Mikä olisi paras ohjelma (hintaluokka 100-150 euroa) muokata kuvia ja videoita, tehdä niistä ns. elokuva, lisätä tekstiä ja animaatioclippejä, erilaisia efektejä kuvien esiin tuomiseen jne. Pitäisi siis saada yhditettyä samaan "elokuvaan" sekä kuvia että liikkuvaa kuvaa samalla ohjelmalla. Itse käytän lisäksi netistä löytyviä animaatioclippejä, joita olen esim. Power Point -esityksissä saanut kivasti liikkumaan ja tulemaan näyttöön miten haluan. Onko jokin editointiohjelma olemassa tällaista varten? Ja mistä niitä voi hankkia? Kuulin, että niitä kannattaisi ladata myös netistä. Paljonko tämmöinen vie tilaa - en ymmärrä megoista enkä gigoista mitään eli kuormittaako tämmöinen ohjelma paljon koneen muistia?
En ole mikään tumpelo koneen käyttäjä, mutta kuitenkin aloittelija ;)
Kuvat ja videot elokuvaksi
8
392
Vastaukset
- WMM
Onko sulla XP? Jossulla on XP, niin sulla on jo yksi parhaista ohjelmistoista tarkoitukseesi: Windows Movie Maker ja WIndows-versioihin, joilla Maker ei enään tule mukana, saat sen juurikin hintahaarukassasi!
Windows XP:ssä Movie Maker on käyttökelvoton bugien takia. Sepäs onkin kivaa kun on pari viikkoa tehny jotain juttuja ja sitten ei saa projektia auki ja videota kun katsoo niin ruutu on puoliksi vihreä. Tai sitten käy niin, että ei saa liitettyä videokamerasta pätkää kun Movie Maker kaatuu kesken kaiken.
Tuossa hintaluokassa varmaan saisi jokun Adobe Premieren karvalakkiversion.- *Vänkyttää*
M-Kar kirjoitti:
Windows XP:ssä Movie Maker on käyttökelvoton bugien takia. Sepäs onkin kivaa kun on pari viikkoa tehny jotain juttuja ja sitten ei saa projektia auki ja videota kun katsoo niin ruutu on puoliksi vihreä. Tai sitten käy niin, että ei saa liitettyä videokamerasta pätkää kun Movie Maker kaatuu kesken kaiken.
Tuossa hintaluokassa varmaan saisi jokun Adobe Premieren karvalakkiversion.Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.
*Vänkyttää* kirjoitti:
Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.
koin MM:n XP:ssä aika bugiseksi, mutta Vistassa se kyllä jo pelittää paremmin. Alta satasen saa jo sitten ihan kelpo softia, vaikkapa Corel'in VideoEditor'in.
*Vänkyttää* kirjoitti:
Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.
No kyllähän sillä olisi voinut tehdä jos siihen olisi saanut edes siirrettyä videot sisään mutta kun kaatusi aina. Paska mikä paska.
- h kirra
M-Kar kirjoitti:
No kyllähän sillä olisi voinut tehdä jos siihen olisi saanut edes siirrettyä videot sisään mutta kun kaatusi aina. Paska mikä paska.
seiskassa toimii ja pari uutta ominaisuutta, mutta ei sillä kyllä mitään tee ihmeempiä.
- MemoriesOnTv
Joo, on mulla XP. Pitääkin tutustua tohon Movie Makeriin. En tiennyt, että se on automatic tässä mukana. Pitää katsoa, saanko siihen liitettyä noita animaatioclippejä, se on mulle tärkeetä koska elävöittää esityksiä todella paljon. Kiitos tähänastisesta.
- olen kokeillut
MemoriesOnTv kirjoitti:
Joo, on mulla XP. Pitääkin tutustua tohon Movie Makeriin. En tiennyt, että se on automatic tässä mukana. Pitää katsoa, saanko siihen liitettyä noita animaatioclippejä, se on mulle tärkeetä koska elävöittää esityksiä todella paljon. Kiitos tähänastisesta.
on myös aika pätevä ohjelma videoeditointiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437