Tämän päivän ihmisten elämä katoaa pakenemiseen ja itseltä piiloutumiseen. Toisaalta on julkaistu tolkuton määrä psygologiaan perustuvia kirjoja ja kaikenmaailman "itsensä löytämisen" kursseja. On miljoona teoriaa siitä, kuinka kaikki vitutukset johtuvat vaikeasta lapsuudesta. Tottakai noilla oma merkityksensä on, mutta on siinä takuulla myös osansa sillä, että syyllisiä haetaan muualta, kun peili näyttää totuuden.
Me ihmiset paetaan totuutta itsestämme ja markkinamaailma hyödyntää inhimilliset tarpeemme hyväkseen. Sohvaperunoita tuomitaan ja syyllistetään. Jos haluaa olla kunnon kansalainen, täytyy osallistua ainaki viiteen harrastukseen,(tietysti maksulliseen.) Sitten, kun ollaan ihan poikki ja piipussa, niin lähdetään naurujoogaan, tai hiljaisuuden retriittiin. Maksullisia kaikki. Jos kaikesta yrittämisestä huolimatta vieläkin tuntuu kurjalle, niin aromaterapiaa, lymfahoitoa, reikihoitoa..... Vitutus ei lakkaa ja rahaakaan ei ole. No otetaan pikavippi ja lähdetään Intiaan tai tahimaaseen. Vitutus ei lakkaa vieläkään, vaikka kaikki keinot on käytetty. Ei muutakuin halaamaan äiti ammaa. Vieläkin vituttaa.
Arjen pyörittäminen on raskasta ja työn ja perheen yhteensovittaminen myös.
Eiköhän se meidän jokaisen olisi viisainta viettääkkin tunti tai pari sohvalla yksinäisyydessä miettien, mitä minä itse haluan. Vähitellen saatamme aivan itse oivaltaa, mitä todellisuudessa haluamme elämältä. Puoliso ja perheenjäsenet haluavat ja tarvitsevat toimeentulon edellytykset, mutta jokaisen pitää rehellisesti miettiä, mitä itse haluaa. Jos haluaa löhötä sohvalla ja ajatella aivan itsekseen, se ei tuota kustannuksia ja on varmasti terveellisempää, kuin se, että antaa ympäröivän maailman manipoluida itseään luullen läheisten ihmisten odottavan jotain mitä he eivät todellisuudessa edes odota.
KAIKETI TODELLISUUDESSA MENEMME ITSELTÄMME KARKUUN KOKO AJAN. EMME USKALLA PYSÄHTYÄ, KOSKA LUULEMME, ETTÄ PAKOMATKAMME PYSÄYTTÄÄ SE HIRVIÖ, JOTA KOKO AJAN PAKENEMME KAIKKEEN VOUHOTUKSEEN JA MIELLYTTÄMISENHALUUMME. MINÄ TULEE VASTAAN. TOIVOTETAAN SE TERVETULLEEKSI, KUN SE TULEE PEILI KÄDESSÄ. SE EI OIKEASTI OLE NIIN PAHA MILLE NÄYTTÄÄ.
Mene sohvalle ja tuumaa, että no, on niitä nähty hullumpiakin.
Elämä hukkuu sitä paetessa.
16
207
Vastaukset
- aika aikaa
Niin, näin yksin ajattelen mitä on elämä ja sen tarkoitus, puhun seinillle hänelle nyt on hän poissa, mutta ei ollut viisi kuukautta kuoleman jälkeen. Mikä elää?
Oikeastaan ei ole aikaa on vain kuvitelma ajasta jota ei ole.- elämä hukkuu sitä pa
Yksin keskellä kaiken. En tiedä viestisi tarkoitusta, mutta yhdistin sen mielessäni läheisen ihmisen menettämiseen. Jos arvaukseni oli, tai olisi voinut ehkä ollakkin oikea, niin voin kuvitella jotakin siitä tuskasta ja surusta, joka lannistaa ja vie kaiken voiman . Aloittamani kirjoitusajatelman tarkoitus oli vain herättää kanssaihmisiäni pois tästä markkinatalouden ja seiskalehden oravanpyörästä pohtimaan juuri elämän perusarvoja. Emme voi, eikä meidän pidä paeta. Voimme olla vain pieniä ja epäonnistuneitakin ihmisiä, mutta joskus voimme aivan pienellä ystävällisellä sanalla saada enemmän aikaan hyvää, kuin jollain esim. kaikkitietävällä luennolla esim. narsismista, tai ylivilkkaudesta. Nuo ovat minun mielestäni tehtyjä diaknooseja ikäville luonteenpiirteillemme, jotka taas selityksen selityksenä pistetään tieteellisiin piikkeihin. Se piikkihän on aina auki. Jos hyviä ihmisiä olisi, niin tuommoisia selityksen selityksiä ei tarvittaisi. Hyviä ihmisiä ei ole ja parhaimmatkin meistä ovat tumpeloita. Mrsilaisia vihreitä otuksia liikkui täällä muutama vuosikymmen sitten. Ihmiset laittoivat luotaimiaan marsiin. Hupsankeikkaa, eihän sieltä ketään löytynytkään. No avaruusoliot muuttivat sitten muutama miljardia valovuotta kauemmaksi. No- tottakai niitä on, mutta nyt ne ovat hieman etäämmällä. Emmekö me ihmiset koskaan tajua tyhmyyttäämme?
Me olemme keksineet maailmanlaajuiset tietokoneyhteydet. Kuitenkaan me emme halua ruokkia maailman nälkäänäkeviä ihmisiä. Meillä ei ole suomessakaan varaa, eikä mahdollisuuksia laivata ylijäämäviljaamme nälkään kuoleville lapsille. Ei. vilja poltetaan, koska se on halvenpaa, kuin metsiimme mätänevä puu.
Puuta on poltettavaksi vaikka kuinkapaljon. Taas markkinatalous määrää ylemmiltä tahoilta miten se käytetään. Metsänomistajat eivät saa myydä puuta pystyyn, eikä nurinkaan yksityisille ihmisille. Metsänhoitoyhdistykset pitävät siitä huolen.
Suomen kansallisvarallisuuskin, eli metsä on tarkoin suurpääoman vartionnin ja määräysvallan alainen.
Minun ruokaperräisiäni ei vielä toistaiseksi ole kriminalisoitu. Otan sohvalla kunnon ruokaperräiset ja pierasen jos pierettää. Jumalattoman velekase omakotitalon takkahuoneessa tietenkin. Se on minun pyhättöni. Huomenna on iltavuoro, joten nytpä vasta viskaan viltin niskaani ja alan koisimaan. - ajassa ja ajassa---
elämä hukkuu sitä pa kirjoitti:
Yksin keskellä kaiken. En tiedä viestisi tarkoitusta, mutta yhdistin sen mielessäni läheisen ihmisen menettämiseen. Jos arvaukseni oli, tai olisi voinut ehkä ollakkin oikea, niin voin kuvitella jotakin siitä tuskasta ja surusta, joka lannistaa ja vie kaiken voiman . Aloittamani kirjoitusajatelman tarkoitus oli vain herättää kanssaihmisiäni pois tästä markkinatalouden ja seiskalehden oravanpyörästä pohtimaan juuri elämän perusarvoja. Emme voi, eikä meidän pidä paeta. Voimme olla vain pieniä ja epäonnistuneitakin ihmisiä, mutta joskus voimme aivan pienellä ystävällisellä sanalla saada enemmän aikaan hyvää, kuin jollain esim. kaikkitietävällä luennolla esim. narsismista, tai ylivilkkaudesta. Nuo ovat minun mielestäni tehtyjä diaknooseja ikäville luonteenpiirteillemme, jotka taas selityksen selityksenä pistetään tieteellisiin piikkeihin. Se piikkihän on aina auki. Jos hyviä ihmisiä olisi, niin tuommoisia selityksen selityksiä ei tarvittaisi. Hyviä ihmisiä ei ole ja parhaimmatkin meistä ovat tumpeloita. Mrsilaisia vihreitä otuksia liikkui täällä muutama vuosikymmen sitten. Ihmiset laittoivat luotaimiaan marsiin. Hupsankeikkaa, eihän sieltä ketään löytynytkään. No avaruusoliot muuttivat sitten muutama miljardia valovuotta kauemmaksi. No- tottakai niitä on, mutta nyt ne ovat hieman etäämmällä. Emmekö me ihmiset koskaan tajua tyhmyyttäämme?
