Englanninkielinen leffa?

leffagirl15

Hei olen 15-vuotias tyttö ja olen tekemässä suurella porukalla leffaa ensi kesänä. Teemme siitä suomenkielisen, mutta olen ajatellut että olisiko englanninkielisestä leffasta "enemmän hyötyä"? Niin tyhmältä kun se kuulostaakin, ajattelen aina niin että englanninkielistä leffaa voisi levittää suomen ulkopuolellekin ja se saisi "enemmän mainetta?" No, mitä vainhan voi käydä.
Olen aijemminkin suunnitellut englanninkielistä leffaa, mutta se on kariutunut aina siihen, kuinka kaverini eivät ymmärrä englanninkielisyyteni tarvetta, he pitävät täysin hulluna tehdä englanninkielistä leffaa kun kerran suomessa ollaan. Itse en oikeastaan välitä suomesta yhtään, vaan ajattelen aina vain kansainvälistä. En katso suomenkielisiä ohjelmia tai leffoja, vaan lähes aina amerikkalaisia tai englantilaisia.

Onko täällä ketään joka vähän niinkuin ajattelisi samalla tavalla?
Vai olenko tällainen ainut erinlainen "amerikkamainen suomalainen" :D "suomalainen keho, amerikkalainen mieli" =D
Nytkin kun teemme leffaamme, haluaisin dubata sen englanniksi jotta sen voisi laittaa vaikka Youtubeen.

Teiltä kysyn, ihmiset, että mitä mieltä te olette, voiko suomalaiset tehdä englanninkielisen leffan vai onko se jotenkin outoa? Minusta suomenkin pitäisi muuttua kansainvälisemmäksi, ja haluaisin muutenkin että suomessa ei edes puhuttaisi suomea, vaan englantia :O

7

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vv

se elokuva voisi saada enemmän mainetta jos se on dubattu joten siitä vaan :D

• 0ppöö

ei siin varmaan mitään jos tekee englanninkielisen leffan suomessa = D jos havittelee kansainvälistä suosiota, ainut mahis onkin tehdä enkunkielinen tai englanniks dubattu leffa. vaatiihan se kansainvälinen suosio jo paljon muutakin mutta ainakin voi olla varma ettei suomenkielisellä leffalla pitkälle suomen ulkopuolelle pyritä.

• hellokgo ;ko

..samaa mielt. paljo enemmn suosiota.

• lekavara

Pysykää suomen kielessä. Suomalaiset eivät osa ääntää englannin kieltä ja kuullostaaa typerältä ja muutenkin kun ette ole puhuneet sitä synnynperäisenä niin tuntuu epäluontevalta ja filmi flopahtaa siihen.

• näin minusta

Ja jos sillä on enemmän sukseeta niin siihen voi laittaa tekstityksen jossa ei ole suomalaista korostusta.

• Belle96

Teen myös kaveriporukan kanssa parodiaa ja teemme sen englanniksi. Englanninkieliset saavat esim.
      youtubessa enemmän katsojia. Kyllähän suomi on hyvä kieli muttei sitä missään Amerikassa ymmärretä xD

• dddaaaa

Minä teen sellaisia n. puolen tunnin leffoja kaveri porukan kanssa aina englanniksi. (neljättä leffaa tekemässä) Itse puhun hyvin englantia koska äitini on amerikkalainen ja isä puoliksi englantilainen, mutta kavereilla siinä on aika reipas suomalainen aksentti puheessa =D Mutta minun mielestä se on kuitenkin aika kivan kuuloista, sellainen hassu englanti, ei sitä aina tarvitse osata täydellisesti. Pääasia että on hauskaa, meillä on aina hauskaa kun me tehdään niitä. Ei me niitä youtubessa jaeta mutta se on silti hauskaa. Ei nuorten tarvii tehä leffoja menestyäkseen vaan hauskanpitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2531
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1437
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      36
      810
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      804
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe