Kuusamoraportti

Lupasin aiemmin matkaraportin kuusamon reissultani, mutta ei tässä paljon sanottavaa ole. Kerron lyhyesti susianalyysin kannalta oleelliset tapahtumat. Huomatkaa, kuinka reaalista ja järkevää susianalyysi on näidenkin todellisten ja nykyajan tapahtumien näkökulmasta katsottuna:

Minut siis kutsuttiin illanistujaisiin (aiempi avaukseni) jonnekin perähikiälle. En viitsi tänne julkiselle palstalle laittaa tarkempaa osoitetta. Jo ulkona haistoin vahvan alkoholin ja hien hajun. Soitettuani ovikelloa (jokin rituaaliesine), oli noin minuutin kestävä tauko. Kun ovi vihdoin aukaistiin, vastassani oli pyssy kädessä apinaihmisen näköinen paskaeinari, joka valitteli susien paljoudesta. Minut toki toivotettiin tervetulleeksi taloon. Einarin lapset ja vaimokin siinä pyörivät ympärilläni ja höpöttivät jotain oikein kaupunkilaisvieraasta. Toin lapsille tuliaisiksi shakkilaudan ja tammiset nappulat.

Heti ensimmäiseksi perheen uros tarjosi viinaa ja esitteli asearsenaaliaan. Oli monennäköistä haulikkoa ja kivääriä. Apina hoki koko ajan kännissä, jotta "täällä ei sudet vittuile". Nyt en jaksa tämän enempää kertoa vierailustani, koska tässä jo tuli ilmi kaikki oleellinen. Sain mahani täyteen, ja viinaakin join jonkin verran. Vierailuni kesti noin nelisen tuntia ja se ei tuonut mitään oleellista uutta faktaa susianalyysin kannalta. Samaa vanhan toistoa. Siksipä minun puheillani on tilastotieteenkin kannalta hyvin vahvaa painoarvoa. Tämä on todellinen tilanne tämän päivän suomessa susiuskovaisten metsäläisten keskuudessa.

18

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kusilyytikko myös

      Sitten heräsit ja huomasit kannabissätkän jo sammuneen. Nousit ripeästi ylös ja suuntasit sossuun hakemaan harkinnavaraista, koska diileriltä ei saa luotolla.

      • jälleen kerran hädissään ainuita ja tyhjänpäiväisiä "valtti"korttejaan (kannabis ja sossu), kun ei rahkeet riitä muuhun. Heh heh, huvittavaa on, etten ikinä ole sortunut noihin valtteihisi. Kyllä voi apinalla olla huonot pelikortit.


    • uskon, on se

      että joit viinaa.
      Mutta että joku sitä sinulle tarjosi, niin sitä en usko.

      • no miksi sitten uskot kaiken maailman juttuja susien vaarallisuudesta? Ovatko kenties susiuskovaiset sukulaisesi aivopesseet sinut tuollaiseksi velliperseeksi ja raukaksi? Susianalyysi ei ole mitään uskontoa, vaan havaintoaineiston loogista käsittelyä ja pohdintaa.


      • ekopost
        Susianalyytikko kirjoitti:

        no miksi sitten uskot kaiken maailman juttuja susien vaarallisuudesta? Ovatko kenties susiuskovaiset sukulaisesi aivopesseet sinut tuollaiseksi velliperseeksi ja raukaksi? Susianalyysi ei ole mitään uskontoa, vaan havaintoaineiston loogista käsittelyä ja pohdintaa.

        miten mies joka aamulla lähtee vaikkapa susi metsään voi peljätä susia?? kyllä se on sellainen homma,että jos jotain pelkää,niin sitä yrittää välttää koko ajan.eli ei suden metsästäjä voi peljätä susia,kun se niitä pyytää.ei voi kun ihmetellä analyytikon järjen juoksua,kun tuollaisia väittää.


      • Vanhempi lapsineen
        ekopost kirjoitti:

        miten mies joka aamulla lähtee vaikkapa susi metsään voi peljätä susia?? kyllä se on sellainen homma,että jos jotain pelkää,niin sitä yrittää välttää koko ajan.eli ei suden metsästäjä voi peljätä susia,kun se niitä pyytää.ei voi kun ihmetellä analyytikon järjen juoksua,kun tuollaisia väittää.

        Törmään lähes viikoittain metsässä liikkuessa susiin. Jälkiä näen harva se päivä.
        Minä aikuisen ihmisen en niitä osaa pelätä, mutta katson mihin lapseni päästän. Koulukyydin olen järjestänyt kotiovelta, jos en itse jouda kuljettamaan. Tämä on reaalismia.


      • Vanhempi lapsineen kirjoitti:

        Törmään lähes viikoittain metsässä liikkuessa susiin. Jälkiä näen harva se päivä.
        Minä aikuisen ihmisen en niitä osaa pelätä, mutta katson mihin lapseni päästän. Koulukyydin olen järjestänyt kotiovelta, jos en itse jouda kuljettamaan. Tämä on reaalismia.

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.


      • On se säälittävää
        Susianalyytikko kirjoitti:

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.

        vellipersehieriäinen, joka pieraisemella tuuskaHTAA perseelleen.

        Oot naurettavin kuselle haiseva turjake, jonka päälle susetkin nostavat koipeaan, ja painelevat jonossa venäjälle.


      • Kyseleväinen
        Susianalyytikko kirjoitti:

        olevasi hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, kun suojelet (heh heh) lapsiasi. Todellisuudessa olet mitä hysteerisin kuraperseapina, joka lietsoo turhaa paniikkia. Pelottelet lapsiasi luullessasi itsekin koirien, jännsten, oravien jne.. jälkiä susien jättämiksi. Jälkiä on mielestäsi aivan varmasti joka puolella. Ei siis ihme, kun lapsistasi kehittyy samanlaisia velliperseitä kuin itsestäsikin. Maalla asutaan, mutta metsään ei uskalleta lähteä kuin viinan voimalla ja ase mukana. Ja vaikka siellä muutama susi olisikin, niin mitä sitten? Sehän olisi hieno asia. Ei ne ihmisiä ole vaanimassa. Lapsesi ja isoäitisi on tältä osin turvassa, heh heh.

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?


      • E.LAINE
        Kyseleväinen kirjoitti:

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?

        Selvästikkin aloitteleva kirjailija niin huovismaisesti käsittelee sanaa ilman minkäälaista kosketusta todellisuuteen tarina varmaan jatkuu pontikan keittoa korpikuusen alla ja sökö ringissä ryyppäämisellä .......... mitä kaikkea tarina pitää sisällää huh


      • E.LAINE kirjoitti:

        Selvästikkin aloitteleva kirjailija niin huovismaisesti käsittelee sanaa ilman minkäälaista kosketusta todellisuuteen tarina varmaan jatkuu pontikan keittoa korpikuusen alla ja sökö ringissä ryyppäämisellä .......... mitä kaikkea tarina pitää sisällää huh

        kirjoittelen, niin se on yleensä tietokirjallisuutta, eikä mitään tyhmille pallinaamoille tarkoitettuja tylsiä romaaneja. Joskus olen myös suoltanut susianalyysiin liittyviä runoja. Haluatko, jotta jälleen laitan tänne pikku runonpätkän pelkuriapinoihin ja ylväisiin susiin liittyen?


      • Kyseleväinen kirjoitti:

        Lupaako susianalyytiko tulla esille omalla nimellään, jos susi käy lapsen kimppuun?

        susi mässäilee ihmislapsen lihalla, niin tällöin susiauskovaiset hysteeriset apinat saavat vihdoin ihmisuhrimarttyyrinsa. Koira ei kelpaa näille hihhuleille. Koirathan raatelevat jatkuvasti niin lapsia kuin vanhuksiakin tässä maassa. Siitä ei vaan nosteta minkäänlaista meteliä. Pitää olla SUSI.


      • On se säälittävää kirjoitti:

        vellipersehieriäinen, joka pieraisemella tuuskaHTAA perseelleen.

        Oot naurettavin kuselle haiseva turjake, jonka päälle susetkin nostavat koipeaan, ja painelevat jonossa venäjälle.

        sinä sitten vaikka kukkanen, heh heh, senkin pimpulapampulapoika.


      • Sinut on punnittu
        Susianalyytikko kirjoitti:

        susi mässäilee ihmislapsen lihalla, niin tällöin susiauskovaiset hysteeriset apinat saavat vihdoin ihmisuhrimarttyyrinsa. Koira ei kelpaa näille hihhuleille. Koirathan raatelevat jatkuvasti niin lapsia kuin vanhuksiakin tässä maassa. Siitä ei vaan nosteta minkäänlaista meteliä. Pitää olla SUSI.

        Tottero oot, kun et tuota käsitä. Vai ei minkäänlaista meteliä, Niillehän annetaan heti tappotuomio.-Pitääkö siitä vielä meteliä nostaa ?

        Ja kun sinä oot koirien vihaaja ja susille syöttäjä, oot vähintään kaksinverroin mielisairaampi, kuin lapsia purevat koirat. ja et tee mitää eroa kiltin lasten hauvelin, ja jonkun idiootti raivotautisen bitbullin välillä.

        ja oot osoittanu täydellistä idiotismia jo muutenkin, siihen on pätevät perustelutkin.


      • Sinut on punnittu kirjoitti:

        Tottero oot, kun et tuota käsitä. Vai ei minkäänlaista meteliä, Niillehän annetaan heti tappotuomio.-Pitääkö siitä vielä meteliä nostaa ?

        Ja kun sinä oot koirien vihaaja ja susille syöttäjä, oot vähintään kaksinverroin mielisairaampi, kuin lapsia purevat koirat. ja et tee mitää eroa kiltin lasten hauvelin, ja jonkun idiootti raivotautisen bitbullin välillä.

        ja oot osoittanu täydellistä idiotismia jo muutenkin, siihen on pätevät perustelutkin.

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.


      • on totisesti
        Susianalyytikko kirjoitti:

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.

        järki hirttänyt lopullisesti kiinni, linkität samaa naurettavaa tolkutusta
        perä perää saamatta mitään järjellistä sanotuksi, täysin tärähtänyttä
        sopellusta susieinareista ja kuraperseapinoista jotka ovat sairaan
        mielikuvituksesi tuotetta. etkö sinä raukka ymmärrä että tuollaisista
        kirjoituksista voidaan saattaa oikeudelliseen vastuuseen kunnian
        loukkauksesta? kirjoitusten lähde saadaan kyllä selville vaikka kuinka
        PIILESKELISI nimimerkin takana.


      • Heh hih hah
        Susianalyytikko kirjoitti:

        tajuahan minä yritän apinalle opettaa. Jos tässä maassa on parisataa sutta, jotka eivät ole raadelleet yhtäkään lasta ja sitten on toisaalta kymmeniä tuhansia koiria, jotka jatkuvasti raatelevat, niin miksi näistä muutamista susista piedetään niin kauheaa meteliä? Koiranomistaja-einarit itkeä pillittävät vuolasta märyään, jos susi pikkusen syö rekun takajalkaa. Susihan on sankari, kun harventaa ihmisraatelijakoirien lukumäärää mässäillessään koiralihalla. Nyt turha uikutus pois. Kennelistä riittää koiria niin apinalle seuraksi kuin susille ruuaksi. Porot ja lampaat ne kuiteskin vasta oikeata naminamia on susille.

        Hauska kuulla suhteellisuudesta kaverilla, joka oravaa säikähtäneenä piti tuoda kopterilla pois Nuuksiosta ja joka parin kanin ja ketun takia vaatii yleistä tappourakkaa Helsinkiin.


    • viherpöllyssä

      mutta saahan sitä yrittää.Vähän uskottavampi satu olis kannattanut tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe