Englanninkielinen leffa?

leffagirl15

Hei olen 15-vuotias tyttö ja olen tekemässä suurella porukalla leffaa ensi kesänä. Teemme siitä suomenkielisen, mutta olen ajatellut että olisiko englanninkielisestä leffasta "enemmän hyötyä"? Niin tyhmältä kun se kuulostaakin, ajattelen aina niin että englanninkielistä leffaa voisi levittää suomen ulkopuolellekin ja se saisi "enemmän mainetta?" No, mitä vainhan voi käydä.
Olen aijemminkin suunnitellut englanninkielistä leffaa, mutta se on kariutunut aina siihen, kuinka kaverini eivät ymmärrä englanninkielisyyteni tarvetta, he pitävät täysin hulluna tehdä englanninkielistä leffaa kun kerran suomessa ollaan. Itse en oikeastaan välitä suomesta yhtään, vaan ajattelen aina vain kansainvälistä. En katso suomenkielisiä ohjelmia tai leffoja, vaan lähes aina amerikkalaisia tai englantilaisia.

Onko täällä ketään joka vähän niinkuin ajattelisi samalla tavalla?
Vai olenko tällainen ainut erinlainen "amerikkamainen suomalainen" :D "suomalainen keho, amerikkalainen mieli" =D
Nytkin kun teemme leffaamme, haluaisin dubata sen englanniksi jotta sen voisi laittaa vaikka Youtubeen.

Teiltä kysyn, ihmiset, että mitä mieltä te olette, voiko suomalaiset tehdä englanninkielisen leffan vai onko se jotenkin outoa? Minusta suomenkin pitäisi muuttua kansainvälisemmäksi, ja haluaisin muutenkin että suomessa ei edes puhuttaisi suomea, vaan englantia :O

7

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vv

      se elokuva voisi saada enemmän mainetta jos se on dubattu joten siitä vaan :D

    • 0ppöö

      ei siin varmaan mitään jos tekee englanninkielisen leffan suomessa = D jos havittelee kansainvälistä suosiota, ainut mahis onkin tehdä enkunkielinen tai englanniks dubattu leffa. vaatiihan se kansainvälinen suosio jo paljon muutakin mutta ainakin voi olla varma ettei suomenkielisellä leffalla pitkälle suomen ulkopuolelle pyritä.

      • hellokgo ;ko

        ..samaa mielt. paljo enemmn suosiota.


    • lekavara

      Pysykää suomen kielessä. Suomalaiset eivät osa ääntää englannin kieltä ja kuullostaaa typerältä ja muutenkin kun ette ole puhuneet sitä synnynperäisenä niin tuntuu epäluontevalta ja filmi flopahtaa siihen.

      • näin minusta

        Ja jos sillä on enemmän sukseeta niin siihen voi laittaa tekstityksen jossa ei ole suomalaista korostusta.


    • Belle96

      Teen myös kaveriporukan kanssa parodiaa ja teemme sen englanniksi. Englanninkieliset saavat esim.
      youtubessa enemmän katsojia. Kyllähän suomi on hyvä kieli muttei sitä missään Amerikassa ymmärretä xD

      • dddaaaa

        Minä teen sellaisia n. puolen tunnin leffoja kaveri porukan kanssa aina englanniksi. (neljättä leffaa tekemässä) Itse puhun hyvin englantia koska äitini on amerikkalainen ja isä puoliksi englantilainen, mutta kavereilla siinä on aika reipas suomalainen aksentti puheessa =D Mutta minun mielestä se on kuitenkin aika kivan kuuloista, sellainen hassu englanti, ei sitä aina tarvitse osata täydellisesti. Pääasia että on hauskaa, meillä on aina hauskaa kun me tehdään niitä. Ei me niitä youtubessa jaeta mutta se on silti hauskaa. Ei nuorten tarvii tehä leffoja menestyäkseen vaan hauskanpitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe