Totta vain

tarua. Mä 24 V

aloin uudessa työpaikassa uudenvuoden jälkeen, firmassa ajetaan myös silloin tällöin ulkomaanliikenettä eräälle isomalle huolintaliikkeelle(Norja,Ruotsi)
Yhtiön toimitusjohtaja on nyt pariin otteeseen sanonut, että pitää olla kunolla ja edustava koska kuulemma edustan häntä ja huolintaliikettä lastaus/purkupaikoilla.Myös alkoholin käytöstä,varsinkin laivoilla olen saanut kuulla,ei kuulemma kuulu hänelle mutta työt ekaan sitten huvit.
Onko se sitten näin ? Toimiiko kuljettaja jonkin sortin edustajana paikoissa jotka mainitsin,kuuluko kuljettajan ammattiin myös edustustyö. Ei minulla mitään isännän neuvoja vastaan ole, ja alkoholikin on nykyään aikalailla historiaa kohdallani.

Miten teidän isännät, tai oma näkemys yleensä ? Tv:Tuore kuljettaja vielä.

18

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttei enää

      elä usko kaikkee mitä kuulet.. Nyky tyylin mukaan nää nykyjohtajat luulee omistavansa sinut kokonaan... Ja näin varmaan monessa puljussa onkin... Suomi alkaa olla pullollaan näitä torppareita jotka todellakin ovat orjia... Haamuja menneisyydestä jotka omasta tahdostaan ovat halunneet palata juurilleen (1800 luvulle ) takaisin.. Piä ittes miehenä ja vaaji minimi palkka jota myös haukkumasanalla TES kutsutaan ....

      • !!!!

        tästä miksi et enään ole kuski!


      • Kapitalisti-riistäja

        Kuljettaja ei voi edustaa isäntää koska kuljettaja on varustettu pienemmillä aivoilla ja huomattavasti ohuemmalla lompakolla! RANET, PENAT SA TÄYSTUHOT EI EDUSTA ISÄNTÄÄ KOSKA ISÄNNÄT OVAT VAIKUTTAJIA JA EDUSTAVAT ÄLYMYSTÖÄ ELI ITSEÄÄN!!!

        Ja nuo TES-palkat on aivan täyttä utopiaa, ei kukaan isäntä halua nähdä jonkun RANEN tai REISKAN rikastuvan isännän järjestämillä hommilla ja ajoilla! Monessa kuljetusliikkeessä nää REISKAT JA KALERVOT SAA ASUA ILMASEKSI ISÄNNÄN AUTOSSA! Sitte nää JULLIT pitää vittu kolmen vartin taukoja huoltamoilla lorvien kun hommia pitäs puskee.


      • pena rane
        Kapitalisti-riistäja kirjoitti:

        Kuljettaja ei voi edustaa isäntää koska kuljettaja on varustettu pienemmillä aivoilla ja huomattavasti ohuemmalla lompakolla! RANET, PENAT SA TÄYSTUHOT EI EDUSTA ISÄNTÄÄ KOSKA ISÄNNÄT OVAT VAIKUTTAJIA JA EDUSTAVAT ÄLYMYSTÖÄ ELI ITSEÄÄN!!!

        Ja nuo TES-palkat on aivan täyttä utopiaa, ei kukaan isäntä halua nähdä jonkun RANEN tai REISKAN rikastuvan isännän järjestämillä hommilla ja ajoilla! Monessa kuljetusliikkeessä nää REISKAT JA KALERVOT SAA ASUA ILMASEKSI ISÄNNÄN AUTOSSA! Sitte nää JULLIT pitää vittu kolmen vartin taukoja huoltamoilla lorvien kun hommia pitäs puskee.

        sää oot aivan perseestä,mutta ainut syy miksi tällä palstalla kannattaa pyöriä.mitä suurinta huvia lukea sun vollotuksia.jos tosiaankin olet kuljetusyrittäjä, eikö se kannattas lyödä hanskat naulaan ja mennä saunan taa.


