asemalle tuut, ni pääset kyllä suoraan ratikallaki melkein ovelta ovelle :)
        Joo sanotus piti laulaa ja tanssia yhtaikaa, aika haasteellista kieltämättä :/

        Hei loistavaa! En ole kyllä suoraan sanottuna ratikalla koskaan kulkenut. : D Millä ratikalla sinne pääsee ja onko jotain maamerkkiä, minkä jälkeen jäädä pois vai...?


      • Kääkkärä
        kökkendaali kirjoitti:

        Hei loistavaa! En ole kyllä suoraan sanottuna ratikalla koskaan kulkenut. : D Millä ratikalla sinne pääsee ja onko jotain maamerkkiä, minkä jälkeen jäädä pois vai...?

        Lainattu Teak:un sivuilta:

        Teatterikorkeakoululle pääsee helposti julkisilla kulkuneuvoilla. Metro, monet bussit ja raitiovaunut 1, 1A, 3T, 3B, 6, 7A, 7B ja 9 kulkevat Hakaniemen torin kautta. Hakaniemen kauppahallin kyljestä alkaa Sörnäisten rantatie, jota kulkemalla pääsee Haapaniemenkadun ja Sörnäisten rantatien kulmassa sijaitsevaan Teatterikorkeakouluun. Kauppahallin toisella puolella on Hämeentie, jonka poikkikatu Haapaniemenkatu on. Hämeentiellä raitiovaunuilla 6, 7A ja 7B on pysäkki heti Haapaniemenkadun risteyksessä (pysäkki: Haapaniemi).

        Reitit ja aikataulut löytyvät helpoimmin Helsingin Liikennelaitoksen sivuilta osoitteessa http://www.hkl.fi/ ja YTV:n reittiopaasta http://www.ytv.fi/.

        T:Kääkkärä (joka silti menee taksilla) :D


      • tinttu91
        Kääkkärä kirjoitti:

        Lainattu Teak:un sivuilta:

        Teatterikorkeakoululle pääsee helposti julkisilla kulkuneuvoilla. Metro, monet bussit ja raitiovaunut 1, 1A, 3T, 3B, 6, 7A, 7B ja 9 kulkevat Hakaniemen torin kautta. Hakaniemen kauppahallin kyljestä alkaa Sörnäisten rantatie, jota kulkemalla pääsee Haapaniemenkadun ja Sörnäisten rantatien kulmassa sijaitsevaan Teatterikorkeakouluun. Kauppahallin toisella puolella on Hämeentie, jonka poikkikatu Haapaniemenkatu on. Hämeentiellä raitiovaunuilla 6, 7A ja 7B on pysäkki heti Haapaniemenkadun risteyksessä (pysäkki: Haapaniemi).

        Reitit ja aikataulut löytyvät helpoimmin Helsingin Liikennelaitoksen sivuilta osoitteessa http://www.hkl.fi/ ja YTV:n reittiopaasta http://www.ytv.fi/.

        T:Kääkkärä (joka silti menee taksilla) :D

        Terve kaikille ! Minullekkin on tullut kutsu toiseen velintakokeeseen joka on 8.5. Onkohan paikalla ketään joka on tulossa samana päivänä pääsykokeisiin? :)

        Ainoa ongelmani on sellainen, että jos jatkoon pääsee, on se niskavuoren heta monologi tehtävä, enkä ole saanut käsiini mistään tuota kirjaa :/


      • tinttu91
        tinttu91 kirjoitti:

        Terve kaikille ! Minullekkin on tullut kutsu toiseen velintakokeeseen joka on 8.5. Onkohan paikalla ketään joka on tulossa samana päivänä pääsykokeisiin? :)

        Ainoa ongelmani on sellainen, että jos jatkoon pääsee, on se niskavuoren heta monologi tehtävä, enkä ole saanut käsiini mistään tuota kirjaa :/

        no nyt sain kirjan ! :)


      • lottaiita
        tinttu91 kirjoitti:

        Terve kaikille ! Minullekkin on tullut kutsu toiseen velintakokeeseen joka on 8.5. Onkohan paikalla ketään joka on tulossa samana päivänä pääsykokeisiin? :)

        Ainoa ongelmani on sellainen, että jos jatkoon pääsee, on se niskavuoren heta monologi tehtävä, enkä ole saanut käsiini mistään tuota kirjaa :/

        Heissan,

        minullakin olisi nyt lauantaina toinen vaihe edessä :) kylläpä osaa sitten jännittää! Eniten pelottaa ehkä se tanssi/laulu tehtävä, koska täytyy voida heittäytyä ja samalla pysyä rytmissä laulaen ja tanssien :)

        Ja jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia vielä niin saa lisätä mut meseen: [email protected] tai skypeen nimellä lottaiita.

        Tsemiä kaikille kokeisiin osallistuville, muistakaa että ollaan kaikki samassa veneessä, varmasti yhtä paniikissa :)


      • HM
        lottaiita kirjoitti:

        Heissan,

        minullakin olisi nyt lauantaina toinen vaihe edessä :) kylläpä osaa sitten jännittää! Eniten pelottaa ehkä se tanssi/laulu tehtävä, koska täytyy voida heittäytyä ja samalla pysyä rytmissä laulaen ja tanssien :)

        Ja jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia vielä niin saa lisätä mut meseen: [email protected] tai skypeen nimellä lottaiita.

        Tsemiä kaikille kokeisiin osallistuville, muistakaa että ollaan kaikki samassa veneessä, varmasti yhtä paniikissa :)

        Täälläkin löytyy yks joka ois lauantaina tulos paikan päälle..
        Tekstit on hallussa mutta tanssi tuntuu nyt nii kovin kököltä..
        Tässä vaiheessa on kyllä häjy ruveta sitä enää hirveesti muuttamaa..

        Ja kaikille jotka tuota tanssia ja sanoitusta miettii nii kyllä se pitääs samaan aikaan laulaa/lausua kun tanssii.

        Aikasemmi siellä on ollu jenkkaa, humppaa, tangoa yms ja siihen on pitäny tehä yhen säkeistön sanat ja vetää se sitten laulaen ja tanssien. (muut ovat olleet silloin selin) osa on toki lausunu siinäki ne sanat mutta rohkeutta on jos koittaa vähä laulaa myös. Ei sillä ole väliä onko kaunis ja heleä lauluääni mutta sillä on että uskaltaa :)

        Että kannattaa todellakin harjoitella se säkeistö siihen tanssii mukaan!

        Viime vuonna Nätyn kokeissa oli runo ja tanssi ja ne saatiin esittää erikseen mutta Teakissa ne on vedetty samalla.

        En toki voi vannoa että nyt pitäisi laulaa ja tanssia samalla koska tanssisoolo on kumminkin niin eri asia kuin esim. se jenkka, mutta uskon silti vahvasti että aikaa on tähänkin varattu saman verran kuin ennemmin eli samalla tulis tanssi ja laulu. Ja jos siinä jäätyy ja unohtaa sanat nii vetää vaa jotai, se on paljo parempi ku luovuttaa. :)

        Tsemppiä vaan kaikille!


    • ysiykkönen91

      Minullekin osui 10.5. tuo päivämäärä :) Pelottaa kyllä ihan hemmetisti... tanssi on hieman vaiheessa, toista soolotehtävää en ole edes miettinyt. Sanalliset jutut on hallusssa.

      • Kääkkärä

        hakusessa on mullakin se viimeinen soolotehtävä ja tanssi, sekä säkeistö. Ei vaan aukea, ei.
        Viikonloppu pitää omistaa ihan täysin tehtäville.

        Niin, ja jos nyt joku tahtoo jakaa taksin, vielä mahis laitella postia: Qtio75 at windowslive.com

        TSEMPPIÄ JENGI!!!


      • ysiykkönen91
        Kääkkärä kirjoitti:

        hakusessa on mullakin se viimeinen soolotehtävä ja tanssi, sekä säkeistö. Ei vaan aukea, ei.
        Viikonloppu pitää omistaa ihan täysin tehtäville.

        Niin, ja jos nyt joku tahtoo jakaa taksin, vielä mahis laitella postia: Qtio75 at windowslive.com

        TSEMPPIÄ JENGI!!!

        Pitääkö se säkeistö siis lukea samaan aikaan ääneen kun tanssii vai?


      • vesivari91
        ysiykkönen91 kirjoitti:

        Pitääkö se säkeistö siis lukea samaan aikaan ääneen kun tanssii vai?

        Kyllä vaan näin on ollu yleinen käytäntö ja uskosin, et nytki menee näin, että laulu ja tanssi tapahtuu samaan aikaan.

        lottaiita: Lisäsin sut meseen :)


      • Crishelle
        vesivari91 kirjoitti:

        Kyllä vaan näin on ollu yleinen käytäntö ja uskosin, et nytki menee näin, että laulu ja tanssi tapahtuu samaan aikaan.

        lottaiita: Lisäsin sut meseen :)

        Mä olin siis tuo aikaisempi Nelinda =) 10.5. on mullakin pääsykokeet ja ilmeisesti oon siellä heti ekana vuorossa =D Hah. Alkaa dialogi olla hallussa, mutta monologi ja muut on vielä harjoiteltava. Nelostehtävään sitten vain improvisoin jotain. Mä aion myös pitää hauskaa siellä! =) Tanssi on vielä harjoitteluvaiheessa, mutta pitää se vielä harjoitella. Millaisia tansseja teillä on?


      • lottaiita
        Crishelle kirjoitti:

        Mä olin siis tuo aikaisempi Nelinda =) 10.5. on mullakin pääsykokeet ja ilmeisesti oon siellä heti ekana vuorossa =D Hah. Alkaa dialogi olla hallussa, mutta monologi ja muut on vielä harjoiteltava. Nelostehtävään sitten vain improvisoin jotain. Mä aion myös pitää hauskaa siellä! =) Tanssi on vielä harjoitteluvaiheessa, mutta pitää se vielä harjoitella. Millaisia tansseja teillä on?

        Heissan,

        Olipa kiva hieman höpötellä vesivari91:n kanssa! :)

        Nyt siis mulla on h-hetki huomenna! Kaikki tunteet on käyty päässä ja sydämessä läpi ja nyt alkaa olla suht rauhallinen olo..toki jännittää mut..

        Niin ja olen psyykannut itseäni niin, että tämä pääsykoe on varmasti todella hauska ja ikimuistoinen kokemus! Eli ei sen todellakaan niin väliä jos ei sisään pääse, ekaa kertaa kuitenkin kun mäkin haen, niin ei ole hirveästi odotuksia. Uskon, että meistä hakijoista lähtevä energia tulee varmasti olemaan ihan huikea ja saa tutustua ja nähdä monia "samanhenkisiä" teatterin ystäviä.

        Ja Chrisellelle pointsit rohkeudesta vetää improna se neljäs tehtävä! :) itsekin olen jonkin perusidean kehittänyt, mutta muuten menee impron puolelle ;) siinä antaa mahdollisuuden oikealle luovuudelle ja hetken mielijohteille, jotka monesti ovat todella aitoja ja hauskoja yksityiskohtia näytellessä.

        Niin ja tuosta tanssista, että itse ymmärsin kans niin, että samaan aikaan lauletaan ja tanssitaan. Ja niin olen sen opetellut..

        Mutta vähiin käy mun päivät ennen kuin loppuu.... laitan tänne sitten viestiä miten meni huomenna! Tsemiä muillekin huomenna tuleville!! Me ollaan ihania, kauniita ja taitavia nuoria vaikka ei sisään päästäisikään  


      • Nuorehko mies
        lottaiita kirjoitti:

        Heissan,

        Olipa kiva hieman höpötellä vesivari91:n kanssa! :)

        Nyt siis mulla on h-hetki huomenna! Kaikki tunteet on käyty päässä ja sydämessä läpi ja nyt alkaa olla suht rauhallinen olo..toki jännittää mut..

        Niin ja olen psyykannut itseäni niin, että tämä pääsykoe on varmasti todella hauska ja ikimuistoinen kokemus! Eli ei sen todellakaan niin väliä jos ei sisään pääse, ekaa kertaa kuitenkin kun mäkin haen, niin ei ole hirveästi odotuksia. Uskon, että meistä hakijoista lähtevä energia tulee varmasti olemaan ihan huikea ja saa tutustua ja nähdä monia "samanhenkisiä" teatterin ystäviä.

        Ja Chrisellelle pointsit rohkeudesta vetää improna se neljäs tehtävä! :) itsekin olen jonkin perusidean kehittänyt, mutta muuten menee impron puolelle ;) siinä antaa mahdollisuuden oikealle luovuudelle ja hetken mielijohteille, jotka monesti ovat todella aitoja ja hauskoja yksityiskohtia näytellessä.

        Niin ja tuosta tanssista, että itse ymmärsin kans niin, että samaan aikaan lauletaan ja tanssitaan. Ja niin olen sen opetellut..

        Mutta vähiin käy mun päivät ennen kuin loppuu.... laitan tänne sitten viestiä miten meni huomenna! Tsemiä muillekin huomenna tuleville!! Me ollaan ihania, kauniita ja taitavia nuoria vaikka ei sisään päästäisikään  

        Onnea kaikille matkaan minunkin puolestani. Tänäänhän siellä kai jo on kummasti tanssittu ja sooloiltu. 11.5 on minulle osunut päivämäärä. Ensimmäistä kertaa siis haen.

        Alkavathan nuo kaikki tehtävät jo olla aikalailla hallussa. Monologi ehkä vahvimpana, ja tanssisoolon koreografiaan olen mitättömän koreografisen kokemukseni huomioon ottaen erityisen tyytyväinen. Eihän tuo nyt maatamullistava ole, mutta eipä tuo näissä valinnoissa tärkein tekijä lienekään... Sitä heittäytymistä ja esittämisen persoonallisuuttahan nuo raadissa nimenomaan ilmeisesti arvostavat.

        Katsellaan kuinka käy. Mielenkiintoista ja hauskaakin tulee joka tapauksessa olemaan.


    • ysiykkönen91

      Paljon tyynempi olo on nyt. :) Itse aion kävellä koululle rautatieasemalta, eihän siinä ole kuin joku pari kilometriä matkaa(?). Pelkään julkisia. :D

      • Kääkkärä

        Täällä odotellaan innolla kuulumisia pääsykokelailta! Toivottavasti olette tyytyväisiä suorituksiinne ja tietty pääsitte pitkälle!
        Kääkkärän muuten tunnistaa sitten 10.5. vihreästä samettitakista jossa huppu, saa nykäistä hihasta jos osutte näkösälle. :)
        Jännittää jo ja tehtävätkin aivan keskeneräiset vielä...


      • Crishelle
        Kääkkärä kirjoitti:

        Täällä odotellaan innolla kuulumisia pääsykokelailta! Toivottavasti olette tyytyväisiä suorituksiinne ja tietty pääsitte pitkälle!
        Kääkkärän muuten tunnistaa sitten 10.5. vihreästä samettitakista jossa huppu, saa nykäistä hihasta jos osutte näkösälle. :)
        Jännittää jo ja tehtävätkin aivan keskeneräiset vielä...

        Mut tunnistaa luumunvärisestä paidasta, jossa on trumpettihihat ja harmaista verkkareista. Takkina valkomusta ruututakki ja oranssi, punottu käsilaukku, joissa on säikeitä ja kukkia. Saa ehdottomasti tulla juttelemaan!


      • vesivari91
        Crishelle kirjoitti:

        Mut tunnistaa luumunvärisestä paidasta, jossa on trumpettihihat ja harmaista verkkareista. Takkina valkomusta ruututakki ja oranssi, punottu käsilaukku, joissa on säikeitä ja kukkia. Saa ehdottomasti tulla juttelemaan!

        Kiitos samoin lottaiita :)

        ysiykkönen: Joo, ei sinne tosiaan oo ku joku pari kilsaa ja reittiki on helppo :)

        Monelta ootte menossa paikalle?
        Mulla kans dia- ja monologit ihan jees hallussa samoin ku tanssi-laulu soolo, vapaasoolosta on idea, mut loput varmaan improlla.

        Mulla on punavalkoset housut, muusta ei vielä mitään tietoa..


      • Kääkkärä
        vesivari91 kirjoitti:

        Kiitos samoin lottaiita :)

        ysiykkönen: Joo, ei sinne tosiaan oo ku joku pari kilsaa ja reittiki on helppo :)

        Monelta ootte menossa paikalle?
        Mulla kans dia- ja monologit ihan jees hallussa samoin ku tanssi-laulu soolo, vapaasoolosta on idea, mut loput varmaan improlla.

        Mulla on punavalkoset housut, muusta ei vielä mitään tietoa..

        tulen varmaankin paljon ennen kahdeksaa, olen jo ennen seitsemää Helsingissä.

        Dialogi alkaa kohta olla ok, samoin monologi, tanssin sanoitus hallinnassa mutta itse tanssi ei. Vapaavalintaisesta ei mitään käsitystä, eli varmaan menee ihan improamalla, ellen nyt mitään tähti-ideaa saa viime hetkellä. :)


    • tytteli vaan

      Moikka! Haluaisin tietää kuinka paljon ihmisillä täällä on kokemusta teatterista? Ite oon pyrkimässä näyttelijälinjalle, vaikka olen harrastanut teatteria vasta pari vuotta. Esiintynyt ja erityisesti musiikkia olen harrastanut kyllä koko ikäni. Ajattelin, että ei kai yrittämisestä haittaakaan ole ja kun näkee vähän millasta on ni ens kerralla voi sitte olla helpompaa :) Nyt alkaa kyllä olla aika hirveä paniikki jo päällä eikä tehtävätkään oo vielä esitettävässä kunnossa. :/ Luuletteko muuten, että tehtävät esitetään vaan raadille vai olisko muita pyrkijöitä näkemässä?

      • Kääkkärä

        Mulla ei ole kovinkaan paljoa kokemusta, ne ala-asteen kevät- ja joulujuhlat olin innoissani aina lavalla, joko musiikin tai näytelmän puitteissa. :)
        Nyt aikuisiällä on tullut vähän harrastettua, innostus heräsi nyt uudelleen ja ajattelin viimeinkin pyrkiä sitten Teakiinkin. Olen monta vuotta jo ajatellut pääsykokeita mutta vasta nyt riitti rohkeus hakea, vaikkakin olen jo yli 30 vuotias.
        En osaa varmaksi sanoa mitään mistään, mitä siellä tulee tapahtumaan, mutta muistelen lukeneeni jostain palstalta, että ryhmä menisi raadin eteen yhdessä ja kunkin esitysvuorolla muu ryhmä olisi selin.

        Muuten, onnistuin hävittämään sen paperin, jossa oli ne kaikki miten siellä pitää toimia... Oneksi en sentään sitä ilmoittautumislomaketta jo hukannut!


      • vesivari91
        Kääkkärä kirjoitti:

        Mulla ei ole kovinkaan paljoa kokemusta, ne ala-asteen kevät- ja joulujuhlat olin innoissani aina lavalla, joko musiikin tai näytelmän puitteissa. :)
        Nyt aikuisiällä on tullut vähän harrastettua, innostus heräsi nyt uudelleen ja ajattelin viimeinkin pyrkiä sitten Teakiinkin. Olen monta vuotta jo ajatellut pääsykokeita mutta vasta nyt riitti rohkeus hakea, vaikkakin olen jo yli 30 vuotias.
        En osaa varmaksi sanoa mitään mistään, mitä siellä tulee tapahtumaan, mutta muistelen lukeneeni jostain palstalta, että ryhmä menisi raadin eteen yhdessä ja kunkin esitysvuorolla muu ryhmä olisi selin.

        Muuten, onnistuin hävittämään sen paperin, jossa oli ne kaikki miten siellä pitää toimia... Oneksi en sentään sitä ilmoittautumislomaketta jo hukannut!

        Mulla on aika paljo kokemusta teatterista, mut ite näyttelemisestä ei niin paljo, jotain. Mut ei siitä tietenkään oo mitään haittaa, et hakee :)
        Joo, tosiaan ainaki joissain tehtävis menee niin, et muut pyrkijät on selin, mut kuitenki paikalla.

        käkkärä: Eka pitää ilmottautuu valintojen sihteerille sillo annettuna aikana. Sisääntuloaulan ilmotustaululta pitää kattoo mihin raatiin ja mihin ryhmään kuuluu millo on ryhmän ilmottautumis aika ja ryhmän raatiaika/-paikka.

        Hei te jotka ootte jo ollu kokeissa, ni onks joku kattonu paljoko on mahettu kutsuu kakkosvaiheen loppuosaan? :P


      • Kääkkärä
        vesivari91 kirjoitti:

        Mulla on aika paljo kokemusta teatterista, mut ite näyttelemisestä ei niin paljo, jotain. Mut ei siitä tietenkään oo mitään haittaa, et hakee :)
        Joo, tosiaan ainaki joissain tehtävis menee niin, et muut pyrkijät on selin, mut kuitenki paikalla.

        käkkärä: Eka pitää ilmottautuu valintojen sihteerille sillo annettuna aikana. Sisääntuloaulan ilmotustaululta pitää kattoo mihin raatiin ja mihin ryhmään kuuluu millo on ryhmän ilmottautumis aika ja ryhmän raatiaika/-paikka.

        Hei te jotka ootte jo ollu kokeissa, ni onks joku kattonu paljoko on mahettu kutsuu kakkosvaiheen loppuosaan? :P

        Kiitos! Mä kirjotan ton muistiin ittelleni, muuten mä varmasti sekoilen jotain. :D

        Kiinnostais kans tietää kuinka poppoolla on menny. :)

        Mä en osaa tanssia...


      • lottaiita
        Kääkkärä kirjoitti:

        Mulla ei ole kovinkaan paljoa kokemusta, ne ala-asteen kevät- ja joulujuhlat olin innoissani aina lavalla, joko musiikin tai näytelmän puitteissa. :)
        Nyt aikuisiällä on tullut vähän harrastettua, innostus heräsi nyt uudelleen ja ajattelin viimeinkin pyrkiä sitten Teakiinkin. Olen monta vuotta jo ajatellut pääsykokeita mutta vasta nyt riitti rohkeus hakea, vaikkakin olen jo yli 30 vuotias.
        En osaa varmaksi sanoa mitään mistään, mitä siellä tulee tapahtumaan, mutta muistelen lukeneeni jostain palstalta, että ryhmä menisi raadin eteen yhdessä ja kunkin esitysvuorolla muu ryhmä olisi selin.

        Muuten, onnistuin hävittämään sen paperin, jossa oli ne kaikki miten siellä pitää toimia... Oneksi en sentään sitä ilmoittautumislomaketta jo hukannut!

        moikka kaikki,

        mulla on nyt onnellisesti tokavaihe takana ja pääsin iltapäivän ryhmiin, eli nyt vaan odotellaan jännityksellä keskiviikon tuloksia!

        Hain siis ekaa kertaa, ja täytyy sanoa että kokemuksena toi on todella ihanaa! Siellä on niin ihania ja toisiaan kannustavia ihmisiä että! :) ja ottakaa todellakin kaikki irti tuosta päivästä, se on nimittäin tosi ainutlaatuinen kokemus...vaikkakin hyperjännittävä :)

        Onnea ma ja tiistain ryhmille!


      • Kääkkärä
        lottaiita kirjoitti:

        moikka kaikki,

        mulla on nyt onnellisesti tokavaihe takana ja pääsin iltapäivän ryhmiin, eli nyt vaan odotellaan jännityksellä keskiviikon tuloksia!

        Hain siis ekaa kertaa, ja täytyy sanoa että kokemuksena toi on todella ihanaa! Siellä on niin ihania ja toisiaan kannustavia ihmisiä että! :) ja ottakaa todellakin kaikki irti tuosta päivästä, se on nimittäin tosi ainutlaatuinen kokemus...vaikkakin hyperjännittävä :)

        Onnea ma ja tiistain ryhmille!

        Hienoa!!! :D Tosi paljon onnea sulle ja toivotaan että menet myös niistä jatkoon! :)

        Maanantaita odotellessa! :D


      • kökkendaali
        Kääkkärä kirjoitti:

        Hienoa!!! :D Tosi paljon onnea sulle ja toivotaan että menet myös niistä jatkoon! :)

        Maanantaita odotellessa! :D

        Huomenna olisi sitten luvassa koettelemukset ja seuraavana yönä herätään sitten neljältä, että ehtii puoli kuuden junaan. :) Se on jotain vartin yli seitsemän Hesassa, kävelen netistä printattujen ohjeiden mukaan Teakille. Olisin tullut muuten jo jo vähän aikasemminkin, jotta olisi jäänyt vielä enemmän aikaa törttöilylle ja hakemiselle, mutta bussit asemalle kulkevat niin huonosti täältä... Hoh. Tehtävät on siinä vaiheessa, että dialogi sujuu, monologi on kirjoitettu, sooloon on typerä idea (oikeesti inhoon tanssimista, joten...) ja free style on ihan vaiheessa, en osaa mitään laulua, akrobatiaa tms. On jo pari kertaa käynyt mielessä ola vain tulematta paikalle, junaliput maksaa ihan kiitettävästi ja kun olen tosiaan melekoisen varma, että en tule pääsemään jatkoon jo ihan puutteellisten muiden näyttelijäntyön osa-alueiden vuoksi. Mutta sitten olen miettinyt, että kannattaa se nyt mennä katsomaan, millaista se touhu siellä on ensi-vuoden kannalta. Olen siis abi ja minulla on nyt muutenkin niin paljon pääsykokeita, joihin pääsemisprosentti on paljon suurempi kuin Teakiin, joten olen koittanut nyt keskittyä niihin ja ensi vuonna kun ei ole muuta ihmeellistä (kai), voisi tehdä tehtävät ihan viimeisen päälle. :) Ja sitä seuravana ja sitä seuraavana vuonna. Haen nyt vasta ekaa kertaa siis.

        Kokemusta on sen verran, että ylä-asteella otin vapaavalinnaiseksi ilmaisutaitoa, siellä siis kokeiltiin improa j atehtiin perinteiset näytelmät joulu- ja kevätjuhliin. Sitten olin puolisen vuotta nuorten improvisaatioteatteriryhmässä, sitten pääsin ilmaisutaitolukioon, jossa siis on ollut mahdollisuus ottaa teatterikursseja ja päästä näyttelemään n. puolen tunnin näytelmissä, sitten olen tehnyt pari teatteridiplomia ja heilunut yhdessä ammattiteatterissa statistina, joten kokemusta lavalla olemisesta löytyy. :) Ainoa vaan, että rytmitajuni on tosiaan aivan olematon eikä lauluni ole kovin kaunista kuultavaa ja tosiaan en osaa mitään akrobatioita eli pelkällä eläytymisellä mennään. :D Teakiin päätin nyt vain kokeilla hakea, tuo teatteri on kumminkin sellainen intohimo ja rakkaus, että sitä voisi oikeasti tehdä ammatikseen, vaikka kilpailu onkin kova.

        Tulen yksin paikalle, sekin jo jännittää. :) Nyt voisi harjoitella noita tehtäviä vielä viimepaniikilla ja koittaa keksiä jotain fiksua free styleä... Voih... EN KESTÄ TÄTÄ JÄNNITYSTÄ! Koko ajan vain koittaa tolkuttaa itselleen, että se on kiva kokemus ja aina voi yrittää uudelleen ja mokaaminen ei haittaa, koska en tunne sieltä ketään, mutta AAAARGH! :D Muiden tuntemuksia? Vai onko kaikilla jo kaikki selvää ja hirveä itseluottamus ja maailmanvalloittaja-fiilis? Miten II-vaiheessa olleilla on mennyt? Joku mokannut oikeen kunnolla, etten olisi sitten ainut, joka vain seisoo siellä ihan jäätyneenä?


      • Nuorehko mies
        kökkendaali kirjoitti:

        Huomenna olisi sitten luvassa koettelemukset ja seuraavana yönä herätään sitten neljältä, että ehtii puoli kuuden junaan. :) Se on jotain vartin yli seitsemän Hesassa, kävelen netistä printattujen ohjeiden mukaan Teakille. Olisin tullut muuten jo jo vähän aikasemminkin, jotta olisi jäänyt vielä enemmän aikaa törttöilylle ja hakemiselle, mutta bussit asemalle kulkevat niin huonosti täältä... Hoh. Tehtävät on siinä vaiheessa, että dialogi sujuu, monologi on kirjoitettu, sooloon on typerä idea (oikeesti inhoon tanssimista, joten...) ja free style on ihan vaiheessa, en osaa mitään laulua, akrobatiaa tms. On jo pari kertaa käynyt mielessä ola vain tulematta paikalle, junaliput maksaa ihan kiitettävästi ja kun olen tosiaan melekoisen varma, että en tule pääsemään jatkoon jo ihan puutteellisten muiden näyttelijäntyön osa-alueiden vuoksi. Mutta sitten olen miettinyt, että kannattaa se nyt mennä katsomaan, millaista se touhu siellä on ensi-vuoden kannalta. Olen siis abi ja minulla on nyt muutenkin niin paljon pääsykokeita, joihin pääsemisprosentti on paljon suurempi kuin Teakiin, joten olen koittanut nyt keskittyä niihin ja ensi vuonna kun ei ole muuta ihmeellistä (kai), voisi tehdä tehtävät ihan viimeisen päälle. :) Ja sitä seuravana ja sitä seuraavana vuonna. Haen nyt vasta ekaa kertaa siis.

        Kokemusta on sen verran, että ylä-asteella otin vapaavalinnaiseksi ilmaisutaitoa, siellä siis kokeiltiin improa j atehtiin perinteiset näytelmät joulu- ja kevätjuhliin. Sitten olin puolisen vuotta nuorten improvisaatioteatteriryhmässä, sitten pääsin ilmaisutaitolukioon, jossa siis on ollut mahdollisuus ottaa teatterikursseja ja päästä näyttelemään n. puolen tunnin näytelmissä, sitten olen tehnyt pari teatteridiplomia ja heilunut yhdessä ammattiteatterissa statistina, joten kokemusta lavalla olemisesta löytyy. :) Ainoa vaan, että rytmitajuni on tosiaan aivan olematon eikä lauluni ole kovin kaunista kuultavaa ja tosiaan en osaa mitään akrobatioita eli pelkällä eläytymisellä mennään. :D Teakiin päätin nyt vain kokeilla hakea, tuo teatteri on kumminkin sellainen intohimo ja rakkaus, että sitä voisi oikeasti tehdä ammatikseen, vaikka kilpailu onkin kova.

        Tulen yksin paikalle, sekin jo jännittää. :) Nyt voisi harjoitella noita tehtäviä vielä viimepaniikilla ja koittaa keksiä jotain fiksua free styleä... Voih... EN KESTÄ TÄTÄ JÄNNITYSTÄ! Koko ajan vain koittaa tolkuttaa itselleen, että se on kiva kokemus ja aina voi yrittää uudelleen ja mokaaminen ei haittaa, koska en tunne sieltä ketään, mutta AAAARGH! :D Muiden tuntemuksia? Vai onko kaikilla jo kaikki selvää ja hirveä itseluottamus ja maailmanvalloittaja-fiilis? Miten II-vaiheessa olleilla on mennyt? Joku mokannut oikeen kunnolla, etten olisi sitten ainut, joka vain seisoo siellä ihan jäätyneenä?

        Itselleni olen perustellut, että eipä tuolla kannata pieniä tai isompiakaan mokia jännittää. Veikkaanpa, että suurin osa kanssahakijoista on ihan mukavaa ja kannustavaa porukkaa. Eiköhän jokaisella ole riittävästi keskittymistä jo omaankin tekemiseen, joten ei siinä monikaan toisten mokailuista sen kummemmin välitä.

        Itse ainakin olen nöyrällä asenteella liikkeellä, mutten silti nöyristellen. :) Koetan toki parhaani mukaan piestä itsestäni irti kaiken itsevarmuuteni ja yhdistää sen sopivaan rentouteen. Kaikkiahan siellä enemmän tai vähemmän jännittää ja raatilaiset puolestaan ovat varmasti jo kaiken nähneet, joten mitäpä tuota liikaa stressaamaan. :)


    • pyrkijä

      Hei kertokaahan voiko se tanssisäe olla käsinkirjoitettuna vai oletteko kirjoittaneet puhtaaksi koneella? Itsellä tuli viime hetken muutos, enkä pääse sitä enää tulostamaan... No tuskin toi niin kovin olennaista on ;)

      Huh, kylläpä jännittää, mutta onneks ihan hyvällä tavalla vaan - huomenna sit kaikki peliin!

      • Kääkkärä

        kai se voi olla ihan käsinkirjoitettu, kirjoitat selkeästi sen niin tuskin sillä on merkitystä (luulisin niin).

        kökkendaali: voi olla että olen samassa junassa, en vielä ole varma kummalla junalla aamulla lähden (Hml: 05.34 pikajuna vai 06.15 IC2). Mutta jos olen samassa junassa, pääset mun kans taksilla sinne koululle, kun kuitenkin olen sillä päättänyt mennä (en halua sulta rahaa :D ).

        Ei mulla ole ainakaan mitään "voittaja"-oloa, ehei, tanssi niin vaiheessa ja muutenkin, otan sen mahtavana kokemuksena ja koitan toikkaroida parhaani mukaan siellä joukon jatkeena. :)


      • kökkendaali
        Kääkkärä kirjoitti:

        kai se voi olla ihan käsinkirjoitettu, kirjoitat selkeästi sen niin tuskin sillä on merkitystä (luulisin niin).

        kökkendaali: voi olla että olen samassa junassa, en vielä ole varma kummalla junalla aamulla lähden (Hml: 05.34 pikajuna vai 06.15 IC2). Mutta jos olen samassa junassa, pääset mun kans taksilla sinne koululle, kun kuitenkin olen sillä päättänyt mennä (en halua sulta rahaa :D ).

        Ei mulla ole ainakaan mitään "voittaja"-oloa, ehei, tanssi niin vaiheessa ja muutenkin, otan sen mahtavana kokemuksena ja koitan toikkaroida parhaani mukaan siellä joukon jatkeena. :)

        Nyt on taas vähän itsevarmempi olo, kaipa sitä pitää tulla ainakin koittamaan, kun on kerran jo näin kauan stressattu. :) Free style on vieläkin hakusessa, en vaan saa siihen mitään laulua ja tanssia ujutettua, mutta jos putoan jo heti, niin ei ole väliksikään. >:D Pääsee ainakin näkemään erilaisia ihmisiä ja osallistumaan, meidän suku on niin arkaa, että tämmöinen on jo itsessään saavutus, että uskaltaa mennä vetämään sinne jotain improtanssia.

        Menen 05.33 junassa (InterCity 2) Tampereelta, Helsingissä se on 07.17. Minut tunnistaa liituraitahousuista, lenkkareista, mustasta pitkästä takista ja pitkistä punarusehtavista hiuksista sekä eksyneestä/väsyneestä ilmeestä. Taksikyyti voi kelvatakin erinomaisesti niin aamutuimaan, yöstä tulee tod.näk. kamala. :D Ja kyllä minä voin osani maksaa, ei kai parin kilsan matka ole kovin kallis taksillakaan? Tai no, en ole kyllä koskaan taksilla Helsingissä liikkunutkaan. Eli katsoo, jos osutaan samaan aikaan asemalle. :)

        Tsemppiä huomisille ja muille pyrkijöille, olisi aika hienoa, jos joku meistä onnistuisi pääsemään sisään! Huomenna sitten ilmoittelen, selvisinkö hengissä kokeisiin ja uskalsinko tehdä siellä mitään ja analysoin kaikki tuntemukseni tänne teidän riemuksenne. >:) Huh, 24 tunnin päästä se on jo ohi ja voi sanoa kaikille, että on joskus käynyt Teakin pääsykokeissakin! Jee. Nyt kuumaan suihkuun ja koittamaan saamaan unta, ehkä mulle pälkähtää joku hyvä free style -idea vielä yön aikana päähän. Ensi vuonna kyllä alotan nämä tehtävät aikaisemmin...


    • tytteli vaan

      Iiik huomenna se sitte on mullakin edessä. Paniikki alkaa kyllä olla aika kova! Pitäs vaan saada ittensä asennoiduttua niin, että sinne mennään nauttimaan kivasta kokemuksesta. :) Minkätyyppisiä kahden minuutin sooloja ihmisillä täällä on? :) Ite taidan vielä vaihtaa koko soolon ja se muodostuis varmaan aika pitkälti laulusta kun se on ehkä kumminkin se mun vahvin ala. Pelottaa vaan jos on sitte liian ykspuolinen niin yritän vielä keksiä jotain hauskaa siihen. :D

      • Crishelle

        Ei sitä kannata laisinkaan jännittää =) Itse olin aivan paniikissa oman sooloni aikana, mutta loppujen lopuksi tuomarihuoneessa oli hyvin hauskaa. Sieltä sai myös uusia tuttavuuksia, TSEMPPIÄ sulle! =) Luulen et sulle tulee kiva päivä =)


      • teemu n
        Crishelle kirjoitti:

        Ei sitä kannata laisinkaan jännittää =) Itse olin aivan paniikissa oman sooloni aikana, mutta loppujen lopuksi tuomarihuoneessa oli hyvin hauskaa. Sieltä sai myös uusia tuttavuuksia, TSEMPPIÄ sulle! =) Luulen et sulle tulee kiva päivä =)

        Huippu paikka! Ja oikein oli että tipuin heti pois :P Harjoittelun puutetta. Tanssi ja tuomariston antamat impro-tanssit meni mielestäni oikein hyvin, vaan verbaaliset taidot olivat puutteelliset. Eikä ihme jos opettelee sanoja viimeisenä yönä. Vaan kyllä tämä kokemuksena opettaa. Melko varmana pidän, että kun tehtäviin oikeasti syventyy paria kuukautta aikaisemmin täysillä, niin jatkopaikka on varma. 3. ja 4. vaiheeseen mitä luultavimmin vaaditaan sitten lisäksi kasapäin omatoimista impro-harjoittelua.

        ps. jäätyminen = kotimatka :D Sen koin.


      • teemu n
        Crishelle kirjoitti:

        Ei sitä kannata laisinkaan jännittää =) Itse olin aivan paniikissa oman sooloni aikana, mutta loppujen lopuksi tuomarihuoneessa oli hyvin hauskaa. Sieltä sai myös uusia tuttavuuksia, TSEMPPIÄ sulle! =) Luulen et sulle tulee kiva päivä =)

        Crishelleäki näky.. en muista juttelinko.


      • Crishelle
        teemu n kirjoitti:

        Huippu paikka! Ja oikein oli että tipuin heti pois :P Harjoittelun puutetta. Tanssi ja tuomariston antamat impro-tanssit meni mielestäni oikein hyvin, vaan verbaaliset taidot olivat puutteelliset. Eikä ihme jos opettelee sanoja viimeisenä yönä. Vaan kyllä tämä kokemuksena opettaa. Melko varmana pidän, että kun tehtäviin oikeasti syventyy paria kuukautta aikaisemmin täysillä, niin jatkopaikka on varma. 3. ja 4. vaiheeseen mitä luultavimmin vaaditaan sitten lisäksi kasapäin omatoimista impro-harjoittelua.

        ps. jäätyminen = kotimatka :D Sen koin.

        Mä jäädyin kans ja unohdin tanssin, sitten huitelin jotain ihan omaa. Lisäksi mua jännitti aivan hirvittävän paljon ja ääni tärisi! Kokemus antoi kuitenkin itsevarmuutta ja tiedän missä pitää perata ensi vuotta ajatellen. Teen joukon lupauksia jotka aion toteuttaa ennen ensi vuoden pääsykokeita. Syvennyn tehtäviin ensi vuonna heti kun ne on annettu ja teen ne piiruntarkasti. Toisella tai kolmannella kerralla aion päästä sisään. Ensimmäisellä kerralla harjoitellaan kun on TeaKista kysymys. Totta kai olen pettynyt kun jatkopaikkaa ei tullut, mutta toisaalta tanssia pitää harjoitella paljon vielä ennen kuin näyttelijäura mahdollistuu. Testasin tämänhetkiset kykyni ja siinä se. Nyt ymmärrän mistä kiikastaa.

        Niin, juttelin niin monen kanssa tänään etten ole varma juttelinko sunkin kanssa =D Hyvä meininki oli kuitenkin, aivan mielettömän hauska päivä! Tuli mieleen että miksi ei perusteta omaa teatteria tai jotain niille jotka pääsykokeissa ravaa? =) Olis kyllä hyvä. Mitkäs muilla on tunnelmat?


    • tytteli vaan

      Kiitos kannustuksesta! :) Toivotaan nyt että kaikki on sen verran hallussa, ettei mitään täydellisiä mokaamisia siellä satu ja yritetään vaan vetää sitten täysillä! :D

      • kökkendaali

        Minäkin maitojunalla heti kotiin. :D Tanssi meni arvatenkin ihan penkin alle, opin myös kantapään lautta, että kannattaa aloittaa ajoissa nuo tehtävät. Tanssi oli siis ihan hirvitys, dialogi meni jees ja olisin keksinyt free styleenkin mielestäni hyvän jutun, otin yhestä näytelmästä hauskan monologin, johon lisäisän sitten pari riviä laulua ja akrobatian olisin hoitanut kärrynpyörällä. :D Se olisi ollut hauska esittää, harmi että karsiuduin jo iltapäivällä pois. Liikeilmaisua täytyy siis harjoitella tämä vuosi ahkeraan, niin pääsisi vähän pidemmälle ensi vuonna. :)

        Seuraavaksi minulla olisi dramaturgian koulutusohjelman II-vaihe 20.päivä. Muita kohtalotovereita? Tänne haluaisin vielä enemmän kuin näyttelijäpuolelle, kirjoitus on intohimoni myös. :) Pelkään karsiutuvani jo pelkän nuoren iän vuoksi, näytelmä- ja muu kirjoittaminen kun vaatii myös elämänkokemusta, mitä minulla ei vielä 18 vuoden kypsässä iässä juurikaan vielä ole. Mutta 120 hakemusta kuulemma ja 26 otettiin tuohon, joten kai tässä jotain tsäänssejä on. :) Ja ensi ja sitä ja sitä ja sitä ja sitä seuraavana vuonna uudestaan koittamaan tänne.

        Oli hauska kokemus kyllä! Onneksi ei tarvitse enää jännittää sitä, stressi oli tehdä mut hulluksi aamulla.  


      • vesivari91
        kökkendaali kirjoitti:

        Minäkin maitojunalla heti kotiin. :D Tanssi meni arvatenkin ihan penkin alle, opin myös kantapään lautta, että kannattaa aloittaa ajoissa nuo tehtävät. Tanssi oli siis ihan hirvitys, dialogi meni jees ja olisin keksinyt free styleenkin mielestäni hyvän jutun, otin yhestä näytelmästä hauskan monologin, johon lisäisän sitten pari riviä laulua ja akrobatian olisin hoitanut kärrynpyörällä. :D Se olisi ollut hauska esittää, harmi että karsiuduin jo iltapäivällä pois. Liikeilmaisua täytyy siis harjoitella tämä vuosi ahkeraan, niin pääsisi vähän pidemmälle ensi vuonna. :)

        Seuraavaksi minulla olisi dramaturgian koulutusohjelman II-vaihe 20.päivä. Muita kohtalotovereita? Tänne haluaisin vielä enemmän kuin näyttelijäpuolelle, kirjoitus on intohimoni myös. :) Pelkään karsiutuvani jo pelkän nuoren iän vuoksi, näytelmä- ja muu kirjoittaminen kun vaatii myös elämänkokemusta, mitä minulla ei vielä 18 vuoden kypsässä iässä juurikaan vielä ole. Mutta 120 hakemusta kuulemma ja 26 otettiin tuohon, joten kai tässä jotain tsäänssejä on. :) Ja ensi ja sitä ja sitä ja sitä ja sitä seuraavana vuonna uudestaan koittamaan tänne.

        Oli hauska kokemus kyllä! Onneksi ei tarvitse enää jännittää sitä, stressi oli tehdä mut hulluksi aamulla.  

        Täälläkin karsiuduttiin heti aamupäivän jälkeen. Päivä oli kuitenki mukava, nyt pitää kuitenkin ottaa käyttöön suunnitelma B ja koittaa ensi vuonna uudelleen. Ei elämäni tähän kaadu, vaikka se harmittaakin ettei jatkopaikkaa tullutkaan, mutta aina voi ajatella ettei onneksi ollut ainoa joka karsiutui :D

        Toi oman teatterin perustamis juttu ois ideana ihan kiva ja voishan sitä yrittää, jos vaan löytyy tarpeeks samalta seudulta (meiän tapauksessa kyseessä taitas olla pk-seutu) porukkaa ja jos sen sais oikeesti toimimaan. Jos siis vaan Crishelle olit tosissas, ni pitäsköhän tänne laittaa kysely, et kuinka moni ois kiinnostunu?


      • viliminko
        vesivari91 kirjoitti:

        Täälläkin karsiuduttiin heti aamupäivän jälkeen. Päivä oli kuitenki mukava, nyt pitää kuitenkin ottaa käyttöön suunnitelma B ja koittaa ensi vuonna uudelleen. Ei elämäni tähän kaadu, vaikka se harmittaakin ettei jatkopaikkaa tullutkaan, mutta aina voi ajatella ettei onneksi ollut ainoa joka karsiutui :D

        Toi oman teatterin perustamis juttu ois ideana ihan kiva ja voishan sitä yrittää, jos vaan löytyy tarpeeks samalta seudulta (meiän tapauksessa kyseessä taitas olla pk-seutu) porukkaa ja jos sen sais oikeesti toimimaan. Jos siis vaan Crishelle olit tosissas, ni pitäsköhän tänne laittaa kysely, et kuinka moni ois kiinnostunu?

        Mielenkiintoista seurata teidän kokemuksia Teak:in pääsykokeista. Itse harkitsen pyrkimistä ensi vuonna, ellei sitten mene pupu pöksyyn ikäni vuoksi. Kerro kääkkärä ja muutkin, oliko pääsykokeissa muita yli kolmikymppisen näköisiä??? Mä oon myös 35v ja ammatinvaihto olis ajatuksena, ja näytteleminen/luova ilmaisu tuntuu omalta jutulta. Oma ikä vaan tuntuu kovalta kynnykseltä pyrkiä alalle, jossa nuoruus ja kauneus on valttia. Lukion päättäneen rinnallahan mä oon jo vanha kaakki ;)


      • ysiykkönen91
        viliminko kirjoitti:

        Mielenkiintoista seurata teidän kokemuksia Teak:in pääsykokeista. Itse harkitsen pyrkimistä ensi vuonna, ellei sitten mene pupu pöksyyn ikäni vuoksi. Kerro kääkkärä ja muutkin, oliko pääsykokeissa muita yli kolmikymppisen näköisiä??? Mä oon myös 35v ja ammatinvaihto olis ajatuksena, ja näytteleminen/luova ilmaisu tuntuu omalta jutulta. Oma ikä vaan tuntuu kovalta kynnykseltä pyrkiä alalle, jossa nuoruus ja kauneus on valttia. Lukion päättäneen rinnallahan mä oon jo vanha kaakki ;)

        ...mutta ei se haittaa, kokemuksena päivä oli loistava! :) Tanssi meni ihan penkin alle ja dialogi meni jotenkuten... Opin myös suunnistamaan paremmin Helsingin keskustassa. :D

        viliminko, minusta nuoruus ja kauneus ei mitenkään niitä ykkösjuttuja tuossa näyttelemisessä ole. Ja kyllähän nyt vanhempiakin ihmisiä tarvitaan näyttämöllä, että kyllä minusta sinun pitää hakea, jos sitä todella haluat. :) Oli siellä eilenkin eräs reilu kolmekymppinen nainen pyrkimässä.


      • Kääkkärä
        ysiykkönen91 kirjoitti:

        ...mutta ei se haittaa, kokemuksena päivä oli loistava! :) Tanssi meni ihan penkin alle ja dialogi meni jotenkuten... Opin myös suunnistamaan paremmin Helsingin keskustassa. :D

        viliminko, minusta nuoruus ja kauneus ei mitenkään niitä ykkösjuttuja tuossa näyttelemisessä ole. Ja kyllähän nyt vanhempiakin ihmisiä tarvitaan näyttämöllä, että kyllä minusta sinun pitää hakea, jos sitä todella haluat. :) Oli siellä eilenkin eräs reilu kolmekymppinen nainen pyrkimässä.

        Kääkkärä täällä!

        Mä kans karsiuduin heti kättelyssä mut eipä ollu ihme kun vedin totaaliset jäätymiset heti kesken tanssin koska unohdin sanat. :D
        Oli tosi ihana päivä, vaikkakin raskas, mutta olen onnellinen että kävin. :) Ihmiset hei, te olitte ja olette tosi ihania! Ja kökkendaali: mä sit menin taksilla joo mut takasin päin jo uskalsin kävellä, enkä edes eksyny, kiitos vesivari91:sen. :)

        viliminko: Ainahan kannattaa pyrkiä joka paikkaan, itse en osaa vielä sanoa mitä ensi vuosi mulle tuo tullessaan. :)


      • Crishelle
        vesivari91 kirjoitti:

        Täälläkin karsiuduttiin heti aamupäivän jälkeen. Päivä oli kuitenki mukava, nyt pitää kuitenkin ottaa käyttöön suunnitelma B ja koittaa ensi vuonna uudelleen. Ei elämäni tähän kaadu, vaikka se harmittaakin ettei jatkopaikkaa tullutkaan, mutta aina voi ajatella ettei onneksi ollut ainoa joka karsiutui :D

        Toi oman teatterin perustamis juttu ois ideana ihan kiva ja voishan sitä yrittää, jos vaan löytyy tarpeeks samalta seudulta (meiän tapauksessa kyseessä taitas olla pk-seutu) porukkaa ja jos sen sais oikeesti toimimaan. Jos siis vaan Crishelle olit tosissas, ni pitäsköhän tänne laittaa kysely, et kuinka moni ois kiinnostunu?

        Olin kyllä! Olen aina itse halunnut perustaa teatterin jonne pääsisivät kaikki halukkaat tekemään taidetta. Taiteen pitää olla oikeus kaikille halukkaille. Pitäisi vaan selvittää mistä saataisiin tilat, rahoitus ja niin edelleen. Monia, monia monia byrokratiaseikkoja ja muita on selvitettävänä, mutta jos ei muuten niin aloitetaan siitä että kokoonnutaan jossain ja improtaan pari tuntia viikossa.


      • ens vuonna uudestaan
        kökkendaali kirjoitti:

        Minäkin maitojunalla heti kotiin. :D Tanssi meni arvatenkin ihan penkin alle, opin myös kantapään lautta, että kannattaa aloittaa ajoissa nuo tehtävät. Tanssi oli siis ihan hirvitys, dialogi meni jees ja olisin keksinyt free styleenkin mielestäni hyvän jutun, otin yhestä näytelmästä hauskan monologin, johon lisäisän sitten pari riviä laulua ja akrobatian olisin hoitanut kärrynpyörällä. :D Se olisi ollut hauska esittää, harmi että karsiuduin jo iltapäivällä pois. Liikeilmaisua täytyy siis harjoitella tämä vuosi ahkeraan, niin pääsisi vähän pidemmälle ensi vuonna. :)

        Seuraavaksi minulla olisi dramaturgian koulutusohjelman II-vaihe 20.päivä. Muita kohtalotovereita? Tänne haluaisin vielä enemmän kuin näyttelijäpuolelle, kirjoitus on intohimoni myös. :) Pelkään karsiutuvani jo pelkän nuoren iän vuoksi, näytelmä- ja muu kirjoittaminen kun vaatii myös elämänkokemusta, mitä minulla ei vielä 18 vuoden kypsässä iässä juurikaan vielä ole. Mutta 120 hakemusta kuulemma ja 26 otettiin tuohon, joten kai tässä jotain tsäänssejä on. :) Ja ensi ja sitä ja sitä ja sitä ja sitä seuraavana vuonna uudestaan koittamaan tänne.

        Oli hauska kokemus kyllä! Onneksi ei tarvitse enää jännittää sitä, stressi oli tehdä mut hulluksi aamulla.  

        Kökkendaali,
        jos saa udella, niin miten pitkälle pääsit dramaturgiassa? Olin nimittäin itse tuossa 21. päivän II vaiheessa ja etenin sitten aina nelosvaiheen ekaan päivään saakka. Mahdettiinkohan törmäillä jossain vaiheissa? :D Itse olen siis mies ja päälläni oli mustat puumat ja vihreä conversen paita.. :)

        Mutta kun pääsi noinkin pitkälle lähes yksinomaan itselle kirjoitettujen (proosa)tekstien ja pari vuotta sitten loppuneen 5-vuotisen teatterikerhon jälkeen, niin kyllä sitä tyytyväinen voi olla. Varsinkin neljännen vaiheen ohjaustehtävän jälkeen heräsi todellinen roihu teatteriin ja dramaturgian lisäksi myös ohjaus kiinnostaa. Näytelmäkirjoittaminen on nyt entistä lähempänä sydäntä. Nyt aion pyrkiä niin monta kertaa että pääsen sisään :D


      • räsynukkeli
        ens vuonna uudestaan kirjoitti:

        Kökkendaali,
        jos saa udella, niin miten pitkälle pääsit dramaturgiassa? Olin nimittäin itse tuossa 21. päivän II vaiheessa ja etenin sitten aina nelosvaiheen ekaan päivään saakka. Mahdettiinkohan törmäillä jossain vaiheissa? :D Itse olen siis mies ja päälläni oli mustat puumat ja vihreä conversen paita.. :)

        Mutta kun pääsi noinkin pitkälle lähes yksinomaan itselle kirjoitettujen (proosa)tekstien ja pari vuotta sitten loppuneen 5-vuotisen teatterikerhon jälkeen, niin kyllä sitä tyytyväinen voi olla. Varsinkin neljännen vaiheen ohjaustehtävän jälkeen heräsi todellinen roihu teatteriin ja dramaturgian lisäksi myös ohjaus kiinnostaa. Näytelmäkirjoittaminen on nyt entistä lähempänä sydäntä. Nyt aion pyrkiä niin monta kertaa että pääsen sisään :D

        "ens vuonna uudestaan",
        Osui tässä silmiin, että olit päässyt noin pitkälle dramaturgian pääsykokeissa, ja mietin, mitä kaikkea pääsykokeissa tehtiin? Millainen oli ohjaustehtävä, millaisia kirjoitustethtäviä yms. oli? Olisin kiitollinen, jos jaksaisit vastata, kun tätä tietoa ei oikein löydy mistään... :) (olen siis itsekin hakemassa dramaturgiapuolelle)


    • tytteli vaan

      Itekin karsiuduin myös tossa pudotuksessa, mutta en sitä ihmettele kyllä. Tosi paljon karsittiin ainakin meillä jo siinä vaiheessa. Kuitenkin kokemuksena mahtava ja selvensi vaan sitä, että tota kuitenkin haluaisin tehdä eli ensi vuonna takasin vaan vahvempana ja ehdottomasti paremmin valmistautuneena! :) Ja nyt vuosi vaan kovaa harjottelua. Jostain improryhmästä vois olla suuri hyöty, mutta harmiksi sellasia ei niin hirveästi kuitenkaan ole mihin voisi mennä. :/

      • Emiliina

        Jos nyt teakin ovet ei auennu eikä oo hajuakaan opiskelupaikasta, niin suosittelen haminalaista Jamilahden kansanopistoa ja sen musiikkiteatterilinjaa. Sieltä saa hyviä eväitä ja harjoitusta, ja luultavasti huomaa että onko teatteri just sitä mitä haluaa (itse kävin linjan, vuoden aikana tutkiskelin itseäni ja mahdollisuuksiani ja löysin unelmieni alan...) . Lisäks siellä opetettava laulu ja tanssi on tietenkin plussaa!
        Suosittelen lämpimästi! PITÄKÄÄ UNELMISTANNE KIINNI!!! :)


    • tytteli vaan

      Kiitos vinkistä! Katotaan nyt vielä noi amkit läpi, mutta jos ei onnista niin kansanopistot on tietty yks varteenotettava vaihtoehto. :)

      • ladkis14

        Onko tänä vuonna kolmos- ja nelosvaiheeseen päässeiden nimiä verkossa?


      • vesivari91
        ladkis14 kirjoitti:

        Onko tänä vuonna kolmos- ja nelosvaiheeseen päässeiden nimiä verkossa?

        Crishelle: Oho, oon lahjakkaasti onnistunu skippaamaan sun viestin viimeks, ku täälä kävin ja ihmettelly vaan, et miks et vastaa. Tosiaan, jos sen paikan ees löytäis (tietty tälleen kesällä vois ihan hyvin sooloilla esim. jossain puistossa) ja porukan sais kasaan, ni siitä ois hyvä lähtee.. Onhan meitä jo kaks ELI NYT VAAN LISÄÄ PORUKKAA :D

        On ne nimet netissä, mut sinne tarvii tunnukset, jotka on niillä, jotka kävi pääsykokeissa.

        Mä meen kattoo seurakuntaopiston ja laajasalonopiston pääsykokeet, mahollisesti myös työväen akatemian, se on kai ainaki oikeesti tasokaski :) Muita jotka miettiiä näitä?


      • ladkis14
        vesivari91 kirjoitti:

        Crishelle: Oho, oon lahjakkaasti onnistunu skippaamaan sun viestin viimeks, ku täälä kävin ja ihmettelly vaan, et miks et vastaa. Tosiaan, jos sen paikan ees löytäis (tietty tälleen kesällä vois ihan hyvin sooloilla esim. jossain puistossa) ja porukan sais kasaan, ni siitä ois hyvä lähtee.. Onhan meitä jo kaks ELI NYT VAAN LISÄÄ PORUKKAA :D

        On ne nimet netissä, mut sinne tarvii tunnukset, jotka on niillä, jotka kävi pääsykokeissa.

        Mä meen kattoo seurakuntaopiston ja laajasalonopiston pääsykokeet, mahollisesti myös työväen akatemian, se on kai ainaki oikeesti tasokaski :) Muita jotka miettiiä näitä?

        no höh, julkaistaankohan edes valittujen nimiä ? Kiinnostaisi sekä tanssin että näyttelijäntyön nimet.


      • Kokemuksia?Tietoa?
        ladkis14 kirjoitti:

        no höh, julkaistaankohan edes valittujen nimiä ? Kiinnostaisi sekä tanssin että näyttelijäntyön nimet.

        Onkohan Teakissa "vanhempia" ihmisiä, siis opiskelijoina ja kannaattakohan reilusti yli 3kymppisen edes hakea? Mahtaisko ees 4kymppisenä enää työllistyä "uutena" näyttelijänä?

        Aina oon halunnut esiintyä ja edelleen ala kiehtoo!


      • kökkendaali
        Kokemuksia?Tietoa? kirjoitti:

        Onkohan Teakissa "vanhempia" ihmisiä, siis opiskelijoina ja kannaattakohan reilusti yli 3kymppisen edes hakea? Mahtaisko ees 4kymppisenä enää työllistyä "uutena" näyttelijänä?

        Aina oon halunnut esiintyä ja edelleen ala kiehtoo!

        "ens vuona uudestaan"

        Onnistuin täysin skippaamaan viestisi, nyt taitaa olla "vähän" liian myöhäistä enää vastailla. :) Vaistailenpa silti, jos vaikka ensi vuonna uudestaa sattuisit selailemaan tätä. >: D Joo, putosin heti kakkosen jälkeen, olin se, jolla oli päällä musta huppari, jossa teatterimaskin kuva. Sinua en kyllä muista (kai?), mutta oli kyllä jännät paikatkin silloin. Mutta hei onnea että pääsit nelosvaiheeseen! Aika mahtavaa! : D Ja varmasti pääset vielä sisään, kun jo nyt noin pitkälle! ^^ Kyllä ne naaman alkaa pikku hiljaa siellä muistamaan. Ja uudestaan vaan ensi keväänä entistä suuremmalla palolla, ehkä nähdään, jos pääsen edes 2. vaiheeseen. (;

        vesivari91: Mahdoitko koskaan hakeutua Akatemiaan? Itse olen siellä nyt dramaturgialinjalla, että sikäli kiinnostaa. Ja jotain puhetta ilmeisesti jonkun teatteriseurueen järkkäämisestä! Mukana oltaisiin, mutta tosiaan, vähän vanha ketju jo sikäli. :'D

        Jepjep, innolla uusia pääsykokeita kohden!


      • myöhäisherännyt
        kökkendaali kirjoitti:

        "ens vuona uudestaan"

        Onnistuin täysin skippaamaan viestisi, nyt taitaa olla "vähän" liian myöhäistä enää vastailla. :) Vaistailenpa silti, jos vaikka ensi vuonna uudestaa sattuisit selailemaan tätä. >: D Joo, putosin heti kakkosen jälkeen, olin se, jolla oli päällä musta huppari, jossa teatterimaskin kuva. Sinua en kyllä muista (kai?), mutta oli kyllä jännät paikatkin silloin. Mutta hei onnea että pääsit nelosvaiheeseen! Aika mahtavaa! : D Ja varmasti pääset vielä sisään, kun jo nyt noin pitkälle! ^^ Kyllä ne naaman alkaa pikku hiljaa siellä muistamaan. Ja uudestaan vaan ensi keväänä entistä suuremmalla palolla, ehkä nähdään, jos pääsen edes 2. vaiheeseen. (;

        vesivari91: Mahdoitko koskaan hakeutua Akatemiaan? Itse olen siellä nyt dramaturgialinjalla, että sikäli kiinnostaa. Ja jotain puhetta ilmeisesti jonkun teatteriseurueen järkkäämisestä! Mukana oltaisiin, mutta tosiaan, vähän vanha ketju jo sikäli. :'D

        Jepjep, innolla uusia pääsykokeita kohden!

        Ketkä on tänä vuonna pyrkimässä? Ootteko ekaa kertaa vai monesko? Jaelkaa kokemuksia!

        Tää on ihan hullu haave, mutta tuli vain mieleen, jos sitä repäisis ja pyrkisi... En kyllä oikein usko mahiksiini, kun tietää, kuinka monet sinne pyrkii ja monilla vuosien kokemus teatterista, tanssista ja/tai laulusta. Itsellä jo ikääkin alkaa olla sen päälle 30 ja se voi jo puhua mua vastaan. Ja innostuksesta huolimatta on kauhea epävarmuus ja jos siellä jännittää niin... kyllähän se vähän haittaa sitä heittäytymistä.

        Nuo tanssi- ja lauluosuudet kuulostaa niin haastavilta, kun se pitää omasta päästä keksiä... Millaisia kantavia ideoita teillä on siihen? Sellainen punainen lanka... Ja tiedättekö niistä, jotka on päässeet, millaisilla esityksillä on saanut tuomariston lämpenemään...?


      • Kyllä.
        myöhäisherännyt kirjoitti:

        Ketkä on tänä vuonna pyrkimässä? Ootteko ekaa kertaa vai monesko? Jaelkaa kokemuksia!

        Tää on ihan hullu haave, mutta tuli vain mieleen, jos sitä repäisis ja pyrkisi... En kyllä oikein usko mahiksiini, kun tietää, kuinka monet sinne pyrkii ja monilla vuosien kokemus teatterista, tanssista ja/tai laulusta. Itsellä jo ikääkin alkaa olla sen päälle 30 ja se voi jo puhua mua vastaan. Ja innostuksesta huolimatta on kauhea epävarmuus ja jos siellä jännittää niin... kyllähän se vähän haittaa sitä heittäytymistä.

        Nuo tanssi- ja lauluosuudet kuulostaa niin haastavilta, kun se pitää omasta päästä keksiä... Millaisia kantavia ideoita teillä on siihen? Sellainen punainen lanka... Ja tiedättekö niistä, jotka on päässeet, millaisilla esityksillä on saanut tuomariston lämpenemään...?

        Paperit menemään!


    • Erämään Ennustajatar

      Täällä yksi ensi kertaa pyrkijä ilmoittelee itsestään.
      Paperit olisi tarkoitus laittaa menemään, vaikka pidän onnistumisprosenttiani nollaa hipovana kun realistisesti ajattelen. Olenkin suunnitellut suuntaavani vuoden koulutuksiin, mutta pitää kuitenkin korkeakoulujakin koettaa.

      Kolmessa eri teatterissa olen ollut näyttelijänä kuutisen vuotta, vaikka täysi-ikäisyyden rajapyykki on vasta äskettäin tullut vastaan, joten kokemusta sinänsä löytyy. Mutta sitten tuleekin se Mutta! Laulu ja tanssi ei todellakaan ole niitä vahvimpia puoliani. Joten voin kuvitella hoilottavani Ukko Nooaa epävireisesti ja tanssahtelevani tiputanssia...

      Olen kuitenkin lähtenyt kaikesta huolimatta rakentamaan päässäni jotain sellaista, että varmaan täytyy osata yhdistää ilmeet ja eleet fyysisiin liikeratoihin. Ilmeetön tömistely tuskin saa jatkua viittä sekuntia pidempään...
      Ja sitäkin olen ajatellut, että liian isoa palaa ei kannattane haukata. Eli jos ei osaa volttia, niin ei kannata sitä välttämättä yrittää, vaan keskittyä joihinkin muihin vahvuuksiinsa..

      Eräs tuttavani pääsykokeissa käyneinä, joista tosin karsiutui kolmannessa vaiheessa sanoi, että teatterikorkeiden maine on pelottavampi kuin totuus. Ehkä oppilaitoksista on tehty "nykyelämän Tylypahkoja"..

      Ja silti mietin joka päivä, että miksi ihmeessä on syntynyt haave näyttelijänurasta. Olisi kai helpompaa olla vaikka.. sähköasentaja?..

    • buubu

      Teakki on kyllä mullekin ihan superiso haave:) katoin tänään noita valintakokeen vaiheita ja alustavia tehtäviä. Kuulostavat haasteellisilta, muttei missään nimessä mahdottomilta. Haen itse teakiin vasta ensi vuonna, koska haluun olla mahdollisimman valmistautunut (nyt on nimittäin ylppärit niin aikaa vievää)

      Tsemppiä kaikille ja hei kertokaa ihmeessä kaikki mahdollinen valintakokemuksesta: Mitä siellä tehtiin, mitä palautetta annettiin ja miten ne viimiset valinta vaiheet onnistu

    • Neiti S

      Muita tänä vuonna pyrkimässä tuonne dramaturgian linjalle? Itse kävin eilen jättämässä ennakkotehtävät koululle (ajoissa liikkeellä, jep jep..) ja nyt olenkin tässä sitten paniikissa, vaikka tehtäviini olenkin ihan tyytyväinen: ne edustavat hyvin omaa ajatusmaailmaani ja tyyliä, jolla olen tottunut kirjoittamaan.
      Mutta nyt alkaa sitten tämä piinaava odotus, tuleeko kutsu aikanaan sinne kakkosvaiheeseen...

      Muita odottelijoita? Ketään, jotka haluaisivat jakaa, mitä aikaisemmissa pääsykoevaiheissa tehtiin?

    • kökkendaali

      Neiti S

      Jep, täällä yksi onneton! Viime vuonna pääsin II-vaiheeseen ja sitten putosin, nyt on kovat paineet päästä edes siihen... Toisessa vaiheessa tehtiin pari kirjoitustehtävää ja haastattelu, joka meni aivan plörinäksi minulla... Jäädyin täysin. : D No, siitä olisi ollut myöhemmn mahdollista saada kesällä palautetta niistä tehtävistä yms. mutta olin juuri silloin kesätöissä ekaa päivää enkä ehtinyt missään vaiheessa soittaa sinne. Eli haluaisin ihan senkin takia johonkin vaiheeseen, että saisi sitä kuuluisaa palautetta.

      Olen joka toinen päivä sitä mieltä, että ennakkoni olivat ihan hyviä tai niin hyviä kuin voin tehdä ja joka toinen päivä, että ne olivat täyttä kuraa. Huoh.

    • Haitarsoolo

      Haa täällä yksi! Hain tänä vuonna ekaa kertaa dramaturgian linjalle. Ennakkotehtäviini olen tyytyväinen, pakko olla, koska tiedän etten olisi pystynyt parempia omilla taidoillani kirjoittamaan. Kysymys onkin sitten vain enää siitä, ovatko tuotokseni lainkaan sitä, mitä haetaan..

    • Täällä on yksi!
      Näyttelijäntyön koulutusohjelmaan hain niin Tampereelle kuin Teakiinkin.
      Oon jo ihan paineissa - Treella pääsykoe keskiviikkona!

      Teakin ennakkotehtäviin olin suhteellisen tyytyväinen, mutta nyt stressaan lähinnä siitä, että miten ihmeessä kehitän jonkun laulun ja tanssin?!

    • Venettä keikuttaa

      Samassa veneessä!
      Ennakkotehtävät tuntui vielä suhteellisen helpoilta, tai ei ainakaan mahdottomilta.. Mutta tanssit ja laulut! Voihan rähmä..

    • Mulla on Tampereelle tanssi valmiina, suht. helpon rajoissa vielä kun pohjana lehtikuva ja kesto saa olla max. 30sec.
      Mutta tuo teak. Stressaan tamperettakin "helppoudesta" huolimatta. Oma kokemus tanssista lähinnä vanhojen tansseista vuosi sitten.
      Tykkään laulaa ja kotona lauleskellessa pysyn ihan sävelessäkin... Ääni ei tosin ole maailman kaunein ja varmasti tuomariston eessä menee vituilleen kun jännittää.
      Tampereelle sentään tueksi ja turvaksi on tulossa kannustamaan kaveri, joka ei edes ole hakenut ko. kouluun :D
      Mutta päätti tulevansa kannustusjoukkkoihin kun kuuli, että oon menossa. Tuntee kaupungin paremmin kuin minä (opiskelee voionmaalla ja tulee aina viikonloppuisin treeltä junalla takaisin kotiin) ja muutenkin hyvä olla joku streessiä rauhottelemassa (:

      Voin vaan kuvitella tilanteen kun/jos teakista tulee se pääsykoekutsu! Tampereelta tuli kaikille hakijoille ja silti sitä kutsua käsissä pidellessäni rupesin itkemään. Oon vaan ala-asteelta asti odottanu sitä hetkeä ja kun se kirje oikeesti oli siinä niin iiih! :')

    • Venettä keikuttaa

      Paljon on huhuttu, että Näty on enemmän tanssi-ja laulupainotteinen kuin Teak. Mutta kyllähän Teakinkin ensimmäiset tehtävät on samaa sarjaa.
      Ja muutenkin on vinkkailtu, että jos jotakin menee pieleen, niin ei saa jäädä tuleen makamaan vaan pitää kantaa itsensä kunnialla loppuun. Varmaankin pahin tilanne on se, jos näyttää että "ups, nyt kyllä mokasin".
      Täysillä siis vaikka suon läpi!

      Itse olen menossa realistisesti suhtautuen, ensimmäistä kertaa. Keskimäärin Teak:iin päästään kolmannella yrittämällä, jotkut ovat jo kymmenettä kertaa menossa... Eli siis: Menen, katson ja otan opikseni.

      Minkä verran muilta hakijoilta löytyy teatterikokemusta? Se on aina kiinnostava tieto, vaikka eihän se kerro juuri mitään. :D
      Itse olen ollut seitsemän vuotta teatteripiireissä ja poukkoillut kolmessa eri teatterissa. Ja toivon että olen oppinut jotakin. Vaikka saatan harrastaa totaalista jäätymistä, niin toivottavasti osaan edes näytellä olevani rento ja rempseä...

    • Kaverit, jotka oli viime vuonna teakin kokeissa sanoivat, että pitää vaan heittäytyä! Yrittää kaikkensa, vaikka mikä ois.

      Itse oon ala-asteelta asti näytellyt; Tehtiin kavereiden kanssa näytelmiä perjantain äikäntunneille useampia vuosia.
      Pienestä pitäen (3-vuotiaasta :D) oon käyny yhessä paikallisessa kesäteatterissa kattomassa ja jossain vaiheessa siellä katsomossa tuli aateltua, että tuonne ku pääsis mukaan. Rohkeutta ei kuitenkaan riittänyt vasta kuin 2009 kesällä, jolloin menin ekaa kertaa kesänäytelmään (eri teatteriin, jossa olin käyny kattomassa). Samantien napsahti päärooli: Don Quijote :D
      2009 kesän jälkeen jäin sille tielleni, samassa teatterissa edelleen. Tuon jälkeen oon tehnyt pienempiä rooleja mm. Ihmemaa Ozissa, Kätkäläisessä ja nyt on menossa Saapasjalkakissa!
      Eli about 2 vuotta on vasta tullu piireissä pyörittyä. Mutten kyllä kadu päivääkään, meillä on aivan upea porukka!

    • hohoho

      Hain dramaturgiaan kans ekaa kertaa, kyl jännittää. Mul on niinkin kypsä lähestymistapa, et suutun jos en pääse pääsykokeisiin :D

    • ArethaF

      Moroo! Täälläkin ollaan hakemassa Teakiin:) Haen sekä näyttelijäntyöhön, ohjaajan kuin dramaturgiankin koulutuslinjoille. Kyl oli kirjottamista ennakkotehtävissä:D Älkää huoliko, kyllä suurin osa kutsutaan kakkosvaiheeseen.:) Mua hävettää aivan käsittämättömästi video- ennakkotehtävä, jonka lähetin ohjauksenkoulutukseen:D Voi voi voi.. No mut jos tulee kutsu niin ne on pitäneet jollain käsittämättömällä tavalla mun höpinöistä:D
      8.4 Ois NäTy ensin, mut ootan innolla toukokuuta kyl jo.
      Ootteko vielä valinneet laulua siihen tanssi/sanoitustehtävään näyttelijäntyön pääsykokeisiin?

    • Naapu

      Voi ei! Huomasin juuri, että ennakkotehtävät, jotka olen dramaturgia linjalle lähettänyt, on tehty aivan väärällä rivivälillä, ei siis sillä, mikä on ohjeissa annettu.. Onkohan se sitten niin suuri moka, että kutsua on turhaa edes odotella? =/

      En kerta kaikkiaan tajua, miten en ole huomannut moista...

    • Trre

      Jospa se riviväli ei ole mikään suuri kriteeri.
      Ainakin itse ymmärtäisin, että se on vaan se standardi, joka tekee mahdollisimman selkeästi luettavan tekstin... Siis se suositus. :)

    • ArethaF

      Älä murehdi tuollaista. Ite tein saman mokan parin tekstin osalta, toinen lähti ohjaukseen ja toinen dramaturgiaan, jos on tarpeeksi taitavaa tekstiä niin varmasti se kutsu tulee! Ei ne niitä fonttikokoja kyttää, että hähää tuopas teki nyt virheen tuohon, eipäs kutsutakaan. Ne on kuitenkin inhimillisiä ihmisiä ja itelle on jäänyt ihan positiivinen kuva, että ne toivoo hyvää ja kannustaa hakijoita:)

    • kyönäio

      Jep, älä turhaa huolehdi Naapu! Kyllä se tekstin sisältö menee tuomoisten pikkujuttujen edelle.

    • Emmi..........

      Mäkin olen hakenut Teakiin.Eikö ensi viikolla pitäisi tulla kutsu pääsykokeisiin...mua jännittää ihan hirveästi.Laulua olen yrittänyt tänään vääntää ja tammikuussa opettelin jo Vanja-Enon monologi tekstin ulkoa,mutta ääneen lausumista pitää vielä harjoitella. :D
      Onko täällä kukaan Jyväskylästä??

    • hii!
      Tänään tuli kutsu. Pitääki alata tekeen sitä tanssia (:

    • Memento Mori

      Minkä pituinen tuon tanssin pitäisi teidän mielestä olla, kun ohjeissa sanotaan vain, että "yksi säkeistö"? :)

    • Vastaviisitoista

      Voih, olispa itse jo sen ikäinen, että pääsis Teakkiin hakemaan. :) Vielä muutama vuosi. Yliopistonahan sinne vaaditaan toisen asteen koulutus, mutta osaako joku sanoa, onko (nyt minun tapauksessa ainakin:) lukiota pakko käydä läpi, eli onko ylioppilaspaperit välttämättömät, vai voiko jo ensimmäisen vuoden suoritettua päästä ainakin ensimmäisen kerran kokeilemaan taitojaan?

    • e0909

      Periaatteessa se on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä kuitenkin että hakija täyttää ne "vaadittavat kriteerit". Yrittää tietysti aina voi, mutta ei kannata mitään hätiköityjä ratkaisuja tehdä. ;)

      "Opiskelijaksi voidaan hyväksyä myös henkilö, jolla yliopisto toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet, täyttämättä kuitenkaan pohjakoulutusvaatimuksia. Tällöin yliopistolta tulee maaliskuun 2011 loppuun mennessä (teatterityön koulutusohjelman osalta 15.3. mennessä) anoa lupaa osallistua valintakokeisiin. Tätä varten yliopiston hakijapalveluihin toimitetaan hakemus perusteluineen ja koulutusselvityksineen"

    • Vastaviisitoista

      Kiitos, nyt selveni ja paljon! :) Eiköhän sitä kuitenkin kannata yrittää heti kun voi, ainakin pääsee aikaisin näkemään, että onko pääsykokeet ja koulutus sellaista, mitä haluaisi sitten lukion jälkeen tosissaan.

    • hei, iiks!
      Miten te ootte sen ekan tehtävän käsittäneet? Voiko tanssi ja laulu olla periaatteessa ihan toisistaan erinevät jutut vai pitääkö niiden kertoa niinkus yhessä tarinaa tms?

      Esimerkkinä nyt vaikka et vetäisin jotain herkkiä random balettimoovsseja ja laulaisin pankkiryöstöstä? Siis et ne ois iha totaalisesti eri juttuja.

      Yhyhy paniikki.

    • poigsss

      Jaa-a :D
      Jos oikein lukemaansa tutkii niin siinähän lukee, että "...tanssisoolo, ja sanoita se" .. Voisi kuvitella, että jotain yhtenäisyyttä tulisi olla, tai ainakin hyvin huijattua..
      Luoja tietää.

    • nii, tuo muokin pisti mietityttämään.
      Toisella keskustelupalstalla tosin oltiin sitä mieltä, että ne voi olla iiihan erilliset.
      :<
      Hmphhrhm. Kun ei mun lauluni sinällään kerro minkäänlaista tarinaa tai sillain, et siihen saisin yhtenevän tanssin. TÄÄ ON AHDISTAVAAA. Vihaan tanssia varsinkin ku en osaa.

    • poika366

      Heippa!
      Hakijat, minkälaisia soolo juttuja teillä on? Mä en oikein ymmärrä että mitä kaikki siellä tekee ? onko se joku stan up jonka voi vetää vai, saako tanssia tai pelkästään laulaa ? apua!?

    • Mulla ainakin todella absurdi monologinpoikanen höystettynä laulun- ja tanssinpätkällä.
      :D
      Tiedä sitte mitä hakevat, mutta jos iltapäivään pääsen ni varmaan jään ainaki tolla esitykselläni mieleen. Niin epämääränen se on.

    • ens vuonna uudestaan

      Huomasin tämän ketjun vasta NÄIN MYÖHÄÄN, mutta vastaanpa nyt kuitenkin :)

      Eli toista kertaa pyrin tänä vuonna dramaturgiaan, mutta tie katkesi jo kakkosvaiheeseen. Jotenkin en onnistunut tavoittamaan sitä samaa fiilistä mikä viime vuonna oli. Olihan noi kokeet jotenkin erilaiset ku viime vuonna, porukkaa oli kakkosvaiheessakin enemmän (lämppärit esim. oli jotenkin "kaoottisemmat") ja tehtävätkin meni vähän vaiheemmaksi - seli seli :) Mutta tietysti harmittaa, kun vuoden aikana ei oo mitään muuta ajatellu ku tätä. No, mutta mitään tälle ei voi! Ens vuonna taas entistä suuremmalla tarmolla.. ;)

      Olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona tota Akatemian dramaturgilinjaa, ja kysyinkin sitä jo sieltä koulusta, ja näyttämölle kirjoittaminen on kuulemma ohjelmistossa myös ensi vuonna. Millaisia kokemuksia ihmisillä on tästä koulutuksesta? Kökkendaali oli ainakin näköjään sitä käynyt, mahtaakohan viesti sinua enää tavoittaa? ;)

    • kuinkaneolimuuttunu?

      Mä voin tarjota sulle näin sähköisesti lohduttavaa olkapäätä.

      Olin siellä kokeessa vuosi sitten, mutta tänä vuonna mokasin - siis kirjoitin surkeat tekstit ennakkotehtäviksi. En mä päässyt edes kokeeseen. Kyllä ahdistaa, kun ei ole muuta vuoden aikana ajatellutkaan.

      Kuinka ne kokeet oli muuttunu?

    • ens vuonna uudestaan

      No toi kakkosvaihe oli kakspäiväinen (viime vuonna ykspäivänen) ja kaikki 27 oli sen kaks päivää siellä. Ekana päivänä ei kirjotettu kohtauksia ollenkaan, oli vaan monologin/puheen kirjottamista ja sitten joku tarina, tokana päivänä kirjotettiin sitten kohtaukset uutisen ja kuvan pohjalta. Sitten siellä oli haastattelu, mutta se ei ollut niin suuressa asemassa (ilmeisesti), kuin viime vuonna. Mutta suurin muutos oli ehkä kuitenkin se, että saatiin kuulla myös toistemme tekstejä, eli puhe/monologi luettiin sille ryhmälle - se ei kuulemma vaikuttanut mihinkään arvosteluun, mutta silti ne tekstit kerättiin.. :S :D

      Ja yks suuri pettymys oli se, ettei Laura Ruohonen ollu koko kokeissa :nyyh: :D

      Ehkä mulla karahti tänä vuonna just siihen, etten mä ollu miettiny mitään muuta ku tätä; mun tekstit oli jotenkin "sisäänpäinkääntyneitä". Ja esim. lapsen monologi ei taatusti ollut LAPSEN monologi, se kyllä harmittaa - kuulin tossa just lenkkipolulla yhen lapsen kysyvän äidltään että "miks nokkosia on olemassa?" ja se sai ajattelemaan sitä omaa tekstiäni taas ihan uudelta kantilta :) Ja ne kohtaukset oli niin hirveen väkisin väännettyjä, mä en millään meinannu saada niihin mitään aihetta, ja se kyllä näkyi. Mielenkiinnolla odotan kyllä palautetta sieltä raadilta!

      Ja tietysti mun odotukset oli ihan jossain muualla enkä mä jotenki pystyny kääntämään itteäni siihen uuteen tilanteeseen (ensinnäkin vaati vähän järjestelyjä hommata ittelleen yöpymispaikka siihen päivien välille).

      Nyt pitäis hankkia vuoden aikana elämä ittelleen ja sitten yrittää ens vuonna uudestaan! :)

    • nimimerki

      Hei!
      tietaako kukaan ohjaajan paasykokeista? Mita olisi hyva tietaa ja ostata? JA minne kannattaisi hakea? Teak:iin vaikuttaa olevan todella vaikeaa.... :/Onnekseni ja harmikseni minulla on viela 2 vuotta lukiossa(olin vaihdossa vuoden), mutta kai parempi aloittaa aikaisin kuin liian myohaan ja ainakin aikaa harjoitella :))

      • Satu+

        On mielenkiitoista lukea teidän kokemuksia pääsykoe ajalta :)
        Itse olen haaveillut monta vuotta, että hakisin, mutta koskaan en ole uskaltanut. Tai toisaalta kerennyt, elämässä on ollut paljon kaikenlaista, lapsia, talon rakentamista jne. jne. Ehkäpä ensi vuonna uskaltaisin?

        Haluaisiko kukaan sisään päässyt jakaa kokemuksia koko pääsykoe ajastaan? Ja millä kokemuksella ja ikäisenä pääsit?


    • taivas tietää

      Hei, elpyköö tämä vielä?!

      Hakiko kukaan tänä vuonna, ja mille linjalle?

      Itse hain dramaturgipuolelle, nyt sitten saa kauhulla odottaa pääseekö edes kakkosvaiheeseen.
      Tuleeko karsiutumisestakin kirje kotiin/säpoon?

    • Pyrkijä
    • jassoooo

      itsellä epäselvää tuo "tanssisoolo ja sanoita se". Eli tehtävän anto on tanssia ja laulaa samaa aikaan? :D

      • Sanzibar

        Tämä keskustelu täytyy elvyttää! Eli haen tänä vuonna ensimmäistä kertaa Teakiin ja haluaisin vinkkejä noihin 2. vaiheen tehtäviin! Tanssissa olen surkea, laulu kyllä onnistuu....Onko muut samaa mieltä, että 1. teht on tod.näk. vain älykkyystesti? Eli kykenetkö tekemään kahta asiaa samaan aikaan. Kehonhallintaa ja keskittymistä jne...Mitä olette ideoineet? Jtn absurdia performanssia vai jonkin selkeän tarinan? Entä tuo 4. teht eli sooloteht? Mitä siihen keksisi?

        Keskustellaan tehtävistä ja ideoista! Tsempataan toisiamme ja jaetaan kokemuksia ja lämmittelyharjoituksia!


    • TIPU

      Itse koen haastavimmaksi tuon Lokin monologin. Olen jo tekstin valinnut, mutta jumankauta sentään; ei oo helppoa. Henkilö käy läpi lähes kaikki ihmisyyden tunnetilat lyhyen tekstin aikana, miten ihmeessä osaan tuoda ne tunteet uskottavasti itseeni? Aikamoista.

      Tanssisoolon miettimisen jätän varmaan ihan viimeiseksi. Ymmärtääkseni musiikkia siihen ei tule? Tarkoitus kai vain laulaa ja tanssia. Aika pala kakkua ihmiselle joka ei todellakaan ole koskaan edes melkein tanssinut.

    • Mimminen_888

      Tässä kans yks tänä vuonna hakeva. Aika hurjilta tuntuu EDELLEEN nuo tehtävät, ettei ota mitään tolkkua! Monologi tuntuu oikeastaan kaikista helpoimmalta. Ei vain ymmärrä ton dialogin alatekstiä. Mitä hittoa siinä tapahtuu? :D

      Tuosta tanssisoolosta että siinä ilmeisesti ei ole mitään musiikkia. Pelkästään sinä ja tanssilaulusi...Pitääkö tuon laulun sanoitukset todella olla sivun mittaisia?

      Kai ne kattoo tätä kuuluisaa miten pystyt heittäytymään, vaikkei esim. mikään tanssija oliskaan...

      Tsemppiä tsemppiä!

    • TeaK

      Ihan oikeesti ihmiset. Jos teillä on ongelmia käsittää "Laulu ja tanssi yhtäaikaa" niin mitä luultavimmin ette aivan vielä ole valmiita hakemaan. Jos kuitenkin jonkin sortin hatarat askeleet ja laulu luonnistuu yhtäaikaisesti ei ongelmia pitäisi tulla. Kysymys on kuitenkin aivan täysin testistä, kuinka suoriudut paineen alla, sekä kuinka pystyt hallitsemaan tilannetta jossa et välttämättä tunne oloasi mukavaksi. Esimerkiksi unohdat sanoitukset tai koreografian. Sama pätee jokaiseen pääsykokeen vaiheeseen. Liian vähän on sanottu tärkeää sääntöä, mielummin satasta päin puuta kuin pappatunturilla kolmeekymppiä Tuusulaan.

      Laulun sanat tulee (kuten ohjeissa lukee) olla yhden säkeistön ja kertosäkeen mittaiset. Sanat tosin tulee kirjoittaa yhdelle A4 paperille.

      Kannattaa myös muistaa, että kun tehtävänantona on luoda oma monologi tietyn henkilön repliikeistä, ei se todellakaan tarkoita että suorituksenne tulisi mennä tekstin mukaan järkevästi. Omana hakuaikanani tein täysin rationaalisesta ja järkevästä roolihahmosta täysin skitsofreenisen ja maanisen.

      Try to think outside of the box. Jos vaan pystyt pitämään tiukasti roolisi tietyissä kulmakivissä on asiat aika hyvin hanskassa.

    • TeaK

      Ja tosiaan, dialogitehtävä näyttää olevan testi siitä kuinka hyvin pystyt luomaan mielikuvituksellasi tilanteita täysin absurdeihin teksteihin. Kannattaa esimerkiksi tutustua Beckettin tuotantoon.

      Käyttäkää vaan ihan oikeasti sitä mielikuvitustanne ja luovuuttanne ja mikään ei estä teitä pääsemästä sisään.

    • flickan

      Elpyisiköhän tämä viestiketju enää? Ensi vuonna hakevana minua kiinnostaisi, että miten meni? Miten valmistauduitte ennakkoon ja millaset oli pääsykokeet? Mitkä fiilikset jäi?
      Mua tavallaan masentaa ajatuskin siitä, miten harva TeaKiin tai Nätylle oikeasti pääsee, mutta joka kerta kun on teatterissa katsomassa ammattinäyttelijöiden työskentelyä, tai mikä parempaa, kun itse saa olla lavalla, tulee vaan se tunne, että tätä haluan tehdä koko loppuelämäni. Sitäpaitsi, ainahan JOKU sinne pääsee, että pitää nyt yrittää pysyä positiivisilla mielin, niin naminami-imelältä kun se kuulostaaki :D

    • Moominna

      Mie ajattelin kanssa hakea Teakiin. Teatteri tai näyttelijä kokemusta ei ole lähes yhtään, mutta esiintymiskokemusta musiikin, sirkuksen, tanssin ja juontajan hommien kautta sitäkin enemmän.
      Toivon, että tuolla teatterikokemuksella ei olisi paljon merkitystä, vaan nimenomaan enneminkin esiintymishalulla.
      Uskon, että pystyn selviämään hyvin noista tanssi-laulu-jutuista, mutta näyttelijäntyössä on mulla nimenomaan se heikko kohta.
      Täysin kokematon en kuitenkaan teatterin saralla ole; koulun näytelmät ynnä muut kyllä tuttuja, ja tänä syksynä minut hyväksyttiin kansanopistoon nyättelijäntyötä opiskelemaan, mutta oli pakko valita työ rahatilanteen vuoksi.

      • roaaliina

        Minäkin olen tänä vuonna yrittämässä. Aika hullun vaikeita tehtäviä kakkosvaiheessa, ottaen huomioon että se tosiaan on vasta vaihe 2. Tanssia en osaa, laulaa kyllä ja näytellä, erityisesti improvisaatio on lähellä sydäntä. Tuo kirjatehtävä vaikuttaa pahalta, 2 minuuttia pelkkää ulkoa opeteltua puhetta? Huh huh.


    • Seliinaa

      Täällä toinen tänä keväänä pääsykokeisiin suuntaava. Kävin kuuntelemassa teakin pitämän hakija infon, mistä sai kyllä lisäpotkut hakemiseen. Nähdään kokeissa sitten toukokuussa :) Mun mielestä ne tehtävä vaikuttaa kivoilta. Näytelmä valinta ei kyllä ole suosikkejani.

    • Anonyymi

      Onko kenellekään vielä tullut vastausta 2. vaiheen ensimmäisestä karsinnasta? Lupasivat ilmoittaa viikolla 17, joka nyt menossa, mutta tietoa ei minulle ainakaan vielä ole tullut. En tiedä missä järjestyksessä ilmoittavat eli viimeisenäkö ilmoittavat karsiintuneille. Seuraava karsintavaihe järjestetään jo 10. -12.5. eli siihen enimmillään tasan kaksi viikkoa. Luulisi siksi ilmoitettavan mahdollisimman pian karsintaan pääseville, koska harjoitusaika jää muutenkin aika lyhyeksi. Onko siis turhaa yhä odottaa pääsyä seuraavaan karsintaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe