Ohjelma kuvan suurennokseen

yxi2

hei mikä olisi sellainen tais paras mahdollinen ohjelma kuvan suurennokseen. tallensin kuvat tai kuvagallerian
tikulle ja levykkeelle mutta jostain syystä vain pikkukuvat tallentuivat.
alkuperäiset kuvat olivat jotain 500-600 kokoa. miten tämän kuvan resuluutiot ja picelit pitäisi säätää?
kiitos jos joku osaa neuvoa.

9

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein, olet tallentanut VAIN thumbnailit? Ei niistä saa millään ohjelmalla enää ainakaan printtikelpoisia. Ootko varma, että tallennuksesi meni just noin?

      • yxi2

        varma mutta löysin netistä erään ohjelman jota mainostettiin tähän tarkoitukseen. yritän sillä.
        sitä voi käyttää photoshopin yhteydessä katsotaan pelittääkö. ainakin mainosti. nimeä en nyt muista.


      • ne suurenevat
        yxi2 kirjoitti:

        varma mutta löysin netistä erään ohjelman jota mainostettiin tähän tarkoitukseen. yritän sillä.
        sitä voi käyttää photoshopin yhteydessä katsotaan pelittääkö. ainakin mainosti. nimeä en nyt muista.

        millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla mutta kuvansisällöstä on menetetty
        aimo annos informaatiota jota ei millään voi taikoa takaisin.

        Onhan noita ohjelmia jotka yrittävät "arvata" puuttuvia pikseleitä, ehkä niistä
        hiukan apua on mutta sumeiksi jäävät kuvasi.


      • yxi2 kirjoitti:

        varma mutta löysin netistä erään ohjelman jota mainostettiin tähän tarkoitukseen. yritän sillä.
        sitä voi käyttää photoshopin yhteydessä katsotaan pelittääkö. ainakin mainosti. nimeä en nyt muista.

        miten kävi. Tarkoitat varmaan sitä......oisko ollut TotalPrint...tai jotain sinne päin plugari. Kokeilin sitä myös, mutta kyykkäsi PS, eikä siis toiminut. Jonkinlaisen henkisen vedonlyönnin voisi tästä asiasta käydä, veikkaan nääs, ettei pikseleitä "keksivät" ohjelmat pysty laatimaan laadukasta kuvaa thumbnailista, niin kuin esim. CSI-sarjassa näyttää silloin tällöin tapahtuvan....hehh.....Lycka till!


      • pixsels
        ThreeMice kirjoitti:

        miten kävi. Tarkoitat varmaan sitä......oisko ollut TotalPrint...tai jotain sinne päin plugari. Kokeilin sitä myös, mutta kyykkäsi PS, eikä siis toiminut. Jonkinlaisen henkisen vedonlyönnin voisi tästä asiasta käydä, veikkaan nääs, ettei pikseleitä "keksivät" ohjelmat pysty laatimaan laadukasta kuvaa thumbnailista, niin kuin esim. CSI-sarjassa näyttää silloin tällöin tapahtuvan....hehh.....Lycka till!

        ...tämä.

        http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=7

        30 päivän kokeilu versio, ainaskin saa hyvän mielen kun on yrittänyt jotan
        mutta ei thumbnaileist luultavasti saa enää mitään aikaseksi.


      • jooo.
        ThreeMice kirjoitti:

        miten kävi. Tarkoitat varmaan sitä......oisko ollut TotalPrint...tai jotain sinne päin plugari. Kokeilin sitä myös, mutta kyykkäsi PS, eikä siis toiminut. Jonkinlaisen henkisen vedonlyönnin voisi tästä asiasta käydä, veikkaan nääs, ettei pikseleitä "keksivät" ohjelmat pysty laatimaan laadukasta kuvaa thumbnailista, niin kuin esim. CSI-sarjassa näyttää silloin tällöin tapahtuvan....hehh.....Lycka till!

        CSI:ssä kuvaa katsotaan pienellä tarkkuudella, sitten lähennetään ja jostain välimuistista latautuu oikeaa tarkempaa kuvaa. Siinä on vain tehty hieno efekti, jolla ei ole sinäänsä mitään merkitystä enkä tiedä että onko tarkoitusta ollakkaan.

        Vektorigrafiikka on muoto jota voi skaalata niin paljon kuin haluaa menettämättä laatua. Rasteri, eli tämä pikseleihin perustuva grafiikka taas perustuu pikseleiden määrään ja eihän sitä menetettyä kuvamateriaalia voi tyhjästä taikoa takaisin.


      • yxi2
        jooo. kirjoitti:

        CSI:ssä kuvaa katsotaan pienellä tarkkuudella, sitten lähennetään ja jostain välimuistista latautuu oikeaa tarkempaa kuvaa. Siinä on vain tehty hieno efekti, jolla ei ole sinäänsä mitään merkitystä enkä tiedä että onko tarkoitusta ollakkaan.

        Vektorigrafiikka on muoto jota voi skaalata niin paljon kuin haluaa menettämättä laatua. Rasteri, eli tämä pikseleihin perustuva grafiikka taas perustuu pikseleiden määrään ja eihän sitä menetettyä kuvamateriaalia voi tyhjästä taikoa takaisin.

        tarkoitin mutta se ei suostu avamaan kuvaa kuin jollakin *g:llä alkavassa muodossa joten jpg ei ainakaan ensi yrittämällä onnistunut. nyt en ole kerinnyt kokeilemaan muiden puuhien mennessä edelle.
        täytyy vielä ihmetellä ja yrittää.


      • pixsels
        yxi2 kirjoitti:

        tarkoitin mutta se ei suostu avamaan kuvaa kuin jollakin *g:llä alkavassa muodossa joten jpg ei ainakaan ensi yrittämällä onnistunut. nyt en ole kerinnyt kokeilemaan muiden puuhien mennessä edelle.
        täytyy vielä ihmetellä ja yrittää.

        ... et saa tota toista ohjelmaa toimimaan niin
        paras vaihtoehto ehdottomast on kaivaa kuvat esiin
        alkuperäsestä paikasta.

        http://pc-inspector-smart-recovery.software.informer.com/4.5/

        tos softa mikä tutkii vaikka koko kovalevyn sekä kaikki ulkoset
        asemat ja etsii niistä määrättyä tiedostoja.

        itelläni ainaski canonin RAW tiedostot löyty kortilta ja JPEGit
        muistitikulta.

        koko kovalevyn läpi käyminen vie kyl aikaa ja jos kuvien päälle
        ehtiny tallentua uutta tietoa niin kaikkia kuvia ei palauta tai
        jos palauttaa niin osa kuvasta saattaa olla pelkkää harmaata.


      • yxi2
        pixsels kirjoitti:

        ... et saa tota toista ohjelmaa toimimaan niin
        paras vaihtoehto ehdottomast on kaivaa kuvat esiin
        alkuperäsestä paikasta.

        http://pc-inspector-smart-recovery.software.informer.com/4.5/

        tos softa mikä tutkii vaikka koko kovalevyn sekä kaikki ulkoset
        asemat ja etsii niistä määrättyä tiedostoja.

        itelläni ainaski canonin RAW tiedostot löyty kortilta ja JPEGit
        muistitikulta.

        koko kovalevyn läpi käyminen vie kyl aikaa ja jos kuvien päälle
        ehtiny tallentua uutta tietoa niin kaikkia kuvia ei palauta tai
        jos palauttaa niin osa kuvasta saattaa olla pelkkää harmaata.

        tuo smart vaan kone ilmoittaa run time error 399. missähän vika?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe