Taas yksi syy lopettaa uskonnon opetus!

Uskonlepositeissä

Uskonnon opetus tulee lopettaa välittömästi!
Miettikää ihmiset mitä teidän lapsillenne opetetaan. Jeesus on kiltti setä ja Jumala on kiva.
Niitä pitää rakastaa. Sitten joku pedofiili sanoo lapselle olevansa Jeesus ja luottaa siihen.
Ja eihän lapselle voi sanoa että Jeesusta ei voi nähdä tai tavata.
Silloinhan pitäisi myöntää että Jeesus on mielikuvitus hahmo.

16

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päätöntä

muutamien mielenvikaisten takia ?? pedofiilejä ja hulluja ampujia
      on aina olemassa, eivätkä he edusta ihmisenä Jeesusta tai inhimillistä ateistia
      vaan he ovat sekopäitä. Luopuuko kukaan ateismista kouluampujien takia ??

• Minä ajattelin ihan samaa. Tosin sillä erotuksella että pitäiskö koulut sulkea kokonaan tai niiden oville laittaa turvatarkastukset kouluampujien takia. Ei pitäisi. Uskovaiset pedofiilit ja päättömät massamurhaajat löytäisivät uhrinsa vaikka kouluja ei olisi lainkaan.

Tosin minusta on sulaa hulluutta opettaa uskontoa koulussa. Osana laajempaa yhteiskuntakulttuuritietoa se menisi yhdessä maalaustaiteen tai rikollisjärjestöjen historian opetuksen kanssa.

Vaikka pedofilia-tapaukset kirkon piirissä ovatkin hirveä marginaali-ilmiö (ja ehkä ymmärrettävä ongelma yhteisössä johon halutaan kaikki kynnelle kykenevät ja jossa seksisä tehdään tabu), niin ei se ole olennainen syy lopettaa uskontokasvatusta koulussa.

• swind

jotta poikaani ei ammuta, tai muuten tapeta.

Mutta se ongelma onkin, että mihin olen valmis, jotta sinun lastasi ei tapeta.

Näin moraalittomana ihmisenä: En mihinkään.

Tässä se ongelma, eikä ainoastaan minun kohdallani, vaan noin yleisesti.

• Mora Aali
        swind kirjoitti:

jotta poikaani ei ammuta, tai muuten tapeta.

Mutta se ongelma onkin, että mihin olen valmis, jotta sinun lastasi ei tapeta.

Näin moraalittomana ihmisenä: En mihinkään.

Tässä se ongelma, eikä ainoastaan minun kohdallani, vaan noin yleisesti.

näihin moraalisiin eroavaisuuksiin on törmätty palstalla ennenkin.
        Kaikkien ateistien moraali ei ole kiveen hakattua, eikä varsinkaan inhimillistä
        laatua ja yhteiskunnallisesti hyväksyttävää eli mennään jopa maallisen lain väärälle
        puolelle. Hyvä että olet ainakin rehellinen ateisti etkä näyttele hyvistä.

• swind
        Mora Aali kirjoitti:

näihin moraalisiin eroavaisuuksiin on törmätty palstalla ennenkin.
        Kaikkien ateistien moraali ei ole kiveen hakattua, eikä varsinkaan inhimillistä
        laatua ja yhteiskunnallisesti hyväksyttävää eli mennään jopa maallisen lain väärälle
        puolelle. Hyvä että olet ainakin rehellinen ateisti etkä näyttele hyvistä.

että et yleistä. Olen varma, (tai toivon ainakin,) että suurin osa ateisteista on normaalin moraalin omaavia ihmisiä.
        Minä vain satun olemaan poikkeus säännöstä. En esim. kaihda tappamista moraalini takia, vaan kun siitä saa niin pirun pitkän tuomion.
        Olen valmis tekemään mitä vain, jos laskennallinen hyöty on isompi, kuin kiinnijäämisen riski. Pääsääntöisesti vain on niin, että suomessa kiinnijäämisen riski on liian iso. Hyvä yhteiskunta siis.
        Mutta mistä vitusta nuo kahjut jumaluskovaiset on siinny. Ei kai vittu suomessa niin tyhmiä ihmisiä oo ihan oikeesti?

• käpy mulle
        swind kirjoitti:

että et yleistä. Olen varma, (tai toivon ainakin,) että suurin osa ateisteista on normaalin moraalin omaavia ihmisiä.
        Minä vain satun olemaan poikkeus säännöstä. En esim. kaihda tappamista moraalini takia, vaan kun siitä saa niin pirun pitkän tuomion.
        Olen valmis tekemään mitä vain, jos laskennallinen hyöty on isompi, kuin kiinnijäämisen riski. Pääsääntöisesti vain on niin, että suomessa kiinnijäämisen riski on liian iso. Hyvä yhteiskunta siis.
        Mutta mistä vitusta nuo kahjut jumaluskovaiset on siinny. Ei kai vittu suomessa niin tyhmiä ihmisiä oo ihan oikeesti?

hyvin vedetty rooli. Vähän kyllä kadettaa, siis tuo lahjakkuutesi.

• Mora Aali
        swind kirjoitti:

Meillä on kulttuurimme kautta opittu moraali, eli emme ole ihmissyöjiä
        eikä Suomen valtio ole sodassa, mikä aiheuttaisi noin rajuja päästöjä.
        Ihmisen henkeä tulee ensisijaisesti suojella vaikka olisi 5 promillea päässä.
        Toivottavasti poistat viestisi itse.

• Mursunorsu
        swind kirjoitti:

Tunnistat itse, että moraalisi ei ole kovin yhteiskuntakelpoinen, jos haluat, uskoisin että sinulla on hyvät mahdollisuudet muuttua. Olin myös itse joskus aika kauhea, tajusin vian ja otin itseäni niskasta kiinni. Vaikkei itse itseään saisikaan arvostella, niin sanoisin olevani nyt parempi ihminen.

Älä ymmärrä väärin! En sano, että sinun täytyisi muuttua tai että edes toivoisin sitä. Tämä oli vaan muistutus siitä, että jos haluaa muuttua myös voi muuttua. Kumma muutten... "Parannuin" samoihin aikoihin kun ryhdyin ateistiksi, ehkä se on vaan sattumaa.

• swind
        Mursunorsu kirjoitti:

Tunnistat itse, että moraalisi ei ole kovin yhteiskuntakelpoinen, jos haluat, uskoisin että sinulla on hyvät mahdollisuudet muuttua. Olin myös itse joskus aika kauhea, tajusin vian ja otin itseäni niskasta kiinni. Vaikkei itse itseään saisikaan arvostella, niin sanoisin olevani nyt parempi ihminen.

Älä ymmärrä väärin! En sano, että sinun täytyisi muuttua tai että edes toivoisin sitä. Tämä oli vaan muistutus siitä, että jos haluaa muuttua myös voi muuttua. Kumma muutten... "Parannuin" samoihin aikoihin kun ryhdyin ateistiksi, ehkä se on vaan sattumaa.

Miksi minun pitäisi muuttua? Olenhan teille pelottava esimerkki siitä, mitä tämä evoluutio tuo tullessaan.
        Ei minun tarvitse muuttua, teidän moraalin omaavien ihmisten on syytä poistaa minut. (jos pystytte, kun on se moraali)
        Mutta minulla on rahaa ja valtaa niin vitusti, milläs minut heivaat ulos? Tappamalla? Kyllä, mutta kuka teistä pystyy siihen, kun se ominaisuus on vain minunkaltaisillani?
        MUTTA HEI, MIHIN SE RAJA VEDETÄÄN.
        Minä olen selvästi (tajuan sen jopa itsekkin) niitä jotka pitää poistaa, mutta mihin v***uun se raja vedetään, ja kuka on valmis sen rajan vetämään?

• swind
        Mora Aali kirjoitti:

Meillä on kulttuurimme kautta opittu moraali, eli emme ole ihmissyöjiä
        eikä Suomen valtio ole sodassa, mikä aiheuttaisi noin rajuja päästöjä.
        Ihmisen henkeä tulee ensisijaisesti suojella vaikka olisi 5 promillea päässä.
        Toivottavasti poistat viestisi itse.

Suomen armeija koulutti minut tappajaksi, luultavasti juuri siksi, etten tunne syyllisyyttä teoistani.

Minä osun mihin vaan kilometrin päästä, kunhan on vaan kiikaritähtäin, ja tuulitiedot.

• swind
        swind kirjoitti:

Suomen armeija koulutti minut tappajaksi, luultavasti juuri siksi, etten tunne syyllisyyttä teoistani.

Minä osun mihin vaan kilometrin päästä, kunhan on vaan kiikaritähtäin, ja tuulitiedot.

Nii, ja pystykorva, tai vastaava.

• Atheism

Uskonnon opetus tosiaan pitäisi lopettaa. Itse ainakin pidän huolen ettei oma lapseni, mikäli hankin lapsia koskaan, joudu kuuntelemaan potaskaa koulussa. Tietenkin yleistiedon kannalta opetus voi ollakin hyvä asia, mutta se opetetaan aina totuutena, mitä se ei todellakaan ole. Opettajien pitäisi opettaa siitä näkökulmasta että uskontoon ei kannata välttämättä retkahtaa, vaan että se on vain uskovaisten maailmankatsomus joka ei todennäköisesti pidä paikkaansa...

• lopeta vauhkoaminen

Olet siis yliaktiivinen vanhempi, joka nolaa lapsensa jopa koulujen juhlissa, kun tulee repimään tätä kaikkien silmien edessä ylös penkistä jos esityksessä on jotain uskonnollista? Lastasi mahtaa käyttäytymisesi hävettää...?

• jätä lapset rauhaan

Vaikka itse istuskelisit vain tietokoneesi ääressä, lihoisit ja miettisit seuraavia herjoja toisinajattelevia vastaan, on lapsilla kuitenkin oikeus ottaa selvää myös mikä on kristinsusko, ei heistä sen takia mitään uskovaisia tule, vaan he opettelevat taas uusia juttuja sen jälkeen. Ei heille pidä opettaa että alkoholi on ainoa kannattava asia koska se on valhe, alkoholistilta lähtee jopa hampaatkin suusta! Lapsille on myös kerrottava totuus huumeiden vaarallisuudesta, ja miksi ei kannata polttaa tupakkaa. Oletko muistanut kertoa nämä, vai etkö välitä kuin omasta itsestäsi vain?

• Atheism

Mainitsinhan tuossa että ihan yleissivistyksen takia olisi järkeä pitä uskonnon opetus koulussa. Siis niin kauan kun uskontoja on... Kyllä, mikäli lapsen joskus hankin teen selväksi että alkoholi, huumeet ja tupakka tulee jättää rauhaan. Suosittelen jättämään rauhaan myös uskonnon, mutta omapahan on päätöksensä. Uskovaisten vanhemmat yrittävät joskus pakottaa lapsensa uskoon (henkilökohtaisia kokemuksia, myös lapsuudenystävillä sama ongelma...) ja samanlaiseksi en tahdo tulla. Annan vain viisaan neuvon. Ja ei, en syytä uskovia mistään mikä on ateistien syyksi todistettu. Eihän siinä olisi mitään järkeä. Ikävää jos sellaista pääsee tapahtumaan, mutta niillä ihmisillä sitten on jotain ongelmia. Ei kuitenkaan pidä leimata kaikkia ateisteja samanlaisiksi.

• Uskovien syyksikö

te laitatte niiden ateistien tekemät hirmuteot,joita viimeaikoina on maailmalla,kuin kotosuomessakin ollut?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      204
      4455
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      75
      3188
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1757
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1347
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1326
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1158
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1121
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      50
      1108
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      248
      1099
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      50
      1009
    Aihe