Maatalouden vai maanomistuksen tukea?

Villakoiran ydin..

Onko koko maataloustuki lopulta pelkkää hämäystä. Mtk-kepun tarkoituksena on jakaa tukea maanomistajille. Tukea jaetaan hehtaariperusteella omaisuuden mukaan. Suuromistajat saavat tukea enemmän, pienemmät omistajat vähemmän. Näin maataloustuki osoittautuu itse asiassa maanomistuksen tueksi.

19

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät MTK ja Keskusta mitään tukia jaa.

      • ööö??

        makseta omistamisesta vaan viljelystä.


      • Ja paljon

        Mtk-kepu ja mtk-kepun 110 % miehittämä MMM esittävät, neuvottelevat, hyväksyvät, jakavat, tarkastavat, salaavat valtion rahaa. Kaikki tapahtuu veronmaksajien kustannuksella. Mtk:n hemmot ovat sekä pyytämässä että itselleen antamassa.

        Peliä pelattiin aikaisemmin jopa neuvosto-kortilla, jolloin muut ajettiin oppositioon ja pysyvään poliittiseen paitsioon häiritsemästä tukaisten jakelua.


      • prakaa
        Ja paljon kirjoitti:

        Mtk-kepu ja mtk-kepun 110 % miehittämä MMM esittävät, neuvottelevat, hyväksyvät, jakavat, tarkastavat, salaavat valtion rahaa. Kaikki tapahtuu veronmaksajien kustannuksella. Mtk:n hemmot ovat sekä pyytämässä että itselleen antamassa.

        Peliä pelattiin aikaisemmin jopa neuvosto-kortilla, jolloin muut ajettiin oppositioon ja pysyvään poliittiseen paitsioon häiritsemästä tukaisten jakelua.

        teoriassasi, maatalouspolitiikkaa hoidellaan nykyisin brysselistä käsin


      • tukiaistehtaalta
        prakaa kirjoitti:

        teoriassasi, maatalouspolitiikkaa hoidellaan nykyisin brysselistä käsin

        Suurin osa maataloustukiaisista hoidetaan Suomessa. Kyse on nk. kansallisista tukaisista, jotka ovat paljon EU-tukaisia suuremmat. Niihin on mtk-kepu neuvotellut erivapauksia EU-jäsenyyden alusta alkaen. Itse asiassa koko kansallinen neuvotteluvara käytettiin tukaisten ruikuttamiseen.

        Eu-tuet ovat kansallisia tukia vähäisemmät.

        Lisäksi ei pidä maksaa Eu-tukaisia eikä varsinkaan kansallisia maatalouden tukaisia. Molemmat ja varrsinkin kotimainen tukainen perustuvat lähinnä maaomistuksen tukemiseen. Molemmat ovat veronmaksajien rahojen vastikkeetonta jakelua maanomistajille.

        Mtk-maalaislitto-kepu on jo 2-3 sukupolvea rakentanut tukaisryteikköä, joka on rönsynnyt yli kontrollin ja kansallisen kantokyvyn.

        mtk-kepun hämäystä on väittää tukaisia "Brysselin" asiaksi. Ei EU maksa mitään ilman hakemusta. Olisi korkea aika aikuisten ihmisten lopettaa kerjääminen ja ryhtyä oikeisiin töihin tukaislomakkeiden tehtailun sijasta.


      • on väestöstä
        tukiaistehtaalta kirjoitti:

        Suurin osa maataloustukiaisista hoidetaan Suomessa. Kyse on nk. kansallisista tukaisista, jotka ovat paljon EU-tukaisia suuremmat. Niihin on mtk-kepu neuvotellut erivapauksia EU-jäsenyyden alusta alkaen. Itse asiassa koko kansallinen neuvotteluvara käytettiin tukaisten ruikuttamiseen.

        Eu-tuet ovat kansallisia tukia vähäisemmät.

        Lisäksi ei pidä maksaa Eu-tukaisia eikä varsinkaan kansallisia maatalouden tukaisia. Molemmat ja varrsinkin kotimainen tukainen perustuvat lähinnä maaomistuksen tukemiseen. Molemmat ovat veronmaksajien rahojen vastikkeetonta jakelua maanomistajille.

        Mtk-maalaislitto-kepu on jo 2-3 sukupolvea rakentanut tukaisryteikköä, joka on rönsynnyt yli kontrollin ja kansallisen kantokyvyn.

        mtk-kepun hämäystä on väittää tukaisia "Brysselin" asiaksi. Ei EU maksa mitään ilman hakemusta. Olisi korkea aika aikuisten ihmisten lopettaa kerjääminen ja ryhtyä oikeisiin töihin tukaislomakkeiden tehtailun sijasta.

        noin 3,5%. Ei sillä voimalla vaadita mitään mistään.
        Kuluttajat vaativat tuetun ruuan itselleen ja saavat sitäkautta täyden vastikkeen maataloustuille, yhteiskunta saa kymmeniätuhansia veroamaksavia työpaikkoja, rahat jäävät kotimaahan, pyörittämään taloutta. Kaupanpäälle tulee ruokahuoltovarmuus.
        On siinä jo vastiketta kerrakseen.


      • ?????
        tukiaistehtaalta kirjoitti:

        Suurin osa maataloustukiaisista hoidetaan Suomessa. Kyse on nk. kansallisista tukaisista, jotka ovat paljon EU-tukaisia suuremmat. Niihin on mtk-kepu neuvotellut erivapauksia EU-jäsenyyden alusta alkaen. Itse asiassa koko kansallinen neuvotteluvara käytettiin tukaisten ruikuttamiseen.

        Eu-tuet ovat kansallisia tukia vähäisemmät.

        Lisäksi ei pidä maksaa Eu-tukaisia eikä varsinkaan kansallisia maatalouden tukaisia. Molemmat ja varrsinkin kotimainen tukainen perustuvat lähinnä maaomistuksen tukemiseen. Molemmat ovat veronmaksajien rahojen vastikkeetonta jakelua maanomistajille.

        Mtk-maalaislitto-kepu on jo 2-3 sukupolvea rakentanut tukaisryteikköä, joka on rönsynnyt yli kontrollin ja kansallisen kantokyvyn.

        mtk-kepun hämäystä on väittää tukaisia "Brysselin" asiaksi. Ei EU maksa mitään ilman hakemusta. Olisi korkea aika aikuisten ihmisten lopettaa kerjääminen ja ryhtyä oikeisiin töihin tukaislomakkeiden tehtailun sijasta.

        olisi kaikkien aikuisten lorvimisen sijaan mentävä kaikkiin töihin mitä tarjotaan eikä nauttia
        veronmaksajien maksamaa sak-sdp-mafian vaatimaa joutenolokorvausta


      • Vai valitaanko Paavo
        Ja paljon kirjoitti:

        Mtk-kepu ja mtk-kepun 110 % miehittämä MMM esittävät, neuvottelevat, hyväksyvät, jakavat, tarkastavat, salaavat valtion rahaa. Kaikki tapahtuu veronmaksajien kustannuksella. Mtk:n hemmot ovat sekä pyytämässä että itselleen antamassa.

        Peliä pelattiin aikaisemmin jopa neuvosto-kortilla, jolloin muut ajettiin oppositioon ja pysyvään poliittiseen paitsioon häiritsemästä tukaisten jakelua.

        Kyllä me mtk- ja kepulaiset pidämme huolen, että viljelijät saavat tukensa, sanottepa mitä tahansa. Kunhan Paulasta tulee puheenjohtaja ja pääministeri, hän hurmaa teidät kaikki muupuoluelaiset niin, että protestointinne loppuu siihen paikkaan.


      • ML+NL=ikiystävät
        on väestöstä kirjoitti:

        noin 3,5%. Ei sillä voimalla vaadita mitään mistään.
        Kuluttajat vaativat tuetun ruuan itselleen ja saavat sitäkautta täyden vastikkeen maataloustuille, yhteiskunta saa kymmeniätuhansia veroamaksavia työpaikkoja, rahat jäävät kotimaahan, pyörittämään taloutta. Kaupanpäälle tulee ruokahuoltovarmuus.
        On siinä jo vastiketta kerrakseen.

        Maalaisliitto liittoutui Kekkosen johdolla neuvostoliiton kanssa ja pelasi kommunistien kanssa yhteistyssä kansalliset ja isänmaalliset puolueet sivuun. Näin mtk-maalaisliitolle tarjoutui tilaisuus päästä käsiksi veronmaksajien rahoihin ja vakiinnuttaa tukaisjärjestelmät. Kekkosen muistelimien mukaan hän ja kgb-kenraali Vladimirov päättivät Virolaisen syrjäyttämisestä ja Väyrysen nostamisesta kepun puheenjohtajaksi. Semmoiset hemmot ovat vieläkin remmissä...

        Tuottamattomia maanomistajia on todella vähän, mutta heille talikoitu rahamäärä heikentää kansantaloutta vakavalla tavalla. Mustilla kepualueilla sekä talous on tyystin kuollut ja nuori aktiiviväestö poistunut, maanomistajien kuittaillessa veronmaksajilta kähmimiään tukiaisia.

        On käsittämätöntä että agraarit ja muutama kymmenentuhatta tuottamatonta maanomistajaa pitää koko kansakuntaa pilkkanaan vielä 2000-luvulla. Se on mahdollista massiivisten tukiaisten ja sillä ostettavan kepu-kannatuksen seurauksena.


      • tuo--
        ML+NL=ikiystävät kirjoitti:

        Maalaisliitto liittoutui Kekkosen johdolla neuvostoliiton kanssa ja pelasi kommunistien kanssa yhteistyssä kansalliset ja isänmaalliset puolueet sivuun. Näin mtk-maalaisliitolle tarjoutui tilaisuus päästä käsiksi veronmaksajien rahoihin ja vakiinnuttaa tukaisjärjestelmät. Kekkosen muistelimien mukaan hän ja kgb-kenraali Vladimirov päättivät Virolaisen syrjäyttämisestä ja Väyrysen nostamisesta kepun puheenjohtajaksi. Semmoiset hemmot ovat vieläkin remmissä...

        Tuottamattomia maanomistajia on todella vähän, mutta heille talikoitu rahamäärä heikentää kansantaloutta vakavalla tavalla. Mustilla kepualueilla sekä talous on tyystin kuollut ja nuori aktiiviväestö poistunut, maanomistajien kuittaillessa veronmaksajilta kähmimiään tukiaisia.

        On käsittämätöntä että agraarit ja muutama kymmenentuhatta tuottamatonta maanomistajaa pitää koko kansakuntaa pilkkanaan vielä 2000-luvulla. Se on mahdollista massiivisten tukiaisten ja sillä ostettavan kepu-kannatuksen seurauksena.

        kepukannatus ostetaan?

        Kun niitä viljelijöitäkin niin vähän on.


      • Kuollutta lehmää
        tuo-- kirjoitti:

        kepukannatus ostetaan?

        Kun niitä viljelijöitäkin niin vähän on.

        Kuolevilla alueilla on väkeä, joka on täysin tukaiseten varassa. Tukaisilla ylläpidetään junttikulttuuria ja mielikuvia kuolleesta maataloudesta. Äänestäjät kuvittelevat että jossakin vielä pientilan emäntä astelee äpärin kanssa lypsylle klo 5.00 aamulla tai että ämmikit päästetään kesälaitumelle. Kuitenkaan tällaista ei enää ole. Pienviljelijät ovat lopettaneet ja suuromistajat ovat vieneet heidä maansa, eläimet ovat suljetuissa tehotuotantolaitoksissa, joita esiteltiin ennen joulua sikavdeoissa. Lehmät pääsevät ulos enää eu-direktiivin voimin muutamaksi viikoksi. Äänestäjät eivät tajua, että tukaisia jaetaan omaisuuden koon mukaan, suuret saavat järjettömät tukaiset, pienemmät vain kohtuuttomat vastikkeettomat tukaiset.

        Pientilan emännän tilalla on hymyilevä Nalle W sijoituskartanossaan ja punaisissa housuissaan. Nalle W:lle ja muille suurmaanomistajille jaetaan veronmaksajien rahaa ilmaiseksi ja vailla takaisinmaksun velvoitetta. Toli kartano on Nalle W:lle vain mitätön sivubisnes.


      • jospa--
        Kuollutta lehmää kirjoitti:

        Kuolevilla alueilla on väkeä, joka on täysin tukaiseten varassa. Tukaisilla ylläpidetään junttikulttuuria ja mielikuvia kuolleesta maataloudesta. Äänestäjät kuvittelevat että jossakin vielä pientilan emäntä astelee äpärin kanssa lypsylle klo 5.00 aamulla tai että ämmikit päästetään kesälaitumelle. Kuitenkaan tällaista ei enää ole. Pienviljelijät ovat lopettaneet ja suuromistajat ovat vieneet heidä maansa, eläimet ovat suljetuissa tehotuotantolaitoksissa, joita esiteltiin ennen joulua sikavdeoissa. Lehmät pääsevät ulos enää eu-direktiivin voimin muutamaksi viikoksi. Äänestäjät eivät tajua, että tukaisia jaetaan omaisuuden koon mukaan, suuret saavat järjettömät tukaiset, pienemmät vain kohtuuttomat vastikkeettomat tukaiset.

        Pientilan emännän tilalla on hymyilevä Nalle W sijoituskartanossaan ja punaisissa housuissaan. Nalle W:lle ja muille suurmaanomistajille jaetaan veronmaksajien rahaa ilmaiseksi ja vailla takaisinmaksun velvoitetta. Toli kartano on Nalle W:lle vain mitätön sivubisnes.

        ne äänestäjät tietävätkin hieman sinua paremmin miksi niitä kustannuskorvauksia maksetaan tukien nimikkeellä.


    • ----

      ----

    • päätä

      MTK ja Kepu eivät jaa yhtikäs mitään maataloustukia eikä nillä ole tukien suhteen mitään sanavaltaakaan. EU on päätöksentekijä tukipolitiikan suhteen. Meikäläisten maatalousministerien ja hallitusten yli on kävelty mennen tullen näissä jutuissa.

    • hämmm

      huomannutkaan, onko vuoden vaihtuessa maatalouden tukiasiat siirretty Brysselistä EU komissiolta Suomeen ?
      Tämähän on suuri mullistus ! Ennen ei Suomen ääntä ole kuultu, vaan isot EU- maat päätti tukiasioista. Onko nyt Suomen keskustapuolue ja MTK päättämässä EU-maiden tukiasioista ?
      Miksei tälläistä suurta uudistusta ole uutisoitu ?
      Mitenköhän Saksa ja Ranska on antanut vallan EU-komissiolta pois ?
      Nythän olisi hyvä tilaisuus pienentää esim. Ranskan tilatukea joka on yli kolminkertainen Suomeen verrattuna.

      • laittomii

        kansallisia tukia, ne voitas poistaa pikimmiten, sopimus oli laadittu siirtymäajalla ja nyt mennään jo jatkoajalla


    • toenperrään!

      Mulla kun tuota takamehtää on kertyny pyöreesti tuommonen 330 ha,nii eipä tarvii muuta kun tukia hakkee.Tuilla sitten elelen,muuta ei tarvihe tehhä.
      Osta sinäkii maata katteuksissasi.Ai nii,eihän sulla rahhaakaa oo.

      • Paa mielees

        Mutta kyllä jussi tienaa hyvin ja helpolla.Aikansa kutakin,historia toistaa itseään johtuen ihmisten oppimattomuudesta.


      • minkä--
        Paa mielees kirjoitti:

        Mutta kyllä jussi tienaa hyvin ja helpolla.Aikansa kutakin,historia toistaa itseään johtuen ihmisten oppimattomuudesta.

        takia niin moni jussi heittää hanskat tiskiin?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe