Avast 5/sähköposti

avast_aseuksetko

Miten saisi Avast 5:n tarkastamaan sähköpostit? Käyttöjärjestelmä Vista, sähköpostiohjelma Thunderbird 3.0.1 pop palvelu käytössä ja sähköpostipalvelu gmail. Ohjelmat oletusasetuksilla ja toimivat muuten.
Päättelen, ettei Avastin sähköpostisuojaus toimi koska "Statistics - Mail Shield" ei näytä mitään tapahtumia. Avast 5:n ohjeiden mukaan pitäisi ko. suojauksen toimia.

12

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitset noin monimutkasita juttua?
      yksinkertaisinta on poistaa heti tuntemattomilta tulleet postit.

      • avast_asetuksetko

        Olet tavallaan oikeassa. Haluaisin kuitenkin postin tarkastuksen käyttöön. Avastin asennuksesta tuli huomautus salauksesta. En silloin lukenut viestiä huolella. Jos ei selviä tämän keskustelun avulla täytyy kai asentaa Avast uudelleen ja kopioida mukaan varoitusteksti. Ajattelen, että joku tuntee ongelman.


      • avast_asetuksetko kirjoitti:

        Olet tavallaan oikeassa. Haluaisin kuitenkin postin tarkastuksen käyttöön. Avastin asennuksesta tuli huomautus salauksesta. En silloin lukenut viestiä huolella. Jos ei selviä tämän keskustelun avulla täytyy kai asentaa Avast uudelleen ja kopioida mukaan varoitusteksti. Ajattelen, että joku tuntee ongelman.

        näytille jos viitsit asentaa uusiksi.
        mutta teet kyllä nyt yksinkertaisesta asiasta vaikeaa (vrt ed. viesti). :)


      • uuuuuu
        avast_asetuksetko kirjoitti:

        Olet tavallaan oikeassa. Haluaisin kuitenkin postin tarkastuksen käyttöön. Avastin asennuksesta tuli huomautus salauksesta. En silloin lukenut viestiä huolella. Jos ei selviä tämän keskustelun avulla täytyy kai asentaa Avast uudelleen ja kopioida mukaan varoitusteksti. Ajattelen, että joku tuntee ongelman.

        Minä sain tämänlaisen viestin Avast 5:lta:

        Avast has detected a secure connection from your mail program (process bcont.exe) to the smtp server.
        This type of connection cannot be checked for viruses. please disable ssl/tls in your mail. The mail scanner will provide the ssl/tls security it self.

        Toivottavasti on apua.

        Minulla on Outlook Express e-mail.


      • uuuuuu kirjoitti:

        Minä sain tämänlaisen viestin Avast 5:lta:

        Avast has detected a secure connection from your mail program (process bcont.exe) to the smtp server.
        This type of connection cannot be checked for viruses. please disable ssl/tls in your mail. The mail scanner will provide the ssl/tls security it self.

        Toivottavasti on apua.

        Minulla on Outlook Express e-mail.

        suoraan suomentaa, mutta tuo tarkoittaa että sulla on mailissa suojaus jo.
        korjatkoon englantia taitavampi jos olen väärässä.


      • .
        avast_asetuksetko kirjoitti:

        Olet tavallaan oikeassa. Haluaisin kuitenkin postin tarkastuksen käyttöön. Avastin asennuksesta tuli huomautus salauksesta. En silloin lukenut viestiä huolella. Jos ei selviä tämän keskustelun avulla täytyy kai asentaa Avast uudelleen ja kopioida mukaan varoitusteksti. Ajattelen, että joku tuntee ongelman.

        AVG Anti-Virus Free tarkastaa sähköpostit. Jopa hakukoneiden antamat linkit.


    • Avastasetuksetko

      Vaikuttaa, että sähköpostin tarkastus ei onnistu koska sähkäpostiohjelmassa on salaus käytössä. Jos ymmärsin oikein ohjeita pitää salaus ottaa sähköpostiohjelmasta pois köytöstä ja laittaa asetukset oikein Avastin Mail Shield (Expert Settings) skannerille jolloin Mail Shield tekee myös salauksen.

      Avastilla on paljon käyttäjiä ja uusi versio tulee ajallaan käyttöön kaikille Avastin käyttäjille. Samaan ongelmaan tulee törmäämään vielä moni käyttäjä. Toivoisin, että joku asian hyvin tunteva vielä selventäisi asiaa. Voisi moni löytää ko ongelmaan apua myöhemminkin tästä keskustelusta.

      • saapuvan postin tarkistaa. Joskus jopa hieman vainoharhaisestikin.


    • avast_asetuksetko

      Muutin Tunderbirdistä palvelin asetuksista yhteyden suojauksen oli SSL/TLS laitoin ei mitään. Sähköposti toimii ja avst tarkastaa saapuvan postin liekö tämä oikein.
      Portti asetukset syntyi automaattisesti seuraaviksi:
      TB:
      saapuva imap.googlemail.com portti 143 ja lähtevä smpt.googlemail.com portti 465 SSL/TSL
      avst5 Mail Shield Accounts:
      gmail.com IMAP portti 993 SSL ja gmail.com SMTP portti 465 SSL

      • muuten, niin varmasti on ihan oikein.


      • SSL salaa salasanan

        Kyllä vain, juuri noin minäkin sain sen toimimaan, yhdistelmä Windows 7, Ovi Mail (jossa SSL suojaus), Avast 5 ja Thunderbird. Eli, Thunderbirdissä SSL pois ja Avastiin vastaavasti imap.mail.ovi.com / SSL / portti 993 ja smtp.mail.ovi.com / SSL / portti 465

        Nyt Avast skanaa sekä sisään että ulos menevät, ja silti posti (ja ennen kaikkea käyttäjätunnus ja salasana) kulkee salattuna molempiin suuntiin.


      • Ansku*

        on juuri nuo 993 ja 465 portit ja rastit ssl kohdissa (firefox/gmail) ja silti avast herjaa.. mitähän pitäisi vielä osata/pitäisi tehdä ?
        käytössäni on win7 ja postit uudellenohjattu win Liveen. Läppäriin oli asennettu mcafee pariksi kuukaudeksi ja se tarkisti postit mutta nyt vaihdoin avastiin ja tämä ongelma on ihan uusi ja outo :( näyttää tuota roskapostia tulevan siihen tahtiin että suojaus olisi hyvä olla kunnossa, en tietenkään avaa meiliä missä jo otsake kertoo viagran edullisuudesta :) mutta silti.
        kiitos etukäteen jos joku ennättää auttaa minua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe