TERVEYS JA PAINONHALLINTA

monica

No nyt tuli aloitettua uusi sivu taas, kuten lupasinkin, kovin on vähän ollut kirjoittajia ketjulla, mutta toivon että jaksatte kirjoitella,emmehän muuten tiedä millä ruuilla lihotaan tai laihdutaan, vaikka se ylös kirjoittaminen onkin vähäsen tylsää, mutta on lukijoillekin tuiki tärkeää.

Eiliset: kaffee mustana, puuro becelillä, viili puolukalla, lohikeitto 2 voileipää becelillä, kaffeeta, karjalanpiirakka becelillä, teetä korppu, kupillinen sekaisin, omenaalohkoja viinirypäleitä ja banaania, vettä.

No nyt tuli punnittua ja suunta on alaspäin, eli nippa napppa ½ kg on viimeviikolla lähtenyt yhteensä siis 1 kg pudotusta suurinpiirtein. Että tästä taas vaan uuteen lukemaan pitää ensiviikolla päästä, ulkoillut en ole kun ilmat ei ole suotuisia.

Vielä muistutan että, tämän ketjun voi aukaista kuka vaan, kuka ensin ehtii, nyt toivotan hyvää sunnuntaipäivää kaikille ja potilaille, pikaista paranemista, täällä odotetaan teitä.

101

1616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smirkeline

      Eilinen ruokavalioni oli aika yksipuolinen.
      Olen päättänyt joskus syödä vain sitä mistä pidän vaikka ruokani olisivatkin laihduttajan painajaisia.
      Pidän kuitenkin huolen että en ylitä päivittäin tavoitteekseni pannutta kalorimäärää.
      Leivoin eilen pizzaa, panin siihen ainekset miettimättä rasvaa ym.
      Mutta katsoin kuitenkin ainesten kalorimäärät.
      Eihän sitä monta palaa voinut syödä kun koko päivän energiantarve tuli täyteen, hyvää oli.
      Ihme ja kumma, ei ollut vielä illallakaan nälkä, taisi olla niin tuhtia tavaraa että piti nälän loitolla.
      Oikeastaan ei ole nälkä vieläkään, ajattelin keittää kaurapuuroa pitkästä aikaa.

      • Minäkin täällä ilmoittelen elossa olemisestani, ja myös siitä että olen laihtunut sata grammaa, ja kipsin painon, mitä en tiedä, että kirjaan vaan sen sata grammaa. Ja senkin olen varmaan surusta laihtunut. kun yht äkkiä tämä tavallinen elämä on muuttunut melkein painajaiseksi.Kyllä kun olisitte illalla nähneet minun saunareissuni, niin nauruun kuolisitte, onneksi ette nähneet. Ensin teipattiin toinen jalka kokonaan jätesäkkiin, ja sitten raahauduttiin saunaan, ja matka oli pitkä kuin nälkävuosi, vaikka tuossahan se saunan ovi on meidän eteisessä.Sain kuitenkin kunnolla pestyä hiukset, ja itseni, ja kun pääsin takaisin tuonne olohuoneen tuoliin, niin olin väsynyt, kun olisin raskaan päivän työtä tehnyt.
        No tämä ruokapuoli on ollut melkein miehen harteilla, ja hän tekee juuri niin kun käsketään, ei ole paljon koskaan näihin keittiö hommiin osallistunut, mutta nyt saa hyvää harjoittelua.Eilen syötiin aamulla riisivelliä voileivän kanssa, ja illaksi lämmitettiin edellisen päivän lihakeittoa. Puurokeittimen arvo on myös noussut, mies voi mitata aineet kattilaan, laittaa levyn ykköselle, ja mennä tekemään lumitöitään. Ja ruoka valmistuu ihan itsestään.
        Yritän nyt ensi viikolla taas kirjoitella ylös kaikkea. Keitin jo ihan itse illaksi kanakastiketta, ja kiisseliä mustikoista, ja vadelmista. Jospa se mies laittaa vaikka jotain kasviksia tuonne uuniin, kun lämmitetään. Kovasti se on yritellyt olla avuksi, taitaa olla ihan täyspäiväinen työ minun passaamisesssani.Toivotaan että se jaksaa.
        Hyviä painon pudotuksia kaikille, ja mukavaa päivän jatkoa kaikille!


      • smirkeline*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Minäkin täällä ilmoittelen elossa olemisestani, ja myös siitä että olen laihtunut sata grammaa, ja kipsin painon, mitä en tiedä, että kirjaan vaan sen sata grammaa. Ja senkin olen varmaan surusta laihtunut. kun yht äkkiä tämä tavallinen elämä on muuttunut melkein painajaiseksi.Kyllä kun olisitte illalla nähneet minun saunareissuni, niin nauruun kuolisitte, onneksi ette nähneet. Ensin teipattiin toinen jalka kokonaan jätesäkkiin, ja sitten raahauduttiin saunaan, ja matka oli pitkä kuin nälkävuosi, vaikka tuossahan se saunan ovi on meidän eteisessä.Sain kuitenkin kunnolla pestyä hiukset, ja itseni, ja kun pääsin takaisin tuonne olohuoneen tuoliin, niin olin väsynyt, kun olisin raskaan päivän työtä tehnyt.
        No tämä ruokapuoli on ollut melkein miehen harteilla, ja hän tekee juuri niin kun käsketään, ei ole paljon koskaan näihin keittiö hommiin osallistunut, mutta nyt saa hyvää harjoittelua.Eilen syötiin aamulla riisivelliä voileivän kanssa, ja illaksi lämmitettiin edellisen päivän lihakeittoa. Puurokeittimen arvo on myös noussut, mies voi mitata aineet kattilaan, laittaa levyn ykköselle, ja mennä tekemään lumitöitään. Ja ruoka valmistuu ihan itsestään.
        Yritän nyt ensi viikolla taas kirjoitella ylös kaikkea. Keitin jo ihan itse illaksi kanakastiketta, ja kiisseliä mustikoista, ja vadelmista. Jospa se mies laittaa vaikka jotain kasviksia tuonne uuniin, kun lämmitetään. Kovasti se on yritellyt olla avuksi, taitaa olla ihan täyspäiväinen työ minun passaamisesssani.Toivotaan että se jaksaa.
        Hyviä painon pudotuksia kaikille, ja mukavaa päivän jatkoa kaikille!

        Voin kuvitella miltä tuntuu kun joutuu tuollaiseen tilanteeseen.
        Onneksi tilanne ei jää pysyväksi, aika parantaa, mutta odottelu tuntuu varmasti pitkältä.
        Olen myös sinnitellyt ja paino on koko ajan laskusuunnassa. Minulle on tärkeää saada välillä mieliruokiani, eihän se haitaa mitä syö kunhan päivän sallittua energiamäärää ei ylitä.

        Ainoa jota minun on varottava ovat nopeasti imeytyvät hiilihyrdaatit, eli kaikki sokeri ja vehnäjauhot.
        Jos syön niitä alkaa nälän kierre jota on vaikea katkaista. Nyt on elimistö tottunut, ei ole iltaisin enää ylitsepääsemättömiä mielitekoja.


      • smirkeline* kirjoitti:

        Voin kuvitella miltä tuntuu kun joutuu tuollaiseen tilanteeseen.
        Onneksi tilanne ei jää pysyväksi, aika parantaa, mutta odottelu tuntuu varmasti pitkältä.
        Olen myös sinnitellyt ja paino on koko ajan laskusuunnassa. Minulle on tärkeää saada välillä mieliruokiani, eihän se haitaa mitä syö kunhan päivän sallittua energiamäärää ei ylitä.

        Ainoa jota minun on varottava ovat nopeasti imeytyvät hiilihyrdaatit, eli kaikki sokeri ja vehnäjauhot.
        Jos syön niitä alkaa nälän kierre jota on vaikea katkaista. Nyt on elimistö tottunut, ei ole iltaisin enää ylitsepääsemättömiä mielitekoja.

        että jokainen saa laatia itse ateriansa, mitä syö, mutta tietysti jos intoutuu syömään ruokia jotka ei laihduta, niin ollaan johdateltu valitsemaan mielestämme oikeita sapuskoja, meidän tavoite on, että emme syö makeita eikä rasvaisia ruokia ja pienennämme aterioita kunnes pudotusta alkaa tapahtumaan.

        Kerroit että sinun pitää sada mieliruokiasi välillä syödä, no sehän sopii, kun muistat että seuraavina päivinä otat takasin niitä herkkusyömisiäsi, silloin ei pysyvää painon nousua ehdi tapahtua.

        Sinä olet siis kokeillut hiilihydraateja, olet vakuuttunut että, ne tekee sinulle nälän tunnetta? Mainitsit vaan vehnäjauhot ja sokerin, entäs muut jauhot.

        M-L lupaili myöskin luopua pieneksi aikaa leivästä, niin tekisi minunkin mieleni kokeilla mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kerrotaan vaan Smirkeline mitä käytännössä ollaan opittu.


      • smirkeline^¨
        monica kirjoitti:

        että jokainen saa laatia itse ateriansa, mitä syö, mutta tietysti jos intoutuu syömään ruokia jotka ei laihduta, niin ollaan johdateltu valitsemaan mielestämme oikeita sapuskoja, meidän tavoite on, että emme syö makeita eikä rasvaisia ruokia ja pienennämme aterioita kunnes pudotusta alkaa tapahtumaan.

        Kerroit että sinun pitää sada mieliruokiasi välillä syödä, no sehän sopii, kun muistat että seuraavina päivinä otat takasin niitä herkkusyömisiäsi, silloin ei pysyvää painon nousua ehdi tapahtua.

        Sinä olet siis kokeillut hiilihydraateja, olet vakuuttunut että, ne tekee sinulle nälän tunnetta? Mainitsit vaan vehnäjauhot ja sokerin, entäs muut jauhot.

        M-L lupaili myöskin luopua pieneksi aikaa leivästä, niin tekisi minunkin mieleni kokeilla mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Kerrotaan vaan Smirkeline mitä käytännössä ollaan opittu.

        En syö leipää juuri lainkaan koska saan vatsavaivoja. Ei kuitenkaan ole keliakiaa, on tutkittu.
        En tiedä mikä leivässä on sellaista että panee mahan sekaisin. Ruispalat olisivat hyviä, tykkään niiden mausta mutta en pysty syömään jälkiseurauksien takia.
        Minulla on paino laskenut kolme kiloa, nyt painan 73kg, aloitin 76-kilosta.
        Kun saisin vielä viitisen kiloa pois niin olisin tyytyväinen, vaikka enemmänkin voisi lähteä.
        Viime viikko ja tämä viikonloppu on ollut poikkeuksellinen syömisten suhteen, on ollut vieraita ja heille olen tehnyt toivomusten mukaan ruokaa. Olen syönyt niitä, mutta esim. pizzaa niin pieniä määriä että 1200kcal vuorokaudessa ei ylity.
        Ensi viikolla pääsen normaaliin päiväjärjestykseen. Yritän valita monipuolisia ruoka-aineita ja vähäkalorisia. Silloin voi syödä enemmän ja saa kaikkia tarvitsemiaan ravinto-aineita.


    • ja hyvää alkavaa viikkoa, pitää vieläkin ilmoittaa että tuo flunssan loppu ei ole vieläkään irrottanut otettaan, eli pitää yskiä( loukuttaa) varsinkin aamuyöllä, että sitkeesti se häiritsee. No mutta eilisiin:

      Aamukaffee mustana, join mustikka soppaa mukillisen, leipäpala becelillä ja h- kurkulla, viili puolukalla, paistettua lohta ja iso peruna, etikkapunaj. siivuja, tee, 2 korppua, vettä, kipollinen hedelmiä.

      Liikuntoa ei taaskaan tullut, kun en arvaa mennä liukastelemaan uloskaan.

      Oli aiemmin juttua paistinpannuista, oliko se Smirkeline joka kertoi niistä että hänellä on hyvä, minäkin uussin hiljattain pannuni, ja on Hackmannin Matador ja on sitten hyvä ja kalliskin oli, rasvaa ei juuri tarvitse käyttää ollenkaan, Siitä riittä minulle pannua, niin kauan kun minä tarvitsen.

      Noniin hyvää alkanutta päivää kaikille, ja nyt odotan että tulette kertomaan mitä kuuluu?

      • Eilen kirjoitin pitkän jutun ja kun lähetin,se katosi samantien tuntemattomaan.. Laislkana,en jaksanut alkaa uudestaan yritämään edes.Vähän taas lintsailin kirjoittamisesta,mutta syön niin samalla lailla,että varmaan jo tiedätte,miten menee syömiseni..vettä liian vähän,appelsiinia en voi syödä,saan rakkoja suuhun,joten viinirypäleitä ostan useimmiten.Omenaa käytän useimmiten, vain omenapiirakkaan..
        Eilisistä..Aamulla klo 6.00: kahvia mustana,2 paahtoleivänsiivua..flooraa,kevytleikettä..
        Päivällä; perunamuusia ja nakkikastiketta,tomaattia..
        Iltapäiväkahvit mustana,kuten aina..en mitään sen kanssa,kun nakkikastikkeessa jo tarpeeksi kaloreita..
        Illalla teetä ja paahdoin ruisleivänsiivu ,flooraa ja juustoa..
        Noista kertyi noin 705 kcal ja rasvaa 33.2g .Uusi kuu taas ,joten jatketaan yritystä..
        Mukavaa päivää! t.Irkku


      • smirkeline
        irkku-37 kirjoitti:

        Eilen kirjoitin pitkän jutun ja kun lähetin,se katosi samantien tuntemattomaan.. Laislkana,en jaksanut alkaa uudestaan yritämään edes.Vähän taas lintsailin kirjoittamisesta,mutta syön niin samalla lailla,että varmaan jo tiedätte,miten menee syömiseni..vettä liian vähän,appelsiinia en voi syödä,saan rakkoja suuhun,joten viinirypäleitä ostan useimmiten.Omenaa käytän useimmiten, vain omenapiirakkaan..
        Eilisistä..Aamulla klo 6.00: kahvia mustana,2 paahtoleivänsiivua..flooraa,kevytleikettä..
        Päivällä; perunamuusia ja nakkikastiketta,tomaattia..
        Iltapäiväkahvit mustana,kuten aina..en mitään sen kanssa,kun nakkikastikkeessa jo tarpeeksi kaloreita..
        Illalla teetä ja paahdoin ruisleivänsiivu ,flooraa ja juustoa..
        Noista kertyi noin 705 kcal ja rasvaa 33.2g .Uusi kuu taas ,joten jatketaan yritystä..
        Mukavaa päivää! t.Irkku

        Eiliset sapuskat.
        Aamu
        Kaurapuuro 299g 133kcal
        Rasvaton maito 75g 25kcal
        Pizza 42g 114kcal

        Päivä
        Broilerin file 250g 303kcal
        Kastike 80g 96kcal
        Peruna 168g 125kcal
        Porkkana keitetty 220g 62kcal
        Ananas 38g 19kcal
        yht. 877kcal
        Päiväruuan jaoin kahteen osaan söin osan illalla.
        Lisäksi yhden rinkelin teen kanssa, sitä en punninnut.

        Vaaleat vehnäjauhot yhdistettynä sokeriin ja rasvaan tekevät minulle tarpeen syödä aina vain lisää hiilihyrdaatti pitoista ruokaa.
        Rinkeli ei tehnyt muuta kun turvotti vatsaa, pitäisi uskoa ja jättää viljatuotteet pois.


      • smirkeline kirjoitti:

        Eiliset sapuskat.
        Aamu
        Kaurapuuro 299g 133kcal
        Rasvaton maito 75g 25kcal
        Pizza 42g 114kcal

        Päivä
        Broilerin file 250g 303kcal
        Kastike 80g 96kcal
        Peruna 168g 125kcal
        Porkkana keitetty 220g 62kcal
        Ananas 38g 19kcal
        yht. 877kcal
        Päiväruuan jaoin kahteen osaan söin osan illalla.
        Lisäksi yhden rinkelin teen kanssa, sitä en punninnut.

        Vaaleat vehnäjauhot yhdistettynä sokeriin ja rasvaan tekevät minulle tarpeen syödä aina vain lisää hiilihyrdaatti pitoista ruokaa.
        Rinkeli ei tehnyt muuta kun turvotti vatsaa, pitäisi uskoa ja jättää viljatuotteet pois.

        Tässä tulee minun eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia
        klo 10.00 sokeritonta mustikkakeittoa (50) ruisleipää(90) oivariiniannos (72) keivytleike (22)
        klo 13.00 päiväkahvit, karjalanpiirakka (180)
        klo 14.00 päärynä (60)
        klo 17,00 perunoita (120) kanakastiketta(110) ruisleipää(90) punajuuria (20) tuoremehulasi (90)
        klo 19.00 pelkkää kahvia
        klo 21.00 0mena (60)
        Kaikki yhteensä'964 kaloria.
        Olin sen viikon ihan ilman leipää, ja auttoi se niin, että kun ei tarvinnut mitään leipien päälle, niin kalorimäärät pysyi helposti alhaalla, kun jäi myös ne rasvat, ja leikkeleet.
        Mutta nykyinen tila on nyt se, että täytyy vain pinnistellä, ettei pääsisi ne laihdutut kilot tulemaan takaisin. Liikkuminen on ihan nollassa, suunnittelin, että täytyy ylävartalolla ruveta tekemään jotain, kiskomaan vaikka kumiremmiä, että ei ihan kunto tässä romahtaisi.
        Hyvää helmikuun jatkoa kaikille! Ihan kohta koittaa Suomen kevät!


      • Mathilda*
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Tässä tulee minun eiliset syönnit:
        klo 7.00 mustaa kahvia
        klo 10.00 sokeritonta mustikkakeittoa (50) ruisleipää(90) oivariiniannos (72) keivytleike (22)
        klo 13.00 päiväkahvit, karjalanpiirakka (180)
        klo 14.00 päärynä (60)
        klo 17,00 perunoita (120) kanakastiketta(110) ruisleipää(90) punajuuria (20) tuoremehulasi (90)
        klo 19.00 pelkkää kahvia
        klo 21.00 0mena (60)
        Kaikki yhteensä'964 kaloria.
        Olin sen viikon ihan ilman leipää, ja auttoi se niin, että kun ei tarvinnut mitään leipien päälle, niin kalorimäärät pysyi helposti alhaalla, kun jäi myös ne rasvat, ja leikkeleet.
        Mutta nykyinen tila on nyt se, että täytyy vain pinnistellä, ettei pääsisi ne laihdutut kilot tulemaan takaisin. Liikkuminen on ihan nollassa, suunnittelin, että täytyy ylävartalolla ruveta tekemään jotain, kiskomaan vaikka kumiremmiä, että ei ihan kunto tässä romahtaisi.
        Hyvää helmikuun jatkoa kaikille! Ihan kohta koittaa Suomen kevät!

        Niin se kevät lähenee, kunhan saadaan tämä helmikuu alta pois, niin johan on päivä pidentynyt ja varmaan jo aurinko porottaa.

        Muuten, on se kummaa kun mökillä ollessa tuo ruokapuoli repsahtaa ylensyönniksi, osaltaan ehkä vaikutti se, kun oli ruokavieraita mökillä. Miehen kalakaveri vaimoineen, joten oli tehtävä ravitsevaa ruokaa kylmissään oleville miehille. Itsekin siinä sitten tuli syötyä tuhdisti.

        Arvata saattoi, että paino ei paljoa pudonnut, 300 g vain näytti vaaka pienempää painoa.

        Mies kylläkin on sanonut, että en nyt niin tosissani ole sen painon kanssa, kunhan pääsen siihen 70:seen, niin mietin sitten jatkanko pudotusta. Se on ollut normaalipainoni useita vuosia, mitä nyt aina silloin tällöin tulee niitä liikakiloja varsinkin pitkien juhlapyhien johdosta.

        Eilen kotouduttua olin illan vain teen juonnin varassa, mutta vielä iltapäivällä söimme kermaperunoita ja paistettua lohta vihannesten kera, iltapäivän lähtökahvit vielä suklaakakku höysteenä, joten siinä sitä tuli ihan tarpeeksi . Väärässä järjestyksessä nämä tiedot tulee, aamupuuroa tein, mannapuuroa ja mustikkasoppaa söin sitten minäkin. Voipi olla että jotain unohtuikin, en merkannut mitään ylös.

        No, mitä kauemmin tämä painon pudotus jatkuu, sitä kauemmin roikun täällä mukana.DDDDD

        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!


      • smirkeline'
        Mathilda* kirjoitti:

        Niin se kevät lähenee, kunhan saadaan tämä helmikuu alta pois, niin johan on päivä pidentynyt ja varmaan jo aurinko porottaa.

        Muuten, on se kummaa kun mökillä ollessa tuo ruokapuoli repsahtaa ylensyönniksi, osaltaan ehkä vaikutti se, kun oli ruokavieraita mökillä. Miehen kalakaveri vaimoineen, joten oli tehtävä ravitsevaa ruokaa kylmissään oleville miehille. Itsekin siinä sitten tuli syötyä tuhdisti.

        Arvata saattoi, että paino ei paljoa pudonnut, 300 g vain näytti vaaka pienempää painoa.

        Mies kylläkin on sanonut, että en nyt niin tosissani ole sen painon kanssa, kunhan pääsen siihen 70:seen, niin mietin sitten jatkanko pudotusta. Se on ollut normaalipainoni useita vuosia, mitä nyt aina silloin tällöin tulee niitä liikakiloja varsinkin pitkien juhlapyhien johdosta.

        Eilen kotouduttua olin illan vain teen juonnin varassa, mutta vielä iltapäivällä söimme kermaperunoita ja paistettua lohta vihannesten kera, iltapäivän lähtökahvit vielä suklaakakku höysteenä, joten siinä sitä tuli ihan tarpeeksi . Väärässä järjestyksessä nämä tiedot tulee, aamupuuroa tein, mannapuuroa ja mustikkasoppaa söin sitten minäkin. Voipi olla että jotain unohtuikin, en merkannut mitään ylös.

        No, mitä kauemmin tämä painon pudotus jatkuu, sitä kauemmin roikun täällä mukana.DDDDD

        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

        Illalla nukutta jo yhdeksältä, ei unta riitä sitten aamuksi.

        Eiliset
        Aamu
        kaurapuuro maito 164 kcal

        Lounas
        Perunaa
        Maksakastike
        porkkanaa keitettynä
        tomaatti
        Omena 400 kcal

        Illallinen
        Paistetut muikut
        perunamuusi
        omena 507 kcal

        Yhteensä 1071 kcal
        Punnitsin kaikki

        Välillä näyttää lähes 4kg pudotusta, sitten taas kolmen, ei kannata punnita liian usein.


      • epäilijä eetu

        Uskomatonta, että olisi ollut yhden vuorokauden ruokailusi! Ainakin minä olisin herännyt jo yöllä syömään.

        Voisitko laskea saamasi vitamiinit ja hivenaineet, jotka kuuluvat 70 ikäisille.


    • Nyt minäkin taas puhun ilmasta, kyllä pyryttää lunta oikein taivaantäydeltä, ei ole lumesta puutetta tänätalvena, mutta asiaan ja eiliset touhut.

      Aamukaffee, k- puuro maidolla, viili puolukalla, raavilohta kaitettyjen perunan parsakaalin ja porkanan kanssa, valkokastiketta,viili puolukalla, karjalanpiirakka becelillä, tee, rinkilä, vettä, kipollinen hedelmiä, omena , mandariini, banaani, ja pakkasesta mansikoita, luulisi tällaisen hedelmäannoksen sisältävän vitamiineja tarpeeksi hyvinvointiin.

      No näillä eväillä taas pääsin tähän aamuun, ja likuntoakin sain kun tein noin ½ tunnin lenkin, ja liukasta oli mutta pysyin (tolpillani), saa varoa kun lumi sataa taas liukkauden päälle, että pysyy pystyssä,,,,,,,, tuo Marja- Liisan haaveri pisti minutkin erittäin varovaiseksi.

      Hyvää alkanutta aamua teille kaikille ja yritetään vaan pois kiloja edelleenkin sitkeästi ja varmasti, vaikka vähänkin kerrallaan, ja varsinkin pidetään huolta, että pudotetut kilot ei tulisi takaisin.

      • Mathilda*

        huonoa omaatuntoa kantavana minäkin menin aamulla vaaálle, ja pahus, se näytti 500 g enemmän kuin eilen, eli sen mukaan hukkaan mennyttä koko viime viikon laihtuminen:(
        Niskalenkkiote itselle ja sitten eteenpäin, kävin aamulla kahlaamassa ennen aurojen tuloa, siinä pukkasi hiki pintaan, hyväähän se tietää.... iltapäivällä uusi lenkki mummolla lumessa:DDDD

        Eilen oli vielä muistot viikonlopusta, joten nälkä kurni mahassa, siispä himoitsemaani piimälimppua meni päivän aikana 6 palaa, ei ihme, että paino oli noussut... aamukahvit ja jugurtti, päivällä kanakeittoa ja ne leivät minilätan kanssa. Illalla kipollinen hedelmiä, banaani, viinirypäleitä 300 g ja appelsiini. Ja vielä illan päätteeksi teetä ja pari korppua... olihan siinä jo sitä syömistä.

        Tänään on selvittävä pienemmin eväin.


      • Mathilda* kirjoitti:

        huonoa omaatuntoa kantavana minäkin menin aamulla vaaálle, ja pahus, se näytti 500 g enemmän kuin eilen, eli sen mukaan hukkaan mennyttä koko viime viikon laihtuminen:(
        Niskalenkkiote itselle ja sitten eteenpäin, kävin aamulla kahlaamassa ennen aurojen tuloa, siinä pukkasi hiki pintaan, hyväähän se tietää.... iltapäivällä uusi lenkki mummolla lumessa:DDDD

        Eilen oli vielä muistot viikonlopusta, joten nälkä kurni mahassa, siispä himoitsemaani piimälimppua meni päivän aikana 6 palaa, ei ihme, että paino oli noussut... aamukahvit ja jugurtti, päivällä kanakeittoa ja ne leivät minilätan kanssa. Illalla kipollinen hedelmiä, banaani, viinirypäleitä 300 g ja appelsiini. Ja vielä illan päätteeksi teetä ja pari korppua... olihan siinä jo sitä syömistä.

        Tänään on selvittävä pienemmin eväin.

        Ja kauheata lumimyräkkätä. Mies on ollut koko aamun lumitöissä, ja sinne lähti päiväkahvilta edelleen. Meillä on kyllä traktori, ja lumilinko, mutta ei ajanut tuota omaa tietä, kun lumi on niin pehmeää, että se menee poljia myöten, ja heittää siihen syksyllä ostetun kivimurskeenkin metsään. niin tekee tiet vaan sitkeästi kolalla. Ja lunta on niin paljon, että kola täytyy ihan paikaltaan. Ja sitten kun on vielä näitä pikkuteitä aittaan, autotallille,kellariin, pikkumökille, ym. Ja rappuja, ja terasseja siellä täällä. Ja sitten pitää kohta ruveta vähentämään lumikuormaa katoiltakin. Kasvihuoneiden katot on jo parikertaa tyhjennetty. Niin kyllä se yhden ukon työllistää.Oikeastaan olisi pitänyt saada pari miestä talven ajaksi, ettei yhdellä olisi niin rankkaa. Siksi minä olenkin sanonut, että empä välitä koko talvesta, voisin ihan hyvin lähteä vaikka Kanarialle, enkä yhtään uneksisi huurteisista puista. Nytkin täällä talven takia yksi jalkaisena hypin.
        Asiaan, eiliset syönnit:

        klo 7.00 kahvikupponen

        klo 10.00 sokeritonta mustikkakeittoa(50) ruisleipää (90) oivariini annos (72) kevytleike (22)

        klo 12.00 päiväkahvia, näkkileipäviipale(45)

        klo 14.00 päärynä(60)

        klo 16.00 ruisleipää (90) lasi tuoremehua(90) kevytleike(22) kinkkuperunapaistosta (300)

        klo 20.00 iltakahvi, keksi (22)

        klo 21.00 hedelmäsalaattia(120)

        kaikki yhteensä983 kaloria

        Tässä on jo viikon aikana ehtinyt keksiä vaikka mitä tähän selviytymiseen. Mutta edelleen kannan kaikkea vaatteita, käsitöitä ym hampaissani. Kun en saa nostettua edes lautasta keittiön kaapista pöydälle, niin rupean nyt ompelemaan itselleni esiliinan, jossa on suuri tasku edessä, että saan siinä jotain kuljetettua, että ei tartte ihan kaikkeen toisen apua pyytää. Hätä se on, joka keinot keksii. Ensin täytyy pyytää miestä nostamaan minulle sen ompelukoneen, kun en sitäkään saa. Mutta jospa se tästä! Huomenna otetaan kipsit ensi kerran auki, ja tarkastetaan, että ei ole tullut hankautumia, eikä muita ihovaurioita, kun olen diabeetikko, niin ne jalat ei oikein niitä haavoja kestä. Menee pian koko koipi uusiin puihin. Terkkuja kaikille laihduttajille, ja lukijoillekkin. Pysytelkää pystyasennossa!


    • Tänään aamulla minulla onkin kiirettä, pitää valmistautua lähtöön erään ystäväni kanssa, mutta kiireellä ilmoitan mitenkä eilen meni.

      aamukaffeeta mustana, puuro becel silmällä, jugurtti, sitten edellisenpäivän ruokia, lohta, peruna, parsa kaalia ja porkkanoita valkokastikkeella, viili puolukalla, vettä, teetä ja korppu, kipollinen taas hedelmiä.

      Nälän tunnetta en tuntenut, olisko johtunut siitä kun touhusin huushollissa, eli siivoilin enimpiä pois, niin nälän tunne ei ollut päällimmäisenä, ulos en nenääni vienyt, lunta kun tuprutti taivaan täydeltä. Minusta on tullut oikein arkalainen liukkauden suhteen, niin eilenkin ajattelin että parempi katsoa kuin (kaatua,) ja pysyttelin sisällä. Hyvää päivän alkua kaikille meille ja muillekin.

      • nyt suspolosenkin on pakko tänne tulla teistä reippaista oppia ottamaan. Peilin eestä kulkiissain, sellanen kokopeilin pirulainen on etteisessä, niin en ollu uskoo silmiäin nähessäin ittein silleen sivupotretissa.
        Voi herraisä, mikä lyllerö on tullu vuoden aikana. Ja sitten menin vaa´alle...se jo hyvä askel herräämiseen.
        Aina oon sellanen pulleeen puoleinen ollu, mutta nyt mennee yli.
        Viimmenen mahollisuus on panna nyt stoppi tälle tyylille, että kylläpä ruoka maistuu taas hyvältä tännään.
        Tuttavain pirruuttaan vaan aino sannoo...sehän on terveyden merkki ja että jokkainen ite kilonsa kantaa.
        Mulla kun on se vika, että kaikki ruoka mennee "hyötykäyttöön", siis muuttuu läskiks. No, siis oikeesti oon ymmärtänyt,että osittain aineenvaihduntajuttu, mutta nyt kun mulla on tää nivelrikko, niin eip kovin polkuja pitkiä ennää tallailla.
        Koko talven on tuttavain kantanu mulle kalaa,niin että pari kertaa viikossa oon sitä syöny, tykkään vihanneksista ja hedelmistä. Mutta mutta...se leipä lienee mulle pahin vihollinen, levitteitä en kyllä leivällein oo laittanu vuosiin, muuta hörhellystä kyllä. Makeeta syön hyvin harvoin, sellasta vesipullaakin leivon vaan, siis en maitoon, sokeria ja rasvaa laitan hyvin nuukasti siihen.
        Kukas se lauloikaan,ai Leevi....kohta sadan kilon keijukainen, jos ei mulle järki nyt päähän paukaha.
        Nyt ruppeen täällä teiän ryhmässä käymään ja mielelläin vinkkejä otan vastaan tässä hommassa.
        Liikuntaa on siis turha tuputtaa, kun ei jalka jaksa, niin ei jaksa enkä tykkää uimahalleissa uimassa käydä.
        Nyt tormistau´un...tuun taas huomenna...heippa!


      • Ramoona*
        susmorsian kirjoitti:

        nyt suspolosenkin on pakko tänne tulla teistä reippaista oppia ottamaan. Peilin eestä kulkiissain, sellanen kokopeilin pirulainen on etteisessä, niin en ollu uskoo silmiäin nähessäin ittein silleen sivupotretissa.
        Voi herraisä, mikä lyllerö on tullu vuoden aikana. Ja sitten menin vaa´alle...se jo hyvä askel herräämiseen.
        Aina oon sellanen pulleeen puoleinen ollu, mutta nyt mennee yli.
        Viimmenen mahollisuus on panna nyt stoppi tälle tyylille, että kylläpä ruoka maistuu taas hyvältä tännään.
        Tuttavain pirruuttaan vaan aino sannoo...sehän on terveyden merkki ja että jokkainen ite kilonsa kantaa.
        Mulla kun on se vika, että kaikki ruoka mennee "hyötykäyttöön", siis muuttuu läskiks. No, siis oikeesti oon ymmärtänyt,että osittain aineenvaihduntajuttu, mutta nyt kun mulla on tää nivelrikko, niin eip kovin polkuja pitkiä ennää tallailla.
        Koko talven on tuttavain kantanu mulle kalaa,niin että pari kertaa viikossa oon sitä syöny, tykkään vihanneksista ja hedelmistä. Mutta mutta...se leipä lienee mulle pahin vihollinen, levitteitä en kyllä leivällein oo laittanu vuosiin, muuta hörhellystä kyllä. Makeeta syön hyvin harvoin, sellasta vesipullaakin leivon vaan, siis en maitoon, sokeria ja rasvaa laitan hyvin nuukasti siihen.
        Kukas se lauloikaan,ai Leevi....kohta sadan kilon keijukainen, jos ei mulle järki nyt päähän paukaha.
        Nyt ruppeen täällä teiän ryhmässä käymään ja mielelläin vinkkejä otan vastaan tässä hommassa.
        Liikuntaa on siis turha tuputtaa, kun ei jalka jaksa, niin ei jaksa enkä tykkää uimahalleissa uimassa käydä.
        Nyt tormistau´un...tuun taas huomenna...heippa!

        Minä olen aina kauniista vaatteista tykännyt, niihin satsannut pennosiani ja haluan edelleenkin niitä käyttää, muodista en niinkään perusta. En halua laiha ollakaan, mutta normaalipainoindeksissä koetan pysyä jo terveydenkin takia. Noidankehähän siitä tulee, kun paino lisääntyy , pitäisi liikkua enemmän, mutta nivelet eivät kestä. Minulla on koira, joka pitää päiväjärjestyksessä, kaksi lenkkiä tehtävä joka päivä ja joka kelillä. Onko Sinun mahdollista koira hankkia ? Tanssista pidän ja aina tilaisuuden tullen pyrin parketille ja kotonakin musiikin mukaan pyörähtelen ja penskojen kanssa pelmuan. Viikottaisesta kuntojumpasta on vuosien varrella tullut jo pakkomielle, kyllä siellä endorfiinit irtoaa ja mehän siellä itämaista vatsatansiakin hetkutetaan.

        Kyllä liikunnasta oppii nauttimaankin, kunhan löytää mieluiset lajit, pakkopullat vievät kaiken fiiliksen. Wii-peleissä saa hien irtoamaan kuvaruudun ääressä kotiolkkarissakin. Kimpassa liikkuessa toiset tukevat ja pikkukilpailu esim. nättien jumppa-asujen suhteen on kannustavaakin. Minäkään en uimahalleista pidä, luonnon vesissä uin kesäaikaan. Itsensä palkitsemisen ruualla voi korvata kukkakimpulla, uudella huulipunalla tai puserolla. Ruuanlaitosta pidän, enkä ruokavieraille tarjoa laihdutusruokaa, itsekin vähän paastoan ennen juhlia, että saan herkutella.

        Tietysti aineenvaihdunta hidastuu iän myötä kaikilla, ne pirskatin hormonit ! Ennen nuorena rakastumisen euforisessa olotilassa ei ruoka tullut mieleenkään, voiskohan siinä olla taikaa tälläkin iällä . Kattilat kannattaa vaihtaa pieniin ja keittää itselle vain yksi peruna ja tehdä niin pieniä annoksia, ettei voi santsata. Keitän jokaikinen aamu puuroa vesihaudekattilassa ,se nautitaan pakastemarjojen ja rasvattoman maidon kanssa. Kalaa minäkin laitan monta kertaa viikossa , mutta en yleensä voissa paista. Kalasoppa onnistuu hyvin, kun lorauttaa vähän vaikka 7 %:n ruokakermaa, uunissa foliossa kasvissuikaleiden päällä ei tarvitse höysteeksi kuin sitruunamehutilkka ja paljon vihreää : tilliä, persiljaa, purjoa, ruohosipulia, vaikka pakastepinaattia jos ei muuta löydy. Keittoihin paljon juureksia, leivän päälle tomaattia ja paprikaa. Hedelmäsalaatti on tosi herkkua, kevytkermaviilisoosiin dipattavat kasvissuikaleet kivaa naposteluruokaa. Omatekoinen maltillisen terveellinen pulla pitää päiväkahvilla saada, suklaata en himoitse.

        Tsemppiä Susmorsian, pieniä askelia , hitaasti hyvää tulee ! Tärkeintä on päätös.


      • smirkeline¨^
        Ramoona* kirjoitti:

        Minä olen aina kauniista vaatteista tykännyt, niihin satsannut pennosiani ja haluan edelleenkin niitä käyttää, muodista en niinkään perusta. En halua laiha ollakaan, mutta normaalipainoindeksissä koetan pysyä jo terveydenkin takia. Noidankehähän siitä tulee, kun paino lisääntyy , pitäisi liikkua enemmän, mutta nivelet eivät kestä. Minulla on koira, joka pitää päiväjärjestyksessä, kaksi lenkkiä tehtävä joka päivä ja joka kelillä. Onko Sinun mahdollista koira hankkia ? Tanssista pidän ja aina tilaisuuden tullen pyrin parketille ja kotonakin musiikin mukaan pyörähtelen ja penskojen kanssa pelmuan. Viikottaisesta kuntojumpasta on vuosien varrella tullut jo pakkomielle, kyllä siellä endorfiinit irtoaa ja mehän siellä itämaista vatsatansiakin hetkutetaan.

        Kyllä liikunnasta oppii nauttimaankin, kunhan löytää mieluiset lajit, pakkopullat vievät kaiken fiiliksen. Wii-peleissä saa hien irtoamaan kuvaruudun ääressä kotiolkkarissakin. Kimpassa liikkuessa toiset tukevat ja pikkukilpailu esim. nättien jumppa-asujen suhteen on kannustavaakin. Minäkään en uimahalleista pidä, luonnon vesissä uin kesäaikaan. Itsensä palkitsemisen ruualla voi korvata kukkakimpulla, uudella huulipunalla tai puserolla. Ruuanlaitosta pidän, enkä ruokavieraille tarjoa laihdutusruokaa, itsekin vähän paastoan ennen juhlia, että saan herkutella.

        Tietysti aineenvaihdunta hidastuu iän myötä kaikilla, ne pirskatin hormonit ! Ennen nuorena rakastumisen euforisessa olotilassa ei ruoka tullut mieleenkään, voiskohan siinä olla taikaa tälläkin iällä . Kattilat kannattaa vaihtaa pieniin ja keittää itselle vain yksi peruna ja tehdä niin pieniä annoksia, ettei voi santsata. Keitän jokaikinen aamu puuroa vesihaudekattilassa ,se nautitaan pakastemarjojen ja rasvattoman maidon kanssa. Kalaa minäkin laitan monta kertaa viikossa , mutta en yleensä voissa paista. Kalasoppa onnistuu hyvin, kun lorauttaa vähän vaikka 7 %:n ruokakermaa, uunissa foliossa kasvissuikaleiden päällä ei tarvitse höysteeksi kuin sitruunamehutilkka ja paljon vihreää : tilliä, persiljaa, purjoa, ruohosipulia, vaikka pakastepinaattia jos ei muuta löydy. Keittoihin paljon juureksia, leivän päälle tomaattia ja paprikaa. Hedelmäsalaatti on tosi herkkua, kevytkermaviilisoosiin dipattavat kasvissuikaleet kivaa naposteluruokaa. Omatekoinen maltillisen terveellinen pulla pitää päiväkahvilla saada, suklaata en himoitse.

        Tsemppiä Susmorsian, pieniä askelia , hitaasti hyvää tulee ! Tärkeintä on päätös.

        Kyllä se siitä lähtee Susmorsian kun saa punaisen langan hyppysiinsä.
        Minulle on liikkuminen muuten vastenmielistä, kyllä kunnon puolesta vielä jotenkin pystyisi.
        Hyötyliikuntaa tulee melkoisesti, kai sekin vähän autaa.
        Mikä lie eilen nälättänyt enemmän kuin koko aikana, pystyin kuitenkin hillitsemään itseni.

        Eiliset syömiset.

        Aamulla, kaurapuuro maito

        Lounas, tomaattikeitto, maustettuna voimakkaalla koskenlaskijalla, pieni pala leipää ja omena.

        Päivällinen, perunaa, maksakastiketta ja keitettyjä porkkanoita.

        Illalla, mansikoita pakasteesta, muutama kinkkusiivu ja omena.

        Näistä kertyi 1218 kcal eli 18 kcal yli tavoitteen.


      • smirkeline¨^ kirjoitti:

        Kyllä se siitä lähtee Susmorsian kun saa punaisen langan hyppysiinsä.
        Minulle on liikkuminen muuten vastenmielistä, kyllä kunnon puolesta vielä jotenkin pystyisi.
        Hyötyliikuntaa tulee melkoisesti, kai sekin vähän autaa.
        Mikä lie eilen nälättänyt enemmän kuin koko aikana, pystyin kuitenkin hillitsemään itseni.

        Eiliset syömiset.

        Aamulla, kaurapuuro maito

        Lounas, tomaattikeitto, maustettuna voimakkaalla koskenlaskijalla, pieni pala leipää ja omena.

        Päivällinen, perunaa, maksakastiketta ja keitettyjä porkkanoita.

        Illalla, mansikoita pakasteesta, muutama kinkkusiivu ja omena.

        Näistä kertyi 1218 kcal eli 18 kcal yli tavoitteen.

        Eilen taisin taas jättää maanantain syömiset kirjoittamatta tähän....Ei ollut mitään erikoista..
        No,eilen meni vähän epäterveellisesti..mutta en liikaa mitään..
        klo 6.00 : 2 kpl kahvia mustana ,sämpylä..Hipaisu flooraa..
        Menin siskolleni kauppa-asiat toimittamaan..Joimme pulla-kahvit..
        Sitten menin Eläkekerhoon,sielläkin oli pulla-kahvit..
        Kotona ,en viitsinyt mitään tehdä ruokaa,joten join teetä ja 2 ruisleivänsiivua ,flooraa ja kevytleikkeen siivut. Viinirypäleitä muutama....Kaloreitä kertyi 710 kcal ja rasvaa 35g..
        Tänään pitää taas, jotain kunnollista tehdä..
        Kivaa,kun saamme tänne uusia jäseniä mukaan..
        Ihana päivä! Nautimme..t.Irkku


      • Mathilda*
        smirkeline¨^ kirjoitti:

        Kyllä se siitä lähtee Susmorsian kun saa punaisen langan hyppysiinsä.
        Minulle on liikkuminen muuten vastenmielistä, kyllä kunnon puolesta vielä jotenkin pystyisi.
        Hyötyliikuntaa tulee melkoisesti, kai sekin vähän autaa.
        Mikä lie eilen nälättänyt enemmän kuin koko aikana, pystyin kuitenkin hillitsemään itseni.

        Eiliset syömiset.

        Aamulla, kaurapuuro maito

        Lounas, tomaattikeitto, maustettuna voimakkaalla koskenlaskijalla, pieni pala leipää ja omena.

        Päivällinen, perunaa, maksakastiketta ja keitettyjä porkkanoita.

        Illalla, mansikoita pakasteesta, muutama kinkkusiivu ja omena.

        Näistä kertyi 1218 kcal eli 18 kcal yli tavoitteen.

        kun on tullut lisää porukkaa tänne meidän terveyttämme ajattelevien joukkoon. Niin se on , että se peilin pahus aina muistuttaa, jos sitä läskiä on liikaa kertynyt. Vaikka kuinka koittaa vetää vatsaa sisään, niin sivuprofiilista ne rasvamakkarat työntyy ulos, ja silloin tulee se itseinho ja masennus, voinko minä, solakka ihminen...., olla kuitenkin tuon näköinen ,DD. Ei silloin paljon naurata, mutta sen sanon, että vaikeaa on pitää itsensä kurissa, varsinkin jos on makeasta pitävä niin kuin minä. Joskus tuntuu, että vaikka vaan katsoo niitä makeita herkkuja, niin läskit alkaa heti pursuleimaan... Joten tervetuloa joukkoon, voimaa se antaa meille muillekin jatkaa tällä vaikeakulkuisella tiellä kohti sitä ihanneolotilaa.

        Mennäänpä sitten niihin eilisiin: Aamukahvit, jugurtti, 1 banaani. Päivällä kanakeittoa pieni annos, pari piimälimpun siivua minilätan kanssa, lasillinen maitoa. Olen jättänyt tarkoituksella kaikki leikkeleet ja juustot pois, toisinaan laitan paprikaa tai omenalohkoja leivän päälle, ja hyvää on.
        Iltapäivällä kebablihaa vihaneksilla, 1 piimälimpun siivu ja vettä tietysti ruuan päälle ja muulloinkin.
        Illalla sitten se hedelmäkipollinen ja kuppi teetä korpun kera.

        Saapa nähdä putoaako tällä viikolla yhtään paino, tein eilen kuitenkin pari pitkää lenkkiä, askelmittariin tuli tulokseksi 13000 askelta. Ulkoilemaan on minun päästävä, miltei ilmalla millä tahansa. Varovaisesti vaan on käveltävä, mutta eihän minulla ole kiire minnekään.

        Tsemppiä uusille ja vanhoille laihduttajille!


      • susmorsian kirjoitti:

        nyt suspolosenkin on pakko tänne tulla teistä reippaista oppia ottamaan. Peilin eestä kulkiissain, sellanen kokopeilin pirulainen on etteisessä, niin en ollu uskoo silmiäin nähessäin ittein silleen sivupotretissa.
        Voi herraisä, mikä lyllerö on tullu vuoden aikana. Ja sitten menin vaa´alle...se jo hyvä askel herräämiseen.
        Aina oon sellanen pulleeen puoleinen ollu, mutta nyt mennee yli.
        Viimmenen mahollisuus on panna nyt stoppi tälle tyylille, että kylläpä ruoka maistuu taas hyvältä tännään.
        Tuttavain pirruuttaan vaan aino sannoo...sehän on terveyden merkki ja että jokkainen ite kilonsa kantaa.
        Mulla kun on se vika, että kaikki ruoka mennee "hyötykäyttöön", siis muuttuu läskiks. No, siis oikeesti oon ymmärtänyt,että osittain aineenvaihduntajuttu, mutta nyt kun mulla on tää nivelrikko, niin eip kovin polkuja pitkiä ennää tallailla.
        Koko talven on tuttavain kantanu mulle kalaa,niin että pari kertaa viikossa oon sitä syöny, tykkään vihanneksista ja hedelmistä. Mutta mutta...se leipä lienee mulle pahin vihollinen, levitteitä en kyllä leivällein oo laittanu vuosiin, muuta hörhellystä kyllä. Makeeta syön hyvin harvoin, sellasta vesipullaakin leivon vaan, siis en maitoon, sokeria ja rasvaa laitan hyvin nuukasti siihen.
        Kukas se lauloikaan,ai Leevi....kohta sadan kilon keijukainen, jos ei mulle järki nyt päähän paukaha.
        Nyt ruppeen täällä teiän ryhmässä käymään ja mielelläin vinkkejä otan vastaan tässä hommassa.
        Liikuntaa on siis turha tuputtaa, kun ei jalka jaksa, niin ei jaksa enkä tykkää uimahalleissa uimassa käydä.
        Nyt tormistau´un...tuun taas huomenna...heippa!

        teit aivan oikean päätöksen kun päätit tulla mukaan pudottamaan painoasi, se peili on lahjomaton kun siihen katsoo, niin ei aina tunnista itseään, vaan tuntuu että siellähän on joku muu, vaikkakin se on harhaa, peili peilaa totuuden, jota on joskus vaikea uskoa, mutta sen on niin moni muukin todennut, ja taistelee pois niistä kuvista, jotka peili paljastaa. On siis äärimmäisen tärkeää että kulkee aina silloin tällöin peilin ohi ja vilkaisee siihen, ja toteaa sen totuuden, että liika on aina liikaa, ja ryhtyy tuumasta toimeen,eli pudottamaan painoa.

        Tässä vähän vinkkejä mihin me pyrimme, välttämään rasvaisia ja makeita ruokia, pienentämään aterioita, lisäämällä juureksia ja hedelmiä ruokailuun ja lisäämällä monivitamiinit ja myöskin kalkki jokapäiväiseen käyttöön.Jos innostut laskemaan kaloreita niin olisi hyvä jos ne pysyisi alle 1000 p:vässä, vettä pitäisi juoda paljon päivän mittaan suosittelen noin 2 lt päivässä.

        Tässä vähän aluksi mutta menehän nyt vaa'alle ja punnitse itsesi ja merkkaa ylös ja kerro paljonko haluat pudottaa painostasi, olisi hyvä jos kirjaat ylös jokaisen suupalan niin tietää mitä olet syönyt, ja kirjaamme ne päivittäin tänne ketjulle ja sunnuntai aamulla käymme punnitsemassa itsemme, ja kerromme mitenkä on käynyt painon kanssa.

        Tästä se nyt sitten alkaa kohdallasi se pudotuspeli ja saat palkaksi terveyttä aimo annoksen,,,, ja kiva kun liityit joukkoomme!


      • monica kirjoitti:

        teit aivan oikean päätöksen kun päätit tulla mukaan pudottamaan painoasi, se peili on lahjomaton kun siihen katsoo, niin ei aina tunnista itseään, vaan tuntuu että siellähän on joku muu, vaikkakin se on harhaa, peili peilaa totuuden, jota on joskus vaikea uskoa, mutta sen on niin moni muukin todennut, ja taistelee pois niistä kuvista, jotka peili paljastaa. On siis äärimmäisen tärkeää että kulkee aina silloin tällöin peilin ohi ja vilkaisee siihen, ja toteaa sen totuuden, että liika on aina liikaa, ja ryhtyy tuumasta toimeen,eli pudottamaan painoa.

        Tässä vähän vinkkejä mihin me pyrimme, välttämään rasvaisia ja makeita ruokia, pienentämään aterioita, lisäämällä juureksia ja hedelmiä ruokailuun ja lisäämällä monivitamiinit ja myöskin kalkki jokapäiväiseen käyttöön.Jos innostut laskemaan kaloreita niin olisi hyvä jos ne pysyisi alle 1000 p:vässä, vettä pitäisi juoda paljon päivän mittaan suosittelen noin 2 lt päivässä.

        Tässä vähän aluksi mutta menehän nyt vaa'alle ja punnitse itsesi ja merkkaa ylös ja kerro paljonko haluat pudottaa painostasi, olisi hyvä jos kirjaat ylös jokaisen suupalan niin tietää mitä olet syönyt, ja kirjaamme ne päivittäin tänne ketjulle ja sunnuntai aamulla käymme punnitsemassa itsemme, ja kerromme mitenkä on käynyt painon kanssa.

        Tästä se nyt sitten alkaa kohdallasi se pudotuspeli ja saat palkaksi terveyttä aimo annoksen,,,, ja kiva kun liityit joukkoomme!

        No niin aloitetaan päivä taas kertomalla eilisistä, minä kävin myöskin lenkillä ja ilmakin oli mitä mukavin, pakkanenkin oli suopeasti laskenut että hyvin meni näin astmaatikolla, tuli reippailtua noin tunnin verran.

        Syömiset: Kaffee mustana, puuro maid. viili puolukalla, karjalan piirakka becelillä,kaffeeta mustana, kaalikeittoa, pari voileipää becelillä, viili puolukalla, tee, korppu, ja taas kipollinen hedelmiä, vettä.


        Näillä toivon painon lähtevän taas alaspäin menemään, mutta sunnuntaina sen näkee taas, toivon että muillakin käy samoin. Ramoona antoi omia vinkkejään, mikä oli hyvä, että kiitos vaan meidän kaikkien puolesta, ja me tiimiläiset sekä uudet niinkuin vanhatkin jatketaan vaan reippaasti ja varmasti painon pudotusta omaksi iloksemme, kaikki mukaan vaan kertomaan mitenkä menee, ja hyvää alkanutta päivää kaikille.


      • smirkeline
        monica kirjoitti:

        No niin aloitetaan päivä taas kertomalla eilisistä, minä kävin myöskin lenkillä ja ilmakin oli mitä mukavin, pakkanenkin oli suopeasti laskenut että hyvin meni näin astmaatikolla, tuli reippailtua noin tunnin verran.

        Syömiset: Kaffee mustana, puuro maid. viili puolukalla, karjalan piirakka becelillä,kaffeeta mustana, kaalikeittoa, pari voileipää becelillä, viili puolukalla, tee, korppu, ja taas kipollinen hedelmiä, vettä.


        Näillä toivon painon lähtevän taas alaspäin menemään, mutta sunnuntaina sen näkee taas, toivon että muillakin käy samoin. Ramoona antoi omia vinkkejään, mikä oli hyvä, että kiitos vaan meidän kaikkien puolesta, ja me tiimiläiset sekä uudet niinkuin vanhatkin jatketaan vaan reippaasti ja varmasti painon pudotusta omaksi iloksemme, kaikki mukaan vaan kertomaan mitenkä menee, ja hyvää alkanutta päivää kaikille.

        Olen aikeissa lähteä ensi kuussa jonnekin aurinkolomalle, otan äkkilähdön kun en osaa sanoa tarkkaa ajankohtaa koska pääsen, toivottavasti ei tulee mitään estettä.
        Sovittelin aamulla vaatteita, oli hyvä olo kun kaikki sopivat päälle, 3-4kg vaikuttaa näköjään paljon ympärysmittaan, onhan 4kg läskiä kahdeksan voipaketin verran, se on iso kasa jos pannaan yhteen paikkaan.

        Eilen söin

        Aamulla
        Puuro maito
        Muutama muikku paistettuna

        Lounas
        Broilerin rintaleike itse maustettu
        Kevytkermaviilikastike
        2 Tomaattia
        Perunaa

        Päivällinen
        Pannulla paistettuja fariinisokerilla ja suolalla maustettuja porkkanoita
        Sienimuhennosta

        Illalla
        Appelsiinia ja viinirypäleitä

        1180kcal


      • smirkeline kirjoitti:

        Olen aikeissa lähteä ensi kuussa jonnekin aurinkolomalle, otan äkkilähdön kun en osaa sanoa tarkkaa ajankohtaa koska pääsen, toivottavasti ei tulee mitään estettä.
        Sovittelin aamulla vaatteita, oli hyvä olo kun kaikki sopivat päälle, 3-4kg vaikuttaa näköjään paljon ympärysmittaan, onhan 4kg läskiä kahdeksan voipaketin verran, se on iso kasa jos pannaan yhteen paikkaan.

        Eilen söin

        Aamulla
        Puuro maito
        Muutama muikku paistettuna

        Lounas
        Broilerin rintaleike itse maustettu
        Kevytkermaviilikastike
        2 Tomaattia
        Perunaa

        Päivällinen
        Pannulla paistettuja fariinisokerilla ja suolalla maustettuja porkkanoita
        Sienimuhennosta

        Illalla
        Appelsiinia ja viinirypäleitä

        1180kcal

        Smirkeline, olet saanut pienessä ajassa noin 4 kg pois, se on saavutus mutta minulta on jäänyt epäselväksi, milloinka aloitit pudottaa painoasi, voisitko sen uudelleen kertoa, että me tiedämme minkälaisella ajalla sait pudotettua 4 kg ? Sopivaan aikaan ryhdyit pudottamaan, kun lomalle aiot lähteä, hienoa aikaa sinulla.


      • smirkeline*
        monica kirjoitti:

        Smirkeline, olet saanut pienessä ajassa noin 4 kg pois, se on saavutus mutta minulta on jäänyt epäselväksi, milloinka aloitit pudottaa painoasi, voisitko sen uudelleen kertoa, että me tiedämme minkälaisella ajalla sait pudotettua 4 kg ? Sopivaan aikaan ryhdyit pudottamaan, kun lomalle aiot lähteä, hienoa aikaa sinulla.

        Maanantaina tuli kuukausi kun aloitin. Reilu kilo lähti ensimmäisellä viikolla, sitten on pikkuhiljaa laskenut.
        Minä laihdun herkästi jostain syystä 1200kcal vuorokaudessa, joillekin tuo kalorimäärä on liikaa, joten laihduttaminen ei ole kovin vaikeaa minulle kun en juuri harrasta edes liikuntaa. Aloitan pyöräilyn kunhan tiet sulaa.
        Kun paino laskee niin laihtuminen on hitaampaa, 76kg oli aloituspaino nyt näytti 72kg, olisin tosi onnellin jos saisin vielä 5kg pois.
        Lihon myös helposti jos syön mitä haluaisin.
        Ei pitäisi kertoa, mutta kerron kuitenkin...
        Huvittaa kuinka kiinnitän nykyisin huomiota ihmisten painoon ja ostoksiin (niin ei tietenkään pitäisi tehdä(:
        Kaupassa käydessäni sattui silmmiin noin 130-150 kiloiset äiti ja tytär.
        Molemmilla oli iso läpinäkyvä pussi kädessä, siihen mättivät irtokarkkeja, painoa pusseille tuli varmaan 7-800g.
        Kyllä ylipaino ja väärät ruokatottumukset periytyvät, jonkin verran, mummini painoi kukkeimmillaan 140kg.
        Äiti oli nuorempana lihavahko, laihtui lähempänä seitsemääkymmentä normaalipainoiseksi.
        Hän on lähes 90-vuotias piretä ja terve.
        Itse olen ollut lähes koko aikuis ikäni lievän ylipainon ja normaalipainon ylärajan paikkeilla.


      • Mathilda*
        smirkeline* kirjoitti:

        Maanantaina tuli kuukausi kun aloitin. Reilu kilo lähti ensimmäisellä viikolla, sitten on pikkuhiljaa laskenut.
        Minä laihdun herkästi jostain syystä 1200kcal vuorokaudessa, joillekin tuo kalorimäärä on liikaa, joten laihduttaminen ei ole kovin vaikeaa minulle kun en juuri harrasta edes liikuntaa. Aloitan pyöräilyn kunhan tiet sulaa.
        Kun paino laskee niin laihtuminen on hitaampaa, 76kg oli aloituspaino nyt näytti 72kg, olisin tosi onnellin jos saisin vielä 5kg pois.
        Lihon myös helposti jos syön mitä haluaisin.
        Ei pitäisi kertoa, mutta kerron kuitenkin...
        Huvittaa kuinka kiinnitän nykyisin huomiota ihmisten painoon ja ostoksiin (niin ei tietenkään pitäisi tehdä(:
        Kaupassa käydessäni sattui silmmiin noin 130-150 kiloiset äiti ja tytär.
        Molemmilla oli iso läpinäkyvä pussi kädessä, siihen mättivät irtokarkkeja, painoa pusseille tuli varmaan 7-800g.
        Kyllä ylipaino ja väärät ruokatottumukset periytyvät, jonkin verran, mummini painoi kukkeimmillaan 140kg.
        Äiti oli nuorempana lihavahko, laihtui lähempänä seitsemääkymmentä normaalipainoiseksi.
        Hän on lähes 90-vuotias piretä ja terve.
        Itse olen ollut lähes koko aikuis ikäni lievän ylipainon ja normaalipainon ylärajan paikkeilla.

        olet Smirkeline saanut painosi putoamaan, ihan kateeksi käy! Minulla on nuo läskit piukassa, pois ei hevillä lähde, mutta helposti lisää tulee..
        Mittailin eilen vyötärön ympärystäni, kun jossain sánotaan, että naisilla suositus olisi max. 80 cm ja miehillä 90 cm. Totesin itselläni vyötärön olevan sen 80 cm, joten aika "kurvikas" olen, kun lantiolle se läski kerääntyy ja tiukassa on.

        Eilen saimme tänne pari karvaista kaveria, joitten kuljetus on sitten minun hommiani, mies vaan niitä sohvalla palluttaa, onneksi ovat vaan lainassa pari päivää, omistajien remontin ajan täällä paossa. Tulisi siitä aikamoinen sotku, jos nämä karvakorvat pääsisivät maalipurkin kaatamaan. No, kivoja lenkkikavereita ovat.

        Ja eiliset syömiset: tavalliset aamukahvit jugurtin kera. Päivällä 2:n munan munakas, 1 piimälimpun palanen, minilätalla ja paprikalla. Iltapäivällä 1 appelsiini, päivälliseksi kebab lihaa ja vihanneksia, lasillinen maitoa. Illalla ananasmurskaa purkillinen, vettä pitkin päivää. Siinähän sitä jo olikin.

        Täytyy taas kohta lähteä karvakorvien kanssa kavereita katselemaan, kova merkkaus niillä on , kun on erilaiset paikat kuin normaalisti.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille!


      • sus suu kiisselissä
        monica kirjoitti:

        teit aivan oikean päätöksen kun päätit tulla mukaan pudottamaan painoasi, se peili on lahjomaton kun siihen katsoo, niin ei aina tunnista itseään, vaan tuntuu että siellähän on joku muu, vaikkakin se on harhaa, peili peilaa totuuden, jota on joskus vaikea uskoa, mutta sen on niin moni muukin todennut, ja taistelee pois niistä kuvista, jotka peili paljastaa. On siis äärimmäisen tärkeää että kulkee aina silloin tällöin peilin ohi ja vilkaisee siihen, ja toteaa sen totuuden, että liika on aina liikaa, ja ryhtyy tuumasta toimeen,eli pudottamaan painoa.

        Tässä vähän vinkkejä mihin me pyrimme, välttämään rasvaisia ja makeita ruokia, pienentämään aterioita, lisäämällä juureksia ja hedelmiä ruokailuun ja lisäämällä monivitamiinit ja myöskin kalkki jokapäiväiseen käyttöön.Jos innostut laskemaan kaloreita niin olisi hyvä jos ne pysyisi alle 1000 p:vässä, vettä pitäisi juoda paljon päivän mittaan suosittelen noin 2 lt päivässä.

        Tässä vähän aluksi mutta menehän nyt vaa'alle ja punnitse itsesi ja merkkaa ylös ja kerro paljonko haluat pudottaa painostasi, olisi hyvä jos kirjaat ylös jokaisen suupalan niin tietää mitä olet syönyt, ja kirjaamme ne päivittäin tänne ketjulle ja sunnuntai aamulla käymme punnitsemassa itsemme, ja kerromme mitenkä on käynyt painon kanssa.

        Tästä se nyt sitten alkaa kohdallasi se pudotuspeli ja saat palkaksi terveyttä aimo annoksen,,,, ja kiva kun liityit joukkoomme!

        ja kaikki muutkin. Kiitos tervetulotoivotuksista ja jo omia ohjeitanne ja syömisiänne lueskelin.
        Niin, onhan meillä kaikilla tiedossa, että jottai pitäs tehrä ja sekkii, että mitä pitäs tehrä.
        Ite kun ikäni olen hyötyliikunnalla kuntoni hoitanut, niin nyt sitten tenkkapoo, kun ei olekaan enää sitä mahdollisuustta. Pari vuotta sitten oli vielä kaupungin vuokramaa,viljelystilkku, ukon elläissä kuleskeltiin metsät marjat ja sienet poimimassa ja pyörälläajo oli minulle parasta liikuntaa. Mutta nyt on stoppia tullut tään nivelrikon takia, mutta silti, kumma kyllä, ei luopuminen noista miluisista liikunnoista suurempaa surus ole tuottanut. Ajattelen,että kun on nekin asiat kokenut, niin sehän on hienoa, ei tarvitse vanhaa haikailla. Täällä Tampereella olen aika kaukana "oikeasta" metsästä, sitä ennenkaikkea syksyisin kyllä kaipailen. Autonkin jätin pois, uutta en hankkinut,kun vanha rakas kottero varastettiin. On se hassua, autoonkin voi kiintyä kuin vanhaan kaveriin! No, siksi jätin,kun on liian helppoa pihalta vaan autoon astua, tulee vielä vähemmän liikuttua ja aika ylellisyyttä on yksineläjän pitää autoa, jos ei ole pakko.
        Tästä tulee pitkä juttu...te olette jo tuttuja keskenänne, minä kerron tullakseni tutummaksi myös.

        Koko ikänsä kun on tietyn tyyppinen ruumiinrakenne ollut, ei ole terveellistäkään sitä ihan radikaalista ruveta muuttelemaan, ei lihavasta laihaa eikä laihasta lihavaa...no sairaudet ovat erikseen sitten.
        Vain verenpainelääkitys on minulla ja tää nivelrikko, joka ei aiheuta kipuja kuin jalkapohjiin kävellessä.
        Siis pieniä ovat vaivani...koputan kyllä puuta.Huomenaamuna menen kuitenkin kilpirauhaskokeisiin, on juuri sellaisia oireita ollut kuin siinä liian vähäisessä hormonituotannossa...ei siis struuma.
        Vuoden aikana on tullut kyllä jos mitä pientä krämppää, mutta kuulunee asiaan sekin.

        Tuttua on sinänsä minulle tämä painon pudottaminen tai siis syömisen vähentäminen, harkitsevaan syömiseen taas. Vähän vaikea vuosi takanapäin, joten tuli syömisestäkin sellanen tunne,että hällä väliä. Mutta nautiskelija olen luonteeltani, ei minusta askeettiseen ruokavalioon ole.
        No, kerronpa,mitä söin eilen,laitoin ihan paperille...pitää hankkia se kaloritaulukko,niin ottaa vielä enemmän todesta tään homman.

        Joka aamu syön pari pari palasta hyvää leipää, se on jo tärkeää,että hyvää. Ennen leivoin usein itse, mutta nyt ei useinkaan ole muita syöjiä,niin en viitsi, ja kyllästyyhän siihen. Levitteitä en ole käyttänyt enää pariin vuoteen, ruisleivän päälle pitää kyllä olla oikeaa voita, eipä siihhen muuta tarvitsekaan.
        Niin siis sekaleivän päälle ensin mäti-tai muuta tahnaa liraus, sitten valkosipulinkynsi murusina, samoin tuoretta inkivääriä pala murusina. Usein on eilisenpäivän kalaa ja sitten kananmunaviipaleita.
        Siis eilisestä puhun nyt:
        hunajamelonia
        salaattia,jossa porkkanaraastetta (mielijuurekseni), jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, valmiina ostettua broileria, usein lisäilen salaattiin milloin mitäkin, ennenkaikkea kalaa.
        muutama pala aladoobia (se on vähärasvaista)
        kiiwi ja omena
        Puuroa keitän aika usein keskipäivällä, ruis-tai ohra- tai marjakiisseliä tai syön siltään marjoja.

        Olikohan tuossa nyt kaikki. Yritän syödä vähän kerrallaan,mutta useemmin. Joskus tulee kyllä himo siankylkeen, joten pieni pala ei pahaksi.Kalan paistamiseen käytän voita ja öljyä, siitä en luovu.
        Kiitos uunikalaohjeista, niitä rupeenkin harrastamaan, keittoa nyt teen matikasta, alkoi matikka-aika.
        Ai niin kahvia pari kuppia aamuisin ja rasvatonta maitoa 4-5dl päivässä, kun en juustoja ja jugurtteja syö.
        Alkoholia käytän hyvin harvoin, en oluenjuoja enkä tipottelija, ehkä kolmisen kertaa vuodessa sellanen kunnon brandy-tai viskikuuri pään tyhjentämiseksi turhista ajatuksista. Senkin olen todennut hyväksi.
        Viinejä en lainkaan,paitsi ns.paremmilla päivällisillä pari lasia. Eikä nyt ole ollut näitä parempien päivällisien tarjoojiakaan...hehheh.

        Herranen aika, tulipa tekstiä!
        Niin, liikunnan lisäämiseksi toivoisin sellaista käskynkkäkaveria, saisi kyhnytellä siinä kyljessä...yksin kompurointi on niin kankeeta, en ole ns. lenkkeilijä ja koiria on ollut elämässäni kylliksi.
        Hyvää iltapäivän jatkoa,toivottelee sus!


      • sus suu kiisselissä kirjoitti:

        ja kaikki muutkin. Kiitos tervetulotoivotuksista ja jo omia ohjeitanne ja syömisiänne lueskelin.
        Niin, onhan meillä kaikilla tiedossa, että jottai pitäs tehrä ja sekkii, että mitä pitäs tehrä.
        Ite kun ikäni olen hyötyliikunnalla kuntoni hoitanut, niin nyt sitten tenkkapoo, kun ei olekaan enää sitä mahdollisuustta. Pari vuotta sitten oli vielä kaupungin vuokramaa,viljelystilkku, ukon elläissä kuleskeltiin metsät marjat ja sienet poimimassa ja pyörälläajo oli minulle parasta liikuntaa. Mutta nyt on stoppia tullut tään nivelrikon takia, mutta silti, kumma kyllä, ei luopuminen noista miluisista liikunnoista suurempaa surus ole tuottanut. Ajattelen,että kun on nekin asiat kokenut, niin sehän on hienoa, ei tarvitse vanhaa haikailla. Täällä Tampereella olen aika kaukana "oikeasta" metsästä, sitä ennenkaikkea syksyisin kyllä kaipailen. Autonkin jätin pois, uutta en hankkinut,kun vanha rakas kottero varastettiin. On se hassua, autoonkin voi kiintyä kuin vanhaan kaveriin! No, siksi jätin,kun on liian helppoa pihalta vaan autoon astua, tulee vielä vähemmän liikuttua ja aika ylellisyyttä on yksineläjän pitää autoa, jos ei ole pakko.
        Tästä tulee pitkä juttu...te olette jo tuttuja keskenänne, minä kerron tullakseni tutummaksi myös.

        Koko ikänsä kun on tietyn tyyppinen ruumiinrakenne ollut, ei ole terveellistäkään sitä ihan radikaalista ruveta muuttelemaan, ei lihavasta laihaa eikä laihasta lihavaa...no sairaudet ovat erikseen sitten.
        Vain verenpainelääkitys on minulla ja tää nivelrikko, joka ei aiheuta kipuja kuin jalkapohjiin kävellessä.
        Siis pieniä ovat vaivani...koputan kyllä puuta.Huomenaamuna menen kuitenkin kilpirauhaskokeisiin, on juuri sellaisia oireita ollut kuin siinä liian vähäisessä hormonituotannossa...ei siis struuma.
        Vuoden aikana on tullut kyllä jos mitä pientä krämppää, mutta kuulunee asiaan sekin.

        Tuttua on sinänsä minulle tämä painon pudottaminen tai siis syömisen vähentäminen, harkitsevaan syömiseen taas. Vähän vaikea vuosi takanapäin, joten tuli syömisestäkin sellanen tunne,että hällä väliä. Mutta nautiskelija olen luonteeltani, ei minusta askeettiseen ruokavalioon ole.
        No, kerronpa,mitä söin eilen,laitoin ihan paperille...pitää hankkia se kaloritaulukko,niin ottaa vielä enemmän todesta tään homman.

        Joka aamu syön pari pari palasta hyvää leipää, se on jo tärkeää,että hyvää. Ennen leivoin usein itse, mutta nyt ei useinkaan ole muita syöjiä,niin en viitsi, ja kyllästyyhän siihen. Levitteitä en ole käyttänyt enää pariin vuoteen, ruisleivän päälle pitää kyllä olla oikeaa voita, eipä siihhen muuta tarvitsekaan.
        Niin siis sekaleivän päälle ensin mäti-tai muuta tahnaa liraus, sitten valkosipulinkynsi murusina, samoin tuoretta inkivääriä pala murusina. Usein on eilisenpäivän kalaa ja sitten kananmunaviipaleita.
        Siis eilisestä puhun nyt:
        hunajamelonia
        salaattia,jossa porkkanaraastetta (mielijuurekseni), jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, valmiina ostettua broileria, usein lisäilen salaattiin milloin mitäkin, ennenkaikkea kalaa.
        muutama pala aladoobia (se on vähärasvaista)
        kiiwi ja omena
        Puuroa keitän aika usein keskipäivällä, ruis-tai ohra- tai marjakiisseliä tai syön siltään marjoja.

        Olikohan tuossa nyt kaikki. Yritän syödä vähän kerrallaan,mutta useemmin. Joskus tulee kyllä himo siankylkeen, joten pieni pala ei pahaksi.Kalan paistamiseen käytän voita ja öljyä, siitä en luovu.
        Kiitos uunikalaohjeista, niitä rupeenkin harrastamaan, keittoa nyt teen matikasta, alkoi matikka-aika.
        Ai niin kahvia pari kuppia aamuisin ja rasvatonta maitoa 4-5dl päivässä, kun en juustoja ja jugurtteja syö.
        Alkoholia käytän hyvin harvoin, en oluenjuoja enkä tipottelija, ehkä kolmisen kertaa vuodessa sellanen kunnon brandy-tai viskikuuri pään tyhjentämiseksi turhista ajatuksista. Senkin olen todennut hyväksi.
        Viinejä en lainkaan,paitsi ns.paremmilla päivällisillä pari lasia. Eikä nyt ole ollut näitä parempien päivällisien tarjoojiakaan...hehheh.

        Herranen aika, tulipa tekstiä!
        Niin, liikunnan lisäämiseksi toivoisin sellaista käskynkkäkaveria, saisi kyhnytellä siinä kyljessä...yksin kompurointi on niin kankeeta, en ole ns. lenkkeilijä ja koiria on ollut elämässäni kylliksi.
        Hyvää iltapäivän jatkoa,toivottelee sus!

        Minäkin kävin taas kurkkaamassa, ja lukemassa täällä. Mukavaa että on uusia ihmisiä tullut joukkomme. Kun minäkään en ole sattuuneesta syystä aktiivinen. Minunkin täytyy kompuroida tänne toiseen huoneeseen koneelle. Ja jotenkin tuo jalka ei tykkää tässä asenossa olla, alkaa särkemään. Vaikka täällä on pöydän alla hyvin tilaa pitää sitä suorassa, mutta ei tunnu silti asento hyvältä. Ilmoittelen kuitenkin, että mukana ollaan, ja syömisiä vahditaan. Ja painokin on yllättäin tippunut ihan hyvin. Eilen tuolla lääkärireissulla sanoivat, että nesteet ei pääse keräytymään jalkoihin, kun on kunnon tukisukat jaloissa. Ja tukevalta todella tuntuvat, ja jalkakin oli ohentunut kipsissä niin , että täytyi ihan kaksi kertaa itsekkin katsoa, kun näytti ihan lampaan jalalta. Nyt täytyy vaan taas lähteä hilaamaan itseään tuonne parempaan tuoliin. en jaksa enää syöntejä kirjoitella, mutta ei ole mennyt ulalle, mukavaa päivää kaikille,


      • sus suu kiisselissä kirjoitti:

        ja kaikki muutkin. Kiitos tervetulotoivotuksista ja jo omia ohjeitanne ja syömisiänne lueskelin.
        Niin, onhan meillä kaikilla tiedossa, että jottai pitäs tehrä ja sekkii, että mitä pitäs tehrä.
        Ite kun ikäni olen hyötyliikunnalla kuntoni hoitanut, niin nyt sitten tenkkapoo, kun ei olekaan enää sitä mahdollisuustta. Pari vuotta sitten oli vielä kaupungin vuokramaa,viljelystilkku, ukon elläissä kuleskeltiin metsät marjat ja sienet poimimassa ja pyörälläajo oli minulle parasta liikuntaa. Mutta nyt on stoppia tullut tään nivelrikon takia, mutta silti, kumma kyllä, ei luopuminen noista miluisista liikunnoista suurempaa surus ole tuottanut. Ajattelen,että kun on nekin asiat kokenut, niin sehän on hienoa, ei tarvitse vanhaa haikailla. Täällä Tampereella olen aika kaukana "oikeasta" metsästä, sitä ennenkaikkea syksyisin kyllä kaipailen. Autonkin jätin pois, uutta en hankkinut,kun vanha rakas kottero varastettiin. On se hassua, autoonkin voi kiintyä kuin vanhaan kaveriin! No, siksi jätin,kun on liian helppoa pihalta vaan autoon astua, tulee vielä vähemmän liikuttua ja aika ylellisyyttä on yksineläjän pitää autoa, jos ei ole pakko.
        Tästä tulee pitkä juttu...te olette jo tuttuja keskenänne, minä kerron tullakseni tutummaksi myös.

        Koko ikänsä kun on tietyn tyyppinen ruumiinrakenne ollut, ei ole terveellistäkään sitä ihan radikaalista ruveta muuttelemaan, ei lihavasta laihaa eikä laihasta lihavaa...no sairaudet ovat erikseen sitten.
        Vain verenpainelääkitys on minulla ja tää nivelrikko, joka ei aiheuta kipuja kuin jalkapohjiin kävellessä.
        Siis pieniä ovat vaivani...koputan kyllä puuta.Huomenaamuna menen kuitenkin kilpirauhaskokeisiin, on juuri sellaisia oireita ollut kuin siinä liian vähäisessä hormonituotannossa...ei siis struuma.
        Vuoden aikana on tullut kyllä jos mitä pientä krämppää, mutta kuulunee asiaan sekin.

        Tuttua on sinänsä minulle tämä painon pudottaminen tai siis syömisen vähentäminen, harkitsevaan syömiseen taas. Vähän vaikea vuosi takanapäin, joten tuli syömisestäkin sellanen tunne,että hällä väliä. Mutta nautiskelija olen luonteeltani, ei minusta askeettiseen ruokavalioon ole.
        No, kerronpa,mitä söin eilen,laitoin ihan paperille...pitää hankkia se kaloritaulukko,niin ottaa vielä enemmän todesta tään homman.

        Joka aamu syön pari pari palasta hyvää leipää, se on jo tärkeää,että hyvää. Ennen leivoin usein itse, mutta nyt ei useinkaan ole muita syöjiä,niin en viitsi, ja kyllästyyhän siihen. Levitteitä en ole käyttänyt enää pariin vuoteen, ruisleivän päälle pitää kyllä olla oikeaa voita, eipä siihhen muuta tarvitsekaan.
        Niin siis sekaleivän päälle ensin mäti-tai muuta tahnaa liraus, sitten valkosipulinkynsi murusina, samoin tuoretta inkivääriä pala murusina. Usein on eilisenpäivän kalaa ja sitten kananmunaviipaleita.
        Siis eilisestä puhun nyt:
        hunajamelonia
        salaattia,jossa porkkanaraastetta (mielijuurekseni), jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, valmiina ostettua broileria, usein lisäilen salaattiin milloin mitäkin, ennenkaikkea kalaa.
        muutama pala aladoobia (se on vähärasvaista)
        kiiwi ja omena
        Puuroa keitän aika usein keskipäivällä, ruis-tai ohra- tai marjakiisseliä tai syön siltään marjoja.

        Olikohan tuossa nyt kaikki. Yritän syödä vähän kerrallaan,mutta useemmin. Joskus tulee kyllä himo siankylkeen, joten pieni pala ei pahaksi.Kalan paistamiseen käytän voita ja öljyä, siitä en luovu.
        Kiitos uunikalaohjeista, niitä rupeenkin harrastamaan, keittoa nyt teen matikasta, alkoi matikka-aika.
        Ai niin kahvia pari kuppia aamuisin ja rasvatonta maitoa 4-5dl päivässä, kun en juustoja ja jugurtteja syö.
        Alkoholia käytän hyvin harvoin, en oluenjuoja enkä tipottelija, ehkä kolmisen kertaa vuodessa sellanen kunnon brandy-tai viskikuuri pään tyhjentämiseksi turhista ajatuksista. Senkin olen todennut hyväksi.
        Viinejä en lainkaan,paitsi ns.paremmilla päivällisillä pari lasia. Eikä nyt ole ollut näitä parempien päivällisien tarjoojiakaan...hehheh.

        Herranen aika, tulipa tekstiä!
        Niin, liikunnan lisäämiseksi toivoisin sellaista käskynkkäkaveria, saisi kyhnytellä siinä kyljessä...yksin kompurointi on niin kankeeta, en ole ns. lenkkeilijä ja koiria on ollut elämässäni kylliksi.
        Hyvää iltapäivän jatkoa,toivottelee sus!

        kun kerroit itsestäsi, näin on tutumpi olo meillä kaikilla kun tiedämme jotain jokaisesta. Kun lueskelin kirjettäsi niin tuli mieleen että, oikeinhan sinä syötkin, aivan kuin olisit ollutkin dietti ruuilla, juuri näin pitää syödäkkin, mutta määrät pitää tarkistaa, mieluimmin vähän ja usein, että tulee välipalat mukaan.

        Liikunto on sinulta pois suljettu, kipeen jalkasi tähden, se onkin harmi, juuri liikunnolla saa kaloreita poltettua, ja pudotus on helpompaa, mutta kyllä se paino muutenkin putoaa, mutta vain hitaammin, ja jos sitä sianlihakylkeä mieli oikein tekee, että tulee syötyä, niin paikallaan on heti seuraavina päivinä vähentää ruuassa pois, jolloin sitä tasausta tulee heti, eikä kerry kilo kilolta lisää.

        Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja kerrotko vielä kuinka paljon on aikomuksesi pudottaa painoasi? että me muutkin tiedämme seurata kuinka edistyy.Onko jokin paino jonka haluat saavuttaa?
        Mukavaa illan jatkoa kaikille, ja huomenna tavataan.


    • ja mukavaa perjantai aamua teille kaikille, ja taas ollaan loppuviikossa, eilinen päivä meni lenkkeillenkin, vaikka kylmä viima täällä haittasi,,,,,, varovaisesti kuljin kun pakkanen oli lauhtunut ja liukkautta pelkäsin,,, ,,tulis kesä että pääsis siitäkin pelosta,,, en aiheetta pelkää kun yksi ystäväni kaatui, polvensa loukkasi, luultavasti nivelsiteet venähti ja on turvoksissa, ei voi kävellä.....


      Eiliset sapuskat: aamukaffee, k-puuro survotulla mansikalla, jugurtti, sitä kaalikeittoa, 2 monivilja voileipää becelillä, kaffee, viili puolukalla, karjalanpiirakka beceli, tee, ja kipollinen hedelmiä, vettä.


      Melko samallaisia ovat nämä laihduttajan ruuat minullakin, niitä tuttuja ruokia tulee tehtyä vaan, pitäis nähdä enemmän vaivaa ja värkätä aina joskus vaihteeksi muitakin uusia ruokia. Mutta minä olen aina ollut sellainen että, kun on joutunut katsomaaaan koko ikänsä mitä suuhunsa laittaa, niin kaiki herkkuruuat on täytynyt sivuuttaa, niin on tullut sellaiseksi että,,,, äkkiä pian ja puhtaasti jotain vaan tee,,,, enkä ole sellaiseksi nautiskelijaksi oppinut. Kai se on luonteestakin kiinni. Laihduttajan ruoka on laihanlaista, siihenkin tottuu,,,,, mutta tulkaa kertomaan te muut minkälaisia herkkusuita te olette, sus taisi mainita että hän on hyvän ruuan ystävä. Hyvää perjantaita kaikille.

      • smirkeline<

        Eilen söin
        Kasviskeittoa, grillattua lohta ja salaattia kevytkermaviili kastikkeella useampaan otteeseen.
        2 Appelsiinia ja Omena

        Näistä tuli 1218kcal.
        Aika paljon mutta paino on koko ajan laskemaan päin.

        Lähden mökille kissan kanssa, siellä tulee pakollista liikuntaa kun on tiedossa lumitöitä ja puun kantoa. Kissa nauttii kun pääsee vintille, siellä on joskus hiiriäkin.
        On siellä langaton nettiyhteys mutta toimii miten sattuu.


      • Mathilda*
        smirkeline< kirjoitti:

        Eilen söin
        Kasviskeittoa, grillattua lohta ja salaattia kevytkermaviili kastikkeella useampaan otteeseen.
        2 Appelsiinia ja Omena

        Näistä tuli 1218kcal.
        Aika paljon mutta paino on koko ajan laskemaan päin.

        Lähden mökille kissan kanssa, siellä tulee pakollista liikuntaa kun on tiedossa lumitöitä ja puun kantoa. Kissa nauttii kun pääsee vintille, siellä on joskus hiiriäkin.
        On siellä langaton nettiyhteys mutta toimii miten sattuu.

        olen illan suussa lähdössä, siellä on sitä kahlaamista ja muuta mukavaa yllin kyllin. Voipi olla, että kohta kokonaan sinne mökille muutetaan, mies pääsee kohta eläkkeelle ja hän , jos kuka sitä mökkielämää kaipaa, onneksi siellä on kaikki mukavuudet, eikä ihan pienikään ole, joten voi sitä omaa rauhaa kaivatessaankin saada. Olenhan tässä jo vuosia ollut eläkeiässä, joten muutos varmaan tuntuu, kun aina on toinen vieressä nyhjöttämässä, sitä se on, totuttelemista, kun otti liian nuoren miehen vanhoilla päivillään:DDDD

        Asiaan, asiaan, eli eilisiin syömisiin. Samat aamujutut, kahvi, pillerit ja jugurtti, päivällä pari voileipää, päärynä, banaani ja appelsiini paloteltuina kipossa. Hitaasti kun syö, tuntuu ihan kelpo ateria olevan, illan suussa pannupizzan palanen, lasi maitoa. Vielä ennen maatemenoa teetä ja pari korppua.

        Yksinkertaiset on syömiset minullakin, mökillä taas sitten paremmat pöperöt. Hitaasti tällä tavoin läskit lähtee, mutta en aio kiduttaa itseäni, syön mielalani mukaan, onneksi olen sellainen lenkkeilijä, siinähän niitä kaloreita palaa.

        Nyt taas hyvät viikonlopun toivotukset kaikille mukanaoleville, nautitaan talvesta!


      • smirkeline'
        Mathilda* kirjoitti:

        olen illan suussa lähdössä, siellä on sitä kahlaamista ja muuta mukavaa yllin kyllin. Voipi olla, että kohta kokonaan sinne mökille muutetaan, mies pääsee kohta eläkkeelle ja hän , jos kuka sitä mökkielämää kaipaa, onneksi siellä on kaikki mukavuudet, eikä ihan pienikään ole, joten voi sitä omaa rauhaa kaivatessaankin saada. Olenhan tässä jo vuosia ollut eläkeiässä, joten muutos varmaan tuntuu, kun aina on toinen vieressä nyhjöttämässä, sitä se on, totuttelemista, kun otti liian nuoren miehen vanhoilla päivillään:DDDD

        Asiaan, asiaan, eli eilisiin syömisiin. Samat aamujutut, kahvi, pillerit ja jugurtti, päivällä pari voileipää, päärynä, banaani ja appelsiini paloteltuina kipossa. Hitaasti kun syö, tuntuu ihan kelpo ateria olevan, illan suussa pannupizzan palanen, lasi maitoa. Vielä ennen maatemenoa teetä ja pari korppua.

        Yksinkertaiset on syömiset minullakin, mökillä taas sitten paremmat pöperöt. Hitaasti tällä tavoin läskit lähtee, mutta en aio kiduttaa itseäni, syön mielalani mukaan, onneksi olen sellainen lenkkeilijä, siinähän niitä kaloreita palaa.

        Nyt taas hyvät viikonlopun toivotukset kaikille mukanaoleville, nautitaan talvesta!

        Oli mukavaa lämmitellä uunia ja katsella lintuja ikkunasta.
        Oli aivan hirveä urakka lumitöiden kanssa. Tein ensin tilan autolle ja polun mökin rappusille, sitten myöhemmin jatkoin lumitöitä, linnuiltakin oli kerinnyt siemenet loppua syöttöpaikalta, mutta nopeasti ne palasivat.
        Keitin makkarasoppaa ja otin mukaan omatekoista jugurttia marjoja,
        niitä söinkin koko ajan, omenan ja appelsiin lisäksi.
        Tänään paistoin broilerin filepihviä, tein salaatin ja keitin perunoita.
        Kastike kevytkermaviilistä, laitoin siihen vähän sokeria, suolaa, valkopippuria ja sitruunamehua.
        En ole intoutunut mässäilemään, mökilläkin pysyin ruodussa kun en ottanut herkkuja mukaan.
        Paino on laskenut aloituksesta 4kg, se on hyvin, mutta jatkan kun olen päässyt noin hyvään alkuun, kun paino laskee niin kalorimäärää on vähennettävä jos mielii laihtua, on joko alettava liikkua tai vähennettävä päivittäistä kalorimäärää.
        Teen jugurttia itse, ei tule turhaan sokeria eikä säilöntäaineita, ostan tölkin Bulgarian jugurttia lämmitän litran rasvatonta maitoa kädenlämpöiseksi, lisään siihen jugurtin ja rasvatonta maitojauhetta.
        Vien noin vuorokaudeksi kylppäriin vedottomaan ja lämpimään paikkaan kunnes jugurtti on saostunut kokonaan, sitten jääkaappiin.
        Panen jugurtin sekaan kaikkea mitä sattuu olemaan, hedelmiä ja mrjoja, lisäksi makeutusainetta.
        Ei ole paljon kaloreita ja on hyvää.

        Punnitsin mökiltä tultuani näytti 72kg, aloituspaino oli 76kg.


    • On taas heti todettava että eilen en nenääni ulos laittanut, joten liikunto on vähän heikonpuoleista minulla. Taitaa olla saamattomuutta mutta kun edelleen arastan mennä leikkauksen jälkeen reippailemaan, että jos ja jos ja jos.

      Eilinen päivä:

      Aamukaffeeta mustana, puuro sur. mansikalla.Mandariini, omena, päivällä lohilaatikkoa, h-kurkkua, jugurttia, teetä ja näkkileipä becelillä, viinirypäleitä, ja vettä.

      Tässä nämä taas olivat, lohilaatikko maistui oikein hyvältä, että söin enemmän mitä pitikään. Siinä pieni lipsahdus, mutta korjailen tänään tilannetta. No niin, mökeille kaikki jo menevät, olisiko kalareissuja, made aikahan nyt on. Mateen mausta minä en tykkää, muuten syön runsaasti kalaa.

      Tulkaahan tekin kertomaan "kalajuttunne"ja vähän muustakin ja olkaapa ahkerampia kirjoituksissanne, eihän siitä tule mitään jos käynnit harvenee kaikilta, jos haluamme yhteistyötä tehdä, ja pudottaa painoa.

      Siis, hyvää jatkoa meille kaikille, ja iloista mieltä laihdutukseen, huomenna on sitten meno puntariin!
      Katsotaan mitenkä käy?

      • huomenta!
        Eilen meni mullakin vähän pipariks tai läskiks tai paremminkin viineriks syöntihommat. Kun ei millään usko tää minun "kalamiehein" toivomustain,ettei toisi aina tullessaan aamutuoretta viineriä,munkkia tai mahtavan maukasta lihapiirakkaa. Hän on tottunut aina kahvin kanssa suuhunsa pistämään, minä joisin kahvin aina vaan kahvina...ja jos oon pullaa leiponut,herkuttelen sitä maidon kanssa. Siis viinerin söin ja puolikkaan lihapiirakan, joten turha kai muista syömisistä haastaakaan, siinä tuli niin valtava kalorimäärä,että huhhuh.

        Eilen aamuna kiirehdin mahollisimman aikasin sinne labrakokeisiin, kun ei kahvia saanut juoda, no ei tietysti syödäkään illan jälkeen. Aamunälkäinenhän minä olenkin,kohta menen leipäni syömään. toissapäivänä tein ohrauunipuuroa, sitä sitten vähän myöhemmin ja kaalikeittoa aion pitkästä aikaa minäkin tehdä, sitä voi pari-kolme päivää syödä. Jostain muuten muistan lukeneeni sellaistakin, että suositeltas sen ns. vahvimman aterian syömistä kello 13-14 välillä, en muista mistä syystä.
        On tää oikeestaan outo juttu,että olen niin lihonut, en koskaan...ihan totta...koskaan syö enää mitään ollalla viiden-kuuden jälkeen. No osasyynä lienee aikainen nukkumaanmenoni, mutta eipä ole illalla nälkäkään.
        Kyllä mun nyt aika tiukilla olis oltava, kun samalla tupakanpolttoani olen vähentänyt, aika hyvään malliin menossa kuitenkin sekin.Lopettamisesta en tiedä...tuo neulominen on ollut hyvä konsti vähentää...aattelee,että neulonpa viel muutaman kerroksen, ja näin jää monta tupakkia polttamatta.

        Jäätilanne on outo tänä talvena. Vaikka niin kylmää on ollut ja järvien jääkin kyllä paksua, niin vettä silti kertyy jään päälle...kertoi kalastajain. Eivät ole muutamaan päivään päässeet verkoilleen, moottorikelkalla ovat hujautelleet yleensä sellasen viiden kilometrin matkan, jos on ns. kuhaverkot nappaamassa. Tänään aikovat mennä traktorilla, kuulemma jää kestää...huhhuh.
        Verkkoja on parikymmentä, kun hanketta tekevät, on sopimus jonkun ravintolan kanssa, että se ostaa aina tuoreet kalat. Aika hyvä hanke, kun tiedätte, mitä kuha kaupassakin maksaa, yleensä sellanen parikymmentä kiloa tulee.

        No minä nyt syömään, taitaa kalastajakin kohta pistäytyy aamukahvilla.
        Hyvää päivää teille kaikille....lepposa on sää, mulla tuossa ovi auki.


    • ja punnitus päivää, kyllä pudotusta minulla näytti olevan, vaikkakin ei päätä huimaavasti eli vajaa ½ kg taas, mutta hyvä niinkin, enpä ole kovin kiirettä pitänytkään, se pudotuksen kanssa.

      Eilen tein mustikkapiirakkaa ja maistoin pienenpienen palasen ja hyvää tuli, olisin mielellään maistanut suuremankin palasen, (mutta kohtuus kaikessa.)

      Syömisiin: Tietysti aamukaffeeta mustana, ja puuro mansikalla, omena , viili puolukalla, lohilaatikkoa, kurkkua, kaffeeta monivilja voileivällä,viinirypäleitä.

      Näillä meni eilinen päivä, kävin pienellä noin ½ tunnin lenkillä, mutta huomaan että se ei oikein riitä lenkkeilyyn, että se toisi apuja pudotukseen, mutta on tyydyttävä nyt siihen, kesällä pitää korjata tilannetta, ja nyt on teidän vuoronne, kuinka on pudotuksen kanssa, odotan mielenkiinnolla.

      • Ilmoitanpa minäkin, että 300 gr on paino pudonnut, vaikka liikkuminen on ihan nollassa, ja ruokakaan ei aina niin kaloritonta ole, Mitään herkkuja en kuitenkaan ole syönyt, enkä muutenkaan saanut mitään ahmimis kohtauksia. Mutta nyt täytyy vain keskittyä siihen, että saa edes puettua, ja pestyä itsensä. Kaikki liikkuminen on yhtä tuskaa. No, meillä äitini aina sanoi, että ihmisen on oltava aikansa vaikka aidan vihtana, kai se tätä tarkoitti.Hyviä pudotuksia kaikille muille! Minä lähden jotain näpertelemään käsilläni, kun ne tyoimii kuitenkin.


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Ilmoitanpa minäkin, että 300 gr on paino pudonnut, vaikka liikkuminen on ihan nollassa, ja ruokakaan ei aina niin kaloritonta ole, Mitään herkkuja en kuitenkaan ole syönyt, enkä muutenkaan saanut mitään ahmimis kohtauksia. Mutta nyt täytyy vain keskittyä siihen, että saa edes puettua, ja pestyä itsensä. Kaikki liikkuminen on yhtä tuskaa. No, meillä äitini aina sanoi, että ihmisen on oltava aikansa vaikka aidan vihtana, kai se tätä tarkoitti.Hyviä pudotuksia kaikille muille! Minä lähden jotain näpertelemään käsilläni, kun ne tyoimii kuitenkin.

        Hienoa Marja-Liisa,että olet saanut pudotettua painoa.. Minulta ei ole pudonnut..Viimepyhänä oli parisataa ja nyt ei ole yhtään,mutta ei ole mikään tullut takasinkaan.. Pitää nyt miettiä,mitä jättäisin syömättä..tai vaihtaisin johonkin muuhun..Pelkkiä vihanneksia syöden,tuntuu, että eivät pidä kauaa, tyhjää tunnetta pois..En ihan osaa olla leivättä. Pitää miettiä.. No,eiliset; Aika samaa,tullut pysyvät tavat..
        klo 5.00 kahvia mustana....Myöhemmin kahvia ja paahtoleipää,flooraa,2 siivua kevytleikettä.On "rosvopaistia"
        ei ole siivussa kuin 14 kcal ja rasvaa 0,5g .Íhan hyvää, jopa..Sitten lähdin,,yhteen Infoon,kesti klo 17..Olin kotona klo 17,30..No,keitin vettä ja sekaan Lämminkuppi/juusto-parsa keittoa..Nopeaa,kun oli jo nälkä..
        2 ruisleivänsiivua,flooraa ja niitä kevytleikkeen siivut.. banaani vielä ja kuppi kahvia..
        Eipä taas tullut paljoa syötyä.. No,tänään sitten jälleen, vähän kunnollisemmin..
        Me jatkamme..Moikka..t.Irkku


      • susmorsian ek.
        irkku-37 kirjoitti:

        Hienoa Marja-Liisa,että olet saanut pudotettua painoa.. Minulta ei ole pudonnut..Viimepyhänä oli parisataa ja nyt ei ole yhtään,mutta ei ole mikään tullut takasinkaan.. Pitää nyt miettiä,mitä jättäisin syömättä..tai vaihtaisin johonkin muuhun..Pelkkiä vihanneksia syöden,tuntuu, että eivät pidä kauaa, tyhjää tunnetta pois..En ihan osaa olla leivättä. Pitää miettiä.. No,eiliset; Aika samaa,tullut pysyvät tavat..
        klo 5.00 kahvia mustana....Myöhemmin kahvia ja paahtoleipää,flooraa,2 siivua kevytleikettä.On "rosvopaistia"
        ei ole siivussa kuin 14 kcal ja rasvaa 0,5g .Íhan hyvää, jopa..Sitten lähdin,,yhteen Infoon,kesti klo 17..Olin kotona klo 17,30..No,keitin vettä ja sekaan Lämminkuppi/juusto-parsa keittoa..Nopeaa,kun oli jo nälkä..
        2 ruisleivänsiivua,flooraa ja niitä kevytleikkeen siivut.. banaani vielä ja kuppi kahvia..
        Eipä taas tullut paljoa syötyä.. No,tänään sitten jälleen, vähän kunnollisemmin..
        Me jatkamme..Moikka..t.Irkku

        Lueskelin teiän vinkkejänne taas, niistä voi tarttua jokin idea joskus.
        Tuosta liikunnasta, olis tosiaan mukavaa, jos olis sellanen vakikaveri, tulis päivittäin lähettyä pienellekin kävelylle, kun ois sovittuna ajat. Ei oo nyt tässä asuessa sellasta sopivaa sattunut kohdalle, kun sekin pitäs olla nimenomaan sopiva.Aikoinaan oli joogaa, se oli mulle sopivaa....notkee oon ollut voimistelussa ja siinä oli kiva huomata, miten pystyy ajattelun voimalla eri liikkeitä tekemään, ei lihaksilla niinkään. Se piti lopettaa, kun jouduin sappileikkaukseen, en malttanut ohjeita noudattaa sen jälkeen,ettei saa kovin riehua ja alkoi muodostua palleatyrä, jonka leikkautin noin 15 vuotta sitten. Sehän ei ole mitenkään vaarallinen, vain estettinen juttu. Siitä syystä jouduin täällä aloittamani itämaisen tanssinkin lopettamaan, koska tuli pallealle likaa hetkutusta, kun pitää varoa, ettei se uusiutuisi.Itämainen tanssi ois ollu niin ihanaa.
        Kuntosalihommista en ossaa tykätä, kokeilin kyllä kymmenen kertaa. No nyt teen, kun vaan muistasin joka päivä sellasii hengitysliikkeitä käsijumppaliikkeillä,on tärkeää keskittyä nimenomaan hengitykseen, siitä on apua moneen asiaan, selkälihaksetkaan eikä niska jumiudu. Ja pitäs muistaa myös nuo jalkalihasten venytykset...unohtuu monesti.
        Nyt kun rupesin kertomaan, niin kerronpa myös naamanjumppauksenkin...heh.Erilaisia irvistelyjä, naaman taputteluja ja leuan pomputteluja, niitä oon tehny niin kauan kuin muistan. Iho on harvinaisen paljon kuivanu tänä talvena, saa rasvata ja rasvata...onko teillä ollu samaa.
        Anteeks, kun tullee niin pitkiä näistä mun jutuistain aina...niin se on puhuessakii....alottaa jostain, hyppääkin toiseen asiaan eikä muistakaan, mistä oikeastaan olikaan puhe.
        No nyt on mullakin ihan paperilla kahen päivän syömiset, suunnilleen ovat samat;
        Aamulla aina vettä ja teelusikallinen hunajaa tyhjään mahaan, pari kuppia kahvia rasvattoman maidon kera.
        ne kaksi leipää, tänään graavilohta keit. munan alla se inkivääri ja valkosipuli
        aamupäivällä lämmitin ohrapuuroa voisilmä
        salaattisekotustain runsaasti välipaloiks kiivi
        aladobipalasia
        sitten 13-14 välillä kaalikeittoa kaksi leipäpalaa,päällä sitä lohta
        muutama haarukallinen aina salaattii välillä

        Hurjan kyllänen olo on, ei siis tee mieli tänään enää mitään.
        Ai niin, Monica....aluks jos saan pois edes 5 kiloa,olen tyytyväinen, siitä voi sitten innostua jatkamaan, ei ole pahitteeksi.
        Sanon jo hyvää yötä, vaikken ihan vielä petiin menekään, mutta saatanpa yheksä kieppeillä sikeitä jo vetää, aamulla sitten 4-5 välillä tuntuu unta tulleen tarpeeksi. Joskus aikaisemminkin, mut mitäpä se haittaa.
        Aamut on parhaita hetkiä ja silllon vielä aivotkin toimii, iltaa kohti hidastuu sekin toiminta.


      • Mathilda*
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Lueskelin teiän vinkkejänne taas, niistä voi tarttua jokin idea joskus.
        Tuosta liikunnasta, olis tosiaan mukavaa, jos olis sellanen vakikaveri, tulis päivittäin lähettyä pienellekin kävelylle, kun ois sovittuna ajat. Ei oo nyt tässä asuessa sellasta sopivaa sattunut kohdalle, kun sekin pitäs olla nimenomaan sopiva.Aikoinaan oli joogaa, se oli mulle sopivaa....notkee oon ollut voimistelussa ja siinä oli kiva huomata, miten pystyy ajattelun voimalla eri liikkeitä tekemään, ei lihaksilla niinkään. Se piti lopettaa, kun jouduin sappileikkaukseen, en malttanut ohjeita noudattaa sen jälkeen,ettei saa kovin riehua ja alkoi muodostua palleatyrä, jonka leikkautin noin 15 vuotta sitten. Sehän ei ole mitenkään vaarallinen, vain estettinen juttu. Siitä syystä jouduin täällä aloittamani itämaisen tanssinkin lopettamaan, koska tuli pallealle likaa hetkutusta, kun pitää varoa, ettei se uusiutuisi.Itämainen tanssi ois ollu niin ihanaa.
        Kuntosalihommista en ossaa tykätä, kokeilin kyllä kymmenen kertaa. No nyt teen, kun vaan muistasin joka päivä sellasii hengitysliikkeitä käsijumppaliikkeillä,on tärkeää keskittyä nimenomaan hengitykseen, siitä on apua moneen asiaan, selkälihaksetkaan eikä niska jumiudu. Ja pitäs muistaa myös nuo jalkalihasten venytykset...unohtuu monesti.
        Nyt kun rupesin kertomaan, niin kerronpa myös naamanjumppauksenkin...heh.Erilaisia irvistelyjä, naaman taputteluja ja leuan pomputteluja, niitä oon tehny niin kauan kuin muistan. Iho on harvinaisen paljon kuivanu tänä talvena, saa rasvata ja rasvata...onko teillä ollu samaa.
        Anteeks, kun tullee niin pitkiä näistä mun jutuistain aina...niin se on puhuessakii....alottaa jostain, hyppääkin toiseen asiaan eikä muistakaan, mistä oikeastaan olikaan puhe.
        No nyt on mullakin ihan paperilla kahen päivän syömiset, suunnilleen ovat samat;
        Aamulla aina vettä ja teelusikallinen hunajaa tyhjään mahaan, pari kuppia kahvia rasvattoman maidon kera.
        ne kaksi leipää, tänään graavilohta keit. munan alla se inkivääri ja valkosipuli
        aamupäivällä lämmitin ohrapuuroa voisilmä
        salaattisekotustain runsaasti välipaloiks kiivi
        aladobipalasia
        sitten 13-14 välillä kaalikeittoa kaksi leipäpalaa,päällä sitä lohta
        muutama haarukallinen aina salaattii välillä

        Hurjan kyllänen olo on, ei siis tee mieli tänään enää mitään.
        Ai niin, Monica....aluks jos saan pois edes 5 kiloa,olen tyytyväinen, siitä voi sitten innostua jatkamaan, ei ole pahitteeksi.
        Sanon jo hyvää yötä, vaikken ihan vielä petiin menekään, mutta saatanpa yheksä kieppeillä sikeitä jo vetää, aamulla sitten 4-5 välillä tuntuu unta tulleen tarpeeksi. Joskus aikaisemminkin, mut mitäpä se haittaa.
        Aamut on parhaita hetkiä ja silllon vielä aivotkin toimii, iltaa kohti hidastuu sekin toiminta.

        mutta niin kaukana on se ihannepainon saavuttaminen. Nyt mökiltä tultuamme käväisin puntarilla, ja se näytti vajaa puoli kiloa viime viikon lukemaa pienemmältä, iltapaino näyttää yleensä aamulukemaa suuremmalta, saapa nähdä huomen aamulla.

        Joka tapauksessa, tuli sitä lumen luontia harrastettua hiki päässä siellä mökillä, hyvää liikuntaahan se on.
        Kuulimme myös kevään ensimmäisiä merkkejä, talitintin titityytä, ihan riemullinen olo siitä tuli. Pilkilläkin tuli istuttua muutama tovi, en jaksa sitä kyykkimistä kauaa, jollei heti nappaa, siippa jaksoi kauemmin ja sai jopa saalista. Hyvä niin, siitähän hän nauttii....

        Eilen tehtiin pippurihärkää, kermakastike 7 prosenttista, muusia täytyy aina olla.... no, halulla sitä minäkin söin, oli sen verran rankkaa se lumityö, kaippa kuitenkin kaloreja samalla karisi, pari voileipää, lasillinen maitoa. Iltaa istuttiin naapurissa, kahvia ja konjakkia lasillinen, viinirypäleitä ja vähän maistelin erilaisia juustoja, onneksi vain maistelin...
        Tämän päivän syönnit jätän huomisen kuulumisiin, nyt unten maille, hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia....!


      • smirkeline¨¨
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Lueskelin teiän vinkkejänne taas, niistä voi tarttua jokin idea joskus.
        Tuosta liikunnasta, olis tosiaan mukavaa, jos olis sellanen vakikaveri, tulis päivittäin lähettyä pienellekin kävelylle, kun ois sovittuna ajat. Ei oo nyt tässä asuessa sellasta sopivaa sattunut kohdalle, kun sekin pitäs olla nimenomaan sopiva.Aikoinaan oli joogaa, se oli mulle sopivaa....notkee oon ollut voimistelussa ja siinä oli kiva huomata, miten pystyy ajattelun voimalla eri liikkeitä tekemään, ei lihaksilla niinkään. Se piti lopettaa, kun jouduin sappileikkaukseen, en malttanut ohjeita noudattaa sen jälkeen,ettei saa kovin riehua ja alkoi muodostua palleatyrä, jonka leikkautin noin 15 vuotta sitten. Sehän ei ole mitenkään vaarallinen, vain estettinen juttu. Siitä syystä jouduin täällä aloittamani itämaisen tanssinkin lopettamaan, koska tuli pallealle likaa hetkutusta, kun pitää varoa, ettei se uusiutuisi.Itämainen tanssi ois ollu niin ihanaa.
        Kuntosalihommista en ossaa tykätä, kokeilin kyllä kymmenen kertaa. No nyt teen, kun vaan muistasin joka päivä sellasii hengitysliikkeitä käsijumppaliikkeillä,on tärkeää keskittyä nimenomaan hengitykseen, siitä on apua moneen asiaan, selkälihaksetkaan eikä niska jumiudu. Ja pitäs muistaa myös nuo jalkalihasten venytykset...unohtuu monesti.
        Nyt kun rupesin kertomaan, niin kerronpa myös naamanjumppauksenkin...heh.Erilaisia irvistelyjä, naaman taputteluja ja leuan pomputteluja, niitä oon tehny niin kauan kuin muistan. Iho on harvinaisen paljon kuivanu tänä talvena, saa rasvata ja rasvata...onko teillä ollu samaa.
        Anteeks, kun tullee niin pitkiä näistä mun jutuistain aina...niin se on puhuessakii....alottaa jostain, hyppääkin toiseen asiaan eikä muistakaan, mistä oikeastaan olikaan puhe.
        No nyt on mullakin ihan paperilla kahen päivän syömiset, suunnilleen ovat samat;
        Aamulla aina vettä ja teelusikallinen hunajaa tyhjään mahaan, pari kuppia kahvia rasvattoman maidon kera.
        ne kaksi leipää, tänään graavilohta keit. munan alla se inkivääri ja valkosipuli
        aamupäivällä lämmitin ohrapuuroa voisilmä
        salaattisekotustain runsaasti välipaloiks kiivi
        aladobipalasia
        sitten 13-14 välillä kaalikeittoa kaksi leipäpalaa,päällä sitä lohta
        muutama haarukallinen aina salaattii välillä

        Hurjan kyllänen olo on, ei siis tee mieli tänään enää mitään.
        Ai niin, Monica....aluks jos saan pois edes 5 kiloa,olen tyytyväinen, siitä voi sitten innostua jatkamaan, ei ole pahitteeksi.
        Sanon jo hyvää yötä, vaikken ihan vielä petiin menekään, mutta saatanpa yheksä kieppeillä sikeitä jo vetää, aamulla sitten 4-5 välillä tuntuu unta tulleen tarpeeksi. Joskus aikaisemminkin, mut mitäpä se haittaa.
        Aamut on parhaita hetkiä ja silllon vielä aivotkin toimii, iltaa kohti hidastuu sekin toiminta.

        Sama täällä, useimmiten uni painaa päälle jo yhdeksältä illalla.
        Siinä viiden paikkeilla ei enää nukuta yhtään. Minä olen myös pirteimmilläni aamuisin, siksi teenkin raskaimmat hommat heti aamusta.
        Tänään alan kokeilla 1200kcal sijasta noin 1000kcal päivässä, ainakin jonkin aikaa.
        Minulla oli vatsavaivoja, nyt dieetin myötä ne ovat lähes kokonaan loppuneet.
        Olen syönyt vähän leipääkin, aikaisemmin sain ankarat vatsanväänteet varsinkin ruisleivästä.
        Ei minulla leivänsyöntikieltoa ole, en vain ole syönyt kun aiheuttaa vaivoja, on kyllä tutkittu tarkkaan, mitään vikaa vatsasta ei löytynyt, sanoivat olevan toiminnallista.
        Olen myös syönyt paljon omenia, sekä uuniomenina että raakana, nyt panin merkille että omena ei oikein sovi vatsalle, ainakaan raakana.
        Ihana tunne kun jo nyt tuntuu vaatteet istuvan paremmin päällä, neljän kilon pudotuksen jälkeen.
        Laitoin eilisetkin syömiset tuonne ylemmäksi, tänään en ole vielä päättänyt mitä söisin.
        Tarkkaan on katsottava mitä syö jos aikoo pysyä 1000kcal päivässä.


      • susmorsian ek.
        Mathilda* kirjoitti:

        mutta niin kaukana on se ihannepainon saavuttaminen. Nyt mökiltä tultuamme käväisin puntarilla, ja se näytti vajaa puoli kiloa viime viikon lukemaa pienemmältä, iltapaino näyttää yleensä aamulukemaa suuremmalta, saapa nähdä huomen aamulla.

        Joka tapauksessa, tuli sitä lumen luontia harrastettua hiki päässä siellä mökillä, hyvää liikuntaahan se on.
        Kuulimme myös kevään ensimmäisiä merkkejä, talitintin titityytä, ihan riemullinen olo siitä tuli. Pilkilläkin tuli istuttua muutama tovi, en jaksa sitä kyykkimistä kauaa, jollei heti nappaa, siippa jaksoi kauemmin ja sai jopa saalista. Hyvä niin, siitähän hän nauttii....

        Eilen tehtiin pippurihärkää, kermakastike 7 prosenttista, muusia täytyy aina olla.... no, halulla sitä minäkin söin, oli sen verran rankkaa se lumityö, kaippa kuitenkin kaloreja samalla karisi, pari voileipää, lasillinen maitoa. Iltaa istuttiin naapurissa, kahvia ja konjakkia lasillinen, viinirypäleitä ja vähän maistelin erilaisia juustoja, onneksi vain maistelin...
        Tämän päivän syönnit jätän huomisen kuulumisiin, nyt unten maille, hyvää yötä, kauniita unia ja oman kullan kuvia....!

        toivotan näin aikaisin!
        Kun täällä koneella yleensä vain aamuisin olen, iltapäivällä katselen kyllä, niin Mathildalle kerron, että kyllä se mun "ihannepaino" kaukana on. Ei ole minuu varten ne taulukot, oon itte päätellyt, mikä sopiva. Määräähän esim. jo luuston rakennekin paljon, ja ovat minun luuni vahvaa tekkoo, eivät heiveröiset, joten pittäähän lihhaaki olla niitten päällä. Ukkoinki sanoi aikoinaan, että hyvä se on,ettei tartte eukkoo lakanoitten seasta ettii.
        Siis mun ihannepaino on se, mikä on omasta mielestäin ja se ois hyvä saada piettyy, ettei kovin nousis, koska sitten on mahotonta piätellä, jos välillä ei tee stoppia..
        Noista luista vielä...minut otettiin sellaseen osteoporoositutkimukseen mukaan, siis tiettynä vuonna syntyneet.Oon varmaan ollu nyt yli 25 vuotta siinä mukana, viiden vuoden välein tulee uus kyselylomake.
        Sillon alussa ihan mitattiin se luuntiheys yms. ja todettiin luitteni olevan kuin nuorella tytöllä,siis vahvat.
        Poikkeus vahvistaa säännöt siinäkin tapauksessa...ei oo esimerkiks tupakointi vaikuttanu niihin haurastuttavasti.
        Naurattaa ihan, voinhan ees siinä kehhuu retostella, että mullapa on vahvat luut...hehheh.
        No jyvää arkipäivää vaan jokkaiselle! Voip olla vähän liukasta ulkona, joten jalat harallaan muistetaan kulkee.


    • sekä huomenta, heti alkuun kerronkin että ilmoitetaan sunnuntaisin myös kokonais painonpudotus eli kuinka paljon on pudonnut viikossa ja kuinka paljon yhteensä.

      Minulla on jäänyt merkkaamatta omaan kirjanpitooni kokonais pudotukset, kun ei ole ollut tiedossa, mutta korjataan nyt tilanne.

      Eiliseen päivään: Aamukaffeeta mustana, viili puolukalla, k- puuro maidolla, kaffeeta rinkelillä, kasvispihvi lohta, teetä ja karjalanpiirakka becelillä , vettä kipollinen hedelmiä viinir, mustikkaa, omenaa.

      Lenkillä en taaskaan käynyt, vaan leivoin pakasteeseen vierasvaraa, ja huomioin samalla että kun ja jos tulee enemmän pakkasta, pitää pakastin sulattaa, se onkin päivän homma,

      Voi, voi Marja-Liisa sun kanssas, kun jalkasi on niin kipeä vieläkin, se on sitten pitkäaikainen paraneminen, mutta ole nyt varovainen liikkuessasi kotonakin,,,,,, Toivon että paraneminen lähtisi hyvällä vauhdilla jo käyntiin, että olet taas entiselläsi pirteä ja iloinen työsi äärellä, olen huomannut että olet vallan mainio tekemään mitä vain. Siis nopeaa paranemista sinulle,,,,,

      Me muut, pinnistellään vaan hyvän asian puolesta, eli kohti kevyempää painoa, kaikki joukolla mukaan.

      • susmorsian ek.

        Sano mun poika ihan tosissaan että kyllä aivotyökin kuluttaa aika paljon kaloreita, en ite oikein usko. Mut funtsia pitänee sitten ankarammin. Entäs uniennäkö...monena yönä oon heilunu jos minkinlaisessa unessa varmaan hiki hatussa, kuluttaneeko sekkii...heh!


      • Mathilda*
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Sano mun poika ihan tosissaan että kyllä aivotyökin kuluttaa aika paljon kaloreita, en ite oikein usko. Mut funtsia pitänee sitten ankarammin. Entäs uniennäkö...monena yönä oon heilunu jos minkinlaisessa unessa varmaan hiki hatussa, kuluttaneeko sekkii...heh!

        kun te olette aamuvirkkuja kaikki! Olenhan minäkin sitä pakosta, kun täytyy lähettää mies työmaalleen, mutta usein sen jälkeen livahdan vielä petiin "kauneusunille". Tämän koneen aukaisen vasta, kun olen saanut aamutoimet tehtyä ja lehdet luettua.
        Niitä unia pakkaan minäkin paljon katselemaan, väliin on niin jänniä ja vauhdikkaita, että silmissä laihtuisi , jos näin olis, että läskiä polttaisivat.DD

        Tällä viikolla taitaa ulkoilu jäädä minimiin, kun kohta tuo ystävän päivä pukkaa päälle, ja minulta on tilattu niitä kortteja aikamoinen läjä, inspiraatio on puuttunut, mutta nyt on pantava toimeksi, enhän voi pettää "asiakaskuntaani", kivahan niitä on väsätä, kun alkuun pääsee. Onkos se sitten sitä aivotyötä, heh?

        Punnitsin vielä tänä aamuna itseni, mökin vaaka kertoo vähemmän lukemia, joten siihen en usko, samaa vaakaa kun käyttää tulee uskottavampi tulos. Siitä 74:n kilon aloituspainosta on nyt pudonnut 3,2 kg, enempää en olisi halunnutkaan, nopea pudotus tulee helpolla takaisin. Luut minullakin painavat, isoluinen ja kurvikas, minut kyllä löytää punkan pohjalta.DDDDD

        Eilen syötiin aamupuuroa mökillä, vispipuuroa ja maitolasillinen, hedelmiä kipollinen, ja ennen kotiin lähtöä loput pippurihärkä-perunamuusi-vihannes-ruuasta, minä vähän vaan napostelin, oli niin vähän jäänyt jäljelle, että parempiin suihin annoin annokseni mielelläni. Illalla teetä ja pari korppua, siinäpä se.

        Jospa kuitenkin lähtisin pienelle lenkille, kauppaankin olisi asiaa, ja sitten niitten korttien kimpuun.


      • smirkeline'
        Mathilda* kirjoitti:

        kun te olette aamuvirkkuja kaikki! Olenhan minäkin sitä pakosta, kun täytyy lähettää mies työmaalleen, mutta usein sen jälkeen livahdan vielä petiin "kauneusunille". Tämän koneen aukaisen vasta, kun olen saanut aamutoimet tehtyä ja lehdet luettua.
        Niitä unia pakkaan minäkin paljon katselemaan, väliin on niin jänniä ja vauhdikkaita, että silmissä laihtuisi , jos näin olis, että läskiä polttaisivat.DD

        Tällä viikolla taitaa ulkoilu jäädä minimiin, kun kohta tuo ystävän päivä pukkaa päälle, ja minulta on tilattu niitä kortteja aikamoinen läjä, inspiraatio on puuttunut, mutta nyt on pantava toimeksi, enhän voi pettää "asiakaskuntaani", kivahan niitä on väsätä, kun alkuun pääsee. Onkos se sitten sitä aivotyötä, heh?

        Punnitsin vielä tänä aamuna itseni, mökin vaaka kertoo vähemmän lukemia, joten siihen en usko, samaa vaakaa kun käyttää tulee uskottavampi tulos. Siitä 74:n kilon aloituspainosta on nyt pudonnut 3,2 kg, enempää en olisi halunnutkaan, nopea pudotus tulee helpolla takaisin. Luut minullakin painavat, isoluinen ja kurvikas, minut kyllä löytää punkan pohjalta.DDDDD

        Eilen syötiin aamupuuroa mökillä, vispipuuroa ja maitolasillinen, hedelmiä kipollinen, ja ennen kotiin lähtöä loput pippurihärkä-perunamuusi-vihannes-ruuasta, minä vähän vaan napostelin, oli niin vähän jäänyt jäljelle, että parempiin suihin annoin annokseni mielelläni. Illalla teetä ja pari korppua, siinäpä se.

        Jospa kuitenkin lähtisin pienelle lenkille, kauppaankin olisi asiaa, ja sitten niitten korttien kimpuun.

        Kävin potkukelkalla uimahallilla, ajan liian usein autolla lyhyetkin matkat.
        Ei tästä ole kuin 6-700m uimahallille, mutta siellä uin, harrastin vesijuoksua ja istuin poreammeessa kaikenkaikkiaan 1,5h.
        On oikein hyvä olo. Keitin lihakeittoa, olen syönyt sitä ja itse tekemääni jugurttia punaherukkojen ja makeutusaineen kanssa.
        Paino on ollut mukavasti laskusuunnassa.


    • En meinannut saada internet uhteyttä millään, oikein pelästyin, mutta onnistuihan se vihdoin, on todettava että minä en ole mikään tekniikan ihme, jos denkkapoo tulee, niin vitsit on minulla vähissä.

      Eilisiin: no se aamukaffee mustana, ja puuro mansikoilla, viili puolukoilla, juuressosekeittoa, pari monivilja voileipää becelillä, tee ja rinkeli, kipollinen taas hedelmiä, vettä reippaasti.


      Siinä ne taas on, päivän popsimiset, mutta kun ihmettelen Smirkelinen viitteliäisyyttä, teethän jugurtinkin itse, hyvä kun teet, niistä jugurteista kuuluu huonoa, että olisi mukamas syöpää aiheuttavaa ainetta ja runsaasti, siihen loppui minun jugurtin syömiseni, mitä kaikkea myrkyllistä syömmekään.

      Samalla annan kehuja Mathildalle, kun olet käsistäsi kätevä, väsäät kortteja itse, minä kun en osaa niitä taiteellisia hommia ollenkaan,,,,, kerroit että olet pudottanut painostasi jo sen minkä halusitkin pudottaa,,,,, se kävi sinulta pian ja puhtaasti,,,,,,nyt sitten yrität pitää painosi kurissa,,,, onnea vaan paljon sinulle.....

      Me muut jatkamme eteenpäin, pudotuksen tiellä, lykkyä tykö meille jokaiselle.

      • smirkeline'

        Eilen söin lihasoppaa ja jugurttia marjoilla vuoronperään, 1200kcal edestä.
        Paino on pysynyt paikoillaan, ei ole liikkunut muutamaan päivään mihinkään suuntaan.
        Huomenna menen taas uimahallille, nautin viime käynnistäni, ihmettelen miksi pidin niin pitkän tauon, siellä on todella kivaa.


      • Paksu Pepe+sus
        smirkeline' kirjoitti:

        Eilen söin lihasoppaa ja jugurttia marjoilla vuoronperään, 1200kcal edestä.
        Paino on pysynyt paikoillaan, ei ole liikkunut muutamaan päivään mihinkään suuntaan.
        Huomenna menen taas uimahallille, nautin viime käynnistäni, ihmettelen miksi pidin niin pitkän tauon, siellä on todella kivaa.

        kyllä me pikkuhiljaa niinsanotusti sisäistetään tää homma, vaikka mulla heti alkuun mnenee ihan pieleen. Hävettää tässä ihan itsekseinkin, kun olin olevinain niin tietäväinen, että osaisin arvioida käyttämäni kalorimäärän, niistä jouleista en puhu mittään. Niin,yritin ettiä sellasia kaloritaulokoita, yhessä vanhemmassa keittokirjassa oli sitten perusasioita, josta sain ymmärrystä,että eipä se nautiskelu niin vaan sovikaan, jos aikoo kiloja puottaa. Ja kaiken huipuksi suurin nolaus....ostin sellasen paksun Pepe-lakritsan herkutteluks,aattelin jottei siinä mittään, mutta syötyäni vilkasin siitä päällyspaperista energiaa, niin 250!!!
        Siihen loppuu mun lakunautiskelukin.
        Jos jollakulla asioista perillä olavalla ois aikaa vilkasta näitä mun eilisiä ja täänpäiväisiä syömisiä, että missä minä oikein menen, paljonko summittaisesti on kaloreita, pääsisin vähän jyvälle.
        Eilen: kaikki syöty ennen kello18
        2 sekaleipäpalaa (n.15cm), mätitahnapuserrus,graavilohta, inkivääri valkosipuli,keitetty muna
        salaatti sitä samaa, pikkutomaatteja runsaasti yms.
        kaalikeiton loppu
        2 leipäpalaa lohineen
        ohrapuuron loppu voisilmällä
        kiivi,omena, satsuma välipaloina
        kasvisrasvajäätelöä puolet paketista
        tänään suurin piirtein samoin, pois kaalikeitto ja ohrapuuro ja jäätelö
        pakastepinaattikeitto, siinä oli 400 gramman kalorimäärä 250, 1 leipäpala siltään,pari lasia rasvatonta maitoa,vettä juonkin aika paljon se tuhoaja Paksu Pepe
        En syö enää mitään tänään.

        No, kuitenkin tunnen jo,että aion ottaa tosissain, saisin ensin edes ne 5 kiloo kesään mennessä...on se aika raskasta viittä maitotölkkiäkin mukanaan kantaa koko ajan.
        Tsemppiä itse kullekin!


      • Paksu Pepe+sus kirjoitti:

        kyllä me pikkuhiljaa niinsanotusti sisäistetään tää homma, vaikka mulla heti alkuun mnenee ihan pieleen. Hävettää tässä ihan itsekseinkin, kun olin olevinain niin tietäväinen, että osaisin arvioida käyttämäni kalorimäärän, niistä jouleista en puhu mittään. Niin,yritin ettiä sellasia kaloritaulokoita, yhessä vanhemmassa keittokirjassa oli sitten perusasioita, josta sain ymmärrystä,että eipä se nautiskelu niin vaan sovikaan, jos aikoo kiloja puottaa. Ja kaiken huipuksi suurin nolaus....ostin sellasen paksun Pepe-lakritsan herkutteluks,aattelin jottei siinä mittään, mutta syötyäni vilkasin siitä päällyspaperista energiaa, niin 250!!!
        Siihen loppuu mun lakunautiskelukin.
        Jos jollakulla asioista perillä olavalla ois aikaa vilkasta näitä mun eilisiä ja täänpäiväisiä syömisiä, että missä minä oikein menen, paljonko summittaisesti on kaloreita, pääsisin vähän jyvälle.
        Eilen: kaikki syöty ennen kello18
        2 sekaleipäpalaa (n.15cm), mätitahnapuserrus,graavilohta, inkivääri valkosipuli,keitetty muna
        salaatti sitä samaa, pikkutomaatteja runsaasti yms.
        kaalikeiton loppu
        2 leipäpalaa lohineen
        ohrapuuron loppu voisilmällä
        kiivi,omena, satsuma välipaloina
        kasvisrasvajäätelöä puolet paketista
        tänään suurin piirtein samoin, pois kaalikeitto ja ohrapuuro ja jäätelö
        pakastepinaattikeitto, siinä oli 400 gramman kalorimäärä 250, 1 leipäpala siltään,pari lasia rasvatonta maitoa,vettä juonkin aika paljon se tuhoaja Paksu Pepe
        En syö enää mitään tänään.

        No, kuitenkin tunnen jo,että aion ottaa tosissain, saisin ensin edes ne 5 kiloo kesään mennessä...on se aika raskasta viittä maitotölkkiäkin mukanaan kantaa koko ajan.
        Tsemppiä itse kullekin!

        http://www.saunalahti.fi/~lammas/Ruoka/kaloritaulukot.html

        Toivon että tästä on apua sinulle, olen huomannut että me kaikki olemme omatoimisia, niin myöskin kalorien laskenassa.


      • susmorsian ek.

      • smirkeline*
        Paksu Pepe+sus kirjoitti:

        kyllä me pikkuhiljaa niinsanotusti sisäistetään tää homma, vaikka mulla heti alkuun mnenee ihan pieleen. Hävettää tässä ihan itsekseinkin, kun olin olevinain niin tietäväinen, että osaisin arvioida käyttämäni kalorimäärän, niistä jouleista en puhu mittään. Niin,yritin ettiä sellasia kaloritaulokoita, yhessä vanhemmassa keittokirjassa oli sitten perusasioita, josta sain ymmärrystä,että eipä se nautiskelu niin vaan sovikaan, jos aikoo kiloja puottaa. Ja kaiken huipuksi suurin nolaus....ostin sellasen paksun Pepe-lakritsan herkutteluks,aattelin jottei siinä mittään, mutta syötyäni vilkasin siitä päällyspaperista energiaa, niin 250!!!
        Siihen loppuu mun lakunautiskelukin.
        Jos jollakulla asioista perillä olavalla ois aikaa vilkasta näitä mun eilisiä ja täänpäiväisiä syömisiä, että missä minä oikein menen, paljonko summittaisesti on kaloreita, pääsisin vähän jyvälle.
        Eilen: kaikki syöty ennen kello18
        2 sekaleipäpalaa (n.15cm), mätitahnapuserrus,graavilohta, inkivääri valkosipuli,keitetty muna
        salaatti sitä samaa, pikkutomaatteja runsaasti yms.
        kaalikeiton loppu
        2 leipäpalaa lohineen
        ohrapuuron loppu voisilmällä
        kiivi,omena, satsuma välipaloina
        kasvisrasvajäätelöä puolet paketista
        tänään suurin piirtein samoin, pois kaalikeitto ja ohrapuuro ja jäätelö
        pakastepinaattikeitto, siinä oli 400 gramman kalorimäärä 250, 1 leipäpala siltään,pari lasia rasvatonta maitoa,vettä juonkin aika paljon se tuhoaja Paksu Pepe
        En syö enää mitään tänään.

        No, kuitenkin tunnen jo,että aion ottaa tosissain, saisin ensin edes ne 5 kiloo kesään mennessä...on se aika raskasta viittä maitotölkkiäkin mukanaan kantaa koko ajan.
        Tsemppiä itse kullekin!

        Kalorilaskuri.fi sivuille voi laittaa kaiken syömänsä, ainut haitta että pitää punnita kaikki. Se laskee kaiken valmiiksi, myös erottelee paljonko en tullut syötyä rasvaa, proteiinia, hiilihyrdaattia, kuituja ym...
        Tämä maksaa vähän mutta on helppo kunhan siihen pääsee sisälle.
        Otan kaksi viikkoa kerrallaan puhelimella lisä-aikaa, on myös ilmaisia mutta tämä sopii minulle helppoutensa takia.
        Älä murehdi Paksu-Pepen takia, kyllä ne kalorit haihtuu taivaan tuuliin kunhan alkuun pääset.
        Näin äkkiä vaikuttaisi että vähän yli parituhatta kaloria on tullut, mutta jos liikut niin ei se vielä lihota.
        Tänään poljin kuntopyörällä 25 minuuttia, hiki roiskui, luulin että ainakin 500kcal on poltettu, pyörässä on kalorimittari mutta siitä oli patterit loppu.
        Netin kalori-laskurin mukaan tuli vain 170kcal poltettua, en tiedä, pyörän laskuri näyttää kunnossa ollessaan 300kcal puolessa tunnissa, olen pannut sen melko raskaaksi polkea.
        Aika vaivalloista tämä välillä on, en ole tippaakaan liikunnallinen, paitsi uimisesta ja pyöräilystä tykkään.
        Minulla on vempaimia vaikka muille antaa yksi huone täynnä, lapset niitä tuovat ja olen jotain ostanut itsekin.


      • Mathilda*
        smirkeline* kirjoitti:

        Kalorilaskuri.fi sivuille voi laittaa kaiken syömänsä, ainut haitta että pitää punnita kaikki. Se laskee kaiken valmiiksi, myös erottelee paljonko en tullut syötyä rasvaa, proteiinia, hiilihyrdaattia, kuituja ym...
        Tämä maksaa vähän mutta on helppo kunhan siihen pääsee sisälle.
        Otan kaksi viikkoa kerrallaan puhelimella lisä-aikaa, on myös ilmaisia mutta tämä sopii minulle helppoutensa takia.
        Älä murehdi Paksu-Pepen takia, kyllä ne kalorit haihtuu taivaan tuuliin kunhan alkuun pääset.
        Näin äkkiä vaikuttaisi että vähän yli parituhatta kaloria on tullut, mutta jos liikut niin ei se vielä lihota.
        Tänään poljin kuntopyörällä 25 minuuttia, hiki roiskui, luulin että ainakin 500kcal on poltettu, pyörässä on kalorimittari mutta siitä oli patterit loppu.
        Netin kalori-laskurin mukaan tuli vain 170kcal poltettua, en tiedä, pyörän laskuri näyttää kunnossa ollessaan 300kcal puolessa tunnissa, olen pannut sen melko raskaaksi polkea.
        Aika vaivalloista tämä välillä on, en ole tippaakaan liikunnallinen, paitsi uimisesta ja pyöräilystä tykkään.
        Minulla on vempaimia vaikka muille antaa yksi huone täynnä, lapset niitä tuovat ja olen jotain ostanut itsekin.

        Valmista tuli, meinaan siitä korttirumbasta, viiskytä korttia, kaikissa melkein eripituiset värssyt, ja krumeluurit päälle, mutta toimitettu jo perillekin, huokaan ja rentoudun...
        Hyvä puoli tässä on se, ettei ole paljoa ruuan puolta kerennyt edes ajattelemaan, mutta huomenissa aion ottaa takaisin ja palkita itseni vaikkapa leivoskahveilla!

        Voipi olla, että paksu Pepen lumoihin minäkin joudun, jos oikeen herkuttelemaan äydyn.DDD

        Monicalle sen verran siitä painon pudotuksesta, ei se vielä tähän lopu, kyllä kiloja piisaa pudotettavaksi vielä yllin kyllin, jos pystyn heikon luonteeni kurissa pitämään, niin mikä ettei vielä lisääkin tipu. Saas nähä.....

        Noihin kalorilaskureihin olisi hyvä tutustua, saisi jonkinlaisen tuntuman omiin syömisiinsä, vaikka kyllä se nälkä suolissa kurniessaan ilmoittelee, että vähiin on jäänyt syöminen.

        Eilen söin normaali aamusyömisten jälkeen, 3 leivän siivua minilätalla, lasillinen maitoa, illan suussa siskonmakkarakeittoa lautasellinen, pari ruisleivän palasta,kahvia ja vettä pitkin päivää ja illan päätteeksi kipollinen hedelmiä. Leivästä kun pystyisin luopumaan, vaikeata on, hiilihydraatteja tulee likaa...

        Nyt hyvää yötä, jatketaan huomenna.


      • smirkeline* kirjoitti:

        Kalorilaskuri.fi sivuille voi laittaa kaiken syömänsä, ainut haitta että pitää punnita kaikki. Se laskee kaiken valmiiksi, myös erottelee paljonko en tullut syötyä rasvaa, proteiinia, hiilihyrdaattia, kuituja ym...
        Tämä maksaa vähän mutta on helppo kunhan siihen pääsee sisälle.
        Otan kaksi viikkoa kerrallaan puhelimella lisä-aikaa, on myös ilmaisia mutta tämä sopii minulle helppoutensa takia.
        Älä murehdi Paksu-Pepen takia, kyllä ne kalorit haihtuu taivaan tuuliin kunhan alkuun pääset.
        Näin äkkiä vaikuttaisi että vähän yli parituhatta kaloria on tullut, mutta jos liikut niin ei se vielä lihota.
        Tänään poljin kuntopyörällä 25 minuuttia, hiki roiskui, luulin että ainakin 500kcal on poltettu, pyörässä on kalorimittari mutta siitä oli patterit loppu.
        Netin kalori-laskurin mukaan tuli vain 170kcal poltettua, en tiedä, pyörän laskuri näyttää kunnossa ollessaan 300kcal puolessa tunnissa, olen pannut sen melko raskaaksi polkea.
        Aika vaivalloista tämä välillä on, en ole tippaakaan liikunnallinen, paitsi uimisesta ja pyöräilystä tykkään.
        Minulla on vempaimia vaikka muille antaa yksi huone täynnä, lapset niitä tuovat ja olen jotain ostanut itsekin.

        Kävin minäkin taas kurkkaamassa, mitä teille kuuluu, ja hyvin taitaa mennä kaikillla. Uusia mukavia ihmisiä on tullut mukaan. Minulta on jäänyt kaikki vihkoon kirjaamisetkin, kun se matka jo vihkojen luo on täyttä tuskaa. Syömiset olen kyllä koittanut pitää minimissä. Yhtenä päivänä teki minunkin kauheasti mieleni lakritsaa, se melkein jo suussani maistui. Mutta mistäpä olisin sitä paksua pepeä saanut, kun kaupalle on matkaa 20 kilsaa, ja en pääse edes autotalliin, saati voisin autoa ajaa.
        No se mieliteko meni ohi, mutta jos olisin kaupassa ollut, niin repsahtanut olisin.
        Hyvää jatkoa kaikille, ainakin hengessä mukana ollaan, ja jo laihduttuja kiloja ei takaisin oteta, vaikka mikä olisi.


    • ja oikein hyvää keskiviikkoa kaikille, älkäähän nyt innostuko lakun perään, sehän on se minunkin herkkuni, mutta kierrän ne kaukaa, kun käyn kaupassa.


      Eiliset,,,, aamukaffeeta ja mustana, puuro 1 dl rasvatonta maitoa, omena ja mandariini, viili puolukalla, hernekeittoa, 2 monivilja leipäpalaa oivariinilla kurkkua, tee karjalanpiirakka oivariinia, viinirypäleitä, ja vettä melkosesti.


      Vaihdoin becelin vaihteeksi oivariiniin ja kyllä hyvältä maistui sekin, Eipä tässä muuta kuin kiiruhdan suihkuun kun putkimiehet tulee korjaamaan vikaa, Jatkoja vaan meille kaikille!

      ps. liikuntoa ei eilenkään tullut, mutta tänään aion mennä pienelle lenkille.

      • Mathilda*

        Kipakka pakkanen, silti aurinkoinen keli, sormenpäät vaan rupesi jäätymään, kun liian pitkällä lenkillä tuli käytyä. Hukkasin hyvät käsineeni mennä viikolla, ostin uudet, mutta eipäs lämmitä yhtä paljon:(

        Niin sitä sitten lenkin lomassa tuli pistäydyttyä ystävättären kanssa leivoskahveilla, voi että maistui hyvältä.
        Nyt täytyy alkaa tekemään ruokaa töistä tulevalle, ajattelin jotain kevyttä itselle, kun nyt jo morkkis tuntuu tulevan...

        Eilen tuli aamukahvin ja jugurtin lisäksi päivällä lämmitettyä vanhaa siskonmakkarasoppaa, mutta ilman leipää se ei ole oikeen mitään, yhden palasen vain silti otin. Hedelmäkipollisella, teekupposella ja parilla korpulla meni loppupäivä ja ilta. Vettä en tainnut juoda tarpeeksi, kun oli niin outo olo. Ehkä rehkin liikaa niitten korttien kanssa....

        No, nyt sitten ruokaa tekemään, toivottavasti muutkin tulee kertoilemaan syömisistään ja muistakin, kiva on lukea toisten "uutisia".
        Heipparallaa!!!!


      • smirkeline=
        Mathilda* kirjoitti:

        Kipakka pakkanen, silti aurinkoinen keli, sormenpäät vaan rupesi jäätymään, kun liian pitkällä lenkillä tuli käytyä. Hukkasin hyvät käsineeni mennä viikolla, ostin uudet, mutta eipäs lämmitä yhtä paljon:(

        Niin sitä sitten lenkin lomassa tuli pistäydyttyä ystävättären kanssa leivoskahveilla, voi että maistui hyvältä.
        Nyt täytyy alkaa tekemään ruokaa töistä tulevalle, ajattelin jotain kevyttä itselle, kun nyt jo morkkis tuntuu tulevan...

        Eilen tuli aamukahvin ja jugurtin lisäksi päivällä lämmitettyä vanhaa siskonmakkarasoppaa, mutta ilman leipää se ei ole oikeen mitään, yhden palasen vain silti otin. Hedelmäkipollisella, teekupposella ja parilla korpulla meni loppupäivä ja ilta. Vettä en tainnut juoda tarpeeksi, kun oli niin outo olo. Ehkä rehkin liikaa niitten korttien kanssa....

        No, nyt sitten ruokaa tekemään, toivottavasti muutkin tulee kertoilemaan syömisistään ja muistakin, kiva on lukea toisten "uutisia".
        Heipparallaa!!!!

        On ollut kiireitä.
        Painonhallinta asiat ovat kuitenkin olleet mielessä.
        Eilen aamulla keitin kalakeiton, sitä söin lounaaksi ja päivälliseksi, lisäksi söin hedelmiä ja jugurttia.
        Katsoin silmämääräisesti että en syö liikaa kun en ehtinyt punnitsemaan.
        Mikä lie eilen vetänyt karkkihyllylle kaupassa käydessäni, en edes syö karkkeja kuin harvoin, jäätelö on enemmänkin paheitani.
        Katselin karkkipusseja aikani ja läksin pois ostamatta.


      • smirkeline= kirjoitti:

        On ollut kiireitä.
        Painonhallinta asiat ovat kuitenkin olleet mielessä.
        Eilen aamulla keitin kalakeiton, sitä söin lounaaksi ja päivälliseksi, lisäksi söin hedelmiä ja jugurttia.
        Katsoin silmämääräisesti että en syö liikaa kun en ehtinyt punnitsemaan.
        Mikä lie eilen vetänyt karkkihyllylle kaupassa käydessäni, en edes syö karkkeja kuin harvoin, jäätelö on enemmänkin paheitani.
        Katselin karkkipusseja aikani ja läksin pois ostamatta.

        Mukava on sää tänä aamuna, sen verran kävin kurkkaamassa.
        En nyt luettele syömisiäni, ei ne paljon poikkea, mutta kalasoppaa tein minäkin eilen hauesta kylläkin, ei ollu matikkaa nyt verkoissa. Ja mahoton homma alkaa olla se verkoillakäynti jään päällä olevan veden takia. Niin, traktorilla kävivät, kyllä jää kesti.
        Hyvää aamua ja päivänjatkoa!


      • susmorsian kirjoitti:

        Mukava on sää tänä aamuna, sen verran kävin kurkkaamassa.
        En nyt luettele syömisiäni, ei ne paljon poikkea, mutta kalasoppaa tein minäkin eilen hauesta kylläkin, ei ollu matikkaa nyt verkoissa. Ja mahoton homma alkaa olla se verkoillakäynti jään päällä olevan veden takia. Niin, traktorilla kävivät, kyllä jää kesti.
        Hyvää aamua ja päivänjatkoa!

        No,taas jätin väliin,kun tuskin jaksatte lukea,kun syön,mitä syön tai unohdan..
        Eiliset.. aamulla klo 5.00 2 kuppia mustaa kahvia...
        klo 7.00 lisää kahvia ja nyt ne paahtoleivät 2 siivua,flooraa ja kevytleikettä..
        klo 11.00 kuumaa vettä ja lämmninkuppi/juustoparsakeitoa...2 siivua ruisleipää,flooraa ja juustonsiivut..
        Iltapäivällä tein kevyt rahkaa karpaloista.. söin 2 dl..
        Illalla söin viinirypäleitä,ovat raikkaita..
        Noista kertyi 730kcal ja rasvaa 22.5g
        Joskus kyllä huomaan,että syön liian vähän..tulee pää kipeäksi.. Sitten teen ruisleivänsiivun,,auttaa..
        No,en ole saanut nyt painoa alas,mutta eipä ole tulleet mitkään kilot takaisinkaan..
        Yritän muistaa syödä,ettei tule liian pitkiä välejä..Ei syöminen, ole ollut minulla koskaan, mikään
        pääasia..On muuta ,mielenkiintoisempaa..esim..lukeminen..
        Mutta onnea kaikille edelleenkin.. jatkamme..t.Irkku


    • Ei kannattanut jatkaa
      tätä yhteistä matkaa
      kato on käynyt
      kirjoittajia ei näy nyt.

      Kukin jatkaa tahollaan
      niin ainakin toivon vaan
      painoanne valvokaa
      tosissanne ottakaa.

      Kiitän teitä kuitenkin
      kiloja kun karistin
      mukavaa oli yhteistyö
      kättä käteen ilolla lyön.

      Hyvää ystävänpäivää kaikille!

      • smirkeline*

        Hyvää ystävänpäivää kaikille.
        Olen mökkeillyt kissan kanssa, yritin kirjautua sivuille mökillä mutta ei hidas mokkula aukaissut.
        Olen katsonut tarkkaan syömisiäni, paino on koko ajan laskusuunnassa, sehän tässä on tarkoitus.
        En punnitse mökkeillessäni syömiäni ruokia, kyllä tuo on silmämääräisestikin onnistunut koska ei ensimmäisestä tavoitteesta puutu kuin kolme kiloa.
        Tästä palstasta on ollut ainakin minulle apua, kiitos kaikille.


      • Mathilda*
        smirkeline* kirjoitti:

        Hyvää ystävänpäivää kaikille.
        Olen mökkeillyt kissan kanssa, yritin kirjautua sivuille mökillä mutta ei hidas mokkula aukaissut.
        Olen katsonut tarkkaan syömisiäni, paino on koko ajan laskusuunnassa, sehän tässä on tarkoitus.
        En punnitse mökkeillessäni syömiäni ruokia, kyllä tuo on silmämääräisestikin onnistunut koska ei ensimmäisestä tavoitteesta puutu kuin kolme kiloa.
        Tästä palstasta on ollut ainakin minulle apua, kiitos kaikille.

        Tähänkös tämä sitten tössää?
        Itse olen ollut mökillä muutaman päivän, kun kumppanillla on ollut noita pekkasia... hiihdeltykin on, tosi rankkaa ja ottaa tasapuolisesti kaikkiin lihaksiin. Reporankana sitten loppu päivän......

        Kertoilen vaikkei kukaan kuulis tahikka näkis, että paino on pysynyt tasalukemissa, kiitos tämän painon hallinta ryhmänkin...

        Jospa joku vielä innostuisi vetämään tällaista ryhmää, niin kiitollinen olisin.... Itse olen sen verran laiska ja paljon poissa, ettei minusta siihen olisi, mutta pankaas harkintaan, ei ole ollenkaan hullumpi homma.

        Kiitos Monicalle ja hyvää kevään odotusta!


      • Mathilda* kirjoitti:

        Tähänkös tämä sitten tössää?
        Itse olen ollut mökillä muutaman päivän, kun kumppanillla on ollut noita pekkasia... hiihdeltykin on, tosi rankkaa ja ottaa tasapuolisesti kaikkiin lihaksiin. Reporankana sitten loppu päivän......

        Kertoilen vaikkei kukaan kuulis tahikka näkis, että paino on pysynyt tasalukemissa, kiitos tämän painon hallinta ryhmänkin...

        Jospa joku vielä innostuisi vetämään tällaista ryhmää, niin kiitollinen olisin.... Itse olen sen verran laiska ja paljon poissa, ettei minusta siihen olisi, mutta pankaas harkintaan, ei ole ollenkaan hullumpi homma.

        Kiitos Monicalle ja hyvää kevään odotusta!

        Juu.....mutta kirjotellaan ja kerrotaan kuulumisia. Pääsin ihan mukavasti alkuun minäkin, pikkusen näyttää vaaka vähempää jo, ainahan se sitten innostaa, jos pari-kolme kilooa saa vähenemään.
        Hassua...omasta kirjahyllystäin hoksasin painonvartijoitten ruokakirjasen, oli joltain mun tyttäreltä jääny joskus. Siinä onkin paljon herkullisia keittoja yms. kun en askeettista laihutusta minä ossaa aatellakkaan.
        Aika rankka talvi kun oli henkisesti, niin hyvilläin oon tietysti, kun jo elonmerkkejä, valoa näkyvissä, tässäkin mielessä, kun alkaa jo asiat kiinnostaa taas. Jopa sellasii välähdyksiä "entisestä" optimistisesta, iloisesta minästäkin jo tuikahtelee.
        Samoin toivotan teille...iloa pienistä asioista, kevät tulee kovaa vauhtia.
        Näkyillään!
        Sus


      • smirkeline'
        susmorsian kirjoitti:

        Juu.....mutta kirjotellaan ja kerrotaan kuulumisia. Pääsin ihan mukavasti alkuun minäkin, pikkusen näyttää vaaka vähempää jo, ainahan se sitten innostaa, jos pari-kolme kilooa saa vähenemään.
        Hassua...omasta kirjahyllystäin hoksasin painonvartijoitten ruokakirjasen, oli joltain mun tyttäreltä jääny joskus. Siinä onkin paljon herkullisia keittoja yms. kun en askeettista laihutusta minä ossaa aatellakkaan.
        Aika rankka talvi kun oli henkisesti, niin hyvilläin oon tietysti, kun jo elonmerkkejä, valoa näkyvissä, tässäkin mielessä, kun alkaa jo asiat kiinnostaa taas. Jopa sellasii välähdyksiä "entisestä" optimistisesta, iloisesta minästäkin jo tuikahtelee.
        Samoin toivotan teille...iloa pienistä asioista, kevät tulee kovaa vauhtia.
        Näkyillään!
        Sus

        Rankka talvi on ollut minullakin, henkisesti, on ollut vakavaa sairautta läheisissä ihmisissä.
        Minä olen vielä sitä sorttia että syön suruuni, tyttärelläni menee taas kokonaan ruokahalut jos jokin painaa.
        Mittasin äsken painoni, se on laskenut taas puoli kiloa, en ole nyt punninnut syömisiäni, annoskokoja olen pienentänyt ja jättänyt kaikki turhat välipalat pois.
        Rasvaa ja sokeria olen välttänyt, nehän ovat niitä pahimpia laihduttajan kannalta.
        Jatketaan vain sitkeästi, kun tulee tulosta niin se kannustaa jatkamaan.


      • Mathilda*
        smirkeline' kirjoitti:

        Rankka talvi on ollut minullakin, henkisesti, on ollut vakavaa sairautta läheisissä ihmisissä.
        Minä olen vielä sitä sorttia että syön suruuni, tyttärelläni menee taas kokonaan ruokahalut jos jokin painaa.
        Mittasin äsken painoni, se on laskenut taas puoli kiloa, en ole nyt punninnut syömisiäni, annoskokoja olen pienentänyt ja jättänyt kaikki turhat välipalat pois.
        Rasvaa ja sokeria olen välttänyt, nehän ovat niitä pahimpia laihduttajan kannalta.
        Jatketaan vain sitkeästi, kun tulee tulosta niin se kannustaa jatkamaan.

        kun vielä muutama meistä jaksaa syventyä tähän painon hallinnan psyykkiseen puoleen. Tarkoitan tällä sitä, että tällainen kirjoittaminen edistää sitä laihduttamisen mielekkyyttä, kun on joku muukin kiinnostunut mukana. -
        Tsempataan vaan toisiamme, niin onnistumista tulee, on se sitten vaikka vaan 100 g, mutta alaspäin kumminkin. Joukossa on voimaa....

        Rasvaa en ole kokonaan saanut pois jätettyä, sillä voileipä ei ole voileipä, jollei siinä ole rasvaa päällä;DDDD Onneksi olen jättänyt juustot ja leikkeleet pois, korvaan ne paprikalla ja omenan siivuilla. Olen myös alkanut taas juomaan kevytmaitoa, jostain luin , että maito polttaa hyvin rasvaa, tiedä häntä sitten ymmärsinkö oikein....

        Kaloreja en laske, mutta tuoteselosteet luen tarkkaan, mitä ostan. Siinä samallahan saa sitä oppia kaloripitoisista ruuista mitä kannattaa välttää. Näin sitä pikkuhiljaa kohti "keijukaisen keveyttä":DD

        Jatketaan ja laihdutaan....


      • Smirkeline'
        Mathilda* kirjoitti:

        kun vielä muutama meistä jaksaa syventyä tähän painon hallinnan psyykkiseen puoleen. Tarkoitan tällä sitä, että tällainen kirjoittaminen edistää sitä laihduttamisen mielekkyyttä, kun on joku muukin kiinnostunut mukana. -
        Tsempataan vaan toisiamme, niin onnistumista tulee, on se sitten vaikka vaan 100 g, mutta alaspäin kumminkin. Joukossa on voimaa....

        Rasvaa en ole kokonaan saanut pois jätettyä, sillä voileipä ei ole voileipä, jollei siinä ole rasvaa päällä;DDDD Onneksi olen jättänyt juustot ja leikkeleet pois, korvaan ne paprikalla ja omenan siivuilla. Olen myös alkanut taas juomaan kevytmaitoa, jostain luin , että maito polttaa hyvin rasvaa, tiedä häntä sitten ymmärsinkö oikein....

        Kaloreja en laske, mutta tuoteselosteet luen tarkkaan, mitä ostan. Siinä samallahan saa sitä oppia kaloripitoisista ruuista mitä kannattaa välttää. Näin sitä pikkuhiljaa kohti "keijukaisen keveyttä":DD

        Jatketaan ja laihdutaan....

        Lupasin paistaa pojalle laskiaispullia.
        Ne ovat herkkuani.
        Söin kaksi:( mutta muuten pysyin ruodussa. Vähän jauheliha perunalaatikkoa, rahkaa mansikoilla ja päärynä.
        Hyvin on sujunut, kerran jäätelöä ja nämä laskiaispullat ovat ainoita poikkeamisia kaidalata tieltä.
        Kunhan pääsen tavoitteeseeni niin voin välillä herkutellakin kohtuuden rajoissa.


      • herkkusuu-sus
        Smirkeline' kirjoitti:

        Lupasin paistaa pojalle laskiaispullia.
        Ne ovat herkkuani.
        Söin kaksi:( mutta muuten pysyin ruodussa. Vähän jauheliha perunalaatikkoa, rahkaa mansikoilla ja päärynä.
        Hyvin on sujunut, kerran jäätelöä ja nämä laskiaispullat ovat ainoita poikkeamisia kaidalata tieltä.
        Kunhan pääsen tavoitteeseeni niin voin välillä herkutellakin kohtuuden rajoissa.

        Kohta myö kehutaan, mitä kaikkee hyvvää myö syyvvään ja nautittaan elämästä!
        Miulle kun maistuu kaikki. paitsi ei näkkileipä...miks mie sillä ittein kiduttaisin, ko ei hampaatkaa siihen pysty.
        Pitäsköhän muuttaa tää palsta herkkupalstaks, siis mistä nauttii eniten...hehheh. Ylleensä elämässä...ei vain sielun silmin, vaan ihan totteellisesti. Sielun silmin ihannoijiahan on ihan kylliksi,entäs myö, jotka oikeesti nautittaan elämästä!


      • Smirkeline'
        herkkusuu-sus kirjoitti:

        Kohta myö kehutaan, mitä kaikkee hyvvää myö syyvvään ja nautittaan elämästä!
        Miulle kun maistuu kaikki. paitsi ei näkkileipä...miks mie sillä ittein kiduttaisin, ko ei hampaatkaa siihen pysty.
        Pitäsköhän muuttaa tää palsta herkkupalstaks, siis mistä nauttii eniten...hehheh. Ylleensä elämässä...ei vain sielun silmin, vaan ihan totteellisesti. Sielun silmin ihannoijiahan on ihan kylliksi,entäs myö, jotka oikeesti nautittaan elämästä!

        Myös minulle maistuu kaikki, varsinkin silloin jos alan laihduttaa:)
        Olisikin mukava sellainen herkuttelupalsta, saisi edes kirjoitella mitä söisi jos.....


      • lihava lukija
        Smirkeline' kirjoitti:

        Myös minulle maistuu kaikki, varsinkin silloin jos alan laihduttaa:)
        Olisikin mukava sellainen herkuttelupalsta, saisi edes kirjoitella mitä söisi jos.....

        Monican tarpeellinen ketju, paljon sai vinkkiä tälläinenkin joka ei kehdannut omia syömisiään laittaa näkyviin. Pirteetä Marja-Liisaakin kaipaan. Uskon että meitä lukijoita on paljon enemmän kuin kirjoittajia. On aika iso kynnys ruveta ihan vakio nikillä kirjoittamaan, joskus jonkun kommentin heitän.


      • Mathilda*
        lihava lukija kirjoitti:

        Monican tarpeellinen ketju, paljon sai vinkkiä tälläinenkin joka ei kehdannut omia syömisiään laittaa näkyviin. Pirteetä Marja-Liisaakin kaipaan. Uskon että meitä lukijoita on paljon enemmän kuin kirjoittajia. On aika iso kynnys ruveta ihan vakio nikillä kirjoittamaan, joskus jonkun kommentin heitän.

        Taisi se Monica kyllästyä, kun niin vähän meitä kirjoittelijoita oli ja lukijoitakin.... Marja-Liisaa minäkin kaipaisin ja muita kivoja kirjoittajia.
        Jospa tulisit mukaan ja kanssasi saataisiin lisää innokkaita osallistujia, niin jatkuisi tämäkin aihe.
        Todella hyödyllinen ketju mielestäni, itsekin olen jo saanut yli 4 kiloa pudotettua, eikä siinä kovin kauan mennyt. Tunsin näiden kilojeni kanssa kuuluvani johonkin ryhmään, joka laillani halusi lisää terveyttä ja elämän halua pienemmällä painolla.

        Sulle kerron, että tuntuu se pienikin painon pudotus kuin pieneltä lottovoitolta, itse siinä vaan on suurimman työn tehnyt, kun on opetellut tarkkailemaan mitä on suuhunsa pistänyt.

        Kivalta on myös tuntunut, kun on ollut vaatekaupassa ostoksilla, ja löytänyt kivaa päälle pantavaa pari numeroa pienemmällä koolla. Ihan kuin muutenkin olisi nuortunut ja kaunistunut... vai onko peilit kummasti parantuneet? Naurattaa tämä mummon lapsellisuus, mutta jo pienestä saa suuren ilon...
        Tule mukaan, jospa sinun laisiasi löytyisi enemmänkin, ja Monicakin virkistyisi:)))))


    • uskalias yrittäjä

      Huomasin, että ketju on jatkunut pitkään ja olet aloittaja.

      Voisitko kertoa, mistä lukemista itse olet aloittanut, ja mihin pyrit?

      Minulla on kyllä "lähtöpainoa" tarpeeksi, joten 1 kg pudotus ei paljon hetkauta vitamiinieni saannissa, mikäli niitä on varastoituneena läskeihini?? Mutta onko??

      Tässä iässä kun ryppyjä tulee "ilman pyytämättä", niin siitähän tulee toinen ongelma.

      Uimahalleissa olen huomannut tämän ilmiön ja ikäisillämme se ei tuo toivottua tulosta kiinteytetystä kropasta.

      Olisi mukavaa aloittaa kansanne painonpudotus, jos jokainen nyt kertoisi sen alkupainonsa ja mihin on tavoite. Nythän on kampanja, jossa voi lahjoittaa pudottamansa kilot hyväntekeväisyyteen, siis tämä suomalainen miljonääri..., edellyttäen, että lähtöpaino punnitaan.

      Pieni taka ajatus on ollut mielessäni hyväksyessäni tämän lihavuuteni. Jospa sittenkin joudun dementoituneena/"saamattomana" johonkin laitokseen, jossa minua ei ehditä syöttää?? Toinen ongelma tuleekin siitä, jos lihavana minulle ei vaihdeta vaippoja, niin tulee hiertymiä ja makuuhaavoja.

      Nämä ajatukset tulee mieleeni, koska näen melkein päivittäin, kuinka meitä vanhuksia kohdellaan hoitolaitoksissa.

      Omalta kohdaltani olisi tärkein liikunnan lisäys, mutta kun nyt on liian kylmä ja kesällä liian kuuma!!!!!

      No, ne väliajat menee tyyliin;"aika kuluu aatellessa, päivä päätä käännellessä". näin se on.

      Älä monica kirjoita katkeraa palautetta, koska sillä itse estät meitä joitain toisia osallistumasta ryhmääsi/ketjuusi. Jostain aikaisemmasta jutusta luin kommenttisi että kirjoitelkaa ja kertokaa kokemuksista, mutta vastineena ilmoitit, että et halua ulkopuolisia neuvoja ja hyökkäsit kovasti näitä kirjoittajia vastaan. MIKSI????

      Mielenkiintoista olisi lukea, kuka milläkin tavalla on onnistunut painonhallinnassa, sillä nuo samat toistot parinkolmen ruokailusta ei todellakaan inspiroi yhtään.

      "Söin korpun kahvin/teen kanssa"!!! Mikä on vaihtoehto, jos ei kertakaikkiaan siedä jotain korppuja!!

      Laita esim. lista sopivasta päivittäisestä ruokailusta, koska nythän sinulla on jo hyvä mielikuva laihduttajista, jotka ovat onnistuneet. Muista lisätä ne tarvittavat vitamiinilisät, joita kukin ottaa.

      • kirjoitukseesi, sillä hyvin olen perillä että yrität minua vastaamaan kirjoitukseesi, jonka teenkin, Huomaan senkin että et ole lukenut ketjua, koska kyselet asioita, joista on kerrottu.

        Meillä ketjulaisilla ei ollut tarkoitus muuta kuin pudottaa painoa, ja luulempa että kukaan ei ole ajatellutkaa muuta, ainoastaan,,,, terveyttä saadakseen painonpudotuksen myötä.

        Kirjeesi olet laatinut moniongelmaiseksi, joten, jätän vastailematta niihin kaikkiin, asiattomuuutensa tähden.

        Viimeiseksi kerrot että älä monica kirjoita katkeraa palautetta,,,,, tiedätkö,,,, en kirjoita,,,, kun en ole mistään katkera enkä vihainen, ne kuuluvat minun luonteeni ulkopuolelle.

        Se että saatan joskus kirjoittaa kärkevästi on aivan eri asia, teen sen ihan ilman mitään vihan tunnetta, vaikkakin lukijalle saattaa tulla aivan toinen käsitys kirjoituksestani.

        Ja lopuksi,,,, aloita laihdutusketju, saat jakaa omia neuvojasi, se näköjään merkitsee sinulle paljon!


      • smirkeline.

        Päivittäisiä ruokailuja on ketjussa vaikka kuinka.
        Minulle oli apua siitä että seurasin tätä ketjua, olen lähes tulkoon siinä painossa mihin tähtäsin, alku 76kg nyt 69kg, kilo puuttuu tavoitteesta, nyt on elämäntilanne sellainen että jokin painonpudotus tuntuu naurettavalta, todella suurten murheiden rinnalla.
        Mutta ei minun murheeni vaikuta siihen etteikö terveelliset elämäntavat ja normaalipainon tavoitteleminen olisi jokaiselle hyväksi.


      • smirkeline. kirjoitti:

        Päivittäisiä ruokailuja on ketjussa vaikka kuinka.
        Minulle oli apua siitä että seurasin tätä ketjua, olen lähes tulkoon siinä painossa mihin tähtäsin, alku 76kg nyt 69kg, kilo puuttuu tavoitteesta, nyt on elämäntilanne sellainen että jokin painonpudotus tuntuu naurettavalta, todella suurten murheiden rinnalla.
        Mutta ei minun murheeni vaikuta siihen etteikö terveelliset elämäntavat ja normaalipainon tavoitteleminen olisi jokaiselle hyväksi.

        Olen pitänyt kiinni tästä opitusta syömätavasta..
        Painoa putoaa hitaasti,kun en keksi mitä vielä jättäisin syömättä,kun en kovin paljoa yleensäkkään syö..
        No,jos kertoisin vielä:
        Klo 6.00... 2 paahtoleivänsiivua,flooraa ja 12% juustonsiivut..2 kuppia mustaa kahvia
        Päivällä tein kinkkukiusausta,sitä lautasellisen.. siinäkään ei ole kovasti rasvaa,kun kinkussa ei ole ja pistin kevytkermaa siihen..2 reissumiehen siivua flooraa..vettä..
        Iltapäivällä kahvia mustana,pullansiivu..
        Illalla raejuustoa ja ananasmurskaa sekaan..Viinirypäleitä, söin aina ohimennen muutamia..
        Näistä kertyi 930 kcal ja rasvaa 33g..
        Jatketaan vaan tätä.. Kovin nopeasti ei kannata laihduttaa..Voi todella tulla niitä ryppyjä..Yksi tuttuni on laihduttanut ainakin 30 kg ja on nyt todella vanhan näköinen,vaikka on vasta 50v.. joten kohtuus kaikessa....Meillä,täällä etelässä ,lumen tulo vaan lisääntyy..talvi siis jatkuu..
        Mukavaa viikonloppua kaikille..Pitäkää itsestänne huolta! t.Irkku


      • palstan lukija
        irkku-37 kirjoitti:

        Olen pitänyt kiinni tästä opitusta syömätavasta..
        Painoa putoaa hitaasti,kun en keksi mitä vielä jättäisin syömättä,kun en kovin paljoa yleensäkkään syö..
        No,jos kertoisin vielä:
        Klo 6.00... 2 paahtoleivänsiivua,flooraa ja 12% juustonsiivut..2 kuppia mustaa kahvia
        Päivällä tein kinkkukiusausta,sitä lautasellisen.. siinäkään ei ole kovasti rasvaa,kun kinkussa ei ole ja pistin kevytkermaa siihen..2 reissumiehen siivua flooraa..vettä..
        Iltapäivällä kahvia mustana,pullansiivu..
        Illalla raejuustoa ja ananasmurskaa sekaan..Viinirypäleitä, söin aina ohimennen muutamia..
        Näistä kertyi 930 kcal ja rasvaa 33g..
        Jatketaan vaan tätä.. Kovin nopeasti ei kannata laihduttaa..Voi todella tulla niitä ryppyjä..Yksi tuttuni on laihduttanut ainakin 30 kg ja on nyt todella vanhan näköinen,vaikka on vasta 50v.. joten kohtuus kaikessa....Meillä,täällä etelässä ,lumen tulo vaan lisääntyy..talvi siis jatkuu..
        Mukavaa viikonloppua kaikille..Pitäkää itsestänne huolta! t.Irkku

        Ja mitä sinulle nyt kuuluu, minäkin käyn joka päivä tarkastamassa, oletko mahdollisesti käynyt kirjoittelemassa. Olit kiva kirjoittaja, ja osasit mukavasti viljellä huumoriakin. Sitä olikin melkein joka rivin välissä. Sinua on muutkin kuin minä kaipailleet. Annathan kuulua itsestäsi!


      • pulleahko sus
        palstan lukija kirjoitti:

        Ja mitä sinulle nyt kuuluu, minäkin käyn joka päivä tarkastamassa, oletko mahdollisesti käynyt kirjoittelemassa. Olit kiva kirjoittaja, ja osasit mukavasti viljellä huumoriakin. Sitä olikin melkein joka rivin välissä. Sinua on muutkin kuin minä kaipailleet. Annathan kuulua itsestäsi!

        tiedoksi. että söin ihanan grillipiirakan kakilla mausteilla, kun tuttavain toi peläten miun laihuvan likaa.
        No jatketaan...heheh- keran vuuessa tullee ehki näin herkuteltuu, ja johan olikin herkullista.
        Siis jatketaanko myö laihutusta vai nauttimista!!
        Hyvää yötä toivottaa sus.


      • pulleahko sus kirjoitti:

        tiedoksi. että söin ihanan grillipiirakan kakilla mausteilla, kun tuttavain toi peläten miun laihuvan likaa.
        No jatketaan...heheh- keran vuuessa tullee ehki näin herkuteltuu, ja johan olikin herkullista.
        Siis jatketaanko myö laihutusta vai nauttimista!!
        Hyvää yötä toivottaa sus.

        Ei voi olla totta! Kyllä te olette ihania, olette kaivanneet, ja muistaneet minut, kiitos teille kaikille!
        Kun itsestä tuntuu, että minussa nyt ei ole mitään muistettavaa. Jalka on ollut nyt 40 päivää poikki, ja liikkuminen ihan nollassa. Hyvä kun ihan pakolliset pukeutumiset, ja peseytymiset saa tehtyä. Käsitöitä on kyllä tullut tehtyä kovasti, kun viisitoista tuntia vuorokaudessa olen koko ajan istunut, ja askarrellut, niin kyllä kai tässä täytyy varmaan kevään korvalla puoti laittaa pystyyn, ei kai niistä muuten pääse enää eroon.Ja osa kukantaimistakin on jo kylvetty, että eteenpäin se vaan on elävän mieli. Täytyy se oma pihansa kuitenkin laittaa, vaikka ryömimällä. Ja aika kyllä kuluu ihan mukavasti, kun järjestän sellaisia töitä itselleni, mitä voin tuossa pöydän ääsesssä toimittaa. Kaikki sukkalaatikot, lankavarastot ym on järjestelty, hopealusikat, ja kuparipannut kiillotettu. Ja ruokaakin olen laitellut, siinä ne lähtee kurut kaulasta, kun istuviltaan yrittää kattilaan kurkkia.Ja asiaan, olen koko ajan yritellyt katsoa mitä sinne kattilaankin viskataan, ja paino ei ole kuitenkaan noussut, ihan ollaan entisissä lukemissa. Ja kiitos vielä Monicalle, että tällä yhdellä jalalla on nyt kuitenkin melkein se kymmenen kiloa vähemmän kannateltavaa!
        Pulleahko sus, mitäpä me tuosta yhdestä piirakasta, jatketaan vain nauttimista, ja laihdutetaan siinä sivussa. Ja se elämästä nauttiminen on kuitenkin ihan sitä tärkeintä. Mikään muu ei voi olla tärkeämpää! Iloista mieltä, ja mukavaa kevään odotusta teille kaikille, pidetään sitä positiivista mielialaa yllä! Kyllä niitä ilon aiheitakin aina löytyy, minullakin on jo jättihibiskukset taimella!


      • palstan lukija
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Ei voi olla totta! Kyllä te olette ihania, olette kaivanneet, ja muistaneet minut, kiitos teille kaikille!
        Kun itsestä tuntuu, että minussa nyt ei ole mitään muistettavaa. Jalka on ollut nyt 40 päivää poikki, ja liikkuminen ihan nollassa. Hyvä kun ihan pakolliset pukeutumiset, ja peseytymiset saa tehtyä. Käsitöitä on kyllä tullut tehtyä kovasti, kun viisitoista tuntia vuorokaudessa olen koko ajan istunut, ja askarrellut, niin kyllä kai tässä täytyy varmaan kevään korvalla puoti laittaa pystyyn, ei kai niistä muuten pääse enää eroon.Ja osa kukantaimistakin on jo kylvetty, että eteenpäin se vaan on elävän mieli. Täytyy se oma pihansa kuitenkin laittaa, vaikka ryömimällä. Ja aika kyllä kuluu ihan mukavasti, kun järjestän sellaisia töitä itselleni, mitä voin tuossa pöydän ääsesssä toimittaa. Kaikki sukkalaatikot, lankavarastot ym on järjestelty, hopealusikat, ja kuparipannut kiillotettu. Ja ruokaakin olen laitellut, siinä ne lähtee kurut kaulasta, kun istuviltaan yrittää kattilaan kurkkia.Ja asiaan, olen koko ajan yritellyt katsoa mitä sinne kattilaankin viskataan, ja paino ei ole kuitenkaan noussut, ihan ollaan entisissä lukemissa. Ja kiitos vielä Monicalle, että tällä yhdellä jalalla on nyt kuitenkin melkein se kymmenen kiloa vähemmän kannateltavaa!
        Pulleahko sus, mitäpä me tuosta yhdestä piirakasta, jatketaan vain nauttimista, ja laihdutetaan siinä sivussa. Ja se elämästä nauttiminen on kuitenkin ihan sitä tärkeintä. Mikään muu ei voi olla tärkeämpää! Iloista mieltä, ja mukavaa kevään odotusta teille kaikille, pidetään sitä positiivista mielialaa yllä! Kyllä niitä ilon aiheitakin aina löytyy, minullakin on jo jättihibiskukset taimella!

        Että olet edelleen iloinen itsesi. Pikaista paranemista, toivotaan että pian olet jo omilla jaloillasi!


      • palstan lukija kirjoitti:

        Että olet edelleen iloinen itsesi. Pikaista paranemista, toivotaan että pian olet jo omilla jaloillasi!

        tekis mieli näin kylmällä. Söin pinaattikeittoo ihan ruisleivän kera, oikeeta voita päällä.
        Mennee kohta lihotuskuuriks tää palsta.
        No, me osataan oikeaoppisesti läskisoosikin tehhä, mut sillon pitäs oikeaoppisesti nauttiva mies olla rinnalla, siis pöyän äärellä.
        potut pottuina ja läski läskinä, mutta sukupuuttoon on nujerrettu ne oikeat siatkin...mitä lie räpellystä silakkaa syövät siat.
        Voi kun oiskin oma sika...no raahtisko sitä sitten soosiks.Se inisee niin mukavasti rapsuttaisa.


      • Mathilda*
        susmorsian kirjoitti:

        tekis mieli näin kylmällä. Söin pinaattikeittoo ihan ruisleivän kera, oikeeta voita päällä.
        Mennee kohta lihotuskuuriks tää palsta.
        No, me osataan oikeaoppisesti läskisoosikin tehhä, mut sillon pitäs oikeaoppisesti nauttiva mies olla rinnalla, siis pöyän äärellä.
        potut pottuina ja läski läskinä, mutta sukupuuttoon on nujerrettu ne oikeat siatkin...mitä lie räpellystä silakkaa syövät siat.
        Voi kun oiskin oma sika...no raahtisko sitä sitten soosiks.Se inisee niin mukavasti rapsuttaisa.

        Soosia olen minäkin syönyt, pariksi päiväksi riitti, uunissa tein luomupossun sisäpaistin, sinne uuniin myös naurista, porkkanaa, palsternakkaa ja sipulia, nam, miten hyvvää muussin kanssa.Oikeeta pakkaspäivän ruokaa, en ollenkaan laskeskellut paljonko oli kaloreita, niin oli makoisaa.))

        Niinhän se on, nauttia pitää vielä kun voi, vanhainkodissa ja sairaalan vuodeosastolla sitten joutuu syömään niitä mauttomia, terveellisiä, suolattomia sapuskoita, jos sinne joskus joutuu... On se kumma sekin, että kun loppu jo lähenee, niin silloin syötetään vaan sellaista mikä ei edes maistu, näin ainakin luulen... terveellistä?

        Onneksi vielä sokeri sulaa suussa, heh, hee. Nautitskellaan, muttei liikaa, ettei tule ähkyä, kurissa on se vatsa kuitenkin pidettävä.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille säädyllisille ja säädyttömille.DD


      • jjoutava
        Mathilda* kirjoitti:

        Soosia olen minäkin syönyt, pariksi päiväksi riitti, uunissa tein luomupossun sisäpaistin, sinne uuniin myös naurista, porkkanaa, palsternakkaa ja sipulia, nam, miten hyvvää muussin kanssa.Oikeeta pakkaspäivän ruokaa, en ollenkaan laskeskellut paljonko oli kaloreita, niin oli makoisaa.))

        Niinhän se on, nauttia pitää vielä kun voi, vanhainkodissa ja sairaalan vuodeosastolla sitten joutuu syömään niitä mauttomia, terveellisiä, suolattomia sapuskoita, jos sinne joskus joutuu... On se kumma sekin, että kun loppu jo lähenee, niin silloin syötetään vaan sellaista mikä ei edes maistu, näin ainakin luulen... terveellistä?

        Onneksi vielä sokeri sulaa suussa, heh, hee. Nautitskellaan, muttei liikaa, ettei tule ähkyä, kurissa on se vatsa kuitenkin pidettävä.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille säädyllisille ja säädyttömille.DD

        Kyllä kyllä, paino indeksi on pysynyt siinä 28 ja sen alapuolella kun olen muistanut syödä varovammin.
        En ole kirjaa syömisistäni pitänyt mutta lukemassa käyn täällä näitä kirjoituksia, kai sekin on auttanut minua pitämään painoani kurissa ja muistamaan terveelliset ohjeet.
        Oikein hyvällä ajattelen kaikkia jotka ovat mukana, entiset ja uudet ketjun osallistujat.


      • jjoutava kirjoitti:

        Kyllä kyllä, paino indeksi on pysynyt siinä 28 ja sen alapuolella kun olen muistanut syödä varovammin.
        En ole kirjaa syömisistäni pitänyt mutta lukemassa käyn täällä näitä kirjoituksia, kai sekin on auttanut minua pitämään painoani kurissa ja muistamaan terveelliset ohjeet.
        Oikein hyvällä ajattelen kaikkia jotka ovat mukana, entiset ja uudet ketjun osallistujat.

        Ihan totta tuo...anoppini oman aivoifarktinsa takia joutui sairaalaan ja mahtavan ylipainonsa takia pantiin ankaralle dieetille, se sairaalaruoka. Ymmärrettävämpää olis ollu 78-vuotiaan antaa nauttia loppudelämästään, edes makuelämyksillä, oman miehensä kuoltua hän niin yksinäinen.
        Nam, Mathilda, mieki sammaa tehny. Päästään kuiteski enemmän liikkumaan lumen toivottavasti kohta vajuessa. En ennää ihannoi tätä talvimaisemaa.


      • susmorsian kirjoitti:

        Ihan totta tuo...anoppini oman aivoifarktinsa takia joutui sairaalaan ja mahtavan ylipainonsa takia pantiin ankaralle dieetille, se sairaalaruoka. Ymmärrettävämpää olis ollu 78-vuotiaan antaa nauttia loppudelämästään, edes makuelämyksillä, oman miehensä kuoltua hän niin yksinäinen.
        Nam, Mathilda, mieki sammaa tehny. Päästään kuiteski enemmän liikkumaan lumen toivottavasti kohta vajuessa. En ennää ihannoi tätä talvimaisemaa.

        mie niin höperösti ain puhun.


    • kamalasta lumikelistä. Toella en ennä ihannoiden kirjoita.
      Ootteko muistaneet leuan venytykset ja y-ä vängytykset tehhä.Siis irvistellään yyyyy....ja ääää. Ja silmät kieroon.
      Ja niska-kaula....eestaas ja hartioille.Hittaasti ja varovati....ei såre hartioita ja niskoja kun muistaa tehhä joka päivä.

      • niin minäkin muistin. Irvistelin täällä yksinäni ihan hirveästi, hyvä kun ei leuat menneet pois paikoiltaan. Ja sen päälle nauroin kuollakseni, niin kai sekin pidensi sitä ikää, ja sai mahanahat hierontaa! Jatkakaa vaan samaan malliin, niin kyllä se siitä!


      • susmor
        marja-liisa41 kirjoitti:

        niin minäkin muistin. Irvistelin täällä yksinäni ihan hirveästi, hyvä kun ei leuat menneet pois paikoiltaan. Ja sen päälle nauroin kuollakseni, niin kai sekin pidensi sitä ikää, ja sai mahanahat hierontaa! Jatkakaa vaan samaan malliin, niin kyllä se siitä!

        ootteko kaikki laihtuneet ihan olemattomiin. Naurattaa toisaalta koko painonpudotushomma, vaikka kuinka kalaa, salaatteja yms. itteensä ahtaa, ei näy missään. Pidin kyllä pienen mahataudin tuossa kuun alussa ja silloin uskalsin mennä vaa´alle, näyttihän se tietysti vähän vähemmän. Nyt en ennää meekään, koetan ajatuksilla nyt tätä painoo pudottaa...toisin sanoen olla ihan tyytyväinen itteeni, puotkoon paino tai olkoon puttoomattta.
        Kuitenkin kaikitenkin, kevät edistyy ja auringon pilkahdukset antavat uutta elinvoimaa, se kai tärkeintä.
        Hyllypapereita tässä rupesin vaihtamaan keittiössä, keltasta on paperi. On se kummallista, miten nuhruselta kaikki näyttää näin kevään alkaessa,vaikkei sen kummemmin suttusta oo. Mutta sekkii piristää mieltä, kun saa jottain tehdyks, jota ei kylläkään kukaan muu huomaa kuin itte.
        Pääasia nyt, että saa pikkuhiljaa takasin kerättyy näitä talvella menettämiään henkisiä voimia ja olla kiitollinen selvittyään suht.tervejärkisenä pimeän ja talven koettelemuksista.
        Hyvää mieltä ja jaksamista toivottelen itsekullekin!
        Susmorsian


      • jjoutava
        susmor kirjoitti:

        ootteko kaikki laihtuneet ihan olemattomiin. Naurattaa toisaalta koko painonpudotushomma, vaikka kuinka kalaa, salaatteja yms. itteensä ahtaa, ei näy missään. Pidin kyllä pienen mahataudin tuossa kuun alussa ja silloin uskalsin mennä vaa´alle, näyttihän se tietysti vähän vähemmän. Nyt en ennää meekään, koetan ajatuksilla nyt tätä painoo pudottaa...toisin sanoen olla ihan tyytyväinen itteeni, puotkoon paino tai olkoon puttoomattta.
        Kuitenkin kaikitenkin, kevät edistyy ja auringon pilkahdukset antavat uutta elinvoimaa, se kai tärkeintä.
        Hyllypapereita tässä rupesin vaihtamaan keittiössä, keltasta on paperi. On se kummallista, miten nuhruselta kaikki näyttää näin kevään alkaessa,vaikkei sen kummemmin suttusta oo. Mutta sekkii piristää mieltä, kun saa jottain tehdyks, jota ei kylläkään kukaan muu huomaa kuin itte.
        Pääasia nyt, että saa pikkuhiljaa takasin kerättyy näitä talvella menettämiään henkisiä voimia ja olla kiitollinen selvittyään suht.tervejärkisenä pimeän ja talven koettelemuksista.
        Hyvää mieltä ja jaksamista toivottelen itsekullekin!
        Susmorsian

        Vielä ainakin jjoutava kuulee, eikä ole liikaa laihtunut. Olen katsellut enemmän elokuvia ja vähentänyt netissä roikkumista siitä johtui jättäytyminen kirjoittelusta tähänkin ketjuun.
        Liikuntaa olen sen sijaan harrastanut enemmän, sehän kuuluu aloituksen aiheeseen, - terveys.
        Huomasin tämän ketjun liikahtaneen, Susmor' oli sellaisen saanut aikaan, puolestani haluan sanoa että sehän oli hyvä, iloinen asia.
        Hyvää mieltä, terveyttä ja jaksamista tämä Monican aloittama ketju on meille tuonut.


      • nilkuttaja
        jjoutava kirjoitti:

        Vielä ainakin jjoutava kuulee, eikä ole liikaa laihtunut. Olen katsellut enemmän elokuvia ja vähentänyt netissä roikkumista siitä johtui jättäytyminen kirjoittelusta tähänkin ketjuun.
        Liikuntaa olen sen sijaan harrastanut enemmän, sehän kuuluu aloituksen aiheeseen, - terveys.
        Huomasin tämän ketjun liikahtaneen, Susmor' oli sellaisen saanut aikaan, puolestani haluan sanoa että sehän oli hyvä, iloinen asia.
        Hyvää mieltä, terveyttä ja jaksamista tämä Monican aloittama ketju on meille tuonut.

        Elossa ollaan täälläkin! Kaatumisesta yhdeksän viikkoa, kipsi poistettiin jalasta, nilkka ihan jees, mutta sääriluussa vielä selvä rako, nyt sitä pikkuhiljaa rasitetaan, kovasti on turvoksissa vielä, ei kengästä toiveitakaan. Lihomista tullut 1.8 kiloa homman aikana. Liikunta ollut ihan nollassa, mitä käsiä olen heilutellut, mutta jospa se tästä. Terkut kaikille, pysykää pystyssä, en suosittele tätä kokemusta! Huomasin, että laskutoimitukset päällä. No Marja-Liisa tämän kirjoitti!


      • Mathilda*
        nilkuttaja kirjoitti:

        Elossa ollaan täälläkin! Kaatumisesta yhdeksän viikkoa, kipsi poistettiin jalasta, nilkka ihan jees, mutta sääriluussa vielä selvä rako, nyt sitä pikkuhiljaa rasitetaan, kovasti on turvoksissa vielä, ei kengästä toiveitakaan. Lihomista tullut 1.8 kiloa homman aikana. Liikunta ollut ihan nollassa, mitä käsiä olen heilutellut, mutta jospa se tästä. Terkut kaikille, pysykää pystyssä, en suosittele tätä kokemusta! Huomasin, että laskutoimitukset päällä. No Marja-Liisa tämän kirjoitti!

        ylös tätä tärkeää palstaa... ehkä joku taas saa itselleen kiinnostuksen painon hallintaan, onhan tuo kevät sellainen innon antaja.
        Kiva kuulla sinusta, Marja-Liisa, olet jo voiton puolella, kohtahan on se ihanin aika ja varmaan silloin jo liikut ketterästi!

        Minulla on menossa painon kanssa se painon hallinta osuus, eli olen kutakuinkin saavuttanut sen oman ihannepainoni, ja koetan pitää sen, aika hyvin on mennyt. Makeannälkä joskus nostaa päätään, mutta korvaan sen hedelmien syönnillä. Leipää ja perunaa syön nykyään kohtuudella, ja liikunta on erittäin tärkeää.

        Ollaan vietetty aikaa paljon mökillä, kun siippakin on jo päässyt eläkevaarin osaan. Hiihdelty ollaan jäällä, helpompaa se on kuin mäkisessä maastossa, hikeä kuitenkin pukkaa ja sehän on hyvä.))))

        Toivottavasti joku muukin kirjoittelee tähän, ettei hyvä aloitus painu unholaan. Terveyden yllä pito on tärkeää.... heippa taas!


    • ketju vain jatkuu ja jatkuu, mikäs siinä, voihan ketjulle kirjoitella mitenkä on mennyt,
      kannustaa voi toinen toista, mutta minä en varsinaisesti kirjoittele tänne säännöllisesti,
      mutta kirjoitelkaa, onhan ketju tarkoitukseltaan äärettömän hyvä, antaa ketjun elää
      elämäänsä.

      Terveisiä kaikille ketjulaisille ja muillekin jotka pitävät itsestää hyvää huolta t. Monica

      • smirkeline

        Sain painoni normaaliksi.
        Aika hyvin on pysynyt kuosissa, on ollut kaikenlaista surua ja murhetta, silloin ei painon hallinta ole ensimmäisenä mielessä.
        Huomasin lihoneeni kolme kiloa, aloin toissa päivänä taas kalorien laskemisen, hyvin on mennyt, nälkää ei ole tarvinnut nähdä.
        Laihdun kun en ylitä 1200 kcal päivässä.


      • smirkeline kirjoitti:

        Sain painoni normaaliksi.
        Aika hyvin on pysynyt kuosissa, on ollut kaikenlaista surua ja murhetta, silloin ei painon hallinta ole ensimmäisenä mielessä.
        Huomasin lihoneeni kolme kiloa, aloin toissa päivänä taas kalorien laskemisen, hyvin on mennyt, nälkää ei ole tarvinnut nähdä.
        Laihdun kun en ylitä 1200 kcal päivässä.

        Vai olet saanut surua ja murheita kannettavaksesi, se on niin että nekin on vastaanotettava, eikä niiltä välty kukaan. On ihmisiä kun syövät suruunsa ja toisilta taas menee ruokahalut.

        Onpas ihan kiva kuulla mitenkä painosi kanssa on mennyt, mutta hyvällä mallillaan on, kyllä se vähäsen heittelee itsekullakin muutaman kilon , mutta teet aivan oikein kun huomioit sen hetimiten.

        Nyt kun alkoi lakkokin niin kaikilla on hyvä mahdollisuus laihduttaa, kunhan kauppojen hyllyt tyhjenee ja pysyy tyhjänä ja lakko kestäisi pitkään, niin olisi mukava tietää, onko lakko laihduttanut ketään.

        Vaikka aamulla sanottiin TV- että,,, ei Suomesta ruoka lopu....

        Toivon sinulle Smirkeline hyvää jatkoa ja pidä itsestäsi huoli edelleenkin.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        Vai olet saanut surua ja murheita kannettavaksesi, se on niin että nekin on vastaanotettava, eikä niiltä välty kukaan. On ihmisiä kun syövät suruunsa ja toisilta taas menee ruokahalut.

        Onpas ihan kiva kuulla mitenkä painosi kanssa on mennyt, mutta hyvällä mallillaan on, kyllä se vähäsen heittelee itsekullakin muutaman kilon , mutta teet aivan oikein kun huomioit sen hetimiten.

        Nyt kun alkoi lakkokin niin kaikilla on hyvä mahdollisuus laihduttaa, kunhan kauppojen hyllyt tyhjenee ja pysyy tyhjänä ja lakko kestäisi pitkään, niin olisi mukava tietää, onko lakko laihduttanut ketään.

        Vaikka aamulla sanottiin TV- että,,, ei Suomesta ruoka lopu....

        Toivon sinulle Smirkeline hyvää jatkoa ja pidä itsestäsi huoli edelleenkin.

        Kuitenkin on elettävä sairauksien ja tarkoiteksettomien laihtumisien myötä niin hyvin kuin mahdollista, eikä ryhdyttävä kuolemaa tekemään satunnaisten vatsa tauti kohtausten takia.

        Sain sairaalan lääkäriltä selvityksen niistä syistä joiden takia jouduin tiputus hoitoon ja olen vielä epävarmojen, tarkemmin ei ole vielä ilmaistu, lievien virus tautien luettelossa.
        Laboratorioon menen vielä kuun lopulla, en ole enää sairas mutta ihan mukava olisi tietää taudin nimi.

        Turhan terveeksi ei kenenkään kannata ilmoittautua sillä eihän kukaan tiedä millä oksalla virus istuu.

        Oltiin kuitenkin mökillä ja yllättäväm moni työ tuli hoidettua sekä itseni että avokkeeni tyytyväisyydeksi.


      • jjoutava kirjoitti:

        Kuitenkin on elettävä sairauksien ja tarkoiteksettomien laihtumisien myötä niin hyvin kuin mahdollista, eikä ryhdyttävä kuolemaa tekemään satunnaisten vatsa tauti kohtausten takia.

        Sain sairaalan lääkäriltä selvityksen niistä syistä joiden takia jouduin tiputus hoitoon ja olen vielä epävarmojen, tarkemmin ei ole vielä ilmaistu, lievien virus tautien luettelossa.
        Laboratorioon menen vielä kuun lopulla, en ole enää sairas mutta ihan mukava olisi tietää taudin nimi.

        Turhan terveeksi ei kenenkään kannata ilmoittautua sillä eihän kukaan tiedä millä oksalla virus istuu.

        Oltiin kuitenkin mökillä ja yllättäväm moni työ tuli hoidettua sekä itseni että avokkeeni tyytyväisyydeksi.

        vai nii, elähä sie nyt ala sairastammaa, se ku tekkee sen ,
        et ku yhöst sairauvest pääsee nii toine jo on tulollaa.

        Mut hyvi sie oot selvint, vaik varmast se koetteli sinnuu,
        taitaa olla se vatsatauti pöpö aika yleine sairaus.

        Näi tämmösen viestin mie sain aikaseks siulle, hyvin nukutun
        ja pitkän yöunen saaneena.

        Koitaha karistaa loputkii pöpöt pois ihtestäis, ja muista liikkuu,
        siint saat vastustuskykyä lissää.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        vai nii, elähä sie nyt ala sairastammaa, se ku tekkee sen ,
        et ku yhöst sairauvest pääsee nii toine jo on tulollaa.

        Mut hyvi sie oot selvint, vaik varmast se koetteli sinnuu,
        taitaa olla se vatsatauti pöpö aika yleine sairaus.

        Näi tämmösen viestin mie sain aikaseks siulle, hyvin nukutun
        ja pitkän yöunen saaneena.

        Koitaha karistaa loputkii pöpöt pois ihtestäis, ja muista liikkuu,
        siint saat vastustuskykyä lissää.

        luki lääkärin selosteessa yhtenä syynä sairaalaan joutumiseeni.
        Että viikossa neste vajaus eli kuivuminen vei yleiskunnon huonoksi.!
        6 litraa päivässä nesteitä kehoon, monta kannullista mehua ja tiputus nesteet lisäksi paransi minut kuitenkin ilman antibiootteja.
        Muuan kaveri oli käynyt läpi saman, hän kertoi ettei noudattanut vaimon kehoitusta mennä lääkäriin mutta lopulta oli pakko mennä.
        Sanoi olevansa myös vähän hämäläinen luonne.
        Sitä kun on ollut olevinaan terve ja ollut hoitavinaan kuntoaan niin hyvin, etten meinaa uskoa että hauras vanhus tässä ollaan.


      • Tähtisilmä **
        jjoutava kirjoitti:

        luki lääkärin selosteessa yhtenä syynä sairaalaan joutumiseeni.
        Että viikossa neste vajaus eli kuivuminen vei yleiskunnon huonoksi.!
        6 litraa päivässä nesteitä kehoon, monta kannullista mehua ja tiputus nesteet lisäksi paransi minut kuitenkin ilman antibiootteja.
        Muuan kaveri oli käynyt läpi saman, hän kertoi ettei noudattanut vaimon kehoitusta mennä lääkäriin mutta lopulta oli pakko mennä.
        Sanoi olevansa myös vähän hämäläinen luonne.
        Sitä kun on ollut olevinaan terve ja ollut hoitavinaan kuntoaan niin hyvin, etten meinaa uskoa että hauras vanhus tässä ollaan.

        Nestevajaus on todella alle vuoden ikäisellä lapsella ja vanhemmalla ihmisellä nopeasti heikentävä vatsataudeissa.

        Moni vauva kuoli ennen juuri siihen, kun suolisto ei kyennyt imemään ripulissa nesteitä.

        Oman isäni sain viikon vatsataudin podettuaan sairaalaan aivan nahistuneena, toipui kyllä ennalleen
        onneksi, mutta millään ei olisi sairaalaan lähtenyt, tilasin vaan ambulanssin, kun isä oli kuin nahistunut omena. Toipui onneksi ennalleen kun sai olla tiputuksessa viikon.

        Tässä iässä ei ripulia saa pitää montaa päivää.armeijakin marsii vatsallaan:D Kiva että olet toipunut!

        Noroviirus on jyllännyt tänä keväänä.


      • samatoope
        jjoutava kirjoitti:

        luki lääkärin selosteessa yhtenä syynä sairaalaan joutumiseeni.
        Että viikossa neste vajaus eli kuivuminen vei yleiskunnon huonoksi.!
        6 litraa päivässä nesteitä kehoon, monta kannullista mehua ja tiputus nesteet lisäksi paransi minut kuitenkin ilman antibiootteja.
        Muuan kaveri oli käynyt läpi saman, hän kertoi ettei noudattanut vaimon kehoitusta mennä lääkäriin mutta lopulta oli pakko mennä.
        Sanoi olevansa myös vähän hämäläinen luonne.
        Sitä kun on ollut olevinaan terve ja ollut hoitavinaan kuntoaan niin hyvin, etten meinaa uskoa että hauras vanhus tässä ollaan.

        Muistikin on menny, huomaan ett'olen kirjoittanut monta kertaa samasta asiasta.
        Ilman rutiineita, muistiinpanoja ja varmistus lappuja, tilanne olisi vielä huonompi.


      • jjoutava kirjoitti:

        luki lääkärin selosteessa yhtenä syynä sairaalaan joutumiseeni.
        Että viikossa neste vajaus eli kuivuminen vei yleiskunnon huonoksi.!
        6 litraa päivässä nesteitä kehoon, monta kannullista mehua ja tiputus nesteet lisäksi paransi minut kuitenkin ilman antibiootteja.
        Muuan kaveri oli käynyt läpi saman, hän kertoi ettei noudattanut vaimon kehoitusta mennä lääkäriin mutta lopulta oli pakko mennä.
        Sanoi olevansa myös vähän hämäläinen luonne.
        Sitä kun on ollut olevinaan terve ja ollut hoitavinaan kuntoaan niin hyvin, etten meinaa uskoa että hauras vanhus tässä ollaan.

        No niin, se oliki vakava varotus, muista nyt tämän jälkeen juoda vettä runsaasti,
        tai muita nesteitä.

        Hyvä että kuntouduit hyvin, pidä itsestäsi huolta, kun vaanhenemme niin sen
        enemmän täytyy huolehtia.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        No niin, se oliki vakava varotus, muista nyt tämän jälkeen juoda vettä runsaasti,
        tai muita nesteitä.

        Hyvä että kuntouduit hyvin, pidä itsestäsi huolta, kun vaanhenemme niin sen
        enemmän täytyy huolehtia.

        Takia vain sen
        muusta syystä en
        ketjuun tähän kirjoittelen
        nyt vielä painoani pudottelen
        jos joku vielä sitä kyselee
        tämän hälle joku sanelee
        on vastauksia nyt jo sata
        eiköhän se jo kata
        kriteerien määrin
        riittävä on luulen
        kaksisataa jos vastausta
        vastustustusta tuskin kuulen
        etappi on uusi.
        Monicalle onnea taas toivon
        Terveyden uuteen ketjuun.


      • jjoutava kirjoitti:

        Takia vain sen
        muusta syystä en
        ketjuun tähän kirjoittelen
        nyt vielä painoani pudottelen
        jos joku vielä sitä kyselee
        tämän hälle joku sanelee
        on vastauksia nyt jo sata
        eiköhän se jo kata
        kriteerien määrin
        riittävä on luulen
        kaksisataa jos vastausta
        vastustustusta tuskin kuulen
        etappi on uusi.
        Monicalle onnea taas toivon
        Terveyden uuteen ketjuun.

        Sinä olet innoissas
        kun vielä pudotat painoas
        kilo kilolta pois
        mikä sen mukavampaa ois
        siinä olotila paranee
        aina kun kilot karisee
        terveyskin kohentuu
        ja olotila reipastuu
        jatka vain hyvällä tiellä
        olen hyvällä mielellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1127
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      73
      973
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      275
      941
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      922
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      804
    Aihe