Hei olen 15-vuotias tyttö ja olen tekemässä suurella porukalla leffaa ensi kesänä. Teemme siitä suomenkielisen, mutta olen ajatellut että olisiko englanninkielisestä leffasta "enemmän hyötyä"? Niin tyhmältä kun se kuulostaakin, ajattelen aina niin että englanninkielistä leffaa voisi levittää suomen ulkopuolellekin ja se saisi "enemmän mainetta?" No, mitä vainhan voi käydä.
Olen aijemminkin suunnitellut englanninkielistä leffaa, mutta se on kariutunut aina siihen, kuinka kaverini eivät ymmärrä englanninkielisyyteni tarvetta, he pitävät täysin hulluna tehdä englanninkielistä leffaa kun kerran suomessa ollaan. Itse en oikeastaan välitä suomesta yhtään, vaan ajattelen aina vain kansainvälistä. En katso suomenkielisiä ohjelmia tai leffoja, vaan lähes aina amerikkalaisia tai englantilaisia.
Onko täällä ketään joka vähän niinkuin ajattelisi samalla tavalla?
Vai olenko tällainen ainut erinlainen "amerikkamainen suomalainen" :D "suomalainen keho, amerikkalainen mieli" =D
Nytkin kun teemme leffaamme, haluaisin dubata sen englanniksi jotta sen voisi laittaa vaikka Youtubeen.
Teiltä kysyn, ihmiset, että mitä mieltä te olette, voiko suomalaiset tehdä englanninkielisen leffan vai onko se jotenkin outoa? Minusta suomenkin pitäisi muuttua kansainvälisemmäksi, ja haluaisin muutenkin että suomessa ei edes puhuttaisi suomea, vaan englantia :O
Englanninkielinen leffa?
7
537
Vastaukset
- vv
se elokuva voisi saada enemmän mainetta jos se on dubattu joten siitä vaan :D
- 0ppöö
ei siin varmaan mitään jos tekee englanninkielisen leffan suomessa = D jos havittelee kansainvälistä suosiota, ainut mahis onkin tehdä enkunkielinen tai englanniks dubattu leffa. vaatiihan se kansainvälinen suosio jo paljon muutakin mutta ainakin voi olla varma ettei suomenkielisellä leffalla pitkälle suomen ulkopuolelle pyritä.
- hellokgo ;ko
..samaa mielt. paljo enemmn suosiota.
- lekavara
Pysykää suomen kielessä. Suomalaiset eivät osa ääntää englannin kieltä ja kuullostaaa typerältä ja muutenkin kun ette ole puhuneet sitä synnynperäisenä niin tuntuu epäluontevalta ja filmi flopahtaa siihen.
- näin minusta
Ja jos sillä on enemmän sukseeta niin siihen voi laittaa tekstityksen jossa ei ole suomalaista korostusta.
- Belle96
Teen myös kaveriporukan kanssa parodiaa ja teemme sen englanniksi. Englanninkieliset saavat esim.
youtubessa enemmän katsojia. Kyllähän suomi on hyvä kieli muttei sitä missään Amerikassa ymmärretä xD- dddaaaa
Minä teen sellaisia n. puolen tunnin leffoja kaveri porukan kanssa aina englanniksi. (neljättä leffaa tekemässä) Itse puhun hyvin englantia koska äitini on amerikkalainen ja isä puoliksi englantilainen, mutta kavereilla siinä on aika reipas suomalainen aksentti puheessa =D Mutta minun mielestä se on kuitenkin aika kivan kuuloista, sellainen hassu englanti, ei sitä aina tarvitse osata täydellisesti. Pääasia että on hauskaa, meillä on aina hauskaa kun me tehdään niitä. Ei me niitä youtubessa jaeta mutta se on silti hauskaa. Ei nuorten tarvii tehä leffoja menestyäkseen vaan hauskanpitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017803Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455571HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042980Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki452766- 1812533
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92120- 251985
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121832Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411752Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111658