Lähettifirmani ajossa on uudesta ollut -03 Verso 1,3 litrasella koneella. Kaupunkiajossa kilometrejä on nyt 300 tkm ja ainoat korjaustoimenpiteet ovat olleet etuiskarit ja startti. Starttikin kesti 280 tkm. Ihme peli!
Kuinka paljon on Yariksellasi ajattu?
38
6873
Vastaukset
- pientä rajaa
Onkos "huoltotoimenpiteenä" vaihdettu sitten muutaman kerran jarrut ja kytkin jne ????
- älävedä hernettänenn
Auto on manuaali ja kytkin on alkuperäinen. Vetonivelet on alkuperäiset.Tottakai jarrupalat eteen on vaihdettu muistaakseni 2 tai kolme kertaa. Viimeisen 150 tkm aikana on ainoat huoltotyöt ollut öljynvaihto 20-30 tkm välein. Auto on tällä hetkellä Tampereen Raskoneella pihassa odottamassa öljynvaihtoa ja etujarrupalan vaihtoa (rek.UYC-). Myydään noin parilla tonnilla. (ohjaus VASEMMALLA,väri viinin.pun. 1,3L-03)
- 8+19
älävedä hernettänenn kirjoitti:
Auto on manuaali ja kytkin on alkuperäinen. Vetonivelet on alkuperäiset.Tottakai jarrupalat eteen on vaihdettu muistaakseni 2 tai kolme kertaa. Viimeisen 150 tkm aikana on ainoat huoltotyöt ollut öljynvaihto 20-30 tkm välein. Auto on tällä hetkellä Tampereen Raskoneella pihassa odottamassa öljynvaihtoa ja etujarrupalan vaihtoa (rek.UYC-). Myydään noin parilla tonnilla. (ohjaus VASEMMALLA,väri viinin.pun. 1,3L-03)
Yarpat aika kestäviltä vaikuttaa. Meillä on 190tkm ajettu ja ainoa osat mitä on vaihdettu on
alatukivarren "tapit" noin 80 eur. Öljyt suodattimet ja tulpat tietysti myös. Se on kyllä
ihme ettei jarrupalojakaan ole kertaakaan vaihdettu. Mut tämä on ollut maalla mut suht lyhyessä
ajossa kuitenkin..
- kolkytjarisat
-04 Yarpassa 180tkm mittarissa, vaihdettu kuljettajan oven ikkunatiiviste, samaisen oven keskuslukon moottori ja toinen pissapojan moottori pitäisi vaihtaa. Keväämmällä sitten. Leimalle menossa juur, katotaan mitä vaihtuu sen jälkeen. Hyvin on auto toiminut, ei voi moittia.
- kolkytjarisat
No kas täältähän löytyi oma vanha vastaus.
Nyt tuossa samaisessa Y:ssa on 219tkm mittarissa, leimalla käytiin taas hetki sitten. Tuohon vuoden takaiseen leimaan palatakseni, ilman isompia katsastustarkistuksia leima tuli. Käsijarrussa oli heittoa mutta toleransseissa pysyi. Ja tuota ylempää vielä korjatakseni, vesipumppu vaihdettiin 160tkm kohdalla kun alkoi pitämään ääntä.
Nyt tämän vuoden leimalle vein auton ensin tuulilasin vaihtoon ja sen jälkeen merkkihuoltoon (lasinvaihdossa noin 150 euron hintaero lasiliikkeen hyväksi) jossa laitettiin takajarrut uusiksi (levyt, palat) ja tuo jo vuosi sitten moitteita saanut käsijarru. Edelleen huomautuksitta leima tuli. Pohjassa ei juuri ruostetta, pakoputken väri on syventynyt.
Sähkövaivaa on tullut sen verran että keskuslukko reistaa taas, tällä kertaa ilmeisesti repsikan oven lukko on se joka sulakkeen räpsäyttää välillä. Takalasin/peilinlämmittimen sulake palaa myös välillä. Lienee hapettumaa jossain.
- Toyota jarppa
412 098 tkm,vm 03,ei tarvitse vaihtaa katastukseen kuin koko pohjapelti
- Anonyymi
Millä koneella?
- Versio Yariksesta
Monet vanhat miehet ovat ostaneet semmoisen uutena ja ajelevat pitkään. Meidänkin taloyhtiössä asuu eräs mies, jolla jo vanha ja paljon ajettu Yaris Versio. Kivan korkee, kun vaimo kuulema vähän invaliidi. Ei innostunut uudesta Versio-S-mallista.