      • Kapitalisti-Riistäjä
        pena rane kirjoitti:

        sää oot aivan perseestä,mutta ainut syy miksi tällä palstalla kannattaa pyöriä.mitä suurinta huvia lukea sun vollotuksia.jos tosiaankin olet kuljetusyrittäjä, eikö se kannattas lyödä hanskat naulaan ja mennä saunan taa.

        Tulihan se sieltä! Ainahan on mahdollista että kun käyttää rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin joku ottaa sen itselleen !!

        Edellä oleva Kapitalisti-riistäjä nyt ei ole sama (eli minä), joka on tänne kirjoitellut!
        Huomaatte kirjoitusasusta, pilkkujen käytöstä ym. pienistä yksityiskohdista!
        Eli kyseessä on kiertokoulua käynyt perusrahvas, joka kuvittelee pystyvänsä hämäämään!

        Vitustuskäyrä hänellä näyttää olevan kyllä kirjoituksiani kohtaan melkoisen korkealla,joten olen onnistunut hyvin debaatissani!

        Mitä omiin taustoihini tulee, niin todella olen alan pitkäaikainen yrittäjä!
        Itsetuhoisia ajatuksia ei ole ja nautin elämästä runsain mitoin!
        Teitä pahansuopia,välinpitämättömiä ja niin täynnä itseään olevia kuskeja tulen arvostelemaan ja herättelemään totuuteen aika-ajoin! Kuvittelette oikeasti olevanne jotain suurta mutta kun te ressukat olette vain pelkkiä AUTOKUSKEJA!!!That`s it! Siinä kaikki!


      • mensan testi
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        Tulihan se sieltä! Ainahan on mahdollista että kun käyttää rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin joku ottaa sen itselleen !!

        Edellä oleva Kapitalisti-riistäjä nyt ei ole sama (eli minä), joka on tänne kirjoitellut!
        Huomaatte kirjoitusasusta, pilkkujen käytöstä ym. pienistä yksityiskohdista!
        Eli kyseessä on kiertokoulua käynyt perusrahvas, joka kuvittelee pystyvänsä hämäämään!

        Vitustuskäyrä hänellä näyttää olevan kyllä kirjoituksiani kohtaan melkoisen korkealla,joten olen onnistunut hyvin debaatissani!

        Mitä omiin taustoihini tulee, niin todella olen alan pitkäaikainen yrittäjä!
        Itsetuhoisia ajatuksia ei ole ja nautin elämästä runsain mitoin!
        Teitä pahansuopia,välinpitämättömiä ja niin täynnä itseään olevia kuskeja tulen arvostelemaan ja herättelemään totuuteen aika-ajoin! Kuvittelette oikeasti olevanne jotain suurta mutta kun te ressukat olette vain pelkkiä AUTOKUSKEJA!!!That`s it! Siinä kaikki!

        Sinä olet pelkkä autoilija, that's it!!! JOS kuskit olisi sinun kuvailemia törky-pettereitä, ei nämä hommat toimisi niinkuin nyt toimii.
        Joten mieti vähän mitä sanot. Ilman kunnon kuskia sinulla ei olisi kuin tuulen huuhtoma perse. Et pystyisi itse ajelemaan yksinään kaikkia hommiasi.

        Turha sinun on kuvitella, että olet maailman napa ja kova yrittäjä, maailmassa on kovempia ja parempia sekä kaiken lisäksi viisaampia jopa kuskeissakin on sinua viisaampia.


      • Kapitalisti-Riistäjä
        mensan testi kirjoitti:

        Sinä olet pelkkä autoilija, that's it!!! JOS kuskit olisi sinun kuvailemia törky-pettereitä, ei nämä hommat toimisi niinkuin nyt toimii.
        Joten mieti vähän mitä sanot. Ilman kunnon kuskia sinulla ei olisi kuin tuulen huuhtoma perse. Et pystyisi itse ajelemaan yksinään kaikkia hommiasi.

        Turha sinun on kuvitella, että olet maailman napa ja kova yrittäjä, maailmassa on kovempia ja parempia sekä kaiken lisäksi viisaampia jopa kuskeissakin on sinua viisaampia.

        tulee sieltäkin heti aamutuimaan!!

        Ensinnäkin, EN kuvittele olevani maailman napa ja maailman viisain mies! Tuo(kin) on täysin omaa keksintöäsi!
        EN väitä,etteikö muissa yrittäjissä tai kuskeissa olisi minua viisaampia! Varmasti on, osaavia,pedantteja ja kaikinpuolin ihania ihmisiä!

        MUTTA, kirjoittelu täällä on jatkuvasti työnantajia solvaavaa, jokainen kuski on omasta mielestään se maailman napa ja asiakkaatkin ovat vain välttämätön paha!

        Olen nähnyt työurani varrella niin paljon epäkohtia kuskien toiminnassa ,että asiaan ei voi olla puuttumatta!
        Mutta sehän on kuin punainen vaate kaikille kuskeille.Meitähän ei perkele arvostella! Meille ei sanota mitään poikkitelaista!

        Olen keskustellut asikkaiden kanssa kuskien toiminnasta usein ja aika uskomattomia tempauksia sieltäkin kuulee.
        Monta olen laittanut itsekin pois kun asenne ja taidot eivät yksinkertaisesti riitä!

        Tämäkö tekee mielestäsi minusta maailman navan,kun kritisoin rajulla kädellä näiden tyyppien asennetta työnantajaan ja työhön yleensä!
        Tiedätte aivan hyvin itsekin minkälaisia hiippareita on joukossanne mutta niistähän ei siis saa puhua!

        Isäntä on se kaiken pahan alku ja juuri! Mielestänne!


      • siiiri84
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        tulee sieltäkin heti aamutuimaan!!

        Ensinnäkin, EN kuvittele olevani maailman napa ja maailman viisain mies! Tuo(kin) on täysin omaa keksintöäsi!
        EN väitä,etteikö muissa yrittäjissä tai kuskeissa olisi minua viisaampia! Varmasti on, osaavia,pedantteja ja kaikinpuolin ihania ihmisiä!

        MUTTA, kirjoittelu täällä on jatkuvasti työnantajia solvaavaa, jokainen kuski on omasta mielestään se maailman napa ja asiakkaatkin ovat vain välttämätön paha!

        Olen nähnyt työurani varrella niin paljon epäkohtia kuskien toiminnassa ,että asiaan ei voi olla puuttumatta!
        Mutta sehän on kuin punainen vaate kaikille kuskeille.Meitähän ei perkele arvostella! Meille ei sanota mitään poikkitelaista!

        Olen keskustellut asikkaiden kanssa kuskien toiminnasta usein ja aika uskomattomia tempauksia sieltäkin kuulee.
        Monta olen laittanut itsekin pois kun asenne ja taidot eivät yksinkertaisesti riitä!

        Tämäkö tekee mielestäsi minusta maailman navan,kun kritisoin rajulla kädellä näiden tyyppien asennetta työnantajaan ja työhön yleensä!
        Tiedätte aivan hyvin itsekin minkälaisia hiippareita on joukossanne mutta niistähän ei siis saa puhua!

        Isäntä on se kaiken pahan alku ja juuri! Mielestänne!

        ootte kyll ihan pelle porukkaa :D kaikkilla taitaa olla kustapäässä jo aika paljon et tehkee ne vaivaset työnne ja elkää lässyttäkö ylimääräsiä...


      • 6+15
        Kapitalisti-riistäja kirjoitti:

        Kuljettaja ei voi edustaa isäntää koska kuljettaja on varustettu pienemmillä aivoilla ja huomattavasti ohuemmalla lompakolla! RANET, PENAT SA TÄYSTUHOT EI EDUSTA ISÄNTÄÄ KOSKA ISÄNNÄT OVAT VAIKUTTAJIA JA EDUSTAVAT ÄLYMYSTÖÄ ELI ITSEÄÄN!!!

