Ensimmäinen kerta

HTZA

Jännittääkö vai jännittikö?

80

905

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nov_viisi

ei ole liian myöhäistä jännittää ensimmäistä kertaa.

• HTZA

saa pelätä ensimmäistä kertaa. Ensimmäisen kerran jännityksestä pitää osata nauttia.
        Toisella kerralla sitten on kiva tunne, tämä on tehty ennenkin...

• jassumarketta

ensimmäinen koulupäivä jännitti ihan kamalasti. En saanut yöllä unta ja edellisenä iltana meinasin tukehtua perunaan silkasta jännityksestä. Sittemmin olen jännittänyt muutamaa työpaikkahaastattelua, inssiajoa :))
        Siinäpä ne pahimmat jännityksenaiheet taitaa olla.

• Nov_viisi_
        HTZA kirjoitti:

saa pelätä ensimmäistä kertaa. Ensimmäisen kerran jännityksestä pitää osata nauttia.
        Toisella kerralla sitten on kiva tunne, tämä on tehty ennenkin...

vapaasta tahdosta saa harjoitella, niin pääsee nopeammin nauttimaan tuloksista.

Tämä tästä aiheesta.

• HTZA
        jassumarketta kirjoitti:

ensimmäinen koulupäivä jännitti ihan kamalasti. En saanut yöllä unta ja edellisenä iltana meinasin tukehtua perunaan silkasta jännityksestä. Sittemmin olen jännittänyt muutamaa työpaikkahaastattelua, inssiajoa :))
        Siinäpä ne pahimmat jännityksenaiheet taitaa olla.

olin varma että ketju täyttyy seksijutuista.
        Ja niitä en, tällä kertaa, hakenut.

• Bueno55
        Nov_viisi_ kirjoitti:

vapaasta tahdosta saa harjoitella, niin pääsee nopeammin nauttimaan tuloksista.

Tämä tästä aiheesta.

Kun isoisä suomeen hiihti kansa on ollut sen jälkeen hyvin jännittynyttä uudessa kotimaassaan. Eka kertoja lienee ollut muutama kun meitä on noin 5 000 000. Siinä ei ole ehtinyt liiemmin jännittämään. Ja kun (jos) kloppina on kuunnellut isojen miesten juttuja ruoka- ja tupakka tauoilla. Niin ensi kertahan on kuin kokeneemmankin koltiaisen uroteko, vanhalla rutiinilla.

• Monta näkökulmaa

;))))Hatsa....kaikkee tyhmää Friidukin aina väliin bamlaa täällä täysin avoimesti ja vilpittömällä mielellä enimmikseen...mutta, tätä en kyllä kerro...Muru...jäät vaille tätä tärkeää tietoa...;))))

Hassu...mitä sä sillä tiedolla?;))))

tsau:Friidu

• HTZA

jassumarketille.

• Monta näkökulmaa
        HTZA kirjoitti:

jassumarketille.

nooh...Kultsukka olisit sit vähän tarkemmin rajanut aiheen?;)) Ilman muuta tuli mieleen tuolla alempana kun joku Vonkaus-aloitus;))) Olisit heti sanonut....Nooh, kyllä sitä tiettyjä asioita Friidukin jännitti lentokoneeseen kun eka kertaa sekö oli vielä sellainen todella vanha joku Tupolev... (en paljon ole muuten lentänyt...vieläkään) Sitten sellainen aika jännä kokemus...en enää muista tuota vuosilukua...mutta, kerran joudun yhden tälläisen firman mikä tekee näitä firmoille ns. elämämysmatkoja niih...oltiin sit tutustumassa ennenkuin aloitti varsinaisen toimintansa kaikkeen sitä friidunkin joutuu testaamaan...Oli aika pitkälle lokakuuta ja tuo merivesi todella kylmää suomessa....sit Friidukin puettiin sellaiseen kelluntapukuun ja sticattiin tosta vaan kylmään mereen...siellä sit piti kellua...silloin vähän pelotti...toinen oli tälläinen juttu että, piti yhdeltä isolta kiveltä seisten kaatua tosta vaan toisen ihmisten käsien varaan...ikään kuin patjalle....sitä temppua en pystynyt tekemään...pelotti liikaa...

Friidu ei kovin innostunut sen jälkeen näistä ns.elämäyssafaareista:))) en jäänyt mitenkää kaipaamaan...uusintaa....

• HTZA
        Monta näkökulmaa kirjoitti:

nooh...Kultsukka olisit sit vähän tarkemmin rajanut aiheen?;)) Ilman muuta tuli mieleen tuolla alempana kun joku Vonkaus-aloitus;))) Olisit heti sanonut....Nooh, kyllä sitä tiettyjä asioita Friidukin jännitti lentokoneeseen kun eka kertaa sekö oli vielä sellainen todella vanha joku Tupolev... (en paljon ole muuten lentänyt...vieläkään) Sitten sellainen aika jännä kokemus...en enää muista tuota vuosilukua...mutta, kerran joudun yhden tälläisen firman mikä tekee näitä firmoille ns. elämämysmatkoja niih...oltiin sit tutustumassa ennenkuin aloitti varsinaisen toimintansa kaikkeen sitä friidunkin joutuu testaamaan...Oli aika pitkälle lokakuuta ja tuo merivesi todella kylmää suomessa....sit Friidukin puettiin sellaiseen kelluntapukuun ja sticattiin tosta vaan kylmään mereen...siellä sit piti kellua...silloin vähän pelotti...toinen oli tälläinen juttu että, piti yhdeltä isolta kiveltä seisten kaatua tosta vaan toisen ihmisten käsien varaan...ikään kuin patjalle....sitä temppua en pystynyt tekemään...pelotti liikaa...

Friidu ei kovin innostunut sen jälkeen näistä ns.elämäyssafaareista:))) en jäänyt mitenkää kaipaamaan...uusintaa....

Muita kun. tuota.. palataan asiaaan.
        H.

• Monta näkökulmaa
        HTZA kirjoitti:

Muita kun. tuota.. palataan asiaaan.
        H.

:)))) Muru... Eilen illalla nyt täytyy Hatsalla vähän kyllä kun naurattaa vieläkin Hande...tänään onneksi poistanut tuon keskustelun...et enää linjoilla....Vitsi pakko oli kun muuta keksinyt niin vääntää Handelle sekaisin, suomea, slangia ja ruotsia ja englantia...

Siis sulle Muru...en kyllä skrivaa moista siansaksaa... Kato juttuko oikeesti sellainen että, Friidulla tässä pöydällä snadi suomi-ruotsisanakirja sellainen taskupokkamalli jonka voin kuljettaa myös käsilaukussa ja väliin sit tankata näitä sanoja......jostain kumman syystä olen saanut snadiin bollaani nyt ajatuksen että, voisin vielä oppia ruotsia...aina väliin sit tulee luettua...mut kieliopista ei siis hajuakaan...kuhan sinne päin...muistan vaan joitakin juttuja...lapsuudestani...Nooh...;))) Voithan nyt oikaista meneekö tämä viimeinen lause oikein:

Hatsa han är mycket populär och unerbar!! Jag tycker om Hatsa very nice! Alltid..och Hatsa know it...

• Monta näkökulmaa

:)))) Muru... Eilen illalla nyt täytyy Hatsalla vähän kyllä kun naurattaa vieläkin Hande...tänään onneksi poistanut tuon keskustelun...et enää linjoilla....Vitsi pakko oli kun muuta keksinyt niin vääntää Handelle sekaisin, suomea, slangia ja ruotsia ja englantia...

Siis sulle Muru...en kyllä skrivaa moista siansaksaa... Kato juttuko oikeesti sellainen että, Friidulla tässä pöydällä snadi suomi-ruotsisanakirja sellainen taskupokkamalli jonka voin kuljettaa myös käsilaukussa ja väliin sit tankata näitä sanoja......jostain kumman syystä olen saanut snadiin bollaani nyt ajatuksen että, voisin vielä oppia ruotsia...aina väliin sit tulee luettua...mut kieliopista ei siis hajuakaan...kuhan sinne päin...muistan vaan joitakin juttuja...lapsuudestani...Nooh...;))) Voithan nyt oikaista meneekö tämä viimeinen lause oikein:

Hatsa han är mycket populär och unerbar!! Jag tycker om Hatsa very nice! Alltid..och Hatsa know it...

siis täytyy Hatsalle kertoa...;)) rähmä...

• HTZA

HTZA är mycket populär. Alla älskar HTZA. HTZA är gullig och , det mesta, underbar en.
        HTZA är skön, och det vet han själv.

• Monta näkökulmaa
        HTZA kirjoitti:

HTZA är mycket populär. Alla älskar HTZA. HTZA är gullig och , det mesta, underbar en.
        HTZA är skön, och det vet han själv.

Muru...tiedäkö kaiken ymmärsin muuten...mut yks sana vaa mikä on skön....viittaako se tuossa viimeisessä mereen...lopun ymmärsin tuosta lauseesta....Siis skön eli sköne (slangiksi sama ku meri?) Friidu kan måste inte skriva ännu snabb på svenka...men ibland? Hon hoppas...:)))

• Monta näkökulmaa

Muru...tiedäkö kaiken ymmärsin muuten...mut yks sana vaa mikä on skön....viittaako se tuossa viimeisessä mereen...lopun ymmärsin tuosta lauseesta....Siis skön eli sköne (slangiksi sama ku meri?) Friidu kan måste inte skriva ännu snabb på svenka...men ibland? Hon hoppas...:)))

öhöh...siis svenska...rähmä tässäkin Friidu sählää;))) Sählä mikä sählä..

• tyhmä akka

No justiinsa juu,,,,tässä sen näkee kuinka tyhmä olen. Ei net tullut mieleenkään, että tää Hassukan kyssäri olisi pippeliin ja pimpiin liittynyt....

• HTZA
        tyhmä akka kirjoitti:

No justiinsa juu,,,,tässä sen näkee kuinka tyhmä olen. Ei net tullut mieleenkään, että tää Hassukan kyssäri olisi pippeliin ja pimpiin liittynyt....

kertoa, mutta ei seksijuttuja.
        AIna voi kertoa kuinka keksi ekakerran jotain uutta jalkojen välistä.
        Nuorena sitä oli aina nälkä, ja sitten nälkä muuttui...
        Rinnat, karvat jne. Miten mutsille/faijalle tuli kerrottua.
        Miten vanhempia Sviduddi kun huudatit uutta levaria, nupit kaakossa.
        Miten huomasit, vanhempasi huomasivat, että jotain on alkanut muuttua.
        Milloin aloit paiskoa ovia? Uusi ajokortti, faijan autolla faija kyydissä?
        Eka kerta kun ajoit autolla mutsin kaupoille?
        Eka kertoja on paljon.

• onneni on minun
        HTZA kirjoitti:

kertoa, mutta ei seksijuttuja.
        AIna voi kertoa kuinka keksi ekakerran jotain uutta jalkojen välistä.
        Nuorena sitä oli aina nälkä, ja sitten nälkä muuttui...
        Rinnat, karvat jne. Miten mutsille/faijalle tuli kerrottua.
        Miten vanhempia Sviduddi kun huudatit uutta levaria, nupit kaakossa.
        Miten huomasit, vanhempasi huomasivat, että jotain on alkanut muuttua.
        Milloin aloit paiskoa ovia? Uusi ajokortti, faijan autolla faija kyydissä?
        Eka kerta kun ajoit autolla mutsin kaupoille?
        Eka kertoja on paljon.

Liika solidaarisuus yleensä kostautuu.....hymy ja pus...mut vain poskelle.

• HTZA
        onneni on minun kirjoitti:

Liika solidaarisuus yleensä kostautuu.....hymy ja pus...mut vain poskelle.

epävarman pusun.
        Kastelkoon eka pusuni, se epävarma, toisen puolen naamaasi.
        Annan sinulle, eka kerran, pusun huulilla jotka ovat kokeneet suutelua jo 60v.
        Huuleni laskeutuvat kasvoillesi pehmeästi ja hellästi, niin hitaasti että huulesi alkavat väristä odotuksesta.
        Siinä sinulle, eka kerta, ystävältä.

• onneni on minun
        HTZA kirjoitti:

epävarman pusun.
        Kastelkoon eka pusuni, se epävarma, toisen puolen naamaasi.
        Annan sinulle, eka kerran, pusun huulilla jotka ovat kokeneet suutelua jo 60v.
        Huuleni laskeutuvat kasvoillesi pehmeästi ja hellästi, niin hitaasti että huulesi alkavat väristä odotuksesta.
        Siinä sinulle, eka kerta, ystävältä.

Huokaa.....aladoobi vai mitä se tytinä olikaan.....
        Pussaaminen ei ole minulle uutta, mutta värisevä odottelu toki on...olen tottunut malttamattomiin miehiin...-).

Onnestain on puolet minun ja loput äitini.

• Kädet hiosi, tärisytti ja sydän hakkasi mielipuolisesti. Jännitti miten ihmiset reagoisivat, miten vastaanottaisivat. Hyvin meni. Tälläerää ei ole tiedossa uutta jännitettävää ensimmäistä kertaa.

• -Utelias-

oli jännittämisen aihe?

• -Utelias- kirjoitti:

oli jännittämisen aihe?

näyttämöllä :))

• aitokaino*

Jännitti se niin kovasti, että jäi kokematta. Kaiholla toki katselen, kun se kori pallon alla leijailee.

• jännittää): vai näin päinkö:) en edes tiedä miten päin suu pitää laittaa?
      Jos vaik lentokammo yllättää, kun sinnekki on nyt ittesä änkässy.. Reissuun meinaan.

• HTZA

Lentäminen on kivaa.
        Pelkää sinä vain karvaisia mörrimöykkyjä, ja pysyttele niistä kaukana.

• Meriläinen

Se oli ihanaa, mahtavaa ja upeeta. Eikä koskaan enää tule takaisin.
        Menin sinne peläten kun kaikki kerto kauhujuttuja.
        Ei menny korvat lukkoon.
        Istuin ikkunan vieressä ja siinä oli turvallinen tunne, vaikka olen korkean paikan kammoaja.
        Kun kone lähti nousuun minä nautin todella, upeita näköaloja.

• Meriläinen kirjoitti:

Se oli ihanaa, mahtavaa ja upeeta. Eikä koskaan enää tule takaisin.
        Menin sinne peläten kun kaikki kerto kauhujuttuja.
        Ei menny korvat lukkoon.
        Istuin ikkunan vieressä ja siinä oli turvallinen tunne, vaikka olen korkean paikan kammoaja.
        Kun kone lähti nousuun minä nautin todella, upeita näköaloja.

käy samalla lailla, ja saisin sen ikkunapaikan:))

• Meriläinen
        sasus kirjoitti:

käy samalla lailla, ja saisin sen ikkunapaikan:))

Purkkaa mässyttelin siellä, ehkä se sitten auttoi siihen ettei korvat lukkoon menneet.
        Ja ikkunan viereen kannattaa mennä jos on mahdollista, mulla oli se onni mennen tullen.

• HTZA kirjoitti:

Lentäminen on kivaa.
        Pelkää sinä vain karvaisia mörrimöykkyjä, ja pysyttele niistä kaukana.

Toivottavasti niitä ei eksy reissulle... Niitähän mie vasta pelkäänkin):

• mitäkä mies

Ihan hirveesti,olin jännityksestä jäykkänä,mutta juuri kun olin pääsemässä itse asiaan,minulla meni vatsa sekaisin ja jousuin perumaan koko jutun.Myöhemmin kuitenkin tein sen jännittäen ihan yhtä paljon,mutta olin varautunut ja otin vatsaa rauhoittavaa lääkettä,nyttemmin en enää jännitä lainkaan,enkä ole jännityksestä lähellekkään niin jäykkä.

• Robin Hood

Mutta oli siinä kyllä jännittämistäkin. Meinaan kun napakympitin yhden naisen vuonna 2000 jyväskyläläisestä tanssiravintola "Jyväshovi":sta jännekkkään puhetyylini ja housuissani jännittyneen nuolen avulla!

• GloriaJoy

ihan mielettömästi, mutta pakko oli tehä kun muutkin oltehny. Se vehe oli mielettömän iso ja siihen vaan pokkana sitten asettauduin haarukkaan jalat harottaen ja inhotti se tanko ku oli ihan haitaksi. Toinen jalka irti maasta ja toisella vauhtia ja ei ku menoks. Rystyset tiukkana puristin ja vauhti kiihty. Mutka ol eessä ja jos mutkasta oisin menny suoraan ois se tietänyt ilmalentoo tyhjään latoon, jos taas oisin menny oikeelle niin ois se tietänyt lentoo heosenkakakalla lannoitettuun puoliroutaiseen naurospeltoon. Mikäs siinä autto muuta ku yrittää pysyä jäykkäsuoran, polkee jarrua ja pitää silmät kiinni ja ..... huoh se onnistui, meitsi mennä viipotti tasaista suoraa kohti tienhaaraa ja vikka polkimilla poljin, niin pyörä pysy pystys ja silmätkin uskals pitää auki. Isin vanha musta polkupyörä oli tehnyt tehtävänsä.

• Pave´

:-))

• Yxitypy

Muistan sen vieläkin kuin eilisen päivän, vaikka siitä on aikaa jo yli neljäkymmentä vuotta. Sydän hakkasi, kädet hikosivat ja tärisivät, kunnes kuulin kuin jostain kaukaa opettajan äänen, joka sanoi, että se taitaa olla nyt typyn vuoro. Mä astelin luokan eteen siten etten nähnyt kuin omat kenkäni, ja ääni väristen aloin pitämään esitelmää luokalle lukemastani kirjasta, enkä kertaakaan katsonut luokkaan päin :=))

• kysyn, jotta mikäs se lukemasi kirja oli? Kenties Erik Thermanin Noitien ja paimentolaisten parissa? :))

• Yxitypy
        norMix kirjoitti:

kysyn, jotta mikäs se lukemasi kirja oli? Kenties Erik Thermanin Noitien ja paimentolaisten parissa? :))

En muista kirjan nimeä, kun sen luettavan kirjan opettaja määräs, ja se oli tosi tylsä. Olis edes saanut pitää esitelmään jostain Blytonin Viisikkokirjasta, joita siihen aikaan ahmin :=))

Enpä ole edes kuullut mainitsemastasi kirjasta, mutta arvelen sen kertovan joistan tundran noidista, kun sitä kysyt :=)))

Nyt auton nokka kohti Etelä-Pohjanmaata. Tundralla mahtava aurinkoinen sää. Viikonloppuja :=))

• HTZA

että näin vanhasta, puutteessa elävästä, porukasta löytyy asiallistakin tarinaa.
      Te olette ihan kummallisia!
      :)

Kiitos!
      H.

• Yxitypy

Et kait ole pettynyt meidän tarinoihin? Ai minkä puutteessa. Kertotko tarkemmin mitä tarkoitat? :=)))

• Sisältä kultaa

Mulle ensimmäinen,toinen ja kolmaskin kerta jännitti ja lukuisat muutkin :)))))))))))))) Meinaan vaan toi luokan edessä puhuminen.Kyllä kädet hikoilivat,tärisin kuin horkassa,puhe sammalsi ja tuntui että taju lähtee.Eipä tuo ihmisjoukolle puhuminen ole vieläkään mitään lempipuuhaani.
        Tietenkin kaikki uusi elämässä vähän jännittää,mutta ei häiritsevästi :)

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

Et kait ole pettynyt meidän tarinoihin? Ai minkä puutteessa. Kertotko tarkemmin mitä tarkoitat? :=)))

ja aina olen nauttinut tarinoistanne.
        Ja puuttesta ja muista tarpeista en tarkemmin kerro, muuten loppuu tarinat. Minä haluan aina jättää pienen kaipauksen.
        H.

• aitokaino*
        Yxitypy kirjoitti:

Hatzan tekstejä lukeneena, oletan ilman muuta hänen tarkoittavan kalkinpuutetta. :-)

• Jaa että mikä eka kerta?

Luulen että ensimmäinen kuolemani jännittää niin että menee rigor mortiksen puolelle.

• Heikunkeikku

Ei, ensimmäinen kerta ei jännitä laisinkaan. Suorastaan ei olleskaan.
      Se on sillä tavalla, että ensimmäiset kerrat ovat sellaisia, että voi heleposti, tosta noin vaan, epäonnistua.
      Epäonnistumisen jälkeen voi vaan todeta, että täähän oli eka kerta, harvat on ekalla kerralla mestareita.

Toinen kerta pistää miettimään. Tohdinko. Jos epäonnistuu, niin eiks heevetis oo osannut ottaa ekalla kerralla opiksi. Tokalla kerralla ei voi pyöritellä silimiään ja tokasta, että Mistä Mää tiesin.

Siksipä eka kerta on jollakin tavalla paineeton. Ja voi siepata sädekehän pään päälle ja sanoa vaan: Oho. Hups. OhhhhhhhHHHHoh, kuinka mää nyt noin, tolleen. Hupsistalallaa. Voih.

• hairioilmoitus

Sinä se osaat naisellisen kivasti höpistälöpistä :)))

Meille miehille riittää....."Eiku..."

Se on siinä.

• Heikunkeikku
        hairioilmoitus kirjoitti:

Sinä se osaat naisellisen kivasti höpistälöpistä :)))

Meille miehille riittää....."Eiku..."

Se on siinä.

Kyllä se Eiku-sana tästäkin päästä lähtöö.

Nimittäin asia on kyllä niin, että en, toistan En höpistälöpistä koskaan. Huonosti edes miellän, että mitä tuollainen omituinen sana edes merkitsee.
        Puhun aina asiaa, lähes aina. Totean asiat.
        On suurempi todennäköisyys, että ekalla kerralla epäonnistuu, joten on peräti järkevääkin ottaa semmonen
        OhhhHHHHHoh-kuinka-mä-ny-noin-tolleen-asenne, kuin alkaa masentuilemaan ja aattelemaan, että minussa ihan Oikeasti olisi jotakin vikaavikaavikaa...

• GreenBean

se, jos ensimmäinen kerta onkin viimeinen.

• henrji

ensiviikolla alkaa ensimmäinen pakkoloma kolmeenkymeneen vuoteen.
      Menisikö töihin johokin, vai lähtisinkö pilkille

• lueskelia,,,

Kuin sä uhosit poistuvasi täältä viiskymppisistä suureen ääneen, ja luultavasti luulit ei doodikset seuraa sinua 60v sivuille! Niin ei käynyt, sinua ei haluttu sinne , ja muutama typerä kommenttisi on sen osoittanutkin.
      Parempi kun pysyt täällä ja annat viisautesi loistaa, tuolla seuraavassa se ei onnistu. Ei kannata käydä vääntämään, siellä on jokunen sinuakin ilkeämpi.

• lännenhunttari

vaan jännitti ,kun kansakoulussa piti mennä luokan eteen koelauluun...ja laulaa loikaisin-- muummo kaanasensa niitylle ajoi pienet kaanaset ne hyppeeli
        ja tuli viitonen laulusta--- olisi tullut kuutonen,jos olisin ollut hiljaa..
        iskelmälaulajan ura loppui siihen..

• HTZA

Suurella äänellä?
        vienosti varoittelin jo 2009 keväällä.
        Yleisön pyynnöstä, enimmäkseen, täällä vielä roikun, ja pakko on välillä koska täällä ovat kasvot muuttuneet ja puheet, sitämyöden, pehmentyneet. Monta, nuorta, arkaa, naisenloppuakin pitää vielä puolustaa.
        Ja muutamaa jätkäpoikaa, niitä pehmoja joilla on kanit, kanat, kissat ja kamerat, niin ja jokusta jolla ei ole muuta kun tyhjät puheet mutta ovat muuten mukavantuntuisia.

60 on tietysti se minne minä kuulun, vaikka kuuluisinkin 18 palstalle. Mutta naama ei enää vedä vertoja 18v. kundille, silloin rakastettiin ja oltiin pehmoja ja puhuttiin pehmoisia, ja posketkin olivat pullanpyöreitä, nyt on naamannahka kiristynyt ja sen mukana tulleet vihaiset piirteet ja kiukkuiset kommentit. MInä laitan 60 porukan, vielä, polvilleen kunhan ehdin.

.

• hairioilmoitus
        lännenhunttari kirjoitti:

vaan jännitti ,kun kansakoulussa piti mennä luokan eteen koelauluun...ja laulaa loikaisin-- muummo kaanasensa niitylle ajoi pienet kaanaset ne hyppeeli
        ja tuli viitonen laulusta--- olisi tullut kuutonen,jos olisin ollut hiljaa..
        iskelmälaulajan ura loppui siihen..

Karmeinta elämässä on ollut se laulunopen "koelaulu". Neitokainen lopulta tajusi ja usko tai älä....lopulta sen koelaulun sai suorittaa tarvikekomerossa. Ainakin Jyväskylän "Kesy":n koululla (nykyään purettu koko rakennus.)

Kumpi miestäsi muuten tuli ensin: muuuuunanen vai kaaaaananen?

• Jenny Lind
        hairioilmoitus kirjoitti:

Karmeinta elämässä on ollut se laulunopen "koelaulu". Neitokainen lopulta tajusi ja usko tai älä....lopulta sen koelaulun sai suorittaa tarvikekomerossa. Ainakin Jyväskylän "Kesy":n koululla (nykyään purettu koko rakennus.)

Kumpi miestäsi muuten tuli ensin: muuuuunanen vai kaaaaananen?

minustakaan ollut laulajaksi. Vitonen tuli, enkä ollut toista mieltä arvosanasta. :)
        Vai saitte te mennä komeroon laulamaan! Ope mukana ja muu luokka ulkopuolella kuuntelemassa?

• Monta näkökulmaa
        HTZA kirjoitti:

Suurella äänellä?
        vienosti varoittelin jo 2009 keväällä.
        Yleisön pyynnöstä, enimmäkseen, täällä vielä roikun, ja pakko on välillä koska täällä ovat kasvot muuttuneet ja puheet, sitämyöden, pehmentyneet. Monta, nuorta, arkaa, naisenloppuakin pitää vielä puolustaa.
        Ja muutamaa jätkäpoikaa, niitä pehmoja joilla on kanit, kanat, kissat ja kamerat, niin ja jokusta jolla ei ole muuta kun tyhjät puheet mutta ovat muuten mukavantuntuisia.

60 on tietysti se minne minä kuulun, vaikka kuuluisinkin 18 palstalle. Mutta naama ei enää vedä vertoja 18v. kundille, silloin rakastettiin ja oltiin pehmoja ja puhuttiin pehmoisia, ja posketkin olivat pullanpyöreitä, nyt on naamannahka kiristynyt ja sen mukana tulleet vihaiset piirteet ja kiukkuiset kommentit. MInä laitan 60 porukan, vielä, polvilleen kunhan ehdin.

.

Mitä sinä suotta....höpsö...Tänne sinä kuulut...etkä tuonne 60 v...ei se fyysinen ikäraja...vaan mitä siellä korvien välissä....siis...öhööh..höh...Friidu nyt vähän huono näissä lohduttelemisasioissa jotenkin kömpelö...;))) Friidulle ainakin tosiaan tuli hyvä mieli kun MURU tuli takaisin...muista ei sit välii;)))

ja hyvin Arvoisan pj.jan Teonkin kanssa Hatsukka toimeen tulee....Friidu kun Teon henkilökohtainen sihteeri....jota ilman taas Teo ei kyllä pärjää....selläinen sählä..mutta, erittäin älykäs, ja komea..ja hurm....mitäs se Friidu nyt? oiken onkaan jälleen skrivaamassa? Niih...ei se HATSA sinne vieraalle palstalle kuulu.. ja sillä selvä.

• mincin

joka kerran :)

• O-V..

Kun vein ekaa kertaa lehmää naapuriin, sonnin luo "kylä" reissulle.:)

• s_s*

ne pikkupoikaa tommoselle reissulle laittovat? Hävytöntä. ;)

• O-V..
        s_s* kirjoitti:

ne pikkupoikaa tommoselle reissulle laittovat? Hävytöntä. ;)

Noissa oloissa aika järjetöntä. Kun ei oleskaan tiennyt, tuleeko talon isäntä, emäntä vai tyttö kaveriksi tapahtumaan.:)))

• s_s*
        O-V.. kirjoitti:

Noissa oloissa aika järjetöntä. Kun ei oleskaan tiennyt, tuleeko talon isäntä, emäntä vai tyttö kaveriksi tapahtumaan.:)))

ylipäätänsä mistä on kyse? ;) Kymmenvuotiaalle tais olla utopiaa?

Rippikoulun käyneelle taasen nolo tilanne. Varsinkin jos talon tyttö jostain syystä päästettiin seuraamaan tapahtumaa. :)

• O-V..
        s_s* kirjoitti:

ylipäätänsä mistä on kyse? ;) Kymmenvuotiaalle tais olla utopiaa?

Rippikoulun käyneelle taasen nolo tilanne. Varsinkin jos talon tyttö jostain syystä päästettiin seuraamaan tapahtumaa. :)

Sinä olet kaupunkilais kasvattia. Maaseudulla nää oli aivan luonnollisia tapahtumia, varsinkin kun oli useamman kerran ollut tapahtumassa mukana. Siinä ei merkannut oliko talon väestä kuka vaan mukana.

Tarinat kyllä kertoi, joskus lehmän taluttajakin olisi saanut pientä apua samalla kertaa, mene ja tiedä sitten.:)

• jassumarketta
        O-V.. kirjoitti:

Sinä olet kaupunkilais kasvattia. Maaseudulla nää oli aivan luonnollisia tapahtumia, varsinkin kun oli useamman kerran ollut tapahtumassa mukana. Siinä ei merkannut oliko talon väestä kuka vaan mukana.

Tarinat kyllä kertoi, joskus lehmän taluttajakin olisi saanut pientä apua samalla kertaa, mene ja tiedä sitten.:)

ettei siellä turhia kainosteltu ja puheet olivat sen mukaiset. Minutkin pantiin vahtimaan lehmän poikimista kun vanhemmilla oli vieraita ja olin ainoa joutilas. Sanottiin vaan mitä piti tehdä kun alkaa tapahtua ja näkihän sitä tosiaan paljon muutakin.

Niin ja ne saunaillat. Istuin äidin sylissä ja rinnoilla leikin kuin pullataikinalla, mutta nehän on muutenkin lapselle luonolliset ja mielenkiintoiset. Itse en ole jatkanut kyseistä perinnettä, jotenkin se vain oli niin erikonen..

• s_s*
        O-V.. kirjoitti:

Olen syntynyt ja kasvanut maalla. Astutukseen olin liian nuori ja siksi minun seksiopetukseni jäi isoserkkuni huoleksi. Ei ollut kyse mistään insestistä, vaan asiallisesta seksuaalivalistuksesta. :)

Miten sinulla?

• viivi-amaldiina

et joutuu toisen kerran käyttään jos ekaan ei tyydy... ;)

• jassumarketta
        s_s* kirjoitti:

Olen syntynyt ja kasvanut maalla. Astutukseen olin liian nuori ja siksi minun seksiopetukseni jäi isoserkkuni huoleksi. Ei ollut kyse mistään insestistä, vaan asiallisesta seksuaalivalistuksesta. :)

Miten sinulla?

Mutta miksi olet siitä kiinnostunut. No ei se niin suuri asia ole. Minä tyttö kyselin ja veljen vaimo valisti. Oli sen verran erilainen kuin Hyacint. Ei pidä nousta peppu edellä puuhun.

• s_s*
        jassumarketta kirjoitti:

Mutta miksi olet siitä kiinnostunut. No ei se niin suuri asia ole. Minä tyttö kyselin ja veljen vaimo valisti. Oli sen verran erilainen kuin Hyacint. Ei pidä nousta peppu edellä puuhun.

päivää kirvesvartta.

• O-V..
        s_s* kirjoitti:

Miten sinulla?

Sitten olen käsittänyt aivan väärin. Kukas hiivari siellä olis antanut valistusta muut kuin, työmailla suulaat ukot.:) Muistan vieläkin kuin eilisen päivän ukkojen juttuja. Kerkesin lähtä maailmalle ilman kotiväen valistuksia.
        Että mitä, mistä tässä oikein nyt puhutaan, nyt minä en ymmärrä.:)

• O-V..
        viivi-amaldiina kirjoitti:

et joutuu toisen kerran käyttään jos ekaan ei tyydy... ;)

Toista kertaa alkoi oikein odottamaan.:))))

• O-V..
        jassumarketta kirjoitti:

ettei siellä turhia kainosteltu ja puheet olivat sen mukaiset. Minutkin pantiin vahtimaan lehmän poikimista kun vanhemmilla oli vieraita ja olin ainoa joutilas. Sanottiin vaan mitä piti tehdä kun alkaa tapahtua ja näkihän sitä tosiaan paljon muutakin.

Niin ja ne saunaillat. Istuin äidin sylissä ja rinnoilla leikin kuin pullataikinalla, mutta nehän on muutenkin lapselle luonolliset ja mielenkiintoiset. Itse en ole jatkanut kyseistä perinnettä, jotenkin se vain oli niin erikonen..

Maailma mataa. Kaikenlaisia kokemuksia silloin sai kokea. Nyky nuoret ei pääse osalliseksi näihin juttuihin monikaan. Ehkä olisi "terveellistä" heillekin nähdä mitä maaseudulla voi tapahtua.

• s_s*
        O-V.. kirjoitti:

Sitten olen käsittänyt aivan väärin. Kukas hiivari siellä olis antanut valistusta muut kuin, työmailla suulaat ukot.:) Muistan vieläkin kuin eilisen päivän ukkojen juttuja. Kerkesin lähtä maailmalle ilman kotiväen valistuksia.
        Että mitä, mistä tässä oikein nyt puhutaan, nyt minä en ymmärrä.:)

sinusta. :)

Ukkojen puheista huolimatta, kai sinä viimeistään synnytyslaitoksella tajusit mistä on kyse?

• O-V..
        s_s* kirjoitti:

sinusta. :)

Ukkojen puheista huolimatta, kai sinä viimeistään synnytyslaitoksella tajusit mistä on kyse?

Tarttee tästä lähtä laittaa pylly kallelleen....

Kyl mää olin vähän hämmästyny siellä laitoksella, että aivan mun näkönen poika vauveli sieltä kääröstä löyty. Heh Heh....

• viivi-amaldiina

minua jännitti kun menein ensimmäisen kerran saunaan ukkoni kanssa.
      Ei jännitä enää, miksi ei...... :)

• p..usti, eka kerta vastata sun avaukseen ;)

• HTZA

iloinen mieli vain.

• Marlyn.

Kyllä jännitti,se eka kerta,millainen mies sieltä tuleekaan treffeille,pitkän houkuttelun jälkeen.

Uskalsi sittenkin paljastaa naamansa :-)))))))

• hieman harmistunut

siis hoooon kaa treffeillä ?

• HTZA
        hieman harmistunut kirjoitti:

siis hoooon kaa treffeillä ?

MIljoona ämmänläyskää toivovat että näkisivät, edes vilauksen, HTZA: sta.
        Jotkut antavat ymmärtää. Kaikkin ei voi luottaa.
        En minäkään voi luottaa.

• minkä tekee ensimmäisen kerran,niin jännittää...Jotku asiat jännittää,vaikka olisi useampikin kerta menossa..niinku hammaslääkäri...

• kawe

*se ensimmäinen kerta (kyllähän jokainen tietää mikä) no ....
      Häiden kirkkotilaisuus, ensimmäinen synnytys jne....
      Nytkin voisi tulla joku jota jännittäis eka kerralla........

• HTZA

kuten aina.

• kawe
        HTZA kirjoitti:

kuten aina.

säger du......
        Eipä olla kirjoiteltu tai siis en ole ollut täällä, ....
        "Minusta tuntuu että eläminen ilman ystäviä on
        kuin karhun lypsämistä, muutaman kermatipan vuoksi - hirveä vaiva
        eikä paljonkaan arvoista"
        Siispä huomenna on yksi niistä kaikista ystävänpäivistä.
        Vietä se hyvin..........
        ;)))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      219
      1490
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1296
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1157
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1156
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      958
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      930
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      895
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      870
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      41
      828
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      813
    Aihe