meillä suomalaisilla kai erikoisesti. Kerrostaloissa asuvilla on mahdollisuus tuikata ovisilmästä, kuka uskaltaa heidän rauhaansasa häiritä. J a asilti ollaan vailla välittömyyttä, ovet auki-mentaliteettia.
Minäkin innoissani Virosta tultuani olin aivan erilainen , välittömämpi, tottunut tuttavalliseen kanssakäyntiin. Suoraan sanoen olin surullinen joutuessani tulemaan takaisin koleaan Suomeen.
No, sitten kun rappukäytävässni asuu monia eri kansallisuuksia, venäläiset, iranilaiset, libyalainen, kosovolaiset, niin ruvettiin enenmmän olemaan yhdessä.
Järjestettiin pihayhteisoloja kesäisin, jopa tätä avoimien ovien päivää.Mutta...heh..multakin hävisivät lompakot avoimien ovien päivinä.
Toisaalta toisille avun tarjoaminen voi olla tungettelua, riippuen kansallisuuksista.
ittestähän on kiinni yhteydenotto...voi minnuukin, tää ykss romanirouvakin ystävällisesti pyysi käymääm,mie vaan nytkin täs yksiksein näpyttelen.
Miks en mee gypsy-lauluja laulamaan.Mutta hienovaraista ymmärtämistä on toisen kulttuurin kanssa seurustelu. Puolin ja toisin.
Reviiri,
42
556
Vastaukset
Eiköhän oma turvallisuus ole oven avaajalla ensisijainen syy kurkistaa ovisilmästä, jos joku ovikelloa soittaa.
Tutulle ja turvalliselle avataan ja tuntemattomaa varten pannaan turvaketju paikoilleen ennen oven avaamista. Turha sitä on hävetä.ymmärtänyt "turvallisuuttani" turvata, en ole koskaan joutunutkaan turvattomauuden tilanteisiin.Aina aukaisen oveni. Olenko niin "macho-nainen", että silmiin katsoessa toinen huomaa,että parempi perääntyä...jos olisi siis epärehellisissä aikeissa. Mutta aina tuttavat tulevat kysymään minulta neuvoa, eivät he minua pelkää!! Vaikka olen joskus autossani keskellä Tallinnaa nukkunut, ei ole tarvinnut pelätä mitään.
Mutta siinä ihmisiin luottamisissani olen ehkä liian lepsu, haitanneeko sekkään mittään. Paljon sekin on antanut elämään.
On mukava tervehtiä iranilaisia,italialaisia, albaaneja halauksella, he kysyvät ja kuuntelevat tosissaan...mitä kuuluu...ei small talkilla.
Venäläiset ja virolaiset eivät koskaan tavatessa halaa, siis vain tuttavat...esimerkiksi virolainen mies ei suostu käskynkkää kävelemään. No heilläkin votkasta sitten tunteet avautuvat kuten meilläkin.
Votka on muuten mahdoton aine, ainakin minulle, vaikuttaa agressiivisesti, joten vuosikymmenet ollut se maistamatta.- .-,
susmorsian kirjoitti:
ymmärtänyt "turvallisuuttani" turvata, en ole koskaan joutunutkaan turvattomauuden tilanteisiin.Aina aukaisen oveni. Olenko niin "macho-nainen", että silmiin katsoessa toinen huomaa,että parempi perääntyä...jos olisi siis epärehellisissä aikeissa. Mutta aina tuttavat tulevat kysymään minulta neuvoa, eivät he minua pelkää!! Vaikka olen joskus autossani keskellä Tallinnaa nukkunut, ei ole tarvinnut pelätä mitään.
Mutta siinä ihmisiin luottamisissani olen ehkä liian lepsu, haitanneeko sekkään mittään. Paljon sekin on antanut elämään.
On mukava tervehtiä iranilaisia,italialaisia, albaaneja halauksella, he kysyvät ja kuuntelevat tosissaan...mitä kuuluu...ei small talkilla.
Venäläiset ja virolaiset eivät koskaan tavatessa halaa, siis vain tuttavat...esimerkiksi virolainen mies ei suostu käskynkkää kävelemään. No heilläkin votkasta sitten tunteet avautuvat kuten meilläkin.
Votka on muuten mahdoton aine, ainakin minulle, vaikuttaa agressiivisesti, joten vuosikymmenet ollut se maistamatta.Ja kaupungissa.
Käyn viikottain katsomassa mökkiä maaseudulla talvisinkin. Ennen olisin voinut vaikka asua siellä ympäri vuoden.
Nyt en halua, tykkään asua taajamassa talvisin, talkkari hoitaa lumityöt ja lämmitys hoituu kun maksaa vastikkeen.
- puppua
Virossa on tunnelma aivan samankaltainen ko Suomessa, ei mitään eroa.
Rikollisia sieltä lappaa tänne suomalaisia höynäyttämään ja lompakkoja varastamaan.
Susmorsiankin helppo nakki.
Mitähän tämä ulkolaisten ihailu oikein on?
Ydin taitaakin olla suomalaisvihaa.en vain osaa puhua, että taulapääkin ymmärtäisi.
Virolaiset nimeenomaan umpimielisisiä, avautumattomia enemmän kuin me taulapäät. Itsekin vanhemmat virolaiset myöntävät, että "venäläinen" on heidän sukupolvensa, koska on ollut pakko olla "venäläinen." Kaikkea muuta kuin ihannointia kertomani.
Mutta kivempi olis olla manjaana-eurooppalainen kuin kulmat rypyssä . Lueppa uuestaan em. , olen suht. samaa mieltää, muttei heitä lapa kuitenkaan tänne....oppimaan tavoille tulevat,heh.
Millon oon muuten nähnyt umpihumalaisen virolaisen räyhäämässä.
Taian kuiteski olla aika vaikee nakki. En tunne itteeni höynäytetyks.- HÖHhööö
susmorsian kirjoitti:
en vain osaa puhua, että taulapääkin ymmärtäisi.
Virolaiset nimeenomaan umpimielisisiä, avautumattomia enemmän kuin me taulapäät. Itsekin vanhemmat virolaiset myöntävät, että "venäläinen" on heidän sukupolvensa, koska on ollut pakko olla "venäläinen." Kaikkea muuta kuin ihannointia kertomani.
Mutta kivempi olis olla manjaana-eurooppalainen kuin kulmat rypyssä . Lueppa uuestaan em. , olen suht. samaa mieltää, muttei heitä lapa kuitenkaan tänne....oppimaan tavoille tulevat,heh.
Millon oon muuten nähnyt umpihumalaisen virolaisen räyhäämässä.
Taian kuiteski olla aika vaikee nakki. En tunne itteeni höynäytetyks.vedätettävä höynä
ihmisenä osaisin yhden reviiripiirin ilmaista. Ittekki voin siihen syyllistyy, en kiellä. Mutta oman elämänsä kulun ja itsestään kertominen ylittää rajan, mihin kanssaihmiset pakotetaan. Omassa itsessäkin on kestämistä, ei tarvitsisi lukea yhden ainoan, tärkeimmältä itsestään tuntuvan, selostuksia.
On loukkaavaa käyttää toisia "itsepuhdistukseen."
Ei täällä voi ovisilmästä tiirata, laskeakko sisälle vai ei.- ei kiinnosta!
Etkö huomaa?
arkoina ja saamattomina odotatte, että sus täällä yksin yrittää entisen luonnollisen keskusteluilmapiirin luoda. Mitä jatkuvaa eripuraa ja energian tuhlausta Pilvi täälläoloaikanaan aiheuttanut.
Meille monelle tämä on tärkeäkin paikka, muttei enää monikaan tunnu kestävän, vaan mieluummin lähte karkuun.
Sanokaapa nyt rohkeasti mielipiteenne, joko nikillänne tai ilman.
Jos osaisin olla ilkeä, sanoisin niillä sanoilla, mitä jotkut nikittömät ovat käyttäneet...toisaalta hatunnosto heille. Miten voi joku helvetin palsta näin sekaisin mennä joidenkin tai kukaties jonkun takia. Epäilyjä ja arvuuttelujako, kuka milloinkin kirjoittaa....niinkö.- Seku
Sanon nyt niinkuin ajattelen ja kuten aina, omaa ainutta nikkiäni käyttäen.
Ärsyttäähän minuakin toisinaan, mutta otan huumorin kannalta ja itse tykönäni ajattelen, että jopa tulee legendaa. Kuten laivaristeilyllä pursierin pukunsa kehuminen. Miehensä, ainakin jonkun niistä, ylistäminen, sekä "epänormaali" positiivisuus.
Mies muka maineikas muotokuvamaalari. Joskus on käväissyt mielessäni, että Pilvi, sen enempää kuin edesmennyt ukkonsakaan eivät ole kumpikaan maalanneet taulun taulua.
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta! - pilvi*
Seku kirjoitti:
Ärsyttäähän minuakin toisinaan, mutta otan huumorin kannalta ja itse tykönäni ajattelen, että jopa tulee legendaa. Kuten laivaristeilyllä pursierin pukunsa kehuminen. Miehensä, ainakin jonkun niistä, ylistäminen, sekä "epänormaali" positiivisuus.
Mies muka maineikas muotokuvamaalari. Joskus on käväissyt mielessäni, että Pilvi, sen enempää kuin edesmennyt ukkonsakaan eivät ole kumpikaan maalanneet taulun taulua.
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta!juuri kotiin naapurilta,jatkakaa nyt vaan kaiken takana on varmaan pilvi* Eihän se tee muuta kuin valehtelee ja kirjoittaa kaikki sikamaisuudet palstalla. Voi teitä...surullinen olen.
Seku kirjoitti:
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta!mutta ovatko kaikki henkilöt täällä.
Kerromme luonnollisesti omista raadollisuustammekin, mutta on yksi henkilö, jossa ei ole yhtään raadollisuutta. Ennen puhuimme luonnollisesti ajatuksistamme, tunteistamme, nyt tullut kuin pakko johonkin auvoisuuteen. Eihän elämä sitä ole, ja kestämme jos toisillemme kertoilemme, rasittamatta toisiamme, ihan luonnollisena asiana.
Olemme kehittyneet näinä yhteiselon vuosina, minä ainakin tunnen niin.
Mutta jos taas suoraan sanon, pILvi...minua pelottaa sinun "henkilöllisyytesi."- pilvi*
susmorsian kirjoitti:
mutta ovatko kaikki henkilöt täällä.
Kerromme luonnollisesti omista raadollisuustammekin, mutta on yksi henkilö, jossa ei ole yhtään raadollisuutta. Ennen puhuimme luonnollisesti ajatuksistamme, tunteistamme, nyt tullut kuin pakko johonkin auvoisuuteen. Eihän elämä sitä ole, ja kestämme jos toisillemme kertoilemme, rasittamatta toisiamme, ihan luonnollisena asiana.
Olemme kehittyneet näinä yhteiselon vuosina, minä ainakin tunnen niin.
Mutta jos taas suoraan sanon, pILvi...minua pelottaa sinun "henkilöllisyytesi."sinulle miettimistä miksi. Ei kaikki tuo jotain raadollisuutta esiin, jos sellaista löytää! En koskaan ole tuntenut kateutta, tuskin varsinaista vihaakaan, vihastunut olen toki, mutta suru on se millä reagoin jos petyn johonkin ihmiseen. Ja puhumalla päässyt yhteisymmärrykseen.
Tällaisiakin ihmisiä on, paljonkin, mutta mitään hyvää ei saa aikaan herättämällä "pahaa verta" syyttämällä kanssaihmisiään olemattomista asioista.
Kyllä minulle voi sanoa suoraan, arvaa jos minä kauhistun sinua joskus! Näin me olemme erilaisia ihmisiä, mutta vois muistaa, että ihmisyys on muuta kuin hampaat irvessä olemista. Ja sillä ylpeillä! Ja tämä ihan suoraan. - 16+1
pilvi* kirjoitti:
sinulle miettimistä miksi. Ei kaikki tuo jotain raadollisuutta esiin, jos sellaista löytää! En koskaan ole tuntenut kateutta, tuskin varsinaista vihaakaan, vihastunut olen toki, mutta suru on se millä reagoin jos petyn johonkin ihmiseen. Ja puhumalla päässyt yhteisymmärrykseen.
Tällaisiakin ihmisiä on, paljonkin, mutta mitään hyvää ei saa aikaan herättämällä "pahaa verta" syyttämällä kanssaihmisiään olemattomista asioista.
Kyllä minulle voi sanoa suoraan, arvaa jos minä kauhistun sinua joskus! Näin me olemme erilaisia ihmisiä, mutta vois muistaa, että ihmisyys on muuta kuin hampaat irvessä olemista. Ja sillä ylpeillä! Ja tämä ihan suoraan.Ihan selvä saletti juttu, susmorsio kaipaa miekankalistelijaa, ei pidä mennä mukaan.
Kyllä se siitä. - pilvi*
Seku kirjoitti:
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta!Jos kuvittelet minun sen keksineen sen puvun huomioimisen niin olet kyllä heikoilla:D Mikä ettei Pariisista ostettu puku, turkoosin sinivihreä silkkipuku, jonka mieheni halusi minun ostavan.
Onko tuo nyt niin vaikeaa tajuta, että sellaistakin voi olla. Se ON kaunis puku pitkä hame, erillinen shifonkipusero ihan sininen, ja siihen valkoinen kirjaltu silkkishaali. Ihania muistoja hyvästä puolisostani, joka soi minullekin jotakin kaunista.
Mutta tallaa se vain lokaan---- jos mieluimmin niin haluat, minulle se on kaunis muisto. - Seku
pilvi* kirjoitti:
Jos kuvittelet minun sen keksineen sen puvun huomioimisen niin olet kyllä heikoilla:D Mikä ettei Pariisista ostettu puku, turkoosin sinivihreä silkkipuku, jonka mieheni halusi minun ostavan.
Onko tuo nyt niin vaikeaa tajuta, että sellaistakin voi olla. Se ON kaunis puku pitkä hame, erillinen shifonkipusero ihan sininen, ja siihen valkoinen kirjaltu silkkishaali. Ihania muistoja hyvästä puolisostani, joka soi minullekin jotakin kaunista.
Mutta tallaa se vain lokaan---- jos mieluimmin niin haluat, minulle se on kaunis muisto.Päinvastoin vähän liian "helppo"
En tallaa sinua, enkä kaunista muistoa miehestäsi ja puvustasi lokaan, kummeksun vain joskus tarinoitasi.
Tahdon uskoa sinun olevan juuri se mikä kerrotkin olevasi. Sitä paitsi, onhan palstalla esm. Irkku, joka tapasi sinut henkilökohtaisesti kun toit hänelle omenia mökiltäsi.
Ainakin teitte täällä palstalla treffit.
Muuten, saattaapa jollain muullakin olla kaapissaan Diorin muotitalosta, Pariisista ostettuja pukuja. - erilaisia
pilvi* kirjoitti:
Jos kuvittelet minun sen keksineen sen puvun huomioimisen niin olet kyllä heikoilla:D Mikä ettei Pariisista ostettu puku, turkoosin sinivihreä silkkipuku, jonka mieheni halusi minun ostavan.
Mutta tallaa se vain lokaan---- jos mieluimmin niin haluat, minulle se on kaunis muisto.muistaakseni asukkaista kerrostaloissa?
Kyllä me suomalaiset olemme hiljaisia ennenkuin tunnemme toisemme.
Kuusi vuotta sitten kun palasin Suomeen niin mielini pahoittui usein kun en saanut hymyä monilta enkä aina vastausta tervehdykseeni. Nuoremmat olivat kyllä kohteliaampia kuin keskikäiset tai vanhemmat.
Olen kai nyt tottunut täällä elämiseen sillä tuntuu aivan OK, vai onko ehkä ystävällisimpiä ihmisiä nykyään tässä kerrostalossa! - Seku
erilaisia kirjoitti:
muistaakseni asukkaista kerrostaloissa?
Kyllä me suomalaiset olemme hiljaisia ennenkuin tunnemme toisemme.
Kuusi vuotta sitten kun palasin Suomeen niin mielini pahoittui usein kun en saanut hymyä monilta enkä aina vastausta tervehdykseeni. Nuoremmat olivat kyllä kohteliaampia kuin keskikäiset tai vanhemmat.
Olen kai nyt tottunut täällä elämiseen sillä tuntuu aivan OK, vai onko ehkä ystävällisimpiä ihmisiä nykyään tässä kerrostalossa!Ulko-ovemme ovat päiväsaikaan visusti lukossa. Se ei ole hätävarjelun liioittelua, eikä mitenkään liikaa varovaisuutta, sillä iäkkäitä ihmisiä on ryöstetty ja pahoinpidelty heidän kodeissaan, jos pahantekijät ovat päässeet sisään.
Onhan meillä tosin pyssyn torrakka, mutta eipä sillä taidettaisi pystyä puolustautumaan.
Vakava asia nuo aseet, mutta kyllä minua vähän huvittaa mielikuva ukostani uhkailemassa ihmisiä aseella. - pilvi*
Seku kirjoitti:
Päinvastoin vähän liian "helppo"
En tallaa sinua, enkä kaunista muistoa miehestäsi ja puvustasi lokaan, kummeksun vain joskus tarinoitasi.
Tahdon uskoa sinun olevan juuri se mikä kerrotkin olevasi. Sitä paitsi, onhan palstalla esm. Irkku, joka tapasi sinut henkilökohtaisesti kun toit hänelle omenia mökiltäsi.
Ainakin teitte täällä palstalla treffit.
Muuten, saattaapa jollain muullakin olla kaapissaan Diorin muotitalosta, Pariisista ostettuja pukuja.Irkkua koska satoi silloin , kun keskiviikoksi olisin tuonut omanat. Säälihän se oli, mutta silloin satoi kaatamalla maanantai tiistaina, mutta omanat kävivät naapurit hakemassa.
Sinulleko olen selityksiä velkaa! - isoäiti*
Seku kirjoitti:
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta!Kyllä pilvin edesmennyt mies oli muotokuvamaalari, tunnettukin, hän oli myös liiton jäsen,
mitä moni pitää myöskin ansiona.
Erilaisuus on rikkautta, kuten pieni pilvikin on joskus toivottu auringon edessä.
Helena Anhavan runo sopii tähän:
Aina oltava niitä joiden päälle voi sylkeä:
punikit, juutalaiset, romanit
ja nyt tuli individualistin vuoro.
Ei yksi voi olla niinkuin kaikki,
eivät useimmat kaikistakaan ole
vaikka luulevat olevansa
tullakseen hyväksytyiksi. - 16 + 13
isoäiti* kirjoitti:
Kyllä pilvin edesmennyt mies oli muotokuvamaalari, tunnettukin, hän oli myös liiton jäsen,
Erilaisuus on rikkautta, kuten pieni pilvikin on joskus toivottu auringon edessä.
vaikka luulevat olevansa
tullakseen hyväksytyiksi.Erilaisia pitää ihmisten olla ja eikö se ole niin että turha muuttaa toista, jos itsessä on vika turha sitä on kateuden nimissäkään valuttaa toiselle.
Mieluummin erilaisia kuin samanlaisia, ja ainakin ilman noita ikuisia ilkeitä huomautuksia.
Annetaan kaikkien vaan olla tai jäädään lomille joksikin aikaa, turhaa kaikkea aina kaataa porukalla Pilvin* syyksi.
Joku vaan on saanut elää toisenlaisen elämän, ja siitäkö ei saisi kertoilla, toiset kallistuu kiukutteluun toiset jatkaa omalla tavallaan.
Tulee mieleen että nämä valittajat ovat yksinäisiä vanhoja piikoja tai parisuhteessa pahasti epäonnistuneita, siksi kai tuntuu pahalta jos toisella on ollut hyvä elämä ja siitä voi kertoa avoimesti.
Muutos alkaa itsestä. Olinpa aikanaan aktiivisti mukana täällä joukossa itsekin, mutta kaikella on aikansa.
Palstalla oli monia kivoja kirjoittajia, tuttuja nimimerkkejä, mutta oli mukana sitä samaa nälvimistä jota nytkin kirjoituksissa havaitsee. En tiedä, yksi vai yhdeksän, mutta ainakin yksi tunnetuksi tullut riidanhaastaja ja toisten yli tallaaja palstalla liikkui.
Kovalla sisulla moni pysyi mukana, ja taitaapa heitä olla mukana vieläkin.
Nyt on muita kiireitä, elämään on tullut enemmän sisältöä ja siksi tänne tulee poikettua yhä harvemmin.
Itsekin syyllistyin silloisen tietämättömyyteni johdosta puhumaan omia asioita ja tapahtumia, sain kuulla itsekkyydestä ja itsekeskeisyydestä, vaikka olin vain liian avoin ja rehellinen. Rehellisyys ei ole kadonnut, mutta sisimmät tunteet ja "paljastukset" jäävät avaamatta.
Ihailen heitä jotka jaksavat, mutta en katso itselläni olevan tietoja niin paljon nykytilanteesta, että voisin sanoa mikä palsta tilanne ja tulevaisuus. Rehellisesti sanoen, en ymmärrä muutamia kirjoittajia, mutta se ei ole muuta kuin ajatusten ja elämäntapojen erilaisuutta, en osaa samaistua kaikkiin ja siksi en saa sellaista yhteyttä joka vallitsi muutamia vuosia sitten tälläkin palstalla. Nykytilahan on mukana olevien näköinen, moni vanha on poissa ja uusia tilalla, ehkä nimerkkiäkin vaihdettu.
Aika muuttuu ja me sen mukana.
Tästä kerrostalo asumisesta, olen täällä kuin väärään postilaatikkoon työnnetty sanomalehti. Kaikki lukevat mitä teen ja minne menen, mutta tuttavuudet jäävät lyhyiksi muiden talon asukkaiden kanssa. Vaihtuvuus on suuri asukkaiden keskuudessa ja täällä mieluummin katsotaan ikkunasta kuin tullaan juttusille. Kai se on jotain omien asioiden sulkemista oman oven taakse, en tiedä, mutta on täällä näitä kivoja, avoimiakin naapureita. Minä kun olen aina "sosiaalinen ja auttava"... huomaan kuinka se vaikuttaa kaikkialla... apu kelpaa.
En kyllä avaa aina ovea. Olen oppinut, viinakauppaan kyytimieheksi on helpompi sanoa ei kun pyyntöä ei edes kuule !
Nyt on ovikello soinut ahkeraan... ja touhua riittää monella sektorilla, mutta aina joskus kurkkaan tännekin.
Kiva kun tuttuja on vielä mukana ja tutuiksi tullaan tapaamalla ihan oikeassa elämässä.
Muutamia olenkin tavannut ja voin sanoa ettei yksikään ystävä tällä iällä ole liikaa, ei täältä eikä tästä todellisesta elämästä jossa koputellaan toistemme ovelle muutenkin kuin vain kirjoittamalla tai soittamalla ovikelloa.- 1234+
Seku kirjoitti:
Anteeksi Pilvi, mutta tunnut liian hyvältä ollaksesi totta!Toivottavasti ei minusta tule koskaan noin kateellista, katkeraa ja ilkeää.
Saahan sitä sanoa mitä ajattelee, mutta miksikä maailma menisi jos kaikki olisivat tuollaisia, kestätkö itse kritiikkiä, vai oletko täydellinen?
Miksi et vain lue, ei normaalit ihmiset ala heti epäilemään ja piikittelemään vaikka olisivatkin eri mieltä asioista. - porukalla?
16 + 13 kirjoitti:
Erilaisia pitää ihmisten olla ja eikö se ole niin että turha muuttaa toista, jos itsessä on vika turha sitä on kateuden nimissäkään valuttaa toiselle.
Mieluummin erilaisia kuin samanlaisia, ja ainakin ilman noita ikuisia ilkeitä huomautuksia.
Annetaan kaikkien vaan olla tai jäädään lomille joksikin aikaa, turhaa kaikkea aina kaataa porukalla Pilvin* syyksi.
Joku vaan on saanut elää toisenlaisen elämän, ja siitäkö ei saisi kertoilla, toiset kallistuu kiukutteluun toiset jatkaa omalla tavallaan.
Tulee mieleen että nämä valittajat ovat yksinäisiä vanhoja piikoja tai parisuhteessa pahasti epäonnistuneita, siksi kai tuntuu pahalta jos toisella on ollut hyvä elämä ja siitä voi kertoa avoimesti.
Muutos alkaa itsestä.kukahan täällä on kerta toisen jälkeen näitä haukkumisia aloittanut. Silti mollaaja saa kummasti sympatioita .
- ?( )?
isoäiti* kirjoitti:
Kyllä pilvin edesmennyt mies oli muotokuvamaalari, tunnettukin, hän oli myös liiton jäsen,
vaikka luulevat olevansa
tullakseen hyväksytyiksi.Sinähän se tietysti osaat edesmennyttä miestäsi kehua. Täällähän ei ole ainuttakaan palstalaista joka tietäisi kuka on miehesi.
Voit siis puskanikeilläsi, narsistina kehua retostella itseäsi ja sukulaisiasi mielin määrin. - 112234
1234+ kirjoitti:
Toivottavasti ei minusta tule koskaan noin kateellista, katkeraa ja ilkeää.
Saahan sitä sanoa mitä ajattelee, mutta miksikä maailma menisi jos kaikki olisivat tuollaisia, kestätkö itse kritiikkiä, vai oletko täydellinen?
Miksi et vain lue, ei normaalit ihmiset ala heti epäilemään ja piikittelemään vaikka olisivatkin eri mieltä asioista.Ainakin joku kirjoitus on herättänyt.....on osunut oikeaan hermoon!
Kuka lienet mutta oikein teit.
Tässä jo muutama selitys tullut - kumman tarkkaan
112234 kirjoitti:
Ainakin joku kirjoitus on herättänyt.....on osunut oikeaan hermoon!
Kuka lienet mutta oikein teit.
Tässä jo muutama selitys tullutjotkut toisten sanomiset tutkii muistaa, puvut ja kaikki. Kyllä täällä kateus on kamala tauti. Ei uskalla matkoistaan kertoa, ei menestyneistä lapsista ja ihanista lapsenlapsista, kaikkein vähiten onnellisesta avioliitosta. Heti on salailkeät piikittelijät tai räyhääjät kantapäillä, kukin luonteensa mukaan.
- Seku
Tuoksuvattu kirjoitti:
Olinpa aikanaan aktiivisti mukana täällä joukossa itsekin, mutta kaikella on aikansa.
Palstalla oli monia kivoja kirjoittajia, tuttuja nimimerkkejä, mutta oli mukana sitä samaa nälvimistä jota nytkin kirjoituksissa havaitsee. En tiedä, yksi vai yhdeksän, mutta ainakin yksi tunnetuksi tullut riidanhaastaja ja toisten yli tallaaja palstalla liikkui.
Kovalla sisulla moni pysyi mukana, ja taitaapa heitä olla mukana vieläkin.
Nyt on muita kiireitä, elämään on tullut enemmän sisältöä ja siksi tänne tulee poikettua yhä harvemmin.
Itsekin syyllistyin silloisen tietämättömyyteni johdosta puhumaan omia asioita ja tapahtumia, sain kuulla itsekkyydestä ja itsekeskeisyydestä, vaikka olin vain liian avoin ja rehellinen. Rehellisyys ei ole kadonnut, mutta sisimmät tunteet ja "paljastukset" jäävät avaamatta.
Ihailen heitä jotka jaksavat, mutta en katso itselläni olevan tietoja niin paljon nykytilanteesta, että voisin sanoa mikä palsta tilanne ja tulevaisuus. Rehellisesti sanoen, en ymmärrä muutamia kirjoittajia, mutta se ei ole muuta kuin ajatusten ja elämäntapojen erilaisuutta, en osaa samaistua kaikkiin ja siksi en saa sellaista yhteyttä joka vallitsi muutamia vuosia sitten tälläkin palstalla. Nykytilahan on mukana olevien näköinen, moni vanha on poissa ja uusia tilalla, ehkä nimerkkiäkin vaihdettu.
Aika muuttuu ja me sen mukana.
Tästä kerrostalo asumisesta, olen täällä kuin väärään postilaatikkoon työnnetty sanomalehti. Kaikki lukevat mitä teen ja minne menen, mutta tuttavuudet jäävät lyhyiksi muiden talon asukkaiden kanssa. Vaihtuvuus on suuri asukkaiden keskuudessa ja täällä mieluummin katsotaan ikkunasta kuin tullaan juttusille. Kai se on jotain omien asioiden sulkemista oman oven taakse, en tiedä, mutta on täällä näitä kivoja, avoimiakin naapureita. Minä kun olen aina "sosiaalinen ja auttava"... huomaan kuinka se vaikuttaa kaikkialla... apu kelpaa.
En kyllä avaa aina ovea. Olen oppinut, viinakauppaan kyytimieheksi on helpompi sanoa ei kun pyyntöä ei edes kuule !
Nyt on ovikello soinut ahkeraan... ja touhua riittää monella sektorilla, mutta aina joskus kurkkaan tännekin.
Kiva kun tuttuja on vielä mukana ja tutuiksi tullaan tapaamalla ihan oikeassa elämässä.
Muutamia olenkin tavannut ja voin sanoa ettei yksikään ystävä tällä iällä ole liikaa, ei täältä eikä tästä todellisesta elämästä jossa koputellaan toistemme ovelle muutenkin kuin vain kirjoittamalla tai soittamalla ovikelloa.on vartenotettava vaihtoehto. Kyllä täälläkin on mukava kirjoitella, mutta tuo yllämainittu "avartaa" enemmän. Voi löytää nuoruudenaikaisia kavereita ja tutustua uusiin ihmisiin.
Minullakin oli yhteinen tuttumme "puhemiehenä" ja nyt kirjoittelen Austraaliaan ja Kanadaan, sekä saan mukavia viestejä sieltä, kaukaa merien takaa.
Tuohon Pilvi ystäväämme mennäkseni : Olen luonteeltani sellainen konstailemattoman suora, ja kun susmorsian kehoitti, että " sanokaapa nyt rohkeasti mielipiteenne, joko nikillä tai ilman", niin minä sanoin.
Olen samaa mieltä edelleenkin, mutta tulisin varmasti toimeen Pilvin kanssa live-elämässäkin, kuten susmorsiamenkin kanssa.
Ei tuo pieni nahistelu haittaa, päinvastoin, tuo väriä muuten neutraaleihin ilmaisuihin ja kannanottoihin.
Emmehän kuitenkaan nimittele toisiamme kanoiksi tai kukoiksi, emmekä millään "eläimillisillä" nimillä, vaikka minulle sopisi lehmä nimitys aika hyvin. - eikö haittaa
Seku kirjoitti:
on vartenotettava vaihtoehto. Kyllä täälläkin on mukava kirjoitella, mutta tuo yllämainittu "avartaa" enemmän. Voi löytää nuoruudenaikaisia kavereita ja tutustua uusiin ihmisiin.
Minullakin oli yhteinen tuttumme "puhemiehenä" ja nyt kirjoittelen Austraaliaan ja Kanadaan, sekä saan mukavia viestejä sieltä, kaukaa merien takaa.
Tuohon Pilvi ystäväämme mennäkseni : Olen luonteeltani sellainen konstailemattoman suora, ja kun susmorsian kehoitti, että " sanokaapa nyt rohkeasti mielipiteenne, joko nikillä tai ilman", niin minä sanoin.
Olen samaa mieltä edelleenkin, mutta tulisin varmasti toimeen Pilvin kanssa live-elämässäkin, kuten susmorsiamenkin kanssa.
Ei tuo pieni nahistelu haittaa, päinvastoin, tuo väriä muuten neutraaleihin ilmaisuihin ja kannanottoihin.
Emmehän kuitenkaan nimittele toisiamme kanoiksi tai kukoiksi, emmekä millään "eläimillisillä" nimillä, vaikka minulle sopisi lehmä nimitys aika hyvin.leppoisa kahvipöytä tämä on nimensä mukaan.
- pilvi*
eikö haittaa kirjoitti:
leppoisa kahvipöytä tämä on nimensä mukaan.
leppoisa keskustelupalsta, ei tätä kannata jatkaa ruotimalla sen enempää. Sen arvoista se ei ole. Kiitos kuitenkin mieltä lämmittävistä ja terveistä mielipiteistänne!
Isoäidille kauneimmat kiitokseni, luin sen jo ennen klo 01, jonka jälkeen sain niin hyvän olon ja nukuin kuin lapsi kiitollisena.
Terveiseni hänelle:) - huh,huh.
pilvi* kirjoitti:
leppoisa keskustelupalsta, ei tätä kannata jatkaa ruotimalla sen enempää. Sen arvoista se ei ole. Kiitos kuitenkin mieltä lämmittävistä ja terveistä mielipiteistänne!
Isoäidille kauneimmat kiitokseni, luin sen jo ennen klo 01, jonka jälkeen sain niin hyvän olon ja nukuin kuin lapsi kiitollisena.
Terveiseni hänelle:)isoäiti, sehän katsoi itseäsi peilistä. Et kai onneton todellakaan usko, että kaikki täällä ovat täydellisiä puupäitä.
Näinhän isoäitinä tuolla ylempänä kirjoitit,
"Kyllä pilvin edesmennyt mies oli muotokuvamaalari, tunnettukin, hän oli myös liiton jäsen,
mitä moni pitää myöskin ansiona."
Ainostaan sinä täällä tiedät omista asioistasi ei kukaan muu !
Pusaat sitten omaa persettäsi. - 13+7
Tässä meillä nyt on ihan palstalla ilmenevä ns. raadollisuus ! Jotta tämä rienaaja käsittäisi mitä tarkoitetaan sanalla raadollisuus = Täysin moraaliton sekä vailla empatian tunnetta.
- *wiiwidear*
?( )? kirjoitti:
Sinähän se tietysti osaat edesmennyttä miestäsi kehua. Täällähän ei ole ainuttakaan palstalaista joka tietäisi kuka on miehesi.
Voit siis puskanikeilläsi, narsistina kehua retostella itseäsi ja sukulaisiasi mielin määrin.onko sen ny vällii, kuka on kenenki miäs ja jokkainen kehhuu ommaansa, vaik olis millane epeli.
Huonoo mainosta itselle, jos ommaansa haukkuu, itehän sen o aikoinaan valinnu, melkein ku itseään haukkuu.
Kehuja, niitä annetaan hyvin harvoin, jos niistä joku ruppee katteelliseks' paras mennä pimmeeseen kellariin ja panna pää laudan rakkoon, eikä tulla iha heti ihimisten ilmoille näyttään naamaansa!!! sainks teiät noin vaahtoamaan, hyvä sekkii. Tulin itte tuolta helevetinmoisesta lumihangesta,,,eipä ihannoida ennää luonnon kauneutta.
susmorsian kirjoitti:
sainks teiät noin vaahtoamaan, hyvä sekkii. Tulin itte tuolta helevetinmoisesta lumihangesta,,,eipä ihannoida ennää luonnon kauneutta.
sentään! Minäkin meinasin tulla jotain kirjoittamaan, mutta kaikki on nyt niin kireällä päällä, että en tule koko hiekkalaatikolle. Rauhoitutaan ensin kaikki!
- johan pyllisti
TÄMÄ HÄIRIKKÖ ON KAIKKIEN TUNTEMA J E P U L I S.....nuo tilastot ja numerot!
- simpukka@
johan pyllisti kirjoitti:
Kaavamainen varmaan jo vanha iältäänkin, mutta taantunut, taitaa olla kuningas alkoholi jo tuhonnut aivosoluja runsaasti!
- heippa rallaa
simpukka@ kirjoitti:
Kaavamainen varmaan jo vanha iältäänkin, mutta taantunut, taitaa olla kuningas alkoholi jo tuhonnut aivosoluja runsaasti!
Niin minäkin luulen Jepulis sen täytyy olla. Sitähän tänne aina työnnetään kun palsta alkaa kuihtumaan. Muutamalla viestillään se saa meidät kaikki mukaansa jos ei muuta niin puhumaan siitä. Sehän se tietysti palstanpitäjäkin mielestä riittääkin. Annetaan vaan poijat palstalle kyytiä aina sieltä sitten joku uusikin lukija intoutuu kirjoittamaan.
Räväkkää juttua, ei ketään ulkopuolista kiinosta meneekö joku pilvi päiväunulle sen kummemmin kuin Kukkahameenkaan joutavat asiattomat höpinät.... simpukka@ kirjoitti:
"reviirilläin" lumihangesta tultuain. Hissukseen tiputtellee lunta edelleenkin.
- *wiiwidear*
mikä ihmeen arvauskeskuspalsta tämä oikein onkaan?
Joka kerta uudet 12 12 34 12. j.n.e. Mitä tarkoittaa kimittäminen ja arvailu, koittakaa ny jupileksit ja jumininomini keksiä oikeita kertomuksia, vaikka omasta surkeasta elämästänne.
Alas on vajonnet ne, jotka luulevat saavansa maan perittyä, kimajamalla toisten tekemisistä...en itse sitä varsinkaan tee, pois se minusta!!
heh heh heiluville ja keikkuville...palataan taas hiekkalaatikolle. - <<<<<<<<
lienekin on teillä kiinostuksen kohteena, taitaakin olla aika moinen tyyppi! Eikös hän ilmoittanut sulavansa aurinkoon tai jotain? Hyvä niin, joudutte omasta tyhjäpäästänne keksimään juttuja, niinkuin Wiividear jo toivoi.
- 71+ 69
Jep. sai kunnolla köniinsä Politiikka palstalla. Siellä toisella, toisilla nimillä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406