        Ja nuo TES-palkat on aivan täyttä utopiaa, ei kukaan isäntä halua nähdä jonkun RANEN tai REISKAN rikastuvan isännän järjestämillä hommilla ja ajoilla! Monessa kuljetusliikkeessä nää REISKAT JA KALERVOT SAA ASUA ILMASEKSI ISÄNNÄN AUTOSSA! Sitte nää JULLIT pitää vittu kolmen vartin taukoja huoltamoilla lorvien kun hommia pitäs puskee.

        Sullahan näyttää olevan paljon älykästä annettavaa tähän keskusteluun!!!


      • Kapitalisti-riistäja
        6+15 kirjoitti:

        Sullahan näyttää olevan paljon älykästä annettavaa tähän keskusteluun!!!

        Ei se tee kuskista autuasta jos on se pahvista väännetty lappu lasilla jossa lukee epämääräisin kirjaimin "RANE"! ISÄNNÄN AUTOON EI PENAKYLTTEJÄ SAA LAITTAA ILMAN TYÖNJOHDON JA ESIMIESTEN VALVONTAA! JA PENAT SUN MUUT KA-LERVOT TARVITSEE TYÖNJOHDON JATKUVAA VALVONTAA! Ja nuo reiskojen ja niilojen palkat tuntuu karanneen pilviin, ei hitto kenenkään tarvitse maksaa liki kahden tonnin kuukausipalkkaa Scanian tai Volvon ohjaamisesta! Ite maksan julleille ja hampeille 8 euroa tunnille ja se on läpipalkka, jos ranet ajaa sen normi 60h viikkoon eli 10h joka työpäivä ja lorvii mun autossa lopun ajan niin siitä palkkaa kertyy 480e viikkoon eli liki 2000e kk! KYLLÄ ON MAAILMA VÄÄRYYKSIÄ TÄYNNÄ MUTTA ONNEKS NÄÄ PALKAT ON NYT LASKEMAAN PÄIN!


      • apinaha tää on
        Kapitalisti-riistäja kirjoitti:

        Ei se tee kuskista autuasta jos on se pahvista väännetty lappu lasilla jossa lukee epämääräisin kirjaimin "RANE"! ISÄNNÄN AUTOON EI PENAKYLTTEJÄ SAA LAITTAA ILMAN TYÖNJOHDON JA ESIMIESTEN VALVONTAA! JA PENAT SUN MUUT KA-LERVOT TARVITSEE TYÖNJOHDON JATKUVAA VALVONTAA! Ja nuo reiskojen ja niilojen palkat tuntuu karanneen pilviin, ei hitto kenenkään tarvitse maksaa liki kahden tonnin kuukausipalkkaa Scanian tai Volvon ohjaamisesta! Ite maksan julleille ja hampeille 8 euroa tunnille ja se on läpipalkka, jos ranet ajaa sen normi 60h viikkoon eli 10h joka työpäivä ja lorvii mun autossa lopun ajan niin siitä palkkaa kertyy 480e viikkoon eli liki 2000e kk! KYLLÄ ON MAAILMA VÄÄRYYKSIÄ TÄYNNÄ MUTTA ONNEKS NÄÄ PALKAT ON NYT LASKEMAAN PÄIN!

        muka joku töissä... Kyllä tää tosiaan joutas nurkan taa taluttaa..!!!!!!


      • riistäjälle
        Kapitalisti-riistäja kirjoitti:

        Ei se tee kuskista autuasta jos on se pahvista väännetty lappu lasilla jossa lukee epämääräisin kirjaimin "RANE"! ISÄNNÄN AUTOON EI PENAKYLTTEJÄ SAA LAITTAA ILMAN TYÖNJOHDON JA ESIMIESTEN VALVONTAA! JA PENAT SUN MUUT KA-LERVOT TARVITSEE TYÖNJOHDON JATKUVAA VALVONTAA! Ja nuo reiskojen ja niilojen palkat tuntuu karanneen pilviin, ei hitto kenenkään tarvitse maksaa liki kahden tonnin kuukausipalkkaa Scanian tai Volvon ohjaamisesta! Ite maksan julleille ja hampeille 8 euroa tunnille ja se on läpipalkka, jos ranet ajaa sen normi 60h viikkoon eli 10h joka työpäivä ja lorvii mun autossa lopun ajan niin siitä palkkaa kertyy 480e viikkoon eli liki 2000e kk! KYLLÄ ON MAAILMA VÄÄRYYKSIÄ TÄYNNÄ MUTTA ONNEKS NÄÄ PALKAT ON NYT LASKEMAAN PÄIN!

        siellä saat aparheittiä harrastaa..Tuo muutama orja tullessasi ni voit antaa potkut perseelle niille muutamalle juipille....Ja anna pari panaania niille sit aina kuukauven lopussa jos raaskit tai anna toiselle kaks panaania ja toiselle vaan yksi ni eripura säilyy virmassas eikä ne ruppe vettään vaan samaa köyttä...

        Kerro terveisii tutuille sillä ahvriikassa sit....


      • pena rane
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        Tulihan se sieltä! Ainahan on mahdollista että kun käyttää rekisteröimätöntä nimimerkkiä, niin joku ottaa sen itselleen !!

        Edellä oleva Kapitalisti-riistäjä nyt ei ole sama (eli minä), joka on tänne kirjoitellut!
        Huomaatte kirjoitusasusta, pilkkujen käytöstä ym. pienistä yksityiskohdista!
        Eli kyseessä on kiertokoulua käynyt perusrahvas, joka kuvittelee pystyvänsä hämäämään!

        Vitustuskäyrä hänellä näyttää olevan kyllä kirjoituksiani kohtaan melkoisen korkealla,joten olen onnistunut hyvin debaatissani!

        Mitä omiin taustoihini tulee, niin todella olen alan pitkäaikainen yrittäjä!
        Itsetuhoisia ajatuksia ei ole ja nautin elämästä runsain mitoin!
        Teitä pahansuopia,välinpitämättömiä ja niin täynnä itseään olevia kuskeja tulen arvostelemaan ja herättelemään totuuteen aika-ajoin! Kuvittelette oikeasti olevanne jotain suurta mutta kun te ressukat olette vain pelkkiä AUTOKUSKEJA!!!That`s it! Siinä kaikki!

        lisäksi että olet pelle, niin olet näköjään vitun tyhmäkin.tuo riistäjä-pelle on otsikko ja tarkoitaa juuri sinua.vai olenko minä sittenkin itse ääliö,mene ja tiedä.kommenttisi tuntuvat niin typeriltä,että et taida
        tuntea kuljetusalaa juuri ollenkaan.taidat olla pelkkä hörhö provoilija.jatka kuitenkin samaan malliin,
        saadaanhan me tästä ilmaista huvia, ajattele siis;sinulta ilmaiseksi. anteeksi kirjoitusvirheistä,muut kylläkin taitaa osata nämä töherrykset lukea.


      • PALKKA VEDÄTYS
        riistäjälle kirjoitti:

        siellä saat aparheittiä harrastaa..Tuo muutama orja tullessasi ni voit antaa potkut perseelle niille muutamalle juipille....Ja anna pari panaania niille sit aina kuukauven lopussa jos raaskit tai anna toiselle kaks panaania ja toiselle vaan yksi ni eripura säilyy virmassas eikä ne ruppe vettään vaan samaa köyttä...

        Kerro terveisii tutuille sillä ahvriikassa sit....

        Kuljetusalan palkkaus 5 vuoden sisällä tulee suurimpaan osaan kuljetus liikkeistä tes:voimaan.Alalle tulevat uudet nuoret ovat itsetietoisempia omista oikeuksistaan.Nää on sen verran viisaita nykysin nää nuoret että ne ottaa jäkikäteen sen palkan sitten.


      • kyl kyl......
        Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:

        tulee sieltäkin heti aamutuimaan!!

        Ensinnäkin, EN kuvittele olevani maailman napa ja maailman viisain mies! Tuo(kin) on täysin omaa keksintöäsi!
        EN väitä,etteikö muissa yrittäjissä tai kuskeissa olisi minua viisaampia! Varmasti on, osaavia,pedantteja ja kaikinpuolin ihania ihmisiä!

        MUTTA, kirjoittelu täällä on jatkuvasti työnantajia solvaavaa, jokainen kuski on omasta mielestään se maailman napa ja asiakkaatkin ovat vain välttämätön paha!

        Olen nähnyt työurani varrella niin paljon epäkohtia kuskien toiminnassa ,että asiaan ei voi olla puuttumatta!
        Mutta sehän on kuin punainen vaate kaikille kuskeille.Meitähän ei perkele arvostella! Meille ei sanota mitään poikkitelaista!

        Olen keskustellut asikkaiden kanssa kuskien toiminnasta usein ja aika uskomattomia tempauksia sieltäkin kuulee.
        Monta olen laittanut itsekin pois kun asenne ja taidot eivät yksinkertaisesti riitä!

        Tämäkö tekee mielestäsi minusta maailman navan,kun kritisoin rajulla kädellä näiden tyyppien asennetta työnantajaan ja työhön yleensä!
        Tiedätte aivan hyvin itsekin minkälaisia hiippareita on joukossanne mutta niistähän ei siis saa puhua!

        Isäntä on se kaiken pahan alku ja juuri! Mielestänne!

        On varmasti kuskeissa huonoa porukkaa ja asennetta. Löytyy sitä myös kuljetusyrittäjistä sitä paskasakkia ja huonoa asennetta.
        Vittuilu on kivaa kun se on tasapuolista.


    • rahti kanjakuski

      jos pidät ajokin siistinä,toimit liikenteessä mallikkaasti ,otat sen pari kolme olutta ,korpilossilla vain kaksi ei tarvii pelätä sitten rannoilla(ja ei sitten loppupäässä) terminaalleissa toimimalla asiallisesti, siisteissä työ vaatteissa ja olemuksella.kyllä me edustamme meille työtä antavaa tahoa ,jos sulle tuodaan kotiin jotain esim plasma telkkari ,jakari kuski/apumies? kommentti MITÄ VITT OOT TÄMMÖSEN OSTANUT JOUDUN SUN TAKII NY TÄNNE RAAHAA vanha viina,ym tuoksut .varmasti katsoisit kenen auto/huolintaliike tilaisitko enää siltä firmalta .ensin sinä/me edustamme itseämme olemmeko kelvollisia ammattiin joka vaatii myös muuta kuin suunsoittoa asiakkaille,huolintaliikkeen työntekijät ovat myös teidän asiakkaita,näillä minä oon pärjännyt ,kokemus tuo lisää,laivoilla kannatta kuunella muitakin kuin sitä kaikkitietävää koska silloin peli on menetetty.

    • hulttio-64

      totta kai edustat isäntää ja kuljetuksen tilaajaa mutta vain käytökselläsi asiakaan kanssa

    • Minun mielestäni se auto ja kuljettaja molemmat on firman käyntikortti. Kun kuljettajalla on siistit, firman logolla varustetut työvaatteet ja ajokki siisti, valot kunnossa jne, antaa se firmasta huomattavasti fiksumman kuvan kuin vanhalle viinalle haiseva resupekka, jonka ajokissa on puolet valoista pimeinä.

      Itse ainakin käytän firman työvaatteita, jos sellaiset on järjestetty. Autossa toimii valot, jos vain on ollut aikaa polttimoita vaihdella. Tankatessa ainakin ehtii useammankin vaihtaa. Hytin pidän siistinä, sillä asun siellä viikot. Suolapaskaloska-aikaan on aika mahdotonta pitää ajokki ulkoa siistinä, mutta mahdollisuuksien mukaan. Käyttäydyn asiallisesti, vaikka asiakkaat eivät aina niin tee. Sitten, kun aletaan suoraan v*ttuilla, menee minultakin hermot.

      Tähän sopisi vanha sanonta "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1542
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1139
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      637
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe