Tee se itse.

...

No minä kun olen tällainen kitupiikki ja muutenkin aina perseauki, koitan hommailla mahdollisimman paljon itse. Auton huollot, remontit, tietokoneen rakentelut jne. Kymmeneen vuoteen en ole käynyt parturissakaan kuin muutaman kerran, hankin sellaisen surisevan koneen ja ajelen sillä jne.

Mutta oli aika ilkeennäköistä kun joku teki telkkarissa itselleen juurihoidon. Mutta ilmeisimmin se onnistuu. Onko joku kokeillut. Meinaan vaan, hammasta pikkasen vihloo ja alkoi mietityttämään, miten homma toimii, kun joutuisi peilin kanssa operoimaan??? Kyllähän mädän hampaan saa nykytyksi tongilla pois, mutta toi on ihan hyvä hammas vielä.

=DW=

23

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä itsehoidossa olis jos vaan saa puudutusainetta jostain ja en tarkoita alkoholia vaan ihan oikeaa. Niin ja poran millä sen juuren saa auki. Hyrrrr..ei kyllä minusta moiseen olisi.

• köyhä mut ei kipee

Hampaan vihlontaan, jos on reikä hampaassa, hyvä ensiapu löytyy viskistä, sitä suu täyteen ja pitää suussa niin kauan kuin pystyy, jo lakkaa vihlonta. Ei ole pakko nielasta, voi sylkeä poiskin. Kokemusta on

• Mutta lähellä kyllä.
      Nenään kasvaa polyyppeja,( sanon niitä poliitikoiksi), ne on joskus vähän isoja. Niistäessä saattaa tulla ihan näkyviin.
      No minä ne mora-puukon ja kynsisaksien kanssa leikkelen ne siitä pois.
      Sitä pitää tuosta ulkonäöstä huolehtia.
      Ja sitten vielä lääkärinpelko, jos vaikka nuori naislääkäri rupee kaivelemaan mun nokkaa.

• Häppärileikkkuri

vuosia sitten jostain nuoresta naisesta joka kirjoiti jollekin lääkäripalstalle ja kertoi pienentäneensä häpyhuuuliaan saksilla. Silloin kyllä meinas yrjöt lentää!! Lääkäri vastasi kauhistuneena että se on todella vaarallista kun voi tulla hengenvaarallinen verenvuoto ja infektio!! Että tällaista "teeseitse" meinikiä joillain , vaan ei onneksi omaa:/

• mitäkä mies

on toinen tohelo,käyn kyllä parturissa säännöllisesti,en siksi että olis pakko mutta minulla on huonoja kokemuksia omaparturi hommista,varsinkin silloin kun on kiire johonkin bilettämään ja alkaa leikkaamaan omia haiveniaan kahden pelin avustuksella..sanomista tulee ystäviltä jos pala korvaa puuttuu ja osassa päätä paistaa päänahkaa myöten leikattu kolo.
      Puuhapete,juu sitä kyllä olen,teen melkein kaiken itse,olen jop ommellut katkenneen jalan paikoilleen hyvällä menestyksellä ja ilman puudutusta,no sanottakoon että alkoholilla oli osuutta asiaan..
      Ei kyllä toi mollamaija yhtään valittanut vaikka ompelin jalan sille hiukan väärään asentoon,nimittäin jalkaterä osoittaa takavasemmalle.Ei ole helppoa lääkäreilläkään ja suuri on vastuu,huokaisin helpotuksesta kun kyseessä oli lähes eloton olento,takuuseen ratkon joskus irti jalan ja laitan oikein päin.
      Juurikaan juurihoitoa en lähtisi tekemään,en ainakaan itselleni,mutta jos joku välttämättä haluaisi niin etsisin heti akkuporakoneen kaapista ja pari kiviterää:)))))

• jassumarketta

tommonen kolmen konstin timpermanni. Säästyy rahat muuhun. Juurihoitoa en ole koettanut mutta hammaskiven olen ottanut itse pois neulalla. Uskokoon ken tahtoo. Mulla ei ole onneksi autoo mutta koetan selvitä kaikesta muusta. Ei mulla ole muita työkaluja kuin tähti- ja litteäpäämeisseli ja vasara. Jos muita tarvii, tulee tenkkapoo.

• mitäkä mies
        jassumarketta kirjoitti:

tommonen kolmen konstin timpermanni. Säästyy rahat muuhun. Juurihoitoa en ole koettanut mutta hammaskiven olen ottanut itse pois neulalla. Uskokoon ken tahtoo. Mulla ei ole onneksi autoo mutta koetan selvitä kaikesta muusta. Ei mulla ole muita työkaluja kuin tähti- ja litteäpäämeisseli ja vasara. Jos muita tarvii, tulee tenkkapoo.

Minulta voi pyytää aina apua tenkkapoohon,sieppaan vaan salkkuni ja fiuuu,olen siellä auttamassa.
        Salkku sisältää aina,akkukoneen,trmel pinekoneen,vasaran,ruksipäämeisselin,talttapäämeisselin,vähän ismomman vasaran,moskan,lekan,kirveen,kangen,tongen,tungen,sangen ja neulan lankoineen:))

• jassumarketta
        mitäkä mies kirjoitti:

Minulta voi pyytää aina apua tenkkapoohon,sieppaan vaan salkkuni ja fiuuu,olen siellä auttamassa.
        Salkku sisältää aina,akkukoneen,trmel pinekoneen,vasaran,ruksipäämeisselin,talttapäämeisselin,vähän ismomman vasaran,moskan,lekan,kirveen,kangen,tongen,tungen,sangen ja neulan lankoineen:))

kaiken muun minä ymmärsin mutta tuon tungen ja sangen ei oikein mennyt kaaliin (naurattaa niin pirusti).
        Taidan mennä kysymään tuolta Biltemasta:))

Kiitos kuitenkin laitan oikean korvani taakse.

• Anjaniina
        jassumarketta kirjoitti:

kaiken muun minä ymmärsin mutta tuon tungen ja sangen ei oikein mennyt kaaliin (naurattaa niin pirusti).

oli erään ystävän motto aikoinaan.Varmaan oli serkkus?
        Ja vaimonsa oli onnesta soikee.
        Oliko tuo mahdollisesti Tremelin pienkone...sellanen yksmoottorinen, ja kakssiipinen?

• mitäkä mies
        Anjaniina kirjoitti:

oli erään ystävän motto aikoinaan.Varmaan oli serkkus?
        Ja vaimonsa oli onnesta soikee.
        Oliko tuo mahdollisesti Tremelin pienkone...sellanen yksmoottorinen, ja kakssiipinen?

tuntuu että mulla on serkkuja tai sisaruksia pitkin suomea,vio,voi,sitä isiä:)) onse,se,se on,tremel,pieni mutta pippurinen yks moottorinen.Niin tuttu on tuo lause änkee tunkee....ja vaimonsa oli onnesta pyöree:)))))))))

• mitäkä mies
        jassumarketta kirjoitti:

Älä kysy biltemasta,niitä erikoistyökaluja saa ainoastaan ameriiiikasta.Tungen on sellainen työkalu millä tungetaan johonkin tiukkaan paikkaan,se on kuin ulosvetäjän vastakohta,aivan kuin portsari,mutta päin vastoin:)

Sangen on taas näitä eriokoisnikkarin kaluja,sangenin käyttäminen vaatii erikoista tarkkuutta,sangenin voi helposti rikkoa harjoitellessaan,mutta useamman sangenin ostettuaan oppii käyttämään tehokasta työkalua ja saa siitä kaikki irti.Oma sangenini on oikeastaan vietävä huoltoon,mutta amerikkaan on pitkä matka..Taidan tilata uuden:)

• jassumarketta
        mitäkä mies kirjoitti:

Älä kysy biltemasta,niitä erikoistyökaluja saa ainoastaan ameriiiikasta.Tungen on sellainen työkalu millä tungetaan johonkin tiukkaan paikkaan,se on kuin ulosvetäjän vastakohta,aivan kuin portsari,mutta päin vastoin:)

Sangen on taas näitä eriokoisnikkarin kaluja,sangenin käyttäminen vaatii erikoista tarkkuutta,sangenin voi helposti rikkoa harjoitellessaan,mutta useamman sangenin ostettuaan oppii käyttämään tehokasta työkalua ja saa siitä kaikki irti.Oma sangenini on oikeastaan vietävä huoltoon,mutta amerikkaan on pitkä matka..Taidan tilata uuden:)

naisen logiikkaani. Jos sinulla on tungen-työkalu ja tunget sen johonkin tiukkaan paikkaan, tarvitset myös sen portsarin vastakohdan, eli ulosvetäjän, onko sulla siella työpalukakissa (lue työkalupakki) sellainen ?
        Sangen vaikuttaa epäilyttävältä ja on sangen todennäköistä, että erikoisnikkarina osaatkin sitä käyttää. Oletetaan niin mutta jos se on vaikka ruosteessa, liota sitä ainakin vuorokausi coca-colassa, voi auttaa, ellei tilaa pikimmiten uusi ja tule kiinnittämään suo samperin hylly seinään:)) Kai sitä tarvitaan siihenkin?

• Anjaniina
        mitäkä mies kirjoitti:

tuntuu että mulla on serkkuja tai sisaruksia pitkin suomea,vio,voi,sitä isiä:)) onse,se,se on,tremel,pieni mutta pippurinen yks moottorinen.Niin tuttu on tuo lause änkee tunkee....ja vaimonsa oli onnesta pyöree:)))))))))

sillä olisit päässyt pitemmälle? Salkkuinesi? Tai ilman?

• ...

Ihan kokeeksi tutkin noin teoreettisesti, toimisiko homma. Peilin kautta tekeminen nyt on vähän hankalaa, mutta oishan tossa noita hampaita vielä, millä treenata. Ongelmaksi tulee näkeminen, kädet aina tiellä. Ja vaikka onkin tollanen MiniDrill, se ei meinaa mahtua kunnolla suuhun.

Tekikkäis sitä jos ois kunnon vehkeet.

Mutta siinä tutkaillessani, päätin tilata hammaslekurille ajan. Ei kai ne henkkareita ala uteleen?

Kiitos muuten vinkistä, pitääkin hakea viskilessu, jos vaikka alkaa pakottaan illalla, ettei pääse taaskaan nukkumaan.

=DW=

• Amalkaani.

Ne kirjaa tiedot, mutta ei tarkista henkkareita. Pitää vain saada junailtua, että lähettävät laskun jonnekin, vasta sitten kun kaikki hoidot on tehty. Arvauskeskuksen kautta hankalaa, niillä voi olla hammaskarttoja ja saattavat kaipailla sairasvakuutuskorttia.

• itse tekeminen on ihailtavaa, noin yleensä. Mutta hyvä idea tilata se lekuri.. jos kyseessä poskihammas,
        pärjää sitä kait yhtä vähemmälläkin.. Jos ei kovin keskeisellä paikalla.
        Edessäkin se pieni näköhaitta?)

• Yxitypy

syy DW hampilääkäriin menemisessä olekin pelko. Miehet kun usein pelkäävät hammaslääkärille menoa :=)

• sinä olet selvinnyt hengissä tundran jääkaudesta! :) Onks kota pysynyt plussan puolella? :))

• yxitypy evk
        norMix kirjoitti:

sinä olet selvinnyt hengissä tundran jääkaudesta! :) Onks kota pysynyt plussan puolella? :))

Normix pitkästä aikaa :=))
        Kodassa on aina lämmintä, kun jaksaa laittaa puita nuotioon.
        Ja mitä se etelän mies siellä huutelee? Ei taida siellä palmun allakaan nykyään kovin kasevat olot olla. Oot varmaan pitkät kalsarit joutunut sinäkin jo laittamaan.

• yxitypy evk kirjoitti:

Normix pitkästä aikaa :=))
        Kodassa on aina lämmintä, kun jaksaa laittaa puita nuotioon.
        Ja mitä se etelän mies siellä huutelee? Ei taida siellä palmun allakaan nykyään kovin kasevat olot olla. Oot varmaan pitkät kalsarit joutunut sinäkin jo laittamaan.

No toivottavasti oot varannut reilu puuvarastot, tuntuu norMaaliakin ankarammalta talvelta!

Etelän palmutkin on tosiaan hetkeksi saaneet valkoisen värityksen. Pitkiä kalsareita en silti suosu käyttämään, mulla on sopivat! :) Monetkos villahousut sulla on päälekkäin? :))

• Yxitypy
        norMix kirjoitti:

No toivottavasti oot varannut reilu puuvarastot, tuntuu norMaaliakin ankarammalta talvelta!

Etelän palmutkin on tosiaan hetkeksi saaneet valkoisen värityksen. Pitkiä kalsareita en silti suosu käyttämään, mulla on sopivat! :) Monetkos villahousut sulla on päälekkäin? :))

olla että siellä etelässä ei olla totuttu näihin pakkasiin, mutta tundralaiselle tämä on tuttua. Pakannut vaan vähän unohtumaan muutaman lauhan talven jälkeen.

Iteasiassa olen vähentänyt villahousuja näiden pakkasten aikana, kun en ole nokkaani muuten ulos laittanut, mitä töissä käydessä mennyt autoon ja autosta pois :=))

• ...

Tuossahan tuo olikin havainnollisesti esitettynä. Olen kyllä seuraillut Beamia, tyyppiin on jotenkin helppo samastua. Se tosin käy kateeksi, että sillä käy jostain syystä aina hyvin... Tätä opetuselokuvaa en ollut ennen nähnytkään.

Toi viski oli kyllä hyvä aate. Ja tulis halvaksikin. Jos menis mukaan kaikkiin muotivillityksiin, siis tipattomiin tammikuihin jne. Ois synti sylkeä hyvää viskiä vessan pyttyyn. Kyllähän sen voisi sylkeä takaisin pulloonkin, mutta käytetyn viinan juominen kuulostaa ikävästi urean juomiselta. Kippish.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      91
      5248
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4086
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2209
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe