Pukeudutteko joka päivä?

pilvi*

Ystävättäreni sai minut jälleen nauramaan aamupäivällä, kun puhelimessa sanoi olis kiva hypätä pyjamastaan vaihteeksi ja lähteä kylään.

Osui hyvin naulan kantaan, itse istuin aamutakkisillani, jolla olin ruokkinut linnut, käynyt postilaatikolla pakkasesta huolimatta ja vaan viihtynyt. Loppupäivänä aloin toivoa kylmän hellittävän, että pdempiäkin lenkkejä viitsisi talsia. Niinpä en *pukeutunut* koko päivänä ja silti ihmeen hauskasti on päivä mennyt:D

Onneksi on kaunis aamutakki (persikan värinen fleace) ja lämmin! (Jos joku pistäytyisi) :D Ei käväissyt kukaan ihailemassa asuani!

Entä muut naiset täällä., oletteko tarkkoja vaatetuksestanne, vai osaatteko olla ´la Boh'eme'kin joskus?

46

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seku

      Joskus syksyillä sade ja myrskysäällä jään aamutakki päälläni löhöilemään.
      Yleensä vedän rennon arkiset ja ehkä joittenkin mielestä kummalliset kotivaatteet päälle.
      Jos tiedän ettei kukaan ole tulossa käymään hyödynnän jopa eriparisia sukkia käyttämällä niitä

      Outo ilmiö muuten tuo, että sukkia on paljon, mutta ne ovat eri paria.
      Joskus käy niin, että joku naapuri pistäytyy kun ylläni on melko originelli asu, mutta ei maha mittää.
      Kyllä minun huolettomuuteni tunnetaan ja hyväksytään.

      • Lorena*

        Yöpaitapäiviä tulee joskus vietettyä siis saamattomuutta. Jos herään myöhään aamulla tahtoo pukeutuminen venähtää, toisinaan jään roikottelemaan koko päiväksi lämmin aamutakki yllä. Kuuntelen musaa ja luen tai teen ristisanatehtäviä - Jalmarin helpot ristikot - lehdessä on sopivan helppoja ristikoita monta sivua.

        Yllätyksiäkin on sattunut, kaksi mormoni poikaa soitti ovikelloa, avasin oven, kysyin mitä asiaa, pojat hämmästyneinä vastasivat anteeksi että häiritsimme, näkemiin!

        Jos laiskottaa pukeutua, mikä ettei sitten voisi olla pukeutumatta, kunhan se ei jää tavaksi.


      • kotiasu

        hametta joita pidän kotiasuna. Ostoksilla aina käytän housuja jotka vaihdan heti kotiintultua hameiseen.

        Kerran ratikassa istuin virtsaiselle istuimelle, senjälkeen automaattisesti vaihdan vaatteet.

        Nämä kaksi hametta ovat entisiä iltapukuja joista leikkasin yläosan pois. Toinen on ihanan pehmeä ja lämmintä samettia.

        Näistä kahdesta hameesta onkin tullut kiva kotiasu että aina näyttää siistiltä jos joku tulee sattumalta ovelle sillä puen ne aina päälle aamulla heti suihkun tai pesun jälkeen.


      • pilvi*

        oma itsensä, orjuuttavaa olisi muuten. Äitikultani oli kyllä toista maata. No,----kyllä minäkin kun mieheni eli pukeuduin ja laitoin itseni kuntoon. Tietysti vieläkin kun lähden liikenteeseen.

        Mutta äidiltä meni melkein koko aamupäivä itsensä laitteluun---sanoi sen olevan naisen velvollisuus, ja ihaili kiinalaisia naisia, jotka olivat kuin nukkeja kauniita.Hm, isä taisi ihailla...en tiedä.

        On naisia jotka ovat huonolla tuulella, jos ovat kamppaajaa vailla! Ihan kuin se olisi tärkeintä, vaikkakin somaa, pään sisältö lie kuitenkin tärkeintä. Leikkaan joskus itse hiuksiani ja muotoilen, jos silmiin putoaa :D

        Perusjutut saa ammattilaiset tehdä!---- Heippa----


      • Atolfia
        Lorena* kirjoitti:

        Yöpaitapäiviä tulee joskus vietettyä siis saamattomuutta. Jos herään myöhään aamulla tahtoo pukeutuminen venähtää, toisinaan jään roikottelemaan koko päiväksi lämmin aamutakki yllä. Kuuntelen musaa ja luen tai teen ristisanatehtäviä - Jalmarin helpot ristikot - lehdessä on sopivan helppoja ristikoita monta sivua.

        Yllätyksiäkin on sattunut, kaksi mormoni poikaa soitti ovikelloa, avasin oven, kysyin mitä asiaa, pojat hämmästyneinä vastasivat anteeksi että häiritsimme, näkemiin!

        Jos laiskottaa pukeutua, mikä ettei sitten voisi olla pukeutumatta, kunhan se ei jää tavaksi.

        jäädä työelämänaikainen säännöllisyys tähän elämään. En halua koskaan nukkua liian pitkään, koska haluan, että päivän rytmi ei mene sekaisin. Pukeudun yleensä heti ylös noustuani. Keitän teen ja syömme aamiaisen aina melko samaan aikaan klo 8.00. Sunnuntaisin saattaa venähtää klo 9.00:aan. Lehden luku vie joka aamu melkoisen tovin.

        En taitaisi osata löhöillä, sillä aina on pelko, että varmaan juuri silloin tulee joku käymään, jos vähänkään muuta rytmiäni. Niin on joskus käynytkin, kun esim. Joku on soittanut minulle heti aamulla ja se on sekoittanut tuon aamurytmin. Aivan varmasti on silloin tullut joku naapuri ovelle, kun minä olen tukka pystysssä ja muutenkin vähän niin ja näin yön jäljiltä.

        Illasta sitten menee melko pitkään, kuten olette kai huomanneet, olen melkein ainoita täällä puolenyön aikaan. En työelämän aikaan näin myöhään valvonut. Eihän sitä olisi jaksanut olla freesi työssä.

        Päivällä sitten voin ottaa nokoset lounaan jälkeen ja se ona minun löhöämiseni. Kyllä iltapäiväkahvi maistuukin nokosten jälkeen hyvältä.

        Varmaan minäkin opin tuon aamulöhöämisen, kunhan tuota ikää karttuu tarpeeksi;>)

        P.S. Aamutakkeja on monenlaisia, toistaiseksi melko käyttämättömiä.


      • pilvi*
        pilvi* kirjoitti:

        oma itsensä, orjuuttavaa olisi muuten. Äitikultani oli kyllä toista maata. No,----kyllä minäkin kun mieheni eli pukeuduin ja laitoin itseni kuntoon. Tietysti vieläkin kun lähden liikenteeseen.

        Mutta äidiltä meni melkein koko aamupäivä itsensä laitteluun---sanoi sen olevan naisen velvollisuus, ja ihaili kiinalaisia naisia, jotka olivat kuin nukkeja kauniita.Hm, isä taisi ihailla...en tiedä.

        On naisia jotka ovat huonolla tuulella, jos ovat kamppaajaa vailla! Ihan kuin se olisi tärkeintä, vaikkakin somaa, pään sisältö lie kuitenkin tärkeintä. Leikkaan joskus itse hiuksiani ja muotoilen, jos silmiin putoaa :D

        Perusjutut saa ammattilaiset tehdä!---- Heippa----

        Peevelin hauskaa oli pari tuntinen, mutta yö on mennyt sen seuraamuksissa...:D Ei, kotiin en ketään tuonut, mutta itsepäinen on tuo mies ollut:D Mitäs siitäkään yksi valvottu yö, hauskastihan tämä on mennyt!

        Yksi pikku ohje tytöt, älkää hevillä heittäkö pyjamaanne, saatatte joutumaan samaan kuin minä.....:D


      • Atolfia kirjoitti:

        jäädä työelämänaikainen säännöllisyys tähän elämään. En halua koskaan nukkua liian pitkään, koska haluan, että päivän rytmi ei mene sekaisin. Pukeudun yleensä heti ylös noustuani. Keitän teen ja syömme aamiaisen aina melko samaan aikaan klo 8.00. Sunnuntaisin saattaa venähtää klo 9.00:aan. Lehden luku vie joka aamu melkoisen tovin.

        En taitaisi osata löhöillä, sillä aina on pelko, että varmaan juuri silloin tulee joku käymään, jos vähänkään muuta rytmiäni. Niin on joskus käynytkin, kun esim. Joku on soittanut minulle heti aamulla ja se on sekoittanut tuon aamurytmin. Aivan varmasti on silloin tullut joku naapuri ovelle, kun minä olen tukka pystysssä ja muutenkin vähän niin ja näin yön jäljiltä.

        Illasta sitten menee melko pitkään, kuten olette kai huomanneet, olen melkein ainoita täällä puolenyön aikaan. En työelämän aikaan näin myöhään valvonut. Eihän sitä olisi jaksanut olla freesi työssä.

        Päivällä sitten voin ottaa nokoset lounaan jälkeen ja se ona minun löhöämiseni. Kyllä iltapäiväkahvi maistuukin nokosten jälkeen hyvältä.

        Varmaan minäkin opin tuon aamulöhöämisen, kunhan tuota ikää karttuu tarpeeksi;>)

        P.S. Aamutakkeja on monenlaisia, toistaiseksi melko käyttämättömiä.

        aikaisin ylös ja myöhään nukkumaan, mutta enpä juuri koskaan nuku päivällä, ja jos nukun, se on ihan vahinko ja johtuu huonosta päiväohjelmasta.

        Aamulla pukeudun kyllä mieluummin ihan normaalisti, sillä en tykkää roikkuvista aamutakkien hihoista kahvikupissani, tai sitten aamutiskiä tiskatessa altaassa uimassa.

        Kuinkahan voisin olla yöpaidassa koko päivän.
        Joka päivä kun on tapanani mennä lenkille parikin kertaa, siinä tulee vaihdettua hikisiä lenkkivaatteita. Suihkuun, kuivaa ylle ja taas iltasella lenkkiasua päälle.
        Joskus voin laittaa kahvin valumaan vaikka aatamin asussa, mutta aamiaisella on oltava vaatteet yllä.


      • Ramoona*
        pilvi* kirjoitti:

        Peevelin hauskaa oli pari tuntinen, mutta yö on mennyt sen seuraamuksissa...:D Ei, kotiin en ketään tuonut, mutta itsepäinen on tuo mies ollut:D Mitäs siitäkään yksi valvottu yö, hauskastihan tämä on mennyt!

        Yksi pikku ohje tytöt, älkää hevillä heittäkö pyjamaanne, saatatte joutumaan samaan kuin minä.....:D

        Illantorkku aamuvirkku olen minäkin. Minulle sopii säännöllinen päivärytmi, jota osaltaa ison koiran emäntänä olo vaatii. Ensimmäiselle pikkulenkille läksin tänäkin aamuna vetämällä toppahaalarin yöpaidan päälle, pari tuntia voi mennä aamutakissa. Fleecet ja veluurit ovat talvella mukavan pehmoja ja lämpimiä. Pidän paljon kotiasuina hameita, osaan ommella itsekin, ja kietaisuameet ovat käteviä. Pakkashameena kotosalla pidän matkahuovasta ommeltua, kesällä lyhyempää ohuesta kankaasta.
        Villasukat jalkaan ensi töiksi, sitten tukka ponnarille tai pannalla pois silmiltä. Nyt kun tyttöjen jutuista puhutaan, olen nykyisin ihastunut kullanvärisiin hiusraitoihin enkä ilman huulipunaa lähde edes lähikauppaan.

        Pilvi kertoo äitinsä pukeutumisesta, samanlainen oli minunkin äitini , silloinhan tytötkin puettiin leninkeihin, kouluun sievät essut ja sunnuntaina pyhämekko, hiukset leteille ja rusetit.
        Työaikana oli nautinto laittaa aamulla itsensä nätiksi , ja kiva on eläkeläisenkin katsella hoidettua peilikuvaa, jos muita katselijoita ei enää kotosalla ole. Mutta ihaninta on kuitenkin se, ettei ole pakko, saa pukeutua miten mielii tai olla pukeutumatta.


      • kalsarit kunniaan
        Ramoona* kirjoitti:

        Illantorkku aamuvirkku olen minäkin. Minulle sopii säännöllinen päivärytmi, jota osaltaa ison koiran emäntänä olo vaatii. Ensimmäiselle pikkulenkille läksin tänäkin aamuna vetämällä toppahaalarin yöpaidan päälle, pari tuntia voi mennä aamutakissa. Fleecet ja veluurit ovat talvella mukavan pehmoja ja lämpimiä. Pidän paljon kotiasuina hameita, osaan ommella itsekin, ja kietaisuameet ovat käteviä. Pakkashameena kotosalla pidän matkahuovasta ommeltua, kesällä lyhyempää ohuesta kankaasta.
        Villasukat jalkaan ensi töiksi, sitten tukka ponnarille tai pannalla pois silmiltä. Nyt kun tyttöjen jutuista puhutaan, olen nykyisin ihastunut kullanvärisiin hiusraitoihin enkä ilman huulipunaa lähde edes lähikauppaan.

        Pilvi kertoo äitinsä pukeutumisesta, samanlainen oli minunkin äitini , silloinhan tytötkin puettiin leninkeihin, kouluun sievät essut ja sunnuntaina pyhämekko, hiukset leteille ja rusetit.
        Työaikana oli nautinto laittaa aamulla itsensä nätiksi , ja kiva on eläkeläisenkin katsella hoidettua peilikuvaa, jos muita katselijoita ei enää kotosalla ole. Mutta ihaninta on kuitenkin se, ettei ole pakko, saa pukeutua miten mielii tai olla pukeutumatta.

        Kun ei tämän ketjun avaaja ole nimenomaan kieltänyt miehiä osallistumasta tähän yöpukukeskusteluun, niin ajattelin laittaa tähän myös hieman miehistä näkökulmaa.
        On ihan kiva lukea, mitä kaikkea naisväki keksii vaatetuksen tai sen vähäisyyden avulla miesten pään (vai pitäisikö sanoa alapään) menoksi.
        Siinä meillä ukonköriläillä olisi paljon opittavaa.
        Vai mitä sanotte siitä, kun pojat isiensä mallin mukaan kuljeskelevat kotona jopa koko päivän hieman nuhraantuneissa pitkissä kalsareissa, joissa persusta roikkuu kuin lökäpöksyissä ja kaiken lisäksi siellä alapäässä persustan puolella on hieman "ruostetta".
        Ei taida olla kovin seksikästä ja kiihottavaa.
        Mutta näin se vaan on.
        Onneksi valmisvaateteollisuus on innovoinut myös erivärisiä ja tiukkoja miesten pitkiä kalsareita. Niissä värikkäissä kalsareissa kyllä kelpaa tepastella kotona näin pakkasilla vaikka koko päivän.


      • Jopel+nk
        kalsarit kunniaan kirjoitti:

        Kun ei tämän ketjun avaaja ole nimenomaan kieltänyt miehiä osallistumasta tähän yöpukukeskusteluun, niin ajattelin laittaa tähän myös hieman miehistä näkökulmaa.
        On ihan kiva lukea, mitä kaikkea naisväki keksii vaatetuksen tai sen vähäisyyden avulla miesten pään (vai pitäisikö sanoa alapään) menoksi.
        Siinä meillä ukonköriläillä olisi paljon opittavaa.
        Vai mitä sanotte siitä, kun pojat isiensä mallin mukaan kuljeskelevat kotona jopa koko päivän hieman nuhraantuneissa pitkissä kalsareissa, joissa persusta roikkuu kuin lökäpöksyissä ja kaiken lisäksi siellä alapäässä persustan puolella on hieman "ruostetta".
        Ei taida olla kovin seksikästä ja kiihottavaa.
        Mutta näin se vaan on.
        Onneksi valmisvaateteollisuus on innovoinut myös erivärisiä ja tiukkoja miesten pitkiä kalsareita. Niissä värikkäissä kalsareissa kyllä kelpaa tepastella kotona näin pakkasilla vaikka koko päivän.

        mutta sitten arastelin, ties vaikka kuinka olisivat hermostuneet nuo palstan naiset.
        Nyt kun aloitit, niin uskaltaudun lausumaan oman kantani.

        Minusta pukeutuminen on päivän a ja o.
        Kevyttä ja mukavaa, rentoa sanoisin.

        Ei tulisi mieleenikään mennä ovelle, sitä avaamaan, vain kalsarit jalssa, ovikellon soitua.

        Ja jos olisin soittaja ja avaaja olisi puolilta päivin vielä alusvaatteisillaan, niin häkeltyisin ja anteeksi pyytelisin, häiriköksi itseni tuntisin.

        Kirjautunee nimerkkikään ei kelpaa.

        11 18 ei ole 29 ruotsalaisen matematiikan mukaan,
        14 5 -"-.
        1 5 -"-,


      • Satu*
        Jopel+nk kirjoitti:

        mutta sitten arastelin, ties vaikka kuinka olisivat hermostuneet nuo palstan naiset.
        Nyt kun aloitit, niin uskaltaudun lausumaan oman kantani.

        Minusta pukeutuminen on päivän a ja o.
        Kevyttä ja mukavaa, rentoa sanoisin.

        Ei tulisi mieleenikään mennä ovelle, sitä avaamaan, vain kalsarit jalssa, ovikellon soitua.

        Ja jos olisin soittaja ja avaaja olisi puolilta päivin vielä alusvaatteisillaan, niin häkeltyisin ja anteeksi pyytelisin, häiriköksi itseni tuntisin.

        Kirjautunee nimerkkikään ei kelpaa.

        11 18 ei ole 29 ruotsalaisen matematiikan mukaan,
        14 5 -"-.
        1 5 -"-,

        aamupuurokin.
        Ensimmäiset voimistelut jo vuoteessa ennen jalkeille nousua, yksinäni pullistellen.
        AamuTV:kin auki.

        Suihkun jälkeen pukeudun kotiasuun, ellen ole lähdössä lenkille.
        Harvoin tapahtuu!
        Jos lähden aamupäivälenkille, suihkun otan vasta sen jälkeen.
        Sitten on jotain menoa aina tiedossa, se pitää mielen virkeänä.

        Minulle ei yleensä yllätysvieraita tule, sillä sekä sukulaisteni että tuttujen ja ystävien kesken
        olemme yksimielisiä siitä, että kun puhelin on, asioista sovitaan etukäteen.
        Muutenhan kohde voisi olla vaikka suihkussa
        tai muuten keskeneräisessä tilassa tai tilanteessa.


      • u i m a a n järveen
        Satu* kirjoitti:

        aamupuurokin.
        Ensimmäiset voimistelut jo vuoteessa ennen jalkeille nousua, yksinäni pullistellen.
        AamuTV:kin auki.

        Suihkun jälkeen pukeudun kotiasuun, ellen ole lähdössä lenkille.
        Harvoin tapahtuu!
        Jos lähden aamupäivälenkille, suihkun otan vasta sen jälkeen.
        Sitten on jotain menoa aina tiedossa, se pitää mielen virkeänä.

        Minulle ei yleensä yllätysvieraita tule, sillä sekä sukulaisteni että tuttujen ja ystävien kesken
        olemme yksimielisiä siitä, että kun puhelin on, asioista sovitaan etukäteen.
        Muutenhan kohde voisi olla vaikka suihkussa
        tai muuten keskeneräisessä tilassa tai tilanteessa.

        a i n a ilkosillaan!
        Toinen naapuri on kauempana, toinen pensasaidan takana.

        Yksin en käy mökillä, vain lasten perheiden kanssa.
        Ehkä ensi kesänä kuitenkin menen.


      • tiukkapipo
        kalsarit kunniaan kirjoitti:

        Kun ei tämän ketjun avaaja ole nimenomaan kieltänyt miehiä osallistumasta tähän yöpukukeskusteluun, niin ajattelin laittaa tähän myös hieman miehistä näkökulmaa.
        On ihan kiva lukea, mitä kaikkea naisväki keksii vaatetuksen tai sen vähäisyyden avulla miesten pään (vai pitäisikö sanoa alapään) menoksi.
        Siinä meillä ukonköriläillä olisi paljon opittavaa.
        Vai mitä sanotte siitä, kun pojat isiensä mallin mukaan kuljeskelevat kotona jopa koko päivän hieman nuhraantuneissa pitkissä kalsareissa, joissa persusta roikkuu kuin lökäpöksyissä ja kaiken lisäksi siellä alapäässä persustan puolella on hieman "ruostetta".
        Ei taida olla kovin seksikästä ja kiihottavaa.
        Mutta näin se vaan on.
        Onneksi valmisvaateteollisuus on innovoinut myös erivärisiä ja tiukkoja miesten pitkiä kalsareita. Niissä värikkäissä kalsareissa kyllä kelpaa tepastella kotona näin pakkasilla vaikka koko päivän.

        Minä pukeudun heti aamusuihkun jälkeen ja menot määräävät millä tavalla. Aamutoimiin kuuluu myös hiusten laittaminen ja kevyt meikki. En ymmärrä lainkaan puolipukeissa viihyviä ihmisiä (en miestä, enkä naista). Joskus seurustelu on tyssännyt sihen, että mies kylään tutuaan on riisunut housut ja kävellyt boksereissaan. Sellainen ei meillä vetele. Toinen asia mitä en ymmärrä, on petaamaton sänky.


      • Satu*
        tiukkapipo kirjoitti:

        Minä pukeudun heti aamusuihkun jälkeen ja menot määräävät millä tavalla. Aamutoimiin kuuluu myös hiusten laittaminen ja kevyt meikki. En ymmärrä lainkaan puolipukeissa viihyviä ihmisiä (en miestä, enkä naista). Joskus seurustelu on tyssännyt sihen, että mies kylään tutuaan on riisunut housut ja kävellyt boksereissaan. Sellainen ei meillä vetele. Toinen asia mitä en ymmärrä, on petaamaton sänky.

        Tuuletan huoneistoni kolmen eri suunnissa auki olevan ikkunan kautta pitkään aamupäivällä.
        Sänky on hyvä olla silloin aivan auki.

        Tuosta tuli mieleeni anoppini lause, sinne menimme aina ilman ennakkoilmoitusta,
        sillä hän oli niin toiveensa meille esittänyt.
        Kun sänky makuuhuoneessa oli petaamatta, hän sanoi, että "ihan tarkoituksella!"
        Ja mieheni jatkoi, "ihan tositarkoituksella!" tai muuta hauskaa.


      • Nautin olostani
        Satu* kirjoitti:

        Tuuletan huoneistoni kolmen eri suunnissa auki olevan ikkunan kautta pitkään aamupäivällä.
        Sänky on hyvä olla silloin aivan auki.

        Tuosta tuli mieleeni anoppini lause, sinne menimme aina ilman ennakkoilmoitusta,
        sillä hän oli niin toiveensa meille esittänyt.
        Kun sänky makuuhuoneessa oli petaamatta, hän sanoi, että "ihan tarkoituksella!"
        Ja mieheni jatkoi, "ihan tositarkoituksella!" tai muuta hauskaa.

        vietän "lötköhousupäiviä" oikein miellelläni, varsinkin tämmöisinä pakkaspäivinä. Nukun pitkään ja laitan kahvin ja luen aamun lehden. Kunhan on vanha lämmin villatakki ja pitkät kalsarit tai collegehousut jalassa. Lämmin olo on kaiken a ja o.

        On saanut tarpeeksi lähteä ja laittautua nuorempana, nyt nautin olostani näin. Kukin tyylillään. Olen nainen, jos ei se selvinnyt aiemmasta.


      • pilvi*
        kalsarit kunniaan kirjoitti:

        Kun ei tämän ketjun avaaja ole nimenomaan kieltänyt miehiä osallistumasta tähän yöpukukeskusteluun, niin ajattelin laittaa tähän myös hieman miehistä näkökulmaa.
        On ihan kiva lukea, mitä kaikkea naisväki keksii vaatetuksen tai sen vähäisyyden avulla miesten pään (vai pitäisikö sanoa alapään) menoksi.
        Siinä meillä ukonköriläillä olisi paljon opittavaa.
        Vai mitä sanotte siitä, kun pojat isiensä mallin mukaan kuljeskelevat kotona jopa koko päivän hieman nuhraantuneissa pitkissä kalsareissa, joissa persusta roikkuu kuin lökäpöksyissä ja kaiken lisäksi siellä alapäässä persustan puolella on hieman "ruostetta".
        Ei taida olla kovin seksikästä ja kiihottavaa.
        Mutta näin se vaan on.
        Onneksi valmisvaateteollisuus on innovoinut myös erivärisiä ja tiukkoja miesten pitkiä kalsareita. Niissä värikkäissä kalsareissa kyllä kelpaa tepastella kotona näin pakkasilla vaikka koko päivän.

        tiasunakinmiehille. Pari sellaista ostin miehelleni saunan jälkeiselle lekottelulle, varsinkin mökillä, missä pitkien valoisien iltojen aikana, istuimme usein pihalla, naapurienkin piipahtaessa tervehtimään.

        Puuvillasametti-velouri joustavana on tyylikäs asu vaikka kotiasunakin, oppihan tuo rakkaani jättämään "virka-asunsa" kravattineen päivineen aamiaispöydässä :D No, kauluspaita ja kravatti, ja pitkät alushousut värikkäät pitkien jalkojensa suojana, kaikki aamutakin suojassa:D

        On se vaan niin tyylikästä tulla vesikammattuna pöytään. Mutta parhaimmillaan hän oli vapaana ja huolettomana, kiharat harmaat hiuksensa puhtaina ja kuohkeina. Komea oli maestroni! Ja taas pitää kyynel vieriä...Niin rakkaat muistot


      • utelias ulla
        pilvi* kirjoitti:

        tiasunakinmiehille. Pari sellaista ostin miehelleni saunan jälkeiselle lekottelulle, varsinkin mökillä, missä pitkien valoisien iltojen aikana, istuimme usein pihalla, naapurienkin piipahtaessa tervehtimään.

        Puuvillasametti-velouri joustavana on tyylikäs asu vaikka kotiasunakin, oppihan tuo rakkaani jättämään "virka-asunsa" kravattineen päivineen aamiaispöydässä :D No, kauluspaita ja kravatti, ja pitkät alushousut värikkäät pitkien jalkojensa suojana, kaikki aamutakin suojassa:D

        On se vaan niin tyylikästä tulla vesikammattuna pöytään. Mutta parhaimmillaan hän oli vapaana ja huolettomana, kiharat harmaat hiuksensa puhtaina ja kuohkeina. Komea oli maestroni! Ja taas pitää kyynel vieriä...Niin rakkaat muistot

        saa sinut vieläkin vetistelemään?


      • mitä mieheni harras-
        Satu* kirjoitti:

        Tuuletan huoneistoni kolmen eri suunnissa auki olevan ikkunan kautta pitkään aamupäivällä.
        Sänky on hyvä olla silloin aivan auki.

        Tuosta tuli mieleeni anoppini lause, sinne menimme aina ilman ennakkoilmoitusta,
        sillä hän oli niin toiveensa meille esittänyt.
        Kun sänky makuuhuoneessa oli petaamatta, hän sanoi, että "ihan tarkoituksella!"
        Ja mieheni jatkoi, "ihan tositarkoituksella!" tai muuta hauskaa.

        ti, oli aina hauskaa ja hyväntahtoista.
        Tyttäremme suhteen samoin,
        he murisivat aina toisilleen tavatessaan, kun tyttö tuli koulusta!
        Se oli aina niin hauskanhupaisaa!
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        :)


      • pilvi* kirjoitti:

        tiasunakinmiehille. Pari sellaista ostin miehelleni saunan jälkeiselle lekottelulle, varsinkin mökillä, missä pitkien valoisien iltojen aikana, istuimme usein pihalla, naapurienkin piipahtaessa tervehtimään.

        Puuvillasametti-velouri joustavana on tyylikäs asu vaikka kotiasunakin, oppihan tuo rakkaani jättämään "virka-asunsa" kravattineen päivineen aamiaispöydässä :D No, kauluspaita ja kravatti, ja pitkät alushousut värikkäät pitkien jalkojensa suojana, kaikki aamutakin suojassa:D

        On se vaan niin tyylikästä tulla vesikammattuna pöytään. Mutta parhaimmillaan hän oli vapaana ja huolettomana, kiharat harmaat hiuksensa puhtaina ja kuohkeina. Komea oli maestroni! Ja taas pitää kyynel vieriä...Niin rakkaat muistot

        "Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä", soveltuu pukeutumiseenkin tai pukeutumattomuuteen.

        Ostimme kummallekin ihanan pehmeät ja lämpimät pyjamat. Niissä oli mukava hipsutella pitempäänkin. Tietysti omatunto yritti kolkutella, mutta mepä teimmekin ihan virallisen päätöksen viettää pyjamapäivää.
        Siitä lähtien olemme silloin tällöin julistaneet pyjamapäivän. Mukavaa on ollut, eikä kotikasvatuskaan ole häirinnyt.


      • pilvi*
        utelias ulla kirjoitti:

        saa sinut vieläkin vetistelemään?

        Olen varmaan kertonutkin sen olleen onnellisin, ehkä ei ole tuha sanonta *kolmas kerta toden sanoo*:) Niin suvaitsevainen kypsä ihminen, lempeys oli luonteenpiirteenä vanhemmiten.

        Älyltään terävä mies, erakoitunut hieman ennen tuloani elämäänsä. Lapset kyllä muistavat hänet ankaranakin, hieman moralisti aikansa kasvatti, sanoikin lukeneensa lapsena paljon 1800 luvun venäläisiä romatisoituja kirjoja, kun Viipurista sai vain vanhoja kirjoja antikvaareista, joita sieltä paenneet varakkaat aikanaan, joutuivat myymään omaisuuttaan elääkseen.

        Voi kuinka paljon olenkaan kuullut Kuokkalasta nälänhädästäkin suorastaan, kun emigrantit ikääntyivät, eivätkä jaksaneet puutarhojaan viljellä.

        Miehelläni oli sentään suomenruotsalainen isä, jolla oli hyvä virka Enson Tehtailla, puutavaran sisäänostajana venäjänkielen taitoisena joutui myös matkustamaan Pietariin, ja joutui bolsevikkien vangitsemaksi 1½ vuodeksi keskitysleirille. Päiväkirjansa sieltä olen lukenut, ankeaa kuvausta, mutta pääsi takaisin Suomeen perheensä luo.

        Sota on koskettanut monen ihmisen elämää, molemmin puolen rajaa. Eivät ne lapsuuden traumat
        ukoltanikaan koskaan hävinneet, pelko jäi ja hieman vihaakin. Mutta keskustelimme paljon nekin asiat, terapiaa sekin:D


      • Seku
        Venlastiina kirjoitti:

        "Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä", soveltuu pukeutumiseenkin tai pukeutumattomuuteen.

        Ostimme kummallekin ihanan pehmeät ja lämpimät pyjamat. Niissä oli mukava hipsutella pitempäänkin. Tietysti omatunto yritti kolkutella, mutta mepä teimmekin ihan virallisen päätöksen viettää pyjamapäivää.
        Siitä lähtien olemme silloin tällöin julistaneet pyjamapäivän. Mukavaa on ollut, eikä kotikasvatuskaan ole häirinnyt.

        Aioin kysyä samaa, että mikä noista kolmesta miehestä.

        Vieläkin ilkikurisempia kysymyksiä tuli mieleeni.

        Ajattelin kysäistä, että kuinka nuorena Pilvin mies kaljuuntui.
        Sitten tuli "virka-asustakin" jotain, mieleeni ja pitkistä jaloista.

        Ei millään pahalla, mutta olen nyt tälläinen hassuttelija..
        Minulla vaan menee ajatukset niin, että kun joku hehkuttaa jotain asiaa, se kääntyy mielessäni päinvastaiseksi.


      • Lorena*
        Venlastiina kirjoitti:

        "Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä", soveltuu pukeutumiseenkin tai pukeutumattomuuteen.

        Ostimme kummallekin ihanan pehmeät ja lämpimät pyjamat. Niissä oli mukava hipsutella pitempäänkin. Tietysti omatunto yritti kolkutella, mutta mepä teimmekin ihan virallisen päätöksen viettää pyjamapäivää.
        Siitä lähtien olemme silloin tällöin julistaneet pyjamapäivän. Mukavaa on ollut, eikä kotikasvatuskaan ole häirinnyt.

        Pitkän työuran aikana piti olla aina tip-top pukeutuneena, se jäi tavaksi myös eläkkeelle jäädessä. Mieheni oli hyvin säntillinen pukeutumsessa. eipä sitä hänen elinaikana tullut lötköteltyä, ei kuulunut silloisiin tapoihin. Niistä öö-asuista ei muistikuvaa, oliko käytössä vai ei, jokainen voi itse tykönään miettiä, oliko lämmin peitto paras öö-asu!!

        Nyt tahtoo mennä joskus jopa 9 saakka suihkuttelu ja pukeutuminen, kun en ota huomioon niitä yö-paita päiviä. Flanelli pyjama on pehmeä lämmin jonka päälle voi aamutakin kietaista plus kylmään aikaan pörrösukat jalkaan. Elän yö-paita päivinä kuten luulen boheemien elävän, relaan mieltäni, suunnittelen uusia asioita tai vaan löhöän nojatuolissa katselen suosikki DVD tai CD:ltä musiikkia - tilanteeseen sopivaa. Vanhoja valokuviakin voi katsella. Nautintoa se on tämäkin elämän muoto, niin hiljaista, niin ja aina suunnittelen jotain uutta elämää eteenpäin.


      • pilvi*
        Seku kirjoitti:

        Aioin kysyä samaa, että mikä noista kolmesta miehestä.

        Vieläkin ilkikurisempia kysymyksiä tuli mieleeni.

        Ajattelin kysäistä, että kuinka nuorena Pilvin mies kaljuuntui.
        Sitten tuli "virka-asustakin" jotain, mieleeni ja pitkistä jaloista.

        Ei millään pahalla, mutta olen nyt tälläinen hassuttelija..
        Minulla vaan menee ajatukset niin, että kun joku hehkuttaa jotain asiaa, se kääntyy mielessäni päinvastaiseksi.

        kysyit missä iässä kaljuuntui? Ei hän kaljuuntunut lainkaan, 87 vuotiaaksi oli tuo tuuhea kaunis tukka hänellä, kunnes viimeinen sädetys vei osan, mutta kaljuksi ei jäänyt. Luonnonkihara oli, yksi kiehkura on tallella medaljongissani valokuvan kera. Niin romanttinen minäkin,---joskus.

        Ps. Toki kyynelehdin ensimmäisen aviomieheni kuollessakin, (keuhkosyöpään), mutta onneksi ne ovat jo menneitä suruja. Iloiset muistot on päällimmäisenä hänestä!


      • Atolfia
        Satu* kirjoitti:

        Tuuletan huoneistoni kolmen eri suunnissa auki olevan ikkunan kautta pitkään aamupäivällä.
        Sänky on hyvä olla silloin aivan auki.

        Tuosta tuli mieleeni anoppini lause, sinne menimme aina ilman ennakkoilmoitusta,
        sillä hän oli niin toiveensa meille esittänyt.
        Kun sänky makuuhuoneessa oli petaamatta, hän sanoi, että "ihan tarkoituksella!"
        Ja mieheni jatkoi, "ihan tositarkoituksella!" tai muuta hauskaa.

        on tärkeä juttu. Meillä on myös yläkerran ikkunat auki, riippuen säästä, kylmemmillä säillä n. pari tuntia ja lämpimämmillä koko päivän. Petit laitan päiväkuntoon tunnin tai parin tuuletuksen jälkeen. En koskaan jätä pettaamatta. Työssä ollessanikin petasin sekä lasten että omani sängyn, koska minusta oli epämiellyttävää tulla kotiin, jos paikat eivät olleet kunnossa.

        Tiukkapipoko lienen? En osaa olla nykyään hame päällä juuri ollenkaan kotona. Velourhousupuku on kotiasuni. Juhlissa tietenkin olen joskus mekko päällä. Housuasu on niin vakiintunut, että melkein pienempiin tilaisuuksiin pukeudun housupukuun.

        Joku ketjussa sanoi, ettei lähde ilman meikkiä ulos. Olen samanlainen. Laitan hiukseni joka aamu ja kasvoni joltisenkiin päiväkuntoon. Miehenikin pitää siitä, että huolehdin ulkonäöstäni.
        Ja antaahan se itsevarmuutta, kun tuntee olevansa huoliteltu.

        On mukava lukea ihmisten erillaisista tavoista. Jokainen elää juuri niin kuin tuntee viihtyvänsä. En toki paheksu "aamuvetelehtijöitä". Kyllä joskus muinaisuudessa muistan nauttineeni romaanin kanssa löhöillen kokonaisia päiviä, mutta se oli nuorna, yksin elellessä.


      • ,,,,
        u i m a a n järveen kirjoitti:

        a i n a ilkosillaan!
        Toinen naapuri on kauempana, toinen pensasaidan takana.

        Yksin en käy mökillä, vain lasten perheiden kanssa.
        Ehkä ensi kesänä kuitenkin menen.

        Menenkin ensi kesänä molille, laitan taas kaiken siellä niin kuin ennenkin, nautin auringonlaskun väreistä järvellä soudellessani ja kalastan virvelillä, ainoa taitoni sillä alueella.
        Ai niin, mutta en pysty tappamaan haukea! jos sellaisen taas saisin.

        Unohdetaan kalastus, kaupunki on siellä melko lähellä, voinhan kalastaa torilla aamuisin.

        Jatkaisinko kuitenkin golfia kuten ennenkin, on enemmän juttelua kuin mökillä?
        Joskus tuntuu vapautta olevan liikaakin!

        Annetaan ajan kulua, kyllä kaikki ratkeaa parhain päin.

        :)


    • mutta vaimo

      Osittain johtuen lievästä köhästäkin jatkan heräämäsäni pyjamassa, löysät boxerit, lyhythihainen, löysä paitaosa.

      Vaimo heiluttelee sohvalla puikkoja oloasussaan.

      • Että jokainen voi itse määritellä mieleisekseen kotiasunsa.
        En minäkään kuulu niihin että osaisin oleskella yö asussa päivällä. Kyllä päivävaattet pitää pukea ylleen. Riippuu päivän menoista ja muusta ohjelmasta , mitkä ne vaatteet milloinkin ovat .
        Muistan kerran kylässä, kun emäntä huuteli että kahville( aamulla ): tule vaan yöpaidassa, ei tarvitse pukea.... en osannut mennä kun en kotonakaan niin tee.
        Muuten olen "hameihminen".
        Illalla saatan - ellei ole tiedossa mitään menoja-- käydä varhain iltasuihkussa. Sen jälkeen pukea oloasun tai mustat puuvillaiset leggensit ja mukavat tunikan päälleni. Että olo on miellyttävä.

        Kyllä nykyisin on miehillekin tosi hyvännäköisiä, miellyttäviä ja lämpimiä oloasuja. Ei ole pakko lököttävissä kalsareissa olla . Onhan se ilo silmällekin ja itselle jos on kivasti pukeutunut.
        Muuten saatan joskus päivällä kotona kuulua noihin "omituisesti" pukeutuviin (päivävaatteisiin.......Silloin olisi hyvä jos ei yllätysvieraita tulisi. Toisaalta , omassa kodissaan saa olla miten tahtoo, silloin (mahdollinen ) häpeä on tulijan


      • pilii*
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Että jokainen voi itse määritellä mieleisekseen kotiasunsa.
        En minäkään kuulu niihin että osaisin oleskella yö asussa päivällä. Kyllä päivävaattet pitää pukea ylleen. Riippuu päivän menoista ja muusta ohjelmasta , mitkä ne vaatteet milloinkin ovat .
        Muistan kerran kylässä, kun emäntä huuteli että kahville( aamulla ): tule vaan yöpaidassa, ei tarvitse pukea.... en osannut mennä kun en kotonakaan niin tee.
        Muuten olen "hameihminen".
        Illalla saatan - ellei ole tiedossa mitään menoja-- käydä varhain iltasuihkussa. Sen jälkeen pukea oloasun tai mustat puuvillaiset leggensit ja mukavat tunikan päälleni. Että olo on miellyttävä.

        Kyllä nykyisin on miehillekin tosi hyvännäköisiä, miellyttäviä ja lämpimiä oloasuja. Ei ole pakko lököttävissä kalsareissa olla . Onhan se ilo silmällekin ja itselle jos on kivasti pukeutunut.
        Muuten saatan joskus päivällä kotona kuulua noihin "omituisesti" pukeutuviin (päivävaatteisiin.......Silloin olisi hyvä jos ei yllätysvieraita tulisi. Toisaalta , omassa kodissaan saa olla miten tahtoo, silloin (mahdollinen ) häpeä on tulijan

        kun olen elegantti elefantti
        ja pyhyn ryåtsii
        menen usein ulos juttelemaan
        miesten kanssa alusvatteisillain
        postia hekkeissain
        useita kertoja päivässä


      • pilvi*
        pilii* kirjoitti:

        kun olen elegantti elefantti
        ja pyhyn ryåtsii
        menen usein ulos juttelemaan
        miesten kanssa alusvatteisillain
        postia hekkeissain
        useita kertoja päivässä

        vai semmost pilii* harrastaa, pakkasellahan ne uroot rientää lämmittämään pilii* parkaa:D

        Konstit on monet. Ny sauna päälle eilen jäi menemättä, kun hurvittelin, oikein kaipaakin saunaa näin pakkasella.


      • kerro ensin
        pilvi* kirjoitti:

        vai semmost pilii* harrastaa, pakkasellahan ne uroot rientää lämmittämään pilii* parkaa:D

        Konstit on monet. Ny sauna päälle eilen jäi menemättä, kun hurvittelin, oikein kaipaakin saunaa näin pakkasella.

        millainen kaunotar siellä lauteilla on, pliiiss!


      • pilvi*
        kerro ensin kirjoitti:

        millainen kaunotar siellä lauteilla on, pliiiss!

        pellavaliina kainalossaan ja katselee niin vetoavasti aina kylpijöitä. Ei ole kertomassa puolisoni enää

        suloistani, en niistä tiedä, minä ujosti ihailin häntä kyllä, miehellä on ihanat hartiat jossa silmä lepää, miks ei muutakin. Jos tiedät patsaan disskuksen heittäjä, siinä kreikkalaiset ovat kuvanneet miehen upeimmillaan, vartalo sivuuttain, upea--
        Ne olivatkin nuorukaisia, jotka oli olympialaisissa, ja mallina sitten.Minulla on saunan seinälle maalattu valkorunkoinen koivu lehtevine oksineen. Ikuinen kesä .....


      • hieno idea
        pilvi* kirjoitti:

        pellavaliina kainalossaan ja katselee niin vetoavasti aina kylpijöitä. Ei ole kertomassa puolisoni enää

        suloistani, en niistä tiedä, minä ujosti ihailin häntä kyllä, miehellä on ihanat hartiat jossa silmä lepää, miks ei muutakin. Jos tiedät patsaan disskuksen heittäjä, siinä kreikkalaiset ovat kuvanneet miehen upeimmillaan, vartalo sivuuttain, upea--
        Ne olivatkin nuorukaisia, jotka oli olympialaisissa, ja mallina sitten.Minulla on saunan seinälle maalattu valkorunkoinen koivu lehtevine oksineen. Ikuinen kesä .....

        tuo saunan seinälle maalattu koivu. Millä maalilla maalasitte, että kestää kuumuutta ja kosteutta ? Ja ettei mitään haitallisia aineita erity ?


      • pilvi:
        hieno idea kirjoitti:

        tuo saunan seinälle maalattu koivu. Millä maalilla maalasitte, että kestää kuumuutta ja kosteutta ? Ja ettei mitään haitallisia aineita erity ?

        Ne kuivuvat hyvin nopeasti tunti pari, tuuletus ja sen jälkeen ei tapahdu kuumuudessakaan mitään. Värin kestävyys 300 vuotta :D

        Miranol kestää myös kuumuutta, olen tilaustyönä tehnyt rantamaiseman,joka uloittui kiukaankin puoleiselle seinälle, siis kulmamaalaus iso, ovat kestäneet värit, mutta hankalat maalata, saa varoa valumista pystyseinällä!


      • kiitos pilvi
        pilvi: kirjoitti:

        Ne kuivuvat hyvin nopeasti tunti pari, tuuletus ja sen jälkeen ei tapahdu kuumuudessakaan mitään. Värin kestävyys 300 vuotta :D

        Miranol kestää myös kuumuutta, olen tilaustyönä tehnyt rantamaiseman,joka uloittui kiukaankin puoleiselle seinälle, siis kulmamaalaus iso, ovat kestäneet värit, mutta hankalat maalata, saa varoa valumista pystyseinällä!

        kiitos vastauksesta, laitetaan mietintämyssyyn!


      • Mutta vaimo
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Että jokainen voi itse määritellä mieleisekseen kotiasunsa.
        En minäkään kuulu niihin että osaisin oleskella yö asussa päivällä. Kyllä päivävaattet pitää pukea ylleen. Riippuu päivän menoista ja muusta ohjelmasta , mitkä ne vaatteet milloinkin ovat .
        Muistan kerran kylässä, kun emäntä huuteli että kahville( aamulla ): tule vaan yöpaidassa, ei tarvitse pukea.... en osannut mennä kun en kotonakaan niin tee.
        Muuten olen "hameihminen".
        Illalla saatan - ellei ole tiedossa mitään menoja-- käydä varhain iltasuihkussa. Sen jälkeen pukea oloasun tai mustat puuvillaiset leggensit ja mukavat tunikan päälleni. Että olo on miellyttävä.

        Kyllä nykyisin on miehillekin tosi hyvännäköisiä, miellyttäviä ja lämpimiä oloasuja. Ei ole pakko lököttävissä kalsareissa olla . Onhan se ilo silmällekin ja itselle jos on kivasti pukeutunut.
        Muuten saatan joskus päivällä kotona kuulua noihin "omituisesti" pukeutuviin (päivävaatteisiin.......Silloin olisi hyvä jos ei yllätysvieraita tulisi. Toisaalta , omassa kodissaan saa olla miten tahtoo, silloin (mahdollinen ) häpeä on tulijan

        Taisin mainita että nyt hortoilen löysät uniasuboxerit/uniasun lyhythihainen paita yhdistelmässä köhäni vuoksi.
        En lähde ulos.

        Normaalisti käymme päivittäin ulkona ja se vaatii vuodenajan ja sään mukaisen pukeutumisen.
        Sen jälkeen unettaudun vasta illalla.


      • Mutta vaimo kirjoitti:

        Taisin mainita että nyt hortoilen löysät uniasuboxerit/uniasun lyhythihainen paita yhdistelmässä köhäni vuoksi.
        En lähde ulos.

        Normaalisti käymme päivittäin ulkona ja se vaatii vuodenajan ja sään mukaisen pukeutumisen.
        Sen jälkeen unettaudun vasta illalla.

        Minulla on tapana, nousta,avata Tietokone,pistää kahvia tulemaan, sättäillä ja kun kello tulee 7.00, äkkiä käydä suihkussa ja pukeutua samantien.. Talossa asuu semmoisia niuhottajia,heti valitetaan,jos ennen klo 7.00 käy suihkussa.Nämä elementti-talot ovat sellaisia,että kaikki kuuluu naapuriin.Siis, meille voi tulla aika aikasin kylään,en ole yöpaidassa..Olen myös kova valvomaan,joten vasta klo 24:n jälkeen,ehkä olen laittanut yöpaidan? Kyllä sitä aika sitkeesti on, omat piintyneet tavat.. Joskus huvittaa,vaikka on yksin kotona,
        niin kääntää WC:n oven lukkoon..No,onhan sitä kaikenlaisia tapoja,joista ei pääse eroon..Tämä
        lapsenlapseni,joka asuu luonani,heti ensimmäiseksi riisuu farkut ja on kalsareilla.. Kerron,jos joku on tulossa kylään,niin sitten ei riisu..No,tämä tästä aiheesta.. Mukavaa iltaa..t.Irkku


      • Seku
        irkku-37 kirjoitti:

        Minulla on tapana, nousta,avata Tietokone,pistää kahvia tulemaan, sättäillä ja kun kello tulee 7.00, äkkiä käydä suihkussa ja pukeutua samantien.. Talossa asuu semmoisia niuhottajia,heti valitetaan,jos ennen klo 7.00 käy suihkussa.Nämä elementti-talot ovat sellaisia,että kaikki kuuluu naapuriin.Siis, meille voi tulla aika aikasin kylään,en ole yöpaidassa..Olen myös kova valvomaan,joten vasta klo 24:n jälkeen,ehkä olen laittanut yöpaidan? Kyllä sitä aika sitkeesti on, omat piintyneet tavat.. Joskus huvittaa,vaikka on yksin kotona,
        niin kääntää WC:n oven lukkoon..No,onhan sitä kaikenlaisia tapoja,joista ei pääse eroon..Tämä
        lapsenlapseni,joka asuu luonani,heti ensimmäiseksi riisuu farkut ja on kalsareilla.. Kerron,jos joku on tulossa kylään,niin sitten ei riisu..No,tämä tästä aiheesta.. Mukavaa iltaa..t.Irkku

        Jos, tai kun vetelehdin aamutakissa puolile päivin, niin harmia siitä koituu lähinnä itselleni.
        Tulee velttoilijan fiilis. Minulla onkin taipumusta suurpiirteisyyteen, mitä pukeutumiseen tuleel.
        Olen kokenut sernkin, vieläpä usein, että täytyy pynttäytyä aamutuimaan jotain "júttua" varten.

        Varsinaisesta "pukeutumisesta" en paljoa piittaa. Oikeastaan on joskus pakko piitata, mutta silloin oeln myrtsin näköinen ja se ei liene juhlatilaisuuksissa oleville ainakaan hyvää "mainosta", ei henkilökohtaista,eikä mahdollista edustamaansa"firmaa" ajatellen.


      • pilvi*
        Seku kirjoitti:

        Jos, tai kun vetelehdin aamutakissa puolile päivin, niin harmia siitä koituu lähinnä itselleni.
        Tulee velttoilijan fiilis. Minulla onkin taipumusta suurpiirteisyyteen, mitä pukeutumiseen tuleel.
        Olen kokenut sernkin, vieläpä usein, että täytyy pynttäytyä aamutuimaan jotain "júttua" varten.

        Varsinaisesta "pukeutumisesta" en paljoa piittaa. Oikeastaan on joskus pakko piitata, mutta silloin oeln myrtsin näköinen ja se ei liene juhlatilaisuuksissa oleville ainakaan hyvää "mainosta", ei henkilökohtaista,eikä mahdollista edustamaansa"firmaa" ajatellen.

        Tulin kotiin Helsingistä, asioiden hoitelemismatkalta, ja olin viimeisen päälle *pukeutunut* niin, että viitta vain liehui, ja hopeakettureunus helmassa lenteli päin somalin keppejä, kun pyyhälsin Hakaniemessä Sampopankkiin. Hallissa pistäydyin sen verran, että ostin ohraleivän vaihteeksi, ja sitten ihanaan kodin rauhaan, kaamea katku oli Hakaniemessä, pakokaasu ihan matalalla ja liikenne jatkuva.

        Että silmät nauttii, kun täällä on niin puhtaan valkoista ja tuore ilma:D Oloasu jo yllä ja saappaat saa odottaa koska lähden kamalan lumiseen Hesaan uudelleen.

        Oli sillä sitten musta pyöreä naama somalilla lunta vasten, silmät vain muljahti valkoisina :D:D


      • onko todella
        pilvi* kirjoitti:

        Tulin kotiin Helsingistä, asioiden hoitelemismatkalta, ja olin viimeisen päälle *pukeutunut* niin, että viitta vain liehui, ja hopeakettureunus helmassa lenteli päin somalin keppejä, kun pyyhälsin Hakaniemessä Sampopankkiin. Hallissa pistäydyin sen verran, että ostin ohraleivän vaihteeksi, ja sitten ihanaan kodin rauhaan, kaamea katku oli Hakaniemessä, pakokaasu ihan matalalla ja liikenne jatkuva.

        Että silmät nauttii, kun täällä on niin puhtaan valkoista ja tuore ilma:D Oloasu jo yllä ja saappaat saa odottaa koska lähden kamalan lumiseen Hesaan uudelleen.

        Oli sillä sitten musta pyöreä naama somalilla lunta vasten, silmät vain muljahti valkoisina :D:D

        pilvin kirjoittama ? Somalin kepit ? Invaliidiako kettuviitalla huidoit ?


      • pilvi\
        onko todella kirjoitti:

        pilvin kirjoittama ? Somalin kepit ? Invaliidiako kettuviitalla huidoit ?

        jokin vika on n'pp''imissa, kuntosauvat oli isolla somalilla, iski ne katuun kun oli lunta, ja merelt' tuli tuulenpuuska, vai oliko autoviima, niin viitan helma lenn'hti. Ette nyt ep'ilisi minusta kaikkea tuhmaa>D Moi...


    • lisäääääää

      Heiii, lisää tämmöstä mitä oli 8 v sitten !!!!

      • amatsoniama

        Todella tasapainoista viestintää,ei kettuilua,ei moralismia?
        Olemmeko henkisesti menettäneet jotan ihmisyyttä?

        Rypyt lisääntyneet,sen peilikuvani kertoo? Myös keskustelutaitomme on muuttunut,se on raaistunut?
        En lue itseäni niihin,joilla se olisi säilynyt,kyllä elämäni on kulminoitunut tiettyihin raameihin.
        Yksinasuminen täällä korvessa koettelee minuutta ja luo raamit erakoitumiselle.
        pilvi on avannut ketjun ja kuljettanut sitä aivan uskomattomasti,avoimesti
        Minusta tuli puskis?ama


    • seoli

      Viestin ajankohtana pukeuduin joka aamu, illalla riisuuduin, yöt nukuin pukeutumatta.

      • Lorenaa

        Kuinka asian nyt ottaa aamulla, riippunee siitä. Yleensä pukeudun aamusella, mietin millainen päivä tulossa, asusteet senmukaiset, Joskus tulee niitä "yöpaita päiviä", jolloin roikottelen koko päivän lämmin aamutakki ja yöasut yllä,kahvia kuluu ja laiskottelua koko päivä seuraavaan aamuun saakka. Onkohan tämä Laiskan henkilön vapaa päivä, kuten allekirjoittanut toisinaan ajattelee!.
        Eipä haittaa kotipukeutuminen mitä on yllä, nautinnolta se olotila joskus tuntuu.

        Vitsin tynkää Saarenmaan reissulta:
        " Emäntä riipaisi vaatteet pois päältä nukkumaan mennessä, johon armas ukkeli ihmetellen sanoi."Onpas sinulla ryppynen ÖÖ-paita,!" Rakas vaimo vastasi:"Tällaiseksi Luoja on minun
        ÖÖ-paitani muovannut ja hyvin kelpaan sinulle armaani"!"


      • jataaspudonnut
        Lorenaa kirjoitti:

        Kuinka asian nyt ottaa aamulla, riippunee siitä. Yleensä pukeudun aamusella, mietin millainen päivä tulossa, asusteet senmukaiset, Joskus tulee niitä "yöpaita päiviä", jolloin roikottelen koko päivän lämmin aamutakki ja yöasut yllä,kahvia kuluu ja laiskottelua koko päivä seuraavaan aamuun saakka. Onkohan tämä Laiskan henkilön vapaa päivä, kuten allekirjoittanut toisinaan ajattelee!.
        Eipä haittaa kotipukeutuminen mitä on yllä, nautinnolta se olotila joskus tuntuu.

        Vitsin tynkää Saarenmaan reissulta:
        " Emäntä riipaisi vaatteet pois päältä nukkumaan mennessä, johon armas ukkeli ihmetellen sanoi."Onpas sinulla ryppynen ÖÖ-paita,!" Rakas vaimo vastasi:"Tällaiseksi Luoja on minun
        ÖÖ-paitani muovannut ja hyvin kelpaan sinulle armaani"!"

        Hyvä Loreenaa!
        Jokaisessa rypyssä näen työni jäljet ja huomaan,työni ei ole mennyt hukkaan.
        Minusta vanheneva nainen on kaunis,ryppyineen kaikkineen.
        Ei minulla olis edes varaa botuliinihoitoihin ja noille variksilleko ehostaisin itseäni.
        Nille kelpaa se ruoka,jota niille vien tonne jäälle ja ne raakkuu kiitoksensa omalla kielellään.

        Ajatelkaa tänä aamuna todella komea kettu ilahdutti päivääni,mutta se kuollut urpiainen vei osan ilostani?
        Siis ei amallekaan sitä iloa anneta ylenmäärin??


      • Lorenaa

        Aurinko armas taas luo valoaan, jotenlähden ulkoilemaan. Löysin retro- haalarin -modo Luhta edelliseltä vuosisadalta komerostani, joka edelleen on käyttökelpoinen, värit aivan ihanat. Kun painoni on aikalailla pudonnut viimeaikoina, haalari ei purista eikä kiristä. On mallikas haalari, muodot kohillaan.
        Kävelysauvat odottavat ottajaa joten ½ tunnin kuluttua lähden ulos aurinkoon.
        Sää on lauha, puista putoilevat lumet kilpaa maahan.Kevättä kuiskii luonto meille maan lapsosille monin eri tavoin.
        Aurinkoista keskiviikko-päivää kaikille lukijoille tasapuolisesti! t. L

        jk. Onko edellisen viestin kirjoittajalla Made-soppa tulilla, makoinen soppa maistus näin talvipäivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1285
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe