kamera ei lataa

tilaanko korjaajan

kuvia; lopetti vaan yhtäkkiä.

Ilmoittaa: Yhteyttä muodostetaan... ja sitten se

sammahtaa.

Onko kamera voinut hajota niin, ettei siitä saa enää siirrettyä kuvia tietokoneelle.

14

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinut hajota, höh! Mutta ei varmaankaan ole. Kertoisit nyt edes mikä kamera se on ja millä se yhteys sinne pc:lle tehdään.

      • tilaanko korjaajan

        Lykätään vain piuha tietokoneeseen ja virtalähteeseen. Kameran latausalustaan tulee kaksi piuhaa: tietokoneesta ja virtalähteestä. Kun painaa kameran on/off-nappulaa, on/off-nappulassa on sininen valo, kuten kameran alaosassakin, ja kameran kuvaruutu muuttuu vihreäksi, kameran kuvaruudun yläosassa on SD-palkki (lataus) ja kuvaruudulle ilmestyy teksti "Yhteyttä muodostetaan..." ja siinä se -

        mutta nyt se simahtaa kesken kaiken ja kameran kuvaruutu muuttuu mustaksi.


        Normaalisti se etenee ja kysyy, mitä haluaa tehdä.



        Ai joo, pitää tarkistaa, että kaikki johdot ovat kiinni ja ettei mikään lauatsohjelma ole itsestään, hi-hi, kadonnut tietokoneesta.


      • tilaanko korjaajan kirjoitti:

        Lykätään vain piuha tietokoneeseen ja virtalähteeseen. Kameran latausalustaan tulee kaksi piuhaa: tietokoneesta ja virtalähteestä. Kun painaa kameran on/off-nappulaa, on/off-nappulassa on sininen valo, kuten kameran alaosassakin, ja kameran kuvaruutu muuttuu vihreäksi, kameran kuvaruudun yläosassa on SD-palkki (lataus) ja kuvaruudulle ilmestyy teksti "Yhteyttä muodostetaan..." ja siinä se -

        mutta nyt se simahtaa kesken kaiken ja kameran kuvaruutu muuttuu mustaksi.


        Normaalisti se etenee ja kysyy, mitä haluaa tehdä.



        Ai joo, pitää tarkistaa, että kaikki johdot ovat kiinni ja ettei mikään lauatsohjelma ole itsestään, hi-hi, kadonnut tietokoneesta.

        Canon'in pokkareissa ainakin pitää kamera olla "play"-, eli kuvien katselumodessa, kun kuvia ladataan koneelle, muuten sammuu nopeasti. Voisko tässä olla tällaisesta kyse?


    • tilaanko korjaajan

      Ai että kivoja virheilmoituksia - ihan kuin se ei jo olisi selvinnyt muutenkin!

      HP:n kuvansiirto-ohjelma
      Siirrä kuvat kamerasta ja kortista
      Tila: HP kamera
      Yhteyttä ei ole

      Miksi digiaika tekee hulluksi. Aina on jotain, joka ei toimi, vaikka toimi aikaisemmin.

      • ennen toimi

        Mode-nappula on kyllä kamerassa.


      • ennen toimi kirjoitti:

        Mode-nappula on kyllä kamerassa.

        käyttäisi mitään "kuvansiirto-ohjelmaa, koska se ei sellaista tarvitse. Kamera play-modeen ja piuha kiinni. Eikö sitten aukeaisi resurssienhallinta?


      • ennen toimi
        ThreeMice kirjoitti:

        käyttäisi mitään "kuvansiirto-ohjelmaa, koska se ei sellaista tarvitse. Kamera play-modeen ja piuha kiinni. Eikö sitten aukeaisi resurssienhallinta?

        ehkä se vastaa, ainakin lupasi vastata;

        Play-Moden paineleminen palauttaa kameran hetkeksi vihreän kuvaruudun tilaan, mutttei koskaan aikaisemmin sitä ole tarvinnut painella, vaan ainoastaan riitti, kun

        - laittoi kamera alustaan, johon piuha tietokoneesta (ja virtalähteeseen)
        - ja painoi kameran On/Off-nappulaa On-asentoon.

        Jotain hämärää on ja tämä on yhtä tuskaa. Tämä digiaika. Silloin, kun laitteet eivät toimi.


    • mää vaan

      Jos kamera tosiaankin on rikki tuolta osin, mutta ottaa kuvia, niin korjaajaa halvemmalla pääset kun ostat USB:hen tökättävän SD-kortinlukijan. Saa 10-20 eurolla ainakin Clas Ohlsonilta ja Verkkokauppa.comista.

      • ennen toimi

        Saanko SD-kortinlukijalla siis kuvat kamerasta tietokoneeseen? nekin, jotka ovat tällä hetkellä kamerassa? maannut nyt käyttämättömänä jo kahden korvaamattoman matkan ajan.

        Eli sen nykyisen kameraan menevään piuhan tilalle SD-kortinlukija, jonka toinen pää tietokoneeseen?

        Jos se on noin helppoa, niin helpotuksen huokaus. Olisikohan niitä Gigantissa. Pitää tutkia heti seuraavaksi niitten nettisivuja.


      • ennen toimi kirjoitti:

        Saanko SD-kortinlukijalla siis kuvat kamerasta tietokoneeseen? nekin, jotka ovat tällä hetkellä kamerassa? maannut nyt käyttämättömänä jo kahden korvaamattoman matkan ajan.

        Eli sen nykyisen kameraan menevään piuhan tilalle SD-kortinlukija, jonka toinen pää tietokoneeseen?

        Jos se on noin helppoa, niin helpotuksen huokaus. Olisikohan niitä Gigantissa. Pitää tutkia heti seuraavaksi niitten nettisivuja.

        neuvo edelliseltä, itse käytän tuota systeemiä, siirtyy kuvat paljon nopeammin muistikortinlukijalta kuin kamerasta piuhalla. maksoin tollasesta kingstonin ulkoisesta kortinlukijasta kympin. tosin se oli kaverihintaan mutta ei ne paljoo enempää muutenkaan maksa.


      • mää vaan
        ennen toimi kirjoitti:

        Saanko SD-kortinlukijalla siis kuvat kamerasta tietokoneeseen? nekin, jotka ovat tällä hetkellä kamerassa? maannut nyt käyttämättömänä jo kahden korvaamattoman matkan ajan.

        Eli sen nykyisen kameraan menevään piuhan tilalle SD-kortinlukija, jonka toinen pää tietokoneeseen?

        Jos se on noin helppoa, niin helpotuksen huokaus. Olisikohan niitä Gigantissa. Pitää tutkia heti seuraavaksi niitten nettisivuja.

        Jos kamerassasi on muistikortin lisäksi jokin sisäinen muisti, niin niitä kuvia et kortinlukijalla sieltä saa pois. Kamerassa saattaa kuitenkin olla toiminto, jolla sisäisestä muistista siirretään kuvia muistikortille. Usein sisäiset muistit ovat naurettavan pieniä ja niillä saa juuri ja juuri kokeiltua kameraa (ehkä 10-20 kuvaa) ennen kuin muisti loppuu. Oletuksena on, että kameran ostaja ostaa myös erillisen muistikortin ja olen aika varma, että sinullakin sellainen on.

        SD-muistikortti näyttää tältä: http://www.verkkokauppa.com/productimages/150px/34879_01.jpg

        Tuon kun saat irti kamerastasi ja tökkäät kortinlukijaan niin voila!


      • ennen toimi
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        neuvo edelliseltä, itse käytän tuota systeemiä, siirtyy kuvat paljon nopeammin muistikortinlukijalta kuin kamerasta piuhalla. maksoin tollasesta kingstonin ulkoisesta kortinlukijasta kympin. tosin se oli kaverihintaan mutta ei ne paljoo enempää muutenkaan maksa.

        Jos vielä nopeutuisikin. Olikin aika hidasta, kun latasi muuten niitä kuvia koneelle. En ole vielä tutkinut asiaa, tokeneeko kamera. En jaksa uskoa. Sekin voi silti olla hajonnut.

        Tietokone alkoi kyllä valittaa jotain, että ei tunnista jotain USB:tä. Tänään. En ehtinyt kirjoittaa virheilmoitusta, mutta aika selvä virheilmoitus.


      • ennen toimi
        mää vaan kirjoitti:

        Jos kamerassasi on muistikortin lisäksi jokin sisäinen muisti, niin niitä kuvia et kortinlukijalla sieltä saa pois. Kamerassa saattaa kuitenkin olla toiminto, jolla sisäisestä muistista siirretään kuvia muistikortille. Usein sisäiset muistit ovat naurettavan pieniä ja niillä saa juuri ja juuri kokeiltua kameraa (ehkä 10-20 kuvaa) ennen kuin muisti loppuu. Oletuksena on, että kameran ostaja ostaa myös erillisen muistikortin ja olen aika varma, että sinullakin sellainen on.

        SD-muistikortti näyttää tältä: http://www.verkkokauppa.com/productimages/150px/34879_01.jpg

        Tuon kun saat irti kamerastasi ja tökkäät kortinlukijaan niin voila!

        Saa otettua satoja kuvia tai videoita, kymmenen minuutin videoita muutaman, kun joissain sosiaalisissa yhteisöissä on nyt rajana 10 min (facebook?).

        Ei muuten ole tullut koskaan mieleen, että voisi ostaa toisenkin muistikortin, kun ongelmana on ollut, että kuvatila loppuu kuitenkin kesken, etenkin jos ottaa videoita, jota varten tietysti pitäisi varmaan olla videokamera, mutta pikkukamera on kyvyempi monissa tilanteissa, ilman jalustaa ym.


    • kannon

      ainaki on pc:ssä valmiina reikä muistikortille.voi ladata ilman kameraa.
      jos reikää ei ole nii kameran oppaasta on hyvä lukea mitä siellä sanotaan asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe