A-Talk keskustelee valelääkärin tekemisistä ja tekemättä jättämisistään.
Toimittaja savustaa vastuuhenkilöitä kiihkeästi myöntämään anteeksi antamattomat virheet valintatilanteessa ja ennustelee kauhukuvia jälkiseurauksista. Kuitenkin valelääkäri on selvinnyt kohtuullisen hyvin tehtävätään ja ollut pidetty työtovereiden keskuudessa.
Olen sitä mieltä, että poika on näyttänyt kykynsä ollut, että ei kun suoraan lääkikseen ja ilman pääsykokeita; )
Eräs psykologinen puolustus tulee keskustelusta läpi, vedotaan, että poika uskoi vahvasti itse olevansa lääkäri, joten muutkin uskoivat häneen.
Näin se menee kun itse uskoo asiaansa muutkin menevät mukana eivätkä vikise ;))
Luotatko terveydenhuoltoon?
Jokisen eväät ; )
28
385
Vastaukset
- henrji
raha on nykyään pääasia, vähävraisi kipeitä ei enää hodeta.
En ole isotuloinen ja juuri nyt olen julkisten terveyspalvelujen käyttäjä. Olen paraikaa OYK:ssa ja saan hyvää hoitoa en voi valittaa.
Aikaisemmin työelämässä ollessani käytin yksityisen lääkäriaseman palveluita koska minulla oli työterveyshuolto. Olen kuitenkin julkisiin palveluihin täysin tyytyväinen sekä luotan saamaani hoitoon. Olen saanut itse vaikuttaa kaikkiin päätöksiin.- ,,
korpikirjailija kirjoitti:
En ole isotuloinen ja juuri nyt olen julkisten terveyspalvelujen käyttäjä. Olen paraikaa OYK:ssa ja saan hyvää hoitoa en voi valittaa.
Aikaisemmin työelämässä ollessani käytin yksityisen lääkäriaseman palveluita koska minulla oli työterveyshuolto. Olen kuitenkin julkisiin palveluihin täysin tyytyväinen sekä luotan saamaani hoitoon. Olen saanut itse vaikuttaa kaikkiin päätöksiin.nimi on muuten OYS, Oulun yliopistollinen sairaala.
Anteeksi. ,, kirjoitti:
nimi on muuten OYS, Oulun yliopistollinen sairaala.
Anteeksi.Katos kuten murteissa tämäkin voi olla eräänlainen kirjallinen murreilmaisu ja se ei kaikille aukea kuten tuolla murteita puolustavassa ketjussa tuli selväksi ; ))). Olenko siis OYSsissä vai OYKsissa ehkä OUKsissa.
- ,,
Katos kuten murteissa tämäkin voi olla eräänlainen kirjallinen murreilmaisu ja se ei kaikille aukea kuten tuolla murteita puolustavassa ketjussa tuli selväksi ; ))). Olenko siis OYSsissä vai OYKsissa ehkä OUKsissa.
nimensä oli OYKS. Ihan miten tahansa murrettuna.
,, kirjoitti:
nimensä oli OYKS. Ihan miten tahansa murrettuna.
Eli Oulun yliopistollinen keskussairaala. Nykyisin Oulun Yliopistollinen sairaala. En tosin ole osastolla vaan täällä potilaskodissa, enkä suljetulla vaan ihan avohoidossa ; )))))
- ,,
Eli Oulun yliopistollinen keskussairaala. Nykyisin Oulun Yliopistollinen sairaala. En tosin ole osastolla vaan täällä potilaskodissa, enkä suljetulla vaan ihan avohoidossa ; )))))
minullekin, osastot ja poli tosin. Hyvin hyvää hoitoa olen siellä osakseni saanut.
Hyvää Yötä! :)) ,, kirjoitti:
minullekin, osastot ja poli tosin. Hyvin hyvää hoitoa olen siellä osakseni saanut.
Hyvää Yötä! :))Paras kai meikänkin vetäytyä makuulleen aamulla aikainen herätys ja hoitojen jälkeen kohti Korpea..
että minäkin luulen niin kiihkeästi olevani lääkäri, että kaikki muutkin uskovat siihen.
Sinä oletkin erikoistunut psykologiaan. Siihen virkaan monet pyrkivät joten ei ihme, että vastaanotollesi on tunkua. Narsistin diaknosin saa hyvin nopeasti ja puutetila empatiasta tuntuu olevan peräänkuulutettua voimavaraa vai kuinka tohtori ; ))
Sinä oletkin erikoistunut psykologiaan. Siihen virkaan monet pyrkivät joten ei ihme, että vastaanotollesi on tunkua. Narsistin diaknosin saa hyvin nopeasti ja puutetila empatiasta tuntuu olevan peräänkuulutettua voimavaraa vai kuinka tohtori ; ))
sitä peräänkuulutettua empatian puutetta pitää alleviivata. Se on koko busineksen idea, rahat pois nopeasti ja siististi. Tätä on WIN WIN kapitalismi. Tervetuloa nykyaikaan.
- Tappi sorsaan
toimittajakin sä luulet olevasi:DDDDD Kyllä mä uskon että ainakin toistaiseksi toimitat asiasi ajoissa.
Joko on sorsa ostettuna?:)))
- paljon lääkkeitä
Kuinkas he taitavat ulkomaalaiset lääkärit, täälläpäin ainakin joka toinen. Hyviä ovat olleet kaikki, en ole uskaltanut kysellä papereita, saattaisi olla viimeinen kysymys.
Toivottavasti tämä sotku aukaisee päättäjien silmät ja tohtoreita aletaan tarkemmin syynätä myös ulkolaisten pätevyydet joskus mietityttää. Nyt unimaan, yötä!
Me essolaiset luotamme Suomen terveydenhoitojärjestelmään. Meidän vanha kunnanlääkärimme on taatusti pätevä mies, sillä hän on kirjoittanut Kalu-Kallellekin monta mojovaa reseptiä siankarvojen aiheuttamaan kutinaan.
Minäkin olen kokeillut sitä Kalu-Kallen lääkettä, eivätkä käteni ole sen jälkeen kutisseet, mutta päätä on lääkinnän jälkeen alkanut jyskyttää. Hyvilläkin lääkkeillä on joskus sivuvaikutuksia.Toimittaja tosiaan hiillosti. Mehiläisen suhteen pisti aika pahan heiton.
Vähän olen itse joutunut lääkärin pakeille. Muutamat angiinat podettu ja siinä ne melkein sitten onkin.
Taidan olla tapaus: sitten se vaan lähti saappaat jalassa.
Luotan terveydenhuoltoon ja olen saanut nähdä läheisten saavan erittäin hyvää ja nopeaa hoitoa.on huvittaa potilasta kunnes luonto hoitaa tehtävänsä. Tässä suhteessa valelääkäri ilmeisesti pystyi hoitamaan hommansa juttelemalla mukavia höystän tarinoitaan lääkiksen pääsykoekirjasta omaksumilla termeillä, jotka loivat maalikkoihin ja näemmä kollegoihinkin kummasti arvauskeskususkottavuutta. Lisäksi hän oli rohtokirjaa sen verran plärännyt, että pystyi valkkaamaan kutakuinkin vaarattomia pillereitä. Eli summa summarum, toimi juuri niinkuin muutkin virkaveljensä. Miksi siis kaveri piti poistaa hommista, kun muutenkin on lekuripula? No kun se arvauskeskususkottavuus meni!
Viimeinkin pääsin tänne omieni joukkon. Tohtori Jokinen toimi todellakin juuri kuten nämä itsensä yli ylentännet tohtorit. Eli pitäisikö lääkärikoulutusta muuttaa ihmisläheisemmäksi. Eihän tohtori enää ole kuten vanhempi sukupolvi antoi ymmätrtää "jumalia" .
Olen tekemisissä "ikävä kyllä " muutamien suvussani olevien tohtoreiden kanssa ja joskus tekisi mieli potkaista heitä persiuksille ja sanoa, hei olet palveliaja, autat ihmisiä.
- O-V..
Olen saanut hyvää/ huonoa lääkärin hoitoa. Kokenut lääkäri teki hoitovirheen josta vaivaa lopuksi ikää.
Useamman kerran tehty vääriä arviointeja, onneksi onneakin ollut matkassa ettei raaja rikkona tartte tallustella. Kiitos Töölön punatukkaisen plastiikka kirurgin .
Minusta nuoret lääkärit paneutuvat seuranta tarkastuksissa paljon huolellisemmin kuin kokeneet lääkärit.Yhden asian olen elämäni varrella oppinut, en usko ihan ensi kuulemalta mitä minulle "ylhäältä" suolletaan sekä, että minullakin on oma tahto jonka mukaan minua hoidetaan.
- O-V..
Teotwawki kirjoitti:
otaksun.
Aivan oikea.
- 6+14
ovat vanhoja palstalaisia, missäköhän nykyään luuraavat? Onko joku heistä kuullut? Ovatko ryhtyneet tohtoroimaan?
En luota.
Kyllä se on niin, että sekä työnantajalle että työpaikkalääkärille duunarin selkänahka on se mistä molemmat katteensa repivät. Ja sama tuntuu olevan kunnallisella puolella. Yksityispuolella rosvoja on tietysti vähemmän, mutta saalis ei ole yhtään sen pienempi. Rahanteko on aina potilaan terveyttä tärkeämpi.
Tulee mieleen vain miten vanhempani, kävivät aikoinaan säännöllisesti lääkärissä ja myös kertoivat miltä heistä tuntuu, huonoltahan se. Silloiset lumelääkärit päättelivät että vaivat ovat päästä lähtöisin tai muuta huomionkipeyttä. Syövän löysivät sitten toiselta vasta kaksi kuukautta ennen kuolemaa ja toiselta ruumiinavauksessa, ruumis täynnä etäpesäkkeitä ja sisuskalut tuhoutuneet, käytännössä kuolivat nälkään. Kai niilläkin retkuilla paperit olivat, mutta tulos oli sama kuin puoskarilla olisi käynyt.- Korppis
Pyöritin omaa pietä yritystäni ja omasta selkärangastani katteet revin. Minulla oli turvana yksityinen lääkäripalvelu joka hoiti työterveyshuollon. Työnantaja voi vähentää työterveyskulut verotuksessa joten ei kai siten vaikuttane hoidon laatuun. Tietenkin kuinka lavea tai suppea palvelu on ostettu työntekijöille on eri juttu. Itsellelleni otin hyvin laajan työterveyspalvelun, mutta omaa selkärankaani ja jaksamistani sillä suojasin.
- henrji
saattaa lopuksi tulla halvemaksi, kuin joku epäpätevä työkkärin yleislääkäri joka pompotelee paikasta toiseen, ja määräilee kalliita lääkeitä, josta ei ole mitään apua.
Korppis kirjoitti:
Pyöritin omaa pietä yritystäni ja omasta selkärangastani katteet revin. Minulla oli turvana yksityinen lääkäripalvelu joka hoiti työterveyshuollon. Työnantaja voi vähentää työterveyskulut verotuksessa joten ei kai siten vaikuttane hoidon laatuun. Tietenkin kuinka lavea tai suppea palvelu on ostettu työntekijöille on eri juttu. Itsellelleni otin hyvin laajan työterveyspalvelun, mutta omaa selkärankaani ja jaksamistani sillä suojasin.
No minä työskentelen selvästi isommassa yrityksessä ja nyt viisi viimeisintä llääkärikäyntiäni olen tehnyt aina eri lääkärille, koska työnantaja vaihtaa terveyspalvelut aina sille joka ne halvimmalla tarjoaa ja samasta syystä myös palveluntarjoajan lääkärit vaihtuvat yhtenään. Selitä siinä sitten jokaiselle samat asiat kuin papukaija, ja lopputulos on pelkkää pään nyökyttelyä. No, elintärkeät reseptit on sentään uusittu, mutta se on pelkkää paperityötä.
- Metronomi
Jos tulee tarve saada sairaalahoitoa niin mieluiten sitä haluaisin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905177
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271887Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980