Tietoturvasta veivikauloille

Oskari.

Tässä olen porskutellut Winukalla menemään vajaa 10 vuotta ilman tietoturvaogelmia ja sterssiä, eikä kiristä polla.
Aina ollut ilmainen virustorjunta automatiikalla, eli siitä en ole huolehtinut muuten kun että on aktiivinen.
Siihen riittää silmäys.
Aiemmin tuli pelleiltyä softapalomuurien kanssa, mutta sen puuhastelun jätin aikoja sitten, kun Winukassa on omakin.
Passiivinen, eli tehoja syömätön SpywareBlaster on koneella, ja suunnilleen kerran kuussa vilkaisen ja kuittaan sen päivitykset.
Toinen nimenomaan passiivisena on Spybot, eli sen immunisointi. Kerran pari kuussa kuittaan sen päivitykset ja immunisoinnin.

Siinä kaikki eväät, enkä säännöllisesti skannaile mitään.
Joskus hyvin harvoin turautan Spybotilla, tai nyt olevalla Aviralla, ja sinetiksi esim. Kasperskylla.

Ei koskaan viruksia tai haittaohjelmia vajaaseen 10 vuoteen.
Uskotteko?
No, ei tarvitsekaan, kun ei ole uskon asia.

16

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • El Mondo

Oletpa "rohkea" ukkeli ja yksi lisää "maailmanparantajien" listaan ! Hallelujaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• "maailmanparantajat löytyvät ihan muista leireistä, HALLELUJA vaan! Itse olen toiminut ihan kuten aloittajakin, samoin lopputulemin (vaikka tätä Ubuntulta käsin kirjoittelenkin). Asia vain on niin, ettei yhtä OIKEAA totuutta ole olemassakaan....siis näissä jutuissa. Mukavaa loppuviikkoa!

• Minun ei tarvitse itse tehdä yhtään mitään, mikä on kyllä vähän tylsääkin. Pitäisiköhän napsaista openSUSE:sta automaattipäivitykset pois? ; )

• osta mopo

"Passiivinen, eli tehoja syömätön SpywareBlaster on koneella, ja suunnilleen kerran kuussa vilkaisen ja kuittaan sen päivitykset.
      Toinen nimenomaan passiivisena on Spybot, eli sen immunisointi. Kerran pari kuussa kuittaan sen päivitykset ja immunisoinnin.

Siinä kaikki eväät, enkä säännöllisesti skannaile mitään.
      Joskus hyvin harvoin turautan Spybotilla, tai nyt olevalla Aviralla, ja sinetiksi esim. Kasperskylla."

Minulla on ollut Norton, yhdellä koneella oli f-secure palvelun kautta, mutta lopetin sen. Norton on Internet security, siispä en tarvitse muuta palomuuria.

Ei tarvitse tehdä mitään. Norton huolehtii päivityksistä ja skannauksista, mikä sen helpompaa. Sinetiksi ei tarvitse hakea muuta tarkistusta.

Koneelle ei ole koskaan tullut mitään ja suurimmaksi osaksi, koska en pyöri missään arveluttavilla sivuilla. Ei siis sen takia, että koneella on Norton. Se on vain varmistus ja mielen rauhaa.

Mitä halusit sanoa?
      - Ettei tarvitse olla virusturvaohjelmaa? Miksi sinulla sitten on?
      - Että olet löytänyt helppouden? Miksi sitten joudut päivittelemään ja skannailemaan?
      - Että ilmainen on parempi tai ainakin yhtä hyvä kuin maksullinen? Etkö laske omalle työllesi arvoa?

• 13

Xp-muuri; Avira free lisänä, vaikka senkin voisi jättää.
      Yhtä vaivatonta kuin hihhuleilla; ei tarvi itse tehdä melkein mitään, mitä nyt silloin tällöin päivittää jotkut nettiä käyttävät ohjelmat, joissa ei ole päivitysautomatiikkaa.
      Selaan ihan mitä sivuja tahansa, käytän p2p:ä, lataan ja asennan ohjelmia välillä kovinkin epämääräisistä paikoista. Toki tällöin tutkin tiedostot etukäteen. Ihmettelen, miten edes saa koneensa saastumaan.

• Linux paras

1 >>Aina ollut ilmainen virustorjunta automatiikalla, eli siitä en ole huolehtinut muuten kun että on aktiivinen.>Aiemmin tuli pelleiltyä softapalomuurien kanssa, mutta sen puuhastelun jätin aikoja sitten, kun Winukassa on omakin.>Passiivinen, eli tehoja syömätön SpywareBlaster on koneella, ja suunnilleen kerran kuussa vilkaisen ja kuittaan sen päivitykset.>Toinen nimenomaan passiivisena on Spybot, eli sen immunisointi. Kerran pari kuussa kuittaan sen päivitykset ja immunisoinnin.>Joskus hyvin harvoin turautan Spybotilla, tai nyt olevalla Aviralla, ja sinetiksi esim. Kasperskylla.

• Heh,

Et siis ollenkaan ymmärrä sanan "passiivinen" merkitystä?
        Tiedoksesi vaan, että siinä Linuxin distrossakin on palomuuri. Ja solkenaan tietoturvapäivityksiä.

• multiboottaaja

taas yksi juuri windowsista linuxiin siirtynyt peelo joka ei ensinnäkään tajua asiasta hevon v**tua mutta pitää yrittää päteä olemattomin tiedoin ja taidoin. Trolliksikin jopa hemmetin surkea, ei mitään omaperäistä. Tyylittömän taidottoman vellihousun kurapaskaa

• Heeee...

Oskarihan selvitti, että virusturvan valvontaan riittää silmäys.

Yleisesti ottaen, se Linuxin distrojen etu - että ei tarvita virustorjuntaa - se menetään niiden omissa sovelluksissa.

Opera, Firefox, ja GIMP ovat käyttökelpoisia, mutta Linux-sovhoosin tekemät loput sadat sovellukset ovat sellaisia kai koululaisten virittämiä mitääntekemättömiä härpäkkeitä ja hilavitkuttimia, että ihan naaraattaa vieläkin...

• Ylppis

Kun ei ole kuin Avira. Sillä nuo 2 muuta on ihan turhia Vistassa. Joten mitään ei tarvitse päivitellä käsin. Paitti muut softat kuten flash java yms

• Virusimureita

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article374034.ece

"Kolmannes pc:istä, joissa on ajantasainen viruksentorjuntaohjelmisto, on silti saastunut haittaohjelmilla, kertoo tietoturvayhtiö SurfRight. "

"Windowsin vanhemmissa versioissa, kuten XP:ssä ongelmia oli todennäköisemmin, mutta niitä löytyi myös tuoreimmasta Windows 7:stä. "

"Tuoreimmat päivityspaketit suojasivat tietysti parhaiten saastumiselta. Tuloksien perusteella yhtiö kuitenkin sanoo, että haittaohjelmat pääsevät huolestuttavasti leviämään suojauksenkin läpi. "

"”Tutkimuksemme osoittaa, että perinteinen viruksentorjunta ei pysy kyberrikollisten perässä”, varoittaa SurfRightin toimitusjohtaja Mark Loman. ”Yrityksistä huolimatta ohjelmistotoimittajilla kestää usein päiviä tai viikkoja löytää ratkaisu uusimpaan uhkaan.” "

"Toimitusjohtaja Loman suositteleekin useamman viruksentorjuntaohjelmiston asentamista, sillä eri tuotteet saattavat havaita eri uhkia. "

Mikään eikä kukaan pysty suojaamaan windowsia windows paskalta, windows on itsessään pahin haittaohjelma ja sen käyttö pitäisi kieltää lailla yleisen turvallisuuden nimissä. Lukekaa windows peelot raakaa faktaa niin ei tarvitse elää mikkihiiri satumaailmassa.

• ååå+

• yyyy--

Linuxit on niin heeelvetin alkeellisia komentoineen ja sudo-rimpsuineen, että konekirjoittajan ammatti tulee ohessa väkisin.
        Tässäkin on Ubuntun huom. toimiva Java:

sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

Ja tässä huom. toimiva Flash Player:

sudo apt-get update

sudo apt-get remove swfdec-mozilla

sudo apt-get install flashplugin-installer

• 12

No, mitä nyt haluaa. Toimimattoman käyttiksen ilman haittoja, vai toiminnallisen ja opettelee perusturvan, mikä on yksinkertaista ja helppoa. Raaka fakta on, että näin pärjää pelkällä palomuurilla (ja sehän taitaa sis. myös hihhulikäyttiksiin).

• moro vaan!

> turautan Spybotilla, tai nyt olevalla Aviralla, ja sinetiksi esim. Kasperskylla.

hei, Oskari-kenokaula!

ehdikkönä sä, hernekeppi muuta tekemäänkään, kuin turautella noita Kaperskyn sinappeja?
      mulla on koneet ihan vain hyöty- ja hupikäyttöön, Spotifyllä turauttelen. kiireinen ja laiska kun olen, annan Symantecin Norton-poikien hoitaa täysin tylsät rutiinit.

nyt on kiirus salille. ei palailla asiaan. moro!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      91
      4788
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      31
      2691
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2306
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      16
      1805
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1530
    6. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      12
      1118
    7. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1103
    8. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      202
      1019
    9. Kalevantien rivarin tulipalo

Onko tuli hypännyt katolle autopalosta ? Onko tuossa seinässä auton lämmityspistokkeen paikka? Ikävä tapaus .
      Suomussalmi
      23
      945
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      72
      939
    Aihe