Olen ylioppilas ja lastenohjaaja. Olen työskennellyt mm. seurakunnalla kerhoissa ja päiväkodissa. Nyt haluaisin opiskella jotain.. toisaalta erityispedagogiikan opiskeleminen kiinnostaisi. Mutta ehkä kuitenkin haluaisin opiskella toisen alan tutkinnon. Mitä kannattaa opiskella? Merkonomiksi, datanomiksi, elintarvikealan koulutusohjelma.. tai jokin muu tekniikan alan koulutusohjelma?? Todella monet näyttää opiskelevan lähihoitajaksi, en minä ainakaan!
Mitä kannattaa opiskella tänä päivänä?
5
551
Vastaukset
- Toinen25
On varmaan polttavin kysymys.Turha miettiä mitä muut opiskelevat tai mitä opiskellaan yleisimmin,valitset vaan sen mikä on itsellesi lähinnä sydäntä! :)
- faijjaaaa
mikä kiinnostaa,, kompromissi
..kannatis alkuun, opetel suomen kieltä kun lukee tätä niin huomaa kuinka yhä enenmän on Sana hukassa samonkuin yhdys sanat ei ole hallusa puhumattakaan. Pisteiden, ja pilkujen paikoista. Kyä viä ihmettelen minne on luku ja kirjoitus, taito joutunnut. ylivoimmaista vaikeutta on ännien ja ämmien kanssa, eritoten. Monet kirjottavat aivan älynttömän pitkiä sananjonoja josta ei kuka ota selvän misä lause alkaa ja toinen lopuun yritä siinnä sitten lukea niitä kun ei saannu selvää mistään. viimisten kirjinten poisjättämine on ny kait jongun sortin muoti huuma. Eikö Enään koulussa opetella Äidin kieltä? Osaako, joku kertoa mistä, näitä avunttomia sikiään?
- Nimetön24
siilisimo kirjoitti:
..kannatis alkuun, opetel suomen kieltä kun lukee tätä niin huomaa kuinka yhä enenmän on Sana hukassa samonkuin yhdys sanat ei ole hallusa puhumattakaan. Pisteiden, ja pilkujen paikoista. Kyä viä ihmettelen minne on luku ja kirjoitus, taito joutunnut. ylivoimmaista vaikeutta on ännien ja ämmien kanssa, eritoten. Monet kirjottavat aivan älynttömän pitkiä sananjonoja josta ei kuka ota selvän misä lause alkaa ja toinen lopuun yritä siinnä sitten lukea niitä kun ei saannu selvää mistään. viimisten kirjinten poisjättämine on ny kait jongun sortin muoti huuma. Eikö Enään koulussa opetella Äidin kieltä? Osaako, joku kertoa mistä, näitä avunttomia sikiään?
Mistäs kohin nää viestit niin sekavia on ettei selvää saa vaan yleensäkö vaan huonoo suomenkieltä joka paikassa? Ite peruskoulussa ja lukiossa äidinkielenstä opiskellu niin eipä sitä muuten sitten aikuiskoulutuksessa yleensä olekaan. Peruskoulusta suoraan ammattikouluun menneillä taas on äikkää, enkkuu jne. Nykyään vaikuttaa varmaan sekin ettei niin paljoo kirjoiteta käsin vaan tietokone korjaa virheet. ;) Ja paljon on maahanmuuttajiakin, jotka tarvii suomen kielen opetusta...?
- sivujen mukaan
Hoitoala, rakennusala ja logistiikka ovat tällä hetkellä työvoimapulasta kärsivät alat Työhallinnon sivujen mukaan. Lisäksi erityisopettajista on pula, mutta et halua erityisopettajaksi etkä hoitoalalle. Olisi paras "pelata varman päälle" hakemalla oppisopimuskoulutukseen nykyisen laman aikana jatkuvan pätkätyön sijaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437