- AasialainenHeiluri
Hehee, nuo "vanhat miehet" , eli vaarit ei aja kuin 2000-5000 km vuodessa ja pesevät ja piinaavat kalleintaan jatkuvasti, eivätkä aja märällä kelillä. Kyllähän ne silloin aikaa kestää.
- yarisiray
15 200 kilsaa ajettu pikkusel ja on se ihana peli!
olisi ollut huolestuttavaa, jos olisi huollos jottai pahempaa löytyny kuin vain tavallista käyttö kulumista :)- v76
Minkätyyppistä käyttökulumista löytyi ekassa huollossa, vaatiko toimenpiteitä?
- 868490
itellä 99 mallia yarppa ajettu 7500 km
viat pakoputken kiinnitys irtosi
ja koiranluut kolisevat
Ajettu 211 tkm- jarppa 00/1.0/210tkm
eihän siellä mitään koiranluita ole,pelkät tapit ja kumipuslat.
- yaris verso 2001
Mikähän yaris verson etupäässä kolisee.Kaveri väitti että jarrusatulat.Ite epäilin kans koiran luita mutta eihän siellä ole sellaisia.Onkohan kellään muulla vastaavaa vikaa yariksessaan. mikä neuvoksi.
- 106 hp
1.5 yarppa 230 tuhatta km lasinpesu mekanismi uusittu ,takajarrun paineventtiili herkistettu ja ajovalon toinen umpio vaihdettu
kova peli ja pirteä
- Still going strong
01 mallia 1,3. 185tkm mittarissa, pakoputki kokonaan,jarrupaineventtiili,kampiakselin asentotunnistin ja vänkärin umpio. Kytkin menollaan seuraavaksi. Kaikki viat vuoden sisällä joten halvalla on selvitty tähän asti, nyt palaa massia . Pakari 800e,tunnistin 500,jarrupainev 500,umpio 400. Osat töineen.
- Miltä nyt tuntuu?
Olet muuten maksellut hirvittäviä hintoja. Esim uutta umpiota saa viron kautta 58 eurolla. Motonetistä 69 e. 350 e korvaus on asennustyöstä on järjetön.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:111/year:2001/fuel:1/model:3996/modification:14287/firstLevel:100001/secondLevel:101466/tab:1
- vittuako kitiset
"korvaus on asennustyöstä on järjetön."
Kuka töitä tekisi ilmaiseksi?
Katsopas kun kaikki ei vinguta luottokorttia nettikaupoissa.- Siltä siis tuntuu
No sittenhän hinta oli kohdillaan. Pääasia että ostaja on tyytyväinen. Asentaja sai 350 e summasta kahden tunnin palkan, eli vajaat 30 euroa miinus verot. Työhön kului tunti, lorvimiseen toinen mokoma. Tojotaliikkeissä asentajilla on puhtaat haalarit.
- kittua vikisen
Tyhjästä ei kuitenkaan kannata maksaa ja järjen käyttö on sallittu.Sinua on pissitty silmään.
- yksi yaristelija
vm. 2001 Yaris verso Automaatti 1.3, ollut mulla vuodesta 2005, ostaessa autolla oli ajettu 132tkm, nyt 240tkm, vaihtoon on mennyt etujarrulevyt ja palat, etuiskarit, etuvaloumpiot, pakoputki, akku, koiranluut kaks kertaa. oli viime kuussa kilometrihuollossa, oli kuulemma jarrylevyissä sisäpuolella ruostetta ja palat jumissa, vaikka vaihdettu viimeksi maaliskuussa 2009. Itse en ole huomannut ajaessa mitään outoa, mitä nyt tappiin asti ratin kääntäessä kuuluu laahaava ääni ja tiukoissa käännöksissä yleensäkin metallista natinaa, tiedä sitten johtuuko jarruista, vai ohjaustehostimesta vai mistä. Taitaa olla taas rahanmenoa edessä, sillä tietotaitoa tai hermoja omatoimiseen auton huoltamiseen/korjaamiseen ei ole. Onneks kone sentään käy kauniisti. *koputtaa puuta*
- Toyotasiko
Nyt 419000. 1,3 vvt-i 2002. Manuaali. Normaalit huollot tehty, tulpat, ilmansuodatin, moottoriöljyn suodattimen vaihdot. Kaksi kertaa vaihdettu jarrupalat jarrukengät. Etupäähän kaksi kertaa vaihdettu kallistuksenvakaajan kepit. Öljyn kulutus tällä hetkellä n. Puoli litraa/ 1000 km.
- Yaris99
Meillä on tuossa pihassa Yaris 1.0 - 99 ajettu hieman yli 500tkm
- Tässäkarutotuus
Täällä kelpaa kyllä kehua 500t ilman korjausta ajetuilla....mutta aika harvoin näkee markkinoilla yli 200t ajettua jarppaa. Ei mikään ihme kun ajattelee miten kestotesteissä on käynyt. Luokkansa vähiten kestävä,huonoin ja myös rumin auto. Oman kokoluokkansa testijjmbo niinkuin viime vuodeltakin muistetaan.
- onkosehuonoin
Joo huonoin auto koskaan, helvetin rumakin ja testien ikuinen jumbo. Mutta silti myyntitilastojen ykkönen ja myös kestävyystilastojen ykkönen? Jokin ei nyt stemmaa?
- Anonyymi
Ajettuvuus on hanurista josta ei kannata hurrata liikoja!
- Anonyymi
uomen suosituinta pikkuautoa, Toyota Yarista, on päivitetty. Kolmannen sukupolven Yaris esiteltiin ensimmäisen kerran 2011, ja se on vallannut luokassaan peräti 20 prosentin markkinaosuuden. Nyt on alkukeväästä Geneven autonäyttelyssä esitellyn faceliftin koeajon aika.
Tarkkasilmäisimmät saattoivat huomata uudet ulkomuodot jo viime vuoden puolella, kun Toyota esitteli WRC-ralliautonsa Tommi Mäkisen johdolla.
Ulkoisesti näkyvimmin ovat muuttuneet takavalot, jotka ulottuvat nyt takaluukun kannen puolelle. Lisäksi kylkeen on lisätty koristelista, jonka tyyli vaihtelee varustuksen ja mallin mukaan.
Pienillä valojen ja etunurkkien muotoilumuutoksilla ja kylkilistoilla on haettu vauhdikkaampaa ilmettä. Suurimmat muutokset ovat takaluukun kannen puolelle ulottuvat takavalot ja mittariston keskelle sijoitettu 4,2 tuuman monitoiminäyttö.
Turvavarusteluakin on parannettu, jo perusversiosta alkaen. Käytännössä tämä tarkoittaa automaattista hätäjarrutusta, kaistavahtia ja kaukovaloavustinta. Lisäksi takaturvavöihin on lisätty voimanrajoittimet, ja myös isofix-kiinnityspisteiden käyttöä on pyritty helpottamaan.
Sisältä ilme on ennallaan. Uudessa mittaristossa on muistakin Toyota-malleista tuttu 4,2-tuumainen näyttö nopeus- ja kierroslukumittarien välissä.
Takaistuimella on asialliset tilat kahdelle aikuiselle. Lattia on täysin tasainen, sillä keskitunnelia ei ole.
Tavaratila on tyypillinen modernille pikkuautolle. Tilavuutta sillä on valmistajan ilmoituksen mukaan 286 litraa. Liikuteltavan välipohjan ansiosta lattiasta saadaan tasainen, vaikka istuimet kaadetaan.
KIINNOSTAVIN UUTUUS on ehdottomasti uusi 1,5-litrainen Dual VVT-iE -moottori, joka korvaa aiemman 1,33-litraisen. Uutta on esimerkiksi sähköisesti säätyvä imuventtiilien ajoitus, jonka säätövara on poikkeuksellisen laaja.
Korkealla 13,5:n puristussuhteella varustettu moottori toimii matalilla rasituksilla taloudellisella Atkinson-työkierrolla, mutta tarvittaessa voimaa haetaan normaalista otto-työkierrosta. Hybridin 1,5-litraiselle tämä moottori ei ole sukua.
Vaihteistoksi uuden moottorin yhteyteen saa joko kuusivaihteisen manuaalin tai portaattoman automaatin.
Toyotan uusi 1,5-litrainen moottori on hyvä vaihtoehto pienille turbomoottoreille. Modernin tekniikan ansiosta kulutuksessa päästään samoihin lukemiin, ja ajettavuudessa ollaan jopa edellä, vaikka maksimiarvot näyttävätkin vaatimattomammilta.
Yaris on parhaimmillaan hitaassa ja mutkittelevassa ajossa eli taajamissa. Ohjaus on kevyt, ja auto on näppärä käsitellä. Uloskin näkee hyvin.
Maantiellä ohjaus voisi olla tarkempi, mutta uuden moottorin voimavarat riittävät hyvin etenemiseen, eikä esimerkiksi turboahdinta osaisi kaivatakaan. Päinvastoin, sillä moottorin toiminta on hyvin miellyttävää, ja vääntö kasvaa tasaisesti. Maantienopeuksissa pari vaihdetta pienemmälle vaihdettaessa moottorin ääni on jopa rouhean sporttinen.
HYBRIDIMALLISSA ON uusittu myös ajettavuuteen ja mukavuuteen liittyviä osia. Esimerkiksi iskunvaimennusta ja ohjausta on muokattu mukavammaksi ja äänieristystä hiljaisemmaksi.
- Anonyymi
Kestävä on varmasti mutta on tuo niin julmetun meluisa ja järkyttävä ruma! Mitä ihmettä muotoilusuunnittelijan päässä on liikkunut!? Eikä voi olla kovin taloudellinenkaan, kun kone parkuu 4000 kiekkaa 120:n mittarivauhdissa!
- Anonyymi
Millä vaihteella ajat 120:ä, että noin korkealle kiertää? Itellä on uusi 1.5 Yaris, ja 125 km/h mittarinopeudessa kierrokset ovat aika tasan 3000 rpm.
- Anonyymi
Juuri tuli 460km. mittariin. Epä muuten "parkunut " Yaris y20 :n automaatti 7: n "pykäläinen" kiersi 2600kierr. tuossa nopeudessa. Ja menin kuin juna kiskoilla. Rengasmelussa löytyy kyllä alkuperäisillä Bridgesstoneilla!
- Anonyymi
Nyt jo 660km. Itäväylällä "hieman polkaisin" Lähti kuin hauki rannasta! On loistava peli ja hyvä ajaa.
- Anonyymi
Ilmankos kun löytyy 111 hepoa pellin alta. Näin kuvassa konehuoneen oli öljytikkukin vielä? Ei tarvitse sellaista ollenkaan Yli 7vuotiaassakin oli ölkynkutus 0.
Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä itselle kelpaa hyvin.
https://kaasujalka.fi/2017/11/27/koeajo-toyota-yaris-muutakin-kuin-vain-jarkeva/
- Anonyymi
Tälläisella mennään ja aivan samaa mieltä testaajan kommesteista. Sain vieläpä automaatin ja tavirenkaat kevytmetallirenkailla samaan hintaan.
Uusi neljännen polven Toyota Yaris 1.5 1.5 Multidrive S tarjoaa järjen lisäksi myös tunnetta ja vetoaa yhä laajempaan ostajakuntaan.
Toyota Yaris on pikkuautojen b-segmentin ylivoimainen hitti: viime vuonna sitä rekisteröitiin Suomessa 3254 autoa ja koko Euroopassa yli 208 000 kappaletta. Luotettavana tunnettu pikkuauto tarjoaa alhaiset omistamisen ja käytön kustannukset.
Keväällä Yariksesta esiteltiin jo neljäs sukupolvi. Tähän mennessä Toyotaa on markkinoitu erityisesti järkivalintana, mutta uuteen Yarikseen on tuotu vahvasti myös tunnepuolta. Se on edelleen käytännöllinen, ympäristöystävällinen, laatumielikuvaltaan vahva ja käyttökustannuksiltaan edullinen.
Mutta nyt se on myös dynaamisesti muotoiltu: keulan ilme on terävä ja uudet takavalot saavat sen näyttämään aiempaa leveämmältä ja samalla ylipäätään kokoistaan isommalta. Keulan uudenlainen puskuri nivoutuu saumattomasti ajovalojen ympärillä ja kehystää leveää etusäleikköä. Siksi Yaris näyttää pureutuvan entistä tukevammin tien pintaan. - Anonyymi
1200km. 2019-y20 . Nyt löytyi kässärin alta Sportti nappi. Sen kun painoin niin Kyllä Lähtee!
- Anonyymi
Kiva, että olet vähästä onnellinen.
- Anonyymi
Yarpassa kone kyllä kestää varmaan maailman tappiin saakka jos sitä hyvänä pitää ja huoltaa. Tiedän puolen tusinaa Yarppaa joilla ajettu yli 400tkm. Niillä olisi ajellut varmaan kaikilla vielä pitkään mutta ei olisi ollut taloudellisesti mitenkään kannatavaa lähteä enää niitä korjaamaan.
- Anonyymi
Omalla Yarbusiinilla on ajettu 725 000. Kerran vaihdettu vasen tuuli lasin pyyhkijän sulka muuten täysin viaton.
Minulla 2001 yaris, ajettu 365000 , minulla ollut reilut 8 vuotta, ja itse olen siihen 300000 ajanut. Öljyt vaihdettu 1-2 kertaa vuodessa, yhdet jarrupalat ja yksi laturinhihna vaihdettu, eikä mitään muuta, ei siis myöskään huollettu muuten kun öljyt. Ihme peli tuo auto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245