kristinusko ja shamanismi

pihalla..

Millainen on kristinuskon ja shamanismin suhde? Voiko olla kristitty, mutta pyytää apua myös shamaaneilta?

27

2058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Threemoles

Jos halua olla, siis jos haluaa totella Jumalaa, jonkalaisena kristillinen käsite jumalasta esittäytyy,
      uskollinen Jumalalleen, niin ei tietenkään voi turvautua poppamiehiin tai noitatohtoreihin.

• nämä sanat

Tuli mieleen Raamatusta nämä sanat: Et voi syödä samalla sekä Jumalan pöydästä, että riivaajien pöydästä, koska toista sinä rakastat ja toista sinä vihaat.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Jeesus oli suuri taikuri eli maagikko. Luepa " pihalla" professori Morton Smithin mainiosti asiaa valaiseva teos: Jesus the Magian!

• kumpaan turvaat?

Jeesus ajoi mykästä miehestä pahan hengen. Kun henki oli lähtenyt, mykkä mies alkoi puhua, ja kaikki hämmästyivät. Muutamat kuitenkin sanoivat: Belsebulin, itsensä pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa. Toiset taas halusivat panna hänet koetukselle ja vaativat häneltä merkkiä taivaasta.
        Raamatussa sanotaan, että et voi ottaa sekä Jumalan että pahojen henkien päydästä. Jos turvaudut shamaaneihin, he ovat siitä pahojen henkien pöydästä, ja sitten teet väärin. Koska näin tekevä vihaa toista ja rakastaa toista.

Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle. Jos nyt Saatana taistelee itseään vastaan, kuinka sen valtakunta voi pysyä koossa? Tehän sanotte, että minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla. Mutta jos minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.

• pieni korjaus tähän
        kumpaan turvaat? kirjoitti:

Jeesus ajoi mykästä miehestä pahan hengen. Kun henki oli lähtenyt, mykkä mies alkoi puhua, ja kaikki hämmästyivät. Muutamat kuitenkin sanoivat: Belsebulin, itsensä pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa. Toiset taas halusivat panna hänet koetukselle ja vaativat häneltä merkkiä taivaasta.
        Raamatussa sanotaan, että et voi ottaa sekä Jumalan että pahojen henkien päydästä. Jos turvaudut shamaaneihin, he ovat siitä pahojen henkien pöydästä, ja sitten teet väärin. Koska näin tekevä vihaa toista ja rakastaa toista.

Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle. Jos nyt Saatana taistelee itseään vastaan, kuinka sen valtakunta voi pysyä koossa? Tehän sanotte, että minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla. Mutta jos minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.

Tämä lause on tarkoitettu erikseen, silti se on Raamatusta myös niinkuin nuo muutkin. Raamatussa sanotaan, että et voi ottaa sekä Jumalan että pahojen henkien päydästä. Jos turvaudut shamaaneihin, he ovat siitä pahojen henkien pöydästä, ja sitten teet väärin. Koska näin tekevä vihaa toista ja rakastaa toista.

• cybo-ceronimo-cabriel-61
        kumpaan turvaat? kirjoitti:

Magiikka tarkoittaa kykyä vaikuttaa yliaistillisesti luontoon, joka kyky Jeeuksella kirjallisten väitteiden mukaan oli.
        Jeesus oli myös kabbalisti, sillä Ilm. 13:18 Jeesuksen antama laskutehtävä on kabbalistinen. Itse asiassa koko Uusi testamentti on kabbalistinen kirja, edellytyksellä sillä että edes alkeita kabbalistista semantiikkasta ymmärtää.

Kun viittaat kahteen henkeen, niin Lucifer/ 'valonkantaja' edustaa Saatanaa latinalaisessa raamatunkäännöksessä ja huomaa se että myös Jeesusta sanotaan samaiseksi aamutähdeksi eli Kointähdeksi ilmestyskirjassa. Ja mieti, eikö Jumala ollut luonut myös Saatanan ja sen ylpeyden johon Saatana lankesi? Jumalahan oli luonut maailman kristiopin mukaan täydelliseksi, siis myös Saatanan. Raamattu toteaakin: "Jumalan eikö suusta muodostu sekä hyvä että paha."

• huomautus tähän

Ei kuules hei, maailmassa on tuloillaan antikristus, joka tekee suuria ihmeitä eksyttääkseen, jos mahdollista, uskossa oleviakin. Jeesus sanoi Raamatussa, että jos joku sanoo sinulle että Jeesus on tuolla tai täällä, älä usko, älä lähde perään, sillä

kun

Jumalan Poika tulee

se on kuin salamanleimahdus, joka näkyy kaikkialle!

Se ei tapahdu hiljaa ja salaisesti, niikuin antikristus jo toimii muistuttaen ulkonäöltään paljonkin ehkä Jeesusta.

• Harrastaahan Haitillakin suurin osa kristityistä voodoota.

Ja aivan turha höpöttää, ettei kristitty voi harjoittaa kristinuskon ulkopuolisia uskontohoitoja, kun kristityiltä onnistuu mainiosti myös avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet.

• ole hyvä vain

Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.

Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti.

• ole hyvä vain kirjoitti:

Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.

Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti.

Vetaisitko Daavidin juuriverso -sitaatin tähän hälventääksesi pelottavan reaalimaailman ajatuksen, vai onko tarinalla jokin yhteys shamaaneihin?

• taas korjaan

Juuri sen pahojen henkien uskojutun ja palvonnan takia Jumala suuttuikin Haitille, jollet sitä tiennyt.

• taas korjaan kirjoitti:

Juuri sen pahojen henkien uskojutun ja palvonnan takia Jumala suuttuikin Haitille, jollet sitä tiennyt.

Korjaa mitä korjaat. Minä en usko Raamatun tarinoiden Jumalan kykenevän ohjailemaan maankuoren tektoniikkaa.

• ttkk

Raamatussa on tuomittu noituus ja velhous, joihin samanismikin kuuluu! Ei voi ottaa nuita Kristinuskon höysteiksi. Lähetyskentilläkin ihmiset luopuvat täysin noituudesta sen eri muodoissa!

• Noinhan se menisi jos se menisi oppikirjan mukaan. Kuitenkin monet tavalliset kristityt tykkäävät muunalaisestakin magiasta.

• Threemoles
        A10097 kirjoitti:

Noinhan se menisi jos se menisi oppikirjan mukaan. Kuitenkin monet tavalliset kristityt tykkäävät muunalaisestakin magiasta.

Varmaankin ateistisena laumasieluna osaat kertoa enenmänkin sinun "kristityistä ystävistä ja sukulaisista" jotka harrastavat jotakin muun alaista magiaa kuin itse teet.

• Aavikolla ei satanut

Kirkko on aina pelännyt vanhoja uskontoja. Vanhat parantajat käyttivät vuosituhansien aikana kerättyä tietoa esim. parantamisessa. On siinä pappeja vituttanut kun liirumlaarumit ovat olleet tehottomia.

Saatana vaan syylliseksi, mummot ja papat hengiltä tms. niin saadaan rahvas ruotuun.

Onhan vanhat kirkotkin rakennettu "pakanoiden" pyhille paikoille ja "kristilliset" juhlat asetettu sopiviin kohtiin. ( joulu, juhannus, pääsiäinen ym.)

Onhan täällä vieläkin käytössä Light-kristinusko muutenkin. Edelleen kirkko yrittää muutua ympäristön vaatimusten mukaan, ettei vaan saatanalliset pakanat riekkuisi.

On sitä ennekin osattu elää ihmisiksi. Sitä kai kristinuskokin yrittää onnistumatta kovin hyvin.

Jokainen tulee autuaaksi uskossaan...

• Threemoles kirjoitti:

Varmaankin ateistisena laumasieluna osaat kertoa enenmänkin sinun "kristityistä ystävistä ja sukulaisista" jotka harrastavat jotakin muun alaista magiaa kuin itse teet.

Piti olla muunlaista eikä muunalaista.

• tunnusta tämä nyt
        A10097 kirjoitti:

Noinhan se menisi jos se menisi oppikirjan mukaan. Kuitenkin monet tavalliset kristityt tykkäävät muunalaisestakin magiasta.

jos luulet että monet tavalliset kristityt voivat mennä magiaan mukaan, olet harhassa totuudesta, koska paholainen liittyy magiaan.

• mietis juttujasi hei
        Aavikolla ei satanut kirjoitti:

Kirkko on aina pelännyt vanhoja uskontoja. Vanhat parantajat käyttivät vuosituhansien aikana kerättyä tietoa esim. parantamisessa. On siinä pappeja vituttanut kun liirumlaarumit ovat olleet tehottomia.

Saatana vaan syylliseksi, mummot ja papat hengiltä tms. niin saadaan rahvas ruotuun.

Onhan vanhat kirkotkin rakennettu "pakanoiden" pyhille paikoille ja "kristilliset" juhlat asetettu sopiviin kohtiin. ( joulu, juhannus, pääsiäinen ym.)

Onhan täällä vieläkin käytössä Light-kristinusko muutenkin. Edelleen kirkko yrittää muutua ympäristön vaatimusten mukaan, ettei vaan saatanalliset pakanat riekkuisi.

On sitä ennekin osattu elää ihmisiksi. Sitä kai kristinuskokin yrittää onnistumatta kovin hyvin.

Jokainen tulee autuaaksi uskossaan...

Jos usko Jeesukseen on sinulle jotain liirum laarumia, niin suuntasi on juuri tällä hetkellä kohti helvattiä, jossa saatkin sitten "tanssia" pirujen nauraessa sinulle koska ne ovat liekkejä jotka valitettavasti on tehty tuottamaan tuskaa eikä lekemään tanssiaskeleita!

• tunnusta tämä nyt kirjoitti:

jos luulet että monet tavalliset kristityt voivat mennä magiaan mukaan, olet harhassa totuudesta, koska paholainen liittyy magiaan.

Paholainen liittyy kristinuskoon.

• Profeetoilta neuvoa

Tottakai. Shamanismi eli profetointi on luonnollista, joku raamattu kirja teennäisempi ihmistekoisena opuksena. Kun elät ja menet itse katsomaan miten asiat on, niin tiedät etkä luule niin helposti.

Shamaani lankeaa loveen. Se tarkoittaa sitä että hän menee mielen maailmaan. Sieltä ovat kummunneet mm. Johanneksen ilmestys ja profeetoiden näyt. Jesaja, Daniel ym.

Shamaani on vanhankansan nimitys siis profeetoille.

• jos sullon niin

Jos Raamattu on sinulle teennäinen, se tarkoittaa sitä, että et tajua siitä mitään, etkä ymmärrä mikä on sinun sielullesi parasta, ja olisi tärkeää että ottaisit selvää miten voit välttyä joutumasta helvettiin...!

• miten olisi?
        jos sullon niin kirjoitti:

Jos Raamattu on sinulle teennäinen, se tarkoittaa sitä, että et tajua siitä mitään, etkä ymmärrä mikä on sinun sielullesi parasta, ja olisi tärkeää että ottaisit selvää miten voit välttyä joutumasta helvettiin...!

Tässä Uusi Testamentti, ihan valmiiksi asti laitettuna, kestääkö herra shamaanin kärsivällisyys lukea se läpi vai onko liian kiire näkyjen perään?

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.html

• Shamaani Shekima
        miten olisi? kirjoitti:

Tässä Uusi Testamentti, ihan valmiiksi asti laitettuna, kestääkö herra shamaanin kärsivällisyys lukea se läpi vai onko liian kiire näkyjen perään?

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.html

Sielhä niitä näkyjä on. Luettu on. Omat on parempii.

• mirhaa

ei missään tapauksessa, shamanismi on noituutta, kaikki väärien jumalien palvonta se kielletään Raamatussa EHDOTTOMASTI. Kannattaa kääntyä Herran Jeesuksen puoleen kaikissa mieltä askarruttavissa asioissa. Jumalalla on sinulle valtavasti rakkautta ja apua, ei sitä muualta toinne pyytää. Siunausta sinulle.

• vanha ja vakaa

se on noituutta eli mustaa magiaa silloin kun toivotaan lähimmäisele jotain pahaa tai itselle jotain etua.
        Valkoinen magia pyrkii tekemään hyvää lähimmäiselle.
        Jumalan rakkaus joutuu outoon valoon kun esimerkiksi otetaan esille tämän massamurhaajan hirmuteot vanhassa testamentissa.

• mirhaa

Nii ja lehmät lentää. Saatana osaa kyllä pukeutua lampaan vaatteisiin. Kristitty ainakaan hyväksy noituutta missään muodossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      133
      4705
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      70
      3310
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      105
      3185
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      39
      2631
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      28
      2312
    6. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      113
      1608
    7. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      49
      1136
    8. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      339
      1127
    9. 49
      872
    10. Mitä luulet mies

Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin
      Ikävä
      55
      691
    Aihe