Me olemme keksineet maailmanlaajuiset tietokoneyhteydet. Kuitenkaan me emme halua ruokkia maailman nälkäänäkeviä ihmisiä. Meillä ei ole suomessakaan varaa, eikä mahdollisuuksia laivata ylijäämäviljaamme nälkään kuoleville lapsille. Ei. vilja poltetaan, koska se on halvenpaa, kuin metsiimme mätänevä puu.
Puuta on poltettavaksi vaikka kuinkapaljon. Taas markkinatalous määrää ylemmiltä tahoilta miten se käytetään. Metsänomistajat eivät saa myydä puuta pystyyn, eikä nurinkaan yksityisille ihmisille. Metsänhoitoyhdistykset pitävät siitä huolen.
Suomen kansallisvarallisuuskin, eli metsä on tarkoin suurpääoman vartionnin ja määräysvallan alainen.
Minun ruokaperräisiäni ei vielä toistaiseksi ole kriminalisoitu. Otan sohvalla kunnon ruokaperräiset ja pierasen jos pierettää. Jumalattoman velekase omakotitalon takkahuoneessa tietenkin. Se on minun pyhättöni. Huomenna on iltavuoro, joten nytpä vasta viskaan viltin niskaani ja alan koisimaan.Kyllä, olet oikeassa kaikessa, mutta maailma on muuttuva ja siinä sinun sohva ajalla, luulen että elät tuhat vuotta.
Oletko töissä ?? Koska kaikki oli valmista.
- k/k
Mä olen ajat sitten seisahtunut ja kattonu taakseni että kuka sieltä on tulossa.
Ei sieltä kukaan tullut ja siks jatkoin kävellen matkaa.- meirikki,ejk
Mitens se vanha saaga menikään, kun papin vaimolla ei ollut varjoo? Taittiin elävältä haudata jne.
Uskomukset, oletukset tekevät ihmisistä vainoharhaisia.
Ihminen jolla on reilu ja auttavainen elämänasenne ei pelkää. Elämä tuo ja elämä vie, jälkimmäiseen on kovin vaikea sopeutua. - onneksi 51
meirikki,ejk kirjoitti:
Mitens se vanha saaga menikään, kun papin vaimolla ei ollut varjoo? Taittiin elävältä haudata jne.
Uskomukset, oletukset tekevät ihmisistä vainoharhaisia.
Ihminen jolla on reilu ja auttavainen elämänasenne ei pelkää. Elämä tuo ja elämä vie, jälkimmäiseen on kovin vaikea sopeutua.Enpä olisi paremmin sanonut itsekään. Tässä turhaa toisteleen, siis samaa mieltä olen Ossin kanssa.
- Anjaniina
on sen kiteyttänyt sanoihin, ei voi rakastaa muita jollei rakasta itseään.
Ei tule toimeen muidenkanssa jollei tule itsensä kanssa.
Sisältä ulospäin on ainoa oikea suunta.
Sieltä sen pohjan on löydyttävä eilisen TV:n uutisoinnin siten, että ihminen harrastaa pysyäkseen tehokkaana. Nykyinen kova työtahti ja uraputkien luonti vaatii fyysistä hyvää kuntoa, jota ihmiset hakevat mm. kuntosaleilta. Ei lainkaan hullumpi ajatus pitää fyysistä kuntoa yllä kun samalla saa annoksen psyykkistä hyvää korvien väliin. Samaa ajaa vaikkapa sauvakävelylenkki raikkaassa pakkassäässä. Sohvaperunan roolia asettunut erottuu kaupan kassajonosta ylilihavana hikoilevana otsaansa pyyhkivänä huohottajana.
Jokaisen tulevaisuuttaan ajattelevan yli viisikymppisen kannattaisi aloittaa akviteettien ja mielenkiintoisten harrastuksen kokeilua sillä eläkkeelle siirtyminen aikanaan voi ilman aktiviteettejä tuntua siirtymiseltä pysähtyneisyyden maailmaan.
Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea niitä -mitähän tekisi, jotta aika kuluisi- esimerkkejä voi lukea keskustelupalstojen aloituksista aina silloin tällöin.pakinassa oli paljon asiaakin. Jos ihminen ei ikinä pysähdy miettimään mitä itse haluaa elämältä, siinä voi käydä niin kuin hösääjille usein käy, että viidenkympin kieppeillä pysähdytään ihmettelemään, että kuka minä oikein olen. Jos on tasapainossa itsensä kanssa, se edellyttää itsetuntemusta sanan oikeassa merkityksessä. On tunnettava omat vahvuuden ja heikkoudet. Ne oppii tietämään vain olemalla itsensä seurassa rehellisesti. Niitä ei ole kirjoitettu valmiisiin elämäntapaoppaisiin. Se kirja on jokaisen kirjoittava itse. Siinä ei paljon auta, jos ihminen hösää kaiken aikaa jotain. Liikunta auttaa muuten keskittymään, josta voi olla apua silloin kun miettii sitä, kuka minä olen.
- Korppis
Teotwawki kirjoitti:
pakinassa oli paljon asiaakin. Jos ihminen ei ikinä pysähdy miettimään mitä itse haluaa elämältä, siinä voi käydä niin kuin hösääjille usein käy, että viidenkympin kieppeillä pysähdytään ihmettelemään, että kuka minä oikein olen. Jos on tasapainossa itsensä kanssa, se edellyttää itsetuntemusta sanan oikeassa merkityksessä. On tunnettava omat vahvuuden ja heikkoudet. Ne oppii tietämään vain olemalla itsensä seurassa rehellisesti. Niitä ei ole kirjoitettu valmiisiin elämäntapaoppaisiin. Se kirja on jokaisen kirjoittava itse. Siinä ei paljon auta, jos ihminen hösää kaiken aikaa jotain. Liikunta auttaa muuten keskittymään, josta voi olla apua silloin kun miettii sitä, kuka minä olen.
en väitä vastaan, etteikö liika ole liikaa joka asiassa.
Tein aivan ihanan sauvakävelylenkin puiston halki pakkasauringon seuratessa, en tosin miettinyt kuka olen sillä taidan jo tuntea itseni, vanha kettu ; ))
olla onnellinen laulun sanat tupsahtivat pinnalle. Totta totisesti se on helpompaa kuin yleisesti luullaan.
Ollappa kaikki oman elämänsä seppiä ja sankareita. Miellyttää kyllä haluan kanssaihmisiä, mitä minä yksikseni tuhisisin sohvanpohjalla ja huutelisin sieltä, että tää on nyt kyllä ihan mun oma elämä ;)On ollut hokema. Tämän päivän kiireinen ihminen. Sitä ovat hokeneet etupäässä naiset. Joskus tuntuu, että eikö ne osaa tehdä sille kiireelleen mitään, aikaakin on kulunut jo 40 vuotta.
Joskus on varmaan hyvä pysähtyä miettimään, mitä todella elämältään haluaa, ja mihin on realistiset mahdollisuudet.
Jos tavoitteet on aina äärirajoilla, niin vaikeeta se elo on.
Ihminen ei ole onnellinen, jos se on yksin. Silloin sitä tarvitaan naurujoogaa, ja itsensälöytämiskursseja. Tai mennään massa-tapahtumaan tuhansien muiden sekaan, tönittäväksi, josta tullaan rättiväsyneenä ja pää kipeänä pois. Mutta saadaanhan sanoa, että käytiin siellä ja kivaa oli.
Tämän päivän ilmiö on se, että ystäviä ei edes haeta lähi-ympäristöstä. Kotikin on niin pyhä paikka, että mahdolliset ystävät tavataan baarissa. Tai ystäviä yritetään saada netissä. En ymmärrä, mitä ne sellaiset ystävät on, joita ei kotiinsa uskalla kutsua.- nain.en
säälittävät. Ennen he saivat aikaa, olla mukana, olla lähellä.
Nyt kehutaan oikein lehtien palstoilla, kuinka mieidän lapset saavat laatuaikaa. Siis aikaa, kellon tarkkuudella, mieluiten jossain maksullisessa huvipaikassa, josta voidaan mainita naapureille.
Kotipihallakaan kun kaikilla eivät lapset saa leikkiä, jotta nurmi pysyy hyvässä kunnossa, ohimenevien ihailla.
Lapsetkaan eivät saa harrastaa kotonaan, ei, heitä pitää isin tai äidin olla illat kyyditsemässä harrastuspaikasta toiseen.
Tuntuu tosiaan, että ihmiset eivät elä, vaan yhä useammat tekevät keinotekoisen maailman, jossa keinoelävät, eivät lähellä ja arjessa, vaan nimenoman jossakin siitä poissa, kaukana, kuin avaruudessa.
Fiksu aloitus!
- fifian
nain.en kirjoitti:
säälittävät. Ennen he saivat aikaa, olla mukana, olla lähellä.
Nyt kehutaan oikein lehtien palstoilla, kuinka mieidän lapset saavat laatuaikaa. Siis aikaa, kellon tarkkuudella, mieluiten jossain maksullisessa huvipaikassa, josta voidaan mainita naapureille.
Kotipihallakaan kun kaikilla eivät lapset saa leikkiä, jotta nurmi pysyy hyvässä kunnossa, ohimenevien ihailla.
Lapsetkaan eivät saa harrastaa kotonaan, ei, heitä pitää isin tai äidin olla illat kyyditsemässä harrastuspaikasta toiseen.
Tuntuu tosiaan, että ihmiset eivät elä, vaan yhä useammat tekevät keinotekoisen maailman, jossa keinoelävät, eivät lähellä ja arjessa, vaan nimenoman jossakin siitä poissa, kaukana, kuin avaruudessa.
Fiksu aloitus!
On ikävää, että pyrimme näyttelemään ja suorittamaan jonkinlaista median ja koulutetun opetusmaailman ihanne-elämää. Lapsillamme pitää olla trendikkäitä harrastuksia. Kaukomatkoja täytyy haluta tehdä, koska muuten vaikuttaisi tyhmältä ja köyhältä. Lenkkeilläänkin ja sauvvakävelläänkin puheiden mukaan niin ja niin paljon. Todellisuus kuitenkin on toinen. Aktiivisena lenkkeilijänä tiedän, että todellisuudessa vastaantulijat ovat muutama vanha mummo ja vaari. Äärimmäisen harvoin lapsiperhe. Nuoremmista ihmisistä joitain aktiiviurheilijoita. Koirienkusettajat kyllä käyvät ulkona ja laahustavat kirppusirkuksensa perässä pylväänjuurelta toiselle 40 metriä kerrallaan. Kun on aikansa seisoskeltu rakin haistellessa tekstiviestejä, länkytetään vielä muutama kymmenen metriä. Silloin koiranmohjale vääntää höyryävän paskakasan kevyenliikenteen väylälle. Nykyihminen kävi lenkillä. No kyllähän se iso kinkku-juusto voileipä ja pari kaljaakin on jo ansaittu tuon rehkimisen jälkeen. Työmaalla sitten täytyy puhua tuosta lenkkeilystä, jotta olisi melkein yhtä aktiivinen, kuin muutkin.
Aikuisiän diabeetestä, työpaineiden aiheuttamaa verenpainetautia, laihdutuslääkkeitä, luontaistuotteita kaapit täynnä. Miksi suorittaa elämää? Elettäväksihän se on tarkoitettu.
- Meriläinen
Köllöttelen usein tuolla sohvalla ja ihailen akvaariotani, siinä aika hupenee ihan huomaamatta.
En tarvi ympärilleni massoja, nytkin kun on ollut yövuoroviikko nautin kodin hiljaisuudesta kun on saanut yöt rampata hirveässä metelissä ja kuunnella kun ihmiset huutaa läpi korvatulppien, itselläkin ääni käheänä.
Ulkona välillä pikkulenkkiä.
Sellaista rauhallista ja tasapainoista elämää, itseni näköistä elämää, ei muiden. - mitäkä mies
Koskaan muuta kuin poliisia,jos olen varma että pääsen pakoon.Olishan tun voinut sanoa parilla sanallakin,vituttaa,laiskottaa,mihin menisin piiloon..Soffa on huono piilopaikka,sillä eukko tai joku muu perseen jäsen löytää sieltä varmasti,siksi en koskaan vetäydy sohvan sisuksiin.Yhdessä monista työpaikoista oli hiukan eriskummallinen "työ" kaveri,hänet herätti vaimo aamulla töihin ja pian hän sai herättää uudelleen keittiön pöydän päältä..Omien sanojensa mukaan häntä väsytti joka aamu.Viisas oli pirulainen,lähti mukamas töihin,mutta ajoi ensimmäiselle linkkuri pysäkille ja laittoi nukkumaan.Eikä hän pelännyt työtäkään,hän jopa uskalsi nukkua työnsä vieressä.
Päivän mietelause.Syö,työ,yö,työ,syö,yö,jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230