Kuvat ja videot elokuvaksi

Memories On Tb

Mikä olisi paras ohjelma (hintaluokka 100-150 euroa) muokata kuvia ja videoita, tehdä niistä ns. elokuva, lisätä tekstiä ja animaatioclippejä, erilaisia efektejä kuvien esiin tuomiseen jne. Pitäisi siis saada yhditettyä samaan "elokuvaan" sekä kuvia että liikkuvaa kuvaa samalla ohjelmalla. Itse käytän lisäksi netistä löytyviä animaatioclippejä, joita olen esim. Power Point -esityksissä saanut kivasti liikkumaan ja tulemaan näyttöön miten haluan. Onko jokin editointiohjelma olemassa tällaista varten? Ja mistä niitä voi hankkia? Kuulin, että niitä kannattaisi ladata myös netistä. Paljonko tämmöinen vie tilaa - en ymmärrä megoista enkä gigoista mitään eli kuormittaako tämmöinen ohjelma paljon koneen muistia?
En ole mikään tumpelo koneen käyttäjä, mutta kuitenkin aloittelija ;)

8

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WMM

      Onko sulla XP? Jossulla on XP, niin sulla on jo yksi parhaista ohjelmistoista tarkoitukseesi: Windows Movie Maker ja WIndows-versioihin, joilla Maker ei enään tule mukana, saat sen juurikin hintahaarukassasi!

      • Windows XP:ssä Movie Maker on käyttökelvoton bugien takia. Sepäs onkin kivaa kun on pari viikkoa tehny jotain juttuja ja sitten ei saa projektia auki ja videota kun katsoo niin ruutu on puoliksi vihreä. Tai sitten käy niin, että ei saa liitettyä videokamerasta pätkää kun Movie Maker kaatuu kesken kaiken.

        Tuossa hintaluokassa varmaan saisi jokun Adobe Premieren karvalakkiversion.


      • *Vänkyttää*
        M-Kar kirjoitti:

        Windows XP:ssä Movie Maker on käyttökelvoton bugien takia. Sepäs onkin kivaa kun on pari viikkoa tehny jotain juttuja ja sitten ei saa projektia auki ja videota kun katsoo niin ruutu on puoliksi vihreä. Tai sitten käy niin, että ei saa liitettyä videokamerasta pätkää kun Movie Maker kaatuu kesken kaiken.

        Tuossa hintaluokassa varmaan saisi jokun Adobe Premieren karvalakkiversion.

        Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.


      • *Vänkyttää* kirjoitti:

        Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.

        koin MM:n XP:ssä aika bugiseksi, mutta Vistassa se kyllä jo pelittää paremmin. Alta satasen saa jo sitten ihan kelpo softia, vaikkapa Corel'in VideoEditor'in.


      • *Vänkyttää* kirjoitti:

        Se on meidän mkar, kun on taaskin Movie Makerin vastaisella ristiretkellään: jos mkar yhdenkin klipin olisi Movie Makerilla tehnyt, hän tietäisi, ettei sillä saa menemään yhtä iltaakaan edes koko illan elokuvan teossa…TOISIN kuin ohjelmistoilla, joita hänon hörhökavereittensa nähnyt käyttävän, sillä itsellään hänellä riitä järki edes valokuvan käsittelyyn.

        No kyllähän sillä olisi voinut tehdä jos siihen olisi saanut edes siirrettyä videot sisään mutta kun kaatusi aina. Paska mikä paska.


      • h kirra
        M-Kar kirjoitti:

        No kyllähän sillä olisi voinut tehdä jos siihen olisi saanut edes siirrettyä videot sisään mutta kun kaatusi aina. Paska mikä paska.

        seiskassa toimii ja pari uutta ominaisuutta, mutta ei sillä kyllä mitään tee ihmeempiä.


      • MemoriesOnTv

        Joo, on mulla XP. Pitääkin tutustua tohon Movie Makeriin. En tiennyt, että se on automatic tässä mukana. Pitää katsoa, saanko siihen liitettyä noita animaatioclippejä, se on mulle tärkeetä koska elävöittää esityksiä todella paljon. Kiitos tähänastisesta.


      • olen kokeillut
        MemoriesOnTv kirjoitti:

        Joo, on mulla XP. Pitääkin tutustua tohon Movie Makeriin. En tiennyt, että se on automatic tässä mukana. Pitää katsoa, saanko siihen liitettyä noita animaatioclippejä, se on mulle tärkeetä koska elävöittää esityksiä todella paljon. Kiitos tähänastisesta.

        on myös aika pätevä ohjelma videoeditointiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe