Melkein kaikille voi sanoa "kun minä olin sinun iässäsi...". Nykyää ei tapahdu mitään, sattuu vain - joka paikkaan. Kun lääkäri kysyy mitä hyvää syön, juon ja harrastan niin hän kieltää ne minulta saman tien. Elämänarvoistani kolestroliarvo on etusijalla.
Kaikilla ikääntyvilläkin on valokuvamuisti, joillakin vain ei taida olla filmiä.
Kiva olla vanha
10
155
Vastaukset
- kumma juttu
kun lääkärit aina vain laskevat noita sairaan rajoja. Kohta kaikilla suomalaisilla on liian korkea verenpaine, kolesteroli ja sokerit. Ja lääketehtaat vaan rikastuu.Meidät on tehty tutkimalla sairaiksi, otsikoitiin Hesarissakin äskettäin.
- *anonyymi*
...mistä geenejäni saan kiittää, eli siis vanhempiani, tosin lihon äärettömän helposti
muihin ihmisiin verrattuna ja erikoisesti mieheeni olen verrannut itseäni siinä suhteessa. - läpipasko
*anonyymi* kirjoitti:
...mistä geenejäni saan kiittää, eli siis vanhempiani, tosin lihon äärettömän helposti
muihin ihmisiin verrattuna ja erikoisesti mieheeni olen verrannut itseäni siinä suhteessa.on kansanomainen nimiys tuollaisille, jotka eivät lio, vaikka syövät paljon ja hyvää. Toista se on meikäläisillä, pelkkä kermakakun ja voileivän näkeminen lisää muutaman gramman.
- pilvi*
läpipasko kirjoitti:
on kansanomainen nimiys tuollaisille, jotka eivät lio, vaikka syövät paljon ja hyvää. Toista se on meikäläisillä, pelkkä kermakakun ja voileivän näkeminen lisää muutaman gramman.
kiva olla tämän ikäinen ja tarkoitan sitä:D Onhan uusi kokemus, että alkaa vähitellen olla perspektiiviä näköalassa! Filmiäkin on riittämiin, loppua en näe, askel tuppaa menemään entisellä vauhdilla, kipittää aamuisin kiiruusti vessaan, vauhdilla keittiöön, saa nähdä koska arvokkuus iskee:D Niskan jäykistymistä se vaatisi , mutta ei tunnu vielä jämähtäneen.
Vaihtelua tosin alan kaivata tähän talviseen olotilaan, kun tuo ulkoilu ei nyt pakkasilla miellytä, eikä pumppu pidä noin kylmää hengittää lujaa, nenäkin kun on pieni.
Muuten vipellän ja seuraan mielenkiintojeni kohteita Googletan enkä enään vilkaisekaaan tylsiä tietokirjoja. Kirjahyllyt ovat täynnä enimmäkseen taidekirjoja, nyt ei kuvan tekeminenkään ole ajankohtaista, se kun tulee silloin kun sille sopii... Hyvää aamupäivää ja mielenkiintoista elämää:D
Jos harrastat ja liikut ja olet paljon nuorten kanssa tekemisissä ja et katso peiliin liian usein ja jos vielä suostut syömään terveellisesti, niin elät ehkä kymmenen vuotta kauemmin, kuin toisinpäin eläen.
Mutta mutta, silloin kulutat eläkerahoja enemmän ja sitähän nykyisin itketään.
Teet niin tai näin, ain menee väärin päin- pilvi*
siinä mitään mieltä omalla kohdallani pyrkiä elämään niin pitkään kuin mahdollista ja senvuoksi panostaa terveellisiin elämäntapoihin. Kuka nyt haluaisi (pirun vanhana) kauan olla. No, suku on elänyt pitkään äidin puolelta, mutta en näe sitä tavoittelemisen arvoiseksi itsessään, nautin tästä ja nyt! Eläkerahoja en sure, hölmöähän se olisi,---- omiaan surra, iloita niistä pitää ja laittaa kiertoon:D
pilvi* kirjoitti:
siinä mitään mieltä omalla kohdallani pyrkiä elämään niin pitkään kuin mahdollista ja senvuoksi panostaa terveellisiin elämäntapoihin. Kuka nyt haluaisi (pirun vanhana) kauan olla. No, suku on elänyt pitkään äidin puolelta, mutta en näe sitä tavoittelemisen arvoiseksi itsessään, nautin tästä ja nyt! Eläkerahoja en sure, hölmöähän se olisi,---- omiaan surra, iloita niistä pitää ja laittaa kiertoon:D
kertoi olevansa 87v.
Kun kunnioittavasti hämmästelin korkeaa ikää ja hyvää kuntoa, niin hän vastasi. Ei tämä vielä mitään. Isosisko eli 103 vuotiaaksi.- demeter
Jopel kirjoitti:
kertoi olevansa 87v.
Kun kunnioittavasti hämmästelin korkeaa ikää ja hyvää kuntoa, niin hän vastasi. Ei tämä vielä mitään. Isosisko eli 103 vuotiaaksi.josta tuli myöhemmin hyvä ystäväni eli 97-vuotiaaksi. Vielä 95-vuotiaana hän niitteli heinää kotipihalta.
Sitten muisti alkoi heiketä ja kun kävin hänen luonaan vanhainkodilla hän toistuvasti varoitteli minua toivomasta itselleni pitkää ikää. Vanhempani elivät 80-vuotiaiksi, eivätkä hekään vanhuutta suuremmin ylistäneet, jos eivät moittineetkaan.
Sisarukseni, jotka ovat kaikki minua vanhempia, pitävät aktiivisesti kuntoaan yllä (kuten minäkin), koska "sängyn pohjille" joutuminen vanhuudessa pelottaa.
Omat "arvoni" ovat toistaseksi olleet hyvät, mutta kolestrooli on sen verran koholla, että aloitin valkosipulin syönnin ja ostin lisäksi punariisivalmistetta. Sanovat niiden auttavan. Statiinilääkitys ei sovi kaikille, olen kuullut. - cccccxxx
demeter kirjoitti:
josta tuli myöhemmin hyvä ystäväni eli 97-vuotiaaksi. Vielä 95-vuotiaana hän niitteli heinää kotipihalta.
Sitten muisti alkoi heiketä ja kun kävin hänen luonaan vanhainkodilla hän toistuvasti varoitteli minua toivomasta itselleni pitkää ikää. Vanhempani elivät 80-vuotiaiksi, eivätkä hekään vanhuutta suuremmin ylistäneet, jos eivät moittineetkaan.
Sisarukseni, jotka ovat kaikki minua vanhempia, pitävät aktiivisesti kuntoaan yllä (kuten minäkin), koska "sängyn pohjille" joutuminen vanhuudessa pelottaa.
Omat "arvoni" ovat toistaseksi olleet hyvät, mutta kolestrooli on sen verran koholla, että aloitin valkosipulin syönnin ja ostin lisäksi punariisivalmistetta. Sanovat niiden auttavan. Statiinilääkitys ei sovi kaikille, olen kuullut.mutta sanotaan, että joka ikä paras ikä, täytyy vain olla tyytyväinen siihen mitä on, eikä
harmitella muutoksia, kun ne kuitenkin kuuluvat jokaisen "etuuksiin" aina iän myötä, kun aina
vain muistaisi tämän, varsinkin silloin kun ei sitten millään meinaa jaksaa nousta kovinkaan montaa
rappusta ylös ja vinttiin tuntuu olevan liian monta rappua, kyllä joskus pistää sapeksi ja miettii
ihan reilusti, että voi hemmetti - cccccxxx
cccccxxx kirjoitti:
mutta sanotaan, että joka ikä paras ikä, täytyy vain olla tyytyväinen siihen mitä on, eikä
harmitella muutoksia, kun ne kuitenkin kuuluvat jokaisen "etuuksiin" aina iän myötä, kun aina
vain muistaisi tämän, varsinkin silloin kun ei sitten millään meinaa jaksaa nousta kovinkaan montaa
rappusta ylös ja vinttiin tuntuu olevan liian monta rappua, kyllä joskus pistää sapeksi ja miettii
ihan reilusti, että voi hemmetti" Meni hukkaan? Mitä kokemuksen tuhlausta ihmisen kuolema onkaan . Juuri kun opit elämään ja
vähän viisastut, onkin jo ilta." Ihan olen samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site395777Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2165323Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers394452Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto404293SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun514068Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813766SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt853680Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään453119Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062440SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